Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 125 reacties

Visceral verlengt de huidige btatest van Battlefield Hardline met een week. Hierdoor zal de bta tot de avond van 26 juni speelbaar zijn voor spelers met een Windows-systeem of PlayStation 4. Ook zal er een tweede bta plaatsvinden in de herfst.

Dice logoDe tweede bètatest zal beschikbaar zijn op alle platformen waarop Hardline uitkomt, dus ook de Xbox One. Eerder werd al bekend dat de Xbox One-bèta een andere versie zal zijn dan de bètatest die momenteel gehouden wordt. Visceral maakt naar eigen zeggen graag gebruik van bètatests omdat het de feedback van gamers wil verwerken in de game. Woensdag werd bekend dat de pc-versie van de bèta van Hardline direct toegankelijk wordt voor iedereen die zich vanaf die dag ervoor aanmeldt. Voorheen kregen alleen geselecteerde spelers toegang tot de test op pc. De PlayStation 4-bèta blijft echter wel gesloten.

De bètatest die in de herfst van dit jaar start, betreft een open bèta voor alle platformen. Spelers die deelnemen aan de bètatests zullen, zodra de game uitkomt, beschikken over unieke camouflage en een apart vizier voor wapens. Ook zullen zij een unieke Battlefield 4-dogtag ontvangen en toegang krijgen tot extra content, al is niet bekend wat deze content inhoudt. Hardline is de nieuwste first-person-shooter van DICE en Visceral die uit zal komen op 21 oktober. In de game staat de 'oorlog' tegen de misdaad en de strijd tussen politie en criminelen centraal.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (125)

Afgaande van de bugs in de beta en de ontwikkelingstijd voor t spel,zal ik deze niet kopen. Voelt wedermaal aan als een cloon aan van bf4. zelfs de lay-out is hetzelfde, alleen in een ander jasje gestopt.

Ieder zijn smaak, maar om nu weer geld uit te geven, is mij iets teveel. zeker als dadelijk t spel moet kopen en als je wil met Premium. ben je weer veel geld kwijt.
Ik ga hem ook zeker niet halen: op een gereskinnede, uitgeklede BF4 zit ik niet te wachten. Bovendien is het hele cops-and-robbers idee op zijn best halfbakken uitgevoerd. Ik bedoel, Gatling guns, frag grenades, raketwerpers? f doe het goed (dus echt alle wapens, gear en voertuigen afstemmen op het thema), f verruim het thema dusdanig dat er ook een rechtvaardiging is al die military-grade meuk in het spel te verwerken (paramilitairen/-milities, huurlingenlegioenen, cartels, terroristische organisaties en zulksen). Nu is het gewoon een qua omvang gedecimeerde BF4 in een civiele setting...
Een kloon is het zeer zeker niet. Voelt mij aan als een community-made mod voor BF4. Het speelt allemaal net niet lekker, sprinten gaat erg traag en is vrij onduidelijk waar je nou precies heen moet. Wapengebruik is ook erg vreemd, beetje combo van CoD en BF.

Gezien de eerdere ervaringen met de 'Beta's" die bij DICE - EA vandaan komen zal er niet zo gek veel meer veranderen voor de final release. Nee deze sla ik even over, wellicht een keer uit de 15 euro sales bak vandaan halen ofzo.
De beta van BF4 was nog met de menu van BF3, een er waren zeker wel veranderingen tussen de beta en de release.
Dan heb je een hele andere Beta gespeeld als de rest :P

Gaat meer om de game mechanics, DICE voegt wat minimale aanpassingen toe onder de noemer beta feedback, veel merk je er niet van. Bij BF3 was het iets beter maar BF4 was echt om te huilen. Ik vind Hardline als spel gewoon niks, zal een paar tweaks in de wapenbalans niks aan veranderen. Beetje falende poging tot PayDay integratie in BF4.
Ja de Beta van BF4 in 2013 was beter dan het werkelijke spel in jan. 2014!
Je verwoord het wel goed. Ik heb hem gister ook als beta geinstalleerd en gespeeld en vond het ook niet echt denderend. Rondes duren echt superkort, je zoekt je af en toe rot waar je heen moet, je bent echt in no time dood, bewegingen lopen niet helemaal lekker etc. Op de een of andere manier voelt het allemaal wat stijfjes terwijl het concept wel leuk is verder.

[Reactie gewijzigd door Metro2002 op 19 juni 2014 13:23]

Heb mij laat aangemeld en kreeg nog toegang tot beta had ik niet verwacht. Maar goed even gespeeld. Het was 3x niks. Ga hem niet kopen zonde geld.
Ik heb de beta ook even geprobeerd. Vond het ook niets. Ga hem zeker niet kopen. Er moeten ook nog DLC's voor BF4 uitkomen, en daarmee vermaak ik me nog prima. Dit voelde als een slechte kloon met iets andere physics en content.
potjes die soms korter zijn dan de laadtijd, behoorlijke fps dalen, klein arsenaal, weinig innoverend, veel grafische fouten en makkelijk om te baserapen maakt dit spel zeker geen n in te kopen, heb het enkele keren gespeeld en pak telkens weer bf4 erbij..
Nu hopen dat deze niet zo vol bugs zit als Battlefield 4. Ik hoop echt dat deze bij de release wel goed werkt. :X
Ben bang van wel.
Gezien het feit dat ze BF4 en BF3 zelfs nog bugs heeft voor sommige AMD machines die nog niet opgelost zijn (wel in BF4 opgelost, niet in BF3)...
Ik ga er geen geld aan spenderen...
Boycot EA gewoon; zolang ze poep verkopen en de hoofdprijs vragen .....

meest trieste is nog wel offline halen van game-servers zonder alternatief; die spellen liggen nog gewoon in de schappen bij intertoys/nedgames etc. Kunt er vervolgens helemaal niets meer mee!!

Of koop je mass-effect, werkt je key niet omdat de activatie dienst van origin stuk is; en daar ruim 7 dagen over doen om te verhelpen! Leuk, orginele games kopen .... :r EA

Battlefield is helemaal om te janken, zoń dikke melk }:O , en niet eens de bugs fixen van de huidige en vorige versie. 8)7 rare commerciele jongens

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 19 juni 2014 11:22]

8)7 rare commerciele jongens
Je bedoelt slimme commerciele jongens. ;)

We brengen een brak spel uit, cashen flink wat geld, vervolgens leveren we nauwelijks support (want dat kost extra geld). In de tussentijd ontwikkelen we het volgende spel want er zijn toch zat consumenten die nooit leren en keer op keer onze brakke producten kopen.

Win win situatie voor EA. En de consument? Tja, die roept het ook op zichzelf af door EA spellen te blijven kopen...

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 19 juni 2014 17:54]

Grappig feitje is wel dat ook in deze community hele volksstammen vol hebben ingezet op BF4 (getuige de topics 'is mijn systeem BF-ready?'), alles was geweldig en fantastisch... en toen kwam de release.

Om maar even aan te geven dat het Tweakers-volk niet boven deze miskopen verheven is.

Watch_Dogs idem dito. 'Wij' zijn de consument. Dat vergeten mensen weleens. Ik zou het een zeer sterk initatief vinden van 'onze' community als wij het komend jaar alles van Ubi/EA boycotten, niet de games zelf maar wel de hype machine eromheen, de pre-orders, en dan na release praten we wel weer - mits het een fatsoenlijke release is geweest. En anders, doodzwijgen die handel.

Slechte producten verdienen geen aandacht, alleen een 1-ster beoordeling en radiostilte. Er zijn genoeg releases die wl de moeite waard zijn, doorgaans wat minder big budget maar met degelijke game mechanics, prima support en blijvende rebalancing en bugfixing. En daarvan mis ik de zgn 'coverage' vanuit Tweakers nog steeds enorm. De games die besproken en gereviewed worden zijn t schaars en wat er langskomt is allemaal big budget, bijna elke titel die op de FP staat komt van een grote publisher. Dat kan, mag, en moet wat mij betreft anders.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 19 juni 2014 19:17]

Exact hoe ik over EA denk
Dat ben ik zeker met je eens. Ik dacht dat je als uitgever van software ondersteuning moet blijven geven tot een bepaalde tijd na verkoop. Op dit moment verkoopt EA de complete set Command and Conquer. Red Alert 2 is alleen onspeelbaar onder Windows 8.1.
Als je geen patch meer uitbrengt moet je je software zeker niet meer verkopen. En ja.. dat is ouwe meuk, maar wel leuke ouwe meuk.

Voor mij voorlopig geen EA meer. En dat zeg ik na BF 2, 3, 4 BC2, 2142 en alle C&C's.

[Reactie gewijzigd door HuJuh op 19 juni 2014 11:30]

Idd MoH was het laatste goede spel van EA. RUIM 10 jaar geleden
BF1943 was nog doable
Bij BF2 begon de ellende. En dat werd bij BF3, 2142, BC2, BF4 alleen maar erger. Om nog maar niet te spreken van het SimCity fiasco. Daar hebben ze echt mijn laatste kudo's verloren.

[Reactie gewijzigd door crazylemon op 19 juni 2014 11:50]

EA was vroeger (tijd van de GameCube) echt een van mijn favoriete uitgevers, maar in middels zijn ze mijn minst favoriete.
Op de pc ook, 007 Nightfire was echt awesome.
Heb 007 Nightfire helemaal kapot gespeeld op de GameCube :)
EA heeft C&C echt verpest na C&C3. C&C4 was een van de slechtste RTS-games die ik ooit heb gespeeld. Het ergste is dat ik een persoon ben die een film of een game met een verhaal helemaal tot het einde kijk/speel. Ongeacht of het goed of slecht is, maar C&C4 was zo slecht opgebouwd dat ik geeneens meer zin heb om voor het verhaal te spelen, die wel goed was.
hier ook, ik vond het zo slecht, dat ik die game voor het eerst in mijn leven eraf geflikkerd heb alvorens uitgespeeld te hebben. Mijn pijn in mijn hart omdat een van de voorlopers van de rts zo hard verkloot werd.

Als je nu ook kijkt wat er op de E3 is te zien qua rts, is alleen civ beyond earth mij bekend, er komt bijna niks meer uit op dit gebied, dat is zo jammer ik zat namelijk met smart op de generals 2 game te wachten... wordt die gecanceld :'(
ben het met je eens over battlefield 4 maar in battlefield 3 hand ik bijna geen problemen in het begin van de release
Klopt, maar er is dus een BUG bij BF3, dat wanneer je een andere locale hebt op je Windows, BF3 dus crashed bij het opstarten, en heeeeeel soms wel wilt starten.
Dit hadden ze bij BF4 gepatched, maar BF3 niet dus.
Beetje jammerlijk, Dice programmeur op Tweakers vond dit ook zeer jammer.
Ben het helemaal met je eens! Ik ben ook niet van plan om hem te kopen.
Ik heb bij Battlefield ondertussen het idee dat het niet bepaald meer gaat om beta-testing... Natuurlijk zullen er wel dingen gefixed worden, maar volgens mij gaat het bij BF meer op het hypen van de game en mensen alvast een voorproefje geven van 'what's coming'... Voorbeeld daarvan is de 'early-Beta-acces' met BF4 als je MoH:W had gekocht...

Just my 2 cents

[Reactie gewijzigd door Daantjeeuh op 19 juni 2014 11:26]

Vroeger zeiden we gewoon: DEMO

En iedereen is nu ook toegelaten volgens mij, dus is het ook gewoon een demo. Net als de demo van Bf 1942 destijds, alleen kon je die veel langer spelen.

En Dice/EA whats next, cowboys en indianen? ook maar weer voor 50/60 euro.

[Reactie gewijzigd door Dessie op 19 juni 2014 12:40]

Ssssst je brengt ze nog op ideen! 😂
Inderdaad, dit is meer om te promoten zodat ze meer kunnen verkopen als de game echt uit is. Vandaar ook de ''speciale cadeaus'' die je unlocked als je de beta speelt en vervolgens het echte spel koopt die vol met bugs zit! Battlefield 4 is mijn eerste en het laatste spel wat ik koop uit de Battlefield reeks :(
Ik vrees het, gezien het vrijwel een mod van BF4 is en die nog niet helemaal uitgekristalliseerd is kan het eigenlijk alleen maar slechter worden (nieuwe content -> nieuwe problemen).

En BF4 had ook een beta, dat hielp ook niet echt bleek. Veel gemelde problemen zaten er bij de release ook nog gewoon in.

De volgende beta is in de herfst, en de release eind oktober. Dan heb je dus nog ongeveer een maand om problemen op te lossen. Zie je het zelf al voor je?

Misschien dat EA eens moet na denken over de bergen problemen die hun laatste games hadden bij de release en stoppen met een datum op een product te plakken voor het af is. Najaar 2014 zou ik nog reel vinden, maar als je zegt 23 oktober dan moet je (bij mijn weten) toch 23 september uiterlijk klaar zijn en alleen nog maar problemen hoeven te fixen die dan nog boven water komen.
daarom is er nu ook al een beta in plaats van alleen een beta paar weken van te voren (bf4).
en ik vind batllefield toch echt een stuk anders spelen dan bf4.. tot nu toe vermaak ik me zeer goed aangezien ik meer van de infantrie based combat houd. ik heb bfbc2-bf3-bf4 gespeeld dat vond ik vermakelijk maar met de beta van Hardline had ik echt plezier mee..
De geschiedenis van de reeks kennende zou ik er niet te hard op hopen :(
Ben ik ook niet van plan ;)
Ik weet niet of je de Beta al hebt gespeeld of gezien..maar dit IS BF4!! Qua code en zeker qua maps (China Rising).
Verwacht geen schokkende prestatie verbetering in Hardline als ze dat bij BF4 met updates niet voor elkaar krijgen.

Waarschijnlijk moeten ze die Frostbite licentie financieel eruit halen, dus maar ff een "nieuw spel" uitbrengen met praktisch dezelfde code.

Wat ik wel een dikke vooruitgang van EA vind is dat er een tweede Beta komt in de herfst. Dat voelt alsof ze er dit maal toch wat meer werk van maken en... geeft zelfs bijna het gevoel dat ze naar community zijn gaan luisteren.
Klopt, het is in principe gewoon een DLC die ze als ''nieuw spel '' uitbrengen
EA betaalt geen licentie op frostbite, de engine is van EA en niet van Dice, sterker nog, Dice heeft de engine in opdracht van EA ontwikkelt en sinds dit jaar zit het frostbite team
ook niet meer in het dice gebouw.
Het klinkt bijna als een retorische stelling, dit.

Ik vind het gewoon lachwekkend hoe ze zo'n gedrocht van een engine op de markt hebben durven brengen.
Ik vind Battlefield echt een pracht serie maar van bugs heb ik niet echt last maar r viel mij wel wat op. Op mijn amd 7950 draaide ik bf 4 bijna maxed out met resolution op 170% en AA met MSAA uit terwijl ik bij hardline bta helemaal maxed heb met AA en msaa en resolution 200%
lol, met 30 fps ofzo? of speel je met 1280x720..
ik speel 1080p met 41 fps haha. maar ik heb m ook geoverclocked

[Reactie gewijzigd door arens77 op 19 juni 2014 14:21]

Dan zal dat wel niet je average zijn, eerder een piek.. Vraag me al af wat er gebeurt met je fps als een attack chopper op je zit te schieten, lol
Een R9 290X doet op 2560x1440 (om te compenseren met die 170% scaling) op ultra met 4xaa zo'n 44 fps..
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_290X_Gaming/9.html

Dat vind ik dus onspeelbaar :p
Geef mij maar een solide 60-80 fps op high. Verschil in graphics ga je toch niet echt zien of je bent niet echt bezig met effectief te winnen, maar naar de graphics details te kijken :D

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 19 juni 2014 14:28]

voor mij is het minimum in fps 30
ik heb een pc met een cpu-bottleneck(q6600)en ik kan bf4 nie spelen maar bf hardline draait goed alleen laadtijden vallen tegen
Met die laad tijden zat ik ook erg mee, in bf4 was dat erg en in bf hardline is het erger geworden zelfs met een ssd!
ik heb het alleen als ik battlefield hardline de eerste keer opstart daarna gaat het bij mij sneller met laden
Een paar dingen vallen mij op :

1-DICE wordt steeds weer genoemd. Was het niet Visceral die Hardline zou doen terwijl DICE BF4 zou fixen ? EDIT: Linkje naar quote: http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/
That said, I want to be sure you all understand that introducing Hardline in no way means we’re done working on Battlefield 4. Nothing could be further from the truth. The Visceral team is leading the development of Hardline, while the DICE team continues to drive BF4. We are committed to giving you the best BF4 experience possible.
2-De "Beta" lijkt verdacht veel op een "Demo". De technische staat is in ieder geval beter dan BF4.
3-Hardline is een ergerlijke clone van BF4 met een politie thema. Ik krijg een beetje het "Class Hardline extends BF4" gevoel, way to go developers :|

[Reactie gewijzigd door ongewoongewoon op 19 juni 2014 13:50]

Ja, ik vind het ook apart. in ieder nieuws bericht over hardline wordt dice genoemd als maker maar bij de previeuw zeggen ze
"Bovendien wordt de game niet door DICE, maar door Visceral Games ontwikkeld"

Maar EA doet weer wat ze altijd doen, te snel achter elkaar nieuwe games in de zelfde serie/reeks uitbrengen. Als een game echt goed is hoef ik niet ieder jaar een vervolg zoals bij bijvoorbeeld COD. Zeker als er nauwelijks vernieuwing in zit.

BF2 --> BF3 goede tijd er tussen echt een verbetering BF3 --> BF4 te snel, onvoldoende verbetering. Kan je beter eerst n goede uitbrengen en dan een andere reeks en daarna pas weer terug komen. Met NFS waren ze op de zelfde weg bezig, ook te snel te veel en onvoldoende vernieuwing.
De technische staat is in ieder geval beter dan BF4.
Serieus? Dan heb jij een andere beta gespeeld dan ik. De game is minstens net zo buggy als BF4. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de Frostbite engine, het is toch wel tragisch dat bugs die al in BF3 zaten nu nog in de BFH beta zitten 8)7
Noem eens een paar bugs waar je je aan ergert? Ik speel BF4 niet elke dag, maar als ik speel, kan niet zeggen dat ik echt last heb van de bugs, als ik ze al (onbewust), ben tegengekomen, heb ik ze toch niet als storend ervaren.
En als ik zie hoeveel mensen er nog spelen valt het ook wel mee. Ik begrijp dat er blijkbaar in het begin veel problemen geweest zijn, maar die zijn toch inmiddels geheel of gedeeltelijk aangepakt! Verdient waarschijnlijk niet de schoonheidsprijs.
Geluid dat wegvalt (al sinds BF3 een probleem ook nog in BFH), voertuigen (besturing is slecht, zeker met snellere voertuigen stuiter je alle kanten op) animaties (bijv. Longneck bug), deadshield (onzichtbare muur) en de netcode (schijnt gefixet te zijn in BF4 maar in BFH was dit zeker nog een probleem) daarnaast wil BF nog wel eens crashen.

Begrijp me niet verkeerd ik heb best wel plezier gehad met BF4, maar de bugs verzieken het de game. Het spel had nooit zo uitgebracht mogen worden. En dan komt de houding van Dice daar nog bij (het ontkennen van bepaalde bugs, toezeggen dat dingen gepatched worden maar dit vervolgens nalaten etc.)

En dan verwacht men bij EA dat mensen nu weer de volle mep gaan betalen voor een game die aanvoelt als een BF4 mod. En notabene nog bugs bevat die ook al in de eerdere delen zaten.

Breng BFH dan uit als dlc..
Ik heb het 18:18 minuten vol gehouden in de beta,
-het is net een community made mod
-de graphics en bewegingen zijn niet af (wel logisch als dit een beta is)
-elke 10 stappen bevroor het spel
-het lijkt erg veel op Cops & Robbers in een BF4 jasje
-het is in mijn ogen niet zoveel geld waard als wat ze er voor vragen, een community made mod was altijd gratis :)
-destruction is er nauwelijks
-de BFBC2 beta was vele malen beter, ik was meteen verkocht
- ik snap niet waarom er Battlefield voor de naam staat, anders dan dat het een verkooptruc is.
Volgens mij moesten ze de naam eraan plakken omdat het praktisch BF is. Als je de naam eraf zou halen zou niemand het snappen, dus als je BF gewent bent (en een positief beeld hebt) dan zou je dit spel kunnen kopen. Alleen denk ik dat het zonde van je geld gaat zijn (ze vragen vast de volle mep a 50/60euro). Ik vind het spel nog wel leuk, maar heeft dan ook helemaal niets met politie te maken. Is gewoon BF met politie stickers op de voertuigen.
Exact hetzelfde hier.
Heb het hooguit een half uur gespeeld.
Snap ook niet waarom dit een Battlefield game is, vind dat het weinig met de franchise te maken heeft.

En het voelt inderdaad gewoon als een Cops & Robbers (Payday achtige) Mod/Gamemode voor BF4

En iets persoonlijks, ik vind BFBC2 ook 1 van de meest leuke en vermakelijke BF versies.
Ik heb het een half uurtje gespeeld, waarvan de meeste tijd bezig te zijn geweest om de controls goed in te stellen..
Maar ik heb geen last gehad van bevriezingen ofzo.. enige wat er wel was was dat wanneer ik een enemy tegenkwam ik meteen dood was.. Maargoed dat ligt meer aan mijn kunsten dan aan het spel zelf.. Ben meer een arcadeshooter fan dan dit semi-realisme, daarom vermaak ik me ook prima met battlefield heroes....
Compleet incapabele lui daar bij DICE. Na BF3 en alle bugs + netlag koop ik niks meer van ze. Ze leveren kapotte games en vragen er nog geld voor ook. Stel je voor dat Samsung TVs bouwt die uit elkaar vallen na 2 weken, dan zou niemand meer Samsung TVs kopen, toch? In de game markt komt men er gewoon lachend mee weg.
Dus en ook al gekeken wie Battlefield Hardline heeft gemaakt ?? juist Viceral Games en dus niet DICE
Precies, wilde net commenten dat het wel een vrij erge fout is dat ze DICE neerzetten ipv. Visceral...
Volgens Wikipedia zou Viceral de singleplayer ontwikkelen van BF hardline en DICE de multiplayer
Het enige wat DICE doet is de ontwikkeling aan de engine Frostbyte, De rest wordt gedaan door Viceral
Op de Battlelog pagina staar er gewoon "A PRODUCTION FROM: EA, Viseral, DICE, ESN. (foto: http://i.imgur.com/NRf8NgV.png )
Dus voorals nog doet DICE een consulterende rol met dit. project.

Dus ze draaien gewoon mee.
nee dat doen ze niet, frostbite engine is van Dice vandaar de vermelding
Een EA medewerker op de Battlelog forums verklaarde dat DICE er aan meewerkt maar dat run rol alleen consultancy is.
Waarschijnlijk vanwegen de FB engine.
Het frostbite team valt al lang niet meer onder dice, dice heeft daar geen invloed meer op, ze zitten nu ook in een eigen studio, EA is de eigenaar van frostbite en heeft de complete ontwikkeling betaald.
Dice helpt visceral omdat visceral alleen ervaring heeft met het maken van maps
op frostbite, zoals je weet zijn oa endgame bij bf3 en china rising bij bf4 afkomstig van visceral.
In samenwerking met....?
Het is fijn dat DEMO versies van het spel uikomen in BETA vorm.

[Reactie gewijzigd door Haruhi op 19 juni 2014 11:44]

ja ik snap het ook niet helemaal waarom dit een beta zou zijn... als het echt een beta zou zijn, zou je verwachten dat het wl zo goed als de volledige content bevat maar dat er nog wijzigingen in functionaliteit en bugs gaan plaatsvinden. Wat mij betreft terecht dat deze "beta" eigenlijk een demo is. Ik verwacht niet dat de gameplay nog ingrijpend gaat wijzigen... misschien een beetje balancerings tweakjes enzo. maar de content buiten wat nu speelbaar is moeten we maar afwachten.

ik was er overigens ook niet erg van onder de indruk :) maar het schieten met rocketlaunchers vanuit passagierspositie in vehicles vind ik wel een echte vooruitgang.
Waarom zou dit geen BETA zijn? BETA betekend ook niet dat iets volledig zou zijn..

Je kan een heel game op 1 map BETA laten draaien. Waarbij je de gameplay test en in een later stadium een BETA op andere mappen zodat die mappen op fouten worden gecontroleerd.

Physics en andere problemen komen al in de het vizier als je maar op 1 map speelt dan dat je gaat roteren. Dus nee!! dit lijkt mij echt wel een BETA versie die zeker nog aandacht nodig heeft ter verbetering. Terwijl een DEMO een product is die af is en geprobeerd kan worden onder bepaalde voorwaarden. Zoals beperkt tot een bepaald wapen en map..
Ik heb de Battlefield 3 en 4 Closed ALPHA en BETA gezeten en in de MOH:WarFigher ALPHA en BETA gezeten.

Ik kan je vertellen dat er weinig veranderd als een spel eenmaal BETA is.
Tweaks hier, polishing daar. Ik spreek uit ervaring dat het spel zogoed als klaar is en dat de inbreng van de spelers tijdens deze BETA alleen nog maar de koers kan veranderen als het spel eenmaal gereleased is (kijk naar Battlefield 3/4).

Dit is meer een test run om de kijken of het spel draait in een grote groep.
Hardline heb ik maar 5 potjes gespeeld, wat een baggerspel is dat!
Ik heb hem al verwijderd van mijn ps4.
Vooral als je ook Destiny kon spelen op ps4, niet te vergelijken maar Destiny is echt velen malen beter!

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 19 juni 2014 11:16]

Ik vind Destiny maar een gare CoD in combinatie met free fps Warframe.
Wat ik kan aanraden is de beta te spelen en dan zelf een oordeel te vellen om het wel of niet aan te kopen. Het is zeker ene leuke game maar geen volwaardige game, eerder een DLC wat meerdere mensen al aangeven.

Wacht na de release de reviews af en plaats geen preorder, dan kan je ook niet het schip in gaan als het echt ruk is.

Komt wel bij, Viceral Games heeft de engine build gekregen zoals deze nu vandaag de dag is van BF4 (hier helpt nu ook de community aan mee had ik begrepen), dus de oude bugs zoals die er nu al uit zijn zitten ook al niet meer in Hardline. Ook hebben DICE en Viceral Games het zo gemaakt dat de veranderingen cross-game zijn. Alles wat ze aan BF4 sleutelen/veranderen in het fundament van de engine word automatisch gekopieerd en aangepast naar de Hardline variant. Beiden hebben of krijgen een 30 tickrate ipv de eerdere 10. De beta build van hardline draait nu nog op 10.

Dus ik ziet het positief te gemoet maar ga zeker niet pre-orderen, iets wat ik altijd in het verleden wel deet. Weet ondertussen wel beter. Eerst aanzien dan overwegen
daarnaast is na een week of drie het spel ook al goedkoper dan bij de pre-order. bespaar je ook nog eens geld.
En waarom? Omdat Hardline = BF4!!

DLC dus of melk }:O

[Reactie gewijzigd door crazylemon op 19 juni 2014 12:14]

Super initiatief!! Thx for sharing!
De beta draait op 30hz sinds de patch van 66MB en in je client zit nu dezelfde setting voor frequency als in bf4, hit registratie is nu veel beter, ik had gisteren voor het eerst een positieve kdr.
Ik was altijd groot fan van Battlefield, zeker toen del 3 uitkwam en er eindelijk een game was die serieus tegenwicht kon bieden aan COD. Ik ben vanaf dat moment dan ook van COD afgestapt. Sinds het bugfest van deel 4 is het echter heel snel achteruit gegaan met mijn enthousiasme. Ik laat deze dus lekker liggen en wacht de eerst volgende echter vernieuwende COD of BF af......
Ik zou zeggen begin 4 weer te spelen. Zit niks merkbaar meer in, al maanden niet.
Er zijn minder bugs, maar naar mijn ervaring zijn er nog genoeg.

Waar ik afgelopen weekend op een enkele avond nog tegen aan liep:
- verschillende maps hebben nogs bugs waardoor de hele server crashed (Firestorm 2014);
- als een server tussen maps switched dan schiet de client nog wel eens in de stress en speel je ineens op 30 tot 40 fps i.p.v. 60 tot 100 (Gulf of Oman 2014);
- Het spel spawned je soms in het midden van een groep tegenstanders, soms herhaaldelijk (Operation Locker).

Los van bovenstaand had ik nog een paar client-freezes waarbij ik het via de task-manager moest sluiten.

[Reactie gewijzigd door generic_usernam op 19 juni 2014 15:33]

Ok, ik speel het op de PS4. Daarop vrij weinig klachten.