Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 74 reacties

De Xbox One krijgt een andere versie van de bta van Battlefield Hardline dan de versie voor Windows en PlayStation 4. Er was al bekend dat alle drie de platformen een btatest zouden krijgen, alleen de huidige is alleen speelbaar voor gamers met Windows of een PlayStation 4.

Karl-Magnus Troedsson, directeur van DICE, liet dat in een interview met TotalXbox weten. ''We zullen een bèta hebben op alle platformen waar de game op wordt uitgebracht. Maar om duidelijk te zijn zal op de Xbox One niet deze bètaversie verschijnen, maar een andere versie'', aldus Troedsson. Het is niet bekend wanneer de Xbox One-bèta speelbaar zal zijn, maar het is mogelijk dat hij rond GamesCom verschijnt, de gamebeurs die in augustus in Keulen plaatsvindt. Troedsson stelt dat DICE de game door fans wil laten spelen, omdat het bedrijf graag feedback van spelers wil hebben. ''Ook kunnen we op die manier bepaalde dingen testen in de achtergrond. We zullen zeker meer testen als deze blijven doen.''

De bèta van Battlefield Hardline was meteen na het aankondigen van de game op de E3 vorige week speelbaar via Windows en PlayStation 4. Geïnteresseerden kunnen zich nog steeds via de site van de game aanmelden voor de gesloten bèta. Hardline is de nieuwste game in de Battlefield-serie en zal verschijnen op 21 oktober. In de game staat de oorlog tegen misdaad en de strijd tussen politie en criminelen centraal.

Battlefield Hardline

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (74)

Grappig dat iedereen gelijk conclusies trekt. Dat de Xbox versie anders wordt zegt helemaal niets. Dat kan van alles betekenen. Ik zou zeggen : laten we vooral wachten tot er duidelijkheid is wat die knakker bedoelde.
Wat een raar bericht dit Tweakers. Even iets langer nadenken had je tot een andere conclusie gekomen. Want:

Bij de registratie voor de beta kon je aangeven dat je een X1, X360, PS3 of WiiU had. Daarbij werd gemeld dat er voor al die platformen ook nog een beta aan komt. Dat zal dan waarschijnlijk de open-beta zijn die (zoals te verwachten) gewoon op alle platformen zal verschijnen. Oftewel straks hebben we in augustus/september/oktober nog een beta waar alle platformen aan meedoen en waar iedereen even een indruk kan krijgen van het spel.

Niets specifieke versie, niets downgrade en niets speciaals.
Hoezo andere conclusie? Het is toch DICE zlf die hiermee komt?

Aanvulling: Dus PS4 en PC de gesloten bta in juni en de X1 in augustus. Daarna een open bta op alle platformen eind september, begin oktober zoals met de voorgaande Battlefields. Dat is zoals ik het lees.

[Reactie gewijzigd door bvk op 16 juni 2014 20:13]

Enige wat ze zeggen is dat er nog een beta voor de X1 komt. Hier wordt het ineens veranderd in een speciale beta.
De nieuwe melk koe van EA. DLC's nu uitbrengen als een volwaardig spel.... Tsjing tsjing kassa...

Plak op een dlc de naam van de koe met een extra titel erbij en gaan met die banaan.
Met 3 verschillende studio's word de hele battlefield serie vernaggeld. Ze hadden bf4 multiplayer nooit en never door de makers van MOH moeten laten maken. Echt... En nu gaat een 3de partij op een multiplayer van een 2de partij een dlc maken die als standalone moet worden verkocht..

Moet niet gekker worden...
Hehe, als je ietsje verder door denkt, dan kan je stellen dat Season Pass mensen het al gekochte spel nog een keer door de neus drukt, voor nog een keer de volle prijs. (want laten we wel wezen, alle season pack content tot nu toe was gewoon sp content uit dat deel.. dus je betaalt 2x voor hetzelfde, EA is dolgelukkig)
Je kan een bedrijf dat bestaat puur om winst te maken niet kwalijk nemen dat ze zich zo misdragen. Wie je wel kwalijk moet nemen is de gemiddelde gamer die dit soort gedrochten blijft kopen puur omdat het bekend is, ze de serie goed kennen en er veel reclame voor is gemaakt.

Gelukkig bestaan er ook nog goede populaire games die niet uitgemolken worden, zoals TES en GTA. En ik zou zelfs zeggen Assassins Creed.

[Reactie gewijzigd door PC Mustard Race op 16 juni 2014 17:29]

Ik snap best dat ze eens een keer wat nieuws uit willen brengen, maar breng geen spel uit als de vorige nog vol met bugs zit!
Waarvoor denk je dat deze closed beta is?

Waarschijnlijk juist om er voor te zorgen dat de grote irritatie-factoren uit de game zijn wanneer hij gelanceerd gaat worden.
Dat was bij Battlefield 4 ook zo en kijk waar we nu zijn. Nog steeds vol met bugs.
Ja, en dan gaat hij een maand voor de launch (21 oktober) in open beta, in de hoop dat de bugs gefixed zijn bij launch maar bij launch blijken de bugs en whatnot er nog steeds te zijn. Dat is wel een beetje hoe het gaat in de Battlefield reeks, in ieder geval bij BF3 en BF4. ;)

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 16 juni 2014 18:04]

Inderdaad. BF4 was bij release nog niet eens de beta status waard. Gamebedrijven kunnen dit jammergenoeg permitteren omdat consumenten hen niet op grote schaal afstraffen en slaafs elke nieuwe CoD of BF blijven kopen.
Tot nu toe is BF:Hardline gewoon een mod voor Battlefield 4 waar je de volle pond voor betaalt.
Totaal niet het kopen waard, en ik verwacht ook niet dat dit gaat veranderen. Laten ze eerst BF4 maar fiksen, die heeft nog steeds problemen!
Niet alleen dat het is afgezien van de andere spel modi & voertuigen een kloon qua gameplay van Counter strike. Ik heb het spel nu 3 dagen gespeeld en het is niet een volledig nieuwe spel waardig. Misschien zou ik het kopen als een DLC (..misschien), leuke verandering maar ik speel al snel weer liever bf4. Grapling hook en zipline zijn wel leuk net als de riotshield (CS...)
Volgende BF4 DLC heeft riot shield :P
En de eerste patch daarna verwijderd hem weer? :+ want "oh noes difficulty!"? :( (stomme cs whiners tbh, ik vond schild cool)
Hoop het niet :P Van wat ik gezien heb, lijkt het mij een erg prettige toevoeging wat vooral waarde kan hebben in Metro en Locker.
Zou een game changer kunnen worden in Metro en Locker inderdaad ben benieuwd :D
Ik vind het aanvoelen als CSgo omgeving te polished mag wel wat rauwer van mij. De besturing voelt veel te licht aan vreemd om uit te leggen. BF4 voelt voor mij zwaarder aan en zit meer gevoel in de besturing. Nee ik ben niet overtuigd en ja ik weet dat het een beta is. Maar ik ben niet van plan full price en of sowieso deze game aan te gaan schaffen nu ik de beta hebt gespeeld. De trailer ziet er overigens nice uit tot dat jezelf gaat spelen en de beta dan gewoon tegen valt. Nee dit is geen Battlefield game voor mijn gevoel.

[Reactie gewijzigd door JT888 op 16 juni 2014 19:04]

En dan te bedenken dat Battlefield 4 de .5 update is van Battlefield 3 met een hele horde nieuwe glitches, performance issues en bugs. Misschien moet dit gezien worden als de release candidate van Betafield 3.5! 8)7
Ik wil je eigenlijk +3 geven maar dalijk raak ik mijn mod bevoegdheid kwijt :+ , ben het er totaal mee eens.

Doet me meteen denken aan https://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ , Eerst het allemaal kopen, erachter komen dat het prut is, vervolgens komt er weer een 'glimmend' spel tevoorschijn en de cirkel is rond, the horror...

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 17 juni 2014 19:07]

Als we dan toch bezig zijn, laat ze eerst even BF3 fixen, en BF:BC2:Vietnam hehe.
En hey, ik ken jouw hihi, raad (in een pm ofzo) wie ik ben! :+

En ontopic, waarom staat andere versie overal tussen quotes? ze doelen natuurlijk gewoon op een latere build, niets bijzonders, je geloofd toch niet dat er bij EA nog enige vorm van intresse is voor de features van de verschillende platformen? ze scheppen gewoon door, boeiend of het buggy is, ze verkopen (jammer genoeg) toch wel.
Naar mijn idee krijgen ze pas een melding als jij een moderatie geeft die 2 of meer afwijkt van wat de gemiddelde moderatie is. Al is het natuurlijk wel aanlokkelijk om te gaan compenseren voor -1 modders.
Dat is jouw mening - Ik vind het er nu al geweldig uitzien en kan niet wachten totdat hij te koop is.
Wat wil je anders aan een shooter? Een shooter is immers een shooter nietwaar?

Ik vind het een beetje gezeur dat het niet innovatief genoeg is. Denk dat hij namelijk weer een hoop plezier kan opleveren.

[Reactie gewijzigd door p0pster op 16 juni 2014 17:28]

En wat voor problemen heeft ie dan? Graag meer details!
Beta, vroeger bedoeld om de laatste bugs uit software te halen, tegenwoordig iets heel anders: Een marketing tool.
Ik verwacht wel dat DICE hoopt op feedback uit de community en dat in een eerder stadium. En zo "closed" is deze beta niet, of zijn er mensen die toch al lang op toegang wachten?

Ik kreeg na een half uur al een mail met bevestiging in ieder geval....
Ik kreeg eergisteren toegang, ingeschreven op de dag dat het aangekondigd was. Kan natuurlijk ook zijn dat ik een uitzondering ben en dat de aanvraag ergens is blijven hangen.
Misschien een beetje downgraded versie ofzo.
Tja, die downmod was te verwachten, maar ik vrees dat Z500 wel gewoon gelijk heeft. Het zal niet voor niets zijn dat de X1 nog even overgeslagen wordt.
Of gewoon omdat DLC ook altijd eerder op PS is?
Ik denk eerder dat het meer met financile redenen te maken heeft, en dan met name de zak geld van Sony die het heeft betaald voor het eerder aanbieden van DLC. En dus het eerder aanbieden van bta's.

Ik kan werkelijk geen enkele andere reden verzinnen waarom de Xbox One overgeslagen zou worden met de bta. Het systeem verkoopt immers redelijk goed (niet zo goed als de PS4, maar 5 miljoen na een half jaar is geen markt die je negeert) en presteert ongetwijfeld genoeg om Hardline te draaien, al is het maar omdat EA de game speciaal maakt voor de PS4 en Xbox One.

Natuurlijk zal de Xbox One een downgraded versie zijn van de PS4 versie (welke op zijn beurt natuurlijk weer een enorme downgrade is van de PC versie)... - maar dat is geen reden om de volledige bta te missen.
De Xbox one zal op 1080P en 60 fps draaien dus wordt het geen downgrade ten opzichte van de ps4. Het gaat hier op exclusiviteits rechten. Niets meer niets minder
http://www.totalxbox.com/...n-xbox-one-says-visceral/

Ik had het niet gezegd als het niet gebaseerd was op iets ;)
Beide consoles zullen gewoon in staat zijn om 1080P games te spelen zonder probleem. de Xbox one heeft wat titels dit jaar die op 108/60 draaien maar eerlijk gezegd is het ook een statistieken spel want forza, titanfall watchdogs en thief zien er allemaal super goed uit op m'n xbox en alleen forza draait op 1080/60 maar daar merk ik niks van.

[Reactie gewijzigd door vinsterdamus op 16 juni 2014 20:46]

Binnenkort Diablo 3 op 900p
Gezien hoe het er uit ziet vraag je jezelf af wat blizzard doet, 5+ jaar per game, graphics zien er uit alsof het een jaar of wat terug gemaakt is en dan zelfs met meer power dan de x360 en ps3 waar het nu al op draai kunnen ze het nog niet naar 1080p krijgen? De vraag is ook wanneer een game als battlefield en volgens mij AC unity het wel kunnen waarom zou Diablo 3 het niet kunnen?! Oude engine waarschijnlijk
Maakt echt niet uit weet je. Het zijn leuke games; punt.
Als dat zo is zullen de graphics wel minder zijn. Om die fps te halen op die resolutie.

Je hebt wel gelijk hoor!

[Reactie gewijzigd door Jortsteen2000 op 16 juni 2014 18:59]

Wat een onzinnige opmerking. Alsof de PS4 de standaard is en net 1080p met 60 fps kan halen en dus omdat de xbox een beetje minder heeft ook minder moet halen. Heeft er iemand al eens aan gedacht dat beide consoles de game op zelfs meer dan 60 fps kunnen spelen maar dat ze gewoon gelimiteerd worden? Ivm koeling en omoververhitting te voorkomen.
Met andere woorden, in praktische zin, nee ze kunnen dat niet.
Battlefield 4 xbox one: 720p @ 60fps PS4: 900p @ 60fps
bron is het ign artikel dat je hier kan vinden: http://www.ign.com/wikis/...esolutions_and_Framerates
en aangezien dat dezelfde engine is zou ik niet verwachten dat het ineens 1080p voor alles gaat worden.
Natuurlijk kan er nog verschil zitten tussen de grafische instellingen (aliasing, textures bijvoorbeeld). Sowieso is de bta van de PS4 ook upscaled, de interne render resolutie is geen 1080p.

Maar je hebt verder natuurlijk groot gelijk! Er is geen reden om de game niet als bta uit te brengen.
Was dat al bevestigd dan? Of wordt het net als met Second Assault voor BF4 dat er 1 eerder is en de rest niet?
Is het juist niet zo dat Xbox alle dlc eerder heeft?
dat is met de call of duty serie, battlefield dlc komt eerder op playstation
Of het is een kwestie van exclusiviteit. Xbox krijgt vrijwel altijd eerst de DLC van Call of Duty. Sony krijgt nu als eerste de beta en misschien eerst de DLC van Hardline (ben hier zelf niet bekend mee).
Microsoft heeft recent aangekondigd dat de resources die gereserveerd waren voor Kinect vrijgegeven worden voor developers. Lijkt me dat ze de game hierop willen optimaliseren en dat dat tijd kost.

Ik snap alle commentaren over minderer kwaliteit overigens niet want in alle vergelijkingsvideo's die ik heb gezien ziet de Xbox One versie er mooier, kleurrijker en vooral SCHERPER uit.

Oordeel zelf:
BF4 (Xbox One een stuk mooier): http://youtu.be/8XqWRACk2zY?t=5m5s
COD Ghosts: https://www.youtube.com/watch?v=_pt_dkQK1LQ
Assassin's Creed 4: https://www.youtube.com/watch?v=zsQJVxaFfQw
hoezo? als je alles op low neemt(pc versie) kan je x1 het wel aan hoor. dus er moet een andere reden voor zijn.
Ik denk niet dat Microsoft het zal goedkeuren dat ze een beta uitbrengen met de graphics op 'low'.
Het is dan wachten op de comparison filmpjes tussen de 'inferieure' X1 en PS4/PC, en dan gaat Microsoft natuurlijk door het stof, ook al is het hun game niet.
Je gaat hier natuurlijk voor gedownmod worden... stellen dat de ps4 sneller beter mooier is is nogal kort door de bocht. Ik heb beide consoles maar dit ervaar ik totaal anders als jij. Maargoed

Ontopic:
Zou dit met het speciale ram te maken kunnen hebben ?
en waarom ik gedownmod en Jortsteen2000 niet?
Als dat zo is zullen de graphics wel minder zijn. Om die fps te halen op die resolutie.

Je hebt wel gelijk hoor!
maar nee hij krijgt een 1+ terwijl hij het zelfde bedoelt alleen op een andere manier zegt....
Dat is een mening.

Ik had een PS4 gekocht, maar wegens missende games overgegaan naar Xbox1 - Merk geen verschil kwa reactie tijden en gamen. Kwa graphics ook weinig te klagen, draaien toch allebij dezelfde GPU?

Wat betreft design sowieso met je eens... XB1 is afschuwelijk
je zal ook weinig verschil merken. maar er zijn games waar de ps4 op 1080p@60fps werkt en x1 naar de 720@60 moet. dus er ziet wel degelijk verschil in. lijkt mij niet een mening meer dan.
DLC voor BF is altijd eerder dan bij de Xbox, Sony heeft gewoon een zak geld gelegd bij Dice/EA hiervoor. Niks een gedowngrade versie.

Sony heeft gewoon de exclusiviteit gekocht voor een paar weken/maanden

Wordt een beetje *schijt*ziek van de mensen die altijd maar de Xbox maar naar beneden halen. Beide zijn prima consoles.
Ze zullen vast of een andere map publiceren of andere gamemodes, maar ook mogelijk allebei zodat ze die ook kunnen laten testen.
Anders gaat het over systeemseisen en/of bugs welke in de andere platform niet voor kunnen komen. Ook misschien hoeveelheid spelers.
Ik denk dat de Xbox One gewoon een andere map en opdracht krijgt omdat ze met een nieuwe map meer publiciteit krijgen dan met hetzelfde.
Offtopic: Gamescom neemt plaats in augustus en niet in september zoals in artikel suggereer
http://www.gamescom-cologne.com/en/gamescom/home/index.php

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True