×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: CoD Modern Warfare Remastered komt deze maand als los spel uit

Door , 94 reacties

Call of Duty Modern Warfare Remastered zou deze maand zal uitkomen als standalone. De grafisch opgepoetste versie van CoD Modern Warfare was tot nu toe niet los verkrijgbaar, maar zat vorig jaar in een uitgave van Infinite Warfare.

Call of Duty Infinite Warfare, met daarbij de geremasterde Modern Warfare, kwam vorig jaar uit. De website Charlie Intel meldt op basis van een tipgever dat de uitgave nu ook los beschikbaar komt en vanaf 27 juni verkrijgbaar zal zijn. De game zou 40 dollar gaan kosten.

Vorig jaar mei maakte Activision nog bekend dat Modern Warfare Remastered niet los te koop was en alleen in combinatie met Infinite Warfare zou uitkomen voor een adviesprijs van 89,99 euro. In de remake zit de volledige singleplayercampagne uit het originele spel en er zijn tien multiplayermaps aanwezig. De remaster heeft dedicated servers en is ontwikkeld door Raven.

Op de afbeeldingen is het doosje van een PlayStation 4-exemplaar te zien van de remake. Call of Duty Modern Warfare Remastered kwam uit voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Vermoedelijk zal de remake ook als standalone voor die drie platforms uitkomen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

20-06-2017 • 15:15

94 Linkedin Google+

Reacties (94)

Wijzig sortering
Snap er niets van, de game is goedkoper als je Infinite Warfare koopt? pricewatch: Call of Duty: Infinite Warfare Legacy Edition, PlayStation 4
Dat is waarschijnlijk een adviesprijs en misschien dat hij straks goedkoper te bestellen is.

Het is dan ook gewoon een wanhopige poging om nog wat extra verkopen te maken.
Nu alle ''diehard'' fans hem inmiddels wel binnen hebben door Infinite gekocht te hebben hopen ze wat extra inkomsten te scoren door hem los te verkopen.

Het gros van de mensen zal waarschijnlijk niet door hebben dat hij even/goedkoper te krijgen is met Infinite.
Ik beschouw mezelf als zo'n Die-Hard fan (toch van COD4) en heb bewust de infinite niet gekocht ook al wilde ik deze remastered héél graag. Er werd toen al gezegd, als je deze wil koop je best de infinite want we brengen hem niet apart uit, nu brengen ze hem toch nog uit apart? Nou, ik hoef hem al niet meer stelletje eikels.

Nog steeds doet het pijn om (ooit) zo'n geweldige IP uitgemelkt te zien worden.

[Reactie gewijzigd door shadowfox op 20 juni 2017 15:34]

Precies wat je zegt. Ik zou die Remastered erg graag willen kopen, maar nu is het een principekwestie geworden. Ik koop WW2 wel weer. Ze hebben gezegd Remastered niet los te verkopen en nu doen ze het wel, omdat IW waardeloos verkoopt ( en is :P ). Triest gedoe zeg!
Precies wat je zegt. Ik zou die Remastered erg graag willen kopen, maar nu is het een principekwestie geworden. Ik koop WW2 wel weer.
Ja, je maakt echt een statement door alsnog een spel uit dezelfde serie te kopen. Dat zal ze leren...

"Ja, maar dat is 1 verkoop minder..." Partijen zoals Activision zien het glas als halfvol. Zolang gamers zich laten melken zal er niets veranderen.
Ze volgen data. Dat zegt dat IW+Remaster brak verkocht. Data toont dat Remaster goed verkocht.
Activision doet meer van dat wat goed verkoopt.

Koop je geen van beiden, en blijft iedereen dat doen, stoppen ze met COD.
Gaat mij helemaal niet om een statement? Het gaat mij om mijn eigen principes, of dacht jij nou echt dat hun mijn ¤40 merken? :O
Het zijn door mensen zoals jij dat ze Cod blijven uitmelken
Wel fijn, is het een keer niet de Belastingdienst! :D
Volledig mee eens!
Vroeger was ik ook een zeer groot COD fan! Met nadruk op vroeger. Ik vind het uitmelken van deze serie te gek voor woorden worden. Uit principe ben ik gestopt met de gehele serie.

Sowieso in het algemeen reizen die kosten de pan uit om eigenlijk het gehele spel te kunnen spelen.(in de meeste gevallen)
Valt wel mee. Tenminste als je iemand hebt om samen te kopen. Ik heb vorige jaar de legacy edition gekocht met mijn broer beide 45 euro betaald. Ik maakte alleen een fout om voor de 90 euro editie te gaan terwijl ik beter voor de 110 euro kon gaan. Daar zit namelijk ook nog de season pass er bij. Dit jaar van plan om het zelfde te doen met ww2.
Iedereen die COD4 wél koopt en Infinite War niet, stemt natuurlijk wel met zijn portemonnee.. Die richting willen we weer op. Die koop ik dus wel, IW/WW2 niet.
Gaat om de belofte, die hier gewoon keihard niet waar gemaakt wordt!
Ww2 is nog geen eens uit. Aan de gameplay te zien kan dit toch wel weer een topper worden. IW heb je gelijk in.
Ik wilde letterlijk deze post ook maken... ik denk dat er erg veel mensen zijn die dit gevoel hebben.

"nee hij komt nooit los te koop"

1 jaar later toch wel. Gierige geldwolven zijn het.
Al kom je natuurlijk van te voren al verwachten dat dit ging gebeuren. Wordt vast wel eens keer goedkoop aangeboden in de Store
Ik heb de PS4 versie van Infinity Warfare (Legacy Edition) laatst online gekocht voor 30 euro, nieuw en gesealed incl. Modern Warfare. (Twee keer, 1 voor mij en 1 voor mijn broertje)
dit is een physical copie.die andere niet dacht ik of wel?
Ook al ga ik hier minpunten mee scoren; mensen die CoD4 remaster hebben gekocht zijn gevallen als schapen die kuddegedrag volgen. Activision weet heel goed hoe ze mensen uit de tent kunnen lokken om extra geld te verdienen. Wederom hebben veel mensen de laatste game gekocht puurweg voor de remaster, nu weinig mensen interesse hebben in de game gaan ze hem los verkopen om daar nog wat winst uit te halen. Dit hebben ze bij Activision vanaf dag 1 heel goed geplanned en dit was van ver te verwachten dat de remaster alsnog los verkocht gaat worden.

Wetend dat mensen in Activision's "money traps" blijven vallen zullen ze dit ook door blijven doen met andere remasters, DLC's en andere manieren om de zogeheten "schaapjes" leeg te melken.
Ik vond het anders een fijne game (MW Remastered) alleen zo jammer dat er weinig mensen speelden (ook best logisch natuurlijk). En ik ben niet bepaald een "Schaapje". (Ik heb soms gewoon geld over voor "nutteloze uitgaven")
Ik denk dat heel veel mensen (if not all) wisten dat die uiteindelijk toch los zou verschijnen maar het gewoon niet boeide. Ik ben er 1 van, en heb er echt geen spijt van. Toen die net uit was vondt ik het heerlijk, gewoon echt ouderwets met nieuwe graphics, probleem dat ik ervoor had was dat de cod4 server op ps3 zo goed als uitgeschakeld waren en je bijna nooit meer games on vinden.

Nu terug gekeken, sure het is jammer van het geld, maar daarintegen vindt ik dat echt niet erg aangezien ik het dus al 8 maanden heb kunnen spelen.
Ik ken echt niemand uit de CoD4 competitive scene toendertijd die deze remaster heeft gekocht, zijn veelal de casuals die erin trappen I guess. Iedereen met een beetje verstand weet dat die remaster nooit levend blijft zonder enig support van Activision (en op de PC zal men dit nooit van ze krijgen).

Toch jammer, meeste oud CoD4 spelers haten CS:GO maar moeten dit 'verplicht' spelen omdat dit de enige competitive shooter op dit moment is die vrijwel iedereen speelt. Van CoD1 tot 4 voelde ik me als een vis in het water bijvoorbeeld, smooth movement, CoD1 nade tactics, rifles, etc etc. Jammer dat die clunky movement van CS:GO de enige keus is op dit moment.

Je zou toch denken dat iemand als EA of Activision het op zou kunnen nemen tegen ze maar het lijkt inmiddels te laat nu CS:GO zo ontzettend groot is en de enige echte keuze is.

In CoD4 de kans gehad, toen de G6 in CoD4 stapte (EG, SK gaming etc) maar na een half jaar van 0,0 support van Activision de hele scene weer instortte. Ook in CoD1, met een blooming USA scene (team 3D (nu EG), complexity e.d.) totaal geen support, wijgeren om ook maar enige hulp te bieden met CoDTV, de cod variant van CS's source/gotv, waardoor de game nooit echt kon groeien en als een nachtkaars uitging. Waarom toch altijd die focus op consoles sinds CoD4? Met skins in CS:GO verdient Valve goud geld.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 20 juni 2017 16:33]

Ja se, van mijn portemonnee krijgen ze niets. Dat ze die onozele kinders met hun impulsieve aankopen nog maar wat blijven uitmelken.
Toevallig heb ik deze een paar weken geleden opgepikt. Ik dacht: klassieke CoD 4 ervaring, leuk!

Oei, zat ik daar even goed naast.
Ik startte een potje op, en in een mum van tijd werd ik doodgeschoten door een roze 'BOS-14'.
Enkele momenten later werd ik overhoop gesproeit door een volautomatische shotgun, in m'n rug gestoken met een 1 of ander samurai zwaard en neergeknald met een gifgroen burst-action pistool.

Nu is het alweer een jaar of 8 geleden dat ik voor het laatst CoD 4 gespeeld heb, maar gezien het feit dat ik daar honderden uren speeltijd in had zitten en ik volgens mij nog niet dement ben klopt er ergens iets niet.
Of ik heb een gehackte versie van de game, of de ontwikkelaars belazeren je door je een game aan te bieden die in de verste verte niet lijkt op de originele CoD 4 ervaring.

Ik raad iedereen aan heel ver weg te blijven bij deze game. Het is eigenlijk een schande hoe ze zijn omgegaan met een echte klassieker.
het zou handig zijn als je vertelt op wat je speelt.
want als je pc zegt dan is dat begrijpelijk dat het mogelijk is..
Heeft niks met het platform te maken. Ze hebben dat in alle versies toegepast. Wilde deze heel graag bij de aankondiging, maar het moment is voorbij en WW2 komt er al weer aan. Nu nog even heel hard bidden dat ze die ook niet verzieken met neon wapens enz.
ik heb het over dit.
Nu is het alweer een jaar of 8 geleden dat ik voor het laatst CoD 4 gespeeld heb, maar gezien het feit dat ik daar honderden uren speeltijd in had zitten en ik volgens mij nog niet dement ben klopt er ergens iets niet.
Of ik heb een gehackte versie van de game, of de ontwikkelaars belazeren je door je een game aan te bieden die in de verste verte niet lijkt op de originele CoD 4 ervaring.
op pc is de kans dat je hackers tegen komt een maal veel hoger.

[Reactie gewijzigd door raro007 op 20 juni 2017 17:31]

Daar heb ik het ook over. Hij vraagt zich af (volgens mij sarcastisch) of hij gehackt is en dat kan zijn, maar die shit is er echt ingestopt door de ontwikkelaar op elk platform.

https://youtu.be/J7Z1MkyV3Lo (Vanaf 3:17 alle onzin)

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 20 juni 2017 17:49]

Downpour zonder regen is sowieso al geen downpour :O
Ik ben na MW2 gestopt met COD, prima keuze geweest.
Dit is niet wat ik met Remaster voor ogen had. Black ops 3 is mijn allerlaatste COD geweest.. Toen ik besefte dat ik meer voor alle camo unlocks aan het spelen was dan iplv het spel zelf leuk te vinden wist ik dat het tijd was te stoppen met dit kinder spel. Hoe onozel ziet dat er nu wel niet uit. Precies zo een Chineze P2W shooter.

Geef mij maar Battlefield.
Dit viel mij ook erg tegen al die gekleurde wapens. Ik denk dat ze dit gedaan hebben om ook de (jongste) jongere COD spelers te lokken anders vinden die het een oersaaie multiplayer.
En meer flinch en je gaat sneller dood. Echt idd hou je goeie herinneringen koop het niet.
Je had wel blauwe, rode en zelfs gouden wapens. Dat weet ik nog wat ik had alle mogelijke gouden wapens
De multiplayer hebben ze aangepast zodat het 'gemoderniseerd' werd. AKA veel unlocks, veel kleuren, veel gare skins en vooral veel microtransacties.

Ik ga deze pas halen als ie 5 euro is en dan alleen voor de SP.
Ik zou gewoon eens kijken bij de reviews op Steam of je dit de moeite waard vindt :)

Man man man wat worden die spellen (Infinite Warfare en MW Remastered) daar de grond in gestampt.

Dus koop het aub niet en laat Activision met je portemonnee voelen dat je dit soort rommel niet accepteert.
Dus koop het aub niet en laat Activision met je portemonnee voelen dat je dit soort rommel niet accepteert.
Zeg dat maar tegen de kiddies van 12 en jonger. Die ga je niet zo ver krijgen dat ze stemmen met het geld van pappie en mammie :+
Inderdaad zolang het je eigen geld niet is dan boeit het niet, de jongeren generatie zit dit als normaal dat je op deze manier kan blijven spelen en anders zijn de servers te leeg en moet je verder.
Ergens ook wel logisch. Al die kiddies kennen die 'goede oude tijden' niet en hebben dus geen/weinig COD referentie materiaal.

Overigens heb ik wel het idee dat veel mensen die 'goede oude tijd' wel wat overdrijven. COD4 was zeker niet zaligmakend en werd in het begin overstroomt door cheaters. Daarnaast waren er in het begin flink wat bugs.
Zijn er speculaties of feiten bekend over de grafische kwaliteit van deze remake? Het zou natuurlijk erg zonde zijn wanneer er simpelweg sprake is van een slechte port. Een grafsiche kwaliteit volgens de standaarden van deze generatie zou mij daarentegen enthousiasmeren.
Het is een slechte port. Ik heb de Legacy Edition en het spel draait gewoon slecht op PC i.c.m. met RX 480

[Reactie gewijzigd door MuRado op 20 juni 2017 15:22]

Hoezo is het een port dan? Het spel was als allereerst ontwikkeld voor de PC.
Voor zover ik weet is dat niet het geval, ze programmeren het eerst voor PS4/XDoos en dan porten ze het naar een PC versie. Dat is vaak het geval bij gamesprogramming.

Correct me if im wrong, ik weet ook niet alles maar dat is wat ik er van af weet
Call of duty 4 komt uit 2007, en kwam uit voor de PC als eerst. De remastered versie is juist geport naar de xbox / ps4. Engine is wat opgepoetst.

[Reactie gewijzigd door legendareN op 20 juni 2017 16:03]

De remastered versie is compleet vanaf 0 opgebouwd dus dat hoeft nu niet meer zo te zijn.
Dit heeft Raven Software/Activision zelf in interviews gezegd.
Lijkt er inderdaad meer op dat de originele xbox/ps4 port is herschreven (oftewel 'opnieuw is opgebouwd vanaf 0') voor de next gen consoles. Wat daarna naar de PC geport is.

Net als alle andere PC en COD fans voel ik me daarmee behoorlijk ge-back-ported door EA :D
EA 8-)

Ga het zeker niet kopen tenzij het 10 of minder is.

Ik vraag me ook af hoe het staat met verkopen van de laatste cod's, veel geklaag en m.i. terecht maar men zegt ze verkooen het toch wel maar zo goed gaat het volgens mij niet.

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 20 juni 2017 20:11]

Ze hebben de oude QT engine assets naar de nieuwere (Ghosts) build van de engine gehaald, wat het een DX11 single pipeline game maakt ipv een DX9 game.

Die DX11 engine is wel degelijk Console First ontwikkeld. Met alle nog steeds aanhoudende glitches van dien.

Zo kan de engine niet langer overweg met meer dan 125fps. Ze hebben enkel in BO3 daar iets aan gedaan, maar andere teams hebben dat niet overgenomen. BO3 had een 200fps cap. IW, AW, MW3, Ghosts, allemaal 91fps cap in multiplayer en een 125fps cap in de rest. Iets met engine time sync, intern werken de animaties op 30fps namelijk. Super ongemakkelijk allemaal, maar kennelijk de snelste manier om de game te ontwikkelen.

"Vanaf niets opgebouwd" is wat overdreven, het is hetzelfde copy paste gedrag, maar inderdaad, de engine is overhoop getrokken en ze hebben veel meer moeite in het terughalen van alle assets moeten steken dan normaal gedaan wordt.
Netcode zou slechter zijn dan het origineel dat ik zo snel weet.
https://www.youtube.com/u...y/search?query=remastered
Ook Jackfrags heeft wat gameplay gepost een tijd geleden al en zei ook dat het niet zo lekker loopt als het origineel.
Deze game presteert voor geen meter, stottert en hapert bij 90% van de spelers. Heel dramatisch en het zit vol met cheaters, nog nooit zon slechte aankoop gedaan.
Speel al jaren geen CoD meer.. laatste die ik heb gespeeld was Black Ops. Zal deze zeker ook niet aanschaffen.
Tijd voor een herkansing dit jaar met CoD: WW2
40 dollar?! Mag toch hopen dat deze voor 15 a 20 EUR te koop komt, dat vind ik nog een schappelijke prijs.
Ja, aangezien ik voor 15 euro de oude versie van dit spel had gekocht 4 jaar terug. Dan mag de prijs van deze game die (in prensiepe) alleen een grafische upgrade gehad heeft idd maximaal 30 euro voor worden betaald. Of dat ze gewoon een update hadden uit gebracht gratis zodat je niks hoefde te betalen.
Heb je de game überhaupt gespeeld? Het is wel iets meer dan een grafische upgrade. Er is een hoop aangepast, veel extra zaken toegevoegd, extra wapens, perks etc. En grafisch compleet verbouwd.
Dan nog.. Het gebruikt wel hetzelfde verhaal, scenes enzovoorts. Het bijwerken van iets is minder werk dan iets helemaal nieuws maken. En veel dingen zullen hergebruikt kunnen worden. Veel 3D modellen, voice acting enz.

Ik vind 40 euro ook behoorlijk. Maargoed dat is de introductieprijs. Hij zal gauw genoeg zakken.
Helaas wel, hierdoor is het spel juist minder waard en zou de prijs nog wat mogen zakken :+
Ben ik even blij dat ik de normale CoD 4 gewoon naast me heb staan. Zijn ook nog genoeg volle servers.
Dan moet ik toch maar eens proberen om mijn CoD4 key te activeren. Ik heb nog een origineel doosje liggen van CoD4 (een van de weinige die ik heb bewaard). Het was echt een geweldig spel.
Je kan hem ook gewoon activeren op steam. Is wel handig aangezien ik geen optische drive meer heb in mijn pc, zoals wel meerdere mensen denk ik zo.
Die heb ik inderdaad ook al heel wat jaren niet meer. Ik zal eens kijken of dat lukt. Ik kwam deze toevallig van het weekend tegen bij het uitpakken van oude verhuisdozen.
Speel 'm nog regelmatig op mijn MacBook. Gewoon op de bank, heel veel volle servers in alle modi. Blijft leuk om te spelen.
Hebben ze geld nodig?
Nee Infinite Warfare wordt vrijwel niet meer verkocht denk ik.
Ik zag Infinite Warfare, had de beta en dacht, nee dit wordt hem echt niet, het was voor mij geen CoD.....
Heb de Legacy Edition gekocht voor 30 euro, dus incl. Modern Warfare, dan is het nog wel een leuke deal op de PS4. Speel Modern Warfare regelmatig.

Maar de inkopen zullen wel inkakken, dus de game los releasen omdat er zoveel mensen zijn die deze willen == dubbel cashen.
Jammer dat ik die aanbieding gemist heb! Dat was een mooie deal geweest als het waar is dat de losse CoD4 remaster 39,99 gaat kosten!!
Wat een afzetters, alleen al door dit soort zaken zou ik nooit meer een game kopen wat met COD te maken heeft. Deze game is bedoeld voor de liefhebbers, en na het naaien van iedereen met hun bundel komen ze zo laat met een losse variant en durven er nog steeds ¤40,- (dollar=euro) voor te vragen.. |:(

Ze proberen natuurlijk hun verkoop verliezen een beetje goed te maken, maar zijn inderdaad veel te laat. Ik hoop eerlijk gezegd dat niemand de game koopt.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 20 juni 2017 15:21]

Volledig met je eens.