Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

Electronic Arts heeft de releasedatum van Battlefield Hardline bekendgemaakt. De shooter komt vanaf 19 maart op de Europese markt uit. Daarnaast is bekendgemaakt dat Star Wars Battlefront pas aan het einde van 2015 verschijnt.

Electronic Arts (EA) logoBattlefield Hardline zou oorspronkelijk in 2014 uitkomen. EA heeft echter enkele maanden geleden ontwikkelaar Visceral Games meer tijd gegeven om de kwaliteit van het spel te verbeteren. Een releasedatum bleef destijds onbekend, maar uit de kwartaalcijfers van EA blijkt dat Battlefield Hardline op 19 maart voor Windows, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4 verschijnt.

EA heeft daarnaast wel een update gegeven over de ontwikkeling van Star Wars Battlefront. De game die wordt ontwikkeld door Dice moet in het najaar van 2015 op de markt komen. Het spel is de eerste uit een serie Star Wars-games die EA wil gaan uitgeven. Er is nog weinig bekendgemaakt over de game, maar wel is duidelijk dat het spel voor Windows, Xbox One en PlayStation 4 verschijnt.

In het afgelopen kwartaal heeft EA een netto-omzet gedraaid van 1,22 miljard dollar, omgerekend 0,96 miljard euro. Dat is hoger dan de omzet in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De uiteindelijke winst is drie miljoen dollar, omgerekend 2,36 miljoen euro. Dat is ook aanzienlijk beter dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar, toen EA een verlies leed van omgerekend 214 miljoen euro.

EA claimt dankzij games als FIFA 15, NHL 15, Madden NFL 15, UFC, Titanfall, Battlefield 4 en FIFA 14 de grootste uitgever in het westen te zijn. In het afgelopen kwartaal zou op de consoles en de pc meer dan 1,9 miljard uur aan EA-games zijn gespeeld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

battlefield hardline verschijnt op 17 maart voor alle consoles, niet 19 maart dat heeft EA zelf net bekend gemaakt via hun BLOG en op Facebook ;)

zie link:
http://blogs.battlefield....414580345748&sf33109737=1

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 29 oktober 2014 12:00]

Er staat in het artikel voor de Europese markt. Het is een gekende praktijk dat games voor de Amerikaanse markt op een dinsdag verschijnen, en de games voor de Europese markt meestal de donderdag erna.
Ja, ze hebben geen zin in nog een BF4 debacle.... verstandige keus
Niet perse. Nu zijn de verwachtingen nog hoger en is de kans groter dat veel mensen teleurgesteld zullen zijn. Battlefield is (net als Call of Duty) tot in den treuren uitgemolken. Persoonlijk ben ik helemaal klaar met die beide franchises. Ik verwacht daarom ook niet dat "Battlefield : Hardline" voor een revolutie zal gaan zorgen. Gewoon meer van hetzelfde.
Gewoon meer van hetzelfde.
achja, dat heb ik al lang bij elke nieuwe game tegenwoordig, het is allemaal hetzelfde, maar dan in een ander jasje/setting, niets meer, niets minder...
Ben het met jullie eens begrijp me niet verkeerd. Maar de engines zijn zo duur om te maken. Dus ze worden ook in de treurigheid herbruikt. Een super engine 1 malig gebruiken kan zakenlijk nooit worden verantwoord Het zijn uiteindelijk allemaal commerciele bedrijven. Dit is jammer want zo voelt elke dice game hetzelfde aan. En dus zoals jij al aangeeft ander jasje maar wel hetzelfde.

Enige wat je kan doen is een engine gebruiken maar daarop echt iets vernieuwds op proberen te verzinnen maar dit is riskant en moeilijk. Hoevaak kan je een shooter bedenken of een mmo, etc. iets nieuws en unieks hoop er echt op maar vrees dat het nog wel op zich laat wachten. Al weet je het nooit zo was minecraft er ook zomaar uit het niks.

Ik hou wel van een shooter maar de trend van de laatste tijd is alleen maar verder in de toekomst. Hoop dat de trend weer terug gaat naar de 2de wereld oorlog. Vond hardline niks ondanks ik me best heb vermaakt met BF4
uhh.. engines ansich hebben er helemaal niets mee te maken... De huidige engines zijn al zo breed inzetbaar, en het ligt vaak ook nog eens gewoon puur aan degene die de content maakt..
Aangezien er gewoon EA drones zijn die als een mak lammetje BF blijven komen, moet het geld toch niet zo'n probleem zijn? Als BF weer echt net als met BF2 of 1942 zou zijn, had ik er wel 100 voor over eerlijk gezegd.
Ach ja, dat is van alle tijden. Donkey Kong heeft ook allerlei variaties gekend, Super Mario figureert in allerlei verschillende soorten games omdat het een heel herkenbaar karakter is, Dune is later vele malen succesvol gekopieerd, Wolfenstein was succesvol maar al z'n opvolgers zo mogelijk nog veel meer.
Betwijfel die ervaring; getuige de beta, heb ik in hardline hele andere game ervaring dan bij BF4. In positieve zin; leuke game-modus en actie
Tja en ik heb andersom weer exact dezelfde (slechte) ervaring gehad als met BF4. Allemaal eenheidsworst.
Dat is waar, het verschil met BF4 is niet zo groot. Echter heeft de laatste grote update ervoor gezorgd dat alles lekker en soepel loopt! Totaal geen problemen meer en er wacht ons nog een map pack. We kunnen nog wel even vooruit met BF4, zeker totdat battlefront III uitkomt volgend jaar!
Zo'n spel moet direct in het begin lekker en soepel lopen, niet pas na talloze maanden wachten en updates installeren. BF4 wordt inmiddels gecomplimenteerd om de grote progressie die er is gemaakt in de kwaliteit van het spel, maar laten we vooral niet vergeten wat daar allemaal aan vooraf is gegaan.
Het werd iig wel opgelost, cod ghosts op de Pc word/werden de problemen niet erkent.. Niemand speelt het ook omdat het zo brak draait.
Dit dus. CoD Ghost kan ik letterlijk NIET spelen op mijn PC. Na enkele minuten freezed gewoon mijn PC. Zit er niets anders op dan de reset knop in te drukken..

Lopen kloten met drivers, settings alles op low/uit; blijft crashen. 50 euro weggegooid! Schandelig eigenlijk dat dit kan. Ben klaar met CoD

Battlefield 4 daarintegen; memory leak de eerste 2 weken. Spel bleef crashen, maar al snel kwam hier een fix voor.

Conclusie: PC gaming maakt op deze manier geen reclame, en ben al bijna volledig over op console gaming, maar zorg er minimaal voor dat het een keer goed gaat werken.

[Reactie gewijzigd door Kappade op 29 oktober 2014 23:00]

Ghosts runt bij mij als een trein, alle settings maxed out en nog steeds boven de 50 fps op 1080p! Advanced Warfare is bij mij juist het andere eind, het hele spel stottert op minimale settings (nog wel 1080p).

Ik weet niet wat ze doen, maar ze mogen wat mij betreft terug naar MW2 qua performance.
Ik weet het maar al te goed, heel wat avonden direct na release zitten schelden en vloeken omdat mijn connectie er weer uit vloog en ik heel wat duizenden punten had verloren. Het schijnt er tegenwoordig bij te horen, daar elk groot spel bijna geen ontwikkeltijd meer krijgt en in een jaar "af" moet zijn. Ik hoop alleen dat EA(Dice wordt namelijk onder druk gezet door EA) Dice genoeg tijd gunt om Battlefront III wel goed te ontwikkelen. Ze hebben dan straks ook zo'n drie jaar de tijd gehad. Maar je hebt natuurlijk gewoon gelijk: een tripple A titel behoort gewoon goed te werken out of the box. Zoals vroeger...

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 29 oktober 2014 23:25]

Dat is nu juist wat ik anders heb ervaren BF:Hardline is een game die niet in de battlefield series thuis hoort. Battlefield is soldaten als EA en consorten een politie pew pew game willen maken ok maar niet onder de noemer Battlefield.
Daarnaast is het een bijna 1-op1 reskin van bf4
Ik had BF4 gekocht met Premium erbij, BF3 was namelijk supergoed. Uiteindelijk zwaar spijt van gehad en twijfel of ik uberhaupt nog een nieuwe BF ga kopen.
BF4 is inmiddels toch wel verbeterd? Ik heb het inmiddels ook weer uit de kast gepakt en het is nu wel geinig. BF3 was ook een drama in het begin.
Ondertussen is BF4 op PC wel (eindelijk) goed speelbaar. 't Is nu zoals het eigenlijk op release had moeten zijn. Daarnaast zijn de mappen van de Dragon's Teeth DLC zeer goed.

Het is nu wel afwachten of het binnenkort met de nieuwe DLC nog net zo goed blijft draaien, of dat ze het weer verknallen.
Ben klaar met BF en Call of Duty, zou wel weer unreal tournment willen zien met gelijke wapens :) 1 CAPTURE DE FLAG.
Waarschijnlijk willen ze het Battlefield 4 schandaal voorkomen. Op zich een goed teken of een slecht teken dat de game gewoon nog totaal niet af is. Dit keer dus geen strijd voor iedereen die of CoD of BF wil kopen. Ik heb liever een goede game dan een game die nog niet af is.
BF4 is nu toch wel helemaal gefixed? ik zit te wachten op een goty edition voor de ps4 incl alle dlc's dan begin ik pas met BF4
BF4 is echt nog niet gefixed. Heb vanaf BF2 gespeeld, maar de kwaliteit is zo laag dat ik al het spelplezier kwijt ben. Bugs, instabiel, problemen met audio. Daarnaast nog de niet technische issues, zoals slechte balancing van teams en mappen die nog geen schim zijn van de klassiekers uit voorgaande titels. Voor mij niets meer van deze serie.

Misschien word ik gewoon te oud voor FPS games... :/

Edit: Ik heb het over de PC versie.

[Reactie gewijzigd door MeanGreen op 29 oktober 2014 12:09]

Mee eens. Bij BF3 moest ik mezelf geregeld achter mijn PC wegslaan, omdat ik er zo'n lol aan beleefde en echt opging in het spel. Dusdanig zelfs dat zowel de technische issues die het spel kent (en dat zijn er best wat, ook nu nog) als de gameplay-gerelateerde zaken (balance, teamplay) nooit het spelplezier gingen overheersen.

Bij BF4 heb ik een maand of 4 het spel niet eens opgestart (onvoorstelbaar bij BF3), omdat ik er helemaal klaar mee was. En nu ik het weer heb opgepakt zet ik meestal binnen een uur mijn PC weer uit, gewoon omdat ik er ik er weinig tot geen lol aan beleef. Deels is dat terug te voeren op de technische staat van het spel (netcode, hitreg, kill trades, geluid), maar belangrijker zelf vind ik de gameplay-technische zaken die de boel vernaggelen (matige maps, de ellenlange waslijst aan noob-crutches - auto-lockon's, overpowered wapens, 1000x scopes, granaten voor elke denkbare situatie, enz., enz. - zodat zelfs de grootste kneus zich meteen een 'winner' kan wanen, het feit dat daardoor skill steeds irrelevanter wordt, Team play/PTFO, dafuq is dat?)

Heb voor zowel BF3 als 4 ook Premium gehaald: bij deel 3 heb ik daar geen seconde spijt van gehad, bij deel 4 heb ik daar geen seconde geen spijt van gehad. Niet eens zozeer vanwege het bedrag dat ik ervoor heb neergeteld, maar meer omdat ik met die aankoop eigenlijk EA/Dice en hun praktijken legitimering heb verschaft. Ter compensatie daarvan (en tevens omdat het uitgangspunt mij niet aanspreekt) heb ik besloten Hardline langs me heen te gaan. Tegen de tijd dat de Star Wars game verschijnt (of BF5 of BF:BC3) zal ik wel weer opnieuw kijken of ik tot aankoop overga, en dan zal het sowieso geen geen release day-aankoop worden (preorderen doe ik sowieso al niet), noch Premium. Eerst maar eens kijken of EA/Dice echt lering hebben getrokken uit n het BF4-debacle n hun schofferende omgang met de community (diegenen die ze een belegde boterham opleveren).

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 29 oktober 2014 15:45]

welke versie is het? pc of ps4?
We zijn inmiddels een jaar later of zo, en er zitten nog steeds enorme problemen in het spel. Ik speel bijna dagelijks max een uurtje en kom zelfs op een 10ms ping de volgende problemen tegen:

- Enorm veel missers in de hit detection. Soms maai ik een persoon helemaal vol en heeft hij health:100, terwijl de ander 1 keer schiet en ik ben dood.

- Doodgeschoten worden terwijl je al om een hoek bent

- Verschrikkelijke spawn bugs. Onder een map spawnen, of uberhaupt geen enkele spawn recovery te hebben (eerste 1 a 2 seconden niet geraakt kunnen worden)

- Zeer veel balancing issues in objective games, waarbij bijna ieder potje na 2 minuten al beslist is en compleet doorslaat naar een enkele kant. Iedereen gaat dan maar een beetje klooien omdat het spel al beslist is, ook al duur het nog 20 minuten.

- Zeer slecht level design in bepaalde maps waarbij je veel te vaak vast zit op kleine objecten.

De ervaringen met BF4 verschillen heel erg per persoon, maar ik vind het verre van af. Zowat de helft van mijn deaths gebeuren buiten mijn controle of schuld, het is puur willekeurig.
Jij kan tenminste spelen! Sinds de release is het voor mij, en helaas ook vele andere, nog steeds niet mogelijk om voor langere tijd (meer dan 10 seconden) op een server te blijven. Daarna is de verbinding weg en moet je het spel herstarten om nog eens 10 seconden te kunnen spelen.

In het begin hadden ze 2 TEST servers (eerste week of misschien 1,5) en daarop kon ik wel inloggen.
Uiteindelijk is het voor mij echt weggegooid geld geweest. Alle support calls helemaal netjes gevolgd en info gegeven maar op een bepaald punt dat ze er niet uit komen blijft het stil.
Herinstallaties/router reset en zelfs router vervangen heeft niet geholpen.
Ik speel dan blijkbaar een ander game die ook battlefield 4 noemt :+
BF4 is niet gefixed. Los van alle technische bugs vind ik peroonlijk de plotselinge LAG wanneer je een enemy ziet en deze ook jou ziet het meest irritante. Ik heb maar weer gewoon BF3 van stal gehaald en ik ben niet de enige iedere avond volle bak.
Ik vond BF:HL ook niet veel bijzonders. Ik denk dat het veel uitmaakt wat voor een persoon het spelplezier bepaald. Ik vind het verhaal en de omgeving ondergeschikt en kan me ontzettend ergeren aan LAG, rubberbanding en faulty hitboxes. BF:HL is voor mij daarom ongeveer gelijk aan BF 4. BF3 voldoet ook veel meer aan mijn wensen. Voelt sneller en directer aan.
Ik heb de beta van hardline gespeeld. Het spel liep goed en vond weinig tot geen bugs.

Het geen waar veel mensen over klaagde was dat het net zo goed een DLC van BF4 had kunnen zijn. Soortgelijke maps (wel kleiner) zelfde sfeer, zelfde characters. Wel wat andere wapens en voertuigen maar dat was het ook wel.

Persoonlijk denk ik dat daar de veranderingen in komen aangezien 4 maanden vertragen wel erg veel is voor alleen bug fixes.
Maar met EA weet je maar nooit. Waarschijnlijk is het bij launch nog steeds een ramp. Maar dat zijn we ondertussen wel gewend van ze.
Zoals al lang bekend, is BF:H zwaar gereworked en was die alpha (pre-alpha?) nog maar een soort development preview om het concept en deel v.d. gameplay te laten zien. Ze hebben heel veel veranderd sidnsdien en het wordt compleet anders.
Niet om al te lullig te zijn, maar: bron??
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8 :) Weet niet meer precies waar het was, omdat het in mijn community werd rondverteld toen, maar dit is ook prima lijkt me :P

Trouwens, Visceral heeft al gepdate met de melding dat wapens asymmetrisch zullen zijn (CS:GO-principe) en dat explosieve wapens als RPGs etc. pickups zullen zijn en dus niet standaard in je inventory zitten. Verder de nieuwe game modes en andere versies van balancing en gameplay-principes (Single Player gameplay video leek op Far Cry, wat ik ergens wel jammer vond, maarja... MP gaat het voor mij om!).

[Reactie gewijzigd door boeman1995 op 29 oktober 2014 16:43]

BF HL was wel een beta, het uiteindelijke spel kan best veel veranderd worden tot een goede game? Vaak blijf ik optimistisch maar helaas zitten er bij veel games teleurstellingen tussen.

[Reactie gewijzigd door Stef87 op 30 oktober 2014 03:43]

denk dat het een goed teken is. de afgelopen jaren waren games gewoon nog niet klaar. maar werden wel later gefixed. dus ben blij dat ze nu weer tijd nemen voor hun games. en gewoon uitstellen indien nodig. zodat je iets goeds koopt en niet een bagger product. met mogelijkheid tot later patches.
Battlefield: Hardline is geen 50/60 euro waard, eerder 25/30!
waarom? omdat ze de zelfde engine gebruiken als bf4? er zit sp in. en genoeg mp modes/maps. geef dan maar ook aan waarom hij 25/30 euro moet kost. want ziet er meer naar uit dat jij er geen 50/60 euro voor wil betalen.
Omdat het hetzelfde spel is. Wat nieuwe maps, wat wapens, een storylinetje erbij.
Dus een soort DLC.
Enige wat hetzelfde is, is de engine en de basics. Het is een complete overhaul.
en wat verschilt het met andere games? een game bestaat uit nieuwe maps wat wapens en een storyline.
leg het dan uit? want in mijn ogen is het gewoon een andere game in de bf serie. die gebruik maakt van de zelfde engine. en ja het menu lijkt op elkaar. socking dat hebben andere games nog nooit gedaan... dus volgende keer uitleggen ipv zelf een trollpost te maken.
Het menu, de omgevingen, de mannetjes.
Vergelijk de stap van een eerdere battlefield naar een andere battlefield even met de overstap van BF4 naar BF hardline.
Het is hetzelfde als de CoD reeks aan het worden.
ja en wat is er mis met hergebruik van een menu? als hij duidelijk is vrij weinig aan veranderen. ja classes zijn het zelfde. maar er zijn genoeg games die 4 van deze classes hebben. ja al met al lijkt het erg op elkaar. maar daar hoeft niets mis mee te zijn. het is gewoon te groot om als dlc te verkopen.
BF:Hardline is gewoon een mod van BF:4 . In de hardline beta zaten bugs die in BF4 ook zaten (maar die toen al opgelost waren), BF:Hardline liep dus technisch zelfs achter op de current-build van BF4.

Wat nieuwe levels en nieuwe kleurtjes maken nog geen nieuwe game.

On a sidenote, voor de COD kenners :
" MW2 has stopped working " fout in MW3 ,anyone ?
Ik had het eerder gezien als een goedmakertje voor diegene die BF4 Premium gekocht hadden en bijna 1 jaar na aankoop pas een redelijk functionerend product hebben. Ik snap niet echt hoe zoiets kan in elke andere markt als jij een product koopt en dat functioneert niet dan kun je je geld terug krijgen waarom dat niet kan bij gevallen als deze is me een raadsel.

Gelukkig was ik nog geen 40 euro kwijt voor BF4 Premium!
Zoals praktisch elk spel. Daarom koop ik ook geen 1 spel meer op de launch, Halo en Gears even buiten beschouwing gelaten. 2 maanden wachten en hij is al gauw een paar tientjes goedkoper.
Daarbij komt meestal een versie uit met alle DLC en updates etc zodat het meteen als een volwaardig spel aanvoelt. (heb vorige week pas Farcry3 voor 30 euro incl uitbreidingen enzo gekocht voor de X360, heb er zeer veel plezier van)
Ik wacht liever op nieuws dat ze BF Bad Company 3 aankondigen ;)
een moderne(re) Bad Company 2 :D
Bad Company 2 speel ik nog steeds.... BF3 en 4 niet meer.

Volgens mij wordt BC2 toch ook best ondergewaardeerd door vele fans (net zoals 2142) :)

Ik ben ook erg benieuwd naar een BC3.
Als ze het niet verkloten zoals bij BF4 (lees bugs..) dan zit er een kans in om het aan te schaffen.
Ik vond de beta toch al aangenaam.

[Reactie gewijzigd door Wux op 29 oktober 2014 11:38]

Een goed besluit om de game uit te stellen als de kwaliteit niet voldoet. Blijkbaar heeft EA toch geleerd van het fiasco bij de launch van Battlefield 4. Deze game draait nu overigens zeer goed (dit kan ik alleen voor de PS4 beoordelen).
bf4 @ pc is nu ook erg goed
Ik ben nu wel tevreden, maar het gebeurt toch nog weleens dat hij er spontaan uitklapt.
Battlefront lijkt me echt super gaaf. Ik heb op de ps2 nog de oude Battlefronts gespeeld en me er altijd mee vermaakt. Mooie games. Hopen dat dit ook leuk wordt.
Battlefront pas einde 2015?? Grr :(

Was eerst gezegd halverwege.. Dus dat betekent dat t vlak voor de release van de film is.. En dat betekent waarschijnlijk ook dat er ook elementen van de nieuwe film erin zitten..
Is het mogelijk te maken met te weinig pre-orders? Ik weet niet of een game-publisher daar zicht op heeft, maar ik bedoel, ik hoor over veel nieuwe games die uitkomen komende maanden, maar ik hoor niemand over hardline praten. Begrijpelijk. Ik ben bezit van alle battlefields en veel ervan toch meer dan paar honderd uur gametime opzitten.

Battlefield 4 was inderdaad met wat bugs. Hardline voelt gewoon niet aan als een battlefield. Battlefield is voor mij ter land ter zee ter lucht. Ik zou dus nooit hardline kopen, misschien voor 5 euro omdat het jammer is dat mijn battlefield collectie niet compleet zou zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True