Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 66 reacties

De Windows-versie van de Naval Strike-uitbreiding voor Battlefield 4 is na een week uitstel alsnog uitgebracht. De dlc was oorspronkelijk uitgesteld tot begin april, maar voor Battlefield 4 Premium-leden is de Windows-versie nu al beschikbaar.

Onlangs kondigde Digital Illusions CE aan dat er technische problemen ontdekt waren bij de Xbox One- en Windows-versies van Naval Strike, waardoor de Zweedse studio zich genoodzaakt voelde om de release van de dlc voor die twee platformen uit te stellen. "Kwaliteit is de eerste prioriteit," stelde de ontwikkelaar. Hoewel in dat bericht gemeld werd dat de twee versies van de dlc pas begin april uit zouden komen, is DICE nu blijkbaar al klaar met de nodige aanpassingen. De Xbox One-versie was vanaf donderdag 27 maart beschikbaar. De versie voor Windows-versie is inmiddels ook verkrijgbaar, zo wordt er geschreven op de Battlefield 4-blog.

Battlefield 4: Naval Strike bevat vier nieuwe maps en een nieuwe gamemode genaamd Carrier Assault. Die gamemode is geïnspireerd op de Titan-gamemode uit Battlefield 2142. Spelers vechten om een aantal eilanden waarop control points te vinden zijn. Bij ieder control point staat een raketinstallatie die automatisch ingezet wordt om het vliegdekschip van het vijandige team te beschieten. Wanneer genoeg schade aan een vliegdekschip is aangericht, kunnen spelers het schip binnendringen om het van binnenuit verder te vernietigen. Simpelweg de raketten het werk laten doen, is ook een optie. Battlefield 4: Naval Strike is per direct beschikbaar voor Premium-leden op de Xbox 360 en One, PlayStation 3 en 4, en Windows. Voor mensen die geen Premium-abonnement hebben, is het wachten tot 8 april. Voor de Xbox One- en Windows-versie is het door de vertraging echter wachten tot respectievelijk 10 en 14 april.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (66)

"Kwaliteit is de eerste prioriteit," stelde de ontwikkelaar.
fijn dat ze van eerdere problemen geleerd hebben, nu moeten er alleen nog bewezen dat het daadwerkelijk zonder problemen toch online komt.
BF4 is nogsteeds een groot bugfestein, ik ben benieuwd of de naval strike update ook wat fixes mee brengt. 2 Grote bugs zijn nog altijd de killcam die de verkeerde persoon aan geeft als de persoon die jou om zeep heeft geholpen. En een voor mij zeer storende bug is dat als ik word gerevived nadat ik ben neergeschoten met een 2x magnifier voor mijn holo sight de zoom in en zoom out zijn omgedraaid. Met de 2x magnifier weg geklapt zoomt hij dus in. Dat is erg onpraktisch. Verder zitten er nog zat andere bugs in.
Kerel... ik speel dagelijks BF4 en ik herken geen 1 van deze problemen.

Er zijn voor mij geen spel hinderende bugs in het spel aanwezig, buiten de soms irritante netcode.

Voor alle mensen met crash problemen na het laden, verwijder even in je Mijn documenten de Battlefield 4 folder en je kan weer knallen. Bij 3 clan maten van mij heeft dit veel problemen opgelost door verouderde instellingen, of 3rd party tools.
Kerel.... (om je even over te nemen)

Ik speel ook Dagelijks BF4 maar er zijn meer dan genoeg "bugs" in het spel (en ook crashes) die ik dagelijks voorbij zie komen bij al mijn platoonmembers.

Wat je aangeeft (met de mijn documenten) is altijd stap 1, helaas is BF4 erg "kwakkelig" op verschillende systemen , alsof men vergeten is bepaalde test setups te draaien.

Ik heb vandaag ook voor het eerst in 3 maanden weer een crash gehad , en dat is nog wel op een computer waar ik specifiek even windows op had gezet om de "bf4" performance te testen :P

Een paar mooie vervelende bugs blijven bijvoorbeeld de volgende :

- na spawnen (zeker als je net een drukke server binnenkomt) ben je soms 20 sec aan het wachten op een wapen in beeld.
-Tijdens het switchen van levels crashed de game 3 op de 10x als je niet in volledig scherm zit (aka windowed of even alt tabbed bent)
-De netcode is inderdaad verschrikkelijk!
-Rockets/Missles etc worden vaak niet goed geregistreerd , zelfs als zie je de explosie afgaan op die helicopter.

Dat jij nu net even geen problemen hebt en lekker kan spelen , echt top voor je , helaas heeft 80% van de BF4 spelers nog problemen , 1x een kijk op het forum laat het al goed zien. Ja er is natuurlijk een procent of 10-15 waarbij het eerder aan hun pc ligt dan aan de "game" maar de overige 65% die problemen heeft ... dat geeft toch wel aan dat er gewoon goed dingen fout zijn.

Gisteren had ik nog zelfs een leuke bug die ik niet eerder had gehad :

Ging dood , word geressed , moment dat ik geressed word ga ik weer dood , resultaat : scherm blijft rondjes draaien en de persoon volgen die mij neerschoot , ik kon niet releasen of wat dan ook dus ik werd genoodzaakt mijn hele goede score (had eindelijk is een lekker potje) weg te gooien door uit de game te gaan en opnieuw de server in te gaan......
Ik speel sinds dag 1 en heb ongeveer 4-5 crashes totaal gehad. De mensen die het spel gewoon spelen zonder problemen hoor je niet op het forum klagen.

@hmmmmmmmmmpffff
Ik speel geen normal servers, alleen hardcore. Enkele keer heb ik normal gespeeld en daar zag ik inderdaad deze bug naar voren komen. Op normal zijn er te veel noobtubers..

Al met al mijn ervaring is dat de huidige bugs mij niet irriteren, maar dan ben ik ook niet zo'n kritische kijker ik speel het spel voor de fun en ik ga geen energie steken in ergenissen behalve dan dat je soms achter een muurtje ga en als nog dood wordt geschoten haha.
Nou je hebt weer wat gemist hoor vandaag.

Clan member had 3 bsod's in de eerste 10 minuten , bij sommige mappen (naval strike) krijg je ineens fps drops als je in een boot/vliegtuig zit (vooral bij 64 man mappen).

Moet er wel bij zeggen dat je soms ook wel leuke lol kan hebben met die superslechte netcode.

Vanavond (ondanks een ping van 14 naar server) had ik op een gegeven moment een stuk of 10 kills puur door ze vet te missen met mijn sniper rifle. ik join een game en word meteen neergeknald ^^ , daarna ren ik even rond ik en (ik heb tot op dat moment nog niets gedaan) , kom niemand tegen voor een minuut en krijg ineens 2x een headshot ribbon en 1x een revive ribbon (en dat als recon).

Ik kwam ook nog een glitcher tegen die als een soort gebukte roadrunner door de map zoefde , koste ons de hele game om hem 1x te killen (hij ging 2x zo snel als een andere speler) , wel gelukje dat er een !report functie op de server aanwezig was.

De game heeft nog fundamentele bugs : de netcode, de crashes , de wapens die niet goed in balans zijn , de revive bug , helicopters die neerstorten door een flare... noem maar op. De premium members die vandaag de "naval strike" voor pc eindelijk mochten aanschouwen zijn helaas niets meer dan een betalende groep "beta testers". Ik weet zeker dat dice dit totaal niet gepland had allemaal maar dat er gewoon een hele grote druk van EA's aandeelhouders achterzit.

Ik speel het spelletje ook voor de lol , maar ik ben wel kritisch waar ik tegenwoordig 100 euro voor neer moet leggen :

-bf4 50 euro
-premium 50 euro

*voor het geval je je afvraagd waarom geen losse dlc kopen of geen dlc at all?

het antwoord daarop is ook simpel :

Je word om de haverklap gespamd (zelfs bij het quick joinen) dat je een uitbreiding mist. aangezien 90% van de servers een dlc pakket heeft in zijn codebase krijg je elke keer die melding dat je bv "china rising" moet aanschaffen (was echt soms wel 10x achter elkaar via de quick join. .... )

Dan kijk je in de origin store en zie je dlc packs van 15 euro ... nou 5 exp packs die eraan komen , katjing....... geen gek die dat zou doen. Dan maar premium zodat ik tenminste de game nog een beetje fatsoenlijk kan spelen.

1e potje .... hey wat is dit , premium prioritized..... ja hoor. leuk extratje maar eigenlijk oneerlijk tegen anderen.

Een platoon maatje had een probleem met zijn China rising dlc , zelfs nu na 3 maanden is er voor bepaalde mensen nog steeds! geen fix , game crashed als ze een china rising map proberen te laden, het is iets aan EA's kant maar ze kunnen het tot op heden niet oplossen. het is er ook al heel erg lang stil over geweest , laatste post was gemaakt op 19 januari van binnenkort komt er een oplossing.... tot op heden is het stil.

Kritisch naar een spel kijken voor die prijs mag je zeker doen. Het is een hele mooie game, de graphics zijn super en de physics = amazing.

De game mist daarintegen nog net de cruciale afwerking om echt een "hit" te zijn. Door de vervelende bugs komen er afentoe echt wel woedenijgingen naar boven bij bepaalde mensen.

Hoop dat ze de game fixen , dan is het echt een topper. al gaat het met EA's tijdsdruk en slechte netcode op serverside een grote klus worden. De netcode kunnen ze alleen maar beetje meer tweaken , maar een systeem wat schat waar jij je bevind d.m.v je ping is gewoon barslecht. Lang leve console's (waar Microsoft dus aan developers verplicht om ervoor te zorgen dat iemand met 400ms hetzelfde kan spelen als iemand met 10ms). Hoe hoger je ping in BF4 , hoe beter.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 31 maart 2014 23:42]

Hoe hoger je ping in BF4 , hoe beter.
+2
Alleen ik ben niet met je laatste alinea mee eens.
Kijk hier naar deze video!
https://www.youtube.com/w..._detailpage&v=CkQDtOYim6M
Hoge of lage ping heeft niets mee te maken met de "Server Predicament"die Dice heeft ge´mplementeerd in het spel.
Je kunt wel een ping van 15~20 ms hebben en je tegenstander trouwens ook,maar in dit spel dat maakt weinig uit.
JIj relateerd BSODs aan BF4? Lijkt mij dat hij even zijn PC moet nakijken voor eventuele kapotte hardware of misschien gewoon slechte drivers. Nooit van gehoord dat een spel een BSOD veroorzaakt.

FPS drops hebben gewoon te maken dat je videokaart het niet aan kan op drukkere momenten, dat ligt toch echt aan je set-up.
Helaas dat ik je teleur moet stellen , er zijn mensen met computers van over 2000 euro die gewoon een dikke bsod krijgen tijdens het swappen van levels , je kan prime95 perfect draaien , memtesten wat je wilt maar alsnog blijven sommige combinaties gewoon bsod's geven. Het heeft allemaal te maken met de code van battlefield 4 , het is ook nog een relatief nieuwe engine en de physics ervan zijn heel erg vet en gecompliceerd. BF4 is te snel gerushed en hierdoor zitten er nog steeds issues in waaronder die van een bsod. Drivers zijn natuurlijk op proper manier gechecked en opnieuw geinstalleerd , beta drivers geprobeerd , alle hardware is minimaal 1x vervangen.

Ik geef je wel gelijk dat 70% van de gevallen met BSOD gewoon te maken heeft met mensen die of kapotte hardware hebben of idem een driver issue , in dit geval is het niet zo.

een voorbeeldje over een bsod :

BF4 kan een bsod veroorzaken tijdens het swappen van levels (verhoogde kans als speler in de desktop zit tijdens het swappen).

Fps drops hebben niet altijd iets met de setup te maken. Slechte programmering en optimalisatie zijn een heel vaak terugkerend probleem nu games steeds complexer worden. Het afschuiven op set-up is gewoon onzin.

Als een i5-2500 met een 270x gewoon al zonder hikken op ultra en 64 man explosiefest in ea metro of locker door kan staan. En dan fps drops gaat geven op het moment dat er niets om je heen gebeurd terwijl je rustig aan het vliegen bent is er toch echt iets fout met de map code. Als je in andere levels waarbij het er veel zwaarder aan toe gaat geen issues hebt zegt het genoeg.Je kan dan nog een driver probleem denken maar als je op verschillende servers hetzelfde hoort van bijna iedereen dat het amper te doen is (was voornamelijk eerste avond , ze hebben nu een kleine server code optimalisatie patch uitgebracht) dan heeft het echt niet met setup te maken.

Ik raad je aan om je volgende keer iets beter te verdiepen in je materie eer je gaat replyen met een hoge dunk van dat je het helemaal weet. Als je al een Ow het is dit en dit reply gaat geven zorg dan dat je weet waar je het over hebt . het komt nu een beetje knullig over.
Je komt nu zelf redelijk knullig over, op het battlefield forum staat het een en het ander over mensen die een BSOD krijgen tijdens het laden van een map. Deze werden allemaal opgelost door een nieuwe driver te installeren, dit is een bug in de driver.

Ik herken je probleem niet met framedrops, misschien gebruik je mantle? Hier heb ik namelijk ook last van grote framedrops en dit ligt niet aan Dice maar aan mantle, mantle is namelijk nog in BETA versie.

FPS drops hebben inderdaad niet altijd met hardware te maken, maar wie ben jij om dit te bepalen? Jij hebt de kennis over de optimalisatie van BF4? Als je bijvoorbeeld lag heb met een 270x op een spel zoals Rust, ja natuurlijk heeft dat met de game te maken.

Dus.. wie is er nou knullig?
wil je daar echt een antwoord op knul? jij bent knullig , je kijkt 2 minuten op google en op het bf4 forum en doet alsof je een expert bent. Nu kom je weer met knullige vragen zoals gebruik je mantle terwijl als je een beetje verder had gekeken dan je gekwetste ego dan had je allang wel kunnen doorhebben dat we dat allemaal allang gecontroleerd hebben.

En voor je info : Ik heb hier meerdere 270 , 270x , 280x , 290x testsystemen staan ,meerdere pc configuraties dus ja ik weet het wel iets beter dan een 15 jarige die even google'd. kom over een jaar of 10 terug als je je middelbareschool hebt afgemaakt.

Ook je antwoord van "driver" issue is ook gewoon weer complete bullshit , het lost voor een kleine groep issues op , voor andere groepen lost het totaal niet op. Ook mooi is dat je de game probeert te verdedigen door te zeggen licht niet aan de game.... Als elke nieuwe game op max gewoon volop draait zonder stotter , elk test programma draait zonder stotter en 100% stabiel is en van de 50 zware programma's en tests die zijn uitgevoerd crashed hij alleen bij battlefield... dat zou genoeg moeten zeggen. maarjah je zag de klepel bij de vorige post al niet hangen dus dat zul je nu ook niet kunnen.

Doe me een lol , ga eerst is wat kennis op doen eer je weer gaat reageren want ik heb geen behoefte om elke keer kinderen te moeten verbeteren.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 2 april 2014 23:00]

Haha, ik lees met plezier jouw ergenis :D

Toch wel typisch dat iemand met "veel "computer kennis zoveel problemen heeft met BF4 _/-\o_

Het enige wat je tegen komt is mensen met problemen die toevallig allemaal een ATI kaart hebben. Ik vind het vreemd dat je zegt "Daar hebben meer mensen last van" en vervolgens kan je niemand vinden op het internet met hetzelfde probleem.. 8)7 8)7

En omdat jij een 270, 270x, 280x en een 290x test systeem hebt zegt helemaal niks over jouw kennis, goh je kan een systeem in elkaar zetten, dat is MBO niveau 2 kerel.

Hier is een hele mooie voorbeeld waarom BF4 jouw computer niet kan laten BSODen. Als je het onderstaande niet snap ... |:(

http://www.engineersgarag...ing%20System%20Layers.jpg


Doe me een lol en reageer dan niet meer met je "elke keer kinderen te moeten verbeteren", dit laat gewoon het niveau van je IQ zien.
Ik wist dat je ging reageren , zo makkelijk. Mijn ergenis is puur uit het feit dat ze jullie vmbo studentjes nooit een fatsoenlijke opleiding geven. je smilies zijn daar weer een mooie getuigenis van.

een simpel plaatje linken laat ook weer zien dat je snel 1 seconde gegoogled hebt om "pro" over te komen. Helaas zul je nog even moeten studeren , dan wie weet laten ze je ooit toe op het mbo 2.

Je gaat ervanuit dat wij puur alleen maar "ati" kaarten hebben getest. ik dacht dat je misschien slim genoeg was dat ik niet alles zou hoeven op te sommen wat we allemaal gedaan hebben. Ik denk dat je dan zeker een hele dag aan het googlen bent om het te snappen.

Dat je slecht bent met google is ook natuurlijk wel iets , ik kan in minder dan 10 seconde zo een post of 200 boven water halen van verschillende gebruikers met vergelijkbare problemen. Misschien even via letmegooglethatforyou.com zoeken naar een gidsje om commands te gebruiken in je zoek query's ? Hightech kan zijn post hieronder nog fatsoenlijk formulieren , jij kan niet meer dan even via google een domme search uitvoeren. Heel goed geleerd daar op het vmbo.

Ik moet mij helaas toch aanpassen aan het IQ waarin jij reageert (aka vmbo niveau) , als we wat meer diepgaand gaan praten dan moet je of een woordenboek erbij pakken of je zult toch die google cursus moeten volgen , al hebben ze de domme zoektermen wel redelijk kinder friendly gemaakt , misschien kom je eruit. krijgen we vast hier wel weer een reply van je op aangezien je het vast niet kunt hebben dat de fabeltjes die je rondbazuind op je middelbare school het op internet toch niet zo goed doen. (en op op jouw niveau te blijven 8)7 )

nou naar bedje zackito , sesamstraat is over 8-)
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je pc. Wat veel mensen vergeten met stresstesten is dat alleen de cpu en ram wordt getest. Je systeem kan prime95 misschien dagen draaien zonder te crashen maar tijdens het gamen komen er meer componenten kijken die het systeem zwaarder belasten.

Zware factor
- je cpu moet gigantisch veel data verwerken wat via de pci express express lanes rechtstreeks naar je cpu wat niet gebeurt tijdens een stresstest

En de wat kleinere factoren waarbij de southbridge het systeem belast
-audio wordt verwerkt wat het systeem zwaarder belast en niet gebeurt tijdens een stresstest
-sata drives ( deze belasting kan er voor zorgen dat het systeem crasht tijdens het laden van een map of juist na een map
- internet / lan

Ik test systemen eerst via intel burn test ( zwaarder dan prime95 ), daarna laat ik een unigene valley loop draaien of furmark voor een hele nacht en daar.

Mijn systeem met een 3570k is 24 uur stabiel op 4.6Ghz maar tijdens het gamen stabiel op 4.5Ghz vanwege de vele factoren die er bij komen kijken.

Het kan zijn dat je processor misschien niet overgeklokt is maar misschien niet kan voldoen aan de standaard clocks. Maar bsod is niet battlefield 4 gerelateerd, het kan zijn dat bij jou alleen bf4 crashed. Dit is mogelijk omdat dit een van de zwaarste spelen is. Ik had eerst ook last van bsod's op bf4 ( 24h intelburntest stable ) maar had er geen last meer van toen ik terug klote van 4.6 naar 4.5
Ik begrijp wat je zecht hightech :) helaas heeft het echt niet met de pc te maken , dedicated audiocard van creative , zeer sterke processor , goede koeling , underclocken hebben we ook allang even naar gekeken , verschillende i5 / i7 processors gebruikt. Mobo geswitched , zelfs 1 model met een hele dure watercooling installatie kreeg een bsod toen wij hem aan het testen waren.

De bsod's komen op de manier hoe battlefield dingen inlaad in het videogeheugen en het normale ram. Je ziet ook dat hij vaak crashed op specifieke punten (waarna je een bsod krijgt) doordat bf4 instructies biljft sturen en geheugen blijft aanspreken waar het een memory leak in heeft geslagen , gebeurt dit tijdens het swappen van level krijg je een instant bsod. Battlefield is natuurlijk ontworpen om ca 90-95% van de gpu te gebruiken en dat merk je aan de physics in het spel. De enige reden waarom battlefield crashed is omdat er "pleisters" gebruikt zijn in het codeerwerk, die pleisters zijn gemaakt omdat de game te snel gepushed is door de aandeelhouders , vandaar dat het DICE ook zoon enorme tijd kost om alles op te lossen.

Ik kan hem gerust een dag of twee aan laten staan met furmark , valley , heaven etc en geen enkele issue, geen artifact te zien en een systeem wat zo stabiel is als een zonnetje. Video bewerking met rendering terwijl er ook nog is druk meerdere projecten gecompiled worden op de achtergrond voor een uur of 10-15 is ook geen probleem.[ de compile stress test die wij gebruiken is specifiek ontworpen voor de U-servers die we bij datacenters plaatsen). Crysis 3 , Metro, arma 3 etc allemaal non crashing , dan ook nog met supersampling (4k) tombraider/the witcher 2 spelen en ook daar geen enkel probleem mee. Al merk je dat sommige kaarten het helemaal niet fijn vinden om op 4k te moeten renderen haha). Alleen battlefield geeft problemen.

Het blijft makkelijk het bij de pc neer te leggen , ik snap alleen niet dat mensen blijven ontkennen dat het daadwerkelijk aan de game zou kunnen liggen , uit zoveel onderzoek van verschilende mensen is al gebleken dat er heel wat haken zijn blijven liggen door tijdsdruk en eisen van externe partijen (microsoft vooral ivm de xbox one en 360 versie). Dat de game ook onstabiel is op elk ander platform (ps4/xbox one / ps3 / xbox 360) laat ook duidelijk zijn tekens zien dat er in de engine of de aansturing van de engine nog wel het nodige knutselwerk te behalen valt. Als zoveel mensen last hebben met zoveel verschillende goede setup's en de problemen na te zien zijn op verschillende testsystemen dan weet je genoeg.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 2 april 2014 21:33]

...mijn hele goede score (had eindelijk is een lekker potje) weg te gooien door uit de game te gaan en opnieuw de server in te gaan...
Alleen dit, was voor mij genoeg om BF4 niet te kopen.
Overigens heb ik na alle gedonder met BF3 mooi afgewacht en ben achteraf blij dat ik het spel niet gekocht heb.

De netcode is waardeloos, een PC laten berekenen waar de speler "zou moeten" zijn gerelateerd aan de gemiddelde ping. Welke idioot bedenkt dat?
Mensen die hun uiterste best doen voor een goede ping worden benadeeld en casual gamers met een hoge ping kunnen voor een dozijn spelers het hele spel verstieren!

Dat je doodgeschoten wordt en vervolgens om een hoekje komt te liggen waar je eigenlijk niet was toen je "geraakt" werd. Fijn hoor.
Niet geregistreerde rockets/missiles? Dat ligt aan jezelf wss.
Het ligt aan de situatie , niet aan mij om eerlijk te zijn :)

Kan op youtube ook een hoop goede voorbeelden vinden ervan mocht je wat meer info willen erover.

Een actueel voorbeeld : Als bijrijder in een helicopter, je vuurt je "locked missle" af en dan zie je de explosie van dichtbij op bv een vijandelijke heli... helaas geen bericht of wat dan ook dat de vijandelijke heli schade heeft ontvangen. en dan ook echt meerdere malen dat meemaken is niet fijn.
Killcam bug is zeker wel een issue, wordt door enorm veel mensen als storend ervaren. Als je dagelijks speelt moet je dat wel gemerkt hebben.
Kijk dan eerst even bij de patchnotes ;) daar staan een groot deel van de fixes in deze dlc patch. oa de killcam zou weer moeten werken, je revive bug ken ik niet en voorzover te zien ook niet in de patch notes. Gebruik die magnifier dan ook niet omdat die compleet nutteloos is en alleen mijn beeld opvult met onnodige clutter :)
beter neem je dan een 3.4 scope of alleen holo/red dot. maar goed eigen keuze en het zou uiteraard gewoon moeten werken.
Dat is mooi, ik ga het vanavond maar eens testen. Als de magnifier bug er nog in zit maak ik wel een video, dat is de beste manier om bugs onder de aandacht te brengen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft. Ik gebruik een vrij grote FOV van 100 graden, dan is een holo erg praktisch als je een gebouw binnen gaat, maar op een open veldje oid schiet het al snel te kort en is de magnifier een uitkomst. Met een 3.4 scope kleine ruimtes schoonvegen is een behoorlijke uitdaging, zeker met een LMG waarbij de hipfire ongeveer net zo accuraat is als plassen na een kratje bier.
In de vorige patch stond dat netcode issues gefixt zouden zijn... Patch Notes did not deliver...
BF4 is nogsteeds een groot bugfestein, ik ben benieuwd of de naval strike update ook wat fixes mee brengt. 2 Grote bugs zijn nog altijd de killcam die de verkeerde persoon aan geeft als de persoon die jou om zeep heeft geholpen. En een voor mij zeer storende bug is dat als ik word gerevived nadat ik ben neergeschoten met een 2x magnifier voor mijn holo sight de zoom in en zoom out zijn omgedraaid. Met de 2x magnifier weg geklapt zoomt hij dus in. Dat is erg onpraktisch. Verder zitten er nog zat andere bugs in.
Zoals te lezen is in de Patch notes is de Killcam bug gefixt. Over het probleem met je magnifier staat niks vermeld helaas.
Patch notes of niet, ik had vanmiddag geen enkele killcam melding die correct was.
Wat ik heb gezien is dat er de laatste paar dagen 3 updates geweest zijn:

- Het begon met de commander tweaks/fixxes
- 500MB game update die gelijktijdig met onderstaande werd uitgebracht
- 5GB Naval Strike DLC

EDIT:

Spel freezed bij mij sinds alle bovenstaande updates, om de paar minuten.
Onspeelbaar dus.

Dit weekend ging het allemaal nog prima, erg spijtig...

[Reactie gewijzigd door Ultimo op 31 maart 2014 18:01]

Ik heb sinds de laatse patch geen problemen meer met de servers. Geen soundbug meer en ik klap er ook niet meer uit.

Te snel geroepen, nu zit er verdorie weer een memory leak in.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 31 maart 2014 21:00]

Ah nee, niet weer. Heb ik de vorige keren ook zo zwaar gehad. Nja lekker potje diablo dan maar.
So far so good. Nu doet ie het wel redelijk. Al duurt het in de nieuwe maps wel lang voordat het geluid begint. Je bent al een aardig eindje op weg voordat het geluid zijn intrede doet.
Net eerste potje gespeeld en direct weer een freeze. Sinds vorige patch heb ik daar geen last meer van gehad.

[Reactie gewijzigd door Firelock op 31 maart 2014 16:51]

Dan weet je in ieder geval dat je een authentiek EA product hebt aangeschaft. ;)
Ben benieuwd. Ik weet nog dat ik Titan een erg leuke variant vond op Conquest. Zeeslagen heb ik ook erg gemist in de serie. Ik ben benieuwd of ze die weer leuk voor elkaar hebben. Het is alleen de vraag wanneer ik besluit om Premium te kopen, en nog meer wanneer ik weet naar Windows boot (of misschien of ik toch, ondanks mijn vijandigheid tegen de software, besluit om WINE te installeren als iemand Battlefield 4 eindelijk hierop aan de praat krijgt).
Net wat potjes Titan gespeeld en het is toch wel leuk om te doen.
Eerst elkaar lopen lastig te vallen op de kaart om punten te veroveren en na een bepaald aantal minuten mag je elkaars vliegdekschip helemaal slopen. Oftewel een combi van domination en rush.
En rondjagen met een hovercraft is ook grappig. :)
" De dlc was oorspronkelijk uitgesteld tot begin april", nou ja.. dat is het ook alweer bijna. Mooi dat de vertraging niet zo lang duurde. Nu maar eens kijken of het ook daadwerkelijk goed te doen is. Foutloos verwacht ik niet meer, maar dat kunnen ook fouten zijn die al in het spel zaten. :)
Best vervelend als je een 120GB SSD hebt.
Ik moet steeds meer verwijderen haha.
De "slaapfunctie" van 20GB heb ik al weg gegooid.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe spelmodi, ik heb 2142 nooit online gespeeld namelijk.
Best vervelend als je een 120GB SSD hebt.
Ik moet steeds meer verwijderen haha.
De "slaapfunctie" van 20GB heb ik al weg gegooid.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe spelmodi, ik heb 2142 nooit online gespeeld namelijk.
Ik heb precies hetzelfde haha, van het weekend een grotere SSD besteld, want op een gegeven moment houd het toch echt op.
Ik ken je pijn, al zijn er 250 GB SSD's van maar 120 euro en dat zijn geen slechte B merk SSD's
Hebben ze de andere problemen dan ook eindelijk een keer opgelost? Nog steeds extreme rubberbanding, hit detection problemen, server lag, wegvallend geluid, het volledig ontbreken van fatsoenlijke balans of de totaal niet nuttige of werkende battlepacks.

Ik heb bewust de expansion packs nog niet gekocht. Laat ze eerst de primaire functionaliteit maar eens oplossen.
Kort maar krachtig: nee. Lees vooral de officiele BF fora eens.
Hitdetection ligt aan de spelers zelf. Balans is ook iets wat persoonlijk is in dit geval. Anders zijn killstreaks iets meer voor je? :P

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 1 april 2014 11:09]

Zo denk ik er ook over... ik had jullie graag allemaal vanaf de zijlijn uitgelachen omdat ik besloten had geen Bf4 (of andere troep van EA) meer te kopen... toen kwam Sinterklaas ... Wel heel erg lief van mijn vrouw.
Ik heb er al een paar uurtjes opzitten en vind het lekker weg spelen. Het zijn open mappen maar als inf heb je bij deze open mappen ook genoeg te doen. Je hebt bijvoorbeeld veel plekken onder bergen en heuvels waar je kunt cappen en kunt er via verschillende ingangen bij komen. Ook zien de mappen er vernieuwd uit en zijn goed doordacht. Verder loopt het soepel bij mij, maar redelijk makkelijk kills in normal mode.

[Reactie gewijzigd door 304087 op 31 maart 2014 17:10]

Zojuist een paar potjes gespeeld en ik moet zeggen dat het erg bevalt. Helaas is de ticket count op de servers waar ik speelde veel te laag voor rush (75tickets) dus men komt amper langs de eerste 2 MCOMS. Carrier assaultt is een geniale gamemode maar laat wel veel aan wensen over (je hebt bijvoorbeeld niet de kans om van de carrier af te komen voor ie opgeblazen wordt).

Over 2 weken is de DLC voor non-premium members te koop, dat ze alsnog premium user 2 weken early acces gaven is echt een dick move, deze non-premium members moeten dus alleen maar langer en langer wachten (ivm de eerste delay).
Uh ja, daar betalen we tenslotte ook voor. Dus wat jij een "dick move" vindt, komt mij dan wel weer zo eerlijk over.
"Battlefield 4: Naval Strike is per direct beschikbaar voor Premium-leden op de Xbox 360 en One, PlayStation 3 en 4, en Windows. Voor mensen die geen Premium-abonnement hebben, is het wachten tot 8 april."

Betekend dit dat deze uitbreiding dan ook gratis te spelen is vanaf 8 april voor niet-premium leden? Als dit zo zou zijn dan is het erg leuk. :+
Nee, je moet de DLC dan gewoon kopen. 8)7
Het was ook bijna te mooi om waard te zijn, maar in het artikel stond het niet erg duidelijk aangegeven, vandaar mijn twijfels. :+
ben benieuwd. Als ik weer thuis ben even origin laten downloaden
Zo'n 4.7GB + een +/- 500MB update voor BF4 zelf. Succes ;)
Zo'n 4.7GB + een +/- 500MB update voor BF4 zelf. Succes ;)
Duurt nog geen 10 minuten om dat te downloaden ;)
Nou hier minimaal :o En dan bof ik nog dat ik een weekje het huis voor mezelf heb.
Ik weet niet of je snel internet hebt of niet maar probeer de R&D modus eens, dat heeft mijn trage snelheid verholpen in ieder geval ;)

http://wiretuts.com/battl...ms-and-how-to-solve-them/ (Slow download fix stukje)
Nee hoor, het is niet echt traag. Maar het is geen glasvezel. Toch bedankt :)
ik heb een glasvezel in mijn huis liggen dus dat is zo binnen. inderdaad is van 5-10 minuten bij mij _/-\o_

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True