Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Activision toont multiplayergevechten in nieuwe Call of Duty: WWII-trailer

Door , 87 reacties

Activision heeft tijdens een persconferentie van Sony op de E3-gamebeurs in Los Angeles een trailer van Call of Duty: WWII laten zien waarin multiplayergevechten te zien zijn, inclusief vliegtuigen, infanterie en tanks.

In de trailer is de zien dat er gevechten plaatsvinden op allerlei locaties, zoals in de Duitse stad Aken en in besneeuwde bosgebieden. De gebruikelijke handvuurwapens, zoals automatische geweren en jachtgeweren zijn te zien, maar ook stationaire machinegeweren en vlammenwerpers. Daarnaast nemen tanks deel aan de gevechten en kunnen vliegtuigen worden bestuurd. Zo is te zien hoe Duitse jachtbommenwerpers een Brits slagschip onder vuur nemen. Ook zijn Amerikaanse parachutisten te zien die landen in een door de Duitsers bezette stad.

In de video is een enorm kanon te zien dat sterk lijkt op het Schwerer Gustav-kanon. Dit kanon, met een kaliber van 80cm, woog bijna 1350 ton en kon enkel worden verplaatst met een speciale treinwagon. De Duitsers hebben het wapen in de Tweede Wereldoorlog ingezet bij de belegering van Sebastopol op de Krim en bij Leningrad, het huidige Sint-Petersburg. Wellicht betekent dit dat er ook multiplayermaps gesitueerd zijn in Oekraïne en Rusland, en dat Sovjet-troepen dus ook gespeeld kunnen worden.

Naast de gebruikelijke multiplayermodi heeft de game een nieuwe modus: War. Dit is gebaseerd op een verhaal en betreft een asymmetrische strijd tussen teams met verschillende objectieven. Een van de scenario's die in deze nieuwe modus zal zitten, is de invasie van Normandië op D-day.

Activision kondigde Call of Duty: WWII eind april aan en maakte bekend dat de game zich richt op het deel van de oorlog waarin de geallieerden de overhand krijgen en spelers zullen moeten vechten in onder meer Frankrijk, België en over de Rijn in Duitsland. Of Nederland ook deel uitmaakt van de maps van CoD:WWII, is niet bekend. De game, die ook een singleplayercampagne bevat, wordt op 3 november uitgebracht voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

WWII volgt op Infinite Warfare, dat vorig jaar werd gepresenteerd door Infinity Ward en Activision. Het volgende spel in de reeks is niet de eerste game die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog afspeelt. Dit gold ook al voor de eerste CoD-game en verschillende daaropvolgende titels. Eerder zei Activision al dat de game van dit jaar zou 'terugkeren naar zijn oorsprong'.

Reacties (87)

Wijzig sortering
Ik moest in het begin toch even knipogen om te zien dat ik niet naar Battlefield 1 aan het kijken was :+ Bayonet charges, vlammenwerpers, loopgraven, gasmaskers. Iemand heeft goed op EA en DICE gelet zo te zien en wil graag (weer) een stuk van die taart, ook al is het een oorlogje later.
Van drie van deze dingen kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ze allemaal al in Call of Duty 5 zaten, welke in 2008 uit kwam. Alleen de gasmakers durf ik zo niet te zeggen.

Ik ben al lang niet meer zo van de Call of Duty, heb elke game tot MW3 gekocht (en dan bedoel ik vanaf deel 1) en daarna ook geen enkele meer. De oude fanbase wil al jren dat ze terug moesten naar het WW II tijdperk, iets waar ze juist bekend om zijn geworden, en nu ze het doen zit iedereen te klagen dat ze Battlefield na doen? :?

[Reactie gewijzigd door Fero op 13 juni 2017 17:14]

Dat komt dus omdat 'iedereen' in dit geval de nieuwe generatie gamers is die CoD, CoD:UO en CoD2 nooit hebben meegemaakt. Call of Duty staat tegenwoordig bekend om z'n futuristische setting en WO2 is voor veel mensen dus iets nieuws.

Ik kan hier ook echt niet op wachten.. als dit voor mij hetzelfde voelt als de oude CoDs dan ben ik om :)
Dan moeten ze wel mp_harbor hebben :)
Ik wil liever mp_carentan, die leek rechtstreeks, inclusief singleplayer opening op die uit band of brothers in Carentan.
Vandaar dat ik zei dat ze -weer- een stuk van die taart wilden. Ze zien hun futuristische thema's immers niet aanslaan.
Dat is toch wat ze in die wereldoorlog deden en gebruikten?
Hij bedoelde niet zozeer wat ze gebruiken, maar dat de elementen / wapens ook voorkomen in BF1. ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 juni 2017 19:21]

... maar dat is hetzelfde? Als je een spel maakt over een bepaald conflict dan gaan de wapens uit dat conflict daar hoogstwaarschijnlijk in voorkomen, niet?
Daar heb ik het toch niet over? :?
Bedoel je specifiek de trailer en de shots die in de trailer worden gemaakt?
Jazeker. Ik had althans bij het zien van de trailer heel sterk het 'been there, done that' gevoel, omdat het ook voorbij kwam in de BF1 trailers. ;) Daardoor voelt de trailer / game heel erg als gekopieerd, terwijl de wapens e.d. zelf natuurlijk al langer in games gebruikt worden. :)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 14 juni 2017 12:59]

Ze hebben zelfs het gehalte 'epische muziek onder een trailer' van Battlefield 1 aangenomen. Het lijkt naar mijn smaak iets te veel op Battlefield 1. Ik begrijp ook wel dat Activision k verder wil uitbreiden, maar toch...
CoD had al eerder epische muziek gebruikt, zoals uit mijn hoofd:
CoD Ghosts: Survival (Eminem).
Dankjewel, ik neem mijn woorden terug. Ik moest wel even zoeken tussen alle trailers van CoD Ghosts, maar ik heb gevonden welke jij bedoelde. Survival van Eminem is niet helemaal wat ik bedoelde, ik doelde meer op het remix-gehalte van de muziek, maar gezien mijn eigen bewoordingen in de eerdere reactie heb je helemaal gelijk.
Het is ook nooit goed :(
LOL, Battlefield 1 ziet er echt veel beter uit. Ook heeft het een dynamisch weer systeem, waardoor er zomaar regen of een zandstorm kan ontstaan. Ik ben nog wel even zoet met Battlefield 1 en straks Battlefront II.

Dit gaat hem niet worden.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 13 juni 2017 17:35]

Ben ook van Battlefield, maar COD speelt vaak wel meer arcade-y. Dus net wat je zoekt in een shooter!
Dat COD meer arcadeachtig speelt, dat vond ik niet zo'n ramp. Maar werd gek van het gespring (en dan vooral die jetpack sprongen), al die streaks die zo duidelijk in beeld kwamen. Het was mij allemaal te snel, te druk (ben ook wat ouder haha). Maar ik kijk er ook zeker naar uit dat COD weer terug gaat naar een oudere setting. Vind de beelden dan ook prettig naar te kijken en zal na lange tijd weer eens een COD kopen
Idd. :) Als ik het dus goed begrijp kunnen we dus ook vliegen en in tanks rijden zoals in Battlefield?
Zou misschien dan mooie vervanger zijn voor bf1. Het gebrek aan anti-cheat en rommelige netcode en andere bugs begint vervelend te worden.
Cheaters ben ik nog nooit tegengekomen op de xbox. Wallhackers en dergelijke zijn een probleem wat exclusief voor de pc lijkt
Haha Ik had precies hetzelfde gevoel bij de trailer :P
Ik weet niet zeker wat tanks en vliegtuigen met de oorsprong van COD te maken hebben in de multiplayer maar goed. Nieuwsgierig ben ik alvast wel!
In Call of Duty: United Offensive kon je toch met voertuigen rondrijden hoor.
Inderdaad. En UO was voor mij een van de leukste COD's ooit. Slechts een paar keuzes die je moest maken, en dan was het gewoon spelen.

Niks geen decals op je geweer, geen killstreaks, geen levels buiten n potje en geen drukke omgevingen. Gewoon goede maps, teamwork en een paar belangrijke posities.
Klopt, ze hebben door voor het geld te gaan, veel mensen voor de kop gestoten.
In COD 1, 2 etc waren er veel modders die echt vette mods maakten. Alle DLC waren gratis, nieuwe mappen kon door iedereen gemaakt worden.
Dit was toen echt uber vet en er werden echt hele mooie mappen gemaakt.
Natuurlijk was dit ook nog de tijd van de duidelijke aimbotters, maar je kon met jouw team en het tegenteam tesamen iemand weg sturen, dedicate servers en veel meer gepraat tijdens het ouwehoeren dan dat je nu nog maar ziet.
Het was gewoon een heel andere beleving!
Ah joh, gewoon bij een kill streak van 5 een kleine tank oproepen en bij 10 wat bombardementen! Geheel in stijl van CoD anno 2017 toch? Perks, killstreaks, etc?

Stiekem hoop ik dat het allemaal objective gerelateerde gamemode dingen zijn. Sure, niet per se de standard quick cod matches, maar als ze die hebben en ook wat meer objectives, dan wordt het twijfelen tussen BF en CoD misschien wel minder, want CoD biedt t dan beiden.
tank zat ook in wow, maar ik denk dat die tank een beetje word als die overwatch gamemode.
Hij heeft het over de gameplay, niet over de setting.

In CoD 1 en 2 mp zaten voor zover ik weet geen voertuigen. United Offensive sp had tanks die je zelf mocht besturen.

CoD staat er in de moderne versie om bekend dat het run and gun is zonder voertuigen.
Typhone heeft een punt. In world at war kwamen geen tanks en vliegtuigen voor in de multiplayer. Dat was altijd battlefield. Ik krijg ook het gevoel dat dit een battlefield 1942 remaster word van een concurrent

[Reactie gewijzigd door Derekboy2000 op 13 juni 2017 17:22]

World of War is niet het eerste spel uit de serie. Bovendien zaten er in World at War wel tanks.
Tja, probeer het nog eens. @Rabb geeft het antwoord eigenlijk al. Het grote verschil is eigenlijk altijd al geweest dat COD snelle actie was en BF de voertuigen had. Als ik dit zie zonder context zou ik denken dat er een remake van BF 1942 komt. Multiplayer met veelvuldig gebruik van voertuigen en vliegtuigen kan ik me zeer zeker niet herinneren noch zijn die existent geweest zoals in deze trailer - ogenschijnlijk - te zien is.
Lijkt meer een SP trailer dan een MP trailer....
Ben inderdaad erg benieuwd of we ook zo veel voertuigen kunnen besturen in de multiplayer zoals deze "multiplayer"trailer doet vermoeden..... ik kijk in ieder geval uit naar de launch.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 13 juni 2017 17:05]

Ik denk dat die vliegtuigen/bommen die we zagen gewoon Killstreak bonussen zijn.
Zoals de predator missile of AC130 in de Modern warfare series.
Dit bevat inderdaad veeeeeel te veel teamwork voor een COD multiplayer...
Valt me tegen dat de graphics er nog steeds best wel matig uit zien. Had wel wat meer verwacht als je dit vergelijkt met wat Battlefield 1 dat op consoles ook in 60 fps kan draaien.
Ik zat het te vergelijken met mijn oude CoD-ervaringen en kwam tot de conclusie dat de graphics er op vooruit zijn gegaan. Weten we ook of de engine gewijzigd / rebuild is of dat dit weer een (kleine) upgrade wordt op een oude engine?
Zo zat ik ook te kijken idd en ik vroeg me op een gegeven moment ook af of het ook de map Ship was wat ze lieten zien.
Vindt het zelf er mooi uit zien. Vergelijkbaar met bf1. Als het dan ook nog beter te draaien is op een wat oudere pc is dat wel fijn.
Battlefield 1 draait 30fps op consoles vgm.
Ik heb de beta gespeeld op de PS4 en dat was geen 60fps

EDIT:
https://www.gamespot.com/...n-and-frame/1100-6444936/

Singleplayer: 1000p/900p (Dynamic resolution) maximaal 60fps
Multiplayer: 1000/900p tussen de 30 en 45 fps

[Reactie gewijzigd door TweakJunior op 13 juni 2017 18:08]

Ziet er erg mooi uit, hoewel het volgens mij allemaal singleplayer-beelden zijn!

Ik verbaas me alleen over de kwaliteit van het geluid van de geweren. Ze klinken allemaal als donderslagen ipv geweerschoten. Geweerschoten zijn veel feller dan deze dreunen.
Zijn multiplayer beelden. Je ziet de nieuwe gamemode. Het level veranderd door vliegtuigen die worden neergeschoten enz.
Dit is van de nieuwe "War" gamemode. Beetje vergelijkbaar met rush uit de Battlefield serie (qua pure basis opzet).
Waarom heb ik het idee dat ze alweer dezelfde engine gebruiken, movements zien beetje houterig/onrealistisch uit. Het schieten op een persoon is weer echt COD be like. Persoon rend verder alsof kogels geen effect hebben :+
Je kan altijd in hardcore mode spelen. (Wat imho de leukste modus is).
Ik vroeg me gister dus precies hetzelfde af. Nu heb ik opgezocht hoe het zat met de COD engines. https://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine Zoals je hier kan zien brengen ze elke game een "nieuwe" engine uit, of eigenlijk, dezelfde met hier en daar kleine vernieuwingen.

Zelf vind ik dit totaal niet tof... Want in princiepe koop je de zoveelste COD MW met een andere skin. Maar aan de andere kant, ze halen er bakken met geld uit voor "minimale" inzet. Don't change a winning formula?
Klopt, dit viel mij ook op. Animaties en bewegingen lijken echt niet van deze tijd. Ook de graphics vind ik tegenvallen. Het ziet er zeker niet beter uit dan Ghosts of Infinite Warfare.
Joh die animaties komen nog uit CoD 2 of 4. Ik maak geen grapje. Je zou ze voor de grap eens moeten vergelijken. Zeker wanneer er karakters worden neergeschoten en dood neervallen.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 13 juni 2017 17:17]

Het zal ook alleen een geupgrade engine zijn lijkt me, dit doen ze al jaren en er is nog steeds geen wereld van verschil te bekennen. De game ziet er nog net zo uit als 10 jaar geleden toen ik gestopt ben met het spelen van COD. Erg jammer want ze hadden er zeker wat moois van kunnen maken. Nu ben ik het over het rennen en schieten niet helemaal met je eens, het is geen realistische shooter, dus waarom zou dat niet kunnen. Als je het realistisch wilt, moet je al helemaal niet bij COD zijn. Maar compleet realistisch is ook niet direct leuk om te spelen, er moet een goede balans zijn.

Het enige wat ik altijd goed blijf vinden in cod is de framerate (consoles) en als je op iemand richt raak je ze ook echt. Battlefield blijft altijd problemen houden met mensen die een iets mindere internetverbinding hebben. Voor multiplayer is het leuk dat een game er super uitziet maar ik ken geen game waar ik zo vaak afgeschoten ben voor ik de hoek voorbij ben of juist achter de hoek ben gerent. Nu moet ik zeggen dat BF1 het hierin iets beter doet als de voorgangers.

De trailer hier laat daarnaast niet goed zien hoe de game speelt, het ziet er veel spectaculairder uit dan het is. Als je naar gameplay beelden kijkt is het inderdaad net of het spel 8 jaar oud is. Nu is het wel makkelijk voor mensen die zo lang zijn weggeweest van de serie, het is net of je er zo weer instapt. ;)
Hebben ze ook niet, Super Human Strength _/-\o_
Ziet er goed uit, mooie classic setting. Nog even wat gameplay beelden zien maar de kans is groot dat ik deze cod ga spelen. Dat is dan weer voor het eerst sinds cod2!
Deze is gaaf. Ga deze game zeker halen. Eindelijk geen futuristische shizzle meer.
Ziet er inderdaad prima uit! Zou het zo zijn dat ik na jaren weer een CoD in huis haal om wel de MP te spelen? :) Maar inderdaad.. het lijken welk SP beelden, je ziet geen score, tags etc.

Btw.. hier maar weer eens een link naar een 1080p versie van deze trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=42GiPMtJ-1I

[Reactie gewijzigd door TFZ61 op 13 juni 2017 17:02]