Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

Het Belgische Larian Studios brengt de game Divinity: Original Sin 2 naar Steam Early Access. De voorlopige versie van de rpg is daar vanaf 15 september beschikbaar. Wie het project op Kickstarter heeft gesteund, krijgt toegang tot de game.

Larian schrijft dat de Early Access-versie de opening van de campagne en een online pvp-arena bevat. Wat de precieze status is van de game en hoeveel de vroegtijdige versie gaat kosten, is nog niet bekend. Het is ook nog niet duidelijk hoe lang Divinity: Original Sin 2 in Early Access blijft. Volgens de oorspronkelijke planning zou de game eind dit jaar uit moeten komen. Wie minimaal 25 dollar heeft toegezegd op Kickstarter krijgt een code om de vroegtijdige versie op Steam te activeren. Zodra de game gereed is krijgen spelers van de Early Access-versie de volledige game in hun bezit.

De ontwikkeling van de game is mede bekostigd middels een crowdfundingcampagne. Daarmee werd eind 2015 een bedrag van 1,8 miljoen euro opgehaald. Volgens Larian Studios was de game er ook zonder crowdfunding gekomen, maar werd het geld gebruikt om de game uitgebreider te kunnen maken.

Divinity: Original Sin 2 is de opvolger van het eerste deel, dat eveneens deels met crowdfunding op de markt werd gebracht halverwege 2014. De game verscheen eerst op de pc, maar kwam later ook naar de Xbox One en PlayStation 4. Het tweede deel komt vooralsnog alleen naar de pc, maar Larian sluit consoleversies niet uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Pfff.. leuke trend gaande in de gaming industry. Mensen die klakkeloos maar games preorderen waarna ontwikkelaars een half werkende game produceren. En voeg daaraan toe de enorme toename aan kickstarters/early access waarvan een groot gedeelte nooit van de grond komt on in een zeer dubieuze staat wordt geleverd. (bijv. starbound wat zelfs nu met een release nog een bar matige game is).

Larian heeft volgens mij meer dan voldoende verdiend aan DOS1. Vreemd dat ze het nu weer in een kickstarter vorm gooien. Te bang waarschijnlijk dat ze met de opvolger zwaar de mist ingaan.
De CEO (Swen Vincke) zag er destijds veel liever vanaf. Dit deed heel wat stof opwaaien in de community en is hij uiteindelijk op zijn standpunt terug gekomen.
Zie deze link van 2 jaar geleden (van net na de release van deeltje 1):
www.lar.net/2014/10/01/the-halo-effect
(...)
I immediately received a few strong reactions, both publicly but also privately about how I got it all wrong, and that in fact I should steer Larian back to Kickstarter. The reasoning is that successful crowdfunding projects send more people to the crowdfunding scene and that benefits the smaller projects. This is referred to as the “halo effect” and one particular bright person compared it to “a restaurant sitting alone or on a block with many others. They all do better with more traffic”.
(...)
Onderschat niet hoe veel het kost om een volledig spel te maken, en ook niet hoeveel het ze waarschijnlijk gekost heeft om de Enhanced Edition te maken, en die kreeg iedereen gratis als ze het spel al hadden. Ik zou het helemaal niet onwaarschijnlijk vinden dat ze niet genoeg geld hadden om DOS2 te maken zonder kickstarter te gebruiken. En zelfs al hadden ze wel genoeg geld, dan kan het zowiezo geen kwaad om kickstarter te gebruiken zodat ze mogelijke tegenvallers beter kunnen opvangen. Anders lopen ze het risico dat ze een grote publisher moeten opzoeken voor geld, en wie weet wat er dan van het spel overblijft.

[Reactie gewijzigd door Corodix op 22 augustus 2016 20:00]

Ze konden het wel doen maar ze wouden er een echte tripleA game van maken. Een volwaardige opvolger. DAAR hadden ze het geld niet boot.
Als ze die mogelijke consoleversie dan maar beter maken dan deel 1 in het geval voor couch co-op.. hun implementatie van splitscreen is echt rete irritant. Dan heb ik liever exact de implementatie van Diablo 3, veel rustiger om naar te kijken zonder het constante geswitch van het beeld van half naar heel.

Edit: de situatie rond om het verkrijgen van achievements voor enkel 1 speler in het geval van couch co-op was ook ronduit irritant. Dat moet ook beter kunnen, net zoals in Diablo 3.

[Reactie gewijzigd door MarcusAuyrelius op 22 augustus 2016 17:44]

Maar gameplaytechnisch werkt fullscreen gewoon niet voor couch co-op in deze game. Het is gewoon een game waar je onafhankelijk van elkaar naar verschillende gebieden moet af en toe om puzzels op te lossen, moorden op te lossen en nog veel meer andere dingen. De game is dan ook eigenlijk veel beter op de PC te spelen dan de console in dat opzicht, en als je het dan per se op een console wilt spelen dan ja, moet je genoegen nemen met splitscreen.
Er was de mogelijkheid om met 1 druk op de knop splitscreen vast te zetten. Zodat hij niet steeds switchte naar heel beeld.
Dan heb ik liever exact de implementatie van Diablo 3, veel rustiger om naar te kijken zonder het constante geswitch van het beeld van half naar heel.
Je kon dit gewoon uitschakelen :?
Deel 1 nog niet eens gespeeld,. was die niet pas een jaartje uit of 2?
Dat was denk ik de enhanched edition. Deel 1 zelf is uit 2013. Ik had Zelf ook 45 uur in mijn eerste playthrough zitten en nog niet eens op de helft van het verhaal (was pas in de tweede map zeg maar, weg van Cyseal, de eerste stad). Hopelijk is deel 2 net zo diepgaand.
Divine Divinity was een verrassend goede game in zijn tijd. Divine Divinity 2 was al een stap terug. En dat heeft in de games daarna doorgezet.
Persoonlijk vind ik dat ze daarmee meteen al hun kunde hebben laten zien, en zich als ontwerptudio zich niet verder hebben ontwikkeld.
Redelijke games zijn het geworden. Natuurlijk niet slecht als je kijkt wat er allemaal voor draken op de markt komen.
"Divine Divinity 2"? Waar kan ik die spelen?

[Reactie gewijzigd door boe2 op 22 augustus 2016 23:37]

Heet feitelijk Beyond divinity dacht ik.
Daarna kwam nog Divine divinity2: ego draconis, maar was een heel ander type-RPG spel niet meer turn based en 3rd person ipv iso.
Wel best leuk.
Maar Als je van DD & BD naar D2:ED ging en het zelfde type spel verwachte kwam je van een koude kermis terug.
Gewoon Divinity 2: Ego Draconis, zonder de Divine ervoor. Verder klopt het wel.
Ik vond zowel Divine Divinity als Divinity 2 een stuk minder interessant begonnen worden richting het laatste 3de of kwart van het spel, maar verder aan beide veel plezier gehad. Divine Divinity is jarenlang mijn favoriete RPG geweest.
Divine Divinity was een verrassend goede game in zijn tijd. Divine Divinity 2 was al een stap terug. En dat heeft in de games daarna doorgezet.
Persoonlijk vind ik dat ze daarmee meteen al hun kunde hebben laten zien, en zich als ontwerptudio zich niet verder hebben ontwikkeld.
Redelijke games zijn het geworden. Natuurlijk niet slecht als je kijkt wat er allemaal voor draken op de markt komen.
Divinity Original sin gespeeld? Kon tippen aan Divine in mijn ogen :)
Original Sin is een heel andere serie, compleet andere gameplay en in mijn ogen superieur aan Divine Divinity. Daarom ben ik benieuwd naar OS2.
Divinity: Original Sin 1 is echt geweldig, je doet soms echt tientallen uren over de gigantische hoeveelheid content in een klein dorpje al. Daarnaast is het combat systeem echt geweldig met best veel opties om de omgevingen te gebruiken (denk aan olie strooien en daarna met een fire spell die dan weer in de fik zetten). Ik kan echt niet wachten om Divinity: Original Sin 2 straks ook te gaan spelen met een maat van mij, maar denk wel dat ik ga wachten tot de ECHTE release en dat ik de Early Access oversla.
Ik kijk hier zeker naar uit. Ik heb de aankondiging grotendeels gemist maar ik zou original sin 2 gerust als early acces willen kopen. ALs de ervaring ons wel 1 ding heeft geleerd is dat ze zijn bepalen wanneer de game uitkomt en in wat voor staat, en zij gaan niet voor het snelle cashen. Ik vind Divine Divinity een van de betere rpg's ever samen met Icewind Dale. Original Sin is een totaal andere game geworden met alleen dezelfde basis. En nog steeds is het Lariat gelukt om het on par met het origineel te houden. Ik kijk hier zeer naar uit en afhankelijk van wanneer ik met The Witcher klaar ben... I'm game!!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True