Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 156 reacties

In Battlefield 4 is een bug ontdekt waardoor er een onzichtbaar, onverwoestbaar schild in de spelwereld verschijnt. Als een speler is neergeschoten, blijft zijn hitbox overeind staan. Andere spelers kunnen zich daar weer achter verschansen, waardoor ze geen schade kunnen oplopen.

De bug werd ontdekt door YouTube-gebruiker JackFrags. Tijdens opnamen van een van zijn video's liep hij de bug tegen het lijf. In zijn video geeft hij een samenvatting van zijn bevindingen. Een speler die neergeschoten is, maar nog wel met een defibrillator gereanimeerd kan worden, werpt een onzichtbaar, ondoordringbaar schild op. Waarschijnlijk komt dit doordat de hitbox, het onzichtbare oppervlak waarop een speler door projectielen geraakt kan worden, niet tegelijk met de neergeschoten speler op de grond valt. Het resultaat is een onzichtbaar scherm dat granaten en zelfs tankpatronen weerstaat. Als een speler niet meer te reanimeren is, verdwijnt de hitbox wel. Een medewerker van DICE stelt dat de ontwikkelaar naar de zaak aan het kijken is.

Het is niet de eerste bug waarmee Battlefield 4 te maken heeft. Sinds de release klagen gamers onder andere over de hoeveelheid lag waarmee ze te maken hebben bij drukbezette servers. Ontwikkelaar DICE heeft in het verleden aangegeven verdere contentuitbreidingen op de lange baan te schuiven, totdat alle technische problemen met de game zijn opgelost. Spelers klagen echter nog steeds over de bugs terwijl dlc-pakketten gewoon worden uitgebracht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (156)

Heb twee weken geleden BF4 aangeschaft. Nog geen enkel lag probleem of storende bug gezien. Tot nu toe alleen maar lol mee gehad.
Dit is trouwens wel een hele rare bug. Vind het raar dat deze nog niet eerder ontdekt is.
Die server problemen komen vooral in 64 slot naval strike servers voor,met name rubberbanding.
DICE is ook erg ontevreden met de serverprestatie's en heeft opdracht gegeven om de server hardware te upgraden.

Ik speel het spel al sinds release,en heb zelf gelukkig weinig last van crashes gehad,maar de zo genoemde ''netcode'' is voor mij toch een behoorlijke tegenvaller.
Als ik op iemand schiet en vervolgens dekking zoek achter een muur verwacht ik niet dat terwijl ik al 3 seconden achter de muur sta,ik alsnog neergeschoten wordt.
Vrij vervelend allemaal.

Ook zijn er al filmjes van dit probleem online gezet 3 maand geleden,maar werd dit probleem afgedaan als een catogorietje ''netcode''.
https://www.youtube.com/watch?v=CYqUtsm4Ids

EDIT: De bug uit jackfrags filmpje gebeurt alleen met granaten/rpg's/en tankshells,eigenlijk alleen met explosieven dus.
Kogels kunnen namelijk door de hitbox heen,je kunt bijvoorbeeld met 1 sniper kogel 2 tegenstanders dood schieten,met een rpg kan dat niet,die ontploft op impact.

[Reactie gewijzigd door kevinvh op 14 april 2014 15:01]

Mijn oprechte exuses,ik heb het bericht aangepast.
Ik kon niet op het juiste woord komen.
Dat heb ik dus ook. Hoeveel er over de bugs geklaagd wordt, is werkelijk ongelofelijk. En ik maar gamen zonder ergens last van te hebben.
Plus, bedenk ik me net, ik schiet regelmatig twee enemy's die achter elkaar lopen neer. Dit nog nooit meegemaakt.
Inderdaad, ook ik heb nergens last van hoewel er ontzettend veel over bugs geklaagd wordt! Vindt alleen wel dat je bij alle Battlefield games altijd ontzettend veel kogels in iemand moet pompen voordat degene eindelijk dood is! Had ik bij Call of Duty games veel minder... :o :o
Inderdaad, ook ik heb nergens last van hoewel er ontzettend veel over bugs geklaagd wordt! Vindt alleen wel dat je bij alle Battlefield games altijd ontzettend veel kogels in iemand moet pompen voordat degene eindelijk dood is! Had ik bij Call of Duty games veel minder... :o :o
Tja, daar is het Call of Duty voor. Een totaal andere game (en franchise dan dat Battlefield ooit geweest is) CoD is eentje die anno 2014 ook geen beste franchise meer is (vanaf MW2 is ook die serie echt een ramp geworden imo), qua gameplay iig niet. BF4 is wat dat betreft minder arcade dan dat CoD is.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 14 april 2014 16:16]

Ik heb de definitie van arcade nog een keer opgezocht, maar ik denk dat je bedoelt dat BF games dan juist meer arcade zijn dan Call of Duty games?? Ik vind het bijvoorbeeld niet erg realistisch dat ik als sniper iemand een kogel van dichtbij in zijn nek pomp, hij dan nog niet dood is, wat bij Call of Duty wel het geval zou zijn...

(Of begrijp ik je nou verkeerd??? 8)7 )
Ik heb de definitie van arcade nog een keer opgezocht, maar ik denk dat je bedoelt dat BF games dan juist meer arcade zijn dan Call of Duty games?? Ik vind het bijvoorbeeld niet erg realistisch dat ik als sniper iemand een kogel van dichtbij in zijn nek pomp, hij dan nog niet dood is, wat bij Call of Duty wel het geval zou zijn...

(Of begrijp ik je nou verkeerd??? 8)7 )
Dan doe je toch iets niet goed, met de snipers in BF4 heb je net zo goed een kill dan, kill wordt dan gezien als een headshot. Als je dan nog niet dood bent, weet ik het ook niet meer, maar dan speel je waarschijnlijk geen Battlefield.

Snipen is in Battlefield zo anders dan in Call of Duty. Of wou je beweren dat een 'quick scope' realistisch is? 8)7 :?

[Reactie gewijzigd door CH40S op 14 april 2014 18:57]

Nee het is tog echt Battlefield 4 waarbij me dat al een paar keer gebeurd is! ;)

Inderdaad is een 'quick scope' niet realistich, daarin doet Battlefield het wel beter dan Call of Duty...

Battlefield vind ik zowiezo wel beter dan CoD, het verwoesten van de omgeving levert daar een stevige bijdrage aan...

[Reactie gewijzigd door HWSHHZ op 14 april 2014 22:35]

Als je het filmpje bekijkt, dan zie je dat het vooral om explosieven gaat. Hij zegt dat ie niet heeft getest met kogels. Maar dat het zou kunnen dat die wel eens minder damage kunnen doen.

Voor mij verklaard het sommige dingen wel. Maar ik merk af en toe wat op van de bugs. Ik vind het bijvoorbeeld vervelender als mijn rocket door een voertuig vliegt......
Dat klinkt logisch, kogels gaan normaliter door tegenstanders heen en raken dus ook spelers die achter het doel staan (inderdaad met minder damage, want zijn al een beetje afgeremd). Granaten en raketten ontploffen gewoon op het eerste doel dat ze raken.
@ Vincedf :
was daar dan een medic bij in de buurt?
Iedereen die een beetje ervaring heeft met FPS merkt na een uur spelen hoe kapot dit spel is. Het is onmogelijk dat je daar geen last van hebt gezien de problemen iedereen treffen, je kan het hooguit niet zien. Als je het niet ziet dan ligt het toch echt aan jezelf, tenzij je alleen maar in voertuigen zit omdat de bugs daar minder obvious zijn.
Alle bugs die ik gezien heb waren niet zodanig dat ik erover wil klagen. Wat visuele glitches hier en daar. Ze worden erger als je door een scope kijkt, merkte ik. Ik moet toegeven dat ik zelden recon class gebruik, dus ik merk er niet veel van. Verder merkte ik op dat de killcam vaak niet klopte (verkeerde 'killer'), maar daar ga ik echt niet over klagen en is overigens al opgelost.

Wat ik me juist bedenk, is dat ik het idee heb dat ik wel eens geraakt wordt dat niet zou moeten kunnen (terwijl ik achter een rots o.i.d. zit). Maar ik weet nooit 100% zeker of ik dan wel echt uit zicht ben geweest of niet. Maar dat vind ik wel irritant.

En verder kan ik niks noemenswaardig bedenken op dit moment. Hij draait hier verder soepel op 1080p ultra settings.

Edit: Ik heb ook het idee dat er veel hackers zijn overigens. Als dat waar is, dan is dat mijn enige echte klacht.

[Reactie gewijzigd door JoepD op 14 april 2014 16:04]

Er zijn niet veel hackers in BF4 voor zover ik weet, dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.

De bugs zijn niet visueel, maar er zijn veel netcode bugs en domme fouten zoals de in dit artikel genoemde fouten die voor een FPS gamebreaking zijn.
Er zijn niet veel hackers in BF4 voor zover ik weet, dus daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken.
Sorry? Misschien moet je dan eens kijken naar de lijsten van bijvoorbeeld PBBans, GCC Stream en Anti Cheat Inc. Zelfs de wat onbekendere Anti Cheat Inc. heeft ruim 1000 cheaters al in hun database staan.
Niet veel actieve cheaters dan. Ik speel al een maand of 2 geen BF4 meer, maar ben hooguit 2 cheaters tegengekomen.
Heb de game een maand geleden gekocht.
Heb wel last van wat bugs zoals:
- eerste spawn als je een gane joint zit je vast in de grond (die onzichtbaar is)
- eerste 10 sec van de game zijn alle textures super vaag en liggen er geen planten/rosten op de grond.
- soms als ik een rush server join dan komt er vanaf de plek waar een opgeblazen objective staat in een loop het geluid van dat de bomb geplant is vandaan (kan wel hinderlijk zijn).
- in zavod311 (uit mijn hoofd): als ik vanaf een grote afstand naar de bunkers kijk (bijv als sniper) dan zijn de "ramen"/schietgaten niet zichtbaar maar lijkt het op een muur.

Gelukkig hebben de bugs geen invloed op de spelervaring: gewoon 10 secs wachten voordat je spawnt als je net de server gejoint hebt en geen zavod spelen (wat ik zoiezo een rot map vind).

Zeker met de Naval Strike expension is bf4 (met premium) echt de mooiste en uitgebreidste shooter van dit moment, zeker het geldt waard.
Die textures etc worden gewoon gestreamed, maw je pc heeft wat extra tijd nodig blijkbaar.

Ik speel dit ook samen met enkele kameraden, allemaal highend machines, denk i7 4400/290x/ssd en 16/32gb ram, en geen van allen klaagt over bugs.

Mogelijk zijn er zaken die door bottlenecks in multi threading op tragere machines voor (veel) meer problemen zorgen.
Ik denk dat dat te maken heeft met de blackscreen die mensen hadden.
DICE heeft dat probleem opgelost zodat je geen 2 a 3 seconden zwart scherm hebt bij het spawnen,maar nu is het spel soms nog niet lekker gerenderd als je direct weer spwant.
Ik heb het ook wel eens,en ik heb ook een high end pc.
I7-4770K
Asus sabertooth Z87 tuf
2 X 7970 3GB
16GB corsair vengeance pro
2 X samsung 840 ssd's
Ik heb een 2500k op 4.2GHz en mijn gtx780 op 1150mhz dus ik heb zeker geen low-end computer. De game staat op een hardeschijf maar dat is ook niet zo gek (zonde van 50gb ssd ruimte).

Daarnaast slaat je opmerking dat textures gestreamed worden nergens op. De textures staan op je hardeschijf en worden in het (video) geheugen geladen.
Elk modern spel heeft zoveel textures dat die niet uncompressed in het videogeheugen blijven. Een gta, bf4, quake IV laden on-demand textures in.

Misschien even inlezen voor je zegt dat dat nergens op slaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaTexture
Gestreamed van je HDD dus. Doordat er verscheidene GB's doorgevoerd worden (niet alleen textures) kan het dus wat langer duren voordat je die dingen ziet, een SSD kan veel sneller 'streamen' naar je geheugen/videogeheugen (weet niet precies hoe dat zit).

Dit bedoelde Apache ook te zeggen met dat je PC wat langer de tijd nodig heeft met name de HDD dus. Als er b.v. 500 MB (geen idee hoeveel het precies is) aan textures ingeladen moet worden en je schijf kan maar 50 MB/s doorvoeren (is reel voor een HDD) dan duurt het dus een paar seconden voordat het klaar is met laden en je alle textures goed kan zien.

[Reactie gewijzigd door Rifleshader op 14 april 2014 17:30]

Maar het laden van de textures gebeurt tijdens het laadscherm dus zou dat het nogsteeds niet verklaren...
die bugreports worden echt wel niet verzonnen hoor. Fijn dat het bij jou wel fijn werkt, daar niet van, maar het blijft onbegrijpbaar, zelfs onacceptabel dat die bug (en vele andere) erin zit(ten), ook al heeft een deel van de spelers er geen last van. Ze geven het zelf ook toe maar zolang ze geld blijven binnenkrijgen van serverhosters en nieuwe spelers is er voor hun geen tot weinig motivatie om er echt iets aan te veranderen.

Even allen samenspannen en BF5 niet halen?
Ik verwacht niet dat Battlefield 5 wederom een slechte launch zal kennen en de maanden daarop vol bugs zit. Ik hoop dat DICE/EA z'n lesje geleerd heeft. Ik koop/preorder sowieso nooit een game bij de launch. Ben ik 1x ingetrapt met Bulletstorm; Enorme hype, bleek het niet waar te maken. Je betaald een automonteur toch ook niet voordat deze je auto daadwerkelijk heeft gerepareerd.
Ik geloof daar niet meer in, bf3 was alleen door dice gemaakt, aan bf4 hebben meerdere studio's gewerkt oa visceral en het voormalige team van MoH.
BF5 wordt helemaal niet meer door dice gemaakt dus ik zie het zwaar in voor de battlefield series.
Het is belachelijk dat dit spel zo veel bugs kent, echter is het natuurlijk onzin om te stellen dat men eerst de bugs moet fixen om vervolgens pas de dlc uit te brengen. Hier zijn namelijk teams voor aangewezen. Zo is er een team dat zich bezighoudt met de bugs en een team dat dlc ontwikkeld. De 2 staan dus niet met elkaar in verband. Het is natuurlijk altijd makkelijk om boos te zijn en je alles als een excuus gebruiken om maar weer even te kunnen klagen... Desondanks het feit dat er veel dingen niet kloppen in de gaming industrie van vandaag de dag, lijkt het wel alsof men het boeiender vindt te trollen, klagen, ragen etc. dan dat zij het daadwerkelijk spelen van een spel vinden. Wat er echt mis is met gaming is dat die hele casual community erbij is gekomen en alles lopen te verzieken.
Fout, je kent denk ik de situatie niet goed want de 2 staan wel in verband.
De reden waarom de DLC vertraagd is is omdat EA de mensen die aan de DLC werkten terug gezet heeft naar het ontwikkel/bug fix team. Dit omdat ze niet dachten dat dit team de bugs binnen een korte termijn kan fixen (er is een artikel hierover te vinden op T.Net geloof ik).

Nadat een spel gereleased word gaan veel mensen van het ontwikkel/bug fix team andere dingen doen (zoals DLC of andere games) en blijft er van dit team niet veel meer over.
Aangezien er veel bugs zijn geeft EA dit de prioriteit en heeft veel mensen weg gehaald bij de DLC.

En Ik vind zelf niet dat de casual community de community kapot maakt.
Ik vind zelf dat het juist de elitisten zijn die zich te goed voor de rest vinden en continu met de vinger naar anderen wijzen die van de gaming community gemaakt hebben wat hij nu is. Maar dit is een welles nietes verhaal.
en weer 1 van de vele bugs in het spel. Maar deze maakt deze zorgt er gewoon voor dat je nooit wint als je iemand voor je dood schiet en er nog iemand achter staat
Als deze bug altijd zou optreden zouden spelers er wel eerder achter zijn gekomen.

Het zal dus niet altijd gebeuren, neem ik aan. Wel een rare bug trouwens.
nee dat is het em juist het gebeurt erg vaak en men zegt dan dat het aan foute netcode ligt terwijl het eigenlijk iets anders is nu weten we wat het echte probleem is!

heb het vaak mee gemaakt dat als ik bijvoorbeeld naar een helikopter schiet en em dan raak er niks gebeurt met die heli

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 14 april 2014 14:09]

Dat is een probleem dat zich in bf3 ook voordeed echter had dat te maken met het feit dat de hitbox van de heli niet geheel correct bij het voertuig blijft. Bij een hit zag je dan wel een zwarte rookpluim (dust) gaan maar verder bleef de heli heel.
Dat is ook nog niet weg in BF4 trouwens, van de week meermaals lange sporen van rook en vuur van de jet voor me af laten spatten zonder n tik schade aan te richten, om vervolgens een raketsalvo voor het ding langs te vuren die dan op onverklaarbare wijze raak was ondanks dat op mijn scherm de raketten voor de jet langs vlogen, door richting grond/horizon/wolken.

Dit lijkt ook weer erger te zijn op drukke servers.
Dat is lag compensation normaal gesproken. dit maakt het voor cheaters moeilijker om aimbots te maken. omdat de persoon in kwestie ergens anders is dan deze in werkelijkheid op jou scherm is.

Je moet je voorstellen dat wanneer jij een ping hebt van 100 ms naar de server en die andere gast ook. dat wanneer je iemand voorbij ziet rennen deze eigenlijk 1/5de van een seconde verder is dan jij hem ziet. met rennende targets valt dit nogal mee. maar met langs vliegende helis, tanks jeeps, jets buggys en motoren kan deze afstand bij hoge snelheden wel enkele meters zijn.

Het probleem hierbij voor dice is om een balans te vinden tussen client en server sided damage toedienen.

[Reactie gewijzigd door sygys op 14 april 2014 16:43]

Er is al eerder gesteld door derden dat de tickrate gewoon hoger moet, wil het spel een kandidaat zijn voor game leagues. Zelfs de non-pro spelers met een redelijke skill merken al dat de tickrate te laag is om heel nauwkeurig in de actuele situatie te zitten en hier dus op in te (kunnen) spelen. Dat is jammer, want Battlefield presenteert zich wel altijd als een shooter waarbij tactics belangrijk zijn.

Er zit wel een setting in de menu's waarbij je zelf een beetje kunt spelen met de lagcompensation; in het ingame menu onder Gameplay zit de optie Network Smoothing Factor. Zit je in een server met een goede ping / verbinding, kan die naar 10-30% worden teruggeschroefd. Heb je ene slechtere verbinding, kun je deze naar 80-100% opschroeven.
Het grote nadeel is dat je dit zelf moet blijven bijregelen, en de effecten zijn hooguit merkbaar. Daarnaast is op de consoles de ping niet ingame zichtbaar, maar heb je weer een computer nodig met Battlelog, waar je de serverping in de gaten kunt houden...

Verder zijn er nog meer bijzondere bugs aanwezig sinds de laatste DLCs en updates. Zo doen op enkele maps de bombers geen enkele damage; je kunt zo raak schieten als je wilt...

[Reactie gewijzigd door Jeroenimoes op 15 april 2014 16:04]

Iemand die weet dat het bestaat en wat het zou moeten doen, hoera :)

Echter heb ik mijn twijfels of het wel werkt, als je het zo laag mogelijk zet zou je rare dingen moeten zien bij hoge ping, maar zelfs op Amerikaanse servers (100-150 ping) zie ik niet meer rare dingen als op Europese/Russische servers.

Nu doe ik zelf wat aan lag- en hitboxcompensatie door er niet recht op te gaan schieten en dat lijkt behoorlijk goed te werken (zelfs op lage ping).

Ik heb wel op meerdere Europese en Amerikaanse servers gespeeld en voel er weinig verschil tussen, wat overigens wel leuk is wat in veel andere spellen zou je je gewoon kapotlaggen (niet lachen, nee).

Misschien als de zoveel andere problemen opgelost zouden zijn dat hoge ping of enige lagcompensatie wel merkbaar(der) zouden zijn.
Ze moeten niet met allerlei tooltjes komen om cheaters en hackers te voorkomen. Server admins mogen zelf hun servers (beter) beheren als ze dat willen voorkomen.

Maak servers beter beheerbaar en je kan in mijn optiek al die fancy features die nu de gameplay verneuken, verwijderen/
klinkt leuk, maar je kan de game zelf dan ook niet meer normaal spelen, plus dat je dan MW2 achtige taferelen krijgt zoals:

waarom ging ik ineens dood ik was al lang achter die muur!
*newsflash ja dat was je wel, maar bij zijn client niet dus kon je nog steeds geraakt worden.

is minimaal net zo frustrerend, er is geen goede oplossing behalve iedereen een lage ping geven. het gaat niet alleen om cheaters, en het is nu eenmaal geen makkelijk probleem, zeker niet met een server die zoveel spelers heeft.
Hoezo klinkt het leuk; in vorige BF spellen was het nooit een issue dat er zoveel cheaters waren dat het spel onspeelbaar was. Toen kon het ook gewoon.

Nu worden er allerlei gimmicks uit de kast getrokken en is het spel onspeelbaar.

Dit kan echt anders.
de gimmicks zitten al in games since quake 1
er is geen andere oplossing, het is alleen dat er nu op gefocust wordt,
alle battlefields en elke andere online game gebruiken deze dingen.

heeft niets met gimmicks te maken.

edit: nee je begrijpt het verkeerd. deze uitleg: Dat is lag compensation normaal gesproken. dit maakt het voor cheaters moeilijker om aimbots te maken. omdat de persoon in kwestie ergens anders is dan deze in werkelijkheid op jou scherm is.
is incorrect, het zorgt ervoor dat de client correcter laat zien wat de situatie is, door te voorspellen waar de speler gaat zijn. om de dbbele ping te voorkomen (zeg 100 ms) normaal merk je hier niets van omdat de latency laag genoeg is.

ja het werkt ook als voorkoming tegen cheaten, je kan echt niet client side de damage detection kan doen, maar dat is niet de primaire reden. het is gewoon nodig om de latencie te verstoppen voor de user.

dit heeft niets te maken met gimmicks, of truukjes of punkbuster, rubberbanding is nodig om de client niet te veel af te doen wijken van wat de server als representatie heeft. klaar.

dat is geen truukje en is ook niet tegen cheaten direct, maar de andere methode (client side hit detection) is simpelweg onmogelijk zonder vele andere problemen (en ja ook cheaten is dat echt niet tegen te gaan)

[Reactie gewijzigd door freaq op 15 april 2014 00:39]

Nee je bent nu een andere discussie aan het voeren denk ik. Ik doelde op het feit dat de poster boven mij zei dat de lag etc komt doordat Dice/EA een feature hebben geimplementeerd die hacken etc tegen zou moeten houden.

Punkbuster etc heb je altijd al gehad, maar dat maakte het spel niet laggy.
Volgens mij is die klacht van alle tijden, dat lag compensation maakt het heen-en-weer laggen alleen wat eerlijker tussen de betrokken partijen (als ik het goed begrijp).
Het rond een muur schieten zit anders net zo goed nog in BF4 :) (en Titanfall ook).
Het zal altijd wel een probleem zijn in kleinere of grotere mate, maar ik kan me toch niet zo'n frustrerende en gambrekende BS herinneren in mijn vorige shooters dat ik online speelde (wat wel al lang geleden is, toen ze nog games afmaakten en/of rap patches uitbrachten - niet dat deze volledig bugvrij waren uiteraard).

Ah er is zoveel verkeerd met BF4. Sommige dingen zijn al verbeterd, andere dan weer niet. Ben wel blij dat ik geen Premium aangeschaft heb, daarvoor duren al die problemen toch echt veel te lang, verdienen ze het niet om nog geld van mij te krijgen tbh.
Mh. Een mooie admin interface is een optie, maar dan moet er wel nagenoeg permanent iemand op zitten om cheaters te bannen. Ga jij voor iedere server iemand inhuren die permanent scheidsrechter speelt?
Daar dient PunkBuster (of FairFight, welke gebruikt BF4 nu weer) toch voor? Hij vroeg om beter beheerbare servers, niet anticheatmethode-vrije servers.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig gesteld is met PB maar in het verleden werkte die vrij goed, en had je admins die nog een extra laagje waren (want software kan wel goed zijn, maar het is niet zonder fouten - false positvies, hacks en cheats niet vinden, etc).

Het werkte in het verleden toch vrij goed imo. Toen je zelf nog een dedicated server kon oprichten. Op een (internetloze) lanparty bv. Leuk dat we dat niet meer kunnen. Daar had je meestal ook volle controle over je server (je had dan misschien wel geen PB maar op een lanparty hoor je wel rapper of er iemand cheat :p). Ah de "goeie ouwe tijd" he...
Dat is lag compensation normaal gesproken.
Je krijgt hier een +3 voor maar het is wel klinkklare onzin. Lag compensation moet juist VOORKOMEN dat waar jij iemand ziet lopen (en waar je dus op schiet) iets anders is dan waar je doel rondhuppelt. En dat de hitboxes van je doel ergens anders zijn dan waar ze op je scherm zijn is zeker geen anti-cheat maatregel. Dat komt doordat de server bepaalt of jij een voertuig wel of niet raakt - en de server en jouw PC kunnen verschillen van mening over waar een voertuig exact is.

Dat server side hitdetectie gebruikt wordt als anti-cheat maatregel is ook maar ten dele waar: de reden om het niet op de client te doen is dat je dan rare effecten kunt krijgen zoals dat je een hoek om rent en terwijl je er tien meter voorbij bent je nog kogels afkrijgt die door een laggy speler op je afgevuurd waren toen hij je nog vr de hoek zag lopen, een seconde terug. Als je het op de server doet heb je hier geen last van: de lagger schiet gewoon mis, ondanks dat op zijn scherm de kogels dwars door z'n doel heen gaan. Maar een aimbot is makkelijk op te voeden voor de combi lag + server side hitdetectie: bij elk schot even kijken naar de huidige ping en dan een paar pixels vr het doel schieten.

Het mooie aan BF4 is dat de infantry hit detectie wel degelijk op de client gebeurt (waardoor je dus om hoekjes rent en een seconde later alsnog grondig geventileerd ten einde komt) maar de voertuigen hit detectie op de server gebeurt, waardoor je vaak hits hebt op met name vliegdingen die volgens de server mis waren.

De balans die DICE moet vinden is gedegen code met gedegen anti-cheat: clients die betrouwbaar genoeg zijn om hen de hitdetectie te laten doen f goeie lagcorrectie zodat je de server hitdetectie laat doen maar de clients wel accurate informatie afgeven over wat zij dachten te zien toen het schot gelost werd zodat er gemiddeld kan worden door de server om te bepalen of iets een hit was of niet.

In plaats daarvan hebben ze voor de voertuigen server-side hitdetectie die het meest lijkt op Quake 2 spelen over modem (33k6 - probeer het maar eens) en client-side hitdetectie voor infantry waardoor er elke ronde honderd keer geklaagd wordt door mensen die op hun scherm echt never nooit niet dood hadden kunnen zijn maar op magische wijze toch met n pistoolkogel van een kerel die achter een muur staat doodgeschoten zouden zijn volgens het spel.

Dat is geen anti-cheat. Dat is gewoon broddelwerk op de programmeerafdeling.
Er klopt wel meer niet met de hitboxes. ik zat gisteren achter een hercules gunship aan, een vol salvo van een A10 bommenwerper deed 2 tot 6 damage. Ik ben na 5x aanvliegen en praktisch al mijn kogels raken gestopt, ik kreeg het ding niet stuk. Een maat van me zat bij de tegenpartij en zat in de hercules, hij lachte zich kapot want ik was kennelijk niet de enige die hem niet stuk kreeg.
Ook in veel maps vliegen TV raketten gewoon door de grond en vliegen onder de map verder. Ik kan vervolgens niet terug naar de cocpit om verder te vliegen, ik crash dus zodra dit gebeurd. En naast de hitbox bug zijn er ook nog zat netcode issues. Erg jammer.
Je kan altijd de tv missile uit door op E te klikken (wel eenmalig). Dit was ook al een probleem in BF3 dus niet echt een bug die niet is in BF4
dat zou je denken, maar dat werkt niet.
Netcode is voor mij nu wel ok. Ik crash tenminste niet meer in het spel, geen sound bug meer en ook geen memory leak meer. Maar er klopt nog steeds een en ander niet. Hitdetectie etc.

Soms wordt ik door een tv bom gedood met 100% in een vaartuig terwijl ik er zeker 2 of 3 voor nodig heb?! 8)7

Soms schiet ik iemand 100% dood met een volle clip, persoon draait zich om en schiet mij dood met 1 schot bijv. rare dingen soms. Echt WTF momenten.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 14 april 2014 20:46]

Dat met die tv guided bom is weer een andere bug die laatst ondekt werd....
nee dat is het em juist het gebeurt erg vaak en men zegt dan dat het aan foute netcode ligt terwijl het eigenlijk iets anders is nu weten we wat het echte probleem is!
Als dit de problemen oplost... ;) DICE kennende komen er echter (ook) met een fix echter wel weer nieuwe bugs terug. Testen lijken ze niet te kunnen, maar cashen wil men wel ontzettend graag. Het wordt eens tijd dat DICE dat geld gebruikt om devvers te huren en bugs te fixen ipv nieuwe te maken.
heb het vaak mee gemaakt dat als ik bijvoorbeeld naar een helikopter schiet en em dan raak er niks gebeurt met die heli
Wat niet perse de Deathshield hoeft te zijn.
Ik had hem al door binnen een maand BF4 spelen maar als je geen YouTube'r bent luistert bijna niemand naar je.

Het was al een tijd bekent binnen de Symthic community.
Het was al een tijd bekent binnen de Symthic community.
Tja, leuk, maar ik weet zeker, als zij de publiciteit hadden opgezocht, zelf sites aanschreven e.d. dat het echt wel eerder opgepakt was geweest.

Achteraf is altijd makkelijk(er) praten...

[Reactie gewijzigd door CH40S op 14 april 2014 14:41]

Hebben ze ook, je moet vooral niet denken dat jack het gevonden heeft raad maar waar hij het vandaan heeft :P.
Hebben ze ook, je moet vooral niet denken dat jack het gevonden heeft raad maar waar hij het vandaan heeft :P.
Tja, zoals ik al zei... Het is en blijft achteraf. Ook zijn er - wederom achteraf - op internet al voldoende filmpjes te vinden over deze bug. Dus of het van origine cht bij "Symthic" vandaan komt, is gewoon discutabel en bovendien ook niet (meer) te verifiren.

Maakt imo ook niet uit, nu is het tenminste wl aanhangig en duidelijk, wat eerst gewoon niet (voldoende) het geval was.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 15 april 2014 11:44]

Nou... als ik dit zo lees kan het voor mij toch wel een aantal WTF?! momentjes in BF4 verklaren... ik heb het meerdere keren aan de hand gehad dat ik met een tank iemand 100% raak schoot en de persoon gewoon vrolijk verder bleef schieten vanaf die plek. Kan uiteraard wat anders geweest zijn, maar de uitleg in het artikel klinkt daarin heel plausibel.
Hellemaal waar !!!
Alleen maar voor de tijd dat iemand gereanimeerd kan worden he? Hoe lang is dat eigenlijk? Inderdaad wel erg hoe slecht de kwaliteit van BF4 is.
Ongeveer 6 seconden dacht ik. En vind deze maar raar. Want als ik een medic zie aankomen rennen om iemand te reviven schiet ik hem toch gewoon neer. En hij gebruikt alleen de RPG en nades en tanks, en geen rifles.

Dit zal ook wel een rare bug zijn, anders zouden potjes met Metro en operation locker zo goed als eeuwig duren met deze bug :P
neem een shotgun met explosive shells en ga maar eens een paar rondjes Locker spelen. Je zult zien dat dit ineens een serieus probleem is (dwz je schiet jezelf overhoop). Oh, en dat het niet alleen met de hitboxes van gevallen spelers voorkomt, maar ook met bijvoorbeeld hekwerkjes waar je doorheen kunt schieten.
Oh, en dat het niet alleen met de hitboxes van gevallen spelers voorkomt, maar ook met bijvoorbeeld hekwerkjes waar je doorheen kunt schieten.
An sich is het natuurlijk wel realistisch als niet alles door het hekje gaat, maar er ook wat tegenaan knalt en dan al explodeert.
Dan zal het wel een explosive related bug zijn. Want schieten werkt gewoon.. Maar dan nog zie k het nog steeds niet gebeuren in Metro of locker, genoeg mensen die blijven spammen met RPG, nades etc en nog steeds mensen killen. Net nog even aan de zijkant van een fire fight gekeken. De RPGs werkte gewoon^ Helaas want ik was de 2e persoon.

Een serieus probleem? Paar uur geleden wist niemand van het probleem af. En nu is iedereen verontwaardigd 8)7 De enige wat er echt onder kunnen lijden zijn de tanks. Want niemand gaat iemand met een rifle killen en dan switchen naar een rpg/explosive wapen voor de 2e persoon.. Gebeurt dus niet vaak, en best logisch.

[Reactie gewijzigd door 291608 op 14 april 2014 17:01]

Zucht

Dat is dus hartstikke realistisch. Shotguns hebben in een veld als locker enorm veel meer nut. Als je als team (niet dat er veel mensen als team spelen) een goeie mix gebruikt, kun je iedereen aan. (Of ze nou allemaal shotguns hebben of niet)
Als het een CQC map betreft dan is het toch logisch om een wapen te nemen voor korten afstanden (c.q. een shotgun of SMG/PDW)? :+
Net zo logisch als dat je een sniper rifle of DMR in de woestijn (lange afstanden) zou gebruiken.
Kun je gewoon tegengaan door op de server een shotgun in die map te verbieden, doen ze het toch, bannen of kicken!
Uh heb je het artikel wel gelezen? Het gaat niet om schieten maar om werpen en schieten van explosieven.
Het is wel erg slecht dat er in blijft het is toch wel een standaard probleem want men bij een game tegen kan komen lijkt me. Anderzijds of dit nu het spel veel minder maakt dat denk ik ook weer niet.

[Reactie gewijzigd door comitatus op 14 april 2014 14:27]

Ik heb het idee dat het een bug is die bij de laatste updates erbij gekomen is, ik merkte dit gisteren ook al toen ik damage kreeg nadat ik een granaat gooide en zelf damage opliep (map naval strike), daarvoor heb ik dit nooit eerder gehad en ik dacht toen dat het gewoon door de map kwam (bugged map dus), maar nu ik dit zie herken ik meteen wat er toen gebeurde.
Heb zelf vrijwel geen last van bugs. Terwijl ik toch al 100 uur erop heb zitten. Soms wat lag. Maar ach. Dat heeft elk spel.
De staande hitbox geld alleen voor granaten en andere projectielen. Gewone kogels gaan er gewoon doorheen.
Ontwikkelaar DICE heeft in het verleden aangegeven verdere contentuitbreidingen op de lange baan te schuiven, totdat alle technische problemen met de game zijn opgelost. Spelers klagen echter nog steeds over de bugs terwijl dlc-pakketten gewoon worden uitgebracht.
BF:BC2 en BF3 (en eerdere voorgangers) heb ik redelijk veel gespeeld, maar BF4 heb ik door mijn ervaringen uit het verleden en door dit soort berichten aan de kant laten staan. Ik zie dit niet als een groot verlies, omdat er zat andere leuke spellen met minder problemen zijn. Bovendien heeft wachten als voordeel dat het spel en DLC een stuk goedkoper zullen zijn als ik het ooit zal aanschaffen.

Het enige dat werkt: stem met je portemonnee.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 april 2014 13:59]

Ik geef je gelijk. Echter zul je net als ik ervaren dat tegen de tijd dat BF4 in de grabbelbakken ligt het aantal spelers dermate is teruggelopen dat verlaat aanschaffen dan (bijna) geen zin meer heeft. In mijn geval geldt dus tegenwoordig, buy early or don't play.
Het ligt al 2 weken na release in de grabbel bakken, de limited edition kon je toen bij bv dixons voor 26 euro krijgen terwijl tijdens release deze nog 60 euro was.

Sinds 2 maanden is bf4 al langzaam aan het sterven, 2 maanden geleden piekte bf4 nog met bijna 80k spelers tergelijk online, nu mogen ze blij zijn dat ze boven de 50k komen.
Hmm .point taken...

Trouwens op de Dixons site staat (na zoeken) 26,99 maar de werkelijke prijs is 49,99 8)7
Dat waren de over gebleven limited editions die je toen alleen met pre order kon kopen, na 2 weken hebben diverse winkels hem gedumpt voor die 26,99 euro.
Dit gaf een aardige shit storm toen op battlelog.
Was niet veel anders met BF3 als ik me niet vergis, ik had BF3 LE besteld en de dag nadien waren die "LE"'s gewoon beschikbaar in de winkel aan 50.

Dit is overigens de reden waarom ik BF4 niet kocht. Na al de BS dat ik had met BF3, had ik weinig vertrouwen in BF4 en ik heb gelijk gekregen. Ik moet niks meer hebben van shooters, is compleet verziekt.
BF3 LE was ook 50 euro bij origin en het heeft wel iets langer geduurd voordat de prijs omlaag ging, verkopen van bf3 waren hoog de eerste weken, binnen een maand zaten ze al op 10 miljoen copies, bf4 moet die 10
miljoen nog halen na 6 maanden.
Je hebt gelijk, ik denk ook nog aan de premium membership.
Overdrijven is ook een kunst.

Zolang je altijd minstens een 5-tal volle EU servers vindt, is er toch geen probleem?
Ik koop al mijn games circa een jaar na release en nooit heb ik problemen om een server te vinden die goed bevolkt is.
Ja, je ziet inderdaad dat er minder gespeeld wordt (adhv het aantal volle servers in de server browser), maar dat maakt het toch niet minder leuk? Dat is gewoon een gevoel dat je hebt maar dat je moet afleren...

Ik heb eergisteren BF2 geinstalleerd: een stokoude game maar je kan er nog veel fun mee beleven omdat er steeds mensen zijn die deze game blijven spelen.
bij mij is het daar al te laat voor. het enige waardoor ik vind dat mijn pc hangt tijdens het spelen is als mijn VRAM vol zit. Dan hangt mijn hele pc en mag ik weer opnieuw starten.
Dat je PC het niet trekt is geen reden om het spel de schuld te geven, toch?
Oh dus als EA minimal specificatie dual core cpu en 1 gb grafische kaart aangeeft en het spel draait daar niet eens op dan is het een fout van de gebruiker?
Tsja, minimale specificaties zijn altijd een beetje een apart verhaal. Het spel ZOU het moeten doen daarmee maar garantie tot aan de voordeur.

Dat is sowieso het geval bij software. Garantie tot aan de voordeur. Bij mij doet BF4 het goed en mijn machine voldoet nt aan de minimum eisen.
Moraal van het verhaal: eerst uitsluiten dat het aan je hardware ligt vrdat je EA de schuld geeft, wat natuurlijk het makkelijkste is.

Bovendien trek je de reactie uit z'n verband. Dat het spel het niet doet bij spelbreker omdat z'n videokaart niet genoeg VRAM heeft kan EA niks aan doen natuurlijk he ;-)
Dat garantie tot de voordeur, waar staat dat aangegeven? Als de opgegeven minimumeisen niet kloppen, moet dat bijgesteld worden. Waarom zou je anders berhaupt een minimum stellen..
Gezond verstand heet dat. Het is onrealistisch om te verwachten dat software op ELKE hardware configuratie soepeltjes draait. Bovendien is het algemeen bekend dat minimum eisen met een flinke korrel zout moeten worden genomen, tenminste, bij mij en de mensen in mijn omgeving die gamen.

Met software is het altijd "garantie tot aan de voordeur". Dat geld niet alleen voor games maar voor alles van je OS tot een texteditor.
hmm dat is waar. tijd voor een nieuwe videokaart dan maar :'(
Werkt ook niet; teveel andere spelers die te fanboyish zijn om te wachten en meteen alle DLC kopen. En EA kijkt niet op een paar aankopen meer of minder.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 14 april 2014 14:28]

Los van het punt of Battlefield 4 wel of niet vol zit met bugs en wat de impact hiervan is… Dit is wel een hele slordige bug die je (imo) echt niet goed kunt praten of verantwoorden, aangezien het hier gaat om een van de core-elementen van je spel…
Een bug kan je natuurlijk nooit echt goedpraten ;). Maar ik vind het wel vreemd, is deze dan geintroduceerd in een hele recente patch? Want als het zo was dat als iemand dood gaat, je niet degene erachter kan doodschieten dan had dat toch al lang in een Zavod bijvoorbeeld gevonden moeten zijn?

Dat het zo lang duurt voordat iemand hier achter komt, betekend dat of hij heel recent is geintroduceerd, of dat hij alleen bij bijzondere situaties optreedt.
Is het niet mogelijk om 2 hitboxen tegelijk te raken dan?

-edit-
Nvm zie dat in de video ze alleen tank shells/rockets gebruiken. Dat er uberhaupt nog een revivable body is na geraakt te zijn door een tank granaat. 8)7
Wat een schijt game zeg.

Remove revive, problem fixed.

[Reactie gewijzigd door Rutger Mulder op 14 april 2014 14:45]

Een kogel penetreerd,met 1 kogel kun je meerdere vijanden neerschieten,met explosieven zoals granaten,rpg's en tankshells kan dat niet,die ontploffen op impact.
Of in het geval van een granaat,stuitert hij weer terug.
Is deze bug er op alle platformen ? Dus PC, X360, PS3, X1 en PS4 ?. De beelden in dit artikel laten alleen PC gameplay zien.

Zaterdag had ik er iig geen last van op een potje Zavod 311 toen ik van achter een rots 3 snipers die naar beneden kwamen lopen achter elkaar, neer knalde....

[Reactie gewijzigd door MRE-Inc op 14 april 2014 14:02]

Deze bug en vele andere hebben ervoor bezorgt dat ik weer bf3 ben gaan spelen. Het is gewoon frustrerend dat ik dood ga in de game, terwijl dat niet mijn schuld is. Hoe vaak ik niet ben dood geschoten door iemand die doorzeefd is met kogels en uiteindelijk nog 100% heeft..

Hoop wel dat ze het allemaal snel oplossen... Het zorgt er echt voor dat de hoeveelheid spelers steeds minder worden.. Zo zie je dat bijna niemand meer rush meer speelt en laat dat nou net (in mijn ogen) het leukste zijn van bf.

[Reactie gewijzigd door vali op 14 april 2014 14:09]

Ik heb het een maand geleden op gegeven dat dice het tij nog kan keren, daarvoor zijn er te veel problemen.
Lage tickrate, slechte server performance, gelimiteerde bandbreedte en beloften die nog steeds
niet zijn nagekomen.
Het is franchise nummer zoveel die kapot wordt gemaakt door EA.

Ik heb bijna 10 jaar heel veel plezier gehad met de battlefield franchise en er is geen enkel andere
game die dat kan evenaren maar als een game mij zoveel frustatie geeft dan is het tijd voor wat anders.
Heb nu mijn plezier gevonden in hawken.
Ik ben Battlefield 4 dan ook maar Buggyfield 4 gaan noemen.
Ergens wist ik dat er iets niet klopte. Wanneer ik iemand doodschoot en door bleef knallen op de persoon erachter ging deze maar niet dood. Nu eindelijk wordt duidelijk waarom dat zo is.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat Battlefield 4 geen bugs heeft, sterker nog ik word er gek van, maar is een hitbox bug een eigen bericht waardig tussen het nieuws?
Battlefield 4 was bij launch amper speelbaar, duurde dagen voordat dat opgepakt werd, en zo'n redelijk insignificante bug (vergeleken met zijn historie) die wellicht vandaag of morgen alweer geplet word word dan uitgelicht. :)

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 14 april 2014 15:31]

Het is ook gewoon hameren op Battlefield wat de media nu doet. Elke bug die gevonden wordt is groot nieuws. Waar zijn al die nieuws posts over bugs die na jaren nog in CoD zitten?

Ja BF4 had een bagger start en is niet perfect maar nu is het muggenziften aan het worden.
@ Hakker

jij vind deze bug muggenziften?
Ja. Het is een bug die nu niet gamebreaking is en slechts een paar seconden te gebruiken is.
In CoD kon/kan je al jarenlang spawncampen. Zat de jump/prone/snipe bug er enkele edities in of je oh zo lollige random granaat werpen omdat de range zo groot was.
Die zaten alle 3 minstens een paar edities in en daar werd met geen woord over gerept.

Nu heb je een bug die gewoon gefixed gaat worden ook zonder dat de media er als een stelletje dolle honden op vliegen.
Het is puur omdat het over BF4 gaat dat het zo compleet uit zijn verband wordt getrokken.
Stilstaan is doodgaan dus ik vermoed dat de impact van deze bug op zijn best middelmatig irritant is.
Vergeleken met bijvoorbeeld het feit dat mijn game consequent vastliep op de Siege of Shanghai map als die wolkenkrabber naar beneden komt, bij release van de game, wat feitelijk het spel onspeelbaar maakt.

Battlefield was reeds zo veel meer defect dan dit bugje.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 16 april 2014 11:35]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True