Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties
Submitter: markieo

Final Stand, de laatste downloadbare content voor Battlefield 4, verschijnt komende dinsdag voor premiumleden. Gamers zonder premiumaccount moeten iets langer wachten, maakte Electronic Arts bekend.

Diegenen zonder premiumaccount kunnen vanaf 2 december de content van Final Stand downloaden, zegt Electronic Arts. Final Stand is een uitbreiding die onder andere vier maps omvat. Het gaat om Operation Whiteout in de Siberische sneeuwlandschappen, Hammerhead in een onderzeeërbasis, Hangar 21 in een futuristische loods en Giants of Karelia in een wapenfabriek op het platteland.

Behalve de maps biedt Final Stand ook nieuwe voertuigen: de Rorsch MK-1-turret en de HT-95 Levkov-tank. Verder krijgen gamers met de uitbreiding de beschikking over een aantal nieuwe gadgets, zoals de Target Detector voor het automatisch weergeven van vijanden op de kaart. Daarnaast is er nog de DS-3-decoy die daarentegen valse locaties op de kaart van tegenstanders toont.

Final Stand is de vijfde dlc voor Battlefield 4, nadat eerder Second Assault, China Rising, Naval Strike en Dragon's Teeth verschenen. Vooralsnog is dit de laatste uitbreiding; EA werkt nu namelijk hard aan de opvolger van Battlefield 4, Hardline, die 19 maart verschijnt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Battlefield 3 is in Oktober 2011 uitgekomen. Ze hadden veel beter in plaats van al die losse DLC (die het samen ze zelfde grote gaf als BF1942 bij release) gewoon daar een goede uitbreiding van kunnen maken. Dan toen Battlefield 4 uit kwam nog een tweede echte uitbreiding en dan nu de laatste echte uitbreiding. En dan over 1 a 2 jaar met Battlefield 4 komen.

Nu maakte ze BF3 al heel snel weer dood door met BF4 te komen en dat terwijl BF4 niet veel nieuws te bieden had en eigenlijk zelfs op punten slechter was, en dan heb ik het niet over de vele bugs waar men het over had. Ik vind het tenminste niets dat je andere spelers achter muren kunt zien.

Jammer dat de BF3 zo snel de nek hebben omgedraaid wat nog erger wordt doordat je al die zooi moet unlocken. Heb je eindelijk alles zou je al weer naar de opvolger moeten en daar weer overnieuw beginnen.

BF4 heb ik dan ook overgeslagen. Misschien dat ik wel weer eens ga kijken wat ze voor BF5 te bieden hebben. Eigenlijk hoop ik dat ze daarvoor met een nieuwe BF1942 komen. Kan wat mij betreft vrijwel de zelfde game zijn maar dan grafisch veel beter. Al die unlocks hoeven van mij dan ook niet meer. Of ze moeten een kijkje nemen bij het oude Wolfenstein: ET. Daar waren de unlocks wel goed gedaan.
Ze hadden BF3 de nek al omgedraaid door nooit een balance patch uit te brengen.
Join maar eens een vehicle server met jets of attack heli. 91-0 door de max rank piloot en je kunt er NIKS tegen doen.
Oe ik heb echt al een hele tijd geen BF4 meer opgestart maar als ik deze beelden zo zie heb ik eigenlijk toch wel weer zin om eens wat te knallen :P
Ze hebben een hoop verbeterd in de afgelopen patches! Zeker waard om weer is te gaan doen!
Niet iedereen deelt die mening, zelf heb ik na de patches het spel weer ge´nstalleerd maar toch voelt het verkeerd aan. Op lange afstanden blijf je continu gedood worden om hoekjes om, de lag compensatie is nog steeds verschrikkelijk(hier merk ik wellicht meer van door mijn glasvezel verbinding?), het gebeurd nog steeds vaak dat kogels niet geregistreerd worden en de balans is na mijn mening slecht.

Hier moet ik wel bij vermelden dat ik dit aanzienlijk minder heb bij BF3, wat op zich toch apart is aangezien het principe van de netcode(op wat tweaks na) hetzelfde is. Het balans, de maps en het uiterlijk van de game zijn na mijn mening beter bij BF3. Maar toch gek dat ik bij BF3 , een oudere game, minder vaak dood ga om hoekjes heen. Het gebeurd nog wel maar na mijn gevoel veel minder. Dit kan te maken hebben met de lagere bullet damage.

Ik hoop dat BF ooit weer uit komt met dedicated servers(Oke, ik zal het ever wat beter formuleren. Een server zonder netcode die ik zelf kan hosten bij mij thuis.), maar aangezien dit momenteel een aardige cash cow is voor EA games denk ik niet dat dit ooit nog gaat gebeuren :(

[Reactie gewijzigd door Solid_Aapie op 15 november 2014 12:54]

BF heeft gewoon dedicated servers hoor?
De servers zijn semi-dedicated, voertuig locaties worden wel via de server afgehandeld maar de player locations niet (die worden 1:1 doorgegeven al dan niet met vertraging)
Dit laatste is het probleem aangezien spelers daardoor op meerdere plaatsen kunnen zijn, jouw locatie en de locatie van de vijand.
Spelers met een slechte PC en/of verbinding hebben gewoon een voordeel nu.

Deze X Y Z locaties worden door een goed spel door de server gecontroleerd en doorgegeven, op deze manier beslist de server of een kill een kill is en niet een client met een crappy PC en/of verbinding.

Het probleem voor Dice was dat ze dan minder konden verdienen (per slot) aangezien dit veel meer server rekenkracht vergt.
Ze wilden niets inleveren en de server providers hadden ook geen zin om voor die kosten op te draaien.
Dan dump je het probleem toch gewoon bij de klant... die koopt het spel toch wel.
De server stuurt natuurlijk ook de speler locaties door naar iedereen, dit gaat niet peer2peer ofzo, daarnaast heeft dit ook helemaal niks met dedicated servers te maken.
Verder gebruikt BF4 een hybride hit-registratie systeem, dus zowel client-side als server-side, de client stuurt een hit naar de server, de server doet dan wat simpele tests om te checken of die hit plausibel is(dus niet of het daadwerkelijk een hit is) en accepteert die dan.
Maar ik geloof niet dat ze hiervoor gekozen hebben vanwege kosten-besparingen, waarom hebben ze anders de tickrates verhoogd? Dat kost ook extra kracht.

[Reactie gewijzigd door Prometheus op 15 november 2014 14:54]

Het heeft wel 1 jaar geduurd voordat ze dit toegepast hebben, terwijl ze toch echt wisten dat dit het probleem zou oplossen. Ik kan geen reden verzinnen om dit niet toe te passen? Het heeft ze namelijk veel slechte publiciteit opgeleverd dus er moet een andere rede zijn.
Het hit-registratie systeem was altijd al zo. De tickrate hadden ze voor de launch wel even over mogen nadenken.
Precies, hierbij komt er nog dat de server maar 1 keer per seconde de status van de players opvraagt(nu 3x na de laatste patch alleen op korte afstanden). De rest extrapoleert de server, dus als jij tussen de updates iets anders doet ziet de server dat niet. Ter vergelijking CS en UT ververst de locatie van de speler 100 keer per seconde. Hierdoor heeft de speler standaard 100ms vertraging(vergelijkbaar dus als je vroeger een ping had van 100). Als je dus al een hoge ping hebt van 50 dan is je totale ping 150ms wat voor een FPS game met muis gewoon teveel is. Op de console is het tempo lager en valt het wel mee maar op de PC is dit not done na mijn mening.
Uhm de tickrate was 10, dus 10 updates per seconde (in 1 richting, de andere richting was 30x)
Nu zit je in een bubble van 100meter waarbij de tickrate 30 is, dus 30 updates per seconde.

Verder kun je de BF4 engine niet vergelijken met CS, dat spel is qua engine veel simpeler, geen destruction die bijgehouden moet worden bv.

In ieder geval is de delay in BF4 minder dan in BF3, zelfs minder dan in BF2, zie: https://www.youtube.com/w...=UUP7QY6L5pvmm0-stL-pNFrw

[Reactie gewijzigd door Prometheus op 15 november 2014 15:00]

Klopt is inderdaad 10x per seconde, anders is het geen 100ms delay.

Leuke video! Mooi dat hij het vergelijkt met bf2 dit heb ik nog niet eerder gezien. De lan optie is nog steeds een gemis! Als ze minder coulant zijn voor spelers met een hoge ping dan kan dit wellicht al de problemen oplossen(net de netcode iig). Ik vraag mij dan alleen af waarom ze dit niet doen?? Als je een hoge ping hebt maar je ervaart dit niet als slecht dan ga je hier zelf ook niet naar kijken(bv kabel ipv draadloos internet nemen) en blijf je spelen waardoor gamers die wel een goede verbinding hebben benadeeld worden.
Ik heb ooit eens gelezen dat ze de speel-ervaring gelijk willen houden ook voor mensen met een wat hogere ping. Die reden snap ik wel, maar had dat dan gedaan door meer servers in meer locaties te plaatsen. Dat is nu wel kosten-besparing :)
Op de PC heb je gewoon een server browser in battlelog en mensen kunnen ook hun eigen BF servers huren bij diverse bedrijven.
Oke, ik zal het ever wat beter formuleren. Een server zonder netcode die ik zelf kan hosten bij mij thuis.

Oh en de servers zijn virtueel, dus nog steeds niet dedicated. Door de lagere load door de andere vorm van cliŰnt registratie en de lage verversings-ratio draaien ze meerdere server op 1 server.

[Reactie gewijzigd door Solid_Aapie op 15 november 2014 13:09]

Dat kan bij veel games al jaren niet meer, dat speelt niet alleen bij EA.

En volgens mij draait er maar 1 server op 1 virtuele server, dat valt nog steeds onder dedicated server.

[Reactie gewijzigd door Prometheus op 15 november 2014 13:19]

Dat EA games(en overigen) dit al jaren doen betekend niet dat we hier tevreden over moeten zijn......
Mee eens, het is ook een functie dat ik mis. En Battlefield 1942 laat ook maar zien dat het nodig is. Doordat GameSpy weg is dat de enige optie om het nog te kunnen spelen. Was die optie er niet meer geweest dan kon je het dus simpelweg niet meer in MP spelen zoals bijvoorbeeld bij Crysis, Crysis Warhead en Crysis 2 (dacht ik) het geval is.
Dat was ook niet mijn punt, mijn punt was dat dit niet alleen aan EA ligt.
EA of Activision(weet niet meer welke) heeft deze setup ontwikkeld. Daarnaast verkoopt EA het dus het ligt wel zeker aan EA.
Servers zijn gewoon dedicated servers. En dat is ook totaal niet probleem hier.

Het probleem is de lage ticketrate wat 33 is dacht ik. En wat jij noemt achter een hoekje nog dood gaan, is amper nog het geval..
En al was de ticketrate hoger, dan was je sowieso dood. 8)7 Je moet niet denken dat je het Řberhaupt had overleeft dan.

Het is wel een bewuste keuze en meest gebalanceerd voor alle verbindingen. Een hogere TR zou het tegenovergestelde weer onstaan. En deze TR houden ze al aan sinds BF2 ofzo. Het mocht wel wat meer geoptimaliseerd worden. Maar zelfs bf3 had het. Alleen nu klagen mensen er pas om 8)7 Zeer raar als je mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door 291608 op 15 november 2014 17:36]

Uh nee, de tickrate is 30 op het moment, het was 10 vanaf BF BC2. In BF2 was het. En volgens mij kan de Frostbite versie die ze in BF4 gebruiken niet een hogere tickrate aan dan 30.
Das grappig want al mijn rented servers waren toch 33 8)7 , en dat komt neer op 30 dan. En bad company 2 was dan ook de enige met de 10hz. De rest allemaal hetzelfde...

En als ik al eerder zei; al is het hoger, dan gebeurt het tegenovergestelde en zou je alsnog dood zijn...

[Reactie gewijzigd door 291608 op 15 november 2014 19:13]

Die zijn er al sinds Battlefield 3. :P
Ook de consoles hebben dedicated servers tegenwoordig zag ik tijd terug langs komen op battlelog. Speel zelf op PC.

[Reactie gewijzigd door JaPPa03 op 15 november 2014 12:56]

Waarschijnlijk speel jij dan niet op PC, want op PC zijn gewoon dedicated servers hoor...

Ik vind BF3 ook nog beter, kwa netcode, maar kwa graphics wise zeker niet. BF4 ziet er grafisch ( op de PC met max settings ) vele malen beter uit. De netcode in BF3 was wel aanzienlijk beter. Ik ben allang blij dat ze het ergste er uit hebben gehaald bij BF4, ik heb geen laat meer van unregistered bullets.
Als BF4 er iets beter uitziet kan het ook zijn dat het stuk zwaarder is en daarmee minder soepel loopt en dat dat de lag isues versterkt.
Je kan sowieso beter een jaar wachten met nieuwe games kopen: voor 50 euro met bugs, of voor 15 euro zonder bugs, helaas.
Niet mee eens, Sommige games wil je gewoon graag spelen... ik ga dan niet weer een jaar wachten dat ze ''goedkoper'' zijn... Zowieso krijg je bij pre-orders of in de eerste week gratis dingen erbij, bij battlefield 4 kreeg je bijvoorbeeld de eerste DLC gratis en alvast een paar shortcuts.
Maar wat heeft het voor nut om gratis dingen te krijgen die niet goed werken? EA en onderhand Ubisoft ook maken er keer op keer een zooitje van.
Ik vind het bij EA nog wel meevallen met battlefield, de DLC's etc. zijn gewoon optijd beschikbaar en speelbaar. Ook updates worden netjes uitgevoerd en er word voor het eerst een keer geluisterd naar de community.

Bij ubisoft is het gewoon kansloos, de DLC's van watchdogs waren niet speelbaar en warden slecht geupdate.
Bij EA nog wel meevallen? Geloof me ik ben fan van Battlefield en speel Battlefield 4 best vaak, maar my god wat was het een rotzooi.

Ten eerste werkte Vanilla BF4 voor geen meter op de launch, crashende servers, crashende clients, giga veel bugs, hele slechte netcode (tickrate en andere rare issues), performance issues en ga maar door.

Toen kwam China Rising, toen ging het spel NOG verder kapot, weer alle servers die eruit knalden, assignments die tot op vandaag de dag nog STEEDS resetten ook al heb je ze honderden keren gedaan. Hitboxes van die levels klopten voor geen meter, je schoot telkens op onzichtbare randjes bij rotsen.

Second Assault werkte dan wel redelijk, maar dat waren al bestaande maps, het enige wat ik raar vond is dat Xbox One deze DLC zo vroeg had en de PC community waar Battlefield groot werd kreeg hem veel later, zal wel een dealtje met Microsoft zijn geweest...

Naval Strike, ja daar gingen we weer, daar ging alles weer helemaal mis, rubber banding met servers, gigantisch memory leaks en veel crashes. Grafische glitches met lighting in de Carriers in de Carrier Assault mode.

Dragon's Teeth, eigenlijk weer dezelfde issues, gewoon heel erg slecht geoptimaliseerde mappen met gigantische frame rate drops op specifieke stukken van de levels. Weer rubber banding op de servers.

Dan ben je dus bijna een jaar in de cyclus van de game, en dan komt er de Community Test Environment (CTE), waarbij wij als Premium members de game voor EA kunnen testen... Het is eigenlijk schandalig... maar het probleem is: Als het allemaal dan wel goed werkt (zoals nu op het moment het geval is) is het gewoon een leuke en goede game, er zijn ook geen alternatieven voor als je een leuke shooter met vehicles wilt dan is Battlefield gewoon de game die je moet halen. Maar een rotzooi was het wel deze keer met BF4...
is ARMA 3 geen goed alternatief voor battlefield 4?

maarja ik kan het nog steeds lastig begrijpen wanneer er een groot spel word uitgebracht er dan allemaal shit met de servers gebeurd? dat probleem heb ik gewoon weer met de master chief collection..

tegenwoordig zegd ook elk studio zowat dat er geen server problemen zullen komen bij de launch van hun nieuwe games, maar die is er dan wel.. ik kan waarschijnlijk n week geen halo spelen onlione... vage shit.
Ze hebben dlc moeten uitstellen omdat het spel gewoon niet speelbaar was voor een grotendeel gamers
En toen hebben ze alsnog DLC uitgebracht terwijl het spel nog vol bugs zat.
De eerste DLC (China Rising, geloof ik) is gratis weggegeven omdat er zoveel bugs in vanilla BF4 zaten... Battlefield 4 (en nummertje 3 net zo goed) staan niet voor niks bekend als Betafield. Daarnaast maak ik nu nog steeds mee dat ik vaak nog steeds niet samen kan spelen met huisgenoten die op hetzelfde netwerk zitten... Geen enkel spel geeft me problemen, maar voor battlefield moest ik ineens allemaal poorten in m'n router(s) openzetten.
Battlefield 3 viel nog mee er zaten rare bugs in somige grappig (poppetjes die opeens 1000X keer zo groot werden) maar het was wel nog steeds goed speelbaar battlefield 4 was gewoon zo erg dat je niet eens iemand kon neerschieten.
leuk al die updates maar battlefield 4 komt er bij mij never in ga geen bedrijven supporten die dit soort werk leveren genoeg andere games op de markt
en waarom denk je dat je iets gratis krijgt/. omdat de eerste reviews niet echt goed uitpakken. en dan hebben ze in ieder geval je geld binnen. en die dlc hadden ze eigen gewoon al gratis moeten geven. die staat immers 9 van de 10 al gewoon op de dvd die je koopt.
En dit is ook exact de reden waarom ik bijna geen shooters meer speel. Ik vind het gewoon schandalig als je ziet hoe je tegenwoordig wordt uitgeknepen door bedrijven zoals EA, Ubisoft en Activision. Ze brengen games uit welke vol met bugs zitten en zo lek als een mandje zijn maar de prioriteit is altijd om zo veel mogelijk DLC's er uit te pompen en zo weinig mogelijk aan bugfixing te doen.

Geef mij maar het Free2play model van games zoals World of Tanks. Dan kun je zelf kiezen of je geld in het spel wilt steken of niet, bevalt je de gang van zaken niet meer? Dan betaal je gewoon niet.
klopt. maar vergeet AC:unity. denk dat ubisoft geen eens is een beta test heeft gedaan. anders kom je niet mee een product wat zo slecht is.
Tja dat had ik met BF3 ook. Je kreeg de eerste uitbreiding gratis. Helemaal geweldig maar als je vervolgens ging tellen wat alle losse DLC (de overige) gingen kosten die samen als een complete uitbreiding door het leven konden gaan en je zat dat op tegen de premium uitbreiding (wat dus eigenlijk de expansion is) dan kon je alsnog het beste die kopen waardoor het voordeel dan die gratis DLC weer weg viel want die had je dan toch al in de premium expansion.

Ik denk zelf ook niet dat ik BF4 nog ga halen, ook niet goedkoper. Ik hoop dat ze binnenkort met een goede opvolger komen. Battlefield 5 of Battlefield 1942 2
Nou, die laatste update vind ik niet zo. Ik blijf nu achter drempels hangen waar zelfs mijn oma in haar rolstoel nog geen problemen mee zou hebben. Om over de hit registratie nog maar te zwijgen.
Klopt, maar ze hebben ook dingen letterlijk verkl**t.
Wat bij vele mensen nu speelt, is dat onder het gamen het beeld letterlijk stotterd.
Alles al uitgezocht of het mischien aan de hardware ligt, nee dus.
Met fraps haal ik gemmideld op ultra 70- 90 fps met uitschieters boven de 100 fps.
Als je de forums leest op Battlelog zijn er velen die hier last van hebben na de laatste update.
Hopelijk wordt dit met de volgende patch verholpen.
BF 4 updates zijn meestal 3 fixes + 1 extra bug erbij. |:(
Ik heb het sinds een maandje weer opgepakt na 9 maanden niet gespeeld te hebben en ik moet zeggen: je hebt gelijk. Het is echt zo ontzettend veel beter!! Nu raken kogels waar je op schiet, geen rare bugs meer ( althans, vele malen minder dan voorheen ).

Kan ook niet wachten op deze update, weer wat te doen van de winter :D
Het is jammer dat het spel al weer aan het einde van zijn levensduur is. In feite was het voor een flink deel van die levensduur niet speelbaar dankzij alle bugs en glitches die erin zaten. De laatste patch heeft gelukkig dan wel een hoop verholpen.

Ik wacht nog wel even af met mijn oordeel over deze kaarten. De vorige waren nogal onge´nspireerd IMHO.

Het is een leuk spel, maar persoonlijk heb ik betere herinneringen aan BF3. BF3 had veel betere kaarten om te spelen dan 4. Ook de achterlijke hoeveelheid grenade spam van daar ook minder. Vooral op Metro in 4 lijkt het een wedstrijd wie de meeste rook en flares met flashbangs kan spammen.
Hoezo het eind van de levensduur? Hardline is geen vervanger voor BF4.
Geen vervanger, maar een nieuw deel in een serie van games (bijvoorbeeld FIFA of Call of Duty) zorgt er vaak toch wel voor dat het speleraantal in de vorige game sterk verminderd. Ook ondersteuning voor de game verdwijnd dan meestal (patches/DLC).
Mij boeid de hardline niet. Denk dat dit jaar codaw grijs ga spelen.
Met BF4 LS tussendoor.
Ondanks dat ben ik gewoon door blijven spelen en heb een hoge ranking. Af en toe toch wel leuke potjes gehad, tussen het gescheld en gevloek door.

De laatste patch heeft erg veel goeds gebracht. Geef het nog eens een kans.

Metro e.d. zijn daarom ook niet echt populair en worden bijna niet gespeeld.

Ik hoop alleen dat ze de fout niet maken bij Battlefront 3, daar zit ik volgend jaar echt op te wachten!

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 15 november 2014 11:54]

AUB geen future warfare rotzooi wat je bij andere games nu ziet.
En ligt het aan mij, dat er teveel gadgets en wapens zijn. Veel heb ik geeneens gebruikt. En dan heb je weer een assignment waar je dit in moet gebruiken.
Ook moet je helemaal suf spelen wil je een bepaald wapen hebben wat het ook nog een beetje doet met de add ons.
AUB geen future warfare rotzooi wat je bij andere games nu ziet.
Als je de CTE hebt gespeeld weet je dat de "future weapons" battle-pickups zijn.
Vind het prima gebalanceerd, was er eerst ook een beetje huiverig voor.
Inderdaad, hoop zo erg dat ze een nieuwe Battlefield 1942 gaan maken. Zal wel niet gebeuren omdat veel spelers de gameplay dan te sloom zullen vinden. Erg jammer, want zowel Battlefield als CoD waren begonnen als ww2 games.
Beetje slechte timing dit. Met de afgelopen paar weken zijn er zoveel games uit, dat ik me niet kan voorstellen dat veel mensen dit bovenaan hun lijstje hebben. December was al een betere release geweest.
December was ook niet ideaal geweest, dan komen alle kerst releases uit ;)
Dat is het hem nou juist: die zijn er niet. Van de grote titels is volgens mij The Crew als laatste op 2 december. En je hebt nog die Tomb Raider platformer titel (niet het vervolg van de titel uit 2013). Elder Scrolls Online zou ook uit moeten komen, maar daar is nog steeds geen exacte datum van bekend.

Dus echt druk is het die maand niet meer. Nu zeker wel in de week waar GTA en FC4 uitkomen of een week na het uitkomen van Unity en Halo MCC
niemand released AAA in december aangezien het gros van de kerst aankopen tegen black Friday gedaan worden

als je game dan niet in de winkel ligt kan je beter eind januari releasen
Ziet er goed uit. Kan niet wachten. Deze mappack verlengt de speelbaarheid weer met een paar maanden.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 15 november 2014 11:53]

Zwevende tanks? Battlewalkers? Is dit een hint naar een opvolger van Battlefield 2142 soms?

Persoonlijk vind ik dat te veel gadgets het speelplezier weg kunnen nemen. Ik vind BF4 al aardig vol vergeleken met BF3 (en helemaal met 2). Ik geef toe dat een goed gevarieerd en uitgerust team een heel sterke tegenstander kan maken maar in de praktijk zullen de meeste spelers onderdeel zijn van een willekeurige teamsamenstelling.

Neem de minimap: ik spot, ik zie en mijn team ziet. Daarop kwam dan een UAV die aan autospotting doet. Daar zijn weer variaties op gekomen met 'mini UAV's', zoals de sniperballetjes en proximity sensors. En nu weer een decoy die valse spots gaat geven. Of wellicht hele velden met rode vlekken (zou wel effectief zijn). Let the map be the map?

Aangezien dit de laatste DLC voor BF4 is het einde van de uitbreidingen hier in zicht maar ik ben wel benieuwd naar wat BF5 gaat brengen. Carrier Assault vind ik bv een geweldige game-modus die eveneens overgenomen is uit BF2142 maar ik vind de BF4-uitvoering een stuk zwakker: een eenmaal opengebroken carrier is vaak binnen no-time verslagen. Terwijl in BF2142 toch echt heel wat effort moest worden gestoken in het handmatig breachen en opblazen van de reactor core van een Titan.

Balance is everything.

Edit
Hier overigens nog een leuke theorie over dat BF5 een sci-figame wordt:
https://www.youtube.com/watch?v=nFBzwIMVBAs

Is wel 10 minuten - geen pullitzer materiaal - maar wel een leuke uitleg. Vind het grappig dat hij in januari 2014 dus al voorspelt dat er Battlewalkers-achtige voertuigen ge´ntroduceerd gaan worden en we dat nu inderdaad lijken te zien.

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 15 november 2014 14:53]

Nee, dat is een voorteken van Battlefront 3. Chicken walkers enz. :9
Top mooie gelegenheid om weer bf op te starten. Btw Wat lult iedereen hier nou over bugs en glitches. Nergens last van en speel het spel naar volle tevredenheid.
In het begin, toen het spel net uitkwam ook geen problemen gehad of heb je het spel recent gekocht. Dan kan het kloppen dat je weinig tot geen problemen hebt gehad. De recente grote patch heeft veel problemen verholpen.
"EA werkt nu namelijk hard aan de opvolger van Battlefield 4, Hardline." Dat kun je toch geen opvolger noemen.

[Reactie gewijzigd door Devata op 15 november 2014 19:30]

Hardline is geen opvolger van Battlefield 4, Battlefield 5 is de opvolger en verschijnt in 2016.
^ Het is hangar 21 i.p.v. 41.
Veel maps zijn gewoon niet goed en ongebalanceerd.

Ik zie dat deze open maps zijn met weinig gebouwen. Jammer wat had toch liever meer city maps gezien. Ik ben zelf scout heli expert en zou toch liever meer van sunken dragon (alleen dan meer licht/sneeuw), shanghai, floodzone , dawnbreaker type maps willen zien.

Als ik die mappen zo even zie is het gewoon open field waar iedereen tegen elkaar clashed...

Hover tank daarentegen lijkt me leuk, net als bij BF2142

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True