Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 119 reacties
Submitter: Hypnosite

Electronic Arts heeft de komst van de nieuwe Battlefield-game Hardline officieel aangekondigd. De game zal volgens de website van EA komende herfst uitkomen en het begin vormen van een compleet nieuwe franchise binnen de Battlefield-serie.

Electronic Arts (EA) logoNaast de officiële aankondiging op de website van Electronic Arts heeft het bedrijf een website vrijgegeven die als teaser dient. Het idee voor Hardline komt van Visceral Games, de studio die vooral bekend is van de Dead Space-serie. Of er meer studio's aan de ontwikkeling mee gaan werken, is niet bekend, al is het aannemelijk dat ook het Zweedse Digital Illusions CE, de studio die tot op heden bij elke Battlefield-game betrokken was, een aandeel in de ontwikkeling zal hebben.

Hardline zal als centraal thema de oorlog tegen misdaad en de strijd tussen politie en criminelen hebben. Steve Papoutsis, algemeen directeur van Visceral Games, zegt tevens dat de studio een nieuwe draai gaat geven aan de manier waarop de multiplayer van Battlefield momenteel werkt en wil de kennis die het bedrijf heeft opgedaan verwerken in de singeplayer. EA zal naar eigen zeggen tijdens zijn persconferentie op de E3, die op 9 juni om acht uur 's avonds Nederlandse tijd plaatsvindt, met meer informatie komen over Battlefield Hardline.

Dinsdag vond een tweaker al afbeeldingen in de broncode van de Battlelog-site die op de nieuwe Battlefield-game wezen. Naast het logo, vond hij ook enkele screenshots van een stadsomgeving; één met brandende auto op een beschadigde brug en één met een helikopter die bovenop een wolkenkrabber is neergezet. De afbeeldingen op de teaser-site voor Hardline zijn echter compleet nieuw. Op de nieuwe screenshots is te zien hoe twee overvallers een kluis binnenrennen. Een ander shot toont de zijkant van een swat-voertuig. De eerste screenshot versterkt het eerdere gerucht dat er een Heist-gamemode in de game zal zitten.

Battlefield: Hardline screens

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (119)

Is dit niet de comeback van het mysterieus verdwenen police warface? Die werd ineens gecanceld. Misschien hebben ze die studio overgenomen ofzo. Toen (21 april 2012) zeiden ze dit:

"Hey Guys,

Thank you so much for the incredible response to the game. We're shutting down the kickstarter account but this is by no means the end of Police Warfare. News will be coming.

-EG TEAM"

Bron: https://www.kickstarter.c...icewarfare/police-warfare
Daar lijkt het zeker op, ik zie dezelfde voertuigen, wapens en characters.
Scherp opgemerkt!

Voorlopig heeft de trailer mij nog niet kunnen overtuigen. Ik krijg het heel erg benauwd als ik zo snel alweer (!!!) een nieuwe battlefield game voorbij zie komen.
Nog nooit zo'n instabiele game gespeeld als bf4.
Op die site, dat gezicht op de bovenste rij, doet mij denken aan Medal of Honor.
Ik bedoel deze:

http://i.imgur.com/wxx4Ixk.png
vs
http://i.imgur.com/IVkNsoC.png

En een gameplay trailer van de game codenamed 'Omaha' (zolang het duurt):
http://n4g.com/news/15179...-tons-of-info-on-the-game

[Reactie gewijzigd door CH40S op 28 mei 2014 20:02]

Dus hadden ze nog gelijk met battlefield swat. Waarschijnlijk heeft iemand dan toch wat screenshots aan familieleden etc laten zien en is het zo uitgelekt. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
Er is ondertussen ook video beschikbaar op gamer.nl
http://www.gamer.nl/video/475208/eerste-beelden-van-battlefield-hardline-gelekt

Edit; video nog te bekijken op dit url https://www.youtube.com/watch?v=0WHMCa1FbWE

Edit2; en hij staat weer op gamer.nl :) op bovenstaand url

[Reactie gewijzigd door olivierh op 28 mei 2014 15:33]

Bij mij doet die het helaas niet meer :(.
Oh wow, ze hebben hem weer offline gehaald, wat een mietjes.
Hier is de bron; https://www.youtube.com/watch?v=0WHMCa1FbWE

Edit; en ze hebben hem weer terug gezet :)
http://www.gamer.nl/nieuws/475208/eerste-beelden-van-battlefield-hardline-gelekt

[Reactie gewijzigd door olivierh op 28 mei 2014 15:33]

Hier doet hij het nog wel :)

http://www.dualshockers.c...-gameplay-trailer-leaked/

Zover ik het kan zien lijkt het wel een mod gemaakt door 3rden. Niet echt mijn ding dit spel.
https://twitter.com/leveluptime/status/471741428637261824
"Video that’s out there was for an internal meeting. It’s 6 months old now and team has been cranking since then. See the real deal at E3."

https://twitter.com/leveluptime/status/471741497843281920
"Excited to see so much buzz for the old footage. Love it. Can’t wait to show you how much further the team has taken things."


persoon die heeft aangegeven dat dice aan de mp werkt is ontslagen:
http://www.reddit.com/r/b...olyx/ive_just_been_fired/
"Fuck my shit life, Yay"

[Reactie gewijzigd door Sneek op 28 mei 2014 22:58]

[–]Crankshaft00221 1 punt 4 hours ago

From where exactly are you fired from?

permalink
oorspronkelijke post

[–]dovahbe4r 1 punt 3 hours ago

EA. He was quality assurance.


Dit is grappig op oneindig veel manieren...
Ja, maar volgens mij is dat niet de enige reden dat hij ontslagen is, ik denk dat hij dit is:
http://www.reddit.com/user/leakthecontroller

Die user leaked all maanden info van EA.
Tje, 'lekken' of lekken..er wordt zoveel gelekt, zodat men viraal gratis reclame krijgt.
Dat is het feitelijk ook als ik het goed begrijp. of in ieder geval een '2e partij'.

Hoewel het dus nog steeds DICE is die de boel leid, komt dit spel van "Visceral Games", de makers van Dead Space. (Alleen is het dan wel weer zo dat Visceral eerst gewoon "EA Redwood Shores" was, dus echt '3e partij' kan je het niet noemen)
Inmiddels heeft EA ze al weer laten verwijderen...., met andere woorden, het was dus "echt" materiaal!!
Ze zullen vast wel ergens anders nog te bewonderen zijn.

persoonlijk kijk ik wel uit naar een variant op Battlefield, hoop op meer close quarter!!
Hoop alleen wel dat de support hetzelfde blijft als onder de DICE vlag, ondanks de teleurstellende problemen hou ik goede hoop.
DICE is wel een team dat graag dingen fixed, al dan niet tegen het zere been van EA...
Er was eens een tweaker @koesie10 die in de CSS file van de website verwijzingen vond van Battlefield Hardline:

t.net artikel van gister:
nieuws: Afbeeldingen op EA-site wijzen op komst Battlefield: Hardline

Blog van de persoon:
http://www.koenv.com/blog/2014/5/battlefield-hardline

[Reactie gewijzigd door xleeuwx op 28 mei 2014 10:47]

Zou dit een soort van Battlefield meets Counter-strike worden? Opzich een interessant concept! Ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkeling.
of payday met grotere maps
Ben niet zo bekend met Payday maar het hele idee van criminelen vs politie spreekt mij wel aan. Even wat anders naast het "normale" Battelfield genre.
Tip: APB: Reloaded

100 man op een server die in groepjes tegen elkaar vechten.
(niet 50 tegen 50 dus, maar het kan makkelijk gebeuren dat je in een vuurgevecht zit en de auto die je als cover gebruikte word opeens omver gereden door een ander groepje die in een achtervolging zit)
Je vergeet alleen dat het enorm P2W is, er al jaren geleden een race mode is aangekondigd die er nog steeds niet is, en er al zeker het laatste half jaar enorm veel server lag is en ze zouden een engine update uitbrengen rond maart-april en het is er nog steeds niet. Het is een goed concept maar verschrikkelijk slecht uitgevoerd.
Payday is juist dat, criminelen vs politie waarbij je banken e.d. berooft.
Ik denk een ideale combi. Dan oldschool Dust met optie om alle muren er tussen uit te knallen :)
Lijkt meer op APB Reloaded met een Battlefield-Engine sausje eroverheen.
Vind het juist meer een PayDay 2 met BF-Engine sausje en lichte "feel" van Dead Space hebben.
Vind het juist meer een PayDay 2 met BF-Engine sausje en lichte "feel" van Dead Space hebben.
Ben wel benieuwd hoe je nou opeens bij dead space komt?

Payday, apb, en gta met frostbite... Dat is waar ik aan moet denken!
Ben benieuwd hoe het uitpakt, ik hou mijn hart in ieder geval nog even vast.
Het idee voor Hardline komt van Visceral Games, de studio die vooral bekend is van de Dead Space-serie.

Staat in het artikel ;) Ik vind de manier van first person dingen vasthouden e.d. beetje die feel hebben. Persoonlijk hea haha
Met tanks bunnyhoppend naar de enemy base, bom planten en wegwezen? :p
Nou politie tegen criminelen is toch net wat anders dan de gewoonlijke army vs army wat battlefield jarenlang is geweest. Ik hoop alleen maar dat deze BF niet zal bezwijken aan het gros aantal gestoorde fouten dat EA and DICE samen hebben gemaakt met BF4. Ik kan dat spel, persoonlijk, niet meer spelen. Ik zal wel een oogje op deze BF houden denk ik, misschien wordt het wel wat leuks. Ik denk dat we ook ervan kunnen uitgaan omdat het politie vs criminelen zijn dat we niet zoveel vehicles moeten verwachten. Als de politie opeens rond vliegt met een F16 dan heb ik er gewoon geen trek meer in :+

edit: typotje

[Reactie gewijzigd door Phntm op 28 mei 2014 11:05]

Hmm denk het niet aangezien de game door een andere studio (Visceral) gemaakt word. Maar dat betekend niet dat het dan beter of slechter word. Oftewel Dice is bezig met BF4, en Visceral BFH.

zie blog: http://www.koenv.com/blog/2014/5/battlefield-hardline
Of het beter wordt of hetzelfde blijft, veel minder kan het niet worden. Ik ga m niet pre-orderen. Eerst maar eens kijken of ze nu wel een finished product publiceren en er niet weer allerlei gameplay core problemen opduiken.
Zoals het er nu uitziet is het eerder SWAT ((special weapons and tactics) tegen criminelen :) Klinkt nog beter natuurlijk haha !

Ik ben wel toe aan een frisse wind in de Battlefield franchise ! :) Ik heb BF4 in geen maanden aangeraakt.
SWAT2 was best een vette game! Vooraf je missie plannen en dan op de gebeurtenissen inspelen, bij je plan blijven of on the fly aanpassen en improviseren

[Reactie gewijzigd door fre0n op 28 mei 2014 14:41]

Wat is er nu zo mis met BF4 dan? In het begin was het best een drama. Maar momenteel na een zooi updates (zooitje map updates ook) speelt het echt heerlijk.
Het is in mijn opinie een achteruitgang ten opzichte van BF3. + dat al mijn vrienden zijn gestopt met de battlefield franchise door de langdurig aanhoudende problemen die er waren. (Ik had een 86% quit ratio door crashes ...)
Heb BF3 ook op de PS3 en PC, maar vind zelf BF4 veel beter. Behalve dat de attack heli verneukt is.gooit er een steen tegen aan en dat ding word ongebalanceerd en donderd uit de lucht waardoor ermee laagvliegen not-done is... Scout heli is sterker en beter dan attack heli.
En de vriendengroep waar ik BF3 op de PS3 mee speelde (PBS/BENS) zijn vrijwel allemaal over naar BF4 op de PS3/4 (zelf heb ik alleen BF4 op de PC en PBS op PC BF4 is een andere clan dan PS3/4 PBS).

Ik heb zelf ook gewacht met overgaan van BF3 naar BF4 tot 2-3 maanden nadat BF4 uit was. Daarvoor was BF4 inderdaad slechter (voornamelijk door de crashes en bugs)
Hebben ze de tickrates al aangepast en andere gameplay coreproblemen verholpen? Werkt alle audio weer? Crashed de game niet meer constant? Dat zou nice zijn, dan is het wel weer tijd om het onder t stof vandaan te trekken en het weer eens te proberen. Grafisch een heerlijke game, maar het was qua gameplay en kwaliteit errrrg droevig.
Audio werkt gewoon alleen nog steeds die eerste minuut van de gameplay waar de helft mist. Maar dit heeft naar wat ik vermoed meer te maken met hoe DICE de engine 'geoptimaliseerd' heeft om de laadtijden wat te verkorten.
Crashes kom ik zelf zelden tegen. Nvidia crashed 10 keer zoveel als Battlefield. Afgelopen week 1 BF4 crash gehad en zeker 5 NVidia driver crashes.

In het begin was elke 2-3 potjes 1 crash (en ook wel hoger) nu is het elke 50+ potjes. Het is in ieder geval zeldzaam genoeg om er niet over in te zitten.
Dus we moeten brakke hardware/software installaties hebben zodat t lijkt dat BF minder crashed, puur en alleen omdat de driver dan eerst crashed :p

Ik heb nooit nvidia crashes, misschien ligt het daar dan aan. Andere games crashen ook niet zomaar, voor BF lijkt het erop dat het nu al geaccepteerd is dat t zo nu en dan crashed. Wordt het al een feature genoemd? :p
Hehe, nee Nvidia is vaak gewoon poep in mijn ogen. Zit nu paar dagen op de BETA drivers en het is nog niet gecrashed (*klopt op hout*). Maar de laatste paar stables waren echt bagger.
BF4 zelf nauwelijks. Laatste paar keer dat ik het gemerkt heb was de meeste keren dat het crashed terwijl ik BF4 juist net afsloot :P
Beta is niet voor niets een beta-test versie ;-)
Beta draait beter als de normale versie :p
Nog geen NVidia driver crash gehad. Wel paar battlefield crashes weer. Maar of dat aan driver of BF4 ligt, geen idee.
Ben erg benieuwd naar deze game!
Helaas ben ik wel een beetje bang dat Battlefield lot als CoD beschoren is als EA de serie nog meer gaat uitmelken.

Volgens mij is nog geeneens alle Premium content van Battlefield 4 uitgebracht en nu kondigen ze al een nieuwe game aan. Ik heb Battlefield 4 ook bewust overgeslagen omdat ik nog voldoende speelplezier had met Battlefield 3 + Premium.

En als de game dan helemaal af is, maar Battlefield 4 werd ook geteisterd door vele bugs. Maar goed, we gaan het zien!
Ik beleef nog elke avond veel plezier aan Battlefield 4, dus ik snap dat gezeur niet over bugs? het is en blijft geweldig om te spelen, zelfs met bugs en het is voor iedereen gelijk he. :)

En als je kijkt naar mijn speeltijd (365h nog maar) is het voor mij het geld nu al dik waar. Vroeger kocht je een spel, speelde je hem in een paar dagen uit en kwam hij daarna al in de kast te liggen.

Maar leuk dat ze ook eens iets anders proberen, SWAT en boeven spreekt me wel aan. Het deed me overgens meteen denken aan Tactical Ops...

edit
Battlefield 3 is trouwens tot 3 Juni gratis te download op Origin.com.
https://www.origin.com/nl...ase-game/standard-edition
/edit

[Reactie gewijzigd door Dessie op 29 mei 2014 11:35]

Ik heb zelf ~180 uurtjes in BF4 zitten en speel het ook bijna elke dag. Bugs zat, maar mensen kunnen hier wel over zeiken en dan niet beseffen dat het echt moeilijk is iets als BF4 bugvrij te krijgen. Zelf kom ik ze nog nauwelijks tegen. Af en toe nog een onzichtbare muur of stukje waar je niet overheen kan springen wat wel zou moeten. Maar dat gebeurt de laatste tijd echt nog maar nauwelijks.
Netcode "problemen" is 99/100 keer gewoon unlagged. Mensen zeiken gewoon graag.

Ik heb er zelf meer hekel aan dat je begin wapens zo verschikkelijk pauper zijn. Ben nu net voorbij level 60 en heb eindelijk een beetje fatsoenlijke gear maar moet nu nog de helft unlocken. Opzich niet zo heel erg, ik heb tot vorige week bv nooit met de sniper gespeeld (echt <1000 score terwijl andere classes meerdere 100k scores hebben) en dan begin je met het meest verschikkelijke sniper wapen wat er in het spel zit zonder opzetstukjes.... Maakt het begin van de classes zo sloom.

[Reactie gewijzigd door batjes op 28 mei 2014 12:28]

Even offtopic, ook een BF (BC2/BF3 en BF4) addict hier; de CS-LR4 is helemaal niet slecht, je moet 'm gewoon leren kennen. Toegegeven, de SRR61 (mijn favo) is een stuk beter.
Desalniettemin moet je eigenlijk aan elk wapen wennen, maakt niet uit welke class. Sommige zijn gewoon beter/sterker, andere wat minder maar mijn mening is dat er een stukje gewenning en automatische (ervaring) moet groeien. (niet voor niets zijn de AWS/AR160/SCAR-H's zo populair)

Neemt niet weg dat je soms zonder goede reden misschiet (vage hitdetection) of soms raakt schiet terwijl dat eigenlijk niet mogelijk is/was.
CS-LR4 vind ik echt dikke poep. De kogel dropt echt veelste veel. Een RPG gaat rechter.Vind zelf de M40A5 een stuk fijner. Heb pas tot de JNG-90 unlocked, rest moet ik nog :P
Ik moet zeggen nu ik eindelijk redelijk fatsoenlijk wapen en uitrusting heb. Begin ik sniper ook wat leuker te vinden.

AWS is ook een erg OP wapen, gebruik het zelf ook als ik support ben, daar niet van maar dat heeft meer te maken met accuracy en de terugslag van het wapen gaat niet keihard naar links of rechts maar naar boven. Waardoor je als je op iemand begint te schieten gewoon veelste makkelijk headshots maakt.En dan schiet je ook nog eens met 3 kogels iemand helemaal naar de klote vanwege de hoge damage... En binnen 1,5 seconde gereload is imo ook iets te veel van het geode.
Maar heb ook wel situaties dat ik een heel magazijn leegschiet op close range en een heel prachtig silhouette heb zitten maken van de uitlijning van het gastje wat ik dood probeerde te schieten. terwijl mijn aimer al de 100 kogels op de borstkast gericht was. Maar of dat nu netcode is of gewoon "Luck of the random".. Gezien de random bulletspread hou ik het zelf bij "luck of the random"... Plus dit had ik ook in AA:O en andere spellen. Is niet alleen battlefield.
Ik zie mijn RPG's en tank shells ook regelmatig door heli's en jets vliegen. Maar dat lijkt eerder op unlagged dan foutieve netcode.

Zijn wel situaties zoals bepaalde muurtjes waar ik nooit iemand doorheen kapot krijg maar als ik achter dezelfde muur zit en vijand in positive waar ik zat, en ik ga dood door datzelfde muurtje. Of met 100 HP met een parachute landen en toch doodgaan.

Maar goed het netcode/bug aantal is hedendaags gewoon laag. En teveel "standaard situaties" zoals dus de luck of random en unlagged in multiplayer FPS spellen word nu als "NETCODE SUCKS" gegooid. Zo heb ik er ook 1 in mijn clan die vrijwel elke keer als ie dood gaat begint over hoe slecht BF wel niet is.