Star Wars: Battlefront Preview

Knallen met X-Wings en Tie Fighters

Door , 110 reacties

Vliegen boven Sullust

Op de Gamescom hebben we dit jaar vooral de voorkeur gegeven aan nieuwe games en aan games die we nog niet hadden gezien of gespeeld op de E3. Dat betekent dat een aantal grote games ontbreekt in de coverage, en eigenlijk hadden we Star Wars: Battlefront ook over willen slaan. Uit pure interesse gingen we toch even aan de slag met de hands-on demo van de nieuwe 'Fighter Squadron'-spelmodus, die tijdens de persconferentie van uitgever Electronic Arts al werd aangekondigd en getoond.

Gespeeld op: PlayStation 4
Verschijnt ook voor: Xbox One, pc

Ondanks dat we de game al tweemaal hadden gezien en zelfs al hadden gespeeld, ging het daarbij steeds met name om één specifieke modus. Wel zagen we die modus, Walker Assault, al aan het werk op Endor en op Hoth, maar de vraag naar hoe de overige spelmodi eruit zouden zien bleef steeds onbeantwoord. EA en Dice hadden wel al een keer bevestigd dat er gevechten boven de planeten zouden plaatsvinden. Of daar ook nog echte ruimtegevechten bij gaan horen is nog niet duidelijk, maar op de Gamescom konden we in elk geval aan de slag in het luchtruim van de planeet Sullust.

Dat was op zichzelf al een welkome afwisseling, want het toonde opnieuw een andere omgeving, en daarmee een heel andere sfeer. De vulkaanplaneet vormt een prachtige achtergrond voor alle chaos die in de lucht ontstaat. Die achtergrond komt trouwens dichterbij dan je denkt. Net als in Walker Assault, de spelmodus die we naar aanleiding van de E3 bespraken, kun je in Fighter Squadron power-ups oppakken. Die krijg je door dwars door icoontjes heen te vliegen, en die icoontjes bevinden zich allemaal vlakbij de grond. We kwamen dan ook een aantal malen vrij kansloos in aanraking met de planeet zelf.

Dat deden we zowel in een X-Wing als in een Tie Figher. Het gevecht boven Sullust draait met name om de strijd tussen die twee voertuigen. Via power-ups kunnen de Rebels ook in een A-Wing terechtkomen, en als je echt mazzel hebt, duiken zelfs de iconische Millennium Falcon en/of Boba Fett's Slave 1 op tijdens je gevecht.

*