Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 145 reacties
Submitter: koekjeh

Activision heeft bekendgemaakt dat het de nieuwe game in de Call of Duty-reeks komende woensdag wil onthullen. Uit eerder vrijgekomen materiaal was al op te maken dat de game zich af zou spelen tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat door de aankondiging wordt bevestigd.

Op de aankondigingspagina is vooralsnog alleen een afbeelding te zien met een klok die aftelt naar woensdagavond. De titelpagina bevestigt het thema van de nieuwe game in de reeks. Eind maart verschenen er al ontwerpen van de verpakking van het spel en promotiemateriaal online, waaruit het thema op te maken was. Activision ontwikkelt de aangekondigde game samen met Sledgehammer Games, dat is een van de studio's die aan de Call of Duty-reeks werkt. Andere studio's zijn Treyarch en Infinity Ward.

De nieuwe Game, getiteld Call of Duty: WWII, volgt op Infinite Warfare dat Infinity Ward en Activision vorig jaar presenteerden. Het volgende spel in de reeks is niet de eerste game die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog afspeelt. Dit gold ook al voor de eerste CoD-game en verschillende daaropvolgende titels. Eerder zei Activision al dat de game van dit jaar zou 'terugkeren naar zijn oorsprong'.

Bij de huidige aankondiging vermeldt Activision geen geplande releasedatum en geeft het geen details over de platforms waarop de game uitkomt.

Call of Duty: WWII

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (145)

Nu nog de klassieke CoD1/CoD2 multiplayer en het zou helemaal geweldig zijn.
Precies, gewoon een re-make van Call of Duty 1 en 2, maar dan met veel betere graphics etc. :)
Yepp!

Langzamere gameplay, mooiere graphics, geen buitensporige perks etc en vooral meer (team)tactiek.

Het moet geen ultrasnelle twitch TDM worden.. past niet bij WW2..

En als ze er ook nog vehicles voor de sier en sfeer instoppen dan wordt het een instabuy :D
Het moet geen ultrasnelle twitch TDM worden.. past niet bij WW2..
Dan kan je maar beter geen multiplayer spelen als je spellen als CoD2 online ervaren hebt, vooral niet met bolt action rifles. :)

Verder zal ik het spel volkomen negeren, ze hebben het allang verpest voor mij sinds CoD6 en later.

-Steam (wil enkel CD code nodig hebben)
-VAC (bans krijg je nooit appealed, ook al was het een simpele hook van een OSD overlay programma, laat staan dat dit ook effect heeft op je centrale Steam account met al je andere spellen)
-Matchmaking (P2P, mogelijk nu dedicated servers, maar...)
-Geen zelf hostbare dedicated servers.
-Geen mogelijkheid tot het draaien van modificaties en mappen gemaakt door de community tot zelfs andere gametypes (CoD2 zombies :9~)
-Geen normale toegang tot de console (weet niet of dit nog zo is)

Vertrouwen en een bedrijf iets gunnen na enorm gefaald en gemolken te hebben gaat bij mij te paard er vandoor, vooral na zulke domme acties met de CoD4 remaster. (niet dat CoD4 mij veel boeit, het gaat om het idee)

De originele spelers in de steek laten voor een nieuwe generatie console kinderen die alles pikken wat op hun bord komt, zal ze leren. :Y)
Hoeveel games voldoen er aan die eisen tegenwoordig?
Niet teveel in het verleden blijven hangen, dan mis je een hoop lol.
De originele spelers in de steek laten voor een nieuwe generatie console kinderen die alles pikken wat op hun bord komt, zal ze leren. :Y)
Ik denk dat je dat zuur tegen gaat vallen. Deze game gaat als warme broodjes over de toonbank.
Er is een reden voor dat ze nu toch een WW2 COD uitbrengen. De afgelopen delen verkochten steeds minder, en iedereen riep een WW2 game te willen. De aandeelhouders moeten tevreden gesteld worden, dus geef het publiek wat ze willen. Nagenoeg iedereen blij.

Van die originele spelers zijn de meeste inmiddels een stuk ouder, en die zijn tevreden met af en toe een paar potjes. Reken er maar op dat ook bij deze doelgroep de game het goed gaat doen.
Casual is onvermijdelijk, dat groepje hardcore gamers zoals jezelf daar verdienen ze niets aan. Die stellen enkel eisen en zijn al snel ontevreden.
Voor jouw doelgroep heb je genoeg games op het moment. Dat Call of Duty daar niet meer bijhoort mogen duidelijk zijn, dat is zoals je aangeeft al een behoorlijke tijd zo.

Zoals de Engelsen het zo mooi uitdrukken: You're beating a dead horse. }:O

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 05:05]

Ze gaan hetzelfde lot tegemoet als waar ze zelf van weg gingen (EA MOH debacle). Geweldige game MOH:AA alles daarna verneukt.

COD1,2,4 geweldige games.

Daarna totaal geen moeite doen voor een leuke community op te bouwen, een van de weinige shooters die CS status kan bereiken mits goed aangepakt.

Blzzrd en IDsoftware doen het 10x beter met hun Quakecon en Blizzcon
Blizzard doet dat aardig idd. IDsoftware, wist eerlijk gezegd niet dat dat nog een dingetje is :X

Maar je hebt een punt zeker. Maar zo levendig was de community toch enkel bij deel 4 voor zo ver ik weet? Bij deel 1 en 2 bestond dat simpelweg nog niet echt. Tuurlijk je had de clans en dergelijke, maar evenementen en e-sports stond nog in de kinderschoenen.

Nja we gaan 't zien. Ik heb er zelf wel zin in iig. Had counter-strike weer eens opgestart, maar ondanks dat ik wel lol had was het me iets te kaal. Battlefield 1 trek ik gewoon niet meer die chaos.
Lekker knallen met WW2 guns heerlijk. Mijn geld krijgen ze wel, ook al gun ik het ze niet :p Maar goed, ik denk dat ik enkel 'CD Projekt' het daadwerkelijk gun. En the Witcher heb je op een gegeven moment ook 'n keer uitgespeeld :*)

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 05:28]

Ik heb COD 1,2,4 op hoog niveau gespeeld(Liquidfire). Dus ik weet precies wat er nodig is door IW. De tijd can Clanbase, mijn eerste serieuze team. En mijn eerste ace tegen een top team (15 jarige acen tegen Tek9, in COD1...).

Het zijn momenten die ik koester, en ik vind het zo jammer dat er een franchise van gemaakt is. De kwaliteit is hard achteruit, en skill niveau is gewoon knop inhouden en sprayen maar. Met Promod ging het nog goed in COD4, maar daarna :(.

(Ja Quakecon bestaat nog)


Het was allemaal zo simple

- codTV
- Dedicated servers
- Support met modtools naar community
- Promoted events door Activision/IW
- Geen fucking console focus.

paar dingetjes en cod kon zo een enorm populaire e-Sport game worden.
Met een beetje geluk. Activision is een gehaaide developer. Als er meer geld te verdienen valt omdat de game populair is als e-sport. Reken maar dat ze er alles aan doen om het een succesvolle e-sport te laten worden. Misschien niet verkeerd, af en toen een wedstrijdje volgen.

Moeten ze wel de commentators met de camera laten spelen, zo zonde als ze enkel vanuit first-person mee kijken. Af en toe de team dynamiek laten zien vanuit vogel perspectief zou behoorlijk wat toevoegen. Maar nu ga ik te ver vooruit, eerst de release afwachten.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 05:38]

Dat waren nog eens goede tijden (h2k - W0h) clanbase.. geweldig +1 maat
Je vergeet nu wel dat de mensen die weg zijn gegaan bij MOH nu met Titanfall bezig zijn en eigenlijk het complete IW team niet echt meer de IW is die het was.

Ik zal deze COD ook zeker weer kopen, al is het maar om de co-op campaign. :)
Haha tsja ergens heb je wel gelijk over het negeren van dit spel, maar als ik dat zou moeten doen dan blijven er voor mij weinig leuke games meer over.
COD zal doorgestreept moeten worden (hoewel de laatste die ik actief gedaan heb was MW2, ook alweer wat jaartjes geleden dus. Maar juist op een WW2 thema zat ik te wachten).
BF zal doorgestreept moeten worden (oeh ik laat me elke keer mee slepen in hun marketing video's), zelfde verhaal als COD.
Borderlands zal doorgestreept moeten worden (meh en die vind ik net zo tof).
FiFa heb ik al doorgestreept (simpelweg mijn genre niet, ik zie amper verschillen tussen de laatste 5 Fifa delen -.-).

Nee ik ga niet zulke principes hanteren als wat jij doet, als ik een game leuk vind dan koop ik die. Ik ga ze niet bewust negeren omdat ze al jarenlang succesvol zijn en in de ogen van sommige uitmelkers.

Ondanks dat ik een paar COD's heb overgeslagen kwam dat puur door het genre waar het in viel, dat trok mij niet dus dan koop ik hem niet. COD op z'n WW2 lijkt mij wel weer tof, de kans is groot dat deze er juist wel weer gaat komen. Ja oké van bf1 had ik heel veel spijt, maar wie weet gaat cod het juist beter doen (voor mij is WW2 dan ook net iets interessanter dan WW1, maar dat is uiteraard persoonlijk).

Hou je niet van het WW1/WW2 gedoe ja dan moet je nu gewoonweg BF en COD links laten liggen.
Heb je al gekeken naar

Battalion 1944 en Day of Infamy? Dat zijn recente WW2 shooters ;-)
Lijken me ook wel tof, echter gebruik ik niet meer de desktop om te gamen, dit is volledig over naar de xbox one (daar zijn de games die jij noemt niet aanwezig).
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar de originele Call of Duty is/was een ultrasnelle twitch TDM game, veel spastischer dan CoD1 kan haast niet. CoD2 was in principe hetzelfde, maar door de beschikbare wapens een sniperfest. World at War nam nagenoeg alles van CoD4 over en was dus ook een razendsnelle WWII game.

Van de WWII CoD games valt enkel CoD3 buiten de boot. Door de relatief grote maps was CoD3 meer een Battlefield game dan een CoD, wapens waren ook een stuk minder effectief dan bij de voorgangers. Maar daardoor was het ook geen populaire CoD. Met andere woorden, een relatief trage game als CoD3 is blijkbaar niet wenselijk, dat doet Battlefield 1 al zoveel beter.
CoD 3 was voornamelijk niet populair geworden omdat deze nooit een PC release heeft gezien. En laat CoD in die tijd écht een PC achterban gehad hebben, dat heeft die titel geen goed gedaan en is voor vele ook nooit op hun netvlies gekomen.
CoD 4: Modern Warfare was anders zeer populair en nog steeds.
Daarna verloor IW de achterban door dedicated servers eruit te gooien en matchmaking standaard te maken.

Maar CoD2 blijft voor mij GOAT. Ben wel benieuwd of ze enigszins terug weten te keren naar hun roots of dat ze meer de BF1 kant op gaan.
Yap, CoD4 was ook mijn enige echte CoD verslaving.
World at War nog wel geprobeerd (gekocht) maar vond er toch niet zo veel aan... Daarna CoD helemaal opgegeven.

Als ik vandaag de dag wil knallen ga ik wel ARMA of Squad spelen of zo, CoD heeft mij gewoon niks te bieden.
World at War vond ik wel goed, altijd heel graag gespeeld. Vooral de eindstrijd was de max, enorm veel tegenstand vd Duitsers.
Heel wat honderden uren gespeeld geweldig was die game _/-\o_
Onvermijdelijk dat het een BF1 sausje krijgt. Er zijn vanaf CoD2 en WaW nogal wat sprongen gemaakt qua animaties, effecten en graphics in het algemeen. Het zal je dus al snel aan BF1 doen denken, of een van de recente CoD's met een WW2 saus.
Zoals 'vroeger' gaat het niet meer worden, maar dat wil je ook niet.
Zo vaak oude games opgestart die dan enorm tegenvielen, in mijn gedachten een pracht game die soepel speelt. In de praktijk een verouderde houterige bedoening.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 05:11]

Vergeet niet de Graphics van de oudere games! Die waren echt vet! (voor die tijd alleen helaas, nu niet meer om aan te zien)
Nja, in mn geheugen was t toen toch iets minder dan dat t nu bij de nieuwe was.. :)

Maar ja we zullen zien!
Als ik eerlijk moet zijn vind ik de fast pace van CoD wel wat hebben. Voor wat meer langzame en tactische gameplay speel ik BF1.
Nouwwww die gedachten heb ik ook jarenlang gehad, en dan voornamelijk doordat ze met COD een bepaalde richting op gingen wat ik niet leuk vond.
Maar nu ik sinds de release BF1 heb, dan is het niet zo heel langzaam (qua snelheid lijkt het wel op de oudere cod delen). Tactiek is er net zoveel te vinden als in COD, oftewel, alleen als je via een party met bekende speelt. Speel je niet met bekende is de tactiek in bf1 ook vrijwel 0,0.

Het zijn 2 verschillende games, enige wat ze gelijk hebben is het feit dat het een shooter is.
Maar bijv in BF1 draait het in de meeste maps ook maar om 1 punt, oftewel 90% van de map wordt niet eens benut, oftewel je bent stiekem COD aan het spelen maar dan op een mindere kwaliteit (niet grafisch maar qua gameplay en bugs).

COD vind ik ergens dan ook beter uitgewerkt, maar dat vind ik dan ook weer niet gek aangezien oa de MP maps veel kleiner zijn, er geen voertuigen zijn en andere zaken die volledig fout kunnen uitpakken (qua gameplay en bugs).
Bij COD zul je niet snel meemaken dat je ergens niet over heen kan klimmen oid, dat soort simpele dingen werken gewoon 99,99% altijd goed. Bij BF1 is er genoeg ergernis (check google, of speel het zelf maar :P), ene hekje van 20cm hoog spring je overeen, de andere keer lijkt het alsof er een onzichtbare muur van 50 meter staat waardoor je niet over dat hekje kan lopen/springen/klimmen.

Nee deze COD gaat er denk ik weer komen na een lange tijd geen COD gekocht te hebben, mede dankzij BF1 die voor mij (persoonlijk) heel erg tegenvalt.
COD 1 en 2 waren zo snel nu ook weer niet, 4 was veel sneller.

CS:GO en Rainbow Six zijn pas langzame shooters
langzame tactische gameplay BF1, spawn en dood, spawn en dood..... 8)7
Wellicht is Battlefield iets voor je :+
haha! Zou t?

Hmm toch maar eens even checken dan, dat BF1 ;)
Ik heb zelf cod2 op de pc voor vele jaren gespeeld, en als je in een tdm potje zit op Toujane met 20 ervaren mensen is de gameplay best snel,

Echter zijn dat wel de tijde die ik wil herbeleven, het kale, iedereen gelijke wapens en gelijke kansen aspect, het niet "overbeloond" worden voor het doden van onervaren spelers,

Ik ben uiterst benieuwd wat deze uitvoering te bieden heeft :)
Dit heb ik ook geroepen. Maar daar enorm op terug gekomen. Zijn twee totaal verschillende games qua speelstijl. Ik heb BF1 in mijn bezit, maar ga deze CoD zeker weer aanschaffen. De laatste waar ik nog even lol mee had was Black Ops 2, maar die killstreaks 8)7

Zelfs als DICE de gun-only modus terug brengt, de maps en gameplay zijn echt compleet verschillend.
Battlefield komt op tactiek aan, ook al zullen veel onervaren spelers het hier niet mee eens zijn. Het ligt er namelijk niet zo dik op, maar zult toch je koppie er bij moeten houden anders ben je continue kanonnenvoer.
Call of Duty is de old-school run and gun corridor shooter, met de bekende health-regen van de serie uiteraard.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 05:18]

500+ uur erin zitten :>
Asjeblieft niet nog meer remakes of wat dan ook. Ik wil gewoon een nieuwe CoD en niet een opgepoetste versie van 1 of 2. Hopelijk kijken ze wel veel naar wat 1 en 2 zo goed maakte, en lijkt de game veel minder op de afgelopen delen, maar een remake daar zit ik echt niet meer op te wachten.
Niet letterlijk natuurlijk, maar niet dat het nog steeds een half-futuristische game wordt met perks en al die andere dingetjes.
ja dat hoop ik ook, en ik hoop ook dat ze niet stoppen bij de gameplay zoals die was in deel 1 en 2 maar dat ze juist daar ook een stap vooruit zetten. Niet alleen in MP maar hopelijk ook met een extreem toffe SP waar je uren mee zoet bent.

Ik ben zelf behoorlijk nieuwsgierig naar deze CoD, want ook al zijn er genoeg indie en kleinere ww2 titels uitgekomen of in beta de laatste jaren, een echte AAA titel met bijbehorend budget heeft natuurlijk veel meer potentie, alleen moeten ze het wel gaan waarmaken.

Wenslijstje voor de nieuwe CoD:
- Missies in Europa, africa en Azië
- Een meer basale MP zonder al die perks, upgrades/tech tree's, unlocks ect
- SP missies als Duitse soldaat :9
- Niet alleen maar pro USA shizzle
- Een paar nieuwe epische momenten in de lijn van Stalingrad, 'All Ghillied Up' en die Luchthaven missie in MW2.

[Reactie gewijzigd door MenN op 21 april 2017 20:33]

Och, die luchthaven missie. Toen ik Call of Duty nog tof vond. Die missie heeft zoveel tongen losgemaakt. Je kon hem zelfs skippen, want het men kon er aanstoot van nemen. Als ze dat weer weten dlte doen, koop ik hem zeker. Niet voor de multiplayer persoonlijk, daarvoor heb ik BF1. De singleplayer was vroeger altijd wel heel machtig. Daar kocht ik ze ook puur voor.
Dat het te Amerikaans word hoop ik ook niet, maar ze zijn erg zakelijk bij Activision dus het zal niet. Ze realiseren zich prima vandaag de dag dat Europa een nog grotere markt is dan de VS, helemaal als je de Russen mee telt.
Precies, helaas is de kans erg klein dat dit gaat gebeuren. We krijgen waarschijnlijk gewoon een doorsnee CoD met WW2 skin.
Maar dan ook singleplayer only. Die mensen denken te veel aan multiplayer, wat begrijpelijk is, maar een singleplay only mag ook wel. Misschien later een uitbreiding met mp..
Een singleplayer only CoD is er nog nooit geweest, de multiplayer is juist wat CoD1 en CoD2 zo goed maakten. Ja de SP was goed, zeker voor die tijd, maar dat heb je na 1 keer uitspelen ook wel gezien.
Ik was anders vrij actief in de singleplayer. MP nooit aangeraakt.
Dan heb je heel wat gemist, de MP van CoD1 en 2 was geniaal.
Alhoewel COD wel het cinematische erg goed deed, is COD populair geworden door de solide Multiplayer. Heb wel van 1,2,4 uitgespeeld :)
Rifle only op harbor, toujane en die donkere map met loopgraven en bunkers _/-\o_
Vergaat toch tot niets als je dat vergelijkt met de loopgraven in Bf1?
Toujane, een van mijn favoriete, lekker met de k98r scoped :p
Scoped vond ik altijd voor losers. Iron sight all the way. :P
Haha of nog de oude m1garand met script, de ppsh die o zo sterk was
idd, alleen bold action.
Ik vergeet nooit de allereerste CoD game, wat was die game vernieuwend! En toen kreeg je de uitbreiding United Offensive. Dat spel heb ik toendertijd letterlijk kapot gespeeld. Het meest Base Assault gespeeld, en daarnaast sabotage. Ik hoop dat ze ook zeker naar die game en uitbreiding hebben terug gekeken want dat was echt een succes game.

Ik hoop dat ze het spel simpel houden en niet weer (naar mijn mening) verpesten met prestige en belachelijke skins. Terug naar de oorsprong zeggen ze toch? Ik hoop het! Ik heb al een aantal CoD's overgeslagen, maar deze zou er zomaar weer kunnen komen mits ze het goed uitwerken.
Wat is er mis met prestige? Het reset enkel je account zodat je alles opnieuw kunt vrijspelen. Dat houd het spel fris
Wat ik bedoelde is dat prestige tegenwoordig als een "uitbreiding" wordt gezien. Het houdt het spel fris zeg je zelf al. Persoonlijk vind ik dat prestige alleen maar laat zien hoeveel uur je in een spel hebt gestopt, omdat je net die ene camo of dat embleempje hebt. Het is letterlijk prestige. Het haalt naar mijn mening een beetje het doel uit het spel. Iedereen wilt als eerste laten zien hoe goed ze zijn. Dus mensen kiezen veelal (niet alleen maar) voor hun eigen succes. En dat vind ik jammer. Bij de eerste CoD games had je dit niet. Daar ging het bij bijvoorbeeld de gamemodus Base Assault vooral om teamplay. En ondanks dat de latere CoD's nog steeds vooral teambased games zijn, zie je wel minder teamplay terug. En naar mijn mening is dat zonde.
Als je een team game wilt spelen dan is Battlefield de betere optie. Wat ik me kan herinneren is CoD altijd een rambo festijn geweest. Het fijne is als je dan wél samen speelt met een paar vrienden bv, dan pwn je de pan uit.
Haha! Dat is ook precies de reden waarom ik destijds ben overgestapt naar BF3. Maar zoals ik al zei. Bij de game modus Base Assault in CoD:UO was er juist veel teamwork. Daar ben ik stiekem toch wel benieuwd naar de nieuwe CoD. Ik hoop dat ze er wat oude elementen in terug brengen.
Nou echt super vernieuwend was CoD 1 niet. Het was goed, heel goed, maar het was voornamelijk een voortzetting van elementen die Medal of Honor Allied Assault zo ongelooflijk tof maakte. Wat niet heel verassend mag zijn, want CoD was gemaakt door een groot aantal mensen uit het team van Allied Assault.

"Infinity Ward has a very talented team of programmers, designers and artists, many of whom were members of the team that developed Medal of Honor Allied Assault, one of the most acclaimed PC games of last year. We are confident that this studio's development strengths will further establish Activision as a leader in the PC action genre." Activision Annual Report 2003
Dat klopt wel, speelde eerst MOH aa en toen kwam Cod 1 wat wel echt een super topper meteen was, geloof dat in Moh geen iron sight(ads) zat en dat Cod dan wel mooi erin verwerkt had, hitbox was ook super dacht ik, cod uo was helemaal top en met de rest van de Moh serie ging alleen maar bergafwaarts helaas. Helemaal hooked aan de map Stanjel ctf met een spelersaantal van 10 of 12.

Hoewel ik minder game ga ik deze toch nog wel volgen, niks pre-order uiteraard, maar als ze de oude mappen van cod 1 en 2 weer extra leven geven dan wordt het toch wel interessant. En de mode ctf is voor mij ook best belangrijk.
Je hebt gelijk wat betreft MoH. Ook dat was een geweldige game. Maar ik herinner me wel dat de atmosfeer in CoD over het geheel genomen veel intensiever was. En de kleinere toepassingen van iron sights en het minder lineaire gevoel, dat je wel had in de MoH games, vond ik wel een flinke vooruitgang. Ook al was het spel nog wel lineair. Ik was in ieder geval in één keer verkocht toen ik CoD voor het eerst speelde. Dat neemt niet weg dat MoH inderdaad de grondlegger was van de eerste CoD game. WW2 shooters waren toen zoieso hot!
Health regen was best vernieuwend toch?
Halo 1 was de eerste met health regen dacht ik
Heb het even opgezocht. Zitten er alle twee behoorlijk naast.
Halo had statische health en een shield met regen.
De game 'Lydlin' was de eerste, uit '84. Schijnbaar kwam het tot 2000 enkel in actionrpg's voor. Faceball uit '94 was de eerste fps met health regen.

https://www.giantbomb.com/regenerating-health/3015-83/
Oh ja nu je het zegt je moest inderdaad healtpacks oppakken in halo 1, My bad!
United Offensive vond ik juist een van de zwakste CODs, vanwege de nutteloze toevoeging van vehicles.

Wat cod zo sterk maakt zijn de close counter battles, lekker rushen op Dawnville en puur gun fights, heerlijk iemand outskillen :D
Als je niet van de game modus Base Assault hield dan snap ik dat je dat zegt. Toch hadden de Base Assault mappen ook mogelijkheden voor close combat. Denk maar aan de map Foy met het dorp in het midden. Maar UO was ook een expansion pack van de originele CoD en geen game op zichzelf. Het zorgde voor meer wapens, maps, en een nieuwe single player campaign.
Jezus wat zijn sommige mensen salty hier zeg... Al jaren klagen we allemaal dat we een goede oude shooter willen, uit WW1 of WW2 tijdperk. Nu krijgen we dat wordt er allemaal commentaar geplaatst.

Boeie wie er aanvankelijk het eerdere idee had, het komt er. BF1 zal zijn playerbase houden en Cod WW2 zal een playerbase hebben.

Enige wat ik hoop is dat het niet weer een rehash van dezelfde engine zal zijn maar gewoon echt een gruwelijke push forwards op graphics en daar ben ik dus wel bang voor dat dit niet gaat gebeuren :( maargoed we gaan het zien!
Aangezien het om dezelfde console generatie gaat en Cod niet bepaald bekend staat om hun pc support zou ik er zeker niet van uitgaan. Wss een rehash dus.
Als ik zie wat bijvoorbeeld Battlefield, Horizon op de huidige generatie consoles zie neerzetten denk ik zeker wel dat ze een flinke zet voorwaarts kunnen zetten met de engine.

Als ze het goed doen, krijgen ze mij ook zover op om voor het eerst in jaaaaren weer eens een CoD te kopen. Maar; eerste katje uit de boom he :+
Zeker. Ik ben al een tijd geen COD fan meer, maar als we een Cod 1-4 qua stijl krijgen ga ik er toch even naar kijken. Voorlopig blijft csgo de enige Shooter waar ik enige genoegdoening uit haal .
Ik had black ops 3 puur voor de zombie modus aangeschaft. Amper gespeeld trouwens maar goed.
De graphics waren best te pruimen hoor. Van die ongemakkelijke engine dingetjes wel vooral qua animaties, maar goed die zie ik in wel meer games terug. Zijn er niet zoveel die dat 100% krijgen.

Nu had ik hem wel voluit draaien met een AA optie die ze cinematic-nog iets noemden op 4x.
Als ik die uitzetten of iets als fxaa instelden, dan zag je wel een stuk beter dat er wat mankementen zijn. Vooral qua texture's, maar nogmaals dat zie ik in veel games terug.

DICE heeft met zijn frostbyte engine de mensen iets teveel verwend. Een dijk van een engine, die samen met de nieuwe unreal engine de lat legt dat zeker. Maar goed dan moet je de game wel leuk vinden om te spelen. En ik trek de battlefield serie, ondanks dat ie enorm goed is, niet meer de laatste jaren. Battlefield 4 was voor mij eigenlijk al het kantenpunt, BF1 wel aangeschaft maar nog geen 30 uur erin zitten.

Ik persoonlijk kan ik de 'ondermaatse' graphics dan wel verduren. Als de onvermijdelijke killstreaks maar beperkt blijven. Maar goed, lijkt me sterk dat ze drones en warthogs introduceren in een WW2 game :P En die honden van WaW waren best cool, je kon je er nog prima tegen verdedigen.

Overigens had ik al het gezeur wel verwacht, dat is de norm vandaag de dag. En bij CoD gaat dat doorgaans in overdrive, dus wat dat betreft valt het me hier nog wel mee.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 april 2017 21:35]

Hopen dat CoD: UO eindelijk een degelijke opvolger krijgt, een die het waardig is. Zo niet, hopen dat men MoH opnieuw leven in blaast en daar een degelijke opvolger voor maakt in WOII stijl, echter zie ik dat nog minder snel gebeuren.
Zal je EA lief aan moeten kijken, die gaf altijd MoH uit. ;)
Een nieuwe MoH vind ik een heel leuk idee
was in mijn ogen ook hun enige optie , WW2 , toekomst ruimte al gehad en ww1 al in gebruik door een ander .
Nou een pure Vietnam setting had ook goed gepast, en is nog niet als volledige game gedaan. Zeker met de graphics van deze generaties zou die jungle setting echt goed uit de verf kunnen komen.

[Reactie gewijzigd door MenN op 21 april 2017 21:03]

Battlefield vietnam iemand?
ja, klopt en Vietcong natuurlijk, Maar binnen het CoD genre is Vietnam nog nooit als hele game aan de beurt gekomen.
Gaat een lastige keuze worden, battlefront 2 of deze. Hopelijk gaat cod:ww2 een beetje op world of war lijken en gaat ze het niet verpesten met clown skins.
Skins zijn een prima toevoeging maar wat veel uitgevers niet snappen is dat het dan dan wel unlockables moeten zijn.
In een oorlog setting vind ik totaal van niet, bij de meeste shooters wordt het een wedstrijdje wie er het gekst eruit ziet.
De arcade gameplay van cod leent zich ook niet echt op "camouflage" kleding. Het spel gaat super snel, verstoppen onmogelijk en stilstaan betekent, vrijwel altijd, doodgaan.

Ps: ik was een van die mensen die met een diamanten schild liep in black ops 2 (het vrijspelen van alle skins was een van de drives in multiplayer voor me). En wat doe je als je ze hebt, ja pronken
Lijken me toch 2 compleet verschillende games ondanks dat het allebei shooters zijn.. Battlefront 2 koop je alleen als je Star Wars fan bent en de WWII settings van CoD moet je ook aanspreken wil je die kopen.. Ik koop ze waarschijnlijk allebei, als Activision tenminste ook besluit af te stappen van community splitting DLC, net als EA gaat doen met Battlefront 2.. Zo niet dan sla ik hem gewoon weer over, ik ben het zat om te moeten blijven betalen voor een complete game-ervaring nadat je de game zelf al heb gekocht voor 60 euro, de eeuwige discussies met vrienden over het wel of niet kopen van DLC en het uiteindelijk amper spelen omdat dus niet iedereen het koopt, ik ben er al een tijdje klaar mee..
Ik heb niet eens zo gek veel met star wars, maar ik speel graag goeie games. Om een ww2 shooter schreeuw ik ook al jaren om. Het ligt er allemaal aan wat er tegen die tijd allemaal uitkomt, hoe de eerste beelden eruit zien en hoe de reviews/reacties zijn. DLC koop ik toch niet zo snel dus daar maak ik me niet druk om.
Battlefront van eind 2015 was een schande qua content.. Pas nu nadat alle DLC uit is kan je het een ietswat volwaardige game noemen qua content.. Helaas vereist dat dus wel een extra investering van 50 euro bovenop de prijs van de game zelf (voor de season pass).. En zoals ik al zei omdat lang niet iedereen de DLC koopt is de online-community zo enorm versplintert dat je (op PC) voor bepaalde gamemodes en maps amper tot geen sessies kan vinden via de matchmaking.. Gelukkig heeft EA nu eindelijk ook door dat het zo niet werkt en gaan ze stoppen met die onzin van season passes.. Geen DLC gamemodes en maps achter extra paywalls stoppen wil je een gezonde en succesvolle online multiplayer game creëren.. Nu Activision nog met CoD, ik ben benieuwd..
Waaruit blijkt dat ze geen season pass of premium meer hebben?

Als de game op zich goed is vind ik premium ook wel prima zoals in BF3 en 4.
Dat is bevestigd door de creative director van de game.. Google het maar..

Hier een interview over de game tijdens Star Wars Celebration: https://www.youtube.com/watch?v=-f7FkuldLAA
Aankondiging van een aankondiging.. toch wel nieuwsgierig
Inderdaad.

We hebben letterlijk één afbeelding. Hoe je daar dan een nieuwsbericht omheen kunt schrijven, dat blijft knap.
Eindelijk zeg, na 3 jaar futuristische meuk gezien te hebben, lijkt dit mij weer een leuke Call of Duty te worden. De laatste die ik heb gekocht was Black Ops 2, en dat vond ik op sommige vlakken al te ver gaan. Call of Duty 1 heb ik enorm veel gespeeld, maar dan vooral met mods. Ik hoop dat dit een goede uitwerking krijgt en dan koop ik dit spel waarschijnlijk wel.

Wel jammer dat ze pas luisteren als hun portemonnee pijn doet.
Black ops 2 was ook mijn laatste. Daarna even een tijdje geen behoefde gehad aan cod na 21 dagen zuivere multiplayer speeltijd. Maar toen de behoefde na een paar jaar terug kwam waren die achtelijke jetpacks er...

Hoewel ik ontzettend genoten heb van het ww2 tijdperk van cod (vooral de singleplayer) denk ik wel dat de multiplayer meer te bieden moet hebben qua costumizen. De sweetspot voor mij is de multiplayer van black ops 1 (2 wat minder) en de spel ervaring van ww2
Yes Yes Yes Yes.

Eindelijk weer terug naar WOII setting, deze ga ik weer kopen wanneer het spel uitkomt :)
Toch maar eens zien wat ze er nu van gaan maken. Wellicht hoop ik nu op teveel, maar het zou wel heel fijn zijn als de game ook eens qua graphics en zo op het niveau komt waar andere games op zitten. Al geef ik eerlijk toe, de gameplay vind ik zoveel belangrijker. Helaas werd het een herhaling van zetten met de laatste games uit de CoD serie. Hopen dat er nu echt verandering komt en het weer een knaller wordt! (pun intended).


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*