Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

De Belgische ontwikkelaar Larian Studios heeft vier nieuwe stretch goals toegevoegd aan de Kickstartercampagne voor de Windows-rpg Divinity: Original Sin 2. De eerstvolgende die behaald kan worden, is dedicated mod support.

Naast mod support ligt een uitgebreide romance en rivaliteit, een shapeshifting mask, en een game master mode in het verschiet. Op het moment van schrijven heeft de campagne 1.566.730 dollar ingezameld, of 1.383.465 euro. Bij 1,65 miljoen dollar gaat Larian Studios aan de slag met mod support. De laatste nieuwe stretch goal, game master mode, wordt inbegrepen bij 2 miljoen dollar aan toezeggingen. Met nog 9 dagen te gaan, is het niet uitgesloten dat die behaald wordt.

Divinity: Original Sin, de vorige game, heeft officieel geen ondersteuning voor mods, hoewel die er in kleine getale wel zijn. In een update geeft Larian Studios meer informatie over de oude en nieuwe stretch goals en kondigt het aan dat de medewerkers op dinsdag 22 september om 11 uur 's avonds een AMA op Reddit zullen houden. De game moet in december 2016 uitkomen voor Windows. De Enhanced Edition van Divinity: Original Sin - de vorige game - komt in de herfst naar PlayStation 4, Xbox One, Windows, OS X en Linux.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Er staan een aantal fouten in het artikel:
De stretchgoal spreekt over "dedicated mod support", niet over "mod support". Dit houdt in dat er een dedicated team zal gecreŽerd worden met als doel de editor zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken en de community ondersteuning te geven bij het maken van mods.
De eerste Divinity: Original Sin heeft wel degelijk mod support (De editor die in-house gebruikt wordt is voor iedereen beschikbaar). Helaas was het creŽren van mods niet altijd even gebruiksvriendelijk.
heb de eerste original sin niet gebacked meer omdat ik niet wist dat ze er mee bezig waren toen het spel uiteindelijk in steam zag staan het spel gekocht en kapot gespeeld zo goed.

nu wel backer geworden.
Ik heb het helaas nooit uitgespeeld maar ik heb nog spreadsheets liggen met builds die ik wil uitproberen. Zit nog te wachten op die Enhanced Edition die nog geen release date heeft.
Oktober waarschijnlijk, werd in een Kickstarter updaten genoemd ergens :).
Goed nieuws. Mods kunnen de levensduur van een spel aanzienlijk verlengen.
Of een oude game nieuw leven in blazen (voorbeeld DayZ heeft ARMA2 nog veel geld in laatje gebracht)
Deze stretch-goals zijn al tamelijk lang bekend. Het punt is, dat er nu alle originele stretch goals zijn behaald. Gezien de vogelvlucht die bijvoorbeeld Pillars of Eternity en Divinity: Original Sin qua backers nam in de laatste dagen, is de verwachting dat alle stretch goals behaald zullen worden. Zie bijvoorbeeld http://www.kicktraq.com/p...ect-eternity/#chart-daily

[Reactie gewijzigd door Thrace Grumble op 21 september 2015 11:53]

De paypal sponsors worden trouwens niet meegeteld voor kicktraq, dus ze zullen er waarschijnlijk wel geraken.
Niet heel onrealistisch dat ze de 2 miljoen halen. Vaak wordt er nog heel wat opgehaald de laatste 24u van de campaign. Ook is men de laatste dagen heel veel een demo versie aan het tonen bij bekende streamers. Die zorgen ook voor een hoop extra reclame en dus meer backers. Hoop sterk dat de 2mil gehaald wordt want gamemaster mode klinkt wel heel erg cool.

Ook de hele multiplayer component lijkt me wel erg tof, tactisch elkaar bekampen in ruimtes met de combat van original sin gaat gewoon erg gaaf worden, al zal de balance misschien wel het moeilijkste worden voor Larian. Als je daarnaast nog eens degelijk modding support heeft kunnen hier weer heel wat nieuwe mods uitkomen met mogelijks nieuwe gamemodes.
OEf, van een betrokken insider al heel wat spannende verhaaltjes gehad.
Dit is een geweldige studio met goede ideŽn, ik hoop dat de game zo vet word als verwacht!
Ik wou even zeggen dat ik het originele spel heb op OS X,(via steam) al toch klein jaar. Was toen juist te laat om te backen. Heel leuk spel. Ben nu ook een backer.

[Reactie gewijzigd door Da-Kurt op 21 september 2015 11:12]

Als Belg koop ik achteraf die speciale editie gowoon omdat ik gek ben op speciale edities.
Als RPGer jammer dat Larian langs geen kant een meer game maakt waar ik interesse voor heb.
Vond Original Sin helemaal niks en ben na een paar uur ermee gestopt, eerlijk gezegd vreselijk vond ik het.

Jammer want Divinity II, The dragon knight saga heb ik kapot gespeeld.
Wat vond je er zo vreselijk slecht aan dan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True