Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

DICE heeft op zijn blog alle spelmodi van Battlefield 4 aangekondigd. In totaal zijn er in Battlefield 4 zeven spelmodi te spelen, waarvan twee nieuwe modi, namelijk Obliteration en Defuse. Geen van beide zijn echter in de bta van 1 oktober al te spelen.

DICE doet deze aankondiging op het officiële Battlefield-blog. Battlefield 4 krijgt ten opzichte van Battlefield 3 twee nieuwe spelmodi die al eerder waren aangekondigd, te weten Obliteration en Defuse. Obliteration richt zich vooral op voertuigen en op grote explosies. In deze spelmodus ligt er op een willekeurige plek in de map een bom en beide teams zullen moeten vechten om deze in handen te krijgen. Is de bom eenmaal gevonden, dan moet deze op een van de drie strategische punten van het gebied van de tegenstander geplaatst worden en tot ontploffing worden gebracht. Deze cyclus herhaalt zich dan nog twee keer. Obliteration kan gespeeld worden met 24 deelnemers op de Xbox 360 en PlayStation 3 en met 32 spelers op de pc, Xbox One en PlayStation 4.

De andere, nieuwe spelmodus is Defuse. Dit is een close combat-modus waarin twee teams van elk vijf spelers een doel moeten bereiken, door bijvoorbeeld een locatie op te blazen. Elke speler krijgt in deze modus maar één leven en een team kan winnen door of het doel te bereiken of door het andere team te hebben omgebracht. De spelmodus lijkt erg veel op Search & Destroy van Call of Duty.

Andere spelmodi aanwezig in Battlefield 4 zijn het welbekende Conquest, waarin de spelers punten op de kaart in handen moeten krijgen, Domination, een iets snellere en kleinschaligere variant van Conquest, Rush, waarin aanvallers en verdedigers om bepaalde plekken op de kaart moeten strijden en Team Deathmatch en Squad Deathmatch.

Battlefield 4 verschijnt op 29 oktober voor pc en consoles. Op 1 oktober verschijnt een bètaversie van de game die te spelen is voor Premium-leden; op 4 oktober is de bèta voor iedereen te spelen. In de bèta zullen echter alleen Conquest en Domination speelbaar zijn.

Obliteration

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

defuse= counterstrike in BF4, klinkt leuk
Idd, De spelmodus lijkt erg veel op Search & Destroy van Call of Duty.

Maak daar maar CS van :p
Ja, ik snap werkelijk niet waarom dit met CoD (off all games, haha) wordt vergeleken!?

CS:GO had de meer voor de hand liggende keuze geweest hier.
Of UT99, waar deze speelmodes als mod bijzonder populair was.

Maar goed, nu kan je Counterstrikje spelen in CoD n BF4. Dan zou ik denken, schoenmaker blijf bij je leest... BF3 en 4 zijn behoorlijk anders van speeltempo. Naar mijn mening leent Counterstike zich met de arcade physics en compleet andere stijl van gunplay zich wel voor dit bommen planten / defusen, maar ik zie dit in BF4 nog geen succes worden.

Dan had Dice beter de veel gespeelde "Gungame" mod kunnen overnemen. Oh wacht.
EA/DICE schijnen maar niet te begrijpen dat battlefield=conguest is en dat al die andere game mods nauwelijks lopen!
Nahjah, TDM b.v. wordt vooral gebruikt als warming up / raggen voor unlocks.

Rush heeft ook z'n plekje wel verdient, maar inderdaad, als je voor de "echte" BF ervaring met veel voertuigen op grote maps gaat, dan is Conquest ht ding waar je voor gaat.

Teveel losse speelmodi toevoegen betekend alleen maar dat je je speler basis verdeeld en dat het lastig is om een game te vinden als je wl van defuse in BF zou houden.

Ik vind GG in BF3 CQC best erg leuk, maar ondertussen ben ik volgens mij de enige want er is geen goed gevulde server meer te vinden...
Ik denk dat ik persoonlijk meer TDM speel dan conquest. Maar het is hoe dan ook beide leuk.

Ik denk niet dat je in het geval van defuse van een directe CS ripoff kan spreken. Voertuigen en de enorme hoeveelheid aan gadgets en alternatieve wapens gaan voor leuke gameplay momenten zorgen die je niet in COD of CS tegen komt.
Hoe dan ook koop ik BF4 voornamelijk voor de TDM en CQ gamemodes.
De medic zal wel niet kunnen reviven, dus moet battlefield wat functionaliteit inleveren voor de modus?
In het blog stond al aangegeven dat je maximaal 1x gerevived zal kunnen worden in deze modus :)
Hoop wel dat ze dat duidelijk weergeven voordat je nutteloos je shockpaddles leeg loopt te knallen tegen iemand die je niet meer kan reviven
Net als voorheen gewoon aangegeven met een icoontje ;)

EDIT: gek dat ik dan weggemod word....

[Reactie gewijzigd door Ultimo op 27 september 2013 15:50]

Na 450+ uur kon ik daar zelf even niet opkomen :+ allemachtig het is weer vrijdag 8)7
Ik ken hem ja ;)

Zijn video's zijn geweldig en kan dan ook steeds niet wachten totdat hij een nieuwe post. Voornamelijk als hij zelf speelt, tovert hij regelmatig een glimlach op mijn gezicht :)
In BF3 zie je ook zo'n bliksem-icoontje als je iemand kan reviven, dat verdwijnt als dat niet meer kan. Mijns inziens zal dat in BF4 ongeveer hetzelfde uit gaan zien.
zoiets

[Reactie gewijzigd door JDeraGear op 27 september 2013 15:22]

kijk ernaar uit. Vond zelf conquest het leukst in bf3
Ik moet zeggen dat Rush ook een erg leuke toevoeging was. Eigenlijk heb ik vaak spannendere rondes beleefd in Rush dan in Conquest modus. Net op het laatste moment met 0 tickets over toch de laatste MCOM opblazen. :)
Ik heb altijd het gevoel dat de verdedigende partij in Rush nogal benadeeld wordt op de meeste maps. Met name het aantal voertuigen en anders wel de anti-voertuig opties van de verdedigende partij zijn schaars.
Ligt aan de map waar je op speelt. Elke map heeft wel punten waar de ene partij het makkelijker heeft de ander. Verschilt per MCOMs.

Neem nou metro. Eerst set MCOMs kunnen makkelijk door de aanvallers opgeblazen worden. Maar daarna in de tunnels is het heel anders. Dat is een slachting voor de aanvallers, zeker als de verdedigers aan nade spam gaan doen.

Damavand is nog een de leukste maps. De verdedigers zijn maximaal in het voordeel als het gaat om de set MCOMs in de tunnels. En de verdedigers hebben een heli die vooral bij de tweede set MCOMs erg effectief kan worden.

Alleen in Armored Kill was het nogal kapot, maar dat kwam door de gunship. Die was gewoon OP.
dat had volledig te maken met het teamwork. Sommige mappen of stukken kun je ook het tegenovergestelde stellen. 4 recons met laserpointer en een slootje mannetjes met lockende raketten en de aanvallers op Kharg Island zijn kansloos.

Of Damavand peak, waarbij je het eerste objective als infantry langs een kale berg naar beneden moet rennen (defender in het voordeel), of de laatste twee waarbij je jezelf door een tweetal tunnelbuizen moet zien te wurmen. Ook redelijk voordeel voor de defender.
meh, als de aanvallers de betere jetpiloot hebben hebben ze vliegtuig+heli en winnen ze dik, niet te counteren met soflam+javelins.
Dat is ook wel waar, je ziet vaak ook op console dat mensen pas bij de laatste mcom echt hun best gaan doen cq bereid zijn doodt te gaan. Is ook wel logisch want de verdedigende partij heeft ook meer mogelijkheden om te winnen dan de attackers.
conquest vind ik ook het tofst, maar wel op de stock maps. Die rotzooi die ze er later bij deden met gunship etc vond ik maar niks.
TDM is toch wel een goede 2e plaats en CTF 3e. Die modus mis ik nu weer in BF4 :(
Ik wacht al maanden met smart op BF4 :)

[Reactie gewijzigd door Razwer op 27 september 2013 14:48]

Een gunship is wel leuk maar dan moet die niet statisch zijn maar opstijgen vanaf een vliegveld! en het zelfde geld voor air superiority die had niet in de lucht moeten starten maar ook op een vliegveld!
En wat ik ook mis is de mogelijkheid om door de uncap van de vijand te lopen!
Als deze dingen heb ik in de bf 1942 mod desert combat gedaan!
EA/DICE hebben er sinds bf2 voor gezorgt dat de bf serie het net niet was!
En dan het vliegen met de muis die gasten gaan van slow naar fast binnen 2 seconden dat heeft niks met skills te maken maar misbruik van bugs in het spel!
slow naar fast in 2 seconden?
waar heb je het over dat hebben ze expres zo gemaakt dat is geen bug

ze willen niet dat het vliegtuig stalt en dus blijft het zweven

vroeger in BF1942 viel je vliegtuig als een baksteen naar beneden als je motor uit viel
Ik hoop alleen wel dat DICE eens iets aan dat trieste spawn killen en jatten van voertuigen uit de vijandelijke basis doet, of glitches een keer fixt.
Leuk dat ze weer wat nieuws proberen, hopelijk slaat het aan.

Maar het volgende baart me toch wel zorgen:

Ive played bf4 for over 5hrs(amazing game and beautiful) but the game has been brought down to almost a COD level as far as how easy it is to kill people compared to bf3. Something about it just feels like they are trying to attract more COD people to join in by making it easier to kill and the guns feel like they just kill without having to control recoil or spread. Im not the only person who said this either. A couple of people said the aiming has been made for children.
Volgens mij had je eigenlijk nooit erg veel recoil in de Battlefield serie. Misschien in deel 3, maar er zijn discussies gaande of dat wel als echt Battlefield mag worden gezien. Ik meen me te herinneren dat langdurig vuren in bijvoorbeeld Vietnam niet echt het wapen veel omhoog liet gaan, maar vooral een verschrikkelijk grote crosshair tot gevolg had (slechts een klein beetje, misschien tenzij je een echt stevig wapen had). Spread was er volgens mij wel echt aanwezig, daar waren de groter wordende crosshairs een indicator van. Kan zijn dat ik me wat details slecht herinner. En zoiets hoort er in ieder geval in, anders wordt het inderdaad wel heel makkelijk.

We zullen wel zien wat het wordt. Ik ga denk ik komende week wat meer de oudere delen uit de serie weer spelen om weer te voelen hoe een echt Battlefield spel hoort spelen en dan tijdens de BF4 beta kijken wat ik van de gameplay vind, of het een echte Battlefield met betere graphics is, een CoD of iets dat geen van beide namen zou mogen dragen.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 27 september 2013 15:10]

Het is inderdaad een beetje zorgelijk dat het te makkelijk schieten wordt. In BF3 vond ik het precies goed, op de invloed van suppression na dan... Dat mocht echt stukken minder.

Ik begrijp heus wel dat ze mensen van CoD naar BF willen lokken om zo meer omzet te maken, maar gezien de huidige CoD voortgang lopen ze vanzelf wel over. Probleem nu dus is, zoals je hier meld, dat het inderdaad no-recoil wordt zoals in CoD. Ik hoop van harte dat het niet zo is want dat maakte CoD echt te makkelijk.

Aan de aanpassingen die ze gedaan hebben, minder suppression (voor zover ik kon zien), commander mode en dergelijke dingen, is te zien dat DICE wel naar de community aan het luisteren als ze ergens aan werken. Hopelijk zullen de BF-fans, als het schieten daadwerkelijk zo simpel is, klagen zodat spread en recoil wat getweaked zal worden in een patch.
EA (& DICE) hebben de prachtige Battlefield Franchise al verneukt met BF3, ik verwacht niet dat BF4 dat goed gaat maken, integendeel. Waar EA zich tegenwoordig mee bemoeid draait uit op een melk-koe fiasco.
Welke semi-realistische FPS game is er dan in de plaats die beter is? :+
ARMA ? Weet ik niet heb hetzelf nog nooit gespeeld. Maar heb gehoord dat deze zeer realistisch en daardoor ook moeilijk is.
BF3 deed z'n best realistich te zijn, maar liet zoveel steken vallen dat het uiteindelijk gewoon een relatief trage arcade game was met een paar vreemde hyper-realisme = goed sprongen.

Dat gedoe met iemand vanaf z'n benen toch in z'n nek kunnen steken, 1 meter rondjes om elkaar lopen vuurgevechten (ipv trappen en duwen en dan knifen indien nodig), oneindig ammo kistjes / health regen gedoe, semi-destruction van de omgeving en mensen die staand op remote-controll drones meeliften maken dit toch allemaal compleet belachelijk.

Prima concept hoor, maar begin dan niet over "realistisch" als uitgever / ontwikkelaar. En ga geen realisme verheerlijken als je wl vooral op gameplay wilt inzetten.
Dice zegt nooit dat ze een militate sim maken he. In elk interview,is fun en open gamplay de kern van de bf experience. Realisme is geen fetisj voor hen. Als het realistisch is ga ik er niet veel plezier aan beleven.
Ik ben fan van het eerste uur en het is nog steeds bf door en door. Ja er zijn wijzigingen in de core gamplay gebeurd waarbij imo de snelheid van de gameplay het meest ingrijpende is. Kijk,de krachtig van Bf is namelijk dat het een sanbox fps is... Anders gezegd...hier zijn jullie voertuigen, gadgets, wapens...en probeer maar uit'! Dat is een zeggen en een 'vloek' tegelijkertijd daar iedereen een andere spelstijl,en voorkeur heeft. Bf games al dan niet gepatched zij het resultaat,van wat de grootste gemene deler vd community verlangt.
OMG, dit is erg.
In BF3 zit al standaard nogal een aimbot.
Vergelijk het maar eens met BF2 of Arma 3.
Kijk is naar de filmpjes van Level Cap. Er zij all hele discussies over op fora. Er is wel degelijk ge tweaked om de recoil. Recoil zit er wel degelijk in. Bf is echt niet te vergelijken met cod.
Lijken me erg leuke gamemodes! Is dat ding op zijn rug van het plaatje de bom? Lijkt wel aan de erg grote kant om "even" mee te nemen ;)

Gameplay van de nieuwe modus Obliteration: http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=Ryj5K49T2UI

[Reactie gewijzigd door hurkies92 op 27 september 2013 14:44]

Ach, de Support in BF3 gooit een ammobox van 45Kg zo even neer. (Kijk maar naar het opschrift op de ammobox). Lijkt me ook niet iets wat je in je broekzak ronddraagt. ;)

En ergens moet de bom drager ook visueel herkenbaar zijn. In CTF kan je de vlagdrager ook zo herkennen omdat die de vlag op zich draagt.
Klopt, maar in bf3 word deze tevoorschijn getoverd |:( is een verschil he :P
Niet n keer zelfs maar, je kunt er rustig 10 neergooien als je lang genoeg blijft leven.

Er komt ammo uit voor alle wapens, ieder caliber, iedere vorm magazijn / belt. Granaten, pellets, slugs, rpgs...

==

Een grote bom past alleen wel bij deze modus. Je zou em maar kleiner maken (C4 zat er al in) en dan kwijt raken.

Het slaat alleen weer nergens op. Als je een doel kapot wilt hebben dan stort je er toch een lading missles op uit zo'n heli of jet? Of je plant er C4 op...

Had best leuk geweest om "met wat je hebt" een ingegraven basis onklaar te moeten maken, of om een eiland basis te moeten belegeren, ala Rush maar dan zonder de posts die je moet opbalzen maar wat andere non-generieke doelen.
De andere, nieuwe spelmodus is Defuse. Dit is een close combat-modus waarin twee teams van elk vijf spelers een doel moeten bereiken, door bijvoorbeeld een locatie op te blazen. Elke speler krijgt in deze modus maar n leven en een team kan winnen door of het doel te bereiken of door het andere team te hebben omgebracht.
Deze modus zal erg snel gepatched worden. 5 tegen 5 betekent mijns inziens dat dit doorgaans rondjes zijn van maximaal n minuut, waarbij de winnaar bepaald is na het eerste vuurgevecht. Dan zijn 8 van de 10 spelers omgelegd, waarbij de overgebleven twee van n team zullen zijn.

Of er zal bij aanvang van een ronde direct n tot drie spelers zich verstoppen, de rest van hun team wordt omgelegd en een heel (half) team gaat op zoek naar de verstopte speler.

[Reactie gewijzigd door AllSeeyinEye op 27 september 2013 14:47]

Dat is denk ik ook de bedoeling. Voor mensen die even snel willen spelen of als er maar 4 vrienden online zijn. Kan je toch nog een potje spelen. Ik heb vroeger heel veel counterstrike gespeeld, en dit was hetzelfde formaat met 5 vs. 5.
Hopelijk staat vanavond de BF2:BC login server weer aan bij EA: die was dus vorige week zomaar plat gehaald, terwijl het spel nog verkoopt. Zal binnenkort ook wel met BF3 gebeuren: ooops, koffie ongelukje! Koop 4 maar!
Waarom zouden ze dat doen als ze nog geld vangen voor BF3 servers?
Bc2 draait inmiddels al als een trein...... :) eindelijk na een relatief lange tijd weer geen foutmelding. zoals failed to load soldier
Dat is het waar ik de meeste problemen mee heb, ze maken er een beperkt houdbaar produkt van en dat is zonde.
Ik weet ook dat zoiets minder winstgevend kan zijn.
zolang het allemaal wat degelijk is uitgewerkt, zit het wel goed met bf4. de open beta zal me moeten overtuigen.
Benieuwd hoe deze versie zal gaan uitpakken, zit met smacht te wachten op bf4 !
Nog steeds geen normale Deathmatch helaas, er zijn genoeg spelers die af en toe best een potje deathmatch willen spelen. Bij Battlefield kom je daar dus gewoon niet aan - erg spijtig. Het kost de dev's geen enkele moeite om deze mode in te bouwen.

Of het in het spel past staat buiten de discussie, zoals gezegd : het is geen extra moeite.
Ik zal zelf wel vooral Rush en Conquest spelen, maar Obliteration lijkt me een erg leuke toevoeging.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True