Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties
Submitter: Grompie

De Kickstartercampagne voor Divinity: Original Sin 2 is van start gegaan. Het Belgische Larian Studios heeft 500.000 dollar als doel gesteld waarmee de ontwikkeling kan beginnen. Binnen 12 uur is dat doel behaald, en er zijn nu nog 34 dagen te gaan.

In een update stelt Swen Vinckle van ontwikkelaar Larian Studios dat zijn team "verrast is door hoe snel het doel behaald is. Het ging zo snel, dat we nog niet eens alle voorbereidingen voor de stretch goals hebben kunnen maken." Die moeten zeer binnenkort op de Kickstarterpagina verschijnen. In dit geval zijn de stretch goals belangrijker dan het inzamelingsdoel van de campagne zelf; uit een interview met Polygon blijkt namelijk dat Larian Studios genoeg geld heeft verdiend aan Divinity: Original Sin om een tweede deel zonder Kickstartergeld te kunnen maken.

Divinity: Original Sin 2 wordt net als zijn voorganger een top-down turn-based rpg die veel nadruk legt op het verhaal en de vrijheid van keuze. De voorganger kreeg van critici een warm onthaal en omschreven de game als een uitstekende klassieke rpg in een modern jasje.

Op het moment staat Original Sin 2 alleen gepland voor Windows. De game zal zowel in single- als in multiplayer gespeeld kunnen worden. In totaal zal er ruimte zijn voor vier spelers, waarvan de drie aanvullende spelers kunnen kiezen om de rol aan te nemen van antagonisten in het verhaal, of leden van de partij van speler 1. Spelers kunnen op ieder moment wisselen tussen de twee rollen. Larian Studios gebruikt achtergrondverhalen, afkomst en ras als centrale thema's van de game. Deze factoren kunnen spelers aan het begin van de game vaststellen en hebben veel invloed op de keuzemogelijkheden van spelers in de loop van het verhaal.

De Enhanced Edition van Divinity: Original Sin - de vorige game - komt in de herfst naar PlayStation 4, Xbox One, Windows, OS X en Linux.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Even wat toch wel belangrijke aanvullende informatie, aangezien het hier om een game gaat en het dan wel handig is om te weten hoe het spel zťlf dan ook daadwerkelijk in elkaar zit.

De gameplay zal top-down zijn, hetzelfde idee als bij Diablo en soortgelijke games. Het zal turn-based zijn, wat dan weer iets weg heeft van The Banner Saga. Daarnaast ligt er veel nadruk op 'systematic gameplay'.
Divinity: Original Sin 2 is a single- and multiplayer top-down, party-based role-playing game with pen & paper RPG-like levels of freedom.It features turn-based combat, a strong focus on systematic gameplay and a well-grounded narrative.
Bron: Kickstarter - Divinity: Original Sin 2

De game zal op de Pc in het Engels te spelen zijn en daarnaast zal er ondertiteling zijn in het Duits, Frans en Russisch. (Wellicht dat andere talen stretch goals zullen worden.) Zelf zeggen ze dat andere platformen en talen misschien later aangekondigd worden als de ontwikkeling verder gevorderd is.
The theme of Divinity: Original Sin 2 is how your origins affect who you are and what chances you get in life.
Zoals gezegd in het artikel is het inderdaad mogelijk om zowel coŲp- (met elkaar) als competitief (tegen elkaar) te spelen. Aangezien het spel veel draait om de keuzes die je bij het maken van je character en latere keuzes draait, heeft dit ook invloed op het competitief questen. Je streeft immers andere verhaallijnen na dan de andere spelers.
De makers zeggen dat er geen verplichting is om dan ook daadwerkelijk tegen elkaar te strijden. ("There's no obligation to compete, of course.") Je kan er onderling uitkomen en mocht je dan toch in conflict komen, dan kan je dit achteraf goedmaken. Het belangrijkste is dat jij degene bent die keuzes maakt.
Like its predecessor, Divinity: Original Sin 2 is a game about systems and using those systems to get your way. Before you know it, you’ll be manipulating the environment, using new types of elemental interactions, and exploiting people’s weaknesses to achieve your goals.

That systematic approach now also applies to the narrative. A new dialog system will give you many more options to persuade both NPCs and your companions. You'll quickly discover that nearly all dialogs in the game are different depending on who is doing the talking.
Erg gave ontwikkeling dit. Alles in de game hangt dus heel erg af van de keuzes die je maakt bij het creŽren van je character, maar daarnaast ook van de keuzes die jij zelf tijdens het spelen maakt. Zo zal je met hetzelfde character maar met andere keuzes voor bijv. conversaties hele andere wendingen in het spel kunnen krijgen.

Verder zit er in Divinity: Original Sins 2 nog:
- Crafting en een nieuw crafting systeem, waarbij je verschillende skills en spells kan gebruiken om nieuwe te maken;
- Nieuwe tactische kansen en uitdagingen;
- De mogelijkheid om cover te zoeken als magician of ranger zijnde;
- Daarnaast: "We're planning on adding tons more skill schools, talents, abilities & spells";
Lees verder gewoon eens de Kickstarter pagina eens door. De makers van de game hebben enorme plannen, ik ben benieuwd of ze deze allemaal waar kunnen maken. Mocht dit ze lukken, dan zal het een interessante nieuwe game worden!
In totaal zal er ruimte zijn voor vier spelers, waarvan de drie aanvullende spelers kunnen kiezen om de rol aan te nemen van antagonisten in het verhaal, of leden van de partij van speler 1. Spelers kunnen op ieder moment wisselen tussen de twee rollen.
Waar de auteur echter vandaan haalt dat je ieder moment kan wisselen is mij een raadsel. Je speelt of met elkaar (coŲperatief), of tegen elkaar (competitief). Maar hierbij heb je bij competitief nog de keuze om elkaar aan te vallen of niet en er op een andere manier uit te komen. Nergens op de Kickstarter pagina staat iets over wisselen.

[Reactie gewijzigd door Vickiieee op 27 augustus 2015 10:41]

Dat je elk moment kan wisselen word in de originele kickstarter campaign video genoemd @0:56 ongeveer.

Quote:

"What's really cool here is that you can seamlessly switch between cooperating or competing depending on the situation you're in."

[Reactie gewijzigd door DrParanoid op 27 augustus 2015 10:55]

Ik speel vele rpgs met succes. Maar met dit spel bak ik er geen reet van.
Als je in de stad begint en wat missies doet dan behaal je level 3.
Ik kan daarna meerdere kanten op maar welke kant ik ook kies ik ga altijd dood.
Meestal pak ik de uitweg waar het regent maar vaak komen er net ff teveel vijanden op me af.
Ik zit dus nog in het begin van de game zonder succes! any tips ?
Waarschijnlijk heb je de twee extra hulpjes nog niet. Zodra je die hebt is het spel echt niet moeilijk meer. Combat duurt vaak lang maar is niet bijzonder uitdagend. Speel het spel voor het verhaal en het liefst coop om de puzzels op te lossen.
Waarschijnlijk heb je de twee extra hulpjes nog niet. Zodra je die hebt is het spel echt niet moeilijk meer. Combat duurt vaak lang maar is niet bijzonder uitdagend. Speel het spel voor het verhaal en het liefst coop om de puzzels op te lossen.
Ik heb wel hulpen ik speel nu met 3 of 4 man, maar ze gaan snel dood ,zelfs een gevechtmet 2 zombies die level 5 zijn die maken me af! !!!! klappen geven weinig damage aan ze.

HEt regen area dat is als het goedis WESt daar lopen ze met zombies met 4 a 6 tegelijk dat win ik nooit! zelfs pillars of eternity lukt me goed maar dit spel gewoon niet! HELP HELP HELP!
Ga naar het westen, dat is het makkelijkste deel. Je zult er even aan moeten wennen dat je voorzichtig moet zijn en niet meteen kunt blijven doorrennen. Ik ben geen kotaku fan, maar dit is toch een aardige lijst: http://kotaku.com/tips-fo...y-original-sin-1601825219
Vermijd iig het noorden, dat is nog te moeilijk.
Hou er wel rekening meer dat Divinity gewoon een 'pittig' spel is. Zeker in vergelijking met een Final Fantasy XXXXX. Levelen dus en vaak een battle overdoen.
hmm ik weet niet, wat jij noemt daar had ik ook op het begin even last van maar snel genoeg kwam ik erachter in welke volgorde de quests bedoeld waren en in welke volgorde je dan ook door de wereld moet lopen om monsters van zwak -> sterk tegen te komen.

Strategie is heel belangrijk en je tactics & equipment plannen.

Hoewel ik moet toegeven dat ik iemand ben die single-player spellen meestal op easy of normal speelt (afhankelijk van het soort spel) omdat ik liever focus op story dan competitive gameplay kan ik niet zeggen dat D:OS nou zo enorm hoge moeilijkheidsgraad heeft.

Als je er echt niet uit komt zou ik zeggen volg een walkthrough op IGN of zo, ten minste tot je het een beetje door hebt. ;)
Kill monsters om een hoger lv te worden dan gaat t een stuk beter, ze zijn snel te sterk voor je...probeer alleen te saven als je dingen gehaald hebt zonder al je health potions te gebruiken..
Zelfde probleem hier :P had het al opgegeven. Kijken naar de tips hierboven.
Het lijkt donderds veel op Titan Quest!
Behalve dat Titan Quest meer een soort van Diablo-style hack 'n slash is, en dit een turn based RPG. Grafische stijl daarentegen zou inderdaad kunnen, hoewel dat dan wel te zeggen valt voor vrijwel alle top-down camera (action)RPG's. Qua spelstijl echter erg verschillend dus.
Als je weer Titan Quest nostalgia zoekt kun je eens naar http://www.grimdawn.com/ kijken... deze game is van de oude makers van, en gebruikt zelfs grote delen van de Titan Quest engine.
Eagle-eye RPG lijkt al snel op elkaar. Heb je alleen nog tekenstijl om onderscheidt te maken (Titan Quest was iets meer 'comic'-achtig). Gameplay doet me meer aan NeverWinter Nights denken.

Persoonlijk heb ik meer met Party-Eye view rpg's en dan grid movement. Kern van het verschil is Might & magic versus Ultima (dan bedoel ik de echte oude spellen).
Wow dat is super snel. Ik heb mijn bedenkingen of het via Kickstarter wel slim is.
Maar goed, de spelers willen het blijkbaar erg graag en deel I was goed ontvangen.
Misschien niet het beste model, maar het werkt wel en er zit weer een mooi spel aan
te komen. Blij voor onze zuiderburen!
Waarom heb je daar je bedenkingen bij?
Ze hebben juist aangegeven dat ze het heel prettig vonden om met Kickstarter te werken voor het eerste deel. De feedback van de spelers heeft de game simpelweg beter gemaakt.

http://www.lar.net/2014/0...-sin-and-what-comes-next/
http://www.gamasutra.com/...ited_15_years_to_make.php
Kickstarter is niet echt een winkel. En wordt wel vaak zo gebruikt. Alles prima wat betreft het bedrijf en product hoor en inderdaad ook best wat voordelen.
Misschien meer vrijheid voor hun zonder een grote bedrijf die in hun nek zit te hijgen.
Dus zat voordelen.

In mijn optiek is het altijd meer iets geweest want anders nooit had gekomen.
In mijn optiek is het altijd meer iets geweest want anders nooit had gekomen.
Je bent niet de enige die zo denkt, echter dit is niet hoe KS zich zelf positioneert (en heeft het volgens mij ook nooit gedaan), dit is puur hoe een bepaalde groep mensen dit zo hebben geÔnterpreteerd.

Het is voor Larian op alle fronten veel beter dan enig ander verkoop kanaal:
#1 Slechts 8-10% van de opbrengst gaat naar het verkoop kanaal zelf (5% Kickstarter, 3-5% naar Amazon voor betalingsverwerking), dus houden ze 90-92% van de opbrengst in de zak. Als je dat vergelijkt met bv. Steam of GOG, die volgens geruchten 30% vragen voor hun diensten (dus gaat er dan 70% naar Larian). En via de (web)winkel een fysiek product verkopen is helemaal niet efficiŽnt voor Larian (<30%).
#2 Mensen zijn over het algemeen guller via KS dan via een 'traditioneel' verkoop kanaal omdat je het gevoel krijgt dat je meer zeggenschap heb over het uiteindelijke product.
#3 Larian is op deze manier niet gebonden aan een publisher die zijn eigen draai aan het product wil geven.
#4 Alle 'verkopen' via KS zijn pure preorders, dus krijgen ze het geld voordat er Łberhaupt een product is.
#5 Als je KS goed doet dan is dat een enorme marketing campagne, ruim voordat het spel in de winkels ligt en kan voor enorme hoeveelheden preorders (via KS) lijden.

Voor de consument, die het absoluut wil hebben, is het niet verkeerd omdat je nu §23 betaald voor een product wat bij release voor §40 in de winkel ligt.

Maar... Preorders zijn inherent slecht omdat je betaald voor een product waarvan je niet weet in wat voor staat je het uiteindelijk geleverd krijgt (if ever). Zeker bij computer games zou ik adviseren, geen preorder, niet kopen op dag #1, wacht op een aantal goede reviews, koop tijdens Steam sale. Dat gezegd te hebben, ben ik ook aan het overwegen om het te backen...
Ik ben het niet eens dat preorders inherent slecht zijn. Ze geven geweldige kansen aan ontwikkelaars die dat anders niet of veel minder zouden krijgen, en kickstarter heeft de afgelopen jaren aardig wat games opgeleverd die echt vernieuwend waren, en nog steeds zijn. Okť, ik zal eerlijk zijn, ik koop bijna alleen maar spellen via bundels, maar met enige regelmaat kom ik daar echte juweeltjes tegen, en dat blijken dan stuk voor stuk kickstarters te zijn. De spellen waar ik wel 30-40 euro voor betaalde in (pre)order vallen tot nu toe een beetje tegen (Hoewel het aantal uur speeltijd dat ik in prison architect heb zitten hem eigenlijk al de moeite waar maakt, allen is ie wat buggy).

Natuurlijk loop je er risico mee, hetzelfde als dat je een spel in de winkel koopt zonder ook maar een review gelezen te hebben, iets wat ik vroeger nog wel eens deed, en waar ik ook meer dan eens teleurgesteld in ben. Echter als ik zie welke spellen kickstarter oplevert vergeleken met traditionele verkoop kanalen, dan ben ik blij dat er zoveel mensen enthousiast zijn en bereid zijn te pre-orderen in spellen en van studio's waar ze in geloven. :)
Natuurlijk zitten er juweeltjes tussen de KS projecten, sommige daarvan zouden er nooit zijn gemaakt zonder KS. Maar kijk eens naar al die KS computergames die wel geld op hebben gehaald, maar nooit hebben opgeleverd of niet hebben opgeleverd wat ze hebben beloofd. Juist bij computer games is dat percentage erg hoog omdat alles op gaat aan personeelskosten voor een virtueel product (software). Dus voor een computer game via KS is dat risico erg hoog. We hebben het natuurlijk over Larian, dus er zal vast wat worden opgeleverd, hangt geen publisher aan dus Larian kan lekker zijn gang gaan. Dus er is redelijk wat vertrouwen, maar dat vertrouwen kan heel makkelijk gebroken worden. Maar gezien de computer game markt en de staat van de developers/publishers heb ik in geen enkele dev meer 100% vertrouwen, het is altijd een calculated risk als je preordered of koopt zonder reviews te lezen...
Maar... Preorders zijn inherent slecht omdat je betaald voor een product waarvan je niet weet in wat voor staat je het uiteindelijk geleverd krijgt (if ever). Zeker bij computer games zou ik adviseren, geen preorder, niet kopen op dag #1, wacht op een aantal goede reviews, koop tijdens Steam sale. Dat gezegd te hebben, ben ik ook aan het overwegen om het te backen...
Larian heeft wel al bewezen met D:O1 dat ze een goed product kunnen afleveren, dus ik ben er vrij gerust in dat mijn geld goed gebruikt zal worden.
Inxile (Wasteland 2, Shadowrun serie) en Obsidian (Pillars of eternity) hebben dit ook goed gedaan.

Double Fine daarintegen weet ik niet of ik ze nog met mijn geld vertrouw voor een product in ontwikkeling
Je vergeet 1 belangrijk kanaal.
eigen web winkel , ja die hebben/hadden ze ook.
100% larian - werkings kosten.
maar daar heb je veel minder reclame mee dan een groot platform als KS.
Met deze KS campagne zijn ze al weer 3 maal in het game nieuws gekomen.
Iets wat zonder een Publisher anders heel lastig is, en nu hebben ze direct de beste reclame variant te pakken. NL de mond aan mond reclame die fans maken.
Ik denk dat ze daar graag 10% voor over hebben.
Nouja, ze hebben zo te zien al wel een aardig deel af. Dan is het sowieso al veiliger dan wanneer je nog helemaal niks hebt en niet weet of de ideeen wel werken.
Mee eens hoor, ze zijn al aardig ver en hebben een goeie reputatie.
Ze hebben wel genoeg geld verdient om de 2de versie te maken maar dat wil niet zeggen dat de kickstarter daardoor overbodig is. Stel dat de 2de versie een flop wordt zit de studio terug op het financiŽle niveau van voor original sin en dat was zo goed als aan de grond. Slaagt deze game ook dan kunnen ze zonder zorgen blijven verder games maken en hun studio laten groeien. Larian blijft een onafhankelijke studio die voornamelijk zijn eigen ding wil doen en dat is ook waar ze best in zijn.
Stel dat de 2de versie een flop wordt zit de studio terug op het financiŽle niveau van voor original sin en dat was zo goed als aan de grond.
Dat is echt niet de mentaliteit waarmee een studio een KS in gaat. KS is een enorm marketing event dat een enorme hoeveelheid preorders genereert met heel weinig kosten naar een derde partij. De vorige keer hebben ze bijna een miljoen opgehaald, daar gaan ze deze keer ver overheen. Dit geeft ze de optie om meer features in de game te krijgen, want zelfs met de vorige KS hebben ze niet alles bereikt dat ze eigenlijk wilde bereiken. Dat zijn ze nu pas aan het behalen met Divinity: Original Sin Enhanced Edition (multiplatform, all voiceovers, betere engine, etc.), met voldoende KS backing zou dit wel eens direct in Original Sin 2 kunnen zitten.
[...]

Dat is echt niet de mentaliteit waarmee een studio een KS in gaat. KS is een enorm marketing event dat een enorme hoeveelheid preorders genereert met heel weinig kosten naar een derde partij. De vorige keer hebben ze bijna een miljoen opgehaald, daar gaan ze deze keer ver overheen. Dit geeft ze de optie om meer features in de game te krijgen, want zelfs met de vorige KS hebben ze niet alles bereikt dat ze eigenlijk wilde bereiken. Dat zijn ze nu pas aan het behalen met Divinity: Original Sin Enhanced Edition (multiplatform, all voiceovers, betere engine, etc.), met voldoende KS backing zou dit wel eens direct in Original Sin 2 kunnen zitten.
Mijn hemel, en het eerste deel was al gigantisch uitgebreid.
Daar heb je pre-orders voor.....
Met een pre-order kan je enkel de game kopen, nu betalen mensen met kickstarter vaak ook voor extra rewards. Als je kijkt naar die van original sin dan zijn die van 300 tot 650§ allemaal uitverkocht. Dan krijg je heel wat meer dan alleen de game.
Mijn mening is dat kickstarter alleen voor beginnende bedrijven is en niet voor een bedrijf dat ook gewoon bij de bank geld kan lenen.

Er zijn vele manieren om spelers meer te laten betalen voor exclusive dingen (stretch goals) maar dat hoeft echt niet in een kickstarter te worden gegoten er zijn vele andere games die een spcial gamebox in de winkel verkopen met extra dingen erbij, zoals fallout 4 een armcomputer meeleverd met de duurdere versie ...

[Reactie gewijzigd door tunnelforce1 op 28 augustus 2015 17:55]

Aangezien ik Original Sin I nog niet heb lijkt de Original Sin pack wel een leuke optie om Original Sin II mee te backen:

(https://ksr-ugc.imgix.net...20e041ec9fe94079e3a694bca)
Larian geeft aan dat we de Original Sin Enhanced Edition direct krijgen als deze ergens uitkomt in oktober dit jaar.
We hebben het over de Original Sin Pack bij de Divinity: Original Sin 2 KS.

Original Sin Pack ($50):
- Divinity: Original Sin Enhanced Edition (oktober 2015)
- Divinity: Original Sin 2 (december 2016)
Ga ik zeker halen :) samen met de" baldurs gate series" en "planescape torment" een van de leukste imho.... vond pillars of eternity leuk, maar niet van dit niveau :D
pillars Tshirt was wel goed, mogen ze ook zo een van maken, die van DOS vind ik minder.
Zo zie je maar: Vertrouwen opbouwen door goed werk te leveren is altijd een goede strategie. Larian heeft bij de vorige game al laten zien hoe je Kickstarter goed inzet, hoe je met je backers omgaat en hoe je een zeer vermakelijke RPG bouwt. Dat komt nu bij ze terug. Larian gaat zichzelf vast overtreffen met deze nieuwe game. Ik heb ze direct gebacked en ben benieuwd naar de stretch goals!

[Reactie gewijzigd door geert1 op 27 augustus 2015 10:29]

Beste game die ik in jaren heb gespeeld, autoback voor deel twee dus;) ow en laat de enhanced edition maar komen voor de tijd tussenin!
Deel 1 was al episch.. alhoewel ik soms mistte om wat meer met je individuele karakters rond te lopen.
Dit lijkt hier meer in verwerkt te zitten.

Gauw supporten dus! :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True