Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 160 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft de inhoud van het Premium-lidmaatschap voor schietspel Battlefield Hardline bekendgemaakt. Premium-leden zullen onder meer de vier dlc-pakketten eerder kunnen spelen dan andere gamers en krijgen voorrang bij de wachtrijen voor servers.

Het Premium-lidmaatschap, dat gamers 49,99 euro zal kosten, levert volgens Electronic Arts diverse voordelen op. Zo zullen de vier dlc-pakketten die Hardline nog krijgt twee weken eerder beschikbaar zijn voor Premium-leden. Net als eigenaren van de Season Pass hoeven de Premium-leden niet apart te betalen voor de dlc-pakketten. De pakketten heten Criminal Activity, Robbery, Getaway en Betrayal. Van de uitbreidingen verschijnen er respectievelijk twee in zomer, een in de herfst en een begin 2016.

Ook krijgen de Premium-leden tijdens het spelen van Battlefield Hardline voorrang als ze een volle server proberen te betreden. Verder zullen de Premium-leden gebruik kunnen maken van een viertal exclusieve features. Ze krijgen speciale in-game-maskers, die unieke gameplay-voordelen opleveren, en kunnen gebruikmaken van een wapenbank voor extra visuele aanpassingsopties en de mogelijkheid om het aantal kills per wapen bij te houden. Daarnaast zijn er speciale competitieve matches en events met dubbele ervaringspunten voor Premium-leden, en zullen ze via de 'Legendarische status' het voortgangssysteem nogmaals kunnen spelen. Die laatste feature lijkt veel op de Prestige-feature, die al enige jaren bekend is uit de Call of Duty-reeks.

Battlefield Hardline verschijnt op 19 maart voor de pc, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 en PlayStation 3. Hardline is de eerste game in de Battlefield-franchise die door ontwikkelstudio Visceral Games wordt ontwikkeld. Die studio maakte eerder al diverse games voor Electronic Arts, waaronder twee The Godfather-games en de hele Dead Space-serie.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (160)

Ik begin de game industrie echt te haten. Iedereen word uitgemolken en allemaal vinden we het oke...

Vroeger kreeg je een compleet spel voor 60 euro. Nu krijg je 20% de rest is DLC. Zolang iedereen blijft kopen zal deze onzin doorgaan....
"voorrang bij de wachtrijen voor servers.". Das de mooiste. Het gebrek aan servercapiciteit tijdens enorme drukte gebruiken als verkoopargument.

edit: sorry bleek om wachtrij van een server te gaan om in te gaan spelen. Niet de online servers zelf

[Reactie gewijzigd door Muta op 3 maart 2015 11:18]

Sta je dan in de wachtrij samen met nog 10 andere premium leden.
Volgens mij heeft EA zelf geen eigen servers voor de multiplayer, Het zijn altijd servers van van de spelers of clans zelf,

EA runt de hoofdserver waar je mee inlogt via battlelog, maar echt officiele ea servers heb je volgens mij niet, zijn meestal servers van grote gamehosting bedrijven die hun naam in server tag hebben staan voor promotie en zo gratis server hosten voor ea, zoals I3D,
Dat maakt het premium concept nog erger. Ze verkopen diensten die eigenlijk liggen bij de huurder van de server. Nog maar niet te spreken over het beperken van hosting opties.
Op de Xbox 360/One staan veel servers als officiele 'Dice' servers. Dus deze zijn wel degelijk in beheer bij de ontwikkelaars. Mogelijk dat dat afwijkt op de PC.
Nee, dit zijn gewoon servers van bijv. i3d, die in ruil voor korting de naam DICE dragen.
EA heeft misschien geen eigen servers maar heeft wel contract afspraken gemaakt met de game server providers (GSP) die Official servers van EA willen verkopen.
Buiten dat de GSP's dus dik geld moeten betalen voor een licentie moeten ze ook een aantal servers leveren die publiekelijk open staan.

i3D.net is een bekende maar zo zijn er nog een paar.

Weet niet de hoed van de rand, maar ik weet wel dat veel clan's/community's in het algemeen niet zo snel een 64 slots server kunnen aanschaffen, die worden dan ook meestal (gedeeltelijk) gesponsort.
Dus de gameservers moeten ergens vandaan komen :)
Het gaat niet om wachtrijen om in te kunnen loggen. Het gaat om wachtrijen voor game servers. Stel de server is vol (en je wil hier per se op spelen), krijg je met premium voorraang in de queue. Nog steeds krom, maar het gebrek aan servercapaciteit heeft hier niks mee te maken.

Neemt niet weg dat EA best wel eens iets mag doen aan hun eigen servers..
Dat ligt eraan. Het idee van 1 server waar je op in logt vind ik redelijk ouderwets. WoW gebruikt dat ook nog steeds.
Kijk naar Eve Online, die hebben geen losse gameservers. Iedereen zit op hetzelfde mega cluster. Geen gezeur met vrienden die bij elkaar op 1 server moeten zien in te loggen om samen te kunnen spelen.
Mwa, het wordt denk ik een beetje druk in een map met een paar duizend spelers tegelijk.
Het verschil is wel dat bij eve een ping van 190 minder van invloed is dan bij een fps.
In WoW kan je nu ook gewoon cross-realm spelen, hoor. Ik speel het nu niet meer maar quests en instances kon ik toen gewoon samen doen vanaf verschillende realms.
Zoals jayjay1990 al aangeeft: het gaat hier niet om één gigantische speelwereld maar afzonderlijke game servers van maximaal 64 man die op één map spelen. Je kan moeilijk 1000 man op één map laten spelen. Daar is Battlefield niet voor gemaakt.
Dit is een beetje appels en peren vergelijken. Een FPS en MMORPG zijn heel verschillend zeker als je naar de infrastructuur kijkt. Een game als Eve of WoW heeft veel minder last van latency dan een FPS.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Moet ik me voorstellen dat er op een server in BF tweeduizend of meer mensen rondrennen? :p
Samen spelen vind ik heel makkelijk bij BF op het moment.
Heeft soms wel voordelen hoor. Ik heb Battlefield 4 premium en speel nu vaak vast op 1 favoriete server. Die is in het weekend soms erg druk bezet en met een premium abo zit je er een stuk sneller in dan met een niet premium abo. Vind ik wel wat hebben. Voor de fervente spelers voorrang en voor de casual speler een standaard wachtrij. Je hebt anders ook niet zo heel erg veel voordelen van je Premium abo.
Je kan bij meeste servers voor bijv 2¤/maand een vaste plek huren ;)
Lang niet allemaal bieden ze die optie. Sommigen wel maar van mijn favorieten erg weinig.
In 'onze' tijd maakten we onze eigen server als alles vol was.. tegenwoordig is alles zo gereguleerd, wat de kwaliteit ten goede zou moeten komen. Bij Call of Duty denken ze 'ach, iedereen heeft toch goed internet dus laat ze zelf maar hosten', waardoor een hoop opties en community's dan weer geen kans maken. Heel jammer allemaal, maar is weinig tegen te doen.

De mappen zijn het opzich wel waard voor een paar tientjes, als je er goede voor terug krijgt. Vroeger jatte ze gewoon een deel van de single player voor een map en nu designen studio's specifiek voor multiplayer. Dus klinkt allemaal wel aardig, alleen dat gaat NIET op als een game bij release al fucking 59 euro kost. -.-"
Vroeger, in onze tijd, betaalden we niet voor DLC's maar maakten we zelf mp maps en mods.
Als je inflatie meerekent zijn games volgens mij nog nooit zo goedkoop geweest :).
Ik weet roy-t je je bedoelde het sarcastisch.

Ja want spellen waren vroeger 132.22 gulden (¤60).

Het is toch niet normaal meer hoe ongelooflijk duur alles geworden is, dat is ook een van de reden dat ik spellen VEEL later koop dan dat ze uit gekomen zijn, zo als Steam wiekend offer, of de Steam code kopen op een en ander site.

Nee EA zijn geld wolven geworden na dat ze op de PC alles gingen maken en alle concurrenten opkochten, in de jaren 80 en 90 waren spellen niet zo duur, en kreeg je niet halve spellen, waar je later nog is een berg geld moest neer leggen om de rest te krijgen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 3 maart 2015 19:46]

Lang leve G2A! Ik ga het daar halen voor 33¤. Niet slecht voor een spel waar ik zeker méér dan 330 uur gametime uit zal halen. Battlefield 5 komt namelijk pas eind 2016.

Met Premium wacht ik wel totdat ze een sale hebben. Misschien in herfst tijdens de 3de DLC 50%?
Met inflatie gerekend was die 60 gulden die je vroeger neerlegde meer waar dan die 60 euro nu. Dus ja games waren nog nooit zo goed koop.

Bron: http://arstechnica.com/ga...have-come-down-with-time/
Het verschil is dat de economische levensduur en het economisch nut aanzienlijk kleiner/minder zijn voor recente games dan vroeger, dus reëel betaal je veel meer.

Geen dedicated servers meer, geen modding...dat betekent dat je een spel speelt wat nog niet een fractie van de mogelijkheden heeft van 10-15 jaar geleden, kortere tijd speelbaar is en een groot gedeelte van de content geknipt wordt om via dlc nogmaals te cashen, en dan heb ik het nog niet eens over zulke onzin als voorrang krijgen in een queue... 8)7

* blouweKip kan niet wachten op de nieuwe unreal tournament

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 3 maart 2015 21:45]

Maar dan nog, een hoop hamers kopen premium. Daardoor sta je uiteindelijk nog achteraan de wachtrij als je een volle server wilt joinen.
Heb je dus vrij weinig aan.
Vergeet vooral het stukje niet. Voorrang op de servers, als 90% premium koopt, waar is de dan voorrang op de servers? Wachtrij blijft het zelfde, omdat iedereen dezelfde voorrang krijgt..
Wachten op de Premium Plus account. Voor 5 euro extra in de maand nog meer content en nog meer voorrang! Dat is de weg die we inslaan.
En dan Premium Plus Plus? En daarna Premium Plus Plus Plus?
Dat niet alleen; bij de Playstation 4 moet nu ook betaald worden om online te gamen. Die kosten komen er nog een keer bij ...

Aangezien ik maar heel af en toe spellen speel (misschien 1 a 2x per maand) wordt het een duur grapje omdat ik wel voor Playstation Plus moet betalen.
Tja, daar krijg je wel 'gratis' top games.
Daarom ben ik afgelopen maand lid geworden. Wilde sowieso Rogue Legacy en Transitor spelen. Voor 15,- ben ik nu 3 maanden lid en krijg die games er bij. Plus alles wat er de aankomende 2 maanden nog bij komt.

Geen verkeerde deal.
Persoonlijk had ik liever voor gratis online gamen gekozen i.p.v. "gratis" games via Playstation Plus. Zoals gezegd; ik heb amper tijd om te gamen. Ik download al die games wel zolang ik schijfruimte heb, maar aan spelen kom ik zelden toe.

Het zou fijn zijn als de mogelijkheid bestond dat je per dag kon betalen...
Ik moet zeggen dat ik de gratis games van Xbox live Gold zelf toch wel fijn vind, zo heb ik nog een aantal leuke games gratis binnen gehaald die ik anders misschien nooit gedownload had omdat ze op het eerste oog niet zo boeiend leken. (of het feit dat het gratis was maakt het leuker :+ )

En er zijn ook wat goede games zoals Halo 3 , Ghost recon en derlijke langs gekomen
Het spul wat in de Playstation Plus store (voor PS4) voorbij komt en "gratis" kan worden gedownload zijn voornamelijk indy-titels. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar ik zou het leuk vinden als er ook eens wat oudere mainstream-titels zouden worden aangeboden.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 3 maart 2015 21:49]

Thief, Yakuza 4. Dat is alleen al voor februari.

Prototype 2, Hitman HD Trilogy, Batman: Arkham Asylum, Crysis 3, Dead Space 3, NBA 2K14, enz enz.

Indy? Dacht het niet.
Neem eens een kijkje naar de games die er echt uitkomen, ipv denken dat het indy is:
http://en.wikipedia.org/w...on_games_%28PAL_region%29
Sorry ? Waar zie jij dat staan ?

Als ik met de Playstation 4 naar de store ga kan ik enkel deze titels "gratis" downloaden :

- Apotheon
- Transistor
- Rogue Legacy

De titels die jij noemt zijn voor de Playstation 3. Die kan ik niet spelen. In mijn eerste reactie gaf ik duidelijk aan dat ik een PS4 bezit.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 3 maart 2015 15:47]

#FirstWorldConsoleProblems

Wij betalen 0¤ per lifetime voor online multiplayer en die "gratis" games (hoe kan iets gratis zijn als je ervoor moet betalen) staan toch meestal gedumpt in een Humble Bundle van 1$.

[Reactie gewijzigd door Tweaker Sebas op 3 maart 2015 21:15]

volgens mij ben je de games weer kwijt als je geen gold meer bent , maar dat weet ik niet zeker
Dit is helaas vaak zo bij AAA-games. Gelukkig zijn er ook nog goede free-to-play games en indies.
En sommige AAA-games zoals Thief en Battelfield 3 kom je soms ook tegen in de Humble Bundle. Of op andere websites zoals G2A waar je ze goedkoop kan krijgen.
Gelukkig zijn er ook voorbeelden hoe DLC op een positieve manier kan worden gedaan, bijv. How Hyrule Warriors Does DLC Right (The Jimquisition).
Vroeger was DLC het nog wel waard. Kijk bijvoorbeeld naar de oude Battlefield 2 uitbreidingspakketten. De game bleef voor een langere periode sterk in zijn schoenen staan en de fanbase heeft er jaren van genoten.

Nu is het helaas zo dat bijna elk jaar een nieuwe versie van een game uit moet komen omdat mensen het 'toch wel kopen'. Ik word er zo moe van hoe iedereen tegenwoordig nog steeds geld uitgeeft terwijl de praktijken van publishers echt gewoon om te janken zijn.

En het zijn natuurlijk niet alleen de AAA games, de eindeloze stroming aan Early-Access indie games die gestaakt worden wanneer het geld binnen is bijvoorbeeld. Het is gewoon zo sneu hoe het tegenwoordig gaat. De industrie moet echt op de schop of er moet weer een videogame crash komen zodat mensen eens wakker worden. |:(
Het is simpel, gewoon dit soort spellen niet meer kopen.
Ze komen er vanzelf wel achter wanneer ze zien dat de verkopen dalen.
Ik ben het helemaal met je eens maar totdat wij gamers stoppen met dit soort games/lidmaatschappen aan te schaffen blijft het gewoon gebeuren. Er zijn wel bedrijven zoals CD PROJEKT (The Witcher series) die alle DLC's wel gratis meeleveren, maar bedrijven zoals deze zijn er steeds minder :(
En daarnaast een gunstige prijs! Op steam is voor mij 44¤ maar hij is regelmatig 20¤ geweest op G2A. En hij is nog niet eens uit! :Y)
Kzou je iets leuks vertellen, vroeger kreeg je een volledig spel voor 30/40 euro i.p.v. 60.
Niet helemaal waar, vroeger waren de spellen vaak duurder of even duur als nu.
Nintendo rekende voor hun spellen snes spellen 120 gulden = 55 euro.
Voor de Nintendo 64 was dit zelfs 140-160 gulden = 63.50 euro - 72.50 euro
Playstation spellen zaten tussen de 120-140 gulden = 55 euro - 63.50

De prijzen die ik noem zijn prijzen van 15-20 jaar geleden en ik heb geen inflatie mee genomen.
De kosten voor een game zijn niet gestegen, maar eigenlijk nooit veranderd.

Ik denk zelf dat de uitbreiding mooi zijn, het geeft spelen extra leven en de kosten zijn een stuk minder tenopzichte van een volledig nieuw spel.
Hoewel ik geen voorstander ben van alle DLC praktijken wordt er ook wel een hoop overdreven hoor tegenwoordig.

Ten eerste altijd maar die 60 euro voor een spel noemen. Met een beetje zoeken ben je voor de PC met max 40 klaar voor een spel. Dan krijg je bij Hardline 9 maps en 7 modi. ter vergelijking BF 2 had 14 maps (uiteindelijk) en 1 modi?
Voor nog eens 30 heb je premium waarbij je meer maps en modi krijgt.
Met de basis game kun je honderden uren vermaken, want zelfs dan heb je nog niet alle badges, assigments enzovoort vrijgespeeld.
Een spel maken kost daarbij tegenwoordig ook nog eens veel meer resources dan vroeger. En vroeger in de NES/SNES tijd betaalde je lachend 120 gulden voor een spel. In al die jaren is een game dus nooit veel duurder geworden en krijgen we veel meer content.

Dus voor laten we zeggen 40 euro, krijg je een spel waar je 100+ uur in kan stoppen. Die geupdate wordt als iets niet werkt en waarbij je als je uitgekeken bent op de maps, nieuwe kan bijkopen. Prima deal toch?

We moeten er maar eens vanaf stappen dat geld verdienen een vies iets is. Tuurlijk moet het niet over de rug van de consument gaan, maar overdrijven is ook een vak.
Er zijn ook mensen die spelen op consoles. Daar heb je helaas geen optie om de game voor 40 euro te halen. Wij mogen blij zijn als mediamarkt een actie heeft en wij 55 euro betalen.

Verder zijn spellen vaak nieuw zelfs 69 euro i.p.v de 60 euro die ik aangaf. Een spel maken kost tegenwoordig juist minder tijd. EA en andere grote maatschappijen gebruiken dezelfde engine gewoon vaak 4 of 5 jaar en passen het verhaal een beetje aan en de setting. Zie Call of Duty bijvoorbeeld op de ps3 deze zag er in 2011 exact hetzelfde uit als de COD van 2015.
Oke op console gamen is inderdaad een dure grap als je op release wil spelen.

Dat een spel maken minder tijd kost is natuurlijk niet waar. Ja de engines worden hergebruikt, maar worden zeker wel gepatched om er meer uit te halen en vaak features aan toegevoegd. Dan nog is de ontwikkeltijd doorgaans minimaal 2 jaar met een team van 100+ man. Dat kost gewoon enorm veel tijd en geld. Veel DLC is ook nog niet af op moment van release en is dus echt een toevoeging na een bepaalde tijd.

Dat er developers zijn die het anders doen is noemenswaardig. Maar dat wil niet zeggen dat de andere developers gelijk duivelsgebroed zijn.

We krijgen mega vette spellen tot onze beschikking tegenwoordig. Zoveel dat we moeten kiezen wat te spelen. En als het bevalt kunnen we nog content toevoegen tegen betaling.

Ik vind geld neerleggen voor games, bijna nooit, een probleem, want het plezier wat ik ervoor terug krijg is die 70 euro meer dan waard!
Nog niet te spreken over dingen die in BF3 en 4 gewoon standaard waren en nu ineens alleen mogelijk zijn met een premium pack. Ik heb bij de introductie van BF4 al gezegd dat ik mijn vingers niet meer ga branden aan een nieuwe BF game aangezien EA alleen maar half werk levert. De games zijn niet af, en als je de game koopt krijg je een kale bagger game en moet je de DLC kopen om er iets fatsoenlijks van te maken. Ze zakken er maar in, ik hoop dat dit een enorme flop word, maarja er zijn helaas nog genoeg imbicielen die de game gewoon blind kopen.
De beta was een drama, ik heb zelden zo'n slecht spel gespeeld, (nee dit lag niet aan de beta, de complete opzet is gewoon verschrikkelijk slecht)
Ik vond de beta juist erg leuk om te spelen, stuk verbeterd ten opzichte van de alpha van vorig jaar. Het is een (naar mijn mening) goede combinatie tussen CoD en BF.

Echter sommige functies van Premium vind ik wel belachelijk, speciale masker die exclusieve voordelen bieden? Ik hoop toch niet ingame voordelen. Premium nodig om te kijken hoeveel kills je per wapen hebt gemaakt? Lijkt me stug dat dit speciaal voor Premium is omdat je dit ook gewoon op Battlelog kon kijken met de Beta.
Een paar voorbeelden:

*De gameplay is dramatisch traag in vergelijking tot voorgaande BF games
*De netcode problemen zijn nog extremer dan in voorgaande games
*Op 3 verschillende systemen met AMD en Nvidia videokaarten heel veel last van microstutter.
*Om de haverklap vastlopers
*Onzinnige oplossingen om wapens en voertuigen te balanceren (wapens overdreven nerfen etc) om er maar voor te zorgen dat het verschil tussen goede en slechte spelers niet te groot word.

Kortom, een game die niet meer dan een 5,5 a 6 verdiend, maar dankzij een grote marketingcampagne helemaal plat gehyped wordt. BF4 is nog een groot bugfestijn, maar niemand die daar nog iets om geeft bij EA.
Hoe is Battlefield 4 een bugfestijn dan? Draait echt al bijna een half jaar prima nu.
*geluids glitches waarbij geluid compleet weg valt of klinkt alsof je onder water zit.
*Optics die niet meer zoomen of waarbij 2x en 1x zoom zijn omgewisseld (flip up sight na revive)
*Zomaar uitzoomen naar een 180 graden view in een vliegtuig cockpit
*Raketten die door de gond onder de map door vliegen en dus niet exploderen op impact met de grond.
*TV's die een andere kant op schieten dan waar je richt (frogfoot)
*Netcode
*Missende reload animaties
*Onzichtbare muren na het instorten van gebouwen
*30cm hoge muurtjes waar je niet overheen kan springen

Zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, het is een baggerslecht afgewerkt spel en kijkend naar de beta van hardline is het daar nog veel erger.
Dit klopt niet. Ook in BF4 kreeg je de 4 DLC's "gratis" als Premium lid en had je voorrang op wachtrijen. Ook zijn sommige wapens premium-only.
Klopt, maar andere dingen zoals kills per wapen, het kunnen toepassen van wapen skins etc kan met BF4 ook gewoon zonder premium, en nu ineens niet meer. Sure je had exclusives voor premium, maar wat ik hier uit begrijp gaat de standaard game zeer saai en kaal worden.
Er is geen enkel wapen premium-only, muv de phantom bow. Maar die is ook om exact die reden 'underpowered' zodat het geen pay-to-win situatie wordt.
Ik dacht dat o.a. de AWS premium-only was omdat de assignment die je nodig hebt om deze te unlocken dat veriest, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.
Nee... sommige wapens (en bijbehorende assignments) zijn alleen beschikbaar via DLC, dat klopt. Maar je hebt dus enkel de DLC nodig, Premium heb je er niet voor nodig.

De enige echte premium assignment/wapen is de phantom bow.

100% zeker weten doe ik het wel ;)

Premium is eigenlijk niks meer dan een "5 halen 4 betalen"-pakketje voor alle DLC. Alle andere premium-perks zijn puur esthetisch/psychologisch.

Ook de voorrang in de server queue wordt hier in de comments zwaar overtrokken. Nadat een rondje is afgelopen mag in 99 van de 100 gevallen iedereen gewoon de server op, premium of niet. En dat is *als* er überhaupt al een wachtrij is. Het klinkt echt veel spannender dan dat het is.
Premium geeft je tijdens het spelen in ieder geval totaal geen voordeel. De enige echte reden om premium te pakken is omdat je goedkoper uit bent dan alle DLC's los kopen.
Duidelijk :)

Die server queue is inderdaad vrijwel nutteloos. Filter gewoon op servers met 5-10 plekken vrij en je komt overal zo in.

Enige reden waarom ik Premium heb gekocht is inderdaad de DLC's die je dan eerder "krijgt". 1 keer de portemonnee trekken en een jaar plezier hebben, dat idee.
Het lijkt de echte wereld wel :+
Helemaal met je eens, maar in het geval van battlefield (deel 3 en nieuwer) koop je 100%, en betaal je vervolgens nog eens 100% voor dezelfde content. Wat ze namelijk doen is singleplayer maps/voertuigen verkopen als DLC voor multiplayer.
Vroeger waren er ook gewoon add-ons voor games als Battlefield en Call of Duty. Het is niet zo dat je nu opeens minder content voor je geld krijgt. Je krijgt meer content voor meer geld. Bepaalde privileges voor Premium members vind ik echter absurd.
@ Falastine

Yup.

En nu krijg je een volledig spel voor 50 euro! Je krijgt 10 euro korting omdat de makers van het spel niet vooraf hoeven te investeren. Ze hebben jouw geld al op de rekening staan voordat ze ook maar een inspanning hoeven doen.

Nou ben ik hier geen voorstanden van (mocht je dat denken) want je betaald voor iets waar je de uiteindelijke kwaliteit niet van kent. Bij BF4 had ik al een onderbuik gevoel en heb deze ook zeker niet gepreordered of voor de volledige prijs gekocht.

Uiteindelijk toch gezwicht en als een braaf kuddeschaap een dik jaar later het premiumpakket toch nog aangeschaft omdat vrienden het lastig vonden om elke keer voor mij wat anders te gaan spelen.

Binnen mijn vriendenkring wordt nu de aankoop van Hardline uitgesteld tot nader orde. Omdat hier iedereen zo langzamerhand deze franchise wel beu is.
Voor 60 euro was BF4 ook een prima game (na een jaar). Ik vind het helemaal niet gek dat je voor een game zoals BF 100/120 euro kwijt bent. Ik zou er alleen niet vooraf iets betalen. Vind je BF Hardline niks dan heb je dus 50 euro aan dlc gekocht waar je niks aan hebt. Heb je 100 uur (minimaal) op de teller en komt het eerste DLC pakket aan: kopen!
Iedereen die BF4 vanaf dag een heeft en toen (probeerde te ) speelde (spelen) koopt bf:hardline uit principe al niet...

Bovendien heeft hardline niks met BF te maken.

[Reactie gewijzigd door Morress op 3 maart 2015 11:09]

ja klopt als een bus!
Ik ben al lang een bf gamer echter wat ik allemaal heb meegemaakt met de launch van BF4 is me de zin vergaan.
Hardline koop ik niet omdat me het spel niet zint.
En ik pre-order een game al helemaal nooit meer ,ik kijk eerst de kat uit de boom.

[Reactie gewijzigd door dekilo op 3 maart 2015 11:22]

Klopt! Ik heb enkele uren in BF4 zitten maar heb het spel al niet meer gespeeld sinds de 2e DLC. Mocht ik op dit moment BF4 weer spelen dan zou het nog als een nieuw spel voor mij voelen, no way dat ik dus op een nieuwe BF zit te wachten. Het lijkt ook allemaal weer hetzelfde..
Hoewel Bf4 een drama was op launch, werkt de game nu perfect. Ook de bèta van bf hardline werkte zonder problemen bij mij. Als je de gamemodes van hardline aanspreekt zie ik geen reden om het spel te ontwijken. De premium daarentegen wel.
Bij mij draaide de game 1e maand echt drieletterwoord. Toen heel lang goed, maar sinds de fall-patch heb ik pc-lag....
Dat vind ik een beetje een onzinnige opmerking.

Ik speel BF4 ook zo een beetje van dag 1 en heb daarbij ook premium, maar dat komt voornamelijk omdat een maat van mij dat ook deed met wat andere clangenoten, veel lol mee gehad tot nu toe.

Heb de vroege (gesloten) beta van Hardline gespeeld en later ook de open beta, ook al was ik sceptisch, het is al flink verbeterd ten opzichte van de eerdere builds. De reden dat ik het zelf niet ga spelen is dat het zo super high-speed is allemaal. Maakt niet uit welk wapen je gebruikt, spelers leggen erg snel het loodje.
Kan je wel zeggen 'dat is realistisch', dat kan allemaal best zo zijn misschien, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat daar de gameplay verbeterd word...
Een andere reden is dat ik vind dat BF4 nog steeds leuk is om zo nu en dan op te starten en ik geen zin heb weer veel geld neer te leggen voor de game + premium.
je geeft het zelf al aan, het is niet echt BF en daardoor koop je het niet :P
Ik zeg nergens dat het niet echt BF is en dat ik het daardoor niet koop.
Dit is wat ik zei:

"De reden dat ik het zelf niet ga spelen is dat het zo super high-speed is allemaal. Maakt niet uit welk wapen je gebruikt, spelers leggen erg snel het loodje."

Dat is iets heel anders, in mijn ogen.
in beide gevallen is de conclusie dat het totaal anders is dan wat bf tot nu toe was. En het is een reden dat je het niet koopt ;)
Je hebt nog steeds voortuigen, vliegtuigen, kleine en grote maps.
Het is dezelfde opzet als eerdere Battlefield games, maar dan in een andere setting.
Dus nee. Het is nog steeds niet de reden dat ik het niet koop.
Premium-leden en wat als iedereen zoon beetje dat is? Heeft vrij weinig nut...
Dan heeft bijna iedereen 100 euro aan het spel uitgegeven en zijn ze dik binnen.
Daar heeft EA wel iets voor hoor: Super Duper Premium©. Krijg je een gratis taunt bij: "L0L, poor people"
De gameontwikkelaars zouden beter eens een voorbeeld nemen aan rockstar. Zij geven teminsten gratis patches en dlc vrij.
Zoals Episodes of Liberty city? Daar heb ik toch echt voor betaald hoor :) Neem dan als voorbeeld CD Projekt Red, de ontwikkelaar van de Witcher series. Deze zetten een ijzersterke game op de markt en brengen daarna gewoon nog extra content uit die gratis beschikbaar is.
Ik koop ook geen nieuwe BF of CoD games meer om de simpele reden dat ik me niet laat uitmelken als consument. Helaas zijn er genoeg mensen die met liefde en plezier hier de volle pond voor willen betalen wat dit verdienmodel enkel instand houdt. Het is toch van de zotte dat je voorrang krijgt bij als je premiumlid bent...
Episodes of Liberty city had voor mij meer inhoud dan die extra wapens en speelvelden die je bij BF3 en 4 kreeg bij premium (en los kon kopen) en de naamplaatjes en camouflage. Dus over het algemeen was Episodes of Liberty city zijn geld meer waard omdat het een compleet nieuw verhaal was dat parallel ligt met het originele verhaal van GTA IV.

Het voorrang krijgen als premium lid zijnde werkt voor geen meter omdat er zo ontzettend veel mensen zijn die dat hebben dat ze alsnog voor elkaar in de wachtrij staan. :P


Aanvulling: nee, ik heb Hardline niet gekocht en ga het spel ook niet kopen. Battlefield 3 en 4 heb ik wel.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 3 maart 2015 11:27]

Dat is een singleplayer verhaal. Dat veel later dan het orgineel uit kwam, helemaal niet raar dat je daarvoor betaald. Nu gaan ze voor de game uit komt al bepalen welke gameplay voordelen je gaat krijgen als je 110 euro voor de game betaalt.
Extra content, akkoord. Moeten betalen zodat je daadwerkelijk kunt gamen (sorry, maar zo lees ik de "voorrang" die je "krijgt") gaat mij persoonlijk echt tien bruggen te ver. Moeten we over een jaar ook bijbetalen zodat we onze muis mogen gebruiken? Of extra geld, anders heb je 500+ ms latency?
Je bent ook vrij om op een server te spelen die niet al vol is, dat is een eigen keuze. Bij Battlefield 3 en 4 ben ik ook premium en vind het altijd wel relaxt dat ik voorrang krijg. Jammer voor degenen die geen premium nemen dus... Als je weet dat je DLC toch wel wilt hebben dan kun je beter direct premium nemen want dat bespaart je geld uit over de gehele tijd gezien.
Er valt wel iets van te zeggen, absoluut. Ik doe het niet, maar dat betekent niet dat het geen meerwaarde kan bieden voor anderen.
Dat gezegd hebbende zet het wel de deur open voor EA om bij drukte te zeggen "eerst ¤40,- dokken, anders heb je gewoon dikke pech". Je kunt nu naar een rustige server uitwijken, maar blijft dat ook zo? Ik heb in ieder geval bij EA een "eerst zien, dan geloven" mentaliteit.
Deze Premium voorrang zit echt al sinds Battlefield 3 erin, dus dat mensen er nu in comments op Tweakers over zeuren is echt een "Slowpoke actie". Vervolgens geld die voorrang alleen als jij een volle server wilt joinen, dan kom je in een queue terecht en mocht je premium hebben word je geplaatst boven mensen die geen Premium hebben. Join je een server waar nog slots zijn? Wie het eerste joint zit er direct in.

Kortom: De voorrang maakt geen drol uit, meestal kopen mensen Premium omdat je goedkoper uit bent als je alle DLC wilt, alle andere extra bonussen zijn leuk meegenomen.
Laten ze maar eerst Battlefield 4 fixen voordat ze een nieuwe game releasen.
Dacht trouwens ook door alle vervelende bugs die in BF4 zaten gecompenseerd zouden worden door nieuwe DLC's.
Zijn ze ook mee bezig, vandaag is serverupdate R48 live gegaan:
  • Support for various in-game netcode improvements
  • High frequency update bandwidth requirement cut in half
  • New game mode added (Squadobliteration0) for the following maps: MP_Siege; MP_Abandoned; MP_Resort; MP_Tremors; MP_Naval; MP_Journey; MP_Prison
  • Four new MP Experiences added (PR0LARGE; PR0SMALL; PR0CLOSE; SQOBLITERATION)
  • Added support for New player servers (rank 10 and down). This can be tweaked by either setting the preset to “NOOB” (new preset) or by leveraging the vars.IsNoobOnlyJoin new RCON switch. This new preset is identical to the OFFICIAL one in terms of game-play settings.
(Bron)

Met name de eerste twee serverside improvements zijn al zeer lang wenselijk, hopelijk is de hitregistratie nu eens op orde i.p.v. dat je achter een betonnen muur beweegt en alsnog achter de muur de kogels pas krijgt en dood gaat..

Edit: Zie ook dat de BF4 client een update krijgt vandaag, op ALLE platformen, changelog hier te vinden:
http://battlelog.battlefi...view/2955065240539184940/

[Reactie gewijzigd door Venator op 3 maart 2015 11:27]

Grappig dat ze nu opeens de tickrate kunnen aanpassen. Er staat immers een nieuwe BF klaar om verkocht te worden.

Toeval?
Mwa, sinds ze bij BF4 met de CTE begonnen zijn, zijn er al veel goede optimalisaties en verbeteringen doorgevoerd. Én dat begon al voor de announcement van BF:H.

BF4 was in het begin waardeloos, ja. Maar sinds DICE LA een (groot) deel van de ondersteuning hebben opgepakt is het wel echt de goede kant op aan het gaan.
Vergeet niet dat DICE Sweden ook niet echt veel meer KON en MOCHT doen van EA aan Battlefield 4, want die moesten gelijk verder aan Star Wars: Battlefront. Dat DICE LA het dan overneemt is vooral te danken aan dat Battlefield 4 eigenlijk te vroeg was uitgebracht (dankzij EA eigenlijk) en iemand die ROTZOOI moest fixen, want dat gaf EA een slechte naam.
Dat kan al een aantal maanden.
Bedankt! Dat wist ik niet. Zou ook eens tijd worden vond ik.
Ze krijgen speciale in-game-maskers, die unieke gameplay-voordelen opleveren.
Lijkt me dan ook weer een soort Pay-to-Win methode :)

Voorrang voor wachtrijen tot daaraantoe, is nu ook al in BF4. Je betaald immers meer.
Je kan evengoed een server zoeken die niet vol is.

Edit: Quote toegevoegd

[Reactie gewijzigd door MarkoVie op 3 maart 2015 12:52]

Lijkt me sterk dat het echt een voordeel oplevert zoals meer hp of dat je harder kan rennen.
Het zijn wolf en veliciraptor maskers,dus lijkt mij dat het hooguit en ''roar'' zal zijn,teminste,dat mag ik wel hopen.
Met die namen zou ik eerder denken aan een scherper zicht of een sneller "reactievermogen". Een "roar" zoals jij het omschrijft zal niet echt een uniek gamepay voordeel opleveren, maar enkel een nadeel, zijnde dat je sneller gehoord zal worden.
Tenzij ik je "roar" verkeerd interpreteer natuurlijk
Nee hoor,je begrijpt mijn ''roar'' goed,maar ik mag niet hopen dat voordelen zoals jij noemt er daadwerkelijk doorkomen,wat niet echt eerlijk is in een pay to play spel.
Als ik 60 euro betaal voor een spel mag ik toch hopen dat ik voor die 60 euro,(wat voor mij een boel geld is) net zoveel kans maak een 1vs1 te winnen als een premium.
Harstikke leuk dat premium,en als je dat koopt hoor je absoluut extratjes te krijgen,maar ik hoop niet dat het de core gameplay gaat verpesten.
Waarom blijft iedereen steeds verbaast over de extraatjes die uit zo'n premium komen? Alsof het iets nieuws is anno 2015? Premium heeft voordeel, genoeg voordeel om zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken en ook te kopen.

En voorrang? Leuk voor de eerste weken/maanden als het giga-druk is, random match joinen komt er toch wel ergens een server weer vrij. En hoeveel voorrang je ook mag hebben, gaan de servers plat, kan je toch niet spelen :P (PS3 BF3..).
Waarom blijft iedereen steeds verbaast over de extraatjes die uit zo'n premium komen? Alsof het iets nieuws is anno 2015? Premium heeft voordeel, genoeg voordeel om zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken en ook te kopen.
Mensen zijn verbaast dat de bedrijven er nog steeds mee wegkomen, maar boycotten heeft natuurlijk geen zin want er zijn genoeg gekke fans die het toch kopen.
Voordeel moet niet het doel zijn anders was de dungeon keeper app wel een succes met z'n 24 uur wachten of een microtransactie.
En voorrang? Leuk voor de eerste weken/maanden als het giga-druk is, random match joinen komt er toch wel ergens een server weer vrij. En hoeveel voorrang je ook mag hebben, gaan de servers plat, kan je toch niet spelen :P (PS3 BF3..).
Servers plat op het begin? doen ze al jaren. Voorbeelden: Diablo 3 en Simcity.
Ik hoop dat dat voorrang script goed geschreven is en niet dat non-premiums uren moeten wachten omdat er steeds iemand voorrang krijgt.

edit: waarom hoop ik dat ondanks dat ik er geen cent aan uit zal geven? omdat dat fair is.

[Reactie gewijzigd door SirJMO op 3 maart 2015 11:23]

Waarmee wegkomen? Je doet alsof premium iets slechts/misleidends is? If anything bespaart premium een hoop spelers wat geld. Premium is goedkoper dan alle DLC's los kopen.
Met geldkloppen.
Alle DLC's pre-purchased in een pakketje, geld is binnen en welke drijfveer is er dan nog om goed werk te leveren. Daarbij is premium meer als alleen de DLC's.
Pre-purchase is slecht omdat je dan betaald voor iets wat je nog niet hebt en de waarde niet van kan weten.
Geef mijn portie maar aan Fikkie. Ik zoek wel wat anders om te spelen. Wat willen ze hier nu mee bereiken? Geef je als klant 50 - 60 euro uit voor een spel, moet je langer wachten omdat er mensen zijn met een premium pas. Nee, geen behoefte aan. Ik speel wel wat anders.

Ik wil gewoon een spel kopen en dan klaar zijn. Geen micro transacties, geen DLC. Hier zit toch niemand op te wachten, of wel?
60 euro voor het spel en 50 euro voor premium.
Oftewel een 'volledig' spel voor 110 euro.
En dat voor een slechte (IMHO) BF4 kopie.
wettelijk verbieden. Fabrikanten moeten maar heel de game van bij het begin uitbrengen. Als de game dan nog niet af is, moeten ze dit maar postponen. Waarom altijd DLC? VOor niets nodig en zeker al geen geld voor vragen.

Lang leve piracy.
Vroeger had je toch ook uitbreidingen? Moesten die ook verboden worden dan? DLC is niets anders dan een soort uitbreiding op het spel, dat het nou tegenwoordig anders heet en veelal in Map Packs/Extra Guns komt...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True