Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 161 reacties

De Zweedse ontwikkelstudio DICE heeft een nieuwe patch voor Battlefield 4 uitgegeven. Het is al weer de zesde grootschalige update voor het eind oktober uitgegeven schietspel, dat sindsdien doorlopend met diverse technische problemen heeft geworsteld.

De maandag door DICE uitgebrachte zesde patch voor de pc-versie van Battlefield 4 moet een einde maken aan een deel van de aanhoudende problemen rond de multiplayer-modus van het spel. Zo moet het spel over de hele linie stabieler draaien en is er een geheugenlek gedicht. Dit moet vooral het aantal crashes en vastlopers verminderen voor spelers die lange sessies maken. Ook aan de serverzijde voerde DICE een update door die crashes moet verhelpen, zo meldt PC Gamer. Het is niet duidelijk of en zo ja wanneer dezelfde update beschikbaar is voor de consoleversies van Battlefield 4.

Behalve op het gebied van stabiliteit voert DICE met de patch ook verbeteringen door aan het geluid en de gameplay. Op dat laatste vlak rekende DICE af met een aantal kleinere bugs. Ook paste de Zweedse ontwikkelaar een en ander aan in de balans van straaljagers. Zo werden hun standaardwapens iets krachtiger en zijn de besturingen van de verschillende gevechtsvliegtuigen in het spel meer op elkaar gaan lijken.

Battlefield 4 kwam op 31 oktober op de markt en bleek al snel met hevige problemen te kampen. DICE maakte begin december bekend de ontwikkeling van andere projecten tijdelijk stil te leggen om met man en macht aan Battlefield 4 te kunnen werken. Dat voorkwam echter niet dat een groep investeerders uitgever Electronic Arts dagvaarde.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (161)

1 2 3 ... 7
Mis de patch notes Tweakers, zie onderstaand:

Jan 13 PC Game Update Notes
-Various fixes for improving general stability
-Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
-Additional fix for the “sound loop” deadlock when running High/Ultra graphics settings
-Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
-Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
-Fixed a bug where players’ rank icons on the scoreboard would not be updated
-Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
-Normalized repair rates across all vehicles. Vehicles with lower health points, like aircraft and transport vehicles, now repair more slowly than before
-Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
-Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
-Fixed a bug where a M1 Abrams Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
-Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
-Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
-Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
-Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
-Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
-Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
-Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker
Hoop inderdaad dat nu die memory leak er voor eens en voor altijd uit is.
Geen update/tweak voor de client side verification? Dan heb ik er goed aan gedaan om het spel een aantal weken geleden van mijn systeem af te gooien. Met een glasvezellijn en een ontzettend lage ping ervaar ik zoveel netcode problemen dat dit spel voor mij onspeelbaar is :'( Wat gek is want dit heb ik niet in BF3?
PS4 morgen:

Just to keep you informed: we are now finalizing an upcoming PS4 Game Update that will be rolling out Jan 14, 2AM PDT / 10AM UTC. Stay tuned for full patch notes.

Players may experience some downtime when this happens.


http://battlelog.battlefi...view/2979150493792859737/
EA is trouwens twee keer gedagvaard zo te lezen: http://bf4central.com/201...-ea-class-action-lawsuit/. Er zouden mensen zijn die vlak voor de release van BF4 zo'n $5 miljoen aan aandelen EA hebben verkocht.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 januari 2014 16:29]

Die hadden zeker een waarschuwing van de NSA gekregen dat het niet goed zou gaan.
(Klinkt behoorlijk alu hoedje, maar het zou niet de eerste keer zijn.)
Ik hoop dat het CPU gebruik veel minder wordt na de patch. Als ik kijk naar mijn cpu dan is de load gewoon 100% en mijn GPU load maar 40-50%....

Nu moet ik zeggen dat ik een Core 2 Duo E8400 @ 3Ghz heb, maar kon bf3 gewoon op high spelen. En Bf4 net met alles op low...
als je een AMD videokaart hebt kan je straks Mantle gebruiken wat de CPU-load flink zou moeten laten zakken.

ook een switch naar windows 8 verlaagt het CPU gebruik enorm (i.v.m. Windows 7).
als je een AMD videokaart hebt kan je straks Mantle gebruiken wat de CPU-load flink zou moeten laten zakken.
Is niet helemaal waar. Je moet er een high end GPU van AMD voor hebben, die voorzien is van de AMD Graphics Core Next (GCN) architectuur. Meer info over Mantle.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 14 januari 2014 00:03]

Hoop het ook. Maar eerst zien dan geloven.
Battlefield 4 trekt ook veel van je CPU dus reken er maar niet op dat het minder wordt.
als je van windows 7 naar windows 8 gaat zakt het CPU gebruik enorm. zo veel dat je op systemen met een tragere CPU je FPS kan verdubbelen. met een snelle CPU zie je maar een kleine verbetering.

er is dus wel degelijk iets niet helemaal in order op CPU gebruik gebiedt.

[Reactie gewijzigd door Countess op 13 januari 2014 17:37]

Toch wel erg dat er 6 patches voor nodig zijn ...
Word het intern gewoon niet getest ofzo?
De game moest perse voor COD Ghosts op de markt zijn, vandaar.

http://bf4central.com/201...efield-4-quality-control/
Is dat even een verkeerde inschatting geweest. Ik bedoel er waren maar weinig mensen bij CoD Ghosts gebleven.
Ik was een van de trouwe CoD klanten, omdat ik de playability lekkerder vind dan BF. Maar Ghosts vind ik online inmiddels gewoon %^&. Ik heb zelfs een nieuwe pc gekocht om het te kunnen spelen, maar dat was achteraf zonde... nou was die gelukkig toch aan vervanging toe, maar dan had nog wel ff gewacht.

En singleplayer vind ik ze allebei saai en vind ik BF4 net ietsje pietsje beter.
COD ghost is net zo slecht als BF4, dus dat maakt ook niet zoveel meer uit. Maar dat ze koste wat het kost BF4 voor COD ghost uit wilden brangen was al langer bekend.
Mag het hopen, Dacht laatst met mijn nieuwe crossfire setup eens lekker te battlefielden.
Na een benchmark en de settings opgevoerd te hebben, kwartiertje gespeeld en daarna "Battlefield 4 has stopped working".

Nog even en ik ga bij BF op dezelfde toer als bij CoD, gewoon niet meer kopen.

Typo's

[Reactie gewijzigd door tha_crazy op 13 januari 2014 15:32]

En uiteindelijk speel je het nog uren en uren en heb je ook best je geld eruit!
Het is uiteraard jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar ze zitten niet stil en proberen er van te maken wat er binnen hun tijd te maken valt.

(nee ik wil niet stoer doen) maar ik heb ''OK'' pc, draai game op ultra en vanaf de start al weinig problemen. Terwijl men om mij heen het spel wel kon weggooien vanwege alle crashes. Het is mij nog steeds niet duidelijk waaraan het ligt dat de n er wel last van heeft en de ander niet.

Ik heb het spel nu al tijdje aan de kant omdat mn maten niet meer spelen maar hopelijk binnenkort even weer wat ouderwets squadplay! :D
Het is uiteraard jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar ze zitten niet stil en proberen er van te maken wat er binnen hun tijd te maken valt.
Dit is precies waarom er zoveel commentaar is, ze moeten eens een keer IETS AFMAKEN VOOR ZE HET VERKOPEN. Dit krijg je nou als je met stomme release-datums gaat werken en alles maar vlug af moet, krijg je prutswerk van. Mensen van EA : neem eens een voorbeeld aan Blizzard. releasedate : When it's done!
Eens, de deadlines zorgen nu voor veel te instabiele producten.

Toen ik op de Firstlook gamebeurs was afgelopen jaar, heb ik daar Battlefield 4 mogen proberen. Daar hebben ze alles in de hand; ze werken met hun eigen server, eigen clients en eigen netwerk. Toch waren er in de speelsessie van +/- een half uurtje een aantal clientcrashes en een servercrash waardoor het spel helemaal plat kwam te liggen. Als dit de manier is waarmee EA indruk probeert te maken op zijn klanten, dan gaat er toch iets grondig mis...
Inderdaad. Datgene wat ook de crisis veroorzaakte in onze economie (targetsysteem bij de banken) waardoor het uiteindelijke resultaat scheef kwam te staan. Het fundament is niet ok, eerst maar eens bugfixen in de managementstijl :)
Vervolgens wachten we jaren op een opvolger van Diablo. En wanneer we die krijgen, is het zo'n ruk spel dat het maanden aan patches kost om dat fiasco te boven te komen.

Uiteindelijk zijn ze met een "try before you buy" gekomen om nog een beetje omzet te creren. Nee blizzard is inmiddels ook vergane glorie.

Zodra ze enigszins succesvol worden, wordt het opgekocht, of wordt het zo'n gigantische corporatie, dat het omzeep geholpen wordt door managers, directie raden en aandeelhouders.
Mwoah, Blizzard brak die regel volgens mij met de laatste diablo ook wel een beetje.
Helemaal mee eens. Ik koop al tijden geen games meer van EA en van Activition al veel langer niet meer (dus ook Infinity Ward). Waar vroeger Inifnity Ward kwalitatief hele goede games wist te produceren (de eerste Call of Duty bijvoorbeeld, die heb ik echt helemaal grijs gespeeld, zeker online), is dat tegenwoordig wel wat anders. Na de eerste Modern Warfare ben ik uit de Call of Duty franchise gestapt. Battlefield 3 was ook niet wat ik ervan gehoopt had en had vooral de nodige problemen. Battlefield 4 ben ik niet eens meer aan begonnen.

Overigens is Blizzard ook niet "de heilige graal". Begrijp me niet verkeerd, ik ben een enorme Blizzard fan! Maar Diablo III was echt dramatisch slecht (al is dat natuurlijk persoonlijk). Daarbij hebben ze enige tijd terug vrij veel problemen gehad met World of Warcraft wat ook maar voort bleef duren. Helaas schuiven ze het soms wat te snel af op addons of problemen aan de kant van de gebruiker.
Neemt niet weg dat ze zich over het algemeen houden aan: When it's done! Maar ook dan zitten er echt nog wel de nodige bugs in de game, hoor, alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat de game gewoonweg crasht, iets dat bij EA en Activition games vaker aan de orde is.
Maar Diablo III was echt dramatisch slecht (al is dat natuurlijk persoonlijk). Daarbij hebben ze enige tijd terug vrij veel problemen gehad met World of Warcraft wat ook maar voort bleef duren. Helaas schuiven ze het soms wat te snel af op addons of problemen aan de kant van de gebruiker.
Diablo was echter niet zo buggy, de always online en de ondercapaciteit was meer een probleem.
World of warcraft idem, de laatste keer dat ik echt problemen had voor meerdere dagen was in 2005...
Op high of ultra draait ie hier (medium 4 jaar oude gamepc) 50 tot 60+ fps wat erg misleidend is. Het gaat om de belachelijke framedrops en het geheugen lek waardoor je na een uurtje spelen ineens 30 fps gemiddeld overhoud (met drops naar 2 tot 10 fps) . Dit was alleen wel NA de vorige patch. Bijna iedereen had dat, ongeacht setup.

Dat jij die problemen niet had met de (een na) laatste patch lijkt me stug. Mogelijk had je het niet helemaal door en accepteer je de framedrops omdat veel games die hebben. Echter in een multi-player game word het 'onspeelbaar'.

Daarnaast had nagenoeg iedereen die de problemen had, dit op zowel low als high settings. Wat aangeeft dat het helemaal niets met je setup te maken had.
Genoef posts gezien van gasten met monster pc's die 120+ fps draaien en nog steeds framedrops, schokken freezes hebben.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 13 januari 2014 17:29]

Uh hier draait hij gewoon 60 fps op ultra met heel af en toe wat drops. Zo minimaal dat het gewoon heerlijk speelt. Ik heb bf4 een 1,5 maand na de release gekocht en fps is altijd goed geweest. Ik heb wel wat last gehad van crashes.

En jah als ik drops had dan merk ik dat wel ik speel vaak met fps meter aan. Enige nadeel wat ik ondervonden heb is dat ik heel slecht ben :D

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 13 januari 2014 20:25]

daar hebben wel meer mensen last van. zoals ondergetekende...

daarnaast had ik (vr deze patch iig) wel degelijk regelmatig flinke fps hiccups, en de bekende client crash / origin die geen verbinding maakt etc ergernissen. Probleem is dat diverse aspecten vd game gewoon niet goed genoeg getest waren. in de beta had ik al precies hetzelfde probleem, en vele met ons. je zou denken dat ze eea beter dan en daar op hold gezet zouden hebben en de beta nog een tijdje langer laten lopen om eea te patchen...

ik ben erg benieuwd of de crashes nu opgelost zijn iig
"Dat jij die problemen niet had met de (een na) laatste patch lijkt me stug. Mogelijk had je het niet helemaal door en accepteer je de framedrops omdat veel games die hebben. Echter in een multi-player game word het 'onspeelbaar'."

Ik had het meer hier over dat 'echtwaarisdatzo' beweerd dat iedereen er last van heeft terwijl dat niet zo is. qua performance draait hij gewoon heel goed. als ik al een beetje drops heb laten we zeggen van 60 naar 50 dan is het echt minimaal. bv als ik echt hevig onder vuur zit en van alle kanten word beschoten en dat is gewoon normaal dat dan je fps wat minder word.
met voldoende sterke hardware kun je inderdaad een hogere framerate halen zodat de 'inkakmomentjes' minder opvallen. Maar ik heb zelf dus wel meegemaakt dat ik het ene moment een prima speelbare framerate had (weet niet precies hoeveel) en dan bij bijv. een levolution event ineens een seconde met maar 3 of 4 frames. Vervolgens speelde het weer normaal door. Ben er gelukkig niet al te vaak door gekilld maar als je heel de tijd close combat speelt kan zoiets je echt frustreren.

heb overigens ondertussen een i5 4670k met toebehoren in bestelling.. zal ook weer wel iets schelen :9
Nog even!!!! wat moet er dan nog erger worden om niks meer te kopen van EA of Infinity Ward?

[Reactie gewijzigd door Sjefkepro op 13 januari 2014 15:36]

Het grappige was dat de launch van BF3 zo mogelijk nog dramatischer was, maar die game was na een aantal patches een redelijk goede shooter. Ik vraag me af waarom dit t traject nu zo ontzettend veel langzamer verloopt.
Ik had met BF3 toch echt minder crashes dan met BF4 in het begin. Je wilt niet weten hoeveel punten ik al verloren heb door vastlopers of crashes in BF4.

Laatst was het dubbele xp weekend, heb nog nooit zoveel cheaters gezien als dat weekend om zoveel mogelijk xp te halen. Ook dat komt er nu noch bij. Dus naast de crashes e.d. ook nog eens dat cheaten.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 13 januari 2014 17:03]

Ik heb eigenlijk weinig problemen met een redelijk mediocre pc, wel eens in de twee dagen een restart, maar verder urenlang speelplezier eerlijk gezegd.

Zou het kunnen dat intel-based meer problemen had dan amd?
De ps4 was toch ook amd dacht ik?
Crashed nog steeds. Was #1, 2000 punten voor , 5 minuten voor het einde BF4 is gecrashed in beeld! Lekker alle punten verdwenen. Zou kunnen dat het Intel specifiek is.
Ik heb een intel CPU en heb in ca. 16 uur n keer een crash gehad.
Ben wel tijdens BF3 overgestapt naar een single GPU kaart (Nvidia GTX 680) omdat SLI en Crossfire toch problemen bleven geven.
Punten worden serverside opgeslagen en raak je niet kwijt als je client crashed. Als je direct na de crash weer inlogged dan zie je alleen de punten van het laatste deel dat je in de server zat, echter wordt alles wel opgeslagen.

Ik moet zeggen dat ik sinds voor de kerst al vrijwel geen problemen meer heb, heel af en toe eens een foutmelding bij het joinen van een server en in die maand misschien 1 crash gehad.

Het aantal cheaters valt me ook heel erg mee, vrijwel geen aimbots en dergelijke tegengekomen. Ik merk wel dat mensen al heel gauw cheaters genoemd worden, ik had afgelopen weekend een potje dat lekker begon met 17-0 (combinatie van revives en geluk) en toen werd ik ook gelijk cheater genoemd. Dit is echter geen nieuws natuurlijk, in de ogen van de gemiddelde spelers die ik online zie (vooral overdag, als de wat jongere mensen spelen) zijn de mensen die beter dan jezelf zijn cheaters, de slechtere zijn noobs ;)
Ja, dat kan maar ik was dus wel mooi mijn #1 plek kwijt, krijg je na het toekennen van de punten na de ronde ook extra punten voor. Dus, je krijgt dan niet alle punten waar ik wel recht op zou hebben zonder de crash.
Ik heb alle zooi uitgeschakeld die ik voor het spelen niet nodig heb en dan heb ik niet zoveel problemen. Kan ook zijn dat een tooltje of een service BF4 dwars zit.
Not quite...Now it's a 75 euro's doorstopper.LOL.
En ik moet zeggen dat het spel op de PS4 er sinds de vorige patch prima werkt. Ik heb sinds die patch geen enkele keer meer meegemaakt dat het spel crashte.

Ik weet niet welke versie meer spelers heeft, maar misschien dat ze de prioriteiten meer bij de consoles leggen daardoor. (of wij zijn de test-vijver, omdat we juist met minder zijn). Een andere verklaring kan zelfs zijn dat doordat de consoles heel voorspelbaar zijn (weinig hardware varianten), ze een stuk makkelijker te fixen zijn. Bij de PC heb je immers met het grootste gemak met vele duizenden, misschien zelfs miljoenen, hardware variaties te maken.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 13 januari 2014 16:08]

Inderdaad sinds vorige patch zijn er genoeg avonden (met 2-5 friends die joinen) zonder vastlopers. Voor die patch was er vaak wel n van ons team die een vastloper had, vooral tijdens laden van nieuwe map en heel af en toe tijdens game. Maar nogmaals, sinds vorige patch geen noemenswaardige problemen.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik een omgekeerde ervaring heb met wat normaal schijnt voor beide shooters. Ik heb namelijk bij BF3 last van dat ik maar 20 minuten (maximaal :( ) kan spelen vervolgens dat het afsluit.

Bij BF4, heb ik echter geen enkel probleem. Op het feit dat als er net een nieuwe game is begonnen nog niet alles is doorgeladen (ik kan wel rondlopen, maar de gun is nog niet gerendered) Dit maakt dat ik hierna wellicht voor het eerst voor de volle pond een premium ga kopen van een BF spel.
heb 3 nooit zo goed gevonden als bf vietnam
Ik heb beslopen om Arma 2 even te proberen, waarschijnlijk ook Day Z mod downloaden vanaf steam, Arma 2 kost 10 euro. Trekt me toch wel een beetje aan het hogere realisme van samen werken, Arma 3 ziet er helemaal mooi uit! niet normaal.

Gisteren Frankiein1080p gecheck op youtube, echt toffe video serie over Arma 2 DayZ mod, leuke aanrader denk ook voor anderen om te proberen. :P denk ik meld het maar even!.
Dat is de dayz standalone, die mod is niet meer actief in ontwikkeling geloof ik of iig niet heel veel meer en zitten ook heel veel bugs in. De stand alone is nu early access alpha waar gaandeweg verbeteringen in worden gemaakt.
de lange videoreeks van frankie speelt ie in dayz mod. voor het spelen hoef je dayz standalone eigenlijk niet te kopen; gameplay is nog erg beperkt omdat er vrij weinig gear in zit, geen voortuigen je kunt niks bouwen, etc etc.
frankie is nu wel een nieuwe reeks in standalone begonnen, maar de meest boeiende stukjes zijn de flashbacks naar de mod serie :)
Je weet dat DayZ nu een standalone versie is geworden, er er dus aan de Mod niet meer gewerkt word.

Ook was het misschien slim om meteen voor Arma III te gaan?
God dank hebben ze dat flickering bij crossfire nu echt goed opgelost, Gelukkig zijn de devs/het team van dice wel supportive en willen ze zelf ook een goeie oplossing
https://twitter.com/Vincent0K/status/413773515918032899

Welja, bijna alle devs
https://twitter.com/zh1nt0/status/418709466683817984
Beter een buggy spel bij de start met een betrokken developer dan een matig spel zonder bugs en no support. Misschien hebben ze de lat voor kwaliteit in gameplay en visuals erg hoog gelegd, maar wordt deze uiteindelijk wel gehaald, maar dan met wat hobbels die de consument meekrijgt...
Die onderste...iedereen kan zich voordoen als een developer :P. Dat haat ik echt aan twitter, gelukkig al jaren twitterloos :D.
zh1nt0 is een dev. Heeft de hele spectator mode ontwikkeld.
Ik twijfelde al of ik BF4 berhaupt nog wel zou kopen aangezien ik al huiverig was na ervaring met BF3, en BF4 al vooral meer van hetzelfde leek te zijn. De browser gebaseerde launcher, premium etc stonden me ook al niet aan. Toch nog een keer aangeschaft en dat hebben ze weer goed vernagelt, een opvolger zal er niet meer inkomen hier.

Hopelijk wordt titanfall wat, en wordt tijd dat Epic UT weer eens afstoft.
Als het gefixt is, zou het zomaar beter kunnen zijn dan bijvoorbeeld titanfall toch? youneverknow :)
of ID-software quake(oude quake, niet de 4e)
Nog geen enkel probleem gehad sinds release met 7970 en 8150 dan heb ik denk ik super geluk?
Ik ben al over hoor. BF4 gekocht maar ik ben van ergernis maar weer BF3 ingedoken. Bij de volgende versie wordt het eerst zien dan geloven.
Zolang de netcode nog niet aangepast is zal dit dweilen met de kraan open zijn, de game was voor de meeste spelers redelijk tot goed qua stabiliteit maar de vertraging van de netcode maakt dat het spel gewoonweg niet lekker speelt.

De balancing is wel prima maar mis ik vooralsnog de attack chopper en OP scout chopper in de balancing.

Elke stap voorwaarts is goed maar deze patch zal niet heel veel opzien baren gok ik.
Zolang de netcode nog niet aangepast is zal dit dweilen met de kraan open zijn, de game was voor de meeste spelers redelijk tot goed qua stabiliteit maar de vertraging van de netcode maakt dat het spel gewoonweg niet lekker speelt.
Precies, het spel zelf loopt nu aardig stabiel en soepel na de SLI/CF patch.
Laat ze nu de netcode (techniek die spelers met elkaar verbind) eens goed op de schop nemen want dat is toch echt probleem numero 1 met het spel op dit moment.

Dit is de eerste patch die daadwerkelijk balans veranderingen doorvoert, beetje slechte zaak als je bedenkt dat het spel al vanaf 31 oktober op de markt is..
Er zullen nog wel meer balance patches komen. Bedenk je wel dat met BF3 dat precies zo was. Wat BF4 nu vooral genekt heeft, zijn bugs die in BF3 zaten k in BF4 aanwezig waren. Je zou immers zeggen dat je van ervaringen leert.

Dat BF4 een jaar na de launch van BF3 in ontwikkeling was begonnen is imo geen smoes of reden om dan met dingen uit BF3 geen rekening mee te houden. Dat had gewoon getest moeten worden voordat de beta kwam. Die bugs hadden in ieder geval voorkomen kunnen worden en had de launch van de game al 10x beter geweest dan wat het nu geweest is.

Ik ben benieuwd naar de complete changelog en zoals altijd: welke bugs zullen er nu bij gekomen zijn? ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 januari 2014 19:43]

inderdaad, wat je al weet dat mis ging in de voorgaande versie gewoon weer tegenkomen in de nieuwe versie, is ook waar de meeste mensen over vallen, meer nog dan dat het spel niet naar behoren werkt.
Helemaal als ze beloven dat die ook opgepakt zullen worden maar niet beter maar juist slechter zijn.
Dat er bugs in zitten die ze niet kunnen voorzien is wat iedereen niet zo'n probleem vind en als de netcode gweoon goed zou werken zul je mij ook verder niet horen.

Iets met een simpel to do lijstje wat verkeerd was en opgepakt moet worden is basisles nummer 1 in elk project. maar goed.

Kunnen wel een pooltje opzetten over hoeveel bugs erbij komen na elke patch :P
Ik kan nu eindelijk wel minimaliseren, wat een gelukkig kind ben ik geworden zeg :P...uberhaupt dat ik hiervan gelukkig moet worden...had idd al gefixt moeten zijn.
Bugs heb je veel soorten. Sommige vallen niet zo op en zijn daardoor moeilijk te vinden andere zorgen zeer zelden een isue dus zeer lastig reproduceerbaar en moeilijk te vinden. Multitreaded engine maakt het nog moeilijker. Hele robuste software engine staat ook niet voor erformance. Optimizen kan ook hack werk zijn. Waar je robuste code breekt voor performance.nshort cuts.
Game sequel verder en game engine nog verder uitbouwen of features extenden houd in dat deze hack je later bugs kunnen opleveren.
Sommige bug oplossingen zijn ook hacks dat soecifiek die bug oplossen maar andere bugs introduceren. Daarom duurt het ook even eer een patch uitkomt. Er moet ook weer een Q&A traject doorgelopen worden en dus getest worden op neven efecten.

Een goede doordachte robuste software arcitectuur kost extra tijd ook performance.
Games worden gemaakt met ngal wat tijdsdruk en performance eisen. Dat gaat helaas niet altijd goed samen.
Vooral crunch tijd is een gevaarlijke fase. Weinig tijd snelle oplossingen, features worden ivm tijd druk erin gehacked. Zo ook performance isues. Dan ben je sneller klaar en is het toch mogelijk je deadline te halen aleen met wat extra veel bugs.

Zelfs JC ex idsoft maakt met zijn 6 jaren een toch door critical bugs geteisterde Rage.
Nou stel je voor dat ie die game in 2 jaar moest doen. Zelf guru kan dezelfde resultaat niet in twee jaar persen het wordt een ramp. Wat wel kan is je game reduceren door schaal van de game aan te passen aan de tijd die je hebt. Igv rage zou je dan die megatexture feature iig niet aan beginnen maar conventioneel, geen nieuwe engine maar bewezen current engine gebruiken.
Maar blijkbaar willen de meeste dev toch hun visie waar maken dan ze de tijd ervoor hebben. En dan lopen ze vast en krijg je crunch time. De ene dev heeft nogbde mogelijkheid tot uitstel zoals bij Rage. Blijkbaar Dice niet.

Meeste grotere games gebruiken voor de core engine geprogrameerd met C++.
ja krachtige taal maar ook een mijn veld. Om toch al snel verkeerd toe te passen.
Er zijn aardig wat boeken die dat aan kaarten. ik ben dan ook op zoek naar paar goede C++11 boek over C++11 software enginering. Dus ook op software architectuur.
Scout heli is met deze patch gebalanced: hij wordt nu iets minder snel gerepareerd door engineers. Met twee engineers die constant repairden was het eerst een vliegende tank, nu zou dat minder moeten zijn.
aan een SRAW of een tank shell kunnen twee engineers weinig aan doen :-)
1 tankshell was niet genoeg om een chopper uit te lucht te halen, zelfs zonder repair (wat BS is natuurlijk)
in reallife is een heli te doorzeven met een gewoon geweer, no armor... Beetje goed mikken en die engi of de piloot is weg.
In 4 ook, regelmatig piloten uit hun scout helis geschoten met een rifle, meestal niet zo moeilijk.
Nee, we hebben het over de littlebirds niet de attack helicopters. 1 tank shell does the trick.

Uiteraard heb ik het over de AP shell
hmm nou met 1 engi was het al lastig, 2 is vrijwel onmogelijk tenzij he shell ofzo.
Vanavond even kijken wat ze ervan gebakken hebben.
Exactemundo. Technisch is de game inmiddels redelijk opgevijzeld en verbeterd (in ieder geval voor mij), en daar ben ik ook blij om (al kom ik nog steeds bij zeker een derde van alle pogingen een spel te joinen niet op de server), maar qua game mechanics en netcode is het nog steeds huilen met de pet op. Zo zag ik gisteren ergens een sniper staan die compleet de andere kant op tuurde, dus die zou ik wel even te grazen nemen. Dacht ik. Ik leg aan, en op het moment dat ik wil afdrukken val ik ineens spontaan dood neer: pas nadat ik dood was zag ik het character zich naar mij omdraaien en schieten 8)7 En tegen dat soort ongein loop ik voortdurend aan. En juist dat soort ongein, ongein die de hele essentie van een schietspel (namelijk schieten) vershitterd, wordt niet gefixed met de patches die Dice uitbrengt (simpele balancing fixes maken op basis van 'Wapen x/Vehicle y is overpowered!'-gehuil is blijkbaar belangrijker/makkelijker dan de kern van de game op orde krijgen).

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 13 januari 2014 18:04]

Ik speel het spel op de xbox 360. Het spel loopt soms vast op sommige mappen zoals paracell storm. Voor de rest ben ik het eens met ragnark dat je de loadout alleen kan aanpassen midden in een game bij bf3 had je namelijk de optie om in het spel en in het hoofdmenu je character kon aanpassen .Hopelijk werken ze de volgende battlefield netjes af of mischien eerst even een tijd wachten als het spel uit is dan zijn de meeste bugs en glitches eruit gehaald
Je kunt ook gewoon alt-ab gebruiken en in de browser je load-out veranderen. Of gewoon voordat je gaat spelen. Of voordat je spawnt. Desalniettemin zou het voor de volledigheid leuk zijn als dat ook nog in het hoofdmenu kan. Zelf gebruik ik het hoofdmenu helemaal niet trouwens; gewoon battlelog -> server joinen -> spelen.
Dit gaat over de consoleversie, daar heb je geen browser vanwaaruit je de game start.
Oeps, had beter moeten lezen
Volgens mij willen ze een beetje forceren dat je de app gaat gebruiken voor het veranderen van de loadout.
Je kunt trouwens wel een training game starten en daar je loadout veranderen.
Voordat iedereen hier gaat klagen hoe slecht dit nu is: Voor de meeste spelers loopt het spel heel aardig. Tuurlijk zijn de crashes vervelend maar in de media wordt gezegd dat BF4 een groot drama is, en in de eerste weken was het ook redelijk onspeelbaar, maar na een paar patches hadden de meeste spelers al veel minder problemen.
Weet je waar ik mij dan aan stoor: DICE leert zijn lesje niet. Dit soort klachten bestaan al vanuit de BF2 tijd en met elke nieuwe BF heb je opnieuw prijs ...
Dat komt omdat het spel gewoon blijft verkopen :) De strategie werkt blijkbaar.
Waarom zou je veel geld pompen in bugfixes als je al gewoon winst kan draaien door hem in de verkoop te zetten?
Omdat je op de langere termijn je naam compleet verkloot. Als ze bf niet dermate verbeteren zullen heel veel spelers afhaken en bf5 bf bc3 niet kopen.
Niet leren van je fouten is iets wat ik gewoon slecht vind, sinds bf2 is het al bekend dat de netcode niet van je het was, bc, bc 2 en bf3 hebben allemaal gezeur gehad, en vooralsnog is het altijd redelijk goed opgepakt en opgelost, wel steeds minder snel moet ik zeggen, bf3 was al behoorlijke tijd voordat het opgelost was. Dat ze hier niet van leren en die game gewoonweg niet als een verkoopwaardig product hebben afgeleverd reken ik ze zwaar aan.

Dice stond hoog bij mij aangeschreven, evenals Infinity ward, maar beide zijn behoorlijk hard gedaald in mijn vertrouwen dat ze een goede games afleveren. als je kijkt wat de devvers die overgestapt zijn naar de makers van Titanfall, die zijn weer goed bezig maar infinity ward, naja cod ghosts zegt wel genoeg denk ik :')

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 13 januari 2014 16:28]

De lange termijn is helaas niet relevant bij beursgenoteerde ondernemingen. De wondere wereld van aandeelhouders, directie bonussen en korte termijn stimuli. Dit geldt voor nagenoeg elke branche. :-(
voor ea is het niet zo interessant, voor dice is een goede naam echter wel heel belangrijk, maar goed geld is belangrijker blijkbaar...
De geld schieters bepalen in wat voor record tijd je kolos van game moet opleveren. Dat is de kern van probleem. Als je geen bugs wil dan moeten ze er ook ruim de tijd voor krijgen om hun game visie ook zo compleet en goed mogelijk uit te werken. Bij deze games is 3 jaar al krap.

En jaren een big team op een game laten werken is een grote kapitaal. Houd ook in een veel groter publiek aan spreken.

Dan bots het elitaire hardcore doel group met sales potentie en dus een beperking op funding.

Cod een massmarket game voor zeer grote mass audience is er vanwege de doelgroup veel meer ruimte om te investeren maar het soort game is op die doelgroup niveau niet zo veel eisend. 2 jaar is voldoende.

Ik zie dus een probleem. Audience te klein voor de benodigde investering.

En ja als gamer moet je dan maar wat extra jaren wachten maar zal dus niet gebeuren. Te kleine doelgroup.
En vooral het spel in de verkoop zetten voor de eindejaars cadeautjes periode. Het zou me niet verbazen als er iets in het contract stond over een boete/bonus bij het al dan niet halen van de kerstperiode.
Ik ben altijd voorzichtig met het gooien van percentages omdat ik ze niet baseer op onderzoeken maar uit mijn eigen ervaring met het spel denk ik dat 1 op de 10 het spel NIET kan spelen en vermoed ik dat 50% van de mensen die het spel wel kan spelen dagelijks nog steeds crashes ervaart.

Zelf heb ik nu 115 uur opzitten en ik merk gewoon dat de doorspeel ervaring totaal weg is na een crash, zit je net lekker in een potje dondert het spel eruit met een DirectX melding of een simpele "Oops, something went wrong"

Waar ik in BF3 er bijna 700 uur in had zitten ben ik bang dat ik bij BF4 de 200 niet eens haal zonder de volgende expansion
http://battlelog.battlefi...epoel/stats/352420982/pc/
Ik speel het op de ps4, moet zeggen meestal loopt het wel goed hoor.
Af en toe een server die laggy is, maar dat is opgelost door gewoon een andere server te joinen.
Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat je op de ps4 alleen je loadout kan aanpassen als je in een game zit.
Je kunt je loadout ook aanpassen op het 'oefenveld' of online op de website van Battlefield.
Je kunt je loadout ook aanpassen op het 'oefenveld' of online op de website van Battlefield.
Maar dat is toch helemaal niet handig? Ik was als ex COD speler flabbergasted dat je in BF maar 4 classes kun opzetten en als je tussendoor iets wilt veranderen moet je dat doen terwijl je midden in de game zit. Je kunt het zelfs niet even snel instellen terwijl je tussen twee potjes zit te wachten |:(

Als alternatief heb je de ipad app, maar die is zo traag dat je het nooit gedaan krijgt tussen twee games in. Bovendien gaat dat de laatste tijd bij mij ook nog eens regelmatig mis. Configureer een wapen op de ipad, save, en dan begin ik het potje en zit er geen enkele attachment op mijn wapen 8)7

Nee, dat soort zaken zijn in COD toch wel een stuk beter gedaan. (Dat dan weer wel)
Jij kan zeker wel ingame server wisselen...wij weer niet :@
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True