Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Humble Choice-abonnement verliest Mac- en Linux-ondersteuning voor Trove-games

Abonnees van het Humble Choice-abonnement kunnen vanaf februari geen Mac- en Linux-versies van Trove-games meer downloaden. Deze games zullen dan alleen beschikbaar zijn via een Windows-programma.

Humble heeft bepaalde gebruikers gemaild over de verandering, die draait om de manier waarop de ruim zeventig drm-vrije Trove-games worden aangeboden. Abonnees kunnen de games nu downloaden via de browser, waarbij ze kunnen kiezen uit een Windows-, Linux- of Mac-versie, afhankelijk van de beschikbaarheid. Na het downloaden kunnen deze games oneindig gespeeld worden, ook als het abonnement verloopt.

Vanaf februari past Humble het Choice-abonnement aan, waarbij de Trove-games alleen speelbaar zijn binnen een nieuw Windows-programma van Humble. Hier zullen de games onder de Vault-categorie vallen. De Trove-webpagina komt dan te vervallen. Omdat er alleen een Windows-launcher is, hebben Linux- en Mac-gebruikers dus ook geen toegang meer tot de games. Het is niet duidelijk of ze te spelen zijn zonder de Humble-app, of dat deze net als bijvoorbeeld Steam fungeert als een launcher. Wel zijn deze Vault-games ook na het aflopen van een abonnement nog te spelen, zegt Humble.

Humble Choice is een abonnementsvorm waarmee abonnees voor een bepaald bedrag per maand toegang krijgen tot de Trove en daarnaast maximaal tien door Humble geselecteerde games kunnen uitkiezen, die ze kunnen houden. Bij deze laatste games kunnen ook AAA-spellen zitten, afhankelijk van de maand. Tot februari kost het abonnement 14 of 18 euro, waarbij abonnees respectievelijk 3 of 9 games kunnen uitkiezen. Er is ook een abonnement van 4,49 euro per maand, waarbij klanten geen games mogen uitkiezen maar wel toegang tot de Trove krijgen.

Vanaf februari is er nog maar één abonnementsvorm van tien euro per maand, waarmee klanten alle games krijgen die er die maand in het abonnement worden aangeboden. Humble zegt hierbij de 'waarde' van de games te willen verhogen. Dat lijkt aan te geven dat het abonnement vaker duurdere games zal bevatten. Humble zegt dit te doen naar aanleiding van feedback van abonnees.

Daarnaast komt er een Humble Games Collection, waarin 'games die geliefd zijn door de community' en door journalisten komen te staan. Ook deze games komen in de Humble-app. Het verschil tussen deze Humble Games Collection-games en de Vault-games, is dat de Games Collection-spellen na het aflopen van het abonnement niet langer te spelen zijn. Dat is vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld Game Pass werkt.

Omdat de Games Collection-games in de Humble-app komen, zullen ook deze games niet voor Linux- en Mac-klanten te spelen zijn. De derde categorie games, waar ook AAA-spellen tussen kunnen zitten, worden nu nog voorzien van bijvoorbeeld een Steam-key en zijn daardoor ook op Linux- en Mac-pc's te spelen, mits beschikbaar. Humble heeft niet gezegd dat dit gaat veranderen.

Van de tien euro die het Choice-abonnement vanaf februari gaat kosten, zal vijf procent naar goede doelen gaan. Abonnees krijgen daarnaast korting in de Humble-winkel. Humble Choice is de opvolger van Monthly. Humble is sinds 2017 onderdeel van IGN.

Humble Vault

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsredacteur

14-01-2022 • 17:20

49 Linkedin

Submitter: himlims_

Reacties (49)

Wijzig sortering
Het wordt verkocht als 'Humbe Bundle levels up!', maar het zijn alleen maar negatieve wijzigingen. Als je een classic abbo hebt (ergo je deed al mee voordat Humble naar de Choice ging, wat ze nu weer verlaten) wordt je genaaid omdat HB weigert om je te laten betalen in je lokale valuta. Alles moet in US$ en de wisselkosten moet je zelf betalen.

Je raakt je 20% korting in de shop kwijt en krijgt er een 'spaar voor 20% korting'-actie voor terug, maar om die 20% te halen moet je eerst 12 maanden achter elkaar lid zijn. De Vault vervangt de huidige interface (download de installer van de website van HB) dus zit je ineens vast aan een nutteloze installer - met als vage belofte dat er een aantal Humble Bundle uitgegeven games toegevoegd worden. Er wordt niet gesproken over hoe lang die games beschikbaar zullen zijn want het is duidelijk dat ze een soort game-pass constructie hiermee op willen zetten. Linux/Mac versies niet meer beschikbaar via deze launcher (momenteel wel beschikbaar via de download pagina)

Hoewel het voorheen 'Up to 12 games per month' was, was het zelden minder. Die belofte is nu de deur uit met een wazige toezegging over 'value'. Er is geen minimum.

In plaats van Steam keys gaan ze meer niet-Steam keys gebruiken.

Voorheen kon je per maand pauzeren als de games je niet intereseerden. Zodra je nu pauzeert verlies je een gedeelte (of alles) van je opgebouwde winkel korting.

Letterlijk het enige positieve puntje is dat je nu per maand op kunt zeggen en per maand kunt joinen.

Zoals het er nu uit ziet moet je wel gek zijn om je abbo aan te houden onder het nieuwe regime. Alle keuzes zijn er op gericht om je kwijt te raken als klant - om het een 'level up' te noemen is nogal een statement.
Reageer
Letterlijk het enige positieve puntje is dat je nu per maand op kunt zeggen en per maand kunt joinen.
Dat kan nu ook. Ik betaal per maand, in USD (en door Bunq scheelt het me een paar EUR cent).

Ik denk dat de oude deal behoorlijk goed was. De nieuwe deal is minder goed, daar ben ik het volledig mee eens. Sneu dat ze het als verbetering proberen te verkopen. Ik hou niet van dat soort marketingpraatjes. Jouw samenvatting geeft voldoende weer dat het alleen maar verbeteringen zijn.
Reageer
Jouw samenvatting geeft voldoende weer dat het alleen maar verbeteringen zijn.
Zal een typo zijn. Ik denk dat je verslechteringen bedoelt.
Reageer
Toen het de Humble Indie Bundle was moest iedere game verplicht met MacOS en Linux werken. Jammer dat ze die eis hebben laten vallen. Daardoor hebben we enorm veel ports gezien.
Reageer
Klopt - daarmee zijn ze ook zo sterkt gegroeid en marktaandeel weten te behalen.

Toen, ~10jr (?) geleden was heel Linux gamen nog niche. “We” hebben op Reddit en andere platformen fanatiek gestuurd, kopen van die games en support en ontwikkelaars.

Ik weet dat er jongen bij zaten die een game 50x kochten, puur om interesse te uitten vanwege Linux support.

Inmiddels aantal jaar verder, games kan ik nog downloaden maar worden niet meer geactualiseerd of vereisen oud (32bit libs) waardoor ze “onspeelbaar” zijn geworden.

Zoals vaker, men komt met een mooi initiatief (zoals oude loki-games) maar vaak vanwege verkeerde beslissingen en uitgaven komt men steeds verder af te staan wat je groot gemaakt heeft

O+ Valve / steam / proton /
Reageer
Helaas lijkt ook Valve MacOS een beetje in de steek te laten. Desalniettemin werkt het (nog) wel als één van de weinige stores waar je je games op meerdere besturingssystemen kan spelen.
Reageer
Ligt dat niet eerder aan Apple, gans de wereld gaat over op het open Vulkan (native of DXVK), behalve Apple, die eist dat men hun proprietaire Metal gaat gebruiken, das gewoon een anti-developer en anti-consumer beslissing waar niemand in geinteresseerd is. De ARM switch daarbovenop was (op korte termijn) de doodsteek denk ik.

[Reactie gewijzigd door mdgf op 14 januari 2022 18:39]

Reageer
Ik heb 10 jaar bijna exclusief ge-gamed op Mac, van 2007-2017.
Maar daarna heeft Apple allemaal keuzes gemaakt waardoor het grootste deel van mijn bestaande Mac games niet meer draait op een nieuwe Mac. Ik heb heel veel Mac games op Steam.

Mijn Mac Pro uit 2010* draait meer Mac games dan als je nu een nieuwe Mac koopt.

Ze hebben 32-bit laten vallen, Alleen maar ondersteuning voor Metal, geen Nvidia ondersteuning meer, en nu zelfs geen AMD/ATI meer lijkt het, geen eGPU ondersteuning, en de swtich naar Apple Silicon, geen ondersteuning voor bootcamp meer.

Ik heb sinds 2017 heel veel developers zien afhaken die daarvoor al hun games voor Apple beschikbaar maakten. Ik heb ook veel kleinere office en productivity ontwikkelaars zien afhaken.

Daarom heb ik in 2021 voor het eerst in 14 jaar weer een Windows PC gekocht. Ryzen 5950X, 6900XT, 64GB RAM, voor 20% van de prijs van een vergelijkbaar presterende Mac Pro.

*) Mijn Mac Pro heeft een GTX980, X5690 en 32GB RAM en snelle PCIe SSDs. En sinds 2017 bootcamp.

[Reactie gewijzigd door RogerWilco2 op 17 januari 2022 11:07]

Reageer
Metal is ouder dan Vulkan, en daarnaast ook een pak gebruiksvriendelijker. Vergeet niet dat iOS één van de grootste gaming platforms ter wereld is. Het was helemaal geen vreemde move van Apple om hier een eigen API voor te ontwikkelen.
Reageer
Dat er geen nood voor Metal was heb ik nooit gezegd. Ze hebben echter ondertussen al 6 jaar gehad om Vulkan te supporten. Of op zijn minst zouden ze Metal open aan de wereld kunnen schenken, zodat het een alternatief kan worden, als het gebruiksvriendelijker is zal er wel interesse zijn om daarop te bouwen op andere besturingssystemen.

[Reactie gewijzigd door mdgf op 14 januari 2022 18:58]

Reageer
Ach, uiteindelijk lukt het veel ontwikkelaars nog steeds om hun weg naar MacOS te vinden. Mac gaming ziet er momenteel een stuk beter uit dan voor Metal.
Reageer
Ik snap echt niet waarom mensen het zichzelf aandoen te gamen op een Mac, en dat komt van iemand die met z'n vuisten diep in gamen op Linux zit.
  • Apple breekt support voor meerdere grafische API's die de standaard zijn voor deze industrie. Leuk dat Metal eerder was, maar het is niet alsof Windows/Linux Vulkan links lieten liggen omdat OpenGL ouder is. Een platform kan best meerdere grafische API's ondersteunen als dat een meerwaarde voor hun gebruikers/developers biedt.
  • 32-bit ondersteuning werd in een OS upgrade compleet de nek omgedraaid. De paar duizenden games die wel geport werden, zijn ineens niet meer te draaien.
  • Om veel non-native games toch te kunnen draaien, moet je werken met een VM of een betaalde versie van Wine (kun je trouwens kiezen tussen de stokoude en barre WineD3D, of DXVK onder nog een extra laag genaamd MoltenVK). Bootcamp was een optie op de Intel Macs, maar ook dat is inmiddels einde verhaal.
  • De reële angst dat Apple MacOS verder hun walled garden intrekt en onafhankelijke winkels/platformen de nek omdraait.
Mac gaming ziet er misschien beter uit als je graag iPhone games op je laptop draait, maar in mijn ogen is het juist hard achteruit gegaan.
Reageer
Het lijkt erop dat Apple precies datgene doet waarmee het zijn doel van een walled garden zo goed mogelijk kan bereiken. Het zou me helemaal niet verbazen, als Apple juist wil dat er nog meer spellen van de x86 PC naar de iPhone en iPad gaan. Dan kunnen diezelfde spellen weer op de Macs gespeeld worden.

Apple heeft er geen enkele behoefte aan om zich aan de wetten van de x86 PC gamingindustrie te houden. In de loop van de tijd zal de Apple gamingindustrie steeds groter worden en een aparte markt binnen de gameswereld gaan worden.

De punten die je aanhaalt, kloppen wel, maar hebben allemaal met het verleden te maken. Er kan altijd gehercompileerd en anders geëmuleerd woren. Dat gaat waarschijnlijk gemakkelijker met de (nieuwste) Linux en Windows versies, maar dan is het maar zo.

[Reactie gewijzigd door psychicist op 15 januari 2022 22:00]

Reageer
Is dat zo? Het aantal AAA-games droogt nogal op. Vroeger had je Aspyr, Feral en Virtual Programming die allen als doel hadden AAA-games naar de Mac te brengen. Dat doen ze zo goed als niet meer, want het is vaak of te complex geworden of de houdbaarheid is onzeker. Daarnaast is de Mac App Store een onmogelijke winkel waar niks mag, maar die heb je dan wel weer nodig om eigenlijk succesvol te zijn.

Het is wel zo dat het aantal iOS games dat geport wordt naar macOS iets toeneemt en jegens natuurlijk Apple Arcade. Al die games zijn wel speelbaar op de Mac, maar of dat nu vooruitgang is? Dat vind ik niet.

Apple zal de komende jaren qua platform wel stabiel blijven. De hele basis is nu in eigen beheer en daar zijn ze heel blij mee. Apple is qua hardware en OS eigenlijk niet echt meer afhankelijk van anderen en daar ging het de laatste jaren om.
Reageer
Zeer zeker, maar hedendaags is het wel veel slechter dan linux en pre-2015 was de situatie daar net veel slechter dan macOS. Dus dat is gewoon jammer. Het gebrek aan vulkan en OpenGL support is uiteraard niet de enige beslissing die daartoe geleid heeft, maar het heeft zeker niet geholpen.
Reageer
Mantle is van 2013 en is na dat amd het gedoneerd heeft vulkan geworden.

Metal is van 2014 dus je statement klopt niet ;) ik zou zelfs zeggen dat de naam geïnspireerd is door amd z'n close to the metal statements voor mantle :)

Alsnog snap ik Apple wel die willen overal de controle over houden dus ook hun 3d api.
Reageer
Nee maar Metal is wel alleen voor Apple... Als ze het nou een open standaard zouden maken zoals ze het met OpenCL hebben gedaan, dan komen we ergens.

Nu stimuleert het de porting van mobile spelletjes naar de Mac. Candy Crush en Angry Birds zal je vast wel kunnen krijgen :) Maar ontmoedigt het het ontwikkelen voor het Mac platform van grote AAA desktop games.

En Apple heeft bovendien zich al meerdere keren van hun slechte kant laten zien op gaming gebied. In de PowerPC tijd is er een tijd geweest dat ze gaming stimuleerden met goede kaarten en collaboraties met bijv. Aspyr die best aardige ports maakten.

Toen hebben ze er een tijd met de pet naar gegooid en toen later in de Intel + Nvidia 320M tijd hebben ze weer geprobeerd om "Mac gaming" op de kaart te zetten met een samenwerking met EA voor de Call of Duty ports enzo. Maar ook dat weer laten verwateren. Apple is niet goed met doorpakken, dat zie je ook in de pro markt met de Mac Pro die ze steeds laten versloffen tot er niks meer aantrekkelijk aan is.

Dus ik kan me ook wel voorstellen dat dat developers nou niet bepaald uitnodigt om er risico mee te nemen omdat metal best wel veel extra werk gaat zijn als je je met name op moderne consoles en PC richt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 15 januari 2022 22:11]

Reageer
Als DXVK acceptabel is, is MoltenVK dat toch ook?
Reageer
Jazeker, maar dan zit je dus voor mac gaming al met directx11/12 -> dxvk -> moltenVK, en dan ook nog eens Win32 -> Wine -> rosetta voor de niet grafische calls. Das een hele boterham van extra stappen in vgl met windows of zelfs linux, of het goed werkt kan ik niet zeggen, want mijn macbook is nog pre-M1.

Mijn punt was gewoon dat het niet verbazingwekkend is dat desktop gaming daaronder gaat leiden.

[Reactie gewijzigd door mdgf op 14 januari 2022 18:54]

Reageer
Ik heb al een tijd geen WINE ports meer gezien. Dat werkte vroeger ook voor geen meter. Rosetta werkt over het algemeen perfect, niks op aan te merken. Shaders die gecompileerd zijn vanaf Directx naar Metal leveren nog weleens problemen op ja.
Reageer
Dat komt denk ik ook wel een beetje omdat Apple gamers in de steek laat. Ze zitten heel erg hun eigen API's en andere meuk te forceren. Microsoft kan er nog van leren. En van Microsoft was Valve al niet zo gecharmeerd.
Reageer
Apple heeft 0 focus op gaming. Het aantal mac bezitters dat naar pc maatstaven een goede videokaart heeft is waarschijnlijk ook nog eens nihil. Hierdoor wordt porten waarschijnlijk al snel een verliesgevende exercitie.

Een keer in de zoveel jaar je hele processorarchitectuur omgooien is daarnaast misschien wel fijn voor je content creation klanten maar vooral vervelend voor de rest van de wereld.

Die fittie tussen Newell en Microsoft was volgens mij vooral omdat MS een vuil trucje uit wilde halen met hun eigen store waarbij ze ons maar ook zeker Valve zouden benadelen.
Reageer
Ik heb 10 jaar bijna exclusief ge-gamed op Mac, van 2007-2017. De eerste jaren na de switch naar Intel+Nvidia ging het steeds beter en hadden Macs ook redelijke videokaarten.
Maar daarna heeft Apple allemaal keuzes gemaakt waardoor het grootste deel van mijn bestaande Mac games niet meer draait op een nieuwe Mac. Ik heb heel veel Mac games op Steam.

Mijn Mac Pro uit 2010* draait meer Mac games dan als je nu een nieuwe Mac koopt.

Ze hebben 32-bit laten vallen, Alleen maar ondersteuning voor Metal, geen Nvidia ondersteuning meer, en nu zelfs geen AMD/ATI meer lijkt het, geen eGPU ondersteuning, en de swtich naar Apple Silicon, geen ondersteuning voor bootcamp meer.

Ik heb sinds 2017 heel veel developers zien afhaken die daarvoor al hun games voor Apple beschikbaar maakten. Ik heb ook veel kleinere office en productivity ontwikkelaars zien afhaken.

Daarom heb ik in 2021 voor het eerst in 14 jaar weer een Windows PC gekocht. Ryzen 5950X, 6900XT, 64GB RAM, voor 20% van de prijs van een vergelijkbaar presterende Mac Pro.

*) Mijn Mac Pro heeft een GTX980, X5690 en 32GB RAM en snelle PCIe SSDs. En sinds 2017 bootcamp.
Reageer
Toen was Humble een indie platform, vandaar ook de naam Humble. Inmiddels is het een merknaam van IGN geworden, met alle gevolgen vandien.
Reageer
Inderdaad. Sindsdien Humble is overgenomen door het moederbedrijf van IGN is de kwaliteit drastisch achteruit gegaan. De aankomende wijziging is opnieuw een stevige stap in de verkeerde richting, en mogelijk zelfs de nagel aan de doodskist van Humble Choice.
Reageer
Je moest ook geen abonnement nemen om de beste opties te krijgen, heb toentertijd veel games gekocht , maar zodra ze met het abonnement kwamen en mensen die hun groot gemaakt hebben op een origineel idee de middenvinger gaven, gewoon de e-mails uitgeschakeld.
Reageer
Geen idee wat je probeert te zeggen. Eén lange zin die in niks slaat op wat de OP zegt.
Reageer
Eigenlijk weer terug naar hoe het was voor het hele Choice gebeuren dus. Ik heb sinds eind 2016 een abonnement op Humble Bundle genomen. Toen was er maar 1 abonnementsvorm. Later kwam Choice en werd je als 'classic' abonnee overgezet op de meest uitgebreide variant, terwijl je wel dezelfde abonnementskosten hield (voordeliger dan nieuwe abonnees).

Ik moet zeggen dat ik de game selecties van de afgelopen maanden ook maar matig vond. Sloot voor mij in elk geval niet aan op mijn smaak. Heb dan ook al enkele keren een maand het abonnement 'gepauzeerd'.
Reageer
Je bent niet de enige. De laatste maanden waren in mijn ogen gewoonweg niet interessant. Games waar ik nooit van gehoord had of gewoonweg niet mijn ding. Ik kan me niet voorstellen dat het nu weer beter gaat worden eigenlijk, maar ik kijk het nog even aan.
Reageer
Ik ben ook wel benieuwd wat het resultaat is voor ons. Ook ik zit nog in dat oude abonnement, en de enige reden dat ik het heb aangehouden is omdat zelfs met de mindere games er toch zo nu en dan wel een leuke tussenzit, al zijn het vaak games die ook elders al voor een paar euro te krijgen zijn geweest, of zelfs via Humble zelf binnen een gewone bundle, en het abonnement opzeggen betekent dat je dus meer gaat betalen en niet meer alle games krijgt. Je zou dan dus als je ooit nog terug wil zowel meer moeten betalen als maar 9 games krijg ipv de volledige 12.

Maar als alle abonnementen nu ineens gaan veranderen naar een helemaal andere vorm, lagere prijs dan wij nu betalen en ook minder aanbod, dan ben ik benieuwd wat wij ter compensatie krijgen. Misschien toch maar eens tijd om die 12 euro per maand ook weer van het budget af te strepen.
Reageer
Sinds de overname van IGN is het allemaal berg afwaards gegaan, jammer
Reageer
Bergafwaarts? Het is gewoon een vrije val geworden. Sommige games zijn al gratis op epic voorbij gekomen en komen daarna voorbij op Humble (terwijl je er voor moet betalen). Games gingen achteruit en het laten vervallen van humble monthly is gewoon een domme actie geweest.

Destijds was humble ver vooruit in de tijd. Heb mijn library flink uitgebreid met leuke games en daardoor flink wat nieuwe games ontdekt. Maar helaas… tegenwoordig hebben we hier Epic voor.
Reageer
Maar dat is toch niet zozeer de schuld van Humble? Epic heeft een gigantische financiële slachkracht, daar kunnen kleine platforms niet tegenop. Epic koopt op dit moment gewoon een machtspositie.
Reageer
Gratis op Epic/GOG/elders betekent voor mij niets, ik moet alles op Steam hebben. Hoewel ik ook wel merk dat de prijs-kwaliteitverhouding ten opzichte van de eerste twee jaar Monthly's achteruit is gegaan, is het vaak nog steeds een goede deal.

En je zit er ook nauwelijks aan vast, als je het niks vind of de helft al hebt kun je die maand altijd skippen.
Reageer
er zitten ook games tussen nu waar je alleen de keuze voor een GoG of Epic(niet zeker) key hebt

Nu heb ik geen moeite met meerder launchers omdat ik alles via de GoG galaxy launcher laat lopen maar als je 100% steam bent zitten er al nogos voor je tussen
Reageer
Humble montly laten vervallen? Kreeg laatst nog een mail er voor met een deal.
Reageer
Nog een vervelende bijkomstigheid is dat de winkelkorting die je krijgt als je een Humble Choice abonnement hebt anders gaat werken. Nu krijg je meteen de volledige korting als je een abonnement afsluit maar in het nieuwe systeem begint deze korting laag en bouwt hij elke maand op, als je een maandje opzegt of pauzeert reset hij naar het laagste punt en duurt het weer een hele tijd voordat je op de hoogste korting zit.

Dat ze met een eigen launcher komen vind ik ook verschrikkelijk, ik verwacht dat we daardoor in de toekomst minder vaak Steam keys zullen krijgen maar games in hun eigen launcher...

Ik mis de oude Humble.
Reageer
Ow, bah, dat werkt idd vervelend, korting was af-en-toe reden om oninteressante bundel toch te nemen.

Had mail wel gezien maar onduidelijk wat er ging veranderen, meh.

Aha, als je cancelt/paused reset;

1-2 maanden 10%
3-5 maanden 15%
6-11 maanden 17%
12+ maanden 20%

Mjah, die 20% ga ik niet meer halen hehe, met eigen launcher en de laatste 4 maanden gepauzeerd .. alleen aankomende omdat iedereen 20% krijgt die al member is

[Reactie gewijzigd door yamAUchi op 14 januari 2022 21:02]

Reageer
Dat vind ik als oudere klant wel prettig om eerlijk te zijn.
Reageer
Humble Bundle is juist groot geworden met het aanbieden van indie games die ook op Linux werken. Maar zo te zien hebben ze hun begin toch echt achter zich gelaten. Nu ze bekend en rijk zijn hoeft het niet meer.
Reageer
Voor degene die nog een dump willen maken van hun library (nu het nog kan) is er de de HumbleBundle-Downloader
Reageer
Als ik 2 maal de Choice bundle haal per jaar is het veel sinds de overname.
Zit nog op een classic "alle games" bundle want klant sinds 2012+
Reageer
Ergens kan ik een deel van de keuzes hier wel begrijpen.
Toen er naar Humble Choice werd over gegaan, was het allemaal niet aantrekkelijk voor nieuwe klanten.

Uiteindelijk moet IGN hier geld aan verdienen, als het grootste deel van de gebruikers het lage classic bedrag betaald, waarbij er alleen aangeschaft wordt bij interesse in de games, ik betwijfel of dit echt effectief is.

Met oplopende kortingen voor nieuwe gebruikers, in plaats van de vaste 20% hopen ze het minder aantrekkelijk te maken om een maand te skippen. Dit bied meer ruimte voor een beter aanbod aan games.

Bij de oude bundel waarbij een deel van de games onbekend bleef was dat makkelijker, gezien er dan minder strategisch mee omgegaan wordt.

Denk dat dit niet eens per se door hebzucht aflopende zaak is.

En wat betreft de trove, hoewel als linuxgebruik ik het jammer / onnodig vindt dat de ondersteuning verdwijnt, heb ik er nu zelf nooit gebruik van gemaakt.
Reageer
Ik had hier nog nooit van gehoord. Ik dacht dat de artikel het had over Trove de game.
https://m.youtube.com/watch?v=akNTfQUKg-s
Reageer
Trove is geen game, is een collectie van games die je op je pc kunt spelen, die zijn gratis als je een abonnement van humble choice hebt.
Reageer