Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Het Vlaamse Larian Studios heeft iets meer dan twee miljoen dollar, of 1,8 miljoen euro, opgehaald met de Kickstartercampagne voor zijn nieuwe rpg Divinity: Original Sin 2. De campagne heeft 35 dagen gelopen en heeft in die tijd al zijn stretch goals behaald.

De campagne voor Divinity: Original Sin 2 was opgezet juist om de stretch goals. Larian stelt dat het zelf het geld voor het spel al in kas heeft. De studio zou sinds de release van Divinity: Original Sin, halverwege 2014, werken aan de nieuwe game. Bij de stretch goals horen onder andere uitgebreide ondersteuning voor mods en een Game Master mode, waarin spelers hun eigen kerkers kunnen samenstellen. Terwijl andere spelers zich een weg door die kerker heen banen, kan de Game Master op ieder moment de omgeving veranderen en nieuwe vijanden introduceren.

De game zal ook co-op via splitscreen, lan en het internet ondersteunen. Larian heeft daarnaast aangekondigd dat Chris Avellone zich bij het ontwikkelteam heeft gevoegd als schrijver. Avellone heeft in het verleden geschreven voor Fallout 2, Star Wars: KotOR II en Fallout: New Vegas. De game staat gepland voor een release tegen het eind van 2016. Op het moment werkt Larian alleen aan een Windows-versie met Engelse stemmen en teksten in het Duits, Frans en Russisch. Een release op andere platformen sluit Larian niet uit.

Divinity: Original Sin II wordt een turnbased-rpg met een isometrisch perspectief. Spelers kunnen alleen of in parties op pad in de game en het spel legt veel nadruk op diepgaande gamemechanica en een uitgebreid verhaal.

De Vlaamse ontwikkelaar werkt tegelijkertijd aan een Enhanced Edition van de vorige game, Divinity: Original Sin. Die komt uit voor de PlayStation 4, Xbox One, Windows, OS X en Linux. Larian introduceert in deze editie ondersteuning voor controllers, local co-op met splitscreen-modus, meer gesproken teksten en een aangepast verhaal met een nieuw einde. Divinity: Original Sin Enhanced Edition komt deze maand uit.

De pitch van Larian-hoofd Swen Vincke ten tijde van het begin van de Kickstartercampagne
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Het is jammer dat ze (nog) geen Paypal kunnen accepteren, anders hadden ze nog wat tientjes extra binnengehaald :P .

Ben momenteel met iemand anders in coop de campaign aan het doorlopen van deel 1.
Het combat systeem is goed uitgewerkt en er is erg veel content.
Er zijn naar mijn mening iets teveel wall of text crits, maar dat is persoonlijk natuurlijk, verder bevalt het spel mij erg goed.
Er is een paypal opgericht waar ze naar schatting zo een 45k mee hebben opgehaald.

Er staat ook in het artikel dat men werkt aan engels stemmen maar dat is juist niet het geval. Tot nu toe is het enige wat we van Larian horen dat de hoeveelheid teskt simpelweg te veel zal zijn om ooit ingesproken te worden.

Heel erg cool dat ze alle stretch goals gehaald hebben. Belooft een heel erg uitgebreide RPG te worden!

[Reactie gewijzigd door Grompie op 1 oktober 2015 11:57]

Ik heb het inderdaad gevonden. De pagina waarmee je via Paypal kan pledgen is hier te vinden:

http://larian.com/kicksta...ty-original-sin-2-paypal/

Bedankt jongens!
Op jouw beurt, bedankt voor de rechtstreekse link pica.
Heb hun budget ook nog snel wat verhoogd ;)
Wat betreft de voice acting: voor de Divinity Original Sin Enhanced Edition is men klaarblijkelijk 7 maanden bezig geweest om 80.000 regels voice acting op te nemen, en daarmee effectief een volledige voice-over te krijgen! Wie weet is een dergelijke aanpassing nu de grote som geld binnen is ook mogelijk voor D:OS2?
Maar er is /wel/ een paypal :+. Staat op de kickstarter pagina en de vorige Tweakers post heb ik die zelfs gelinkt.
http://larian.com/kicksta...ty-original-sin-2-paypal/

Haast je, want die kan op ieder moment dichtgaan.
Gister leuk naar de stream gekeken, ook omdat ik een paar mensen daar ken.
Mooi bedrijf mooie doelen en mooi spel !
ik heb de Kickstarter campagne gevolgd. Deel 1 was PC RPG van het jaar in 2014 volgens Gamespot. Deel 2 ziet er nu al schitterend uit .... ben echt benieuwd wat het resultaat zal worden. Ze gaan ook originele zaken toevoegen die imo nieuw zijn in het genre zoals bijvb competitive quests.
Physical collector's edition gebacked :) deel 1 was zo fijn
Chris Avellone.. wow, knap van ze dat ze die hebben kunnen strikken.
Vanaf dag 1 op kickstarten gepledged. Super spel en leuk bedrijfje! Kijk er zeker naar uit, ook naar de alpha/beta
Had in mijn ogen een zeer geslaagd spel kunnen worden... Mits ze de turnbased hadden weg gelaten.

Als ik ergens niet tegen kan is het wel turnbased spellen.
Turnbased maakt het meer een strategie dan een action RPG. Die laatste kan mij over het algemeen ook meer bekoren, neem Diablo als voorbeeld. Een andere bekende turnbased game is X-Com... vermakelijk, maar gewoon niet mijn ding.

Divinity : Original Sin 2 krijgt toch wel erg veel support, dus er is zeker een markt voor. Deel 1 heb ik heel even geprobeerd, maar zoals gezegd was het niet voor mij. Kan alleen maar hopen dat ze alle verwachtingen waar kunnen maken :)

[Reactie gewijzigd door Kaastosti op 1 oktober 2015 12:00]

Als het weer een Diablo achtige spel had geworden, was ik zeker niet geÔnteresseerd geweest, leuke spellen, maar gaan na een tijdje altijd vervelen, heb ik met Diablo, Torchlight en Path of Exile

Dat hier turn based gevechten inzitten maakt het tenminste een wat origineler spel, en ik ben ook grootte fan van X-Com, dus deze wil ik zeker proberen
Het is een zeer geslaagd spel MET turnbased, dat heeft Original Sin #1 al bewezen, #2 gaat daar fijn op verder. Als jij turnbased niets vind, dan zijn deze type spellen niet voor jou, maar ze niet minder geslaagd...

Jij bent simpelweg niet de doelgroep, de reden dat Original Sin zo populair is, is juist omdat er turnbased combat in zit, het geeft je meer mogelijkheden dan het standaard MMO spamming of buttonmashing, er zijn genoeg spellen die dat al goed genoeg doen. Turnbased is de basis/origine van RPGs, dus niet vreemd dat ze daar veel gebruikt worden.
Ik ben altijd anti turn based geweest, vond Fallout 2 ook niks. Original Sin toen van een maat gekregen, dus eens geprobeerd. Eerste playthrough: Na een half uur gestopt. Rare combat. Twee weken later poging twee.... Week erna had ik er 30 uur op zitten :D

Ge-wel-dig. Je kunt in een gevecht zoveel anders doen. De kleinste veranderingen (als je verliest en load game doet) hebben zo'n impact. De vrijheid die je hebt, tactiek, de ai.... Super game. Echt een aanrader.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True