Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

EA gaat zijn ontwikkelbeleid van games aanpassen na de problemen bij de release van Battlefield 4. Die game zat bij introductie nog vol met fouten wat voor veel ophef zorgde bij fans. Dat heeft Andrew Wilson, ceo van EA, laten weten in een interview met Eurogamer.

Wilson noemt de release van Battlefield 4 zelfs onacceptabel. De vele problemen, die zich vooral voordeden in de multiplayer van de game, leidden er onder andere toe dat DICE de ontwikkeling van dlc moest uitstellen om zich op de bugs te kunnen richten. ''Als je zoveel dingen wil aanpakken in een game zoals we bij Battlefield 4 hebben gedaan, bestaat er een kans dat je dingen over het hoofd ziet'', aldus Wilson.

De relatief slechte staat waarin Battlefield 4 tijdens zijn release verkeerde, heeft EA volgens Wilson doen besluiten de tijd waarin games worden ontwikkeld bij te stellen, testfases bij te schaven en het proces van bètatesten aan te passen. Dit moet voorvallen als bij de release van Battlefield 4 in de toekomst voorkomen. Wilson kan zich echter niet vinden in de mening van veel mensen die zeggen dat Battlefield 4 te snel is uitgegeven met als doel om het spel tegelijk met de PlayStation 4 en Xbox One op de markt te verschijnen. ''DICE heeft veel tijd gehad deze keer. We nemen wel de verantwoordelijkheid voor onze fouten, maar er zijn bepaalde elementen in een game die je pas op het laatste moment aan kan passen omdat de software voor een platform simpelweg nog niet af is.'' Waarschijnlijk doelt Wilson met deze platformen op de Xbox One en PlayStation 4.

Bij Battlefield 4 was het probleem volgens Wilson dat er teveel nieuwe dingen in de game zijn gestopt, zonder dat deze eerst voldoende zijn getest. ''We konden ervoor kiezen om de game nagenoeg hetzelfde te houden zoals sommige ontwikkelaars met hun franchise hebben gedaan, maar ik sta voor innovatie en het verleggen van grenzen''.

De nieuwste Battlefield-game, Hardline, zal volgens Wilson en Karl-Magnus Troedsson, ceo van DICE, profiteren van het feit dat de game drie jaar in ontwikkeling is geweest zodra hij uitkomt. Ook zal Hardline volgens Wilson en Troedsson ontzettend profiteren van de verbeteringen die DICE heeft doorgevoerd in de engine van Battlefield sinds de release van Battlefield 4. Hardline vertrouwt op dezelfde engine als die waarmee Battlefield 4 is ontwikkeld.

Volgens Wilson gaat het verbeteren van Battefield 4 door, ook als Hardline beschikbaar komt. DICE zou zich richten op iets dat de studio ''parallelle ontwikkeling'' noemt. Wilson benadrukt dat de aanpassing van de werkwijze niet betekent dat games van EA nu altijd foutloos zullen zijn; ''Dat zou betekenen dat we nooit meer grenzen kunnen verleggen. Ik wil het bedrijf zijn dat innoveert en creatief te werk gaat''.

Battlefield 4

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

[q] Wilson kan zich echter niet vinden in de mening van veel mensen die zeggen dat Battlefield 4 te snel is uitgegeven met als doel om het spel tegelijk met de PlayStation 4 en Xbox One op de markt te verschijnen. ''DICE heeft veel tijd gehad deze keer. We nemen wel de verantwoordelijkheid voor onze fouten, maar er zijn bepaalde elementen in een game die je pas op het laatste moment aan kan passen omdat de software voor een platform simpelweg nog niet af is.''[\q]. Dat is toch het hele punt van te vroeg uitbrengen? Hij spreekt zichzelf fiks tegen nu. Er zijn inderdaad elementen die je pas op het laatste moment kan aanpassen, maar dat betekent dus gewoon dat je het niet goed hebt gedaan en je dat langer had moeten testen en bijschaven. Oftewel te vroeg uitgebracht.
Ze laten bugs in het spel, en ze zijn slecht bezig (logisch).
Ze laten zien dat ze het willen verbeteren, en ze zijn slecht bezig (minder logisch)

natuurlijk is het 100% terecht om er sceptisch tegenover te staan. Maar serieus, gelijk maar gaan ragen tegen EA over iets waarvan je niet eens weet wat voor gevolgen het heeft is erg voorbarig.
Beetje niveau werkgever die van te voren al zegt dat je je projecten gaat verpesten omdat er een klein percentage fout is gegaan (want sorry, als ik kijk naar de EA library, is er genoeg uitgekomen zonder problemen)
Vanaf BF1942 is de support vanuit EA al waardeloos (het staat me nog als de dag van gister bij: het kostte 3 maanden om 1 regel code aan te passen om een ingame wallhack ongedaan te maken, was voor devvers bedoeld maar hadden ze per ongeluk aan gelaten in een public patch release en dit is waar ik EA nog steeds mee associeer). Ongedacht welke mensen of welke studio er ook aan werken. De enige afdeling waar ik respect voor heb is hun marketing afdeling, keer op keer, jaar na jaar weten ze weer zieltjes te winnen die hun waardeloze producten kopen...

Steeds minder maps, minder features, bugs/glitches, pay to play, geen tijd geven aan de community om te ontwikkelen want de volgende game staat al weer klaar om te kunnen cashen, geen/weinig mod support, niet zelf een server kunnen hosten. Er is niets verbetert na al die jaren, het is alleen maar minder geworden.

Hoewel ik Half Life/CS wel leuk vindt maar niet echt een fan vind ik dat Valve het toch wel beter doet of eigenlijk zoals ik verwacht dat het moet, of gewoon niks releasen of gewoon iets goeds neerzetten en actief ondersteunen.
Ik heb nog steeds spijt van het feit dat ik je niet geloofde ten tijde van BF2 :$
Gelukkig vond ik BF1942 niet fijn spelen anders had ik die hel ook nog meegemaakt!

Nou heb ik wel een heleboel lol gehad in BF2, maar zoals je zegt : Brakke support FTW!!!
Zoveel patches voor uitgekomen en tot op de dag van vandaag is de game nog steeds brak net als BF3 (De versie zonder Premium gratis gehad dus die troep ook nog meegemaakt. Na BF2 niks meer van de BF reeks gekocht.) en BF4 en straks ongetwijfeld BF:HL ook :/
BF4 loopt na de laatste patches hier prima hoor!
EA heeft het bij mij zodanig verprutst dat ik ze geen enkele wind meer in hun zeilen gun en dat ik elke reclamestunt ( inclusief de huidige "Beta" ) negatief opvat.

BF3 release was niet bepaald vlekkeloos, MOH: Warfighter is de grootste flop sinds jaren en BF4 was volstrekt onacceptabel slap aftreksel en een release-nachtmerrie. Ook het hele premium verhaal in de Battlefield serie zijn mij in het verkeerde keelgat geschoten, Ik wil best betalen voor extra content maar EA zet gewoon kern elementen van BF3 achter een paywall in BF4 ( Zo kon er eerst niet eens door non-premium gebruikers een platoon worden aangemaakt ! )

De compensatie voor al die ellende ? 1 of andere battlepack , alsof ik nog niet genoeg 25% boosts had.

Ik zou nu nog even door kunnen gaan met typen maar het bovenstaande is al negatief genoeg , dus ik laat het hier bij :+
Het probleem is met o.a. Battlefield, dat sinds de frostbite engine uit is gekomen dit soort problemen al bestonden. We praten over jaren hier.

Dus ja, ik begrijp de reacties wel hoor. Ik ben zelf ook zeer sceptisch en zelfs bevooroordeeld. Ik geloof er niet in dat er nog een goede BF game gaat uitkomen.

Hardline beta heeft mij overigens ook niet kunnen bekoren, het is net alsof je weer BF4 speelt en daar vond ik ook weinig aan.
Ja ok, maar we hebben het hier niet alleen over Battlefield.
EA gaat zijn ontwikkelbeleid van games aanpassen na de problemen bij de release van Battlefield 4.
Noemt geen specifieke games, dus moeten we er even van uit gaan dat het hier om de hele release lijst gaat van EA. Frostbyte schijnt toch een rot engine te zijn om voor te werken, en helaas merk je dat gewoon met dit soort dingen. Natuurlijk is EA fout bezig geweest, maar alle blinde haat is gewoon erg kansloos zo.
Typisch nederlands? Niet echt, ik ben gewoon niet iemand die elk bedrijf maar blind gaat haten omdat ze een paar games (want procentueel gezien zijn het maar een paar games van EA) slecht uitbrengen.
Ik heb een grote lijst EA games die na release gewoon geen problemen hadden. Natuurlijk is het niet goed te praten dat ze dingen nog steeds niet gefixed hebben. Maar zo reageren op een bedrijf is gewoon erg kansloos.
Ik heb een grote lijst EA games die na release gewoon geen problemen hadden.
Games uit één van de studios die ook direct onder EA vallen, of games die enkel door EA uitgegeven zijn? Zit nogal een significant verschil in.
Subtiel detail. De beste man geeft aan dat er launch problemen waren. Daarmee onderkent hij niet dat er maanden naderhand alsnog problemen waren. Ergens dus een grote fuck you richting hun klanten. In principe zegt ie dat er in het begin issues waren. Waren als in, naderhand niet meer.
Een game slecht launchen is 1 ding. Vervolgens grote problemen niet onderkennen en laks of in het geheel niet patchen, is gewoon schofterig. Zeker als je in de tussentijd wel allerlei DLC uit brengt. Dan laat je zien waar je de prio legt. Niet bij een tevreden userbase, maar bij tevreden aandeelhouders. Want verkopen, dat moeten we. Schijnbaar.
Ik vind het leuk dat je zegt dat het maar een klein percentage games is dat problemen heeft bij de release, games zouden uberhaubt naast balancing niet zulke grote problemen moeten hebben. We kopen een game die geen early access is zodat we zeker weten dat de game geen bugs heeft en veel content. Een game die al maanden getest is heeft geen immense netcode problemen, dit zou hun lang opgevallen moeten zijn tijdens het testen. Ik denk daarentegen wel dat hardline een betere release krijgt, de grote netcode problemen zijn nu opgevallen en de frostbite engine is hierop aangepast. Hierdoor zal visceral hier niet meer op hoeven te focussen en kunnen ze meer werken aan het optimisen en tweaken van de game. Je moet BF4 als een beta zien van hardline, waar ik wel verdomme 70 euro voor heb betaald!
Volgens mij quote je alleen de verkeerde nu. ;)

Ik ben het met je eens, De mensen die betaald hebben voor bf4, moeten eigenlijk boos zijn.. We zijn echt al langer dan een half jaar verder, en de game begint pas nu eindelijk een beetje speelbaar te worden.. Releasen van dlc had schijnbaar meer prio dan een speelbaar spel uit te brengen. Idem wat men met simcity en watchdogs gedaan heeft. Grote markteting machine, die schijnbaar ten koste gegaan is van de QC afdeling.
EA wordt imo teveel door op geld beluste managers geleid en niet meer door voormalige ontwikkelaars met oog voor kwaliteit.
Alhoewel ik het volledig met je eens ben...

EA is een van de oudere dev. studio's/publishers en zij begrijpen de essentie van kwaliteitsmanagement: Het product net goed genoeg maken dat mensen het nogmaals kopen of in ieder geval niet naar de concurrent overstappen.

Dit betekent vrij letterlijk dat je de consument zo hard mogelijk moet verneuken totdat ze het nog net slikken.

Dit werkt nu eenmaal om een bedrijf draaiende te houden. De achterliggende gedachte is de Voice of the Consumer uit de Six Sigma theorie. Het product hoeft niet goed te zijn, maar net goed genoeg om ervoor te zorgen dat mensen het nog blijven kopen. Je kan enorme discussies hebben over de ethiek hierachter, maar wij als consumenten kunnen ook gewoon besluiten om het product niet te kopen. De managers zijn dan ook niet zozeer op geld uit, hun taak is om de winst te maximaliseren en het faillissement van het bedrijf zo lang mogelijk uit te stellen. De aandeelhouders van EA vinden wat dat betreft het huidige management ook prima. Zolang wij als consumenten dergelijke wanproducten blijven kopen, blijft dit model nu eenmaal werken.

Ik wil niet zeggen dat we en masse illegaal moeten gaan downloaden of overstappen naar games van andere devs/publishers, maar we kunnen bijvoorbeeld ook boeken gaan lezen als enternainment. Zolang ons geld maar niet naar bedrijven als EA stroomt, want de theorie achter de Voice of the Consumer is vrij sterk. Zodra wij dergelijke partijen laten merken dat ze op deze manier ons geld niet krijgen, gaan ze vanzelf een andere strategie hanteren. Uiteindelijk een strategie waar wij dan wel voor willen betalen, want dat is wat die op geld beluste managers uiteindelijk willen.
Na de zoveelste game-release fail hebben ze eindelijk wat geleerd #simcity....
Nope.

Dit is gewoon de marketingafdeling die overuren draait.


Hardline zal net zo veel fouten bevatten als BF4 nu. En 3 jaar aan Hardline gewerkt?

Met wat, stagiaires? Dit had een total conversion mod kunnen zijn.
Hardline komt van een totaal andere studio, namelijk Visceral Games. DICE (welke verantwoordelijk is voor BF4) heeft hierin alleen wat support gegeven.

Het kan dus goed zijn dat Visceral Games al langere tijd aan BF:H werkt.

[Reactie gewijzigd door NLRev0lution op 20 juni 2014 17:33]

Maar hoeveel effect heeft dit nieuws nog op de ontwikkeling van Hardline? Als ze dit echt menen moet ie wel uitgesteld worden lijkt me?
In de herfst komt er nog een beta uit. Dat is twee beta's voor een spel, das vrij nieuw voor EA.
In de herfst komt er nog een beta uit. Dat is twee beta's voor een spel, das vrij nieuw voor EA.
Normaal gesproken heb je geen twee beta's, maar éérst een alpha en daarna pas een beta. Dus eigenlijk wordt nu met een alpha gespeeld, als je het normale proces zou volgen.

Eigenlijk wel jammer dat EA pas met dit besluit komt na twee major game releases, deze conclusie had eigenlijk al getrokken moeten worden met SimCity, had de aandelers wellicht ook beter gevonden, want dan had BF4 wellicht beter gelanceerd + verkocht. Had EA in ieder geval rechtzaken kunnen schelen van o.a. aandeelhouders.
Een Beta betekend dat er een feature lock op zit, met andere woorden dat alles wat in het uiteindelijke spel moet zitten hier ook al vast in moet zitten en zou moeten werken in grote lijnen.

Wat hier denk ik eerder het geval is dat ze eerst een gedeelte van de game willen testen, verbeteren en dan nog eens groot laten testen voordat ze de game uitbrengen.

Anyway, dit is zeer zeker geen alpha versie!
Vergeet de Foundation Release niet [WarZ]
Want ja dat is wanneer de game klaar is om uit te komen toch *snerk*

Maar hoe dan ook je ontkomt blijkbaar niet aan de betas vandaag de dag. Raar toch in de tijd van de gamecassette zou je echt niet uit kunnen komen met een "beta" het moest een klaar exemplaar zjin he.
Je merkt het nu al, de eind datum van de beta periode is alweer uitgesteld van Hardline. en dat is natuurlijk maar een klein dingetje maar geeft ze wel langer de tijd om de ontwikkeling te verbeteren en bugs er uit te vissen.

[Reactie gewijzigd door NLRev0lution op 20 juni 2014 17:35]

Dat riepen ze bij BF 4 ook. En kijk hoe dat debacle is verlopen! Natuurlijk roept EA dit. Maar je moet erg naïef zijn om dit te geloven.
Gezien het feit dat je battlepacks voor de retail game kan verdienen door rank 10 te halen, zal dit vooral werk van de marktetingafdeling zijn.
Ja bijvoorbeeld de armored rescue verhicle HUD is bijna identiek aan die van de main tanks van BF4, veel dingen zijn van BF4 gejat(geleend om netjes te blijven)

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 20 juni 2014 19:34]

Verklaar dan eens dat de game die volgens jou door een totaal andere studio is gemaakt gewoon precies hetzelfde oogt en zelfs dezelfde gebouwen heeft. Het is niks meer en niks minder dan een kopie van bf4 met wat andere gametypes. 3 jaar in ontwikkeling my ass!

Wat een slap geouwehoer van ea weer. Ik snap eerlijk gezegd niet wat hardline te maken heeft met battlefield de game types die erin zitten hebben weinig met battlefield te maken. De mappen hebben daarnaast weer dezelfde dode sfeer als in bf4. Man wat is bf3 toch goed gemaakt als je het vergelijkt met bf4 en hardline
Dat vraag ik me af, waar baseer je dat op? aangezien je niet kan weten of de echte release van Hardline net zoveel fouten zullen hebben?

Ongeacht denk ik ook inderdaad dat Hardline wel moeilijkheden zult krijgen met bugs, maar om het te vergelijken met een eerdere faal, het kan alleen beter of slechter zijn. En niet net zoveel als....
Inderdaad een gevalletje eerst zien dan geloven. BF4 is nu al meer dan een half jaar uit en zit nog steeds vol met fouten. En Hardline heeft ook weer dezelfde zaken erin zitten als BF4.
Ze hebben 2.5 jaar aan BF4 gewerkt en daarna omgezet in Hardline.
Ik ben het volledig met je eens. E.e.a. Damage (marketing) Control van EA, dat in de hoop toch weer zieltjes te winnen die het spel (weer) gaan kopen voor een belachelijk hoge prijs. Hardline had gewoon als DLC-pack aan Battlefield 4 toegevoegd moeten worden. Ondanks dat het een beta-is dat nu actief is, zit het vol met dezelfde glitches en bugs als hedendaags in Battlefield 4. Er zijn genoeg filmpjes op YouTube te vinden die dit bevestigen. Daarnaast heb ik het zelf ook ervaren als Beta-gebruiker. EA heeft het voor mij verprustst, Battlefield 4 zal naar waarschijnlijk het laatst aangeschafte spel van hun zijn. Jammer voor Dice. Misschien zou het voor Dice goed zijn om op zoek te gaan naar een andere partner (geldschieter). Ik zal sowieso nooit meer van EA een pre-order maanden van te voren doen. Ik wacht eerst wel de reacties af van de huidige community over het spel, dan maak ik een weloverwogen beslissing.

[Reactie gewijzigd door iriseyoufall op 21 juni 2014 09:43]

Hardline zal net zo veel fouten bevatten als BF4 nu.
Gebaseerd op wat? Onderbuikgevoelens?
Met wat, stagiaires?
Dat dit nog positief gemod wordt op Tweakers zeg.

Dit soort dingen kan je pas zeggen na de release. Je kan zeggen wat je wil over dit PR-berichtje, maar het is in ieder geval duidelijk dat EA de userbase heeft gehoord. Als EA er echt niks aan wil doen gaan ze dit soort berichten niet naar buiten brengen

[Reactie gewijzigd door Richh op 20 juni 2014 17:59]

EA heeft niks gehoord!

Dit riepen ze voordat BF3 en BF4 werd released en het is elke keer hetzelfde gezeik!
EA verandert niet! Mensen moeten dat een keer leren...

We hebben heel vaak dit soort "Wij gaan veranderen!" verhalen gelezen, maar er verandert niks :

- Community input wordt niks mee gedaan.
- Al dit soort beloftes/excuses/andere verzinsels dat ze gaan veranderen komt niks van terecht.
- Alpha, Beta, Gamma : Noem het hoe je wil, maar we weten allemaal heel goed dat het gewoon een verkapte manier is om een DEMO uit te brengen en deze alleen een beperkte tijd beschikbaar te maken om zo te voorkomen dat mensen de DEMO blijven spelen en dus gedwongen worden de game te kopen.
Lekker handig als je 6 maanden later wil kijken of je een game leuk vindt... dat kan dan dus niet meer en Origin doet ook niet aan "Free Weekend" acties dus dat is ook geen optie :/
Origin doet zeker wel aan free weekend acties. Precies op dit moment is er Titanfall free weekend.
Ja toevallig wel... lekker ironisch :D
Aangezien de tick rate problemen pas heel recent onderkend en gepatched zijn, zijn er dus niet alleen problemen geweest met de introductie. Bijna een jaar na introductie worden nog grote core issues gepatched. De game is verder nog verre van bug vrij. Feit dat alleen onderkend wordt dat er launch problemen zijn, is een grote "fuck you" richting de gamers, de betalende klanten, die daadwerkelijk het volle pond betaald hebben voor deze game. Een grotere indicatie dat EA tegenwoordig alleen geeft om snelle launch dates en snel cashen bestaat niet.

Het wordt echt tijd dat bedrijven (zie ook de zorg in NL, nog zo'n schoolvoorbeeld) door klanten afgestraft worden als ze steeds slechtere producten danwel diensten leveren tegen steeds hogere kosten. En vervolgens ook nog de klanten in de maling proberen te nemen als ze hier iets op aan te merken hebben.

[Reactie gewijzigd door xxxneoxxx op 20 juni 2014 20:21]

Gamen is voor veel mensen een vorm van ontspanning. Een uitlaatklep.

Uiteraard hoef je niets te kopen. Maar als je iets koopt, dan is het wel leuk als het functioneert zoals het beloofd is te functioneren.
Sommige gameuitgevers brengen tegenwoordig games uit die na de launch uberhaubt niet te spelen zijn, vanwege bijvoorbeeld niet goed werkende DRM, of onvoldoende servercapaciteit.
Bij een niet werkend product uit de winkel mag je het retourneren, bij een game ligt dit vaak lastiger na uitpakken. Vaak pikken eindgebruikers het ook nog eens, omdat de belofte gemaakt wordt dat de problemen snel opgelost zullen worden. Als dit laatste dan niet waar blijkt, dan mag je jezelf als consument best bekocht voelen.
Welke bugs......? Wij hebben met de hele clan week in week uit plezier met BF4. OK hitdetectie is sporadisch slecht maar voor de rest hebben we een hoop lol en persoonlijk heb ik geen last van bugs of ze vallen mij niet op.
Bij release schijnt het stukken erger te zijn geweest. Je mocht van geluk spreken als je spel wilde starten.
Hooguit een crash bij het spelen van Siege of Sanghai, meer heb ik niet meegemaakt met de release.

Ze hebben al de tickrate aangepast, echter moeten ze dit forceren bij alle gebruikers, nu is het een keuze. Mijn idee hierover om servers te hosten die een hogere tickrate forceren, dat zou echt een hele verbetering wezen.
Toen het uitkwam zat het vol met bugs, ik heb het een paar maanden na de launch gekocht, en toen crashte het spel nog steeds elke 3 potjes. Is uiteindelijk gefixed, maar is gewoon kut.
Granaten die niet ontploffen als je dood word geschoten. Dood gaan terwijl je al om de hoek bent. Zelf eerst 10 kogels in iemand jagen waarna je vervolgens gekilled word.

Maar voor de rest idd niet. Andere bugs die ik tegenkom is vooral grappig. Speel PS4 btw
''We konden ervoor kiezen om de game nagenoeg hetzelfde te houden zoals sommige ontwikkelaars met hun franchise hebben gedaan, maar ik sta voor innovatie en het verleggen van grenzen''.

Grappige steek naar CoD
Steken kunnen ze goed, maar games afleveren een stuk minder. Ik had toch liever dat ze eens een goed speelbare game afleveren. Daarnaast is er echt niet zoveel gedaan om de grenzen te verleggen. BF4 zit net op t niveau van BF BC2.

Het is gewoon de marketing machine die flink aan het draaien is. Ze voelen zelf ook wel aan dat Hardline totaal niet lekker gevallen is bij heel veel gamers op de E3. Nu proberen ze het goed te praten. Maar ik heb mijn lesje geleerd. Geen EA games meer voor mij, tenzij na een aantal maanden blijkt dat het een goede game is. Dan vis ik hem wel uit de 5¤ bak.
Battlefield Bad compagny 2 was/is een prima spel en was zeker geen marketing machine

het was de eerste keer dat DICE de frostbite engine voor de pc gebruikte en imho wel beter wat betreft netcode en hit detection dan de Huidige battlefield releases!

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 20 juni 2014 18:25]

Juist, maar uiteindelijk zit er in BF4 net zoveel extra's als in een vervolg van CoD.... Het is gewoon hypocrite praat...
De relatief slechte staat waarin Battlefield 4 tijdens zijn release verkeerde
En nog steeds!
Vind ik toch wel meevallen hoor. Geen CTD's of andere narigheid meer en het loopt soepel, zeker sinds de laatste patch.

En ze blijven verbeteren als ik het mag geloven, kijk maar naar BF2. Daar kwam patch 1.5 ook nog naar ik dacht 2 jaar na release, dus ik hou hoop ;)
3 jaar aan Hardline lijkt me erg stug. Er zitten nog echt teveel bugs in die iedereen na een sessie van een paar uur kan vinden. En je krijgt een hele reeks bugs uit BF4 waarvan er een paar die in BF4 zelf al gepatched zijn, omdat Visceral met een oudere source van BF4 werken. Bovendien Hardline ziet eruit als een vrij simpele make-over van BF4 die naar mijn idee met vrij weinig moeite kan worden gemaakt.

EA wou dat BF een jaarlijks COD cash monster zou worden en ze doen het ook nog verrekte aardig ook omdat iedereen Hardline zeker zal kopen. Voor mij is de Battlefield franchise één van de vele die EA kapot gemaakt heeft. Ben nu veel meer in de Indie games. Geen games met miljarden aan marketing en franchise en een kapotte bout game op release, maar gewoon voor weinig geld een goed spel van top devs.
Ik heb 12 uur in Hardline zitten, buiten de slechte netcode is het spel gewoon stabiel en ben ik geen bugs tegen gekomen.
ja je bent het zelfde spel in een ander jasje tegen gekomen

verder ben jij maar 1 persoon en dus totaal niet representatief wat betreft stabiliteit van de game
Gelukkig ben jij ook maar 1 persoon, en totaal niet representatief wat betreft de stabiliteit van de game.

Het enige waar ik mensen over hoor klagen is dat het BF in een ander jasje is, en dat is het natuurlijk ook gewoon.

[Reactie gewijzigd door Zackito op 20 juni 2014 19:10]

De Battlelog ervan alleen al is bugged : Hoe krijgen ze zoiets voor elkaar vraag ik me af |:(

Vaak kan je niks doen als je net uit een game komt zonder de pagina eerst te refreshen!
Nooit meegemaakt.
Damage control is switched on.

3 jaar voor hardline en nog steeds dezelfde bugs als in bf3 en bf4.

[Reactie gewijzigd door NLsandman op 20 juni 2014 17:22]

"'DICE heeft veel tijd gehad deze keer. We nemen wel de verantwoordelijkheid voor onze fouten,"

Lol, ik dacht dat DICE onder druk werd gezet door EA om het spel zo snel mogelijk te releasen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True