Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 176 reacties
Submitter: ggvw

Diverse gamers hebben via de forums van Battlelog en van uitgever Electronic Arts geklaagd omdat ze naar eigen zeggen onterecht van schietspel Battlefield 4 verbannen zijn door de anticheatsoftware Punkbuster. EA verwijst de gamers door naar de makers van Punkbuster.

De klagende gamers zijn door anticheatsoftware Punkbuster verbannen van de pc-versie van Battlefield 4 wegens 'Game Hack #89265', wat inhoudt dat de spelers zouden hebben geprobeerd vals te spelen in EA's twee weken geleden uitgebrachte shooter. De spelers claimen op de forums van EA en Battlelog echter dat daar helemaal geen sprake van is, en dat de bans onterecht zijn. De uitgever heeft laten weten niets te kunnen met de klachten en verwijst de gedupeerde spelers door naar EvenBalance, het bedrijf achter Punkbuster.

De concrete reden of de inhoud van Game Hack #89265 is niet bekend, omdat EvenBalance in de regel niet bekendmaakt wat een ban veroorzaakt, ook niet als er sprake is van een false positive, al is van sommige valsspelers online bewijs te zien in de vorm van screenshots. Daarvan is bij Game Hack #89265 echter geen sprake. In totaal heeft Punkbuster tot nu toe 266 spelers een wereldwijde ban gegeven voor Battlefield 4.

Hoewel de makers van Punkbuster officieel nog niet hebben gereageerd op het probleem, liet een van de forumadmins van Punkbuster weten dat alle bans door EvenBalance als geldig worden beschouwd totdat via de Battlefield 4-supportpagina van Punkbuster iets anders wordt bekendgemaakt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (176)

1 2 3 ... 7
Ik ben laatst ook gebanned in Bf3. Dit gebeurde tijdens de bf4 beta en op een moment dat ik niet eens speelde. Hier werd ik ook van kast naar muur gestuurd door EA. Ook werd vaak de conclusie getrokken om maar contact op de te nemen met Punkbuster.

Ook van de week nog last gehad van de volgende error:

"ERROR Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'PlayerName' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe"

Dit komt door dat "pnkbstra.exe" niet meer goed werkt (kan ook zijn door os upgrade). Dit verhelp je niet door je punkbuster te updaten zoals dus woord aangeraden door EA. Je dient dit te verhelpen door "pbsvc.exe" binnen te hengelen via google. Dit zorgt er voor dat je een nieuwe versie van "pnkbstra.exe" krijgt en dat deze ook gewoon netjes op kan starten en dat deze dan ook weer zichtbaar is in je services.

Btw als je bent gebanned kan alleen een EA senior operator of iemand van punkbuster het nog ontdoen voor je.
Ik heb een hele tijd bij pbbans gewerkt en punkbuster werkt enkel goed als de server admins ook telkens de laatste banlists inladen en pb up to date houden. Als clanbase admin moest ik van iedere official ranked game de pbscreens bekijken van die wedstrijd en ik heb er verschillende doorgestuurd voor verder onderzoek.

En ja er waren ook false positives binnen en dan moet eerst uitgedokterd worden waardoor die false positive getriggerd word. Maar er worden ook dagelijks mensen unbanned ook. Als je dan nog actieve admins hebt op een server die een triggerbot, aimbot, wallhack, ... tegoei kan opmerken dan kan je echt fun hebben op een server.

Spijtig dat enkel op een md5hash gebanned word als je ook effectief pb probeert te omzeilen. Dus de slimmere cheater kan het systeem omzeilen door spoofs etc.

Punkbuster reageert nogal koel op hun forum omdat er dagelijks cheaters zijn die proberen unbanned te geraken door een beetje te klagen op't forum.
Blijft een waardeloos programma dat Punkbuster. Vanaf dat ik het ken, Call of Duty 1, altijd gezeik mee geweest.
Inderdaad..Ook PB maakt fouten!
"Friday 11.08.2013
We have confirmed that Violation #89265 may be triggered by non-cheat software. This Violation code has been removed from our master servers and we encourage server admins to give the benefit of the doubt to players who raised this code over the past few days. "

http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf4.php
Punkbuster is beter dan niets, ik ben met modern warfare 2 gestopt omdat het een grote hackerinfectie was geworden, er was geen enkel potje meer fatsoenlijk te spelen en er werd niets aan de hackers gedaan.
Dit echt keer honderd. Punkbuster is de grootste troep die je momenteel verplicht kunt krijgen bij ja games, maar er is gewoon niets wat beter werkt en het níét hebben is nóg kutter dan het gezeur wat je er (in mijn geval niet zo vaak gelukkig) mee hebt.
Ik heb genoeg irritaties gehad aan dit pakket. Zo kickt hij als PB zelf geen verbinding kon opzetten met zijn server (dus hun eigen server is offline ivm. onderhoud). Zelfde verhaal als hij niet automatisch kon updaten. En dan uiteindelijk in een werkend potje komen om daar tegen cheaters te spelen die je niet uit de game krijgt. Naast mijn algemene irritatie voor extra draaiende software voor iets waar ik weinig waarde aan hecht.
Ik heb genoeg irritaties gehad aan dit pakket. Zo kickt hij als PB zelf geen verbinding kon opzetten met zijn server (dus hun eigen server is offline ivm. onderhoud).
Wat is daar mis mee, als je kijkt naar wat voor doel het programma heeft. Iemand die geen verbinding kan maken met PB-servers is gewoon verdacht en dus kicken. :) Negen van de tien keer is dan Punk Buster niet up-to-date.
Het probleem zit hem in de slechte service die ze bieden. Je hebt er last van omdat je versie niet up-to-date is, dat komt omdat de auto-update de helft van de tijd niet werkt(e). En als je na alle 'moeite' in je spel zit lijkt het cheaters niet te stoppen, want anders zou ik er de waarde wel van inzien. Als je dan ook nog onterecht mensen uit een spel gaat gooien en er niets aan doet (stel je voor het overkomt je) dan baal je als gebruiker toch als een stekker. Ik heb ook nooit begrepen waarom EA of Dice zelf geen maatregelen of service hiervoor inregelen.
Ik heb ook nooit begrepen waarom EA of Dice zelf geen maatregelen of service hiervoor inregelen.
Uitbesteden is vaak goedkoper. Daarnaast kan met BF4 natuurlijk ook makkelijker aantonen of iemand écht cheat of niet. Sinds BF4 wordt er ook gebruik gemaakt van FairFight, dan zou je dus in feite op beiden een match moeten hebben om zeker te zijn of iemand cheat of niet. Hopelijk gaat zoiets nog wel geïmplementeerd worden.
Maar, laten we het dan even anders bekijken; is er een alternatief? Voor zover ik weet, ik PunkBuster de enige 'goed' werkende anti-cheat software.

Ze zijn er inderdaad al sinds jaar en dag, je zou zeggen dat het misschien eens tijd is voor vernieuwing van bepaalde tools en dergelijke. Verder, zoals gezegd, zijn er geen alternatieven en zonder hebben de hackers helemaal vrij spel.

Wat ik overigens niet begrijp, is waarom je in een spel als Battlefield 4 je 40-50 euro voor de game zou riskeren door te hacken. De kans dat je gepakt word is namelijk vreselijk groot...
Steam games hebben Valve Anti-Cheat. Hoe effectief dat is weet ik niet, maar vrij snel zat elke multiplayer game van de Modern Warfare series vol met hackers. Erg jammer.

Het probleem imho met Punkbuster is dat men denkt dat ze daar onfeilbaar zijn. Als jij ten onrechte geband wordt vinden ze dat niet hun probleem. Ze weigeren ook je ban in te trekken. Dat kan volgens mij niet. Software is niet onfeilbaar. En bovendien, ik kom toch van tijd tot tijd echt gigantische hackers tegen in Battlefield. Maar die worden dan enkel door de server admin eraf getrapt.
Steam games hebben Valve Anti-Cheat. Hoe effectief dat is weet ik niet, maar vrij snel zat elke multiplayer game van de Modern Warfare series vol met hackers. Erg jammer.
3rd party support van VAC is erg brak. Binnen Source-based games werkt het érg goed en effectieve sancties.
Het probleem imho met Punkbuster is dat men denkt dat ze daar onfeilbaar zijn.
Ik wil het eerder arrogant noemen. En ja, het is strontirritant, maar ergens ook wel begrijpelijk. Als ze zich te soft zouden opstellen, zou PB alleen maar softer worden en heb je uiteindelijk niets meer aan PB.
Als jij ten onrechte geband wordt vinden ze dat niet hun probleem. Ze weigeren ook je ban in te trekken.
Dat is niet waar, je moet alleen veel moeite doen om te bewijzen dat je 'clean' bent en bewijslast ligt bij gebruiker, terwijl je andersom zou verwachten. ;)
Dat kan volgens mij niet. Software is niet onfeilbaar. En bovendien, ik kom toch van tijd tot tijd echt gigantische hackers tegen in Battlefield. Maar die worden dan enkel door de server admin eraf getrapt.
Waarom zou het niet kunnen? :? Het was al bekend dat PB gebruikt ging worden voor de game gelanceerd was. Daarnaast kan een beheerder altijd doen wat die wilt natuurlijk met elke speler. Het is ook wel afhankelijk of men de uitgebreidere mogelijkheden van PunkBuster gebruikt, pas dan wordt het 'netwerk' écht effectief.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 8 november 2013 13:25]

VAC is ook niet alles. Ik speel TF2 altijd op VAC-secured servers en kom geregeld aimbot-heavies tegen. Die zijn er al jaren (gelukkig valt het aantal mee) en Valve doet er niets aan. Het leuke is dat wanneer deze cheaters nu manueel een ban krijgen op hun Steam-ID, ze gewoon een nieuwe account aanmaken aangezien het spel nu F2P is. Admins zijn dus redelijk kansloos. Ik heb er al zien terugkeren na +- 15 min dus lang duurt het niet om een nieuwe account te creëren.

Met PB heb ik gemixte ervaring, maar hun software is zeker niet onfeilbaar.
Over het algemeen vindt ik GameGuard nogal een goede.
Veel minder last van false positives en geeft ook minder foutmeldingen
GameGuard is veel te makkelijk uit te schakelen zonder dat het spel het door heeft. Je veranderd een JE in een JMP en je bent klaar. Bij PunkBuster moet je daar veel meer moeite voor doen en het e.e.a. emuleren.
Gameguard heeft anders in de MMO wereld een zeer slechte naam.
Problemen die overal ermee opkomen.
Maar heb de laatste tijd weinig GameGuard gezien ;)
Dat is grappig, COD 1 had geen Punkbuster. Ik denk dat je Modern Warfare 1 bedoelt :)

[Reactie gewijzigd door t1mmy op 8 november 2013 10:09]

Voor zover ik weet heeft Call of Duty altijd al punkbuster gehad, maar is de support in de loop der jaren gestopt. Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger vaak problemen had met Punkbuster in het uitbreidingspakket "United Offensive" van Call Of Duty 1.

Even ter referentie of voor wat leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/PunkBuster#Spellen (Let op de dat de lijst met spellen niet echt geupdate is)

OnTopic:
Ik vraag me af of deze personen echt onterecht verbannen zijn. Het kan net zo goed dat één begon te zeuren op het forum om te proberen een unban te krijgen en dat de andere die diezelfde PB code hebben gekregen ook dan maar begonnen te zeuren. Want hoe meer mensen zeuren, hoe meer de devs misschien gaan denken dat het aan hun software ligt.

Daarnaast ben ik blij dat er überhaupt een anti cheat programma is. Het bant toch het merendeel van de mensen die denken van: "Oh laat ik eens een cheat downloaden en proberen." Scheelt weer schorriemorrie in de games.

Edit: Ik ben weer laat met mijn reactie. Er zijn ondertussen mensen voor mij geweest die het al ontkrachten.

[Reactie gewijzigd door jopitan op 8 november 2013 10:29]

Ik heb ook ooit eens een false-positive ban gehad van Punkbuster. Het probleem is gewoon dat jij niet kan bewijzen dat je niet vals gespeeld hebt. Dat Punkbuster niet bekend maakt waarom je een ban hebt maakt het alleen moeilijker om zelf achter de reden van de ban te komen (was het de Steam overlay? of misschien mijn streaming software). Je moet ontzettend veel moeite doen om je ban verwijderd te krijgen en je wordt niet eens gecompenseerd. Als ik niet gerelmatig streamde op Twitch was ik nu nogsteeds gebanned, dus ongetwijveld zullen veel onschuldigen nogsteeds gebanned zijn en blijven. Wat dat betreft heeft Punkbuster veel te veel macht en je kan er niets tegen doen.
Spellen met Punkbuster

echt wel dat CoD1 Punkbuster had
Oh raar! Ik had hier gekeken en zag hem niet staan (Omdat ik er zelf aan twijfelde): http://en.wikipedia.org/w...er#Games_using_PunkBuster

[Reactie gewijzigd door t1mmy op 8 november 2013 10:19]

Cod 1 was instantieel uitgebracht zonder punkbuster. Punkbuster is later in dit spel geïmplementeerd. ;)
ik denk dat jouw overzicht een lijst van spellen is die op dit moment nog ondersteund worden door PB want hier zie ik een melding dat ondersteuning voor CoD1 en CoD2 stopt (waarbij verwezen wordt naar de site van EvenBalance met daarop de titels waar PB nog wel werkt)
ik denk dat jouw overzicht een lijst van spellen is die op dit moment nog ondersteund worden door PB want hier zie ik een melding dat ondersteuning voor CoD1 en CoD2 stopt (waarbij verwezen wordt naar de site van EvenBalance met daarop de titels waar PB nog wel werkt)
PBBans is géén onderdeel van EvenBalance. Het is een streaming dienst voor Punkbuster, zodat dergelijke bans gedeeld worden met iedereen die aangesloten is. Het is dus iets totaal anders dan wat je nu impliceert.

EDIT: Verkeerd gelezen. Ik zie nu meerdere berichten die dit bevestigen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 8 november 2013 13:11]

Losing key packages dat was toch wel de grote ergenis punt voor mij.

het erge was dat dit gewoon random in een game kwam en het was ook niet te verhelpen...

Zit je een S&D match te doen en ben je als enige over om de ronde te redden.. BAM kick.
Dit heeft nog wel een aantal keren voor gezorgt dat je een match verliest...

maarja wat doe je er aan; niets:)
Dit was nog de grootste ergernis idd...
Punkbuster heeft (zoals min of meer alle netwerk software vroeger) altijd moeite gehad te updaten achter een NAT.

Oplossing voor dat probleem is vrij simpel; handmatig de punkbuster files updaten door de losse definities te downloaden of gebruik te maken van punkbuster setup: http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php

Succes...
Battlefield 2 had hier ook zo ongelofelijk veel last van! Altijd maar weer gekickt worden omdat Punkbuster het niet goed deed. Maar ja ik speel wèl liever met gelijke dan met een stel valsspelers!
Ik hoop dat de gedupeerde geholpen worden door EvenBalance!
Precies het bestaat nu al meer dan 12 jaar en het heeft nog nooit goed gewerkt.
Het banned meer verkeerde spelers dan echte cheaters.
100% mee eens, k'heb ook op het officeel PB forum geklaagt en toen heb ik verteld dat ik geen 3rd party software wilt hebben op mijn PC die alles scanned en fals hits geeft.
Ik koop een spel voor online te spelen en moet in eens PB hebben om te mogen spelen op officeel servers spelen. Ja Ja (staat trouwens nergens in the EULA van het spel)
Hun antwoord was "Banned van het forum" lol.
Bij genoeg spellen kan dat volgens mij ook prima. Enkel betekend het logischerwijs dat je enkel op servers kan spelen waar PB uitgeschakeld is. En dat is een bijzonder klein aantal, en het zou me ook niet verbazen dat het vol zit met cheaters.

Ik zal dat laatste zijn die zegt dat PB ideaal is. Er is een hoop op aan te merken, echter tegelijkertijd denk ik ook niet dat een ideale anti-cheat software is. Sommige cheats zijn gewoon onmogelijk te detecteren, en de meeste andere alleen als je in het geheugen graaft.
Meh, met de werking van PB zelf nooit echt problemen gehad..

Enige issue wat ik altijd had met PB was dat ik om een of andere reden constant gekickt werd van servers (RTCW/ET) omdat ik een oude/andere versie van PB zou draaien terwijl ik gewoon de nieuwste versie had (die overigens ook gewoon overeen kwam met de serverside versie).
Vanmorgen leek het probleem weer opgelost. Ik kon weer een server joinen zonder gekicked te worden. Een lid van het EA forum genaamd HaruhiAA beweert: "This bancode (Gamehack #89265) is a detection for a Russian cheat made by a coder called ropox."

Ik ben al blij dat ik weer kan spelen. Ik hoop dat het zo blijft en ben benieuwd naar reacties van EA, punkbuster en Evenbalance.
Het zal ook eens anders zijn met PB. Het is toch echt de slechtste AntiCheat client waarvan ik ooit gebruik heb moeten maken.
Er zullen vast al best wat cheaters bij zitten.
Ik vind dat alle *kudt* cheaters gewoon in een cheat server moeten spelen.
wij spelen altijd TD, en je hoort er genoeg zeuren tijdens de game in de chatbox dat andere spelers een aimbot gebruiken,
Er zijn er her der wel eens eens een paar maar vergeet niet in BF3 schiet je met de m416 zo accuraat en ook in BF4 met met de SAR-21, Een paar keer klikken op je muis is al voldoende, je moet igg niet blijven rafelen want dan schiet je niet snel veel raak.
Er zullen vast al best wat cheaters bij zitten.
Ik vind dat alle *kudt* cheaters gewoon in een cheat server moeten spelen.
wij spelen altijd TD, en je hoort er genoeg zeuren tijdens de game in de chatbox dat andere spelers een aimbot gebruiken.
Ik vind zelf dat de oplossing van cheaters die geband worden niet werken, dat gaat alleen maar averechts werken tegen EA waardoor je alleen maar meer zeurende kiddies krijgt die niet tegen hun verlies kunnen.

De reden waarom ze cheats toepassen is omdat ze willen winnen. De oplossing daarvoor is niet door er een grote sticker "Cheat detected, ga buiten spelen, sukkel" op te plakken, want dan leren ze het niet, maar door een cheat in het spel te detecteren en daardoor de 'spelregels' aan te passen.

Wordt er dan bijvoorbeeld een actieve aimbot gedetecteerd, dan is óf elk schot gewoon hartstikke mis, zelfs als je met de crosshairs tussen iemands ogen staat te porren, óf elk raak schot kost je gewoon score en XP. Dan zien ze gauw genoeg dat een aimbot ze geen spelvoordeel oplevert en zetten ze het ding weer uit. Zonder dat ze gelijk met name-and-shame voor cheater worden uitgemaakt, maar de cheats doen gewoon niet wat ze verwachten. Subtiel opvoeden werkt veel beter dan ze in hun smoel uitlachen.

In de jaren 90 had je behoorlijk creatieve kopieerbeveiligingen die ook zo werkten. De bekendste was C&C, die gewoon je basis na 30 seconden liet ontploffen als het spel merkte dat het om een gekraakte versie ging, zonder dat het spel dat daadwerkelijk tegen je zei. Waardoor iedereen mét een gekraakte versie ineens verbaasde posts ging maken op de forums van Westwood, waarom hun basis elke keer gesloopt werd. ;)
Goede theorie, lijkt me een betere oplossing dan bannen, inderdaad!

Settlers III had ook een leuke kopieerbeveiliging: als je coal en iron ore naar de Iron Smelting Works bracht met een (onvolledig) gekraakte versie, dan produceerde die biggetjes in plaats van iron bars, wat het spel effectief onwinbaar maakte. Op de site van BlueByte stond vervolgens vermeld dat als je dit probleem had, je hoogstwaarschijnlijk een ernstig virus had opgelopen. :+ Developers met humor, ik kan het wel waarderen. Beter dan die overdreven always-online DRM van tegenwoordig.
Het probleem bij bf is dat de netcode gewoon niet goed is en dat bij BF3 veel mensen niet eens weten dat je network smoothing kan uitzetten waardoor je connection gewoon rete direct wordt.

Ik ben de laatste maand echt heel erg gaan letten op mijn accuracy en ben van 12% naar 30% gegaan in sommige servers. je voelt op een gegeven moment gewoon wanneer je iemand moet hebben. je stopt na 7 kogels met schieten omdat je weet dat ie daarmee moet gaan liggen. doe je dit met network smoothing op 100% dan denk maar niet dat die gast dan gaat liggen. staat deze op 0% dan wel. Het is echter wel afhankelijk van je ping en die van de server. Ik speel op glasvezel. servers in nederland zitten bij mij tussen de 4 en 6 ms. als ik daar speel lijk ik wel een human aimbot. 5 a 6 kogeltjes schieten en iedereen ligt. doordat de meeste n00bs networksmoothing op 100% hebben staan krijgen die mijn kogels in 1 keer binnen en is het voor hun net of ze opeens dood zijn. De m16a3 schiet binnen een seconde deze 5 kogels. de eerste 5 kogels gaan strak recht vooruit. als je dus fatsoenlijk aimed voordat je gaat schieten dan pak je gasten razend snel. Ik ben al vaak uitgemaakt voor cheater in bf3 niet normaal. Ik wordt ook wel eens handmatig gebanned door de spelers.

Echter als je een echte aimbotter tegenkomt, dat merk je meteen. dan ben je gewoon nog velen malen snel dood.
Wat ik vindt is dat ze (punkbuster) dan op zijn minst aangeven wat de betreffende cheat inhoudt. Tja en uiteindelijk kan EA je wel doorsturen naar de site van punkbuster, maar daar heb jij als koper niets mee te maken, EA is degene die het spel uitbrengt inclusief punkbuster, dus zij moeten het eventuele probleem maar oplossen..
Mee eens, de samenwerking tussen uitgever EA / producent DICE, en EvenBalance.com (Punkbuster) moet veel beter. Je integreert een systeem om cheaters aan te gaan, om klachten te voorkomen en de tevredenheid van klanten omhoog te werken. Dan moet je een aanspreek punt inrichten waar je hier terecht kan en die de communicatie tussen de bedrijven regelt. Ze leggen je immers op om de Punkbuster software te gebruiken, wil je op de vertrouwde servers willen spelen. Het is belachelijk dat deze software niet vanuit de EA Origin platform mee gestuurd worden met de updates van Battlefield 4, of bij elke nieuwe Punkbuster uitgave.

Het is de arrogantie van de bedrijven waardoor ze naar elkaar wijzen en met een schuin oog naar het rinkelende laatje kijken. Als de cashflow stopt, dan gebeuren er ineens wonderen en gaan ze op zoek naar een oplossing. Het aantal meldingen/klachten is waarschijnlijk te laag om tijd en geld erin te stoppen. Zoiets als wat met de OV chipkaart hack gebeurde, de kosten baten wegen niet tegen elkaar op.
Wettelijk gezien heb jij ook niets met EA te maken. Je doet zaken met "MediaMarkt/Intertoys/Bol.com/anders namelijk" en als je game niet werkt kun je daar je beklag doen.

Maar in de praktijk ben ik het er wel mee eens dat ik niks met PunkBuster te maken heb. Ik koop een EA game, en als EA besluit dat ze daar allerlei 3rd party spy/malware bij willen leveren dan is dat hun goed recht, maar dan draai je er ook voor op als er klachten komen.

Wat ik wel interessant vind is dat ik ook PunkBuster op mijn PC heb staan terwijl ik geen multiplayer spellen speel. Wat moet die crap op mijn systeem? Waarom wordt dat niet gewoon geïnstalleerd als je de MP opstart?
Wat ik wel interessant vind is dat ik ook PunkBuster op mijn PC heb staan terwijl ik geen multiplayer spellen speel. Wat moet die crap op mijn systeem? Waarom wordt dat niet gewoon geïnstalleerd als je de MP opstart?
Daar ben ik het ook met je eens, waarom al starten met windows en niet pas zodra de (MP)game gestart wordt.. Dat er punkbuster op staat, heeft waarschijnlijk te maken met dat je ooit in het verleden een spel geinstalleerd hebt gehad die het had..
Oh, ik snap dat het met sommige games wordt meegeleverd, maar ik heb nog nooit daadwerkelijk in MP zitten spelen, dus waarom dan toch PB installeren? Vooral omdat, als je vervolgens de PunkBuster service handmatig afsluit en de service daarna niet meer automatisch laat opstarten, er geen games zijn die ineens niet meer werken, dus voor de SP is het ding duidelijk niet nodig.
Wat ik vindt is dat ze (punkbuster) dan op zijn minst aangeven wat de betreffende cheat inhoudt. Tja en uiteindelijk kan EA je wel doorsturen naar de site van punkbuster, maar daar heb jij als koper niets mee te maken, EA is degene die het spel uitbrengt inclusief punkbuster, dus zij moeten het eventuele probleem maar oplossen..
Het probleem is dat ze, wanneer ze verklappen om welke cheat het gaat, dat ook betekent dat er work-arounds te verzinnen zijn waardoor je wel kan cheaten en waarop Punkbuster weer níet ingrijpt.
Dus EA (kastje) zegt niets te kunnen doen en verwijst je door naar EvenBalance (muur) die op zijn beurt zegt dat ze niets kunnen doen omdat het terecht is. Beetje arrogante houding in de zin van "aan onze software ligt het niet" Als het nu een paar spelers zouden zijn ok, maar als er ineens honderden spelers gebanned worden zou er toch echt wel iets aan de hand zijn. Wie gaat hier nu induiken? Want van EA en EB hoeven we niet veel te verwachten. Zit je dan nadat je net veel geld hebt uitgegeven aan een game.
Er zijn ook honderden cheaters. zodra deze idioten lezen dat mensen klagen gebanned te zijn denken ze hee dit is mijn kans ik klaag gewoon mee en dan wordt ik misschien geunbanned.

Hoe kun je nu zomaar opeens gebanned worden als enige zonder dat je een hack gebruikt terwijl de rest van de spelers in die server er geen last van hebben?

Er zijn verdomme al mensen level 100 in de leaderboards! ik doe hiet 2 jaar over en 1000 uur om dat te halen. oprotten met die klote cheaters. hard aanpakken! ik ben ze spuugzat! BF3 wordt momenteel geterroriseerd door deze klootviolen.

En natuurlijk proberen ze het als ze gebanned zijn. Gewoon niet aan toe geven. dit moet een duidelijk signaal zijn naar de rest. wij tolereren geen cheaters. als je die eikels weer in bf laat dan hebben ze weer de kans om een aangepaste versie van de hack te testen en voordat je het weet hebben ze weer een hack die werkt.

Ik ben het er mee eens dat PB niet altijd even goed werkt. maar als ik de verkeerde versie heb of mijn PB update niet goed dan wordt ik gekicked en niet gebanned.

[Reactie gewijzigd door sygys op 8 november 2013 10:51]

Level 100 is gewoon 'legit' hoor. Mensen hadden 200% exp bonus in het eerste weekend en vervolgens konden ze nog extra % exp krijgen uit de packs. Dit resulteerde gewoon in een stack waardoor ze insane snel konden levelen. Die gast die als eerste lvl 100 werd had dat ook duidelijk uitgelegd.

Verder zijn er -zat- redenen waarom mensen 'zomaar' gebanned kunnen worden, iets met false possitive en dit kan op allerlei manieren. Zelfs op basis van drivers, antivirus e.d. kun je bepaalde handelingen krijgen die een anti-cheat als een echte cheat ziet. Sterker nog was er in BF3 een 'cheat' die ervoor zorgde dat PB accounts omgewisseld werden waardoor non-cheaters werden gebanned.
Kan ook gewoon een correcte houding zijn he. Indien ze een nieuwe cheat registreren kan het inderdaad zijn dat er een paar honderden mensen tegelijk een ban krijgen, wat dan weer leidt tot tientallen weners op de fora over hun 'onterechte' ban...
Grappig, was dit ook al niet met Battlefield 3?
Ja, dat is mij een tijdje terug overkomen. Ik zat gewoon te spelen op onze eigen clanserver tot ik een PunkBuster ban kreeg. Dankzij logs kwamen we erachter dat iemand bij EvenBalance even onze server had uitgekozen om een nieuwe versie te testen. De persoon van EvenBalance was dus aan het cheaten en toen de server dat detecteerde werd de cheater + iedereen op de server gebanned. Ik heb toen dagen moeten mailen om de ban ongedaan te maken om weer te kunnen gamen. Op PBbans.com sta ik dus nog steeds met een vermelding maar erbij dat de ban is ingetrokken wegens gebrek aan bewijs. Door het gefaal van EvenBalance heb ik nu altijd een beetje de naam 'cheater' over me heen gekregen. In de communicatie ook geen excuus verder van ze, stel horken :(
Dat is best kut maar ik had het eigenlijk over PB bans rond de release van BF3 :)
Opvallend dat PunkBuster iets detecteert en dat als hack/cheat classificeert terwijl de detectie plaats zou moeten vinden in (onder andere) de code van BF4 welke weer door EA is aangeleverd.

Ik mag toch aannemen dat er een correlatie is tussen handeling in-game en wat PB ziet/detecteert voordat er een (false) positive wordt geregistreerd?

Ondanks de inzet van PB was het bij BF3 toch wel schering en inslag dat spelers met onwerkelijk hoge k/d-ratio's aan het spelen waren en soms ook aktief hun cheats/hacks probeerden te promoten in de in-game chat. Postte je dan een screenshot op de BF-forums, was jij degene die niet mocht namen & shamen en kreeg je een officiele waarschuwing.
Volgens mij kijkt PB niet naar input, maar het scant je geheugen voor hacks, controleert checksums van gamebestanden, en dat soort zaken.

Bij BFBC2 en BF3 waren er inderdaad met enige regelmaat aimbotters te vinden, zuur als er dan geen admin aanwezig was. In BF4 ben ik nog geen cheaters tegengekomen, voor zover ik weet.
Maar in hoeverre valt een cheater meteen op? Niet elke cheater gebruikt een aimbot met 100% accuracy. Er zijn ook genoeg cheats met een wallhack, no fog, no recoil. Maar dat je er niks van merkt betekent niet dat ze er wel zijn. Sterker nog, de eerste aimbot met enemy radar cheat was al een dag na de battlefield 4 beta aanwezig op het internet...

Voor mij helaas dan ook een reden om multiplayer schietspellen op een console te doen. Sinds de beveiliging van de PS3 open ligt, heb je daar ook wel cheaters, maar in veel mindere mate als bij een PC.
Het voordeel van de niet opvallende cheats is dat ze ook minder invloed hebben. Een wallhacker is natuurlijk nog steeds triest, maar uiteindelijk kan je hem gewoon neerschieten.

In BF3 has je mensen die in 1x complete vijandelijke team knifede, dan was de server gewoon zinloos op te spelen totdat er een admin kwam.
Als het alleen in de bestaande code zou zitten viel het wel heel makkelijk te hacken...
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True