Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Submitter: Grompie

Het Vlaamse Larian heeft zijn nieuwe game Divinity: Original Sin 2 aangekondigd. Fans kunnen de game als project vanaf 26 augustus backen op Kickstarter. Voorafgaand aan die campagne deelt de Vlaamse studio nog weinig details over de game.

De hoofdontwikkelaar en oprichter van Larian Studios zegt in zijn blogpost dat dankzij het maken van het eerste deel de ontwikkelaars zich nu meer kunnen richten op de gameplay en het finetunen van de game, omdat veel van de elementen voor deel 2 al uit het eerste deel van de game komen. Het eerste deel van de rpg verscheen in 2014.

De Vlaamse studio wil weinig details kwijt over de game, omdat het die wil bekendmaken als de Kickstarter-campagne live gaat over twee weken. Er verscheen ook een Enhanced Edition van de game dit jaar. Het is onbekend hoeveel geld de studio wil ophalen op het crowdfundingplatform om de game te gaan ontwikkelen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Dit zou mijn eerste kickstarter project worden welke ik zou willen backen, maar volgens mij kan je alleen met creditcard backen? Heb helaas geen CC, wel paypal.

Deel 1 was geweldig, maar de originele Divinity ook zeker.
https://www.kickstarter.c...acker+questions#faq_63043

klopt
What forms of payment can I use to make a pledge?

You can use a debit or credit card associated with Visa, Discover, MasterCard, or American Express. Sorry, but we do not currently accept Maestro, or Visa Electron cards. If using a pre-paid credit card, please make sure that the card has a value of at least $1 more than your pledge amount.
Je kan dus wel met zo'n prepaid creditcard betalen...
Vorige Kickstarter Campaign van Divine Divinity kon je appart backen met paypal via hun eigen site. Vermoed dat ze dit gewoon opnieuw gaan doen
van de eerste KS :
You can also pledge via PAYPAL!

For those who still want to pledge and access Kickstarter exclusive goodness, the paypal pages will remain open until May 10th, 2013, 12:00pm PST.

dus niet wanhopen.
Daar het een Vlaamse Studio is , zijn de Nederlandse betaal voorkeuren niet onbekend.
zet het op de wishlist van de nieuwe KS ;)
Goede game die geen enkele grote publisher ooit zou gaan betalen, dus top dat dit via Kickstarter mogelijk werd gemaakt. Veel lol mee gehad en ik ga hem nog een keertje spelen als binnenkort de Enhanced Edition gaat verschijnen. Hier ga ik wel een paar centen in steken! :)
Dat komt omdat de publishers/developers die dit soort games hadden niet meer bestaan, denk aan Black Isle Studios. De markt is er niet meer voor. Dat blijkt helaas ook uit het feit Divinity blijkbaar zo weinig heeft opgeleverd, dat er geen vervolg van betaald kan worden. Is dat erg? Misschien niet en is dit de enige manier waarmee oldskool-gamers aan hun games kunnen komen. Het is dus wel te begrijpen, dat bijvoorbeeld Bioware - met EA aan de touwtjes - er geen brood in ziet.
Denk jij dat andere games buiten een paar wel heel goed verkopende titels wel genoeg winst opstrijken om een volledig volgend spel te financieren? Waarom zou een development huis dan nog met een publisher werken? Net omdat ze het niet zelf kunnen betalen van de opbrengst van hun vorig game.
Larian kiest er gewoon voor om in plaats van met een publisher in zee te gaan (wat zo zijn eigen problemen en limitaties met zich meebrengt) een deel van de financiering door crowdfunding binnen te halen (wat ook niet zonder problemen en limitaties is uiteraard, grootste voordeel is dat je meer vrijheid hebt omdat je geen publisher hebt die je vertelt dat je het zus of zo moet doen omdat dat meer volk trekt).

Door wat van hun blogposts en interviews e.d. te volgen heb ik bijvoorbeeld gehoord dat ze al sinds de eerste Divinity er een multiplayer wilden in bouwen maar dat ze het iedere keer hebben moeten laten vallen omdat de publisher het spel eerder wou uitbrengen waardoor er dus niet genoeg tijd zou zijn om de mp goed te laten werken. Zo zijn er nog een aantal features die gewoon wegvallen door eisen van publisher.

Ik vind dat Larian er op vooruit gegaan is door van de publisher methode af te stappen. En indien succesvol is zo'n kickstarter campagne ook de ideale manier voor de liefhebbers van het spel of het genre om ook een pure game te krijgen, ipv een afgelengde versie.

En wat je zegt over de populariteit over dit genre is ook waar natuurlijk. Publishers willen het safe spelen, niet enkel met dit genre. Kijk maar hoeveel Star Citizen heeft opgestreken ondertussen, daar ging een publisher ook niet in investeren (al valt nog te bezien of ze er daar bij Cloud whatever ook nog in slagen om een afgewerkt product te leveren). Wasteland is er ook zo eentje. Ik vind het dan wel leuk dat wij als gamers toch een beetje kunnen "stemmen met ons geld".

Het is dus niet enkel te doen om de populariteit van het genre, al is dat ook wel een belangrijke variabele :)
Vergeet ook niet dat al de -grote- publishers wel degelijk vinden dat ze geen winst meer kunnen slaan uit enkel een goed spel maken en verkopen... kijk maar naar DLC/micro transacties.

Als een studio met behulp van een crowdfund campagne gewoon precies het spel kan maken dat ze willen maken/de fans willen zonder dat ze geforceerd worden het vol te proppen (lees: in stukken te hakken) voor DLC/microtransacties/whatever vind ik dat alleen maar goed!

Divinity Original Sin was een supercool spel en ik heb me kostelijk vermaakt, ik ga dan ook zeker deze campagne backen. :+
Het merendeel van de games maakt geen winst. De succesverhalen zoals League of Legends, sleeper hits zoals Ziggurat en de overhypete AAA-titels verbergen de waarheid dat het overgrote deel van de games gewoon bitter weinig oplevert.
Het succes van Original Sin is groot genoeg om zonder Kickstarter te kunnen (in september 2014 waren er al meer dan 500.000 stuks verkocht) en dat blijkt ook wel uit meerdere interviews die men heeft gegeven hier over. Er is een reden voor dat ze gratis en voor niets een enhanced edition gaan brengen en hij ook naar PS4 en Xbox one gaat.
Waar Kickstarter heel geschikt voor is, is natuurlijk om een fanbase vroeg te bouwen en ook veel feedback te krijgen over hoe je de game kunt verbeteren. Dat vonden ze bij Larian een van de fijnste dingen aan kickstarter: http://venturebeat.com/20...-a-better-game-interview/
ga em wel proberen denk, vond deel 1 alleen niet echt tof genoeg om me geinteresseerd te houden.
denk dat het ook wel een beetje lag aan de controls die niet echt chill aanvoelen voor pc.

maar een mening is persoonlijk he :P voordat ik allemaal mins krijg

[Reactie gewijzigd door Eelco.L. op 12 augustus 2015 22:13]

wat mij het meeste stoorde was de besturing: lopen via muis.
ik loop liever via wasd. is wel moeilijker te doen met een dergelijke party besturing, maar zelf daaraan is er een heel goede mouw te passen.
Deel 1 was heel verfrissend, uitgebreid en vol met humor. Denk dat ik deze ga backen.
Geen twijfel mogelijk, dit is een must-back voor mij, Deel 1 heb ik uitgebreid gespeeld, de EE heb ik mogen playtesten bij Larian in Gent, en is op meerdere punten in het kleine stukje dat ik gezien heb al een aardige upgrade.
Enorm genoten van Original Sin, dus mooi nieuws dat er een vervolg komt! Nu de engine en de techniek al staat als een huis, zal er voor het tweede deel meer tijd en geld naar de creatie van content kunnen gaan, evenals het verhaal, karakters, nieuwe mechanics, enz. Alles wat Larian geleerd heeft van de vorige game en de Enhanced Edition gaat mee naar dit vervolg; dat belooft wat! Ben benieuwd naar meer informatie op 26 augustus, maar ik weet nu al zo goed als zeker dat ik deze ga backen.
Cool! heb de eerste vet veel gespeeld! ga ik zeker backen!

Ook leuk, we kunnen nu al meestemmen over wat we in de komende versie willen hebben: http://larian.uservoice.c...ickstarter-pledge-rewards

[Reactie gewijzigd door Kek op 12 augustus 2015 21:47]

Fantastisch. Ik ben fan van de eerste. Het is echt wel één van de leukste 2 speler coop spelen de laatste paar jaar heb gespeeld. Het is gewoon hilarisch om samen te doen wegens oneindig veel mogelijkheden om misbruik te maken van ingame mechanics.

En binnenkort krijg ik gratis de enhanced edition zodat ik het met splitscreen vanop mijn sofa kan spelen. Woop woop!
Leuk, een nieuwe RPG, maar dat kickstarter gedoe irriteert mij. Na pre-orders gaan gamestudios nu dus een game financieren via kickstarter, sorry, maar dat vind ik een zeer kwalijke evolutie. Die mannen moeten toch geld hebben gehaald uit hun vorige game, waarom dat bedelen op kickstarter? Wat krijg ik als kickstarter backer meer dan iemand die gewoon wacht tot de game uit is, dan reviews leest en eventueel een demo uitprobeert om er zeker van te zijn dat hij/zij geen brol koopt?
En waar blijft de Linux-versie voor de eerste? Sorry maar dit keer krijgen ze mijn support gewoon niet want het is gewoon afzetterij.
Sorry, maar een beetje gamer heeft een windows game-pc. Gamen op Linux is toekomstmuziek... Verre toekomstmuziek.

Valve is ondertussen een tijdje bezig met Linux, maar tot hiertoe is de respons erg matig. Als valve het al niet klaarkrijgt...
Oneens. Juist dankzij Valve's geduw en getrek om ontwikkelaars hun spelletjes ook voor Linux geschikt te maken is het nu al geen verre droom meer om helemaal van Windows af te stappen. En natuurlijk is het voor de kleine ontwikkelaars niet mogelijk om gelijktijdig een Linux-compatible versie beschikbaar te maken, maar zolang de grote jongens dit maar doen (en blijven doen) volgt de rest vanzelf wel.

Uiteraard doet Valve dit omdat ze zoveel mogelijk klanten naar SteamOS willen overhalen, maar in principe zou elke distributie een spelletje moeten kunnen draaien.
We kunnen nog jaren doorgaan met die spiraalgedachte, of we kunnen eens games gaan porten naar Linux zoals Valve doet.

Larian heeft een Linux versie beloofd in de kickstarter, er is dus een belofte gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 13 augustus 2015 10:09]

klopt , moet je ze ook op aanspreken !
Of komt dat door de publisher?
Volgens een van de comments
The Linux version will be released about late October, along with the other platforms for the Enhanced Edition.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True