Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties
Submitter: bandidoloco

Sony en Capcom hebben samen de eerste Humble Bundle voor de PlayStation aangekondigd onder de naam 'Humble Capcom PlayStation Bundle'. De verzameling aan games kan tot 5 september aangeschaft worden, dat is echter alleen mogelijk voor Amerikaanse PSN-gebruikers.

Ook deze Humble Bundle heeft verschillende niveaus die aan bepaalde games zijn gekoppeld. Zo kunnen deelnemers bijvoorbeeld een willekeurig bedrag boven 1 dollar betalen om in aanmerking te komen voor het 'pay what you want'-niveau. Daarin zijn games te vinden als Strider en Final Fight: Double Impact. Ook kunnen gebruikers kiezen welk deel van het betaalde bedrag aan een goed doel wordt gegeven, bijvoorbeeld aan Save the Children of het Amerikaanse Rode Kruis.

Een betaling van vijftien dollar of meer levert deelnemers alle games in de Humble Bundle-verzameling op, inclusief Resident Evil 0 en de HD-collectie van Devil May Cry. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om meer dan het gemiddelde te betalen, waardoor games als Okami HD, Resident Evil en Lost Planet 3 verkregen kunnen worden. Op dit moment ligt het gemiddelde bij ongeveer twaalf dollar. Het overgrote deel van de spellen is alleen beschikbaar voor de PlayStation 3 en er is doorgaans één PlayStation 4-spel per niveau.

Op dit moment kan de verzameling alleen aangeschaft worden door gebruikers met een PSN-account in de Amerikaanse regio's, het is onduidelijk of op een gegeven moment ook Europese gebruikers kunnen deelnemen. Humble Bundle bracht samen met Nintendo in april een verzameling uit, die ook te koop was voor Europese gebruikers.

PS humble bundle

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Lijkt me goed om erbij te vermelden dat het grootste deel van de games enkel op PS3 beschikbaar is, jammer voor PS4 bezitters. Overigens kun je alsnog profiteren van de humble door simpelweg een Amerikaanse PSN account te maken, hier.

Beschikbare games:
$1 of hoger
Wolf of the Battlefield: Commando 3 (PS3) / $4.99
Strider (PS3/PS4) / $3.74
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix (PS3) / $2.00
Final Fight Double Impact (PS3) / $2.49
45% off Street Fighter V PS Store Coupon (PS4) / $46.89 (vs coupon price $31.50)
Super Street Fighter 2 Turbo HD Remix (PS3) / $2.00
Resident Evil HD Remaster (PS3/PS4) / $6.00
Okami HD (PS3) / $4.20
Remember Me (PS3) / $5.99
Mega Man 9 & 10 Combo Pack (PS3) / $3.00

$15
Resident Evil 0 HD REMASTER (PS3/PS4) / $11.99
Devil May Cry HD Collection (PS3) / $4.99
50% off Mega Man Legacy Collection PS Store Coupon (PS4) / $12.72 (vs coupon price $9.49)

[Reactie gewijzigd door volkano op 24 augustus 2016 08:21]

Ik was te enthousiast. Heb gisteren de bundle gekocht, echter alleen beschikbaar in Amerika. :(

Kan de codes dus niet inwisselen. Heb via PayPal een geschil ingediend om mijn geld terug te claimen. Het staat namelijk echt ergens heel klein als een linkje in een tekst in een popup. Ja dat had ik niet gezien.

Dus let op! Je hebt er hier in NL nog niets aan.
Waarom mail je humble bundle zelf eerst niet. Met dit soort foutjes geven ze gewoon je geld terug.
Via PayPal gaat dit heel makkelijk, je mailt je geschil. HumbleBundle krijgt een melding, ze kunnen reageren. Als ze dan akkorderen is het gelijk geregeld. Dus waarom zou ik eerst moeten wachten tot ik Humble Bundle gesproken heb? Nu dwing je de verkopende partij om binnen 2 weken te reageren en actie te ondernemen.
Omdat het slecht is voor hun paypal status. Als iedereen via paypal geschillen aan gaat maken voor een shop, zou ik het als paypal niet vertrouwen.
Misschien moet je in het woordenboek kijken naar wat 'geschil' betekent. Lijkt me dat Humble best coulant wil zijn, maar dat als het via een PayPal geschil gaat ze op een gegeven moment zeggen: bekijk het maar, had je maar moeten lezen.
Maar daar is de functie niet voor bedoeld, deze is er zodat men geld terug kan krijgen bij een geschil een met een derde partij. Een geschil kun je alleen krijgen als de derde partij geen geld wilt teruggeven bij een verkeerde aankoop, geen levering en/of oplichting. Je zal dus eerst de derde partij zelf moeten benaderen. Dit staat (of stond vorig jaar in ieder geval) zeer duidelijk in de berichten die je ziet voor je het geschil kan aanmaken
een US account aanmaken en koppelen aan je PS3/4.

Werkt gewoon.
Naja "alleen beschikbaar in Amerika"... Je hebt een US account nodig, dat is alles. Kan je makkelijk aanmaken. Die zet je naast je huidige account op je PS3/PS4. Wissel je de codes in via je US account, downloaden. vervolgens kan je gewoon met je NL account met je US games gebruiken (met trophies enz). Ik koop al jaren via de US store zo nu en dan een game met m'n US account en vervolgens speel ik gewoon verder op de Nederlandse. Wel moet je rekening houden dat je wel die US account erop laat staan, anders kan je niet aan je games komen ;)
Het stond bij mij in een apart kleurtje erboven en nog als extra bevestiging alvorens je de paypal/CC knop kan gebruiken. Dus ik vond het redelijk duidelijk vermeld.

Ik vond het wel jammer dat het niet in de EU werkte, voor dat geld is het een koopje, zelfs als je de spellen niet (direct) zou spelen :P (zoals dat zo vaak gaat met die bundels).

Edit: Volgens bovenstaande berichten zou het dus wel mogelijk moeten zijn. Maar eens proberen dan :).

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 24 augustus 2016 13:25]

Er staat toch echt duidelijk: "This bundle requires a free PSN account from one of these countries. Are you sure you whant to proceed".
Dat je moest klikken voor je kan betalen.
Net zo als 'Ik accepteer de voorwaarden' zou klikken ongeveer het zelfde principe meestal klik je het gewoon, deze keer heb je een fout gemaakt.
Als je contact wilt opnemen via humblebundle helpt deze link miss:
https://support.humblebun...-a-refund-for-my-purchase-
Anders kan je ook kijken of het via paypal goed gaat ook al weet ik niet of je voor die rede het geld kan terug vragen.
Hoe betaal je dan op die US account? Ik neem aan dat dat ding geen Europese creditcards slikt.
Met pre-paid PSN tegoed. Paypal en Nederlandse credit cards werken niet de PSN store. Via bijvoorbeeld Play-Asia kun je heel makkelijk tegoed kopen. Wil je het via Amazon.com doen, zul je ook een Amerikaans adres moeten opgeven (denk hierbij eraan om een staat zonder sales tax te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Alaska).

Uiteraard alleen nodig wanneer je gebruik wilt maken van de 50% off Mega Man Legacy Collection PS Store Coupon.

De eerste Nintendo Humble Bundle (Nindies) was overigens ook regio gebonden, maar bij de 2de was er wel aan Europa gedacht. Hopelijk is dat hier ook het geval.

[Reactie gewijzigd door Xiaoyao op 24 augustus 2016 11:07]

Je kan met paypal toch je tegoed opwaarderen?
Paypal zou normaal gesproken moeten werken
Dank, dat ben ik inderdaad vergeten.
Kleine aanpassing:
Beschikbare games:
Pay what you want: $1 of hoger
Wolf of the Battlefield: Commando 3 (PS3) / $4.99
Strider (PS3/PS4) / $3.74
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix (PS3) / $2.00
Final Fight Double Impact (PS3) / $2.49
45% off Street Fighter V PS Store Coupon (PS4) / $46.89 (vs coupon price $31.50)
Beat the average tier (betaal meer dan gemiddeld, nu ca. 13 dollar)
Super Street Fighter 2 Turbo HD Remix (PS3) / $2.00
Resident Evil HD Remaster (PS3/PS4) / $6.00
Okami HD (PS3) / $4.20
Remember Me (PS3) / $5.99
Mega Man 9 & 10 Combo Pack (PS3) / $3.00
$15 of meer
Resident Evil 0 HD REMASTER (PS3/PS4) / $11.99
Devil May Cry HD Collection (PS3) / $4.99
50% off Mega Man Legacy Collection PS Store Coupon (PS4) / $12.72 (vs coupon price $9.49)
Let er wel op dat het momenteel in de VS alleen geldt! Je kunt natuurlijk wel een VS-account aanmaken. In elk geval op de PS3 kun je dan alle gedownloade spellen op al je accounts op de PS3 spelen.. :)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 24 augustus 2016 10:38]

Werkt toch ook op je nederlandse PSN account? (er staat in iedergeval niet specifiek bij dat het een amerikaanse moet zijn)..

<edit> crap staat wel bij welke landen:
(US) United States
(CA) Canada
(MX) Mexico
(BR) Brazil
(CL) Chile
(AR) Argentina
(PE) Peru
(CO) Colombia
(PA) Panama
(CR) Costa Rica
(EC) Ecuador
(GT) Guatemala
(SV) El Salvador
(PY) Paraguay
(HN) Honduras
(BO) Bolivia
(UY) Uruguay
(NI) Nicaragua

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 24 augustus 2016 11:34]

De verzameling aan games kan tot 5 september aangeschaft worden, dat is echter alleen mogelijk voor Amerikaanse PSN-gebruikers.
;)
Wel dus zuid/noord amerikaanse landen, dus niet alleen US (zoals men eigenlijk altijd suggereert als men over 'amerikaanse' spreekt).
Tbh, diensten als spotify, humble bundel, netflix, gog etc. Hebben er bij mij voor gezorgd dat eigenlijk bijna alle entertainment legitiem is. Dat had ik 5-8jr geleden echt niet verwacht, met alle newsgroepen, ratio ftps en torentjes.
Als nu ontwikkelaars nu weer demo s van games uitbrengen...
Idem, daarnaast heeft DRM toch ook voor mij wel wat gedaan. Ik ben er sowieso niet van om alle games direct bij launch te willen spelen dus ik wacht liever een half jaar tot een jaar dan dat ik 3 weken na launch moeilijk moet lopen doen met cracks van louche groepen uit rusland.

De hoeveelheid moeite die je tegenwoordig moet doen om een game te cracken is het mij niet meer waard (hoewel dat ook komt omdat ik nu een stabiel inkomen heb denk ik).
Ja dat laatste is wel belangrijk. Ik dacht vroeger precies hetzelfde. Maar het feit dat ik nu een inkomen heb en minder tijd, koop ik gewoon simpelweg de dingen die ik wil hebben.

Kan me voorstellen dat je nu als 19 jarige student nog steeds wel de moeite wilt nemen om een illegaal pad te bewandelen. Het scheelt je immers veel geld, en tijd heb je meestal wel als student.
Mwhah, met een klein beetje technische kennis heb je binnen enkele momenten een Sonarr/Couchpotato/Headphones/Sickbeard of vergelijkbare dienst op je systeem draaien en is er eigenlijk geen omkijken meer naar.

Het aanbod van legale content blijft extreem matig vergeleken met extreem simpel te gebruiken diensten als hierboven, al helemaal als je Kodi (XBMC) of Plex gebruikt als mediatheek om de boel af te spelen. Voor games is dit (afaik) niet beschikbaar, maar ook daar is het in veel gevallen simpeler maar vooral sneller om deze gekraakt te spelen dan om deze te kopen.

Ik download m'n games nog steeds met regelmaat uit illegale bronnen, voornamelijk om deze een keer te kunnen testen (Als student heb ik simpelweg niet de mogelijkheid om ¤60 neer te gooien voor een spel om deze even later te refunden), en veelal koop ik het spel dan op een later moment in een Steamsale. Dit is het geval bij bijna iedereen die ik actief spreek Steam spreek. De laatste keer dat ik echt niet betaald heb voor een spel wat ik voorheen gekraakt speelde is alweer een jaar of 8 geleden denk ik. En dat komt inderdaad voornamelijk door diensten als Humblebundle, GOG of de Steamsales die het niet alleen makkelijk maar ook goedkoop maken om je games te kopen.
Wat is er simpeler en sneller dan Steam? Een game kopen is een kwestie van aanklikken en betalen en bij mij trekt Steam eigenlijk altijd alle bandbreedte die ik hem voer dus sneller downloaden gaat hem ook niet echt worden. Verder houdt Steam automatisch je game uptodate, als je niet je PC (en Steam) pas aanzet op het moment dat je wil spelen hoef je eigenlijk nooit te updaten. Zelfs als je dus niet moeilijk hoeft te doen met cracks snap ik de opmerking dat het simpeler en sneller is eigenlijk niet.

Dat je als student geen ¤60 neer wil tellen snap ik op zich wel, maar dan heb je dus een compleet andere beweegreden. Overigens leg ik ook nooit ¤60 neer ook al heb ik een stabiel inkomen, voor mij is het dat geld ook niet waard om eerder de game te spelen. Ik wacht wel tot hij goedkoper is, of als ik echt graag meteen wil spelen dan koop ik bv via greenmangaming waar het vaak ook een stuk goedkoper is en gmg is wel een authorised reseller in tegenstelling tot shady sites als g2a... Op zich vind ik het dus ook niet zo'n erg goede reden om de game illegaal te downloaden, maar ok (en hem bij release spelen en dan later in een sale kopen om je geweten te sussen is ook niet helemaal correct natuurlijk, maar iedereen moet het zelf weten).
jammere van Steam vind ik eigenlijk nog steeds dat het geen Android/iOS versies ondersteund, want dan zou je echt 1 keer kopen en overal op kunnen spelen..
Wat betreft demo's van games hebben zowel Steam als Origin tegenwoordig een redelijke return policy. Ik heb hiermee al diverse games op Steam getest om te kijken of het wat voor mij is en dit werkt prima. Je zou dit dus kunnen zien als een soort demo. Het nadeel is wel dat je je aankoopbedrag terug krijgt als tegoed, dit ervaar ik echter niet als een erg groot probleem.

Bij Steam kun je de game retour doen wanneer je dit binnen 14 dagen doet en niet meer dan 2 uur gespeeld hebt.
Bij Origin kun je de game retour doen binnen 24 uur nadat je de game voor het eerst hebt opgestart of binnen 7 dagen na aankoop.

[Reactie gewijzigd door Destrega op 24 augustus 2016 09:53]

Ik kreeg de aankopen van steam gewoon terug op mijn paypal en niet op mijn steam tegoed (paar weken terug)
Kijk aan, dat is mooi. Mijn laatste keer was enkele maanden geleden. Blijkbaar is dit intussen dus beter geworden :)
Was laaiend enthousiast toen ik de mail kreeg, tot ik inderdaad las dat het regio gebonden is.
In mijn ogen is dat eigenlijk heel jammer dat ze dan voor Europa geen alternatief aanbieden. Ik kan me heel goed voorstellen dat een heel groot deel van hun klanten niet uit die Amerikaanse landen komen. Nu vissen wij er naast.

Ook mocht het wel iets groter erbij staan (bijvoorbeeld onder de titel ofzo), want nu moet je op de pagina echt gaan zoeken voor die warning te vinden (eerst nog read more open klikken) voor je dat kan zien staan. Veel gamers uit andere landen gaan zich daar in laten pakken denk ik en hem kopen om dan met nutteloze keys te zitten.
Maar hé, da's dan een donatie aan een goed doel he :p

Aanpassing:
Ik zie dat er ineens een opvallende oranje banner is boven verschenen. Ze hebben het dit keer dus duidelijk gemaakt dat het alleen voor Amerikaanse accounts is

[Reactie gewijzigd door Zymp op 24 augustus 2016 08:26]

Deze ervaring hebben ze ook al een keer gehad toen ze Nintendo 3DS games gingen humblebundelen. Ook toen alleen voor de US regio.
Er is 1 Nintendo humble bundle alleen voor de US regio geweest, de tweede Nintendo bundle kon je ook in Europa aanschaffen. :)
Komt natuurlijk ook eigenlijk omdat van origine Humble bundle vooral op de US markt is gebaseerd, alleen maar US based 'goede doelen'..
Als ik een amerikaans psn account aanmaak is er dan enig gevaar dat ik een ban krijg? En als je registreert moet je dan een amerikaans adres opgeven. Volgens mij is het toch niet helemaal legaal zomaar iemand anders zijn adres op te geven? Ik wil heel graag deze bundel kopen en zou ook nou wel eens graag Chrono Cross willen spelen maar heb geen zin in een psn ban! Heeft iemand hier ervaring mee?
Je zou een Borderlinx adres kunnen gebruiken.

Verder heb ik zelf ook een US PSN account, nog nooit problemen mee gehad.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 24 augustus 2016 08:59]

Bedankt voor de tip sanderev666! Heb je al lang een US PSN account?
Al zeker sinds ik m'n PS3 heb :) Dus dat is al een jaar of 5.
Ik heb al een US account sinds 2007, aangemaakt op mijn oude huisadres in Washington, maar je kan elk valide US adres nemen (b.v. een winkel of een mall).

Wat ik niet meer weet is of je er een betalingsmethode aan kan hangen, volgens mij niet. In elk geval geen credit card die NL-based is.

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 24 augustus 2016 09:46]

Dankjewel Dr strangelove. Denk dat je de betaling kan doen door us psn tegoed kaarten op internet te kopen met bv paypal of een creditcard.
Hopelijk ook voor Europese gebruikers. Met Nintendo werkte dat ook goed en heb ik veel plezier van de games gehad (en nog steeds) die ik voor een paar euro gekocht heb.
Helaas alleen voor zuid/noord amerikaanse landen..
Jammer dat er geen 'Resident Evil umbrella chronicles' bij zit, die wil ik nog zoooo graag hebben ivm dat het een railshooter is die werkt met de Move (er is niets vetter dan een railshooter met move(in een sharpshooter) op het grote projectie scherm te spelen, gewoon alsof je echt in de schiethal staat)..
Geloof namelijk ook dat de discversie een gecensureerde versie is, waar de PSN variant dat niet is.
Gelukkig heb ik toch al voor ieder land/regio een aparte PSN account. Vind wel dat Sony eens wat mag doen aan de restricties van de codes. Misschien zoiets als Steam (dat het mogelijk is, maar niet verplicht). Nu heb ik bij PSN nog geen code gezien die over de hele wereld te gebruiken is.