Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Het Naval Strike dlc-pakket voor Battlefield 4 legt de nadruk op zeeslagen en voegt onder andere vier maps, vijf wapens, een voertuig en twee gadgets toe. Dat blijkt uit nieuwe info over de derde uitbreiding. Bovendien is de Titan-gamemode uit Battlefield 2142 terug.

Battlefield 4Titan komt als gamemode terug onder de naam Carrier Assault. Op de site van Battlefield zegt de ontwikkelaar dat de gamemode een herinterpretatie wordt van de bekende gamemode uit Battlefield 2142. De Titan-gamemode draaide erom dat twee teams elkaars zwevende oorlogsschepen, Titans genaamd, uitschakelen. Daarvoor was eerst een veldslag op de grond nodig, die draaide om het inzetten van raketinstallaties om de schilden van de Titans uit te schakelen. Vervolgens kon een inval bij de schepen worden gedaan, om die van binnenuit uit te schakelen.

De tweede uitbreiding voor Battlefield 4, Second Assault, is op 18 februari verkrijgbaar voor mensen met een Battlefield 4 Premium-lidmaatschap. Naval Assault komt eind maart uit voor Premium-leden. Voor non-Premium-leden komen de dlc's twee weken later.

In december 2013 stelde uitgever Electronic Arts dat werk aan de uitbreidingspakketten voor Battlefield 4 pas verder zou gaan nadat alle technische problemen met de game zijn opgelost. Dat lijkt echter nog niet het geval te zijn; de nieuwste patch van 13 februari lijkt juist een eerder verholpen probleem terug te halen, melden spelers op het officiële forum van de onlineshooter.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Wow, lijkt me een leuke en een keer afwisselend en originele gamemode. Kan niet wachten.

Heb eigenlijk ook geen last meer van bugs, alleen nog de netcode.

Hier trouwens een oud filmpje van de Titan gamemode op 2142.

[Reactie gewijzigd door DGonlag2 op 14 februari 2014 12:08]

Door de laatste patch heb ik net wel weer soundloops om de x-aantal games.. *sigh*
Weken gaat het perfect en dan laten ze weer een patch vrij die stabiliteit verhoogt? Yea right. :+
Vooral op Locker en Paracel storm denk ik want alleen op die 2 maps is het geloof ik aan de hand.
Die soundloops heb ik nu ook sinds de laatste "patch" Alleen veel vaker dan om de x-aantal games, het is onspeelbaar geworden. Hiervoor liep het spel prima voor mij.
Dan heb je de PS3 versie nog niet gespeeld, wat een wanvertoning..
Jawel hoor. Deed het best goed (hoewel ik ge-upgrade ben naar de PS4 versie later, maar neem aan dat het niet slechter geworden is).
Ja de graphics waren klote, maar dat is te verwachten op de PS3. Gameplay deed het aardig goed.
Ik heb bijna 200 uur aan BF4 er op zitten, en kan je vertellen dat de PS3 versie regelmatig vast loopt. Dit gebeurt het vaakst wanneer ik de gamemode Rush ga spelen wanneer een nieuwe map geladen word bij de rest valt het wel mee. Tevens beschikt mijn broer over een PS4 en daar gebeurt het amper dat de console vast loopt tijdens een map wissel.

De afgelopen patch rondes van DICE heeft helemaal niks extra's gebracht behalve een extra bug genaamd de 0 % health bug wat af en toe zwaar frustrerend is en het spelen soms zwaar bederft als je een paar lekker potjes geschoten hebt.
Ik heb BF4 na de laatste patch aangeschaft, pc versie. Het valt mij ook op dat bepaalde servers meer errors hebben dan andere servers. Soms kan je uren spelen, en wissel je van server dan heb je na elke 2 maps load een error.

Offtopic: ze mogen die laadtijden wel verbeteren. Wellicht toch maar een ssd aanschaffen.
Er zijn gewoon mensen die niet last hebben van de bug. Daarnaast zijn er gebruikers die beweren er last van te hebben maar kunnen gewoon niet schieten. En er zijn gebruikers die er daadwerkelijk last van hebben. Het is geheel afhankelijk van je hardware.

Ik weet dat bijv. iemand met een Titan kaart last heeft van bugs en iemand met een goedkoop game kaartje nergens last van heeft. Zelf heb ik er ook weinig last van en heb toch al 160 uurtjes gespeeld
Lijkt mij ook een goede zet. Ik zat onlangs nog terug te denken aan BF2142 en concludeerde dat hoewel ik het geen enorm iconische BF vind, de Titan-mode wel degelijk iets toevoegde. Het brengt namelijk spelvariatie en dat maakt potjes interessanter.

Naast de "reguliere" conquest heb je dan op een gegeven moment de optie om een centraal punt aan te vallen, of je gaat door met de grondaanvallen (op de missiles). Zorgt voor interessante gevechten en tactieken!

Good job Dice! :).

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 14 februari 2014 12:24]

Het klinkt allemaal heel leuk en aardig , maar ze focussen op DLC terwijl het spel nog kampt met bugs waardoor het vaak niet speelbaar is. Sinds de patch van gister-eergisteren is het weer elk uur feest dat Bf4 crashed om de meest stomme dingen.

Zit je een uur 64 man conquest large te doen , nergens problemen mee. spel draait op 100fps + op ultra en je kan map na map zonder issue spelen.

Dan ineens crashed het spel weer (bf4 stopped working) op een simpele kleine map waar op dat moment maar 6 spelers inzaten.

De problemen moeten ze echt eerst oppakken en oplossen en Dan pas met DLC meuk aankomen zetten.

het feit dat je natuurlijk constant gebombardeerd word om premium te nemen (of china rising dlc te kopen etc) helpt ook niet mee met de feeling die EA en DICE achterlaten.

Dus dat "good job dice" mag van mij helemaal weggelaten worden.
"Het klinkt allemaal heel leuk en aardig , maar ze focussen op DLC terwijl het spel nog kampt met bugs waardoor het vaak niet speelbaar is. "

Voor diegene die premium hebben gekocht kan ik me voorstellen dat zij niet willen wachten. Ze zijn geen bank die bugfix teams financieren maar zij willen de dlc die beloofd is. En daarnaast willen zij dat de bugs opgelost worden.
Nee dat klopt , maar er zit genoeg content in het spel als het spel gewoon goed draait. zolang het spel niet goed draait en voor de helft van de personen crashed dan is er toch een groot probleem. met nieuwe patches en DLC blijven die problemen , dus een DLC aankopen vind ik niet gerechtvaardigt op dit moment. Desondanks krijg ik zelfs via het simpele quick join multplayer ongeveer 30% van de tijd een China rising server volgeschoteld en dan logt hij dus niet in en krijg ik weer een mooie "popup" met daarin dat ik of china rising moet kopen of premium moet nemen.

Persoonlijk vind ik dat gewoon een erg vies iets. Niet de bugs fixxen maar wel nieuwe " betaalde " content uitbrengen terwijl het spel fundamentele problemen heeft (zoals de netcode , de cheaters *punkbuster is echt in 2 seconden te bypassen* , de bugs in de mappen , de manier waarop tickets "afgenomen worden" tijdens bepaalde game modes) en dan nog niet eens de crashes van het spel of de BSOD's die veroorzaakt worden door deze titel . Ik kan mijn pc 3-4 dagen laten stress testen op full load zonder ook maar 1 klapper maar soms is het na 15 minuten battlefield al weer raak (terwijl voltages 100% goed zijn / temp ver onder norm zit etc) . En dan heb je een pc van 2500 euro wat alles kan maar crashed omdat EA / DICE gewoon niet hun fouten in het spel oplossen.

Je kan veel zeggen van ontwikkelaars die buggy games uitbrengen (zoals bv Skyrim ook buggy was) maar dat werd op kort termijn gewoon opgelost. Bij ELKE EA titel is het gewoon weer hetzelfde gezeik .. Servers down , Lags , crashes , altijd dankzij de aandeelhouders die weer lopen te pushen. En EA maar microtransacties / DLCś uitbrengen zonder de echte issueś op te lossen.

Ze geven gewoon niets om hun klanten , puur alleen maar uit op winst.

Het mooiste vind ik nog wel de nieuwste Premium feature welke heel mooi werkt in combinaties met de crashes en bugs die BF4 heeft.

Als je een server joined heb je kans op dat je als een "dove" moet spelen ivm het ontbreken van geluid (al is er wel bepaald geluid maar dan ook niet op de juiste plek dus 5.1 7.1 etc werken voor geen meter) . Pas na het finishen van een map (en dat zijn soms 1000 tickets) krijg je in de nieuwe map geluid.

Het is een bug maar de meeste Spelers noemen het een "feature" voor premium ;) . Wat het dus extra vervelend maakt is het volgende :

Je gaat gamen :

- Je eerste game : je hebt een uur bonus XP , je zit 15-20 minuten in de map aan het wachten tot je weer doodgaat omdat het nu eenmaal amper te doen is zonder geluid. Je kan vaak slecht zien waar een tegenstander is,Het is nog erger als je bij een HC server komt zonder minimap, je gehoor is dan zo belangrijk.

Als je pech hebt crashed de game voor je klaar bent met je ronde (en dan verlies je alle verdiende xp tot op dat moment) en je krijgt ook niet de eindronde bonussen etc.

Heb je geluk dan kan je eindelijk in het 2e level genieten van geluid (al bugged dat ook wel is).

Ben je eindelijk in 2e level aan het spelen crashed BF4 .... kan je weer opnieuw inloggen en weer geen geluid.

Nog mooier : je zit uurtje of 2 te spelen omdat hij eindelijk is niet crashed. dan "swap" je naar een andere server en BOOM... weer geen geluid.

De speelervaring van BF4 is net zo erg als de gemiddelde kwaliteit van de reviews hier sinds TMG tweakers heeft overgenomen.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 14 februari 2014 16:14]

Je geeft genoeg argumenten dat het oplossen van bugs de eerste prioriteit heeft. Als er zoveel problemen zijn dat het voor veel gebruikers onmogelijk is om te spelen dan moet er zeker iets aan gedaan worden.
Ik begrijp dat je van de bugs baalt, maar er werkt natuurlijk een heel ander team aan de DLC dan aan de daadwerkelijke engine en netcode. Desondanks dat heb ik ook zoals jij het gevoel dat er te weinig aan gedaan wordt :(

OT: Klinkt als leuke DLC. Kan niet wachten tot ik mijn eerste computer heb gebouwd en ik eindelijk het spel kan spelen :+
Vergeet niet dat er nooit release data staan voor de DLC , dus mensen met premium hebben zich gewoon gecommit voor een jaar , dan verwacht je wel dat je game gewoon goed werkt . die extra content is maar een "extratje"

Het probleem is dat de huidige mappen ook nog wel wat tweaks kunnen gebruiken

Zo zat ik gisteren op een water battle weer een paar keer vast onder een stuk "rots" of tussen een boot met geen enkele manier eruit (ondanks dat je wel kon duiken volgens BF4)

Bij alles wat er fout is gemaakt en als je kijkt wat voor schade dit de BF naam heeft aangedaan dan had ik alle zeilen ingezet om het fatsoenlijk op te lossen. DLC wacht dan wel even. ivm het pushen van de aandeelhouders is dit niet het geval.

Het spel heeft ook nog aardig wat balancing nodig. er zijn zo 10-20 punten te vinden die eigenlijk kritiek zijn en opgelost moeten worden.
\neemt niet weg van dat ik het wel een heel vet spel vind (qua physics) maar dat de gameplay te wensen overlaat is een feit.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 14 februari 2014 16:15]

Of de Attack Boats, die nog steeds enorm overpowered zijn. Meer armor dan een MBT en belachelijk snel.
Met een main battle tank schiet je een attack boat in twee schoten uit het water, terwijl je daar voor een tank drie of vier volt refers voor nodig hebt. Zo sterk is dat armor nou ook weer niet. En als je iemand van je team hebt in de lucht met een aanvalsvliegtuig, zijn die boten helemaal geen probleem meer.
Niet alle servers waren gisteren al up to date, dit zou de rede kunnen zijn dat je game deed crashen.

Ik vind het spel persoonlijk beter en beter worden nu al de bugs er uit worden gehaald. de gameplay blijft hoe dan ook genieten met die schitterende graphics.

edit:
De nieuwe uitbreidingen kunnen voor mij niet snel genoeg komen, ik bedoel t spel is en blijft een van de leukste shooters die er zijn. (voor mij dan :))

[Reactie gewijzigd door SupremeRick op 14 februari 2014 16:09]

Zelfde ervaring hier inmiddels. Loopt lekker tegenwoordig. Heb het idee dat er ook een hoop systeemproblemen ten onrechte bij bf4 wordt gelegd. Zie zaken voorbij komen in de comments die echt helemaal nieuw voor me zijn. En heb genoeg gegoogeld naar bugs en fixes.
Ik hoopte dat ze eigenlijk het titan verhaal zouden doen met oorlog schepen. Volgens mij kon dat in een vorig deel ook. Maar kijk er wel naar uit
Beter opletten? no reload exploit met staf/he shell
Vervolgens moest een inval bij de vliegdekschepen worden gedaan, om die van binnenuit uit te schakelen.
Dit is fout. Een inval kon gedaan worden zodra de schilden weg waren (blaas in de Titan vier consoles op en het blaast zichzelf op), maar dit was niet verplicht. Door de raketinstallaties en de eigen Titan te verdedigen was het mogelijk om de vijandelijke Titan neer te halen met dezelfde raketten als waar eerder het schild mee is neergehaald.

In 2142 is de plaatsing van de Titan ook van strategisch belang. De Commander kan de Titan verplaatsen naar een betere locatie, bijvoorbeeld ter ondersteuning met de neerwaartse artilleriekanonnen of ter verdediging van de Titan zelf. Jammer genoeg zorgde dit voor veel lag zodra de schilden neer waren en vijanden door de eigen Titan heenliepen, waardoor na een patch het vliegende fort alleen nog verplaatst kan worden wanneer de schilden aanwezig zijn.

Ik weet niet of ik er voor Battlefield 4 enthousiast van moet worden. Uit het artikel:
De tweede uitbreiding voor Battlefield 4, Second Assault, is op 18 februari verkrijgbaar voor mensen met een Battlefield 4 Premium-lidmaatschap.

(...)

In december 2013 stelde uitgever Electronic Arts dat werk aan de uitbreidingspakketten voor Battlefield 4 pas verder zou gaan nadat alle technische problemen met de game zijn opgelost. Dat lijkt echter nog niet het geval te zijn; de nieuwste patch van 13 februari lijkt juist een eerder verholpen probleem terug te halen, melden spelers op het officiële forum van de onlineshooter.
Met andere woorden: DLC komt wel uit terwijl belangrijke bugs nog niet zijn opgelost. Ik wacht nog wel even met de aanschaf van BF4 en Premium, als ik dit al doe. Er is zat ander spul te spelen en met wachten wordt de prijs ook lager.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 februari 2014 12:34]

Ho ho, dlc kan ook meteen belangrijke bugs verhelpen!
Ho ho, dlc kan ook meteen belangrijke bugs verhelpen!
Je hebt niet voldoende ervaring met de Battlefield-serie. DLC introduceert meer bugs dan dat het oplost. Achteraf heb je weer patches nodig, en je hebt geluk als die al uitkomen en daadwerkelijk wat bugs oplossen. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 februari 2014 13:46]

Ik heb alles zo'n beetje gespeeld van de BF serie, dus genoeg ervaring maar niet zo slecht als jou schijnbaar. Bf2 was goed te spelen, BF3 was goed te spelen alleen BF4 de eerste maand was erg slecht. Maar dat is grotendeels ook alweer opgelost, dus, zo slecht is het nu ook weer niet. Het is lastiger met spellen als ze bugs überhaupt niet patchen!
Lol en sinterklaas bestaat .... nee ben bang dat DLC geen bugs gaat verhelpen wel weer een nieuwe bugpakketje er bij :)
We zullen zien wat ze er nu van maken.
Ik wil niet veel zeggen maar het lijkt erop dat de update die ik vandaag geïnstalleerd heb de memory leak heeft opgelost! Geheugengebruik blijft nu stabiel!
Het is erg mooi dat Titanmode terugkomt echter is de basis van het spel nog steeds niet gefixed, dit is ook niet eenvoudig ($). Ik doel op de netcode / tickrate, een hele goede uitleg kun je hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

edit: het filmpje begint niet bij het begin maar ook dat is erg interessant.

[Reactie gewijzigd door StarWars op 14 februari 2014 13:18]

Maar zal de titan-mode dan ook met 128vs128 worden gespeeld zoals vroeger of gewoon 32 vs 32.
Dat zou BIZAR zijn :D
En heel verstandig, gezien netcode…

Maar inderdaad, wel supervet dat deze gamemode weer terug komt! Dit vind ik toch wel de allerleukste gamemode van alle Battlefields, en ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in BF4! Vooral als ze levolution toevoegen!
Ja, was erg leuk. Met je titan vlliegtuig naar het moederschip vliegen en daar parkeren zodat iedereen meteen op het moederschip kon re-spawnen. Leuke potjes gehad.
lijkt me onwaarschijnlijk, als je met 100man een titan bestormd zal dat wel een serieus tafereel zijn.
dan wordt het een soort EVE Online :p
Dan moet er wel heel wat ruimte zijn voor het gevecht. Eenmaal aangekomen in het schip is de verdediging erg lastig uit te schakelen. Zeker als er 128 man tegenover je staat. Dat klinkt als de potjes Metro in BF3 die altijd bleven steken op de roltrappen.
Ik vond dat juist lachen op die roltrappen, en vooral bij het trapje links/rechts bij de lockers. ;)
Idd, vind de rush maps van Bf4 ook totaal niet leuk. Rush was juist hard tegen hard en niet in een open gebied.
Het is in BF2142 nooit mogelijk geweest om met meer dan 64 man in een server te zitten.....
Zwevende oorlogsschepen genaamd Titans? Dus als je deze neerschiet heb je een Titan Fall? Hmm...
Dat was BF2142 van dik 7 jaar geleden. Die namen hebben dus totaal niets met elkaar te maken, en waarschijnlijk heten de schepen nu ook geen titans meer maar betreft het "gewone" vliegdekschepen.

Voor wat betreft de gamemode, niet mijn ding. Is naar mijn idee ook een van de redenen waarom de game toen redelijk geflopt is vergeleken met andere games uit de franchise.
Door een extra gamemode flopt een itteratie van een game als BF toch niet? Is de gamemode slecht dan zal die in de vergeet put raken en gaat men gewoon met de rest verder, is die goed tja, dat spreekt voor zich.

Ik denk dat de reden dat BF2142 niet zo populair was de setting was. Ik vond het geweldig, na 10+ jaar WW2 en als enige geen "modern warfare" setting was ik blij maar blijkbaar wou de grote kudde op dat moment enkel nog modern warfare hebben. Als je tegen de stroom in probeert te gaan in mainstreamland dan flopt je game. Vroeger moest het WW2 zijn, nu moet het moderne oorlogsvoering zijn en 2142 hield zich daar niet aan dus interesseerde de gemiddelde gamer zich niet.

Jammer eigenlijk, zeer goede balance, zeer origineel en redelijk vooruitlopend in vergelijking met de rest maar niet populair helaas. Al dan niet door de niet hedendaagse setting.
Ben ik niet helemaal met je eens.
De nieuwe gamemode vereist ook promotie, marketing en daarnaast servers om het uberhaupt tot een succes te laten worden.
De kosten die daarvoor gemaakt worden kunnen weer niet gestoken worden in andere gamemodes of de rest van het spel.
Als dat dus flopt kan dat de flop van het volledige spel betekenen. Zeker als je kijkt hoe het gesteld is met de bugs in de "normale" gamemodes van BF4 op dit moment.
Hmm ja in het geval van BF4 ben ik het met je eens maar bij BF2142 was alles (conquest, netcode,...) gewoon op orde (op een paar mapglitches na in Berlin) dus waar die extra kosten anders naar toe zouden zijn gegaan weet ik niet, meer marketing misschien? Maar dit maakt het spel natuurlijk niet beter.

In BF4 brengen ze beter eerst hun zaakjes op orde voor ze überhaupt geld in eender wat extra steken inderdaad.

Trouwens wat muggenzifterig gedoe van mij: BF4 is imo al aan het floppen. De extra gamemode is dus niet de oorzaak van het floppen. Die zit veel dieper. Maar je hebt gelijk, eerst dat op orde om de game te ont-floppen.

[Reactie gewijzigd door Vnze op 15 februari 2014 11:17]

Ja WW2 interseert mij niet zo speel het wel. Moderne oorlogsvoering is mijn ding.
Scifi nou dan liever een sandbox space sim
Toch wel vet dat ze het op deze manier door ontwikkelen. De Titan modus was voor BF 2142 een leuke toevoeging!
Onwijs tof! Battlefield 2142 was/is mijn favoriete Battlefield! Erg tof om die titans de verdedigen of aan te vallen. :)
Oh dat is wel heel gaaf.
Dit vond ik altijd een geweldige spel-modus in BF2142.
Helaas altijd erg buggy, mensen die door muren heen konden springen, helicopters die in de controlroom konden spawnen.

Wat zo gaaf was is dat je kon kiezen welke rol die op dat moment aannam, ga je voor de FPS of meer de tactische dude.
Ik heb helaas deze bf overgeslagen maar helikopters die in een controlroom spawnen. hahahaha en dan wordt er over bf4 geklaagd over bugs.
Lijkt me supergaaf, ik heb me vele uren kunnen vermaken met de Titan-mode. Verder lijkt Second Assault me ook weer een leuke toevoeging aan de game. Na China Rising, zal dit in mijn ogen de eerste goede uitbereiding worden.
vet ik mis 2142 juist om de titan modus !!! vet dat die weer terug komt.