Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Battlefield 4: Naval Strike voor Windows en Xbox One is voor onbepaalde tijd uitgesteld nadat problemen met animaties en grafische prestaties zijn ontdekt. Omdat kwaliteit volgens de DICE zijn 'eerste prioriteit' is, wordt het derde dlc-pakket voor de game uitgesteld tot begin april.

De ontwikkelaar komt met het nieuws op BattleLog. Er wordt gesteld dat DICE vreest dat 'de combinatie van de dlc en de geplande pc-updates kunnen leiden tot toegenomen problemen wat grafische prestaties aangaan op mid-range en high-end pc's.' Over de Xbox One-versie van Naval Strike verklaart de ontwikkelaar dat die uitgesteld is vanwege 'problemen in het animatiesysteem die spelers hinderen in bepaalde situaties.'

Dat de ontwikkelaar dit kwaliteitsstandpunt inneemt, is opvallend. Ten tijde van de release van Battlefield 4 werd de game geplaagd door bugs en nu, vijf maanden na de release, klagen spelers nog steeds over technische problemen in het spel. Vanaf 25 maart kunnen spelers met een Premium Membership van de game de nieuwste dlc spelen op de Xbox 360 en PlayStation 3 en 4. Voor de Xbox One en Windows-versie van de dlc moet dus gewacht worden tot begin april. De exclusiviteitsperiode van 2 weken voor Premium-leden gaat mee met het uitstel. Spelers zonder premium zullen dus waarschijnlijk moeten wachten tot de tweede helft van april.

Battlefield 4: Naval Strike bevat vier nieuwe maps en de Titan-gamemode uit Battlefield 2142 doet een herintrede onder de naam Carrier Assault. Ditmaal gaat het om veld- en zeeslagen die zich op en om een aantal eilanden afspelen. Bij ieder control point bevindt zich een raketinstallatie, die ingezet kan worden om het vliegdekschip van het vijandige team zodanig te beschadigen dat het binnengedrongen kan worden door infanterie, waarna het schip ook van binnenuit uitgeschakeld kan worden. Twee weken nadat Naval Strike beschikbaar komt voor Premium-leden, zal de dlc ook los te koop zijn. Een Premium-lidmaatschap kost bij Origin 49,99 euro en de dlc gaat los waarschijnlijk 14,99 euro kosten.

Update, 10:25: DICE heeft een aanvullende verklaring gegeven op BattleLog, waarin ze wat dieper op de redenen voor het uitstel ingaan en bovendien aankondigen dat de Xbox One-versie van Naval Strike ook wordt uitgesteld. De nieuwe informatie is in het artikel verwerkt.
 

Naval Strike promo screenshot

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Het uitstellen t.b.v. kwaliteit is niet erg natuurlijk. Maar het uitstellen één dag voor de (premium) release. Dat betekent toch dat ook deze DLC weer (door EA) gepusht is, want als de fout zo erg is dat de DLC moet worden uitgesteld is het testen echt op het laatste moment pas gedaan.

Overigens is het raar dat de console versies niet worden uitgesteld. Dat betekent dat de fout waarschijnlijk niet in de game zelf zit, maar in Battlelog ofzo.

[Edit] @Tsurany: erger nog dus, op de releasedag zelf...

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 25 maart 2014 20:49]

Ze stellen het niet een dag voor de release uit maar op de dag van release zelf. De releasedatum was 25 maart, niet 26 maart zoals Tweakers beweert. DICE released altijd op een dinsdag. Bron: Battlelog

Daarnaast hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat de fout in Battlelog zit. Dat is een aanname gebaseerd op erg weinig informatie. Het kan een pc specifieke bug zijn aangezien er toch grote verschillen zitten tussen de pc en de console, dat zijn verre van identieke kopieën. DICE is zo vriendelijk geweest om een scala aan bugs pc only te maken waardoor de pc gamers verzekerd kunnen zijn van een unieke game ervaring.

Het vreemde is wel dat het uitstellen pas op de dag van release gebeurt. Dat kan betekenen dat ze de informatie niet eerder bekend wilden maken uit angst voor dalende verkopen, dat ze de bug pas op het laatst ontdekt hebben of dat ze hadden gehoopt dat ze de bug opgelost zouden hebben voor de release.

Een release uitstellen kost altijd een aardige som geld, zeker op het laatste moment, en ik kan me dus ook voorstellen dat ze hoopten dat de bug tegen die tijd opgelost zou zijn.
Of ze hebben de bug pas echt op het laatste moment ontdekt. Het verleden heeft uitgewezen dat DICE er niet vies van is om nieuwe bugs te introduceren met patches en DLC maar welllicht was de impact van deze bug wel zo groot dat hij het spel echt onspeelbaar zou maken. Dan heeft DICE voor het eerst verantwoordelijkheid genomen en besloten iets uit te stellen om de kwaliteit te verbeteren.

In ieder geval geeft geen van deze scenario's een positief beeld van DICE. De publieke opinie, dat ze niks geven om het informeren van fans en dat ze absoluut geen tijd steken in het juist testen van hun producten, wordt alleen maar versterkt. Welke developer gaat DICE van zijn troon stoten en een werkende mutliplayer shooter releasen? Van Call of Duty hoef je het niet te verwachten dus de hoop ligt bij een nieuwkomer.
Datum is aangepast. Iets met tijdzones. Dank!
Zoals reemprive al aangeeft:
Titanfall!

Release is, zeker in vergelijking met andere grote FPS titels, soepeltjes gelopen. Daarnaast is de netcode wel goed. Neem daarbij de grote playerbase en ziedaar: Een nieuwe concurrent is geboren!
Offtopic:
Netcode mag dan wel goed zijn, maar een online shooter die matchmaking gebruikt ga ik niet meer kopen, wat een drama was dat met CoD MW2. (en vele games daarna)

Ontopic:
Opzich goed dat DICE niet een bugged dlc releasen, nog meer imagoschade voor DICE was denk ik niet zo handig geweest, niet dat dit zeer goed is voor de naam.

Persoonlijk heb ik deze mappack niet aangeschaf / of ben ik in bezit van premium. (omdat zonder de DLCs het spel veel te buggy is vergeleken met BF3 zelfs...) Maar voor de mensen die hier opzitten te wachten is dit wel een domper.

[Reactie gewijzigd door QPeter op 25 maart 2014 17:08]

Die is er al: Titanfall
Titanfall is op geen enkele manier vergelijkbaar met battlefield 4.
Tsurany heeft het ook over COD en over een shooter in het algemeen.
"Welke developer gaat DICE van zijn troon stoten en een werkende mutliplayer shooter releasen? Van Call of Duty hoef je het niet te verwachten dus de hoop ligt bij een nieuwkomer."
Daarop reageer ik. Een werkende multiplayer shooter = Titanfall. De problemen zijn erg gering in vergelijking met andere titels.

[Reactie gewijzigd door reemprive op 25 maart 2014 15:30]

Titanfall heeft nog geen anti cheat, balancing werkt voor geen kilomter en ondersteunt niet eens SLI en dergelijken. Daarbij is het een vrij simpel spel in vergelijking tot BF4. De graphics zijn niet hoogstaand etc en de gebruikte technieken ook niet verbazingwekkend.

Dat de makers van MoH allied assaullt en de eerste reeks CoD series onder infinity ward een spel kunnen releasen zonder al te weinig problemen hebben ze al vaak genoeg laten zien.

Echter is battlefield 4 kwa speelervaring totaal niet te vergelijken met titanfall. Dat is appels en peren vergelijken.
Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien Titanfall niet voor de PS3 is uitgekomen, dat is een hele grote markt.
Maakt niet uit. Mensen kunnen zeuren en allerlei theorieën bedenken, maar uiteindelijk zijn er verder weinig (geen) games van dit niveau.

Het is een echte haat-liefde verhouding zoals bij CoD: MW2. Dit is een flaw die je bij dit huwelijk moet accepteren.

Titanfall is een heel ander soort spel. Mensen die BF spelen houden van die game en zullen no matter what terug komen. En hoe harder en uitgebreider personen hun mening laten horen, hoe groter ze fan zijn. En doordat die spelers zo van die game houden irriteren deze dingetjes nog meer. En toch zullen ze blijven spelen. Ondanks dat BF zoveel fouten bevat is het toch ook een keigoed spel.

Dus wat ik wil zeggen is: EA en Dice hebben atm de touwtjes in handen, niet de gamers. Dus we gaan nog heel wat van deze berichten krijgen. En de gamers zullen blijven zeuren, accepteren en weer bezig gaan met de game.

[Reactie gewijzigd door IngamerX op 25 maart 2014 19:10]

Die is er al: Titanfall
Mwa, ik heb de beta gespeeld, maar vond de game nou ten eerste niet vergelijkbaar als Battlefield en daarbij sprak het mij niet aan en als ik de reacties zo op internet ook lees; ben ik niet de enige.
Mss titanfall ontwikkelaar ???

Sorry was me al iemand voor.

[Reactie gewijzigd door mark.waarden op 25 maart 2014 14:43]

Enigste alternatief voor Battlefield games is: Planetside 2. Deze heeft grote landschappen, ground vehicles, air vehicles, diepgaand squad/platoon/outfit management, nog wekelijks updates, niet PayToWin, ...
En die game werkt degelijk. (heeft ook lang slecht gewerkt maar werkt nu goed)

Titanfall zal wel een goede game zijn, maar dat lijkt in de verste verte niet op Battlefield...
Edit: @Tsurany was me voor :)
Of de bug zit alleen in de pc-specifieke delen van de code, hoeft niet persé Battlelog te zijn (hoewel Battlelog/Origin best wel buggy zijn gebleken).

Over het uitstellen op het laatste moment: ik kan me zo voorstellen dat hier een grote interne spanning aan vooraf is gegaan. Puur speculatie natuurlijk maar niet onwaarschijnlijk dat EA (met aandeelhouders in de nek) koste wat kost de release wil aanhouden en extra druk legt op DICE om het probleem te fixen onder het mom van 'maakt niet uit hoe, maar het zal gebeuren'.
Zou kunnen dat DICE al veel eerder aan heeft gegeven dat de release niet te halen valt maar dat EA hier niks van heeft willen weten en pas op het einde door had dat het ook echt niet ging gebeuren. Maar zoals gezegd: speculatie ;)

Sowieso heb ik de laatste jaren het idee dat (het management van) EA vooral wordt gedreven door het geld en daarbij steeds meer vervreemd raakt van het ontwikkelen van games en wat hier allemaal bij komt kijken.

[Reactie gewijzigd door HokiPoki op 25 maart 2014 13:39]

Ik moet zeggen dat Origin nu toch wel stabiel werkt naar mijn ervaring. Iedereen prijst altijd Steam (de grote concurrent) maar ik weet ook nog de eerste dagen van Steam waarin het een enorm buggy iets was. Ten tijde van de HL2 release heb ik ook flink lopen vloeken met Steam.

Voor wat betreft BF4, ik vraag me af wat voor kwaliteitscontrole men in Zweden hanteert. Er zitten zoveel bugs in de game, bugs die een developer meteen kan zien de eerste keer dat hij/zij speelt. Ik noem bijvoorbeeld de Revive bug die ze geïntroduceerd hadden waarbij bij elke revive de tekst over je scherm bleef staan. De killcam bug die 99% van de tijd optreed. Alhoewel dat dan niet zo'n spelbreker is als eerst genoemde bug. En dan het scala aan andere vreemde effecten die optreden. :/

Het is allemaal zo jammer. BF4 heeft zo'n potentieel, maar het wordt allemaal weggegooid door dit soort zaken. Ik heb onlangs weer wat BF3 gespeeld, en dat is dan merkbaar een veel beter spel.
De laatste 3 weken prijst denk ik iedereen Origin boven Steam. Je hebt al geluk als je een potje Counter Strike kan doen. Iedere avond ligt Steam weer plat.
Ow ? Hier nergens last van, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste storing was. Dan zit jou account in een database of op servers waar veel issue's zijn gok ik ? :/
Same here... ik zit elke dag wel ingelogd in Steam, en de laatste keer dat Steam echt niks meer deed en ik me spellen niet kon spelen kan ik me niet herinneren

Dat Steam tijdens grote sales altijd wat traag wordt is wel waar
Om het nog maar niet te hebben over het feit waarom je op de PC eigenlijk Premium hebt... Second Assault duurde maanden voordat die op de PC kwam, terwijl hij op de Xbox One al veel eerder beschikbaar was. Nu hetzelfde dus met Naval Strike, Premium beloofd dat je DLC eerder krijgt dan de rest, maar in het geval op de PC is dit dus gewoonweg niet waar...
1 dag voor de release ? Op de releasedag zelf bedoel je..

Ik vind het een kwalijke zaak. Enkele clanleden staan in nauw contact met DICE en krijgen altijd van alles te horen. Ze zijn ook nauw betrokken geweest bij de betatest van Naval Strike.
Echter, hier hebben ze totaal niets over gehoord. De betatest van Naval Strike is vorige week dinsdag afgerond. Totaal geen problemen.

En het kwalijke vind ik nog, dat de console versie wel werkt.
misschien een windows specifiek issue, wat dusdanig ernstig is? Bijvoorbeeld een enorm ernstig stuk security lek wat wel op windows optreed, maar niet op de andere platformen?

Daarnaast heb je vaak zowel interne als externe beta's, waarin totaal verschillende dingen zitten en getest worden.
Hoewel ik teleurgesteld ben dat de Expansion wordt uitgesteld; goed dat ze kwaliteit hoger achten dan voorheen. Uiteindelijk moet maar blijken of het helpt of niet.

Zelf heb ik BF4 + Premium ge-preordered en ik ben eerlijk gezegd teleurgesteld in EA. Hopelijk is dit een eerste stap in het verbeteren van het imago en het spel!
denk niet dat het ze om de kwaliteit gaat, dat zie je eerder aankomen.
Waarschijnlijk is er een grote fout ontdekt, ik denk dan bijv een een beveilegingslek oid waardoor ze het echt niet kunnen uitbrengen
...goed dat ze kwaliteit hoger achten dan voorheen...
Hopelijk is dit een eerste stap in het verbeteren van het imago en het spel!
Sorry, maar, wat? Geloof jij dat marketing geleuter? DICE heeft ten tijde van de vorige DLC ook al forse vertraging opgelopen zogenaamd om "de nog resterende problemen op te lossen" en daar is vrijwel niets van opgelost, de DLC kwam laat en mét nieuwe game-breaking bugs uit enkele daarvan zó algemeen dat het lachwekkend onwaarschijnlijk is dat er überhaupt getest is, en zolang er sprake is van BF4 wordt al beweerd door DICE en EA dat de kwaliteit beter zou zijn dan in BF3 en dat de problemen die BF3 had, zowel qua bugs als qua balans als qua beperkingen voor e-sports als qua elementaire zaken als hitdetectie en latencycompensatie, allemaal weg zouden zijn. En de praktijk? Dat wat niet onveranderd is gebleven is erger geworden.

Dat "kwaliteit hoger achten" is je reinste marketing-speak en heeft geen enkele aantoonbare relatie met de realiteit. Als dat ook maar half waar zou zijn dan zou je bugfixes en patches in een hoger tempo verwachten, communicatie door DICE verwachten (anders dan Zh1nt0 die even keihard z'n klanten gaat zitten afzeiken...) en gezien de technische problemen een aantal oplossingen verwachten waarover nu niet eens gespeculeerd wordt.

De manier om dit imago te verbeteren is Zh1nt0 eruit schoppen, de franchise verkopen aan iemand die een fuck geeft om imago én kan programmeren, en nooit meer wat dan ook van DICE horen.
Ga er maar niet vanuit dat ze nu zoveel beter playtesten. Als ik even kijk hoeveel bugs de vorige patches hebben geintroduceerd (verkeerde killcam en geen audio bij TDM bv) dan is dat niveau al dramatisch dus of het nou stront is of stront met een vlaggetje erop maakt weinig uit.

Hier overigens de patchnotes voor PS4:
http://battlelog.battlefi...view/2979150493892912380/

Vind het fijn om te zien dat ze wat doen tegen de grenadespam maar vraag me af of het gaat helpen op maps als Locker en Metro. Die vind ik nog steeds geen klap aan omdat 90% van de tijd de shitstorm bij het midden van de maps zitten. Daar gaat dit weinig aan helpen denk ik.

Verder zijn de aanpassingen voor de "netcode" lachwekkend te noemen. Slechts 1 echte net-code fix, namelijk de packet-loss fix die overigens rete-irritant was. Maar zolang ze nog niet aanpassen dat mensen niet meer zomaar vanuit andere regio's kan joinen (zet standaard gewoon de dichtsbijzijnde regio aan pls) of laggers geen benul hebben van hun mega-vertraging en daar ook geen problemen mee ondervinden, zal ik die game toch niet zo lang spelen als BF3 (en ook daar haatte ik de netcode al intens).

Probleem is vooral dat er geen goed alternatief is voor Battlefield wat een realistische full-scale warfare ervaring probeert te bieden. Planetside heeft het gewoon niet (en is ook niet voor de X1) en MAG zien we ook niet meer terug denk ik.

Battlelog had vandaag overigens ook een update: http://battlelog.battlefi...view/2979150493892798691/
Rent-a-Servers komen binnenkort naar consoles!
- Console Rent-a-Server owners (once released for the respective platform) can now upload their server banner image on Battlelog
Werd ook tijd

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 25 maart 2014 14:41]

Ik heb wel eens iets gehoord over Arma dat dat ook een redelijk goed spel moet zijn heb het zelf (nog) niet even een,steamsale afwachten
Wel vergelijkbaar maar toch ook weer niet. Arma neemt imo zichzelf veel te serieus en schiet het doel daardoor voorbij. Dat is imo geen game meer maar een simulator. Plus dat die niet voor next-gen beschikbaar is.
Omdat kwaliteit volgens de Zweedse ontwikkelaar DICE zijn 'eerste prioriteit' is...
Ik heb gisteren nog met een killcam bug gespeeld hoor...
misschien omdat ze met te veel deadlines te maken hebben van alles en nog wat door EA?
Dice is EA, dus waar richt jij je pijlen op?
DICE is opgenomen als een divisie van ea, EA DICE dus gedeeltelijk wel ja maar het staat vrij onafhankelijk van EA verder.
Aan de afgeleverde kwaliteit is dat dan niet te merken :), en ze willen je doen laten geloven dat dat inderdaad zo is maar ja, bovengenoemde reden.
EA legt als uitgever de deadlines op voor devvers dus tja op dat gebied heeft EA de touwtjes voor grootste gedeelte in handen. DICE is te laf om er tegen in te gaan. Voor de rest is DICE geen EA.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 25 maart 2014 14:27]

BF4, geloof het of niet ('t is echt waar), is 8jr in ontwikkeling geweest. Om het gat op te vullen, is BF3 in 2011 uitgebracht. Waarom denk je dat BF3 geen commander e.d. heeft ? Vind commander mode voor BF4 overigens een lachertje. Welke lamzak nou heeft bedacht om het zo te maken dat een commander een 'nagenoeg browser-based'-scherm voor zich heeft, en niet zoals in BF2 zich kan verplaatsen, begrijp ik nog steeds niet.

DICE heeft ZAT tijd gehad om het spul te fixen.
Verschillende clanleden van ons staan in contact met DICE, zijn altijd de eerste testers tezamen met nog een x aantal mensen uit heel de wereld), omdat een van de neven van een clanlid bij DICE werkt (gevalletje vriendjespolitiek).

DICE heeft niet stilgezeten, maar om nou steeds vol te blijven houden dat EA DICE onder druk zet om maar iets uit te brengen is je reinste onzin. Slaat hélemaal nergens op.

Ik heb EA / DICE lang genoeg de virtuele hand boven het hoofd gehouden, maar ben er een beetje klaar mee. Ik had nergens last van. TIjdens de beta niet, tijdens de beginweken van de release niet, maar sinds de voorlaatste patch in december (volgens mij de 24e), begonnen de problemen. De laatste week van Januari heb ik gewoon niét kunnen spelen. Daarna ineens wel, maar zoals iedereen verschenen er ineens 'blurry images' in beeld. Die zijn vrij snel gefixt, maar sindsdien is het een láchertje. Waanzinnig hoe een bedrijf hiermee weg kan komen. Zoals de meeste tweakers hier, weet ik het een en ander van PC's en onderneem ik eerst altijd actie en onderzoek ik eerst voor ik een conclusie trek. Maar dit gedoe ligt écht aan EA en hun belabberde schijtzooi.
Ik heb de killcam bug bijna altijd, ik stoor me er niet zo aan, maar slordig is het wel.
Ik erger me meer aan TV missile issues. Ik had me erg verheugd op deze DLC, maar dan weet ik dat ik vanavond geen haast hoef te maken om thuis te komen :p
Omdat kwaliteit volgens de Zweedse ontwikkelaar DICE zijn 'eerste prioriteit' is.

ik hoopte al dat ze de overige bugs er uit gingen werken.
+1 voor EA :)
je bent /sarcasm/ vergeten ;)

Het spel is inmiddels wel speelbaar maar nog verre van vlekkeloos. Maar dat zullen we altijd houden. Feit blijft dat DICE zich van zijn slechste kant heeft laten zien tot aan nu. Ja de control room moest meer openheid bieden, maar nog steeds luistert men erg slecht naar de feedback uit de community.

Het zal me overigens roesten dat Naval Strike, de DLC valt wat dat betreft erg tegen...
Ja i.p.v. wat er bij bf1942 is gebeurt ( free to play ondertussen :P ) is dat daar eerst over na is gedacht en amper bugs in het begin bevatte ( dat speelde ik in 2002 toen was ik 6 8-) ) in tegen stellen tot bf4 ( dit valt eigenlijk niet te vergelijken met bf4 omdat 100x het complexer is )
ben benieuwd heb zelf china rising met de pre-order erbij gekregen maar weet nog niet of ik deze er bij zal gaan kopen.. het speelt in mijn ogen lang niet zo lekker weg als bf3 helaas :(
Ik vind het juist veel lekkerder weg spelen dan BF4. Waar ik in BF3 op de 180 uur speeltijd kwam zit ik hier al over de 300. Heerlijk spel.
de actie is veel sneller naar mijn mening.. eerder was het gewoon lekker oorlogje spelen en het is nu veel meer elkaar overhoop knallen zonder ook maar iets qua strategie erin.

pak je nu wat voor voertuig dan ook binnen een paar seconden lig je eruit..
waar je eerder veel meer kans had om te overleven (tuurlijk hoort dit allemaal bij het spel) maar het is voor mij nu iets te..
Strategie zit wel in het spel zelf, maar vaak niet bij de mensen die het spelen. Ligt er misschien aan dat de meeste mensen niet nadenken terwijl ze spelen.

Ben het er trouwens niet mee eens dat je in een paar seconden uit je voertuig ligt, aangezien dit vooral afhankelijk is van de hoeveelheid mensen die in je server zitten. Bij een 64 man server? Ja grote kans dat er mines overal op de grond liggen. Echter is dit bij kleinere hoeveelheden spelers erg goed te doen.

Houd zelf juist van die 64 man servers, kan ik alles overhoop schieten.
Inderdaad, overal morons die als een kip zonder kop overal en nergens heen lopen, erg leuk schietvoer is dat. Ook het flanken en ze in de rug stuk schieten werkt altijd erg goed. }>
Kan dit nou niet echt een verassing meer noemen. Misschien dat DICE al het commentaar over de kwaliteit bij EA heeft voorgelegd en uitstel afgedwongen hebben om te zorgen dat gebruikers over deze DLC niets te klagen kunnen hebben. Het is de 3de DLC dus ze zullen wel een goede toevoeging moeten afleveren willen ze hun naam nog een beetje hooghouden na alle problemen en de beperkte DLC die deze voorging. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant juist goed want ik krijg hierdoor iets meer vertrouwen in de kwaliteit van deze DLC in vergelijking met de vorige, want ook daar waren bestanden aangetroffen die aantoonden dat DICE levolution in de maps wou implementeren, echter in het 'eind product' was daar weinig van te zien. :(

Niet de laatste content dus :)

[Reactie gewijzigd door Jasper11 op 25 maart 2014 13:25]

Dit is lang nog niet de laatste DLC, hierna komen nog Battlefield 4 Dragon’s Teeth
& Battlefield 4 Final Stand. Ze hebben waarschijnlijk een echt grote bug gevonden die ze wel moeten repareren want BF4 is nog steeds vol van ze.
Ik raak BF4 niet meer aan tot dat ze de netcode eens fatsoenlijk fixen want nu heb je gewoon zwaar voordeel met 100 ping tegenover 10 ping.
Lage of hoge ping heeft weinig tot niets mee te maken met de hitdetectie van Battlefield 4!
Deze video is opgenomen door een kennis van mij. En jij kunt duidelijk zien dat alle spelers op het servers een ping van 30~40 hebben,en toch heb je hetzelfde "netcode" problemen als bij de high pingers!

https://www.youtube.com/w...feature=player_detailpage
Quality is our number one priority and we will not release Battlefield 4 Naval Strike on PC until we feel it meets the highest quality level possible
Beetje vreemd deze statement op BL.
Gezien de rampzalige launch en de introductie van tientallen nieuwe bugs met elke patch is "Quality" bij DICE nog ver te zoeken.
Ik raak BF4 niet meer aan tot dat ze de netcode eens fatsoenlijk fixen want nu heb je gewoon zwaar voordeel met 100 ping tegenover 10 ping.
Ik zeg AMEN... ben uit fustratie gw2 aan het spelen...
leuk maar wat is premium uberhaupt nog waard. ea cashed een hoop centen maar een van de premium perks is eerder spelen dan non premium :)
weet wel dat als ik ooit nog een battlefield 5 koop dat ik geen premium neem en wel los de packs koop..
Op de bundelprijs na zit er verder niet echt toegevoegde waarde meer aan..

andere vraag waarom alleen op windows en niet op de consoles een issue?
ach gelukkig hebben we titanfall :P

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 25 maart 2014 13:48]

Nou, ik ben anders toch wel heel erg blij met mijn premium boxcutter knife en setje premium-only emblemen en dogtags: dat is die 32.5 euro zeker wel waard! :+
Ben benieuwd wat "quality" betekend hier.

Aan netcode / hit registration / tickrate wordt nog steeds weinig gedaan. BF3 was hier ook niet sterk in maar wel beter dan BF4. Gister te veel 1op1 firefights gehad waar bijna point blank 30 kogels resulteren in 0 damage. Echt te slecht voor woorden :S Zelfs een moment waar ik en de ander/enemy gewoon stoppen met schieten op elkaar en "WTF?" typen.

[Reactie gewijzigd door Max|Burn op 25 maart 2014 19:40]

De netcode is echt aan verbetering toe, maar die laatste zin vind ik wel weinig geloofwaardig klinken, of misschien dat je ping ook hoog was? Waar jij het over hebt is namelijk wel heel extreem.
Ach het meest onwaarschijnlijke is dat een geraakte soldaat met 3 hits gewoon vrolijk doorhuppelt zonder snelheidsverlies en een tank vrijwel tot stilstand komt. :+ Voor realisme moet je niet bij bf4 zijn. Dergelijke bugs zijn erger dan grafische onvolkomenheden. Speel gewoon hardcore dan heb je ook minder last van zaken als killcams.

[Reactie gewijzigd door Erwin1967 op 25 maart 2014 15:38]

Ik speel dan ook meestal hardcore ja :) Gemiddeld gezien gaat het wel maar er zitten gewoon hele rare momenten in BF4 netcode. Heb je met moeite jezelf rond een enemy line gekregen..wil je in de zij of achterkant aanvallen..registreren je hits niet. Dan flip ik gewoon :)
Wat ik gister had was net als wat deze gast heeft: http://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc op 1:02. ook op 2:40, 4:37 net zoiets.

Er lijken ook wel eens onzichtbare muurtjes te zijn (Vooral na damage in de omgeving) waardoor kogels gewoon niet doorgaan. Daarnaast zijn er wazige issues met kogels die ineens een heel ander pad volgens dan je zelf schoot (Hier zijn mooie demos van met mensen die in video RECHT op een tank schieten..en ineens zie je de RPG shell 10 meter langs die tank vliegen .. HUH?).

Me ping is doorgaans <16ms dus dat is het niet. Al me maten klagen over hetzelfde dus kan vast niet aan mij liggen. Neemt niet weg dat er ook erg vermakelijke potjes zijn en er soms helemaal geen hitregistratie issues lijken te zijn. Het is de willekeur/onbetrouwbaarheid die irriteren.

Ik ken overigens 1 gast die, deels voor deze DLC, vandaag vrij had genomen. Lekker nieuws weer dus.. :)

[Reactie gewijzigd door Max|Burn op 25 maart 2014 19:53]

Uiteindelijk maken de onvolkomenheden niet zoveel uit voor het scoreverloop. Vrijwel iedereen heeft er mee te maken. De besten staan toch meestal bovenaan :-)
Alle battlefields hebben soms heel hardnekkige bugs. En die komen in alle versies voor. Soms als je dood gaat en gerevived wordt, dan heb je ineens een heel andere kit van een andere class. Zowel BF3 als BF2 hebben daar last van.

Laten ze nou eerst eens (na 5 maanden na de release) BF4 werkend krijgen en dan pas nieuwe content.
Zo zeg. Dat is geen bug, dat is gewoon omdat iemand anders je kit overgenomen heeft (meestal om je met je eigen kit te kunnen reviven..) dan krijg jij zijn kit als je dan gerevived wordt.
Haha das idd geen bug..
Haha idd geen bug haha sorry maar dit vindt k nou egt eens lachen om te lezen tussen al die boze reactie's! :) :) :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True