Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

Het Vlaamse Larian Studios maakt bekend dat Divinity: Original Sin doorschuift naar 28 februari. De rpg stond gepland voor een release dit najaar. De studio heeft de extra tijd nodig om de opties in te bouwen die mogelijk zijn na de Kickstarter-campagne.

Swen Vincke, oprichter van het Vlaamse Larian Studios, legt in een video op de Kickstarter-pagina van Divinity: Original Sin uit waarom de game wordt uitgesteld van het najaar tot 28 februari 2014. Doordat de studio vijf maanden geleden met 944.282 dollar ruim twee keer zoveel geld ophaalde als de 400.000 dollar waar het op hoopte, heeft het team opeens veel meer mogelijkheden. Het inbouwen van die opties kost meer moeite dan vooraf gedacht, geeft Vincke in de video toe, waardoor hij de release van de game op wil schuiven.

Zo heeft de studio een dag- en nachtcyclus ingebouwd in de game, wat met zich meebracht dat de hoofdrolspelers in het verhaal een plek nodig hebben om te overnachten. Dat was voor Larian aanleiding om de huizen in de game uit te breiden met een extra verdieping met slaapvertrekken. Doordat spelers bij het samenstellen van het character waarmee ze de game willen spelen meer opties hebben, heeft Larian bovendien de stats van alle characters onder handen genomen.

Larian Studios kondigde Divinity: Original Sin in mei aan. Het wordt een haast ouderwetse isometrische rpg, waarin gevechten turn-based plaatsvinden. De campagne van het spel is zo ontworpen dat hij in co-op gespeeld kan worden, waarbij veel nadruk op dialogen ligt. Beide spelers hebben daar invloed op en waar de twee spelers het niet met elkaar eens zijn, beslist het lot wie van beide de uitkomst van de dialoog mag bepalen. De gebeurtenissen in Divinity: Original Sin vinden plaats vóór die in Divine Divinity, de rpg die Larian in 2002 afleverde. De games van Larian verschenen tot nu toe bij verschillende uitgevers. Wie Divinity: Original Sin op de markt gaat brengen, is niet bekend.

Swen Vincke geeft uitleg

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Wie Divinity: Original Sin op de markt gaat brengen, is niet bekend.
Larian Studios is tegenwoordig self-publishing.
Voor online distributie kunnen ze dat wel doen, maar ze hebben nog altijd een partner nodig voor de doosjes uit te brengen en naar de winkels te verspreiden.
Ze hebben na hun ervaringen met Dragon Commander besloten dat retail teveel moeite is voor wat het opbrengt (15% van de opbrengst, maar veel meer dan 15% van de moeite), dus willen ze de distributie liever digitaal houden.
Althans, volgens hun laatste blog.

Een van de punten was, onder andere, dat je met retail vastzit aan een bepaalde datum, maar bij digitale distributie veel meer vrijheid hebt. Als het spel niet af is, dan verzet je gewoon de releasedatum, iets dat bij retail niet mogelijk is.

En dit nieuwsbericht is een prima voorbeeld ervan.
Als ze vast zouden zitten aan retail hadden ze het coute que coute dit najaar uit moeten brengen.
En dankzij alleen digitaal kunnen ze de datum zonder problemen verplaatsen naar februari :)

[Reactie gewijzigd door anandus op 27 september 2013 14:25]

Nochtans krijg ik gewoon een (gehandtekende) boxed copy hoor.
Als backer bedoel je?
Dat is natuurlijk iets anders dan retaildistributie :)
Nee hoor, dat kunnen ze ook in eigen beheer doen. (larian publishing).
PC Games & doosjes zijn een zeldzaamheid vandaag.
En dan staat nog niets hun in de weg om zelf voor distributie te zorgen, dat is nu niet bepaald moeilijk...
Ik vind dit een goed teken :). Ze willen de nieuwe features totaal integreren in het spel om een zo goed mogelijke experience te bieden dan vind ik helemaal niet erg dat het word uitgesteld ^__^. Alpha komt binnenkort al en daaruit blijkt dat ze bijna alles af hebben behalve dan die nieuwe features dus ben benieuwd :).
Yup, ik ook.
Ook leuk aan deze game wordt dat er een editor bij gaat zitten waarmee je je eigen dingen kount maken. Via deze editor is er support tot 4 spelers.
Ik vind het wel een beetje jammer dat alle berichtjes op 1 boom gaan terecht komen, maar anders zou het natuurlijk gewoon bijna niet te doen zijn om er een heel bos voor aan te leggen.
Ben erg benieuwd, het vorige deel was geweldig. En eigenlijk is deel 1 ook een plaatje!

Misschien maar even wat geld funden via Kickstarter.

@ D-rez
Ah jammer, dan wordt het gewoon aanschaffen voor mij :) De lore van Divinity is echt top.

[Reactie gewijzigd door Dakreal op 27 september 2013 14:14]

Zal niet meer gaan. Fundingperiode is voorbij (ook via Paypal).
hij zei toch : "gewoon aanschaffen" dus als gewone klant en geen kickstarter ;)
die heeft larian ook nodig om winst te kunnen maken.
tof zo hoort een rpg te zijn naar mijn mening..

vond de vorige divinity delen behoorlijk tegenvallen..
dit ziet er al een stuk beter uit :D

vind het persoonlijk nog altijd jammer dat bioware er niet meer is (in de originele staat)

baldurs gate en neverwinter nights waren toch wel de rpg's die je gespeeld moest hebben

ik hoop dat we dit soort games vaker terug gaan zien want het ziet er goed uit in mijn ogen (ik wist niet eens dat hier een crowdfunding voor was)
Ik ken deze titel helemaal nog niet,
Ben benieuwd zo eens even neuzen :)
Moch je het live stream gemist hebben, twitch.tv heeft het recorded versie http://nl.twitch.tv/larianstudios/b/465401179 ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True