E3: Preview Modern Warfare 2

Introductie

Op een beurs als de E3 zijn de games die je weten te verrassen over het algemeen het leukst. Zo zagen we dit jaar de nog relatief onbekende titels Homefront en Brink; prima shooters waarover we de komende maanden ongetwijfeld nog veel gaan horen. Sommige games kunnen door hun bekendheid en verwachtingspatroon nauwelijks nog verrassen, en dan wordt het een kwestie van waarmaken. Dat is de druk waarmee Infinity Ward, ontwikkelaar van de Call of Duty-serie, moet omgaan bij de ontwikkeling en de presentatie van Modern Warfare 2.

Hoewel het spel al aan sommige media is getoond, maakte Modern Warfare 2 op de E3 zijn debuut bij het grote publiek. Call of Duty 4: Modern Warfare veegde bij zijn release Halo 3 voor een deel van Xbox Live weg, en Call of Duty 4 werd al snel immens populair, zowel online als offline. Het is dus niet verwonderlijk dat de wereld aandachtig meekeek toen Microsoft op zijn persconferentie de eerste in-game beelden van het spel openbaarde. Van de toen getoonde passage gaf Activision op de E3 achter gesloten deuren - die trouwens voor best veel mensen gewoon opengaan - een uitgebreidere demonstratie.

*Roach

Centraal in het level staat een nieuwe soldaat, Gary Sanderson, die 'Roach' wordt genoemd. Zo neemt de speler dus opnieuw controle over een beginnend soldaat, die vooral naar zijn meerderen moet luisteren. Zijn leidinggevende in de missie is Captain 'Soap' MacTavish, die in het originele Modern Warfare nog slechts een normale soldaat was, maar inmiddels dus promotie heeft gemaakt. Niet verwonderijk; Modern Warfare 2 speelt zich twee jaar na de gebeurtenissen in Call of Duty 4: Modern Warfare af. De eerste missies van het spel zijn er dan ook voornamelijk op gericht om de speler een idee te geven van wat er de afgelopen twee jaar is gebeurd.

Modern Warfare 2 is een vervolg op Modern Warfare in de puurste zin van het woord. Dat viel al op te maken uit de trailers, waarin het einde van Modern Warfare al naar voren kwam en de connectie tussen beide games voor een deel werd blootgelegd. Toen aan het einde van de eerste Modern Warfare Imran Zakhaev werd gedood, greep Vladimir Makarov zijn kans. Makarov bleek jarenlang in bedwang te zijn gehouden door Zakhaev, maar gooit nu alle remmen los. Om hem te stoppen is Task Force 141 in het leven geroepen, waar MacTavish en Roach onderdeel van uitmaken.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018