Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 336 reacties

De online gameservice Steam verwijdert in samenwerking met Infinity Ward 2500 accounts van valsspelende gebruikers. Deze gebruikers zouden volgens Steam en Infinity Ward in hun online games diverse hacks hebben gebruikt.

Modern Warfare 2Met de melding van Infinity Ward-medewerker Robert 'Fourzerotwo' Bowling dat 2500 Steam-gebruikers een ban kunnen verwachten, geeft Infinity Ward gehoor aan de oproep van veel gamers die zich de afgelopen weken in de pc-versie van Modern Warfare 2 aan cheaters hebben gestoord. Vele gebruikers slaagden er al in het spel dusdanig te kraken dat er allerlei instellingen voor zwaartekracht en ammunitie voor wapens aangepast konden worden, en ook het gebruik van hacks bleek mogelijk.

In online pc-games vormen cheaters een terugkerend probleem. Bij diverse schietspellen kunnen gebruikers middels slinkse trucjes diverse hacks gebruiken, ondanks de toepassing van anti-cheat- software. In diverse video's is te zien hoe vermeende cheaters gebruikmaken van hacks als aimbot en wallhack. Hoewel het voor de hand ligt dat het gebruik van deze software de aanleiding voor de bans is, hebben Infinity Ward en Steam niet officieel bekendgemaakt op welke manier de cheaters vals speelden.

Update 12:30: De gebruikers waar Steam actie tegen onderneemt, verliezen hun recht om Modern Warfare 2 online te spelen. Alléén Modern Warfare 2 wordt voor hen via het Valve Anti-Cheat systeem geblokkeerd; de rest van hun Steam-account blijft actief en wordt niet verwijderd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (336)

1 2 3 ... 9
Ik denk dat het nog wel eens lastig kan zijn voor steam om cheaters te weren.

Cheater koopt MW2 met paypal (veel mensen kopen via paypal)
Account wordt gebanned
Cheater doet een claim bij paypal en vraagt om bewijs omdat hij/zij niet gecheat zou hebben
steam/VAC geeft haar methoden niet vrij en kan daarom geen bewijs leveren
Paypal stelt cheater in het gelijk en krijgt zijn/haar geld terug.
Cheater maakt een nieuwe steam account aan en koopt de game weer.

En wat hebben ze dan bereikt? precies helemaal niets!
Software dat geopend is (dus ook cd key ingevoerd op steam) heb je geen garantie op. Als je een spel koopt en die is niet meer gesealed dan kun je hem niet meer terug brengen. Als paypal dit wel doet dan zijn hun verkeerd bezig.
Garantie op software is een verhaal apart.
Ik denk dat je de paypal garantie bedoelt.
Uiteindelijk moet paypal dat geld wel bij steam weg halen en is het dus wel garrantie op software, wat je niet hebt.
Steam kan misschien een systeem maken, waarbij ook het paypall ID geband wordt, zodat de cheater MW2 niet meer kan kopen.

Dan moet de cheater een nieuw paypall id, steam account, en MW2 hebben om weer te cheaten, dat is veel te lastig voor ze.

Of nog beter, ook het computer hardware ID bannen, dan mag de cheater ook nog is nieuwe hardware kopen.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 30 november 2009 14:33]

paypal heeft geen bewijs nodig, op de manier dat een rechter bewijs nodig heeft.

als de spellenverkoper bekend staat als betrouwbare partij en kan aantonen dat het de diensten geleverd heeft, maar dat deze geblokkeerd zijn wegens wangedrag kun je het echt shaken als valsspelende spelletjeskoper
Goeie zaak!

Maar ik zou het toch geiniger vionden als ze de cheaters een koekje van eigen deeg geven.

bijv. 0 damage voor de guns en health die 20 keer zo snel opgaat en een hele grote tag boven hun hoofd met SHOOT THIS CHEATER o.i.d. :+
LOL, dat zou inderdaad een goeie actie zijn.... Misschien een goed voorstel .... 8-)

[Reactie gewijzigd door Royer op 30 november 2009 17:24]

voor mij de rede dat ik overgestapt ben naar console (voor MP gamen)
de PC markt is overdonderd door cheaters/hackers etc. Voor mijn gevoel zijn dat soort 3th party tools nouwelijks aan de orde op de PS3 of 360 markt. Voor de 360 weet ik niet zeker gezien die ook hacked 'n cracked is ... maar cheater is DE bottleneck voor leuk online game op de PC.
Hoop voor de PC gamertjes dat men dit geregeld blijft doen, echter is het vergelijkbaar met de koude oorlog. Heeft infinityward weer een nieuw detectie systeem, dan kraken de hack-devvers dat toch wel weer

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 30 november 2009 12:00]

kijk voor de lol eens aan de top van de leaderboards en leg me dan eens uit hoe het kan dat iemand een k/d ratio van 55 heeft

op de xbox dus

[Reactie gewijzigd door Gunner op 30 november 2009 12:48]

Ik ken iemand die dat legitiem voor elkaar krijgt :) Die is gewoon echt heel erg goed.

Het is niet volkomen onmogelijk, en dat is ook de grondregel waar je rekening mee moet houden. Hij is regelmatig beschuldigd van aimbots enzo, terwijl hij (net zoals ik) een goed besef heeft van plaats en vectors dat ie met een sniper rifle iemand zonder scope overhoop knalt. Gewoon uit de losse pols.
Ik ben ook enkele keren gebanned uit MW1 servers, omdat ze mij beschuldigden van cheats en wallhacks. Dit omdat ik altijd aan de top van de servers stond met een hoge k/d ratio.

Het zegt inderdaad niets dat je zulke hoge scores hebt, al heeft iemand met zon k/d ratio een gigantisch talent.
Ach jah;

de "he's a cheater" kleuters :P

Dat waren nog eens tijden :')

gelukkig is het kicksysteem pleite.
Ik ken iemand die dat legitiem voor elkaar krijgt :) Die is gewoon echt heel erg goed.

Het is niet volkomen onmogelijk, en dat is ook de grondregel waar je rekening mee moet houden. Hij is regelmatig beschuldigd van aimbots enzo, terwijl hij (net zoals ik) een goed besef heeft van plaats en vectors dat ie met een sniper rifle iemand zonder scope overhoop knalt. Gewoon uit de losse pols.
Dat blijft hoe dan ook een deel goed geluk, aangezien die sniperrifles unscoped een random afwijking hebben om dt juist tegen te gaan. It can be done, ook in mw1 kreeg je al votes tegen als je er 2 unscoped neerragde, gewoon omdat mensen 't niet kunnen hebben dat je beter bent :+

Cheaters is tot daar aan toe, maar weggevote worden omdat je te goed bent is leuk in het begin, maar na een tijdje echt frustrerend -_-'
@ arjankoole: speelt die op een console dan?
@ arjankoole: speelt die op een console dan?
Nee, PC. ( de steam versie zal ook alleen voor de PC gelden, want volgens mij gebruiken de console versies geen steam :) )
Inderdaad, helaas zijn er bijvoorbeeld voor de xbox 360 controller mods voor de Call of Duty serie: Adjustable Combo Stealth Trigger Rapid Fire

[Reactie gewijzigd door sHiKoRa op 30 november 2009 12:19]

Zo erg als je nu beweert is het ook weer niet. Ik speel veelvuldig Counter-strike Source en heb veel 1.6 gespeeld en echt erg veel last van cheaters heb ik niet gehad de laatste jaren. Ook andere games kon ik normaal spelen zonder meteen door 5 cheaters omver te worden geknald.
lol waarom 5 1 is al genoeg om de pret te bederver voor mij...
idd die gaste zijn al zo sneu dat ze een cheat nodig hebben.. dan heb je in mijn ogen bij voorbaat al verloren als cheater en is er geen lol meer aan.
Ach jij bent er zeker ook zo eentje die meteen roept dat iemand een cheater is omdat je 3 keer achterelkaar wordt doodgeschoten. Het is misschien moeilijk te verteren maar er zijn gewoon mensen die beter zijn dan jij.

Ik speel al bijna 10 jaar PC games en ik ben in die tijd nauwelijks cheaters tegengekomen. Moet er wel bij zeggen dat ik altijd op dedicated servers speel waar een admin aanwezig is.
Waar je die vergelijking vandaan haalt :? - volledig onterecht imho - ben fanatiek gamer >15jr. Maar dat is sinds Counterstrike verschoven richting de console.

Punkbuster/Stream zijn schijnbaar niet goed (zat) in staat om cheaters eruit te pikken. Dat bederft de gamephun aanzienlijk. Dat fenomeen cheater is op de PC aanzienlijk hoger dan op de console. Feit
juist en zodra fps spellen meer op de consoles wordt gespeeld dan op de pc zal je een omslagpunt krijgen en meer cheaters krijgen op de console. Feit :Y)
Als iemand een absurd hoge score heeft zal iedereen in een PC game meteen denken dat het een cheater is, maakt niet uit of hij cheat of niet.
En als je ervoor kiest om op servers zonder VAC/PunkBuster/etc. te spelen dan kan je cheaters verwachten.

Zelf ben ik in het verleden ook van servers gebanned omdat ik door puur toeval een onmogelijke kill maakte.

Dat je voor consoles kiest voor multiplayer moet je helemaal zelf weten, maar schuif het niet af op hackers/cheaters, die heb je ook voor de console.

Voor de console is het gewoon een kwestie van het aanpassen van een savegame, of het flashen van console en de soms aanwezige modchip.
Om maar even een voorbeeld te geven:
http://www.youtube.com/watch?v=4Fv2JfI4SIw

En om het in de context van MW2 voor de PC te zetten:
Er zijn inderdaad een aantal cheaters actief op MW2, deze zijn echter na deze week hun MW2 en alle andere games die ze op steam ooit gekocht hebben kwijt.
Eigen schuld dikke bult, dat zal ze leren.

Edit:
@Zoop:
Ik heb dat voorbeeld gekozen omdat hij daar ook laat zien hoe makkelijk het is om de xbox360 hdd aan een pc te hangen en eea aan te passen, maar als je ditzelfde soort hacks in multiplayer wilt zien, alstublieft:
http://www.youtube.com/watch?v=lL9uLxD1hOM
En ja voor de meeste van deze mods is er nu een "fix", net zoals hacks voor de pc versie eruit worden gepatched.

[Reactie gewijzigd door donotwant op 30 november 2009 15:02]

Dat voorbeeld dat je geeft is dus een Single Player cheat. Ik zou wel graag eens een echte Multiplayer-cheat zien. Heb dat nog nooit op een console gezien.
Bij een console heb je maar een muisadapter te kopen voor klein bedrag en je kan iedereen omver knallen. Als je niet heel goed bent zullen de beste spelers je wel nog krijgen en anderen met een muis zul je ook de baas moeten. Maar 95% van de spelers zal je moeiteloos neerknallen zodat je na een ronde gekicked wordt.
voor mij de rede dat ik overgestapt ben naar console (voor MP gamen)
de PC markt is overdonderd door cheaters/hackers etc. Voor mijn gevoel zijn dat soort 3th party tools nouwelijks aan de orde op de PS3 of 360 markt. Voor de 360 weet ik niet zeker gezien die ook hacked 'n cracked is ... maar cheater is DE bottleneck voor leuk online game op de PC.
Eigenlijk is het illegale software die de PC game killed, en cheaters gebruiken meestal gehackte versies...

Ma goed, 3d shooters op een console zijn niet te spelen, met kb en muis verslaat m'n kleine zusje de gemiddelde consolert nog met een joypad...
Mooi zo, opzouten met die gasten! Ze weten namelijk wel het spelplezier van de eerlijke gamer te verknallen :(
Ik vraag me alleen af wat geberud met de spellen waarvoor je WEL betaald hebt?

Beetje vreemd dat je je betaalde content kwijt raakt...
Dat wel. Van de andere kant: mensen denken dan hopelijk wel 50 keer na voordat ze gaan cheaten.
Waarom zou je niet mogen cheaten als je zelf de game host (ook al is het p2p). Het is jouw game, jij hebt daarvoor betaald.

(anti-zwaartekracht en extra ammo is niet echt cheaten, als het mogelijk was om een dedicated server te hosten dan had je dat gewoon kunnen instellen.)

[Reactie gewijzigd door Cobalt op 30 november 2009 12:42]

Je koopt een licensie tot het gebruik van de software. De software is nooit je bezit geweest. Als je een game in de winkel koopt koop je de drager (het doosje en de schijf) en niet de software.

Wat mij betreft mogen ze de complete Steam account wel dichtgooien van cheaters, dus niet alleen van de games waar in gecheat is.
Nee, koop jij effectief de software, maar niet de broncode.


Alhoewel ik het cheaten niet goed wens te praten vind ik niet dat noch steam noch IW het recht hebben om restricties te zetten op jouw betalende content, en je zodoende ook geen LAN of Spec Ops meer kan spelen. Of dit nu in de TOS staat of niet. Niet elke TOS is wettelijk juist en dergelijke dingen kunnen imo makkelijk worden uitgevochten.
Nee hoor, bij software is het altijd dat je een licentie koopt, en als jij je niet houdt aan de licentievoorwaarden (waarin dus staat dat jij niet mag cheaten) dan hebben zij alle recht om jou te bannen..
licentievoorwaarden of ToS's zijn niet per definitie rechtsgeldig (vaker niet dan wel)
Licentieovereenkomsten zijn niet geldig als die in conflict zijn met de wet, dat is sowieso iets wat met al deze acties zeer moeilijk voor beide partijen is aan te tonen.
TOS staat inderdaad niet boven de wet; Maar dat is dus afhankelijk van het land waar je de aankoop gedaan hebt.

Misschien is het uberhaupt niet eens wettelijk. Ik ben geen advocaat. :)
In de licence agreement zal wel iets staan over het gebruik van de software en in die van steam wordt geloof ik sowieso gemeld wat er gebeurd als je cheat. Dus dat recht hebben ze en in dit geval terecht vind ik. Als je niet tegen je verlies kunt speel dan niet.
Omdat het dan al het spelplezier bederft.
Je hebt fun game waar je lekker je eigen instellingen kunt gebruiken zoals anti zwaartekracht, maar als je serieus speelt is het heel irritant als die cheaters letterlijk(!) door het level vliegen.

Het is wel te zien waar het geweldige p2p multiplayer systeem toe lijd (scheelt iw een hoop geld).
Het is gewoon veel beter voor de ping en voor het spelplezier om n dedicated host te hebben.

Dan is er tenminste een moderetor die cheaters kan bannen en hoeft niet het spel steeds stilgelegd te worden als de p2p host ermee stopt.

[Reactie gewijzigd door redstorm op 30 november 2009 13:05]

Ja, maar dat werkt niet met consoles en MW2 is een console doordrukje. Activision is het nieuwe EA aan het worden
Elke aanpassing van de game is in feite hacken van de game dus cheaten. Dat niet alles een wezenlijke impact heeft op de game of juist leuker kan maken/makkelijker maakt door meer ammo of iets dergelijks is alleen van toepassing op dedicated servers. Echter dan heeft IEDEREEN dat voordeel en is het dus geen voordeel meer.
Je kan dacht ik nog wel offline modus gebruiken, je bent dus niet je gekochte content kwijt, alleen toegang tot steam servers ben je kwijt.
Inderdaad. Maar om MW2 alleen maar in SP en Spec-Ops te spelen is ook niet wat lijkt me dan.
Hadden ze maar aan moeten denken -voor- ze gingen hacken.
Volgende.
Als je game van steam verdwijnt kun je hem niet meer starten... Dus nee zo werkt dat niet;).
Als je game van steam verdwijnt kun je hem niet meer starten... Dus nee zo werkt dat niet;).
Leuk is dat... dat is dus in principe vragen om warez. Al die gefrustreerde 14-year-olds die geen MW2 meer kunnen spelen wat ze net van Sinterklaas gekregen hebben. Wat gaan die doen? You fill in the blanks...
Nee, dit is geen excuus om Warez te gaan gebruiken, je bent zelf verkeerd bezig geweest of je hebt gecheat of je bent sloridig met je account gegevens omgegaan. :/
Ze kunnen spel specifieke VAC bans krijgen.
Zo heb ik een keer (onterecht, later gefixed) een CS: S VAC ban gekregen terwijl ik wel HL2 online en Garry's mod kon spelen.

Overigens puntje van aandacht: dronken gamen lijkt op cheaten :P
Ik zie niet in waarom dronken gamen zou moeten lijken op cheaten. Ik neem namelijk aan dat je minder snel kan reageren waardoor je dus eerder mis schiet dan altijd headshot zoals met een aimbot?
VAC bans draaien ze niet terug, aldus Valve. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat een VAC ban op CS:S je van elke Valve Source game (dus HL2, Portal, TF2 enzo) zal bannen behalve Left 4 Dead (2).
Ik heb nog nooit een dronken gamer door muren heen zien lopen of 100% headshots maken :+
Dat is dan je eigen probleem.
Vind het niet meer dan terecht.

Cheaten doe je op eigen risico.
Het is echter logischer als je gewoon gebanned wordt op MW2.
Vind het logischer als hun hele account gebanned wordt (voor online iig), niet alleen 1 game. Cheaten is een attitude probleem van de speler, als ie in 1 game cheat zal ie dat wel in allemaal doen. Van mij mag ie best offline blijven spelen, daar zit ik niet mee, maar dat soort galbakken wil ik nergens online zien eigenlijk. Als je ze in 1 game banned gaan ze gewoon ergens anders hacken.
Ik vind het eigenlijk logischer dat ze het gewoon onmogelijk maken om te cheaten i.p.v. een speler te bannen.

Aan de andere kant als er levels zijn waar je legaal andere regels heb en je gaat toch diezelfde andere regels op een server gebruiken waar serieus gegamed word dan ben je idd niet echt sportief bezig.

Toch vind ik het oneerlijk dit soort spelers uit te sluiten van online gamen. Zorg gewoon dat er niet gecheat kan worden en laat de speler in zijn waarde. No way dat de persoon die de ban ontvangt nog eens de game origineel zal gaan kopen. Ik speel deze game zelf trouwens niet dus dit is geen frustratie maar gewoon een mening.

Hetzelfde geld eigenlijk met xbox live. Waarom moet microsoft de console in zijn geheel bannen? Dat is toch vreemd? Die consoles worden werkelijk waar allemaal gedumpt in de prullenbak. Het is dus 1 heel erg milieubelastend want iedereen koopt daarna gewoon weer een nieuwe console en 2 totaal zinloos want als ze kunnen zien dat een disk gekopieerd is, dan kunnen ze toch ook zien dat een disk legaal is? Nou sta dan toe dat een legale disk op live kan spelen en een gekopieerde disk gewoon niet. Dat houd deze wereld een stuk schoner. Minder afval en minder co2 uitstoot door vervoer van de xbox.
Soms blijkt het blijkbaar zo goed als onmogelijk om cheaten onmogelijk te maken.
Als je cheat weet je dat je een risico hebt om gepakt te worden.
Dat bij de XBox het dan niet mogelijk is dat je geheel niet online kunt spelen is je eigen risico waarvoor je dan zelf verantwoordelijk bent. Je moet een fabrikant er dan niet op aanspreken dat een klant nogmaals een console moet kopen.
Uiteraard ben je geheel zelf verantwoordelijk voor het breken van de regels van Microsoft. Alleen de console is zo spotgoedkoop dat eigenlijk iedereen die ik ken met een omgebouwde xbox die gebanned is gewoonweg een nieuwe koopt. En de oude? Ja die gooien ze gewoon in de prullenbak want die is 'waardeloos' in het tweedehands circuit. 'waardeloos' wil zeggen dat je sneller meer geld verdiend op je werk dan tijd en energie steken in een verkoop van een gebande console.

Cheaten is wel een heel ander verhaal maar dit komt op hetzelfde neer. Als ik hierboven lees dat iemand ten onrechte een ban te pakken heeft dan zou ik werkelijk waar nooit meer een game origineel kopen. Ik zou me zachtjes gezegd 'genaaid' voelen. In deze tijden is een waarschuwing toch wel gepast of misschien zelf een ban voor een bepaalde duur wat een stuk acceptabeler is. Zo kunnen mensen waarvan het account ten onrechte gebruikt is door een ander die heeft lopen cheaten ervoor zorgen dat hun wachtwoord een stukje steviger word.

[Reactie gewijzigd door tormentor1985 op 30 november 2009 14:22]

Toch vind ik het oneerlijk dit soort spelers uit te sluiten van online gamen. Zorg gewoon dat er niet gecheat kan worden en laat de speler in zijn waarde.
Je kunt gewoon niet zorgen dat er niet gecheat kan worden. Iedere beveiliging die ingebouwd wordt vinden hackers een weg omheen. Hoe moeilijk je ze t ook maakt, ze kraken het toch wel. Dat vinden ze namelijk leuk om te doen, en kraken net zolang door tot het werkt.
No way dat de persoon die de ban ontvangt nog eens de game origineel zal gaan kopen.
En dat is juist het hele punt. Ze kopen de game toch niet nog een keer, dus zijn we van ze af. Misschien laten ze het dan bij hun volgende aankoop wel uit hun hoofd. Online spelen met een illegale versie werkt meestal toch niet.
Hetzelfde geld eigenlijk met xbox live. Waarom moet microsoft de console in zijn geheel bannen?
Als ze de console alleen afsluiten van xbox live vind het ik niet zo erg. Een cheater die gebanned wordt zal niemand een traan om laten, en het was tenslotte z'n eigen schuld. Zolang ze maar niet de console offline onbruikbaar maken, dat zou ik te ver vinden gaan. Ook het downloaden van demo's en video's en whatnot is niet erg, zolang ze maar geen eerlijke gamers meer lastig kunnen vallen met hun puberale gedrag.
Overigens moet je voor het cheaten op xbox 360 meestal een beveiliging omzeilen, en voor zover ik weet heeft MS in hun ToS staan dat ze je kunnen bannen als je hun console mod. Het is hun service, dus je speelt daar onder hun voorwaarden. Hou je je daar niet aan, wordt je eruit gezet. Net zoals je bv een cafe wordt uitgezet als je er heibel trapt.
Dat is toch vreemd? Die consoles worden werkelijk waar allemaal gedumpt in de prullenbak. Het is dus 1 heel erg milieubelastend want iedereen koopt daarna gewoon weer een nieuwe console
Maar het milieu is niet MS' zorg, die willen alleen verkopen.
en 2 totaal zinloos want als ze kunnen zien dat een disk gekopieerd is, dan kunnen ze toch ook zien dat een disk legaal is?
Wat je daarmee bedoelt zou ik niet weten. Cheaten en games kopieren zijn niet perse gerelateerd (alhoewel ik wel denk dat iemand die €50 voor een game moet lappen er voorzichtiger mee om zal springen dan iemand die het "toch maar" gratis had). Ook klopt het niet wat je zegt. Als je kunt aantonen dat een disk een kopie is, heb je daar bewijzen voor en staat het dus voor 100% vast. Je kunt niet voor 100% aantonen dat een disk *niet* gekopieerd is, want dat kun je alleen maar aannemen door gebrek aan bewijs dat het dat wel is.
Ben het enigszins wel met je eens, maar IW heeft niet het recht om al die spellen qua online spelen van je af te nemen.

Als je cheat in andere games, is het aan de ontwikkelaar van die desbetreffende game om die game k af te sluiten voor die speler.

Daar staat IW dan helemaal buiten.
Steam heeft hier verder ook niks mee te maken, IW die weigert gewoon jouw steam accountnaam op hun online service.
Dat hebben ze wel degelijk, lees de ToS er maar eens op na. Jij speelt op hun servers en daar zijn regels voor vastgelegd, overtreed jij die regels dan krijg je een ban, dat je alleen op de IW servers online kan spelen, tja, bezint eer ge begint enzo.
Naar welke ToS refereer je nu precies?
Dat je cheat in andere games heeft toch niks met IW te maken?
Het klopt toch dat IW niet het recht heeft om jouw te verbieden bij het online spelen van bijvoorbeeld CS: Source?

Dat is waar ik op doel namelijk.
Mijn bericht had te maken over dat mensen vinden dat er hele accounts gebanned moeten worden, maar daar heeft IW gewoon het recht niet toe.
Daar heb ik toch gelijk in?

Met mijn eerste alinea in de vorige reactie, doelde ik dus op andere spellen behalve MW2, die ze dus WEL mogen weigeren qua online gaming.

(Denk dat je die alinea even verkeerd had opgevat..)
Maar dit heeft dan niet meer met IW te maken maar met de TOS van steam. die meld ook dat als je cheat, dat je gebanned wordt. en bannen van steam is gelijk van alles.
Vreemd?, ik vind het gerechtvaardigd dat een steam account geband word (inc. alle games) als er gecheat/gehacked word.

Wie niet horen wil moet maar voelen denk ik dan :)

+ Voor alle games moet je betalen! :z

(overigens vind ik een complete ban nog beter op zijn plaats)

[Reactie gewijzigd door Kwastie op 30 november 2009 12:23]

Ja, HEEL vreemd. Ik heb voor honderden euro's aan games in mijn Steam account. Ik gebruik nooit cheats, zo fanatiek ben ik helemaal niet, maar ze moeten met hun poten van mijn betaalde content afblijven. Wanneer ze de betreffende cheaters zouden bannen van online spelen van MW2, daar zou ik nog in kunnen komen, maar al hun games kwijt staat niet in proporties!

Dit is voor mij weer een reden om maar te stoppen met het kopen van spellen in Steam...

Ik heb de laatste tijd vaker problemen met Steam, zo weigerde ze in eerste instantie Anno 1404 te refunden nadat ik geen key toegewezen had gekregen door Steam (hadden meer mensen last van).
Het ligt er aan of je helemaal niet meer bij je games kan, of alleen online spelen niet meer lukt.

Anyway, als je de overeenkomst van steam leest staat er duidelijk subscription. Je bezit dus niets. Dit is ook de reden dat ik geen steam games koop.
EULA's zijn niet van toepassing in Nederland...zo zeggen ze ook dat je geen refund kunt vragen. Fout, want in Europa heb je het recht op een refund binnen 7 dagen bij een online aankoop.

Je bezit een spel nooit, ook niet wanneer je het in de winkel koopt. Zodra de uitgever de servers afsluit of de servers van de eventuele DRM implementatie offline gooit, heb je ook niets meer aan je fysieke DVD.
Tja, als jij opgepakt wordt tijdens het autorijden op een snelweg waar je 300 km/uur reed waar je maar 120 km/uur mag rijden raak je toch ook je rijbewijs kwijt, en niet alleen een verbod op het rijden van het type auto waar je op dat moment in reed.

Persoonlijk zie ik steam als een 'speelbewijs' (zoals iemand al aangaf is het een abonnement, en geen bezit van de games die je op steam aanschaft) en blijf erzelf ver vandaan, ik koop ze liever in de winkel.
Je hebt altijd maar een vergunning om het spel te spelen, ook met spellen die je niet aan steam koppeld. Denk je echt dat het complete spel met alle rechten voor 50 euro kan krijgen? Terwijl ze daar met een paar teams een paar jaar aan gewerkt hebben, kost het minimaal wel een paar miljoen.

Als gebruiker geven ze je toestemming de software te gebruiken, het is nooit van jezelf.

Maar ok ik geef toe dat het bannen van een volledig account waar meer games in zitten neit door de beugel kan, misschien maar voor elk steam spel een ander account aan maken ofzo.

Maar aan de andere kant dat ze cheaters nu wel kunnne aanpakken door hun key onklaar te maken is wel beter. Maar dat kan misschien ook wel zonder steam en gewoon de cd-key bannen van je eigen netwerk.
Die opmerking heb ik nu al vaker gelezen, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens.
Voor 50 euro heb ik het recht gekocht om dat spel te spelen. Ik vind niet dat men dat recht kan afpakken, zonder die 50 euro weer terug te storen. Ik kan wel begrijpen dat mij de toegang wordt ontzegt tot bv de multiplayer servers, maar ik vind het volstrekt onacceptabel dat ik het spel helemaal niet meer kan spelen.
Het lijkt me ook absoluut geen goede reclame, want deze mensen hebben wel betaald voor hun game en waarom zou je die wegjagen? Laat ze desnoods op een cheaters-only server spelen...
Mensen die cheaten in competitive online gaming hebben het recht niet het spel te spelen, en daar ben ik het mee eens. Als je zo sneu bent dat je moet cheaten om te winnen dan hoef je het net zo goed niet te spelen.

Ik heb een filmpje gezien (ergens van hier gelinkt naar youtube) en zie hem bezig met een wallhack, nou wat een plezier beleef je daaraan zeg, beetje blokjes aanwijzen en kills maken. Dan kun je netzogoed gaan spelen in Word met je cursor op en neer gaan oh man wat een fun.
Als je niet cheat is er geen probleem

Weet niet waar je je nou zo druk om maakt :X
Dus omdat het niet van toepassing is op mij, mag ik er geen mening over hebben?
Het gaat meer om 'wie de schoen past ....'

Misschien erg oppervlakkig maar:

JIJ vindt dus dat mensen die bij een spel online cheaten het recht mogen houden om dit spel te verzieken voor mensen die niet cheaten?

Ik kan zelf erg boos worden om mensen die vals spelen, niet omdat ik niet tegen mijn verlies kan maar mensen die cheaten zijn niet te verslaan. Maar bij competitive online gamen wil je de 'beste' zijn (of althans een poging hier tot doen) en als iemand d.m.v. cheaten voordeel heeft ten opzichte van mij kan ik hier niets aan doen.

Daarom juich ik het bannen van cheaters ook toe, ik snap daarom ook niet hoe jij zo naeve kan zijn om te zeggen dat die mensen niet geband moeten worden.
Ik zag hieronder ook al iemand compleet geflamed worden omdat ie een kritische opmerking plaatste op een reactie door iemand die fel anti cheaten is.. Nu jij weer met je 'wie de schoen past..' en je vet gedrukte teksten.. Je insinueert nu dat Abom, of blijkbaar iedereen die een andere mening deelt over dit onderwerp, dus een cheater is?

Ik vind Abom zijn twijfels bij de maatregelen die steam treft mbt cheaters helemaal niet zo gek. Stel nu dat Abom z'n kinderen ook laat spelen onder zijn account (wat helemaal niet zo gek is), en dat die in hun onwetendheid een cheat installeren met alle gevolgen van dien...

En zeg nou zelf, hoeveel games zijn er wel niet met secret levels of met ingebouwde cheats... Ik vind het niet zo heel gek dat er mensen zijn die het normaal vinden om te cheaten, en dus ook bij online games...

Als laatste nog een tip voor je als je weer boos wordt alsje van mening bent dat je tegen een cheater aan het spelen ben: bedenk je dat het totaal geen zin heeft om jezelf hierover op te winden en dat als je dat dan toch doet en het kenbaar maakt aan diegene, dat deze persoon alleen maar zal genieten van jouw leed... Dus blijf je gewoon kalm, of speel het spel niet als je niet overweg kan met cheaters.. Op die manier beleef je weinig plezier van je duurbetaalde game.
Als ik jouw argumenten zo lees dan weet ik 99% zeker dat jij een cheater bent, of wel eens gecheat hebt. Kinderen die in hun "onwetendheid" een cheat installeren... Yeah right. Mensen die het "normaal" vinden om te cheaten omdat er games bestaan met secret levels... Ja, ja... Erg overtuigende argumenten.

Nee, ik heb er geen problemen mee dat deze verziekers worden geweerd. Misschien was het beter geweest eerst een waarschuwing te sturen, daar kan ik nog in meegaan. Maar goed, dit werkt ook. :D
Helaas, dan heb je het mis, want de enige game die ik online nog speel is op pkr.com en zover ik weet valt daar niet te cheaten (en offline xbox games).. Heb je nog nooit de power unlimited gelezen? Daar staan (stonden iig) regelmatig walkthroughs en cheatcodes in.. Die dingen bestaan al zo lang, dus waarom niet? Ik ben erg benieuwd naar je tegen argumenten hoor..
Die walkthroughs en cheats zijn voor single play. Als mensen daar cheaten moeten ze dat lekker zelf weten.
Ja natuurlijk, dat snap ik ook wel... Waar het om gaat is dat er een hoop mensen zijn die niet zo goed het verschil zien tussen het gebruik van een cheat online bij een multiplayer game en een single player game... Volgens mij is het dezelfde frustratie van het niet kunnen winnen in een single player game, waardoor je de god-mode cheat intypt en het niet kunnen winnen bij multiplayer en dat je dus gaat campen bij de railgun spawn spot of een aimbot gaat gebruiken of whatever...

(en in dit geval kun je dus ook niet je offline single player game meer spelen als je tijdens het online multiplayeren hebt zitten cheaten)

Ik keur cheaten helemaal niet goed, zeker niet bij online multiplayer.. maar ik zet wel m'n vraagtekens bij de maatregelen die genomen worden door Steam. Ik vind het dan ook ronduit laf als ik (en anderen die niet volop meeschreeuwen met het bannen en ophangen aan de hoogste boom) dan maar voor cheater worden uitgemaakt.. Ik kan me namenlijk wel voorstellen dat er mensen zijn die cheaten zonder zich te beseffen dat ze het risico lopen om hun aangeschafde game kwijt te raken. Er zijn nog meer opties dan het permanent bannen.
Op het moment dat je cheat verspeel je je recht om online mee te mogen gamen. Je mag er voor betaald hebben, je houdt je niet aan de voorwaarden.

Naar mijn mening mogen ze deze mensen altijd bannen van de multiplayer modus, ook al hebben ze er dik voor betaald.
Je koopt het spel ook niet. Je koopt een licentie om een spel te spelen en daarbij wordt een schijfje met software geleverd die je dient te gebruiken om het spel te kunnen spelen.
En bovendien vallen de online-mogelijkheden van veel spellen nog weer onder een aparte overeenkomst m.b.t. het ge- danwel misbruik van de server(s) waarop gespeeld wordt.
In de algemene voorwaarden van steam staat duidelijk dat cheaten e.d. gestraft wordt met inbeslagneming en blokkering en ontzegging van je account, dit betekend dus dat je al je content kwijt raakt.
je raakt de game niet kwijt, je raakt alleen de mogelijkheid om via steam het desbetreffende spel te spelen..

ik vind het meer dan terecht!
Alle andere games kun je blijven gebruiken. (Zeker omdat je met verschillende overeenkomsten van verschillende game publishers hebt ingestemt).
Maar, je account is niet langer "In good standing".
Beetje jammer dat je, als je dit toelaat juist die 50e pakt van de mensen die wel braaf betalen en legit zijn. Tenminste, mijn speelplezier wordt grondig verkloot wanneer er een cheater ingame is. Daarom ook dat ik blij ben met het draaien van een eigen server, dan kan je tenminste er iets tegen doen, wat vaak al lastig genoeg is.
Ik vraag me alleen af wat geberud met de spellen waarvoor je WEL betaald hebt?

Beetje vreemd dat je je betaalde content kwijt raakt...
Even goed het artikel lezen aub, er wordt hier gesproken over cheaters, niet over illegale online gamers... dit gaat dus over mensen die wel hebben betaald voor de software, maar vervolgens de hele boel lopen te verpesten voor anderen door allerlei wapen, munitie en zwaartekracht cheats/hacks te gebruiken.

Ik werd er ook al helemaal gek van, gasten die continue bommen gooien, bovenop gebouwen staan waar je normaal gesproken niet kan komen etc... Ik kan er niet om treuren dat die gasten hebben betaald voor de game en nu een ban hebben, ze hebben het er zelf naar gemaakt... Als jij je niet aan de regels houdt in de auto; je rijdt altijd te hard en regelmatig door rood, dan wordt je rijbewijs ook vanzelf een keer (tijdelijk) afgepakt... zo simpel is het.

Overigens vind ik die 2500 accounts nog erg laag, ik heb nog maar zelden een potje kunnen spelen zonder dat er iemand de boel loop te verpesten, zodra je spawned vliegen de kogels direct om je oren, je kan nog geen 2 meter lopen... of het matchmaking systeem werkt voor geen meter... ik ben geen hardcore fragger, maar de games waar ik regelmatig op inlog met MW2... dat kan nooit zuivere koffie zijn. Buiten de problemen die er met IWnet zelf zijn, heb ik nog weinig plezier aan de MP kunnen beleven, andere vergallen dat wel voor je :( (gelukkig is er ook nog special-ops... anders was de game absoluut retour gegaan naar de winkel. Ik ben het aardig zat met al die problemen rond de pc versie; iwnet connectie, matchmaking, cheaters etc)

Ik begrijp cheaters dan ook totaal niet, wat is de uitdaging? Waar beleef je nou plezier aan? Dat is toch geen gelijke strijd? Ik vind het gewoon erg zielig, dat men zichzelf een stukje plezier ontneemt is nog daarentoe, maar ook een ander is de dupe van dergelijk gekloot.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 30 november 2009 12:46]

ik ben geen hardcore fragger, maar de games waar ik regelmatig op inlog met MW2... dat kan nooit zuivere koffie zijn.
Ja, dat hoor je wel vaker van noobs. Als je te goed bent, ben je ineens een cheater enzo :+
Er lopen genoeg FPS spelers rond die ook echt goed en snel kunnen mikken. Zo raar vind ik het niet als je na 2 seconden af wordt geschoten als noobje, misschien doe je wel iets verkeerd ;)
Is daar het matchmaking gebeuren niet voor bedoelt dan? Om te zorgen dat je in een game komt te zitten met mensen die ongeveer even goed zijn als jou. Tenminste, daar wordt mee ge-adverteerd als een van de voordelen van dit p2p-systeem, als dat dan ook al niet werkt blijft er weinig over van de "voordelen" en blijven de ladingen nadelen alleen maar staan (maja, daar heeft IW blijkbaar scheit aan).

Ik ben zelf altijd een pc-shooter-gamer geweest tot zo'n 2 jaar geleden, dat ik de overstap heb gemaakt op Consoles. En met games als MW2 ben ik daar alleen maar blij om, want de PC biedt nog bar weinig voordelen ten opzichte van de console-varianten op deze manier. Op de Consoles wordt dan tenminste niet gecheat.
Is daar het matchmaking gebeuren niet voor bedoelt dan? Om te zorgen dat je in een game komt te zitten met mensen die ongeveer even goed zijn als jou. Tenminste, daar wordt mee ge-adverteerd als een van de voordelen van dit p2p-systeem, als dat dan ook al niet werkt blijft er weinig over van de "voordelen" en blijven de ladingen nadelen alleen maar staan (maja, daar heeft IW blijkbaar scheit aan).
Precies, daarom schiet ik zo uit mijn slof wanneer iemand met zulke onzinnige opmerkingen komt als kozue, doet mij erg vermoeden dat deze gebruiker voor zichzelf iets goed probeert te praten...

Dat de game 'ziek' is, is een feit en daar kan de eerlijke speler niets aan doen, dan is het nog vl vervelender als ik een topic wat over cheaters gaat op zo'n manier een reply krijg... ik krijg binnen een minuut 10x een predator op mijn schedel... maar ach, het zal wel komen omdat ik een noob ben 8)7
is er een op zn pik getrapt hoor.

even jouw stelling omdraaien: omdat sommige mensen hardcore fps gamen, zijn die gelijk cheaters omdat ze uber snel zijn en spots kennen die 'normale' gamers niet kennen?

Kom op zeg, dat slaat nergens op. Netzoals jouw stelling dat jij een noob bent omdat je geen hardcore fps-gamer bent niet per definitie waar is.

Ik zou zeggen, zoek op youtube eens op counter strike source en zie wat voor ziek snelle mensen er bestaan, ZONDER cheats.
eehm, je kunt bijna overal wel komen, is alleen een beetje werk om de route te vinden.
onzin, bijvoorbeeld bovenop het dak van het vliegveld kan je niet komen... ga nu aub niet proberen goed te praten wat gewoon een feit is... sinds de release van MW2 voor de pc wordt het online gedeelte flink verziekt door cheaters... feiten zijn feiten...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 30 november 2009 13:39]

Aan de ene kant zeer goed inderdaad, maar aan de andere kant ben ik een beetje terughoudend als ik degelijke verhalen lees. Steam is hierbij namelijk degene die bepaalt wat een 'hack' is, en waar de grens ligt. Kijk een wallhack/aimbot etc zijn vrij extreme gevallen, maar als je hack definieert als 'elke modificatie/uitbreiding die niet in het originele spel aanwezig is', dan gaat me dit toch net even iets te ver. Om een voorbeeldje te noemen:
Voor counterstrike source gebruik ik:
-een buy script: maakt het mogelijk om mbh toetsen wapens te kopen, ipv via het menu te klikken. resultaat is dat de wapens veel sneller gekocht zijn.
-een verschillende cross hair; de default cross hair is bijna niet te zien in sommige levels.
In zekere zin leveren beide modificaties mij een voordeel op. Toch zou ik dit niet onder cheater/hack willen categorizeren.
Die crosshair is gewoon een cheat hoor, sorry. Terwijl een ander dus wel moeite doet om ondanks de slechte crosshair goed te spelen verander jij de regels eenzijdig.
Dat buy script is wat lame, maar zou ik ook niet echt cheaten noemen.
Dat vind ik nu leuk aan steam, de meeste hackers worden gebanned :+
Ja allemaal heel erg leuk tot dat je account gehackt is en valve je banned omdat er op je account gecheat is. Totale schade bij mij: over 250 euro. Bedankt valve!

En dan ook nog eens geen informatie geven over wanneer er cheats zijn gedetecteerd. Kan je dus je geld ook niet terugverhalen op een hacker. Echt leuk...
Een beetje Tweaker weet dat je account niet gehackt kan worden :) Je kunt echter wel onzorgvuldig zijn met je account gegevens of je persoonlijke vraag.. of uiteraard.. de mensen met wie je je wachtwoord deelt :)
Nou nou, niet overdrijven ;). Je account kan best gehacked worden, maar een beetje tweaker weet gewoon dat geen enkele hacker interesse heeft in een single steam account :p.


Verder, goede move, cheaters moeten zo snel mogelijk aangepakt worden. Enkele aimbotters al tegengekomen en altijd toch weer jammer moet het gebeuren.
En daarnaast zijn er nog genoeg mensen die niet zoveel van computers weten, Internet Explorer gebruiken etc. en dus snel een keylogger binnenhalen. Het is dus niet altijd 'zorgvuldig omgaan met je gegevens', maar er komt ook nog een deel kennis van computers bij kijken.
beetje offtopic, maar @iedereen hierboven: ik vind de opmerkingen dat Bolis zelf de schuldige is aan het feit dat hij nu z'n account kwijt is wel een beetje kortzichtig.. Als jouw pincode wordt afgekeken en je pinpas geskimmed is zegt de bank toch ook niet tegen je dat je vette pech hebt?

Ik vind het prima dat cheaters geblokkeerd worden, maar dit zijn wel erg drastische maatregelen, laat dan de blokkade voor 1 week zijn of dat je bv geen online multiplayer meer kunt spelen (voor een bepaalde periode, of tot je weer kunt aantonen geen cheats meer te gebruiken oid).

[Reactie gewijzigd door demonite op 30 november 2009 14:27]

Voor de beveiliging op je eigen systeem ben je zelf verantwoordelijk. Tis juist erg makkelijk om andere mensen de schuld te geven.

Als mijn account "compromised" zou worden. Dan is dat toch echt mijn eigen schuld.
Nee, dat is de schuld van degene die misbruik maakt van je account.

Natuurlijk, het is onverstandig om een slecht beveiligde pc te hebben, net als het onverstandig is je fiets niet op slot te zetten. Maar als je je fiets niet op slot zet blijft hij uiteraard jouw eigendom, dus andere mensen moeten daar gewoon vanaf blijven.

Dat de verzekering dan niet uitkeert is logisch: in de voorwaarden staat genoeg over nalatigheid en het moeten tonen van twee sleutels. Dus dat je niet uitgekeerd krijgt is je eigen schuld. Maar het feit dat je fiets gejat wordt kan nooit je eigen schuld zijn.

Overigens kan ik op dezelfde manier voorstellen dat Valve iets in haar algemene voorwaarden heeft staan wat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker legt (of dit zo is weet ik niet). Dat is ook begrijpelijk, maar het zou fijn zijn als valve een vangnet voor dit soort situaties had.
@SpoTs:
ik vraag mij af of je dat nog steeds zegt als je ~500 euro aan steamgames kwijt bent...
Update 12:30: De gebruikers waar Steam actie tegen onderneemt, verliezen hun recht om Modern Warfare 2 online te spelen. Alln Modern Warfare 2 wordt voor hen via het Valve Anti-Cheat systeem geblokkeerd; de rest van hun Steam-account blijft actief en wordt niet verwijderd.

Anyways, als je cheat met online spellen mag je van mijn part voor alles gebanned worden. Cheaten is sad, en dat doe je maar lekker zelf offline in een langame. Snap sowieso niet wat de lol ervan is.. enige uitdaging is meteen zoek.
Vergeet niet dat 'cheaten' bij Valve alles is wat geen originele executable meer heeft.
Dus als je onverhoopt met je warez-versie van MW2 het internet op duikt met de intentie om een eerlijk potje MW2 te willen spelen, vind je het dan nog steeds rechtvaardig dat je hele Steam-account (incusief aangekochte games) geschrapt zou worden?

Cheaters zijn vaak lamme pubers die het spelletje alleen maar spelen om het winnen en niet tegen hun verlies kunnen. Er is echter maar n remedie voor: Die jeugd opvoeden!
Dus als je onverhoopt met je warez-versie van MW2 het internet op duikt met de intentie om een eerlijk potje MW2 te willen spelen, vind je het dan nog steeds rechtvaardig dat je hele Steam-account (incusief aangekochte games) geschrapt zou worden?
ja, als schadevergoeding voor het spel dat je net van het gejat hebt.
ja, als schadevergoeding voor het spel dat je net van het gejat hebt.
Daar gaan we weer... Kopiren = jatten? Stel, ik besluit om met een back-up van mijn originele MW2 disc te willen spelen omdat ik het origineel liever onbespeeld en onbevuild in de kast bewaar, heb ik toch een of ander tooltje nodig om de kopieerbeveiliging te omzeilen. Toch ben ik een betalende klant die zijn discs liever verzamelt en langer houdt dan vandaag!

De executable wordt dan om duidelijke redenen gewijzigd, en een Steam-bot ziet het verschil niet tussen een gewijzigde checksum van een crack en een cheat -> je wordt dus gelijk als cheater te boek gezet. Mijn account wordt geschrapt zonder verdere correspondentie waardoor ik het hele verhaal uit kan leggen, en ik mag al mijn games, mods en video's opnieuw kopen.

Waarom zou deze situatie anders zijn dan een iTunes- of Napster-gebruiker die ineens merkt dat al zijn TV-series en muziek niet meer werkt, omdat een of andere platenbons besloten heeft dat de servers de lucht uit moeten. Hoppakee, de nodige GB en waarschijnlijk honderden € aan content kwijt, waar je als consument totaal niks meer over kan vragen.

Ik heb niks tegen het betalen voor goeie games. Waar ik het totaal niet mee eens ben, is het beleid van een behoorlijk aantal content-uitgevers dat je blijkbaar hun content 'leent' en ze eenzijdig kunnen besluiten dat je het niet meer mag gebruiken, terwijl je er genoeg voor betaald hebt. Geen wonder waarom platen zo goed verkopen tegenwoordig: Geen DRM, en je kan ze onbeperkt houden.
sorry hoor, maar in dit geval wel ja, er is immers geen enkele reden om een "illegale" kopie te downloaden van een spel dat je hebt gekocht voor steam maar je liever in je kast houdt
je kan immers gewoon de CD-key ingeven en het hele spel downloaden via steam. dat heb ik zelf ook gedaan met team-fortress 2 : doosje gekocht in de winkel, cd-key in mijn steam-account geramt en direct de laatste versie gedownload want had geen zin om eerst te installeren en dan nog voor updates te wachten en tralalala

bijgevolg is er geen ENKELE reden om een reeds gekocht spel voor STEAM nog eens te gaan kopieren want "je wil de cd's langer houden dan vandaag"
Sinds wanneer heb jij je disks nodig om op te starten, 1 keer installeren en klaar.Voor die 2 of 3 keer dat je het spel van origineel afleest gaat er niets verloren aan de kwaliteit van de disks. Even een exe halen bij gamecopyworld hoeft niet verboden te worden, maar een spel uitproberen voordat je hem koopt lijkt me meer dan logisch. Alleen de mp games die je wilt spelen zul je dus gewoon moeten kopen en terecht, er moet toch ergens geld vandaan komen voor een sequence, anders graven we ons eigen graf en kunnen we strak alleen maar coole spelen spelen op een console.
@ Stoney3K: Ja, want jij bent zelf met een illegale versie aan het kloten gegaan. :/
ach ja want de uitdaging is natuurlijk proberen 1 stap te zetten voordat de "skilled" spelers je afknallen op het moment dat je spawned.. :{w
Dat doet echt niet iedereen en je bent niet 'skille' als je een spawnpoint aan het rapen bent.... dan ben je gewoon zielig. Skilled is gewoon veel kills maken en als laatste overblijven, de ronde halen en door goed samen te spelen te winnen.
"skilled" spelers spelen uberhaubt geen public maar die warren....
Dat je schade lijdt maakt je automatisch onschuldig? Is dit hetzelfde als dat het mijn eigen schuld is als ik min auto nooit op slot doe maar zodra iemand er mee vandoor gaat de verzekering tch uit moet keren omdat het kut is dat er veel meer dan 500 euro vertrokken is?

eigen stomme schuld. Een ander de schuld geven is wel makkelijk maar niet reel.
echter je auto kan nog steeds gejat worden/ leeggeroofd, ook al heb je hem wel op slot.

je gaat er maar voor het gemak vanuit dat het slachtoffer dat niet gedaan heeft.
beetje naief niet?
Dat slaat natuurlijk totaal en compleet nergens op SpoTs.

De manier van beveiliging wordt niet door jezelf bepaald; die krijg je opgelegd.
Je kunt er dus niet van uit gaan dat het altijd de schuld van de gebruiker is.

Lekker kort door de bocht.

Cheaters/hackers zijn in beginsel fout. Of een gehackd account voorkomen had kunnen worden door de eigenaar is maar zeer de vraag.
Bij cheaters heeft het meestal iemand anders gedaan, tenminste, dat is mijn ervaring.. Het is altijd de broer, zus, hond, opa... anyway, you get my drift.

Ik ben geen steam-fan, maar dit vind ik een hele goede zaak; wellicht dat ik mijn mening een beetje moet bijstellen over steam; wat zou dat heerlijk zijn, alleen maar eerlijke spelers tijdens een cb-match :)
Ja lekker en dan kan je als cheater na een week weer de boel vernaggelen. Of een betere cheat installeren welke nog niet gedetecteerd worden. Nee bedankt, sluit cheaters maar direct af van het internet.
Wat heb ik een gruwelijke hekel aan dat soort asociale klootzakjes.

Edit:
En als je gehackt wordt, dan denk ik toch echt dat je een te zwak wachtwoord gebruikt, of je hebt keyloggers op je PC. Iets waarvoor je Steam/wie dan ook niet voor verantwoordelijk kunt houden behalve de hacker.

[Reactie gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30 november 2009 17:39]

zoals het bericht al aangeeft geldt de ban alleen voor de desbetreffende game.. en je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van je systeem/account.
Ze doen het in ieder geval beter dan Microsoft. Cheats ontdekt? Dan wordt gelijk je Xbox 360 op non-actief gezet en je hele account, inclusief online aankopen van derden en DLC, geschrapt.
Beter? Hoe vind jij dit beter? De enige manier om een eerlijke spelervaring te bieden is om gewoon keihard te reageren, nou zou ik sowieso niet cheaten, maar als ik dat zou willen doen dan zou ik toch wel heel erg oppassen als je dan gelijk al je spellen kan verliezen (of in ieder geval de online modes).
Ik ben het dan ook geheel eens met Microsoft's beleid, gewoon gelijk de hele boel eraf trappen, geen gezeur, jij gaat akkoord met het niet gebruiken van cheats, dan moet je niet vervolgens zeuren en op Xbox Live kijken mensen dan ook wel uit voordat ze rare dingen doen, precies zoals het moet.
Ow ja tuurlijk dus als de pentagonhacker bij jou je computer komt verneuken, reageer je dan ook zo?
Hoe kan je hier Valve de schuld van geven? Jij hebt je account laten hacken. Hetzij via een keyloger, hetzij via iets anders.

Tevens kan je sinds kort je e-mailadres bevestigen bij Steam. Voor extra veiligheid.
Ja, dan heeft een slachtoffer zich ook laten beroven, vermoorden, verkrachten.
Lekker kromme redenering Ywa...
Ja dan is de redenering nog gewoon goed hoor, valve kun je niet de schuld geven. Degene die jouw account hackt had dat niet moeten doen, maar je bent niet slim als je je auto niet op slot doet.
Valve moet de schuldige niet zijn om de klant een goeie oplossing te geven.

Wat kijken mensen zo graag op lettertjes vandaag ipv elkaar gewoon es plezier te doen.
Bij lange na niet, het feit dat valve een systeem heeft dat gekraakt kan worden ligt deels bij hun en deels bij de gebruiker die wellicht te weinig beveiliging op zijn pc heeft.
De laatste partij is de hacker die het geheel veroorzaakt. Door deze driehoek kan er vrijwel niets worden gedaan als de identiteit van de hacker niet bekend is. De eerlijke speler heeft geen poot om op te staan maar het geheel zou wel moeten worden bewezen dat het vanaf de pc is gebeurd van die speler. Indien dit niet bewezen is kan je niet geband worden. Toch gebeurd het wel en eigenlijk altijd op die manier, de gamer moet maar bewijzen dat het niet zijn schuld is.

Zulke hackers zijn mensen dieje bij opsporing minimaal door het slachtoffer zijn pc van 4 hoog naar beneden laten gooien of als het een goede pc is, meegeven als compensatie. Zo leren ze het wel af.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 30 november 2009 16:05]

Ook een auto die wel op slot is kan gejat worden hoor!! Wat een domme reacties toch weer.
Een PC die antivirus-software en firewall-software heeft kan ook gehacked worden. Het gebeurt vaak echter juist bij PC's/accounts die onbeveiligd zijn.
Maar wel van het feit dat ze:
1. duur zijn
2. je blijkbaar ook nog meer problemen ermee hebt

in ieder geval weet ik niet eens of zoiets wel mag (wet technisch). Ze moeten je iig de mogelijkheid geven om je account terug te krijgen als je kan aantonen dat je pc schoon is etc etc.

Ze kunnen goed zien als er ineens van een ander ip adres gespeeld wordt.
Normailter zou ik dat met je eens zijn, maar een Steam ban gaat wel even wat verder dan een vervelende bezoeker van je server bannen. Wanneer je een speler daadwerkelijk schade gaat berokkenen, zoals het ontzeggen van toegang tot zijn games, kan dat best, afhankelijk van de voorwaarden, verdedigbaar zijn, maar dan mag je wel wat meer zorgvuldigheid verwachten dan: "Smoesjes Klachten kunt u sturen naar no-reply@..."

Bovendien vind ik het niet zo ondenkbaar dat een account gehackt wordt. Meestal geldt inderdaad dat het de gebruiker grotendeels aan te rekenen is, maar we doen allemaal wel eens iets stoms. Bovenal, we zijn niet allen tweakers. Volgens mij heeft in de eerste plaats de aanvaller schuld, niet het slachtoffer.
Nee dat niet, maar als jij in de trein berooft wordt kan je de NS hier niet de schuld van geven..
Nee maar dat heeft hier dan ook totaal niets mee te maken...wat heeft de beroving in een trein nou te maken met een eventueel gehackte account?

Als je geskimmed wordt, dan ben je ook van een soor gehackt, en zodra dat blijkt krijg jij gewoon je geld terug hoor. Valve zou dus ook je account terug moeten geven, zonder kosten.
Als je in een openbare plaats (de trein) beroofd wordt is het jouw verantwoordelijkheid niet om over je eigen veiligheid te waken, je hebt immers al het mogelijke gedaan om jezelf op een openbare plaats veilig te houden. Je kunt immers moeilijk met een Desert Eagle onder je jas de trein in sjouwen, hooguit de vermeende overvaller een dreun verkopen.

Verder is het ook nog eens zo dat je op een openbare plek minder risicovol materiaal meeneemt (je gaat geen LCD-TV op je rug slepen in de trein), als je een Rolex om je pols hebt weet je ook van te voren dat dat wel aandacht trekt.

In een priv-sfeer (huis/auto) is het een heel ander verhaal, als jij de voordeur wagenwijd openzet en er komt iemand binnen die met je TV ervandoor gaat, vette pech. Dat had je immers kunnen weten, daarom zit er een slot op die voordeur. In zo'n geval ben je wel zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van jezelf en je eigendommen.

Hetzelfde geldt voor PC's: Op je eigen machine wordt je ook verwacht een fatsoenlijke firewall en virusscanner te hebben draaien, en op een openbare plaats (Internetcaf, vliegveld-WiFi) geef je ook bepaalde dingen niet zo gauw prijs die je thuis misschien wel voor het grijpen hebt liggen.
Je hebt dus de update niet gelezen:
Update 12:30: De gebruikers waar Steam actie tegen onderneemt, verliezen hun recht om Modern Warfare 2 online te spelen. Alln Modern Warfare 2 wordt voor hen via het Valve Anti-Cheat systeem geblokkeerd; de rest van hun Steam-account blijft actief en wordt niet verwijderd.
Ik ben ook eens gehacked en ook VAC banned toen. Heb toen contact opgenomen met Valve en die hebben een onderzoek ingesteld. Moest bewijs leveren dat ik echt de account owner was en na 3 weken onderzoek kreeg ik me account terug in de oude staat en zonder de VAC ban.
Ik denk dat die smoes in de top 3 staat bij valve als het gaat om gebruikers die komen huilen omdat hun account is gebanned.

Jammer voor je als het echt zo is, maar daar kun je valve niets door verwijten.
Als ze in zouden gaan op dat soort zaken zou cheaten een nog groter probleem zijn.

Ik vind het prima, als je een game niet zonder cheats kunt spelen, speel dan niet.
Cheaters verzieken het spelplezier voor anderen en zijn gewoon asocialen.
Verder snap ik niet wat ze ermee willen bereiken, respect van anderen omdat je zo goed speelt krijg je er niet voor namelijk.
Ongetwijfeld.
Bij mijn community staat stipt op nummer 1 dat een broertje/neefje/zusje gecheat heeft op betreffende persoon's account. Jaja, maak dat de kat wat wijs, bij iedereen zeker....
sorry hoor, maar die banned accounts zijn allemaal door VAC gedetecteerd op cheats, daar komt geen mens bij aan te pas, juist om te zorgen dat het niet kan gebeuren dat er iemand wordt gebanned omdat een beheerder een kutdag heeft

dit is al het geval sinds Steam bestaat en ze zullen dat ook niet zomaar gaan veranderen.

dus dat gelul van een steam-beheerder die zijn dag niet had slaat nergens op
he mischien na de eerste keer eens op je pc kijken wat voor shit er meedraait als je je ww invoerd
Eigen schuld, had je maar beter met je persoonlijke gegevens om moeten gaan.
Waarom raak je 250 euro kwijt als je MW2 niet meer online kan spelen???
Yeah right.

Allemaal die credit-card hackers richten zich tegenwoordig op steam-accounts die ze voor grof geld kunnen doorverkppen zodat dat jonge crapuul het spelplezier van anderen kan bederven.

Ik vind het een prima actie, ik heb in te veel on-line spellen onmogelijke dingen gezien.
Je zou toch zeggen dat met een wat "slimmer" protocol en wat meer logica aan de server-kant, dingen als wallhacks kunnen worden tegengehouden. De server kan bepalen of een client een bepaalde pawn kan zien (de server beschikt immers ook over een kopie van de "game world"), en zo niet, hoeven de positie-gegevens ook niet doorgegeven te worden. Dat scheelt nog bandbreedte ook, en als de client niet beschikt over de positiegegevens van pawns die hij toch niet kan zien, kan er ook niet door muren heen naar die pawns gekeken worden.

Aimbots zijn wat moeilijker serverside te checken, omdat de client wel degelijk moet beschikken over de posities van pawns die hij wel kan zien, maar ook dat lijkt me wel server-side af te vangen. Een directe aimbot die *exact* het pad van een pawn volgt is zo te detecteren; fuzzy aimbots wat lastiger, maar lijken mij ook wel doable door de aimrichting van clients bij te houden en statistisch te analyseren. Richt een client bijvoorbeeld twee of meer keer zo nauwkeurig als het gemiddelde van de deelnemers dan zou je dat als aimbot kunnen aanmerken. Aangenomen dat spelers matches zoeken met enigszins gelijkwaardigen zou een individu statistisch niet extreem moeten afwijken - high-ranking spelers die onder elkaar spelen worden dan dus niet als aimbot aangemerkt. Neem dan ook nog een gemiddelde over langere periode en dan zijn veruit de meeste false positives wel te weren denk ik.

In ieder geval zou er dus meer server-side gecontroleerd moeten worden, want client-side anti-cheat beveiligingen zijn kraakbaar blijkt steeds opnieuw. Dat vergt dan wel wat extra logica en meer CPU power van de server voor die analyse.

[Reactie gewijzigd door johnwoo op 30 november 2009 12:11]

In MW is het juist van het een onderdeel van het spel om door de muur heen te schieten.
Dus dat stukje over wallhacks van jouw kan dus niet. Ik schiet bijvoorbeeld ook soms gewoon door meuren omdat dat van deze standaard plekken zijn waar mensen gaan zitten.
Ja zelfs door betonnen muren van 3 meter dik :S of door een motor van een vliegtuig :S of uberhaubt al door de zeikant van een vliegtuig... iets doordachter hadden ze dat zeker aan kunnen pakken!
Ja zelfs door betonnen muren van 3 meter dik :S of door een motor van een vliegtuig :S of uberhaubt al door de zeikant van een vliegtuig... iets doordachter hadden ze dat zeker aan kunnen pakken!
Een zijkant van een vliegtuig is niet bepaald bulletproof te noemen. Daar kan een kogel wel doorheen. 3 meter beton en een vliegtuig motor is wat lastiger.
Nu is het zo dat ik en mijn broertje (die een stuk slechtere speler is tov mij) op mijn account speelt, omdat de profiles uit het spel zijn gesloopt. Dan zou de kans op een false positive veel groter maken, mij lijkt dat dat niet gaat werken.
Wallhacks tegenhouden is lastig, aangezien je door muren heen kan schieten.
Ik maak soms ook een kill door een muur heen gewoon puur omdat ik kogels uit die richting zie komen, een heartbeat sensor op mn wapen heb, een UAV aan heb staan, of soms alleen al omdat ik iemand hoor lopen.

De meeste aimbots daarentegen zijn een stuk makkelijker, als iemand binnen 1ms nadat iemand in "range" is een volledige 180 graden draai maakt en een headshot schiet dan weet ik het wel.
Aimbot is in principe een wallhack voor mensen die te zielig zijn om te richten. (niet dat wallhacks niet triest zijn overigens)

Ik denk dat er voor MW2 hele goede filters zijn ontworpen, en dat er bij twijfel wel eens een "hidden spectator" van Valve/Activision/IW bij zit die een screenshot van jou op kan vragen (net zoals in good old punkbuster).

Serverside controle is pas mogelijk als je gaat gamen op een soort "domme terminal" waar alles op de server draait en jij alleen beeld krijgt en input geeft.
Als je met het huidige client-server model een goede controle op de server wilt zetten dan mag je wel met een hele goede AI aan komen zetten.
Ja en dan dankzij serverlag zie ik net dat ene mannetje niet, omdat ik door een gaatje in een hek hem zou zien, maar de server dat niet op tijd wist en hem dus maar helemaal niet laat zien.

Ik denk dat ze gewoon meer moeten veranderen aan de opbouw van de dingen die te hacken zijn... dat bijv input in 1 file zit en die voor de match begint door de server wordt gecheckt (md5)
Fuzzy aimbots wat lastiger, maar lijken mij ook wel doable door de aimrichting van clients bij te houden en statistisch te analyseren. Richt een client bijvoorbeeld twee of meer keer zo nauwkeurig als het gemiddelde van de deelnemers dan zou je dat als aimbot kunnen aanmerken. Aangenomen dat spelers matches zoeken met enigszins gelijkwaardigen zou een individu statistisch niet extreem moeten afwijken - high-ranking spelers die onder elkaar spelen worden dan dus niet als aimbot aangemerkt. Neem dan ook nog een gemiddelde over langere periode en dan zijn veruit de meeste false positives wel te weren denk ik.
Dus iemand die in een n00b server geplaatst wordt (stel, hij heeft de game net gekocht) en gewoon goed raak schiet, is volgens dit algoritme gelijk een aimbot?
Waarom zou je een server in godsnaam een level laten laden. Ding moet enkel posities van personen en bv projectielen doorgeven hoor.
Ehm... Lijkt me handig als de server ook weet of een projectiel een muur raakt, of dat iemand tegen een muur loopt en niet verder kan lopen.

Een scheidsrechter kijkt ook niet alleen naar de spelers en de bal, maar ook naar waar de lijnen op het veld staan.
Ze moeten ook wat aan die lvl hacks doen.. Er zijn nou al lvl 70 10th prestige gaste.. Allemaal een ban zou wel op zn plek zijn.
Euh, het hebben van geen leven staat niet gelijk aan cheater zijn.
Ik ken er eentje die al 70 met 10th prestige is... die zit ook gewoon rustig 10uur per dag te spelen...
Ja maar de meeste die lvl 70 10th prestige zijn hebben het via hacks.. Google 1x op CODMW2 lvl hack en je krijgt weet nie hoeveel hits.

Edit:

Als die mensen allemaal eerlijk 10th prestige gehaald hebben hoe komt het dan dat ik geen enkele 7th 8th etc zie?

[Reactie gewijzigd door Xenomorphh op 30 november 2009 12:49]

Een ban zou voor zo een persoon ook niet zo slecht zijn.
Wat voor een ban zou jij voorstellen?

Mensen (perma) bannen van Steam(al hun spellen kwijt)?
uitgesloten als je het mij vraag
Mensen (perma) bannen van VAC multiplayer (ook CS:Source bv)?
Beetje hard misschien
Mensen tijdelijk bannen van VAC multiplayer (ook CS:Souce bv)?
prima
Mensen CoD onteigenen?
zou opzich wel mogen, maarja

Mensen stats resetten, temp bannen en ondertussen sleutelen aan VAC?
Now you're talking.
Wat voor een ban zou jij voorstellen?

Mensen stats resetten, temp bannen en ondertussen sleutelen aan VAC?
Now you're talking.
Juist. Als ik iemand overhoop schop bij een voetbalwedstrijd krijg ik ook een rode kaart en ben ik voor X wedstrijden geschorst, maar ik word niet gelijk uit de bond gezet en mijn recht om te voetballen wordt niet ontnomen.

Cheaters spelen vals omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en daardoor maar onsportief hun puntjes proberen te halen. Wat is dan de beste remedie? Gewoon zorgen dat ze door hun cheats verliezen, dus dat hun frags niet meer tellen en ze niet meer in de rankings scoren. Dan rotten ze vanzelf op.
Inderdaad, ik vind dat iedereen die beter en toegewijder is dan ik ben eigenlijk geband moet worden :(

Volgens mij geld voor elk populair spel waarvoor je redelijkerwijs een maand nodig hebt om level 100 te halen dat er freaks zijn die dit in enkele dagen na de release al voor elkaar krijgen. Als dat dmv een hack is is dat een kwalijke zaak natuurlijk, maar zonder bewijs verdienen ze het niet om zomaar voor cheater uitgemaakt te worden.
In WoW waren er een paar gasten die binnen een dag lvl 80 waren geworden na de release van de laatste expansion. Ik zie dat voor de volgende expansion ook wel weer gebeuren hoor. Ok, een van hun liep het systeem te abusen door "mob tagging", maar dat is eigenlijk geen cheat, het is misbruik maken van het game design. Die was later ook gebanned overigens. Lang heeft ie niet kunnen genieten van het zijn van lvl 80 :+
Misbruik maken van een gat in het spelsysteem is totaal iets anders dan cheaten, en verdient juist geen ban omdat er iemand slim is geweest.

Als ik in een Diablo 2 LAN-game met iemand meesjouw die belachelijk goed is en daardoor mijn level omhoog blijft tillen zonder dat ik er iets voor hoef te doen, dan word ik toch ook niet gelijk voor cheater uitgemaakt? Hooguit dat die persoon kan janken "dat is niet rlijk!", maar zo is nu eenmaal het spelletje.
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen? Lv50 was ook zo bereikt en zo vaak speel ik nu ook weer niet. Dus ik ga er vanuit dat 70 met 10th prestige ook zo te bereiken is.
WEl erg vreemd dat je bij vermeend valsspelen in een spel het recht op al je spellenverliest. Ik zou toch echt een waterdicht stukje bewijs willen zien van steam uit als ze mijn account met dik 600 euro aan games even totaal bannen....
Dat is dus het mooie van vac2. Vac2 bant je pas als het echt duidelijk is. Dat is dus ook de grootste reden waarom vac2 niet gelijk banned, maar over een tijd. Er zijn een aantal uitzondering waarbij de vac ban niet juist is, maar grotendeels zijn die bans teruggedraaid.

Zoals je ziet is de persoon in het filmpje ook gebanned:

http://steamcommunity.com/profiles/76561198016554608

meer info vac2:
http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat
Volgens mij bannen ze enkel je CoD Modwar 2 online mogelijkheid, verder niets.

Maar ook daar kan je gaan wachten op mensen die niet gecheat hebben en toch geband worden door 'foutjes' en die zullen er een flinke kluif aan krijgen om weer te kunnen spelen.
Het is gewoon een abbo dus je account is niet gelijk aan de kosten van de aanschaf van de spellen.
Trouwens ook als je de spellen los zou hebben zouden gekocht zijn zullen deze niet meer de waarde hebben waarvoor je ze hebt aangekocht maar slechts een fractie daarvan.
Dan moet je in alle 10 de games die je in je account hebt staan bannen... ze bannen niet je account (slechte geformuleerd in het titel) enkel akn je met COD MW2 niet meer in VAC-servers spelen (alle?) maar je kan gewoon singleplayer en volgens mij nog private spelen... Zou een beetje achterlijk zijn dat als ik te hard met me boot vaar ik een verbod op varen EN autorijden krijg...

Edit: Snappen jullie niet dat ik expres een boot en auto heb gepakt ipv een auto en een motor omdat het dan niet meer klopt! Dat is enkel hetzelfde omdat je van de weg gebruikt maakt waar die regels voor gelden. Je mag namelijk nog wel autorijden alleen NIET OP DE OPENBARE WEG! Oftewel je rijbewijs is hetgeen je nodig hebt om waar dan ook, waarmee dan ook op de OPENBARE weg te mogen rijden (in bepaalde voertuigen).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 30 november 2009 12:54]

Als je meerdere rijbewijzen hebt (zeg A, B (en std, AM)) ben je toch echt de sigaar als je in een auto te hard rijdt en dat ding wordt ingenomen.
Maar dan wordt je vaarbewijs of je vliegbrevet dus niet ingetrokken! :)
Zou een beetje achterlijk zijn dat als ik te hard met me boot vaar ik een verbod op varen EN autorijden krijg...
Als je dat met een motor zou doen raak je je rijbewijs kwijt (+50KM) dat geldt voor zowel auto als motor.

Wat mij betreft mogen ze accounts van mensen die cheaten gewoon volledig bannen. Dit doet MS ook op Live dus.
Erg prettig! Bannen met die zooi! Ik ben net pas eigenlijk aan de COD serie begonnen(i know, fail for me:$) en begin me nu al mateloos te irriteren aan gastjes die mij onverhoopt ownen omdat ze een f*cking aimbot gebruiken. Ik wil gewoon ook mijn aandeel fun in MW2:)

maar dan op een eerlijke manier:)
lol van de 10/15 potjes kom je hooguit 1 cheater tegen, ik denk gewoon dat je nog gigantisch slecht bent :) Ik heb nu ruim 48 uur die game zitten spelen en in totaal heb ik 10/12 keer gemerkt dat er een cheater aanwezig was (waarvan de helft van de tijd bij mij in het team)... Dus ja of je bent noob of je overdrijft wat wordt het :P?
Volgens mij ligt het ook aan het gamemechanisme. Je kan de hoek omlopen, maar dan wordt je vaak nog steeds geschoten. Op de killcam ben je dan blijkbaar nog niet de hoek om, oftewel je hebt lag... Ook ik kreeg daardoor het gevoel dat er iets niet goed is. In vergelijking met CoD4 is mijn FR gehalveerd; aangezien ik door het rare doodgaan de lol er niet zo meer van inzie, loop ik nu te spelen met de javelin en het shield (dat na testen in een private match heel makkelijk te doorboren blijkt/omzeilen door een verkeerd perspectief tijdens het gamen) tot lvl 70 met een fragrate die niet om aan te zien is (overigens wel een bijna positieve assist/death rate door de afketsende kogels). Daarna maar eens kijken naar een betere game :) (wanneer komt Splinter Cell uit :P?).
Wacht je speelt het nog maar net en je irriteert je aan mensen die het al jaar en dag spelen (jaja aimbots volgens jou) en je dus simpel omver knallen?
Zoek dan een beginner server.


Oh juist. Gaat niet meer :'(
tja en het trucje van cod4 om met een vriend in een lege server te gaan om daar wat challenges te halen werkt ook niet meer. dat mis ik wel, wou in het begin gewoon snel wat xp krijgen en dat gaat het snelste door die achievments te halen in de mp.
Het is je vast niet opgevallen dat er al mensen met prestige 10 rondlopen; je probleem kan dus makkelijk en oneervol opgelost worden :(. Ik mis vooral de tactical servers (max. 10 man, respawn 30 seconden, no bunnyhopping / n00bt00b / marty) en Hardcore Domination. Ik merk dat ik al veel minder speel dan met CoD4 en als er geen goede patch komt die extra modussen enzo toevoegd vrees ik toch echt dat deze game niet levensvatbaar gaat zijn op mijn computer in 2010 ;).
Je moet er doorheen bijten. Ik ben er ook niet goed in, maar het gaat mij steeds beter af.
Ik erger mij ook mateloos aan die lui die met een enorme snelheid door het spel rennen. Met geen enkele instelling kom je maar in de buurt van de snelheid van die gasten. Het zou best kunnen dat ze cheaten, en zo ja, dan mogen ze van mij permanent gebanned worden.
Neemt niet weg dat er online heel goede spelers actief zijn. En wat wil je dan? Compassie? Eigenlijk wil je dat ze op weg helpen het spel goed te leren spelen. Dat spel-element kan ik nergens terugvinden (muv single-player mode).
Het is heel jammer dat je niet een eigen server kunt opzetten, een bijzonder gemis voor de LAN-parties. Maar dat is weer een ander verhaal.
Lightweight + marathon + carepackage marker lijkt idd wel op speedhack ;) je loopt echt asociaal snel dan
Toch dagelijks cheaters online laatste week, je herkent ze onmiddellijk, leuk dat ze gebanned worden.

Wat mij betreft mogen zulke accounts "for life" gebanned worden.
Laat ze dan maar een nieuwe key kopen, daar wordt de verkoper nog beter van en kost de cheater extra geld bovenop de hacks.
je herkent ze onmiddellijk
Nou, dat is dus ook een gevaar.
Mijn broertje is gewoon heel goed hier in, en word in bijna elke match wel beschuldigt van aimbots enzo, in CoD4 werd hij ook elke keer gekicked uit een game.
Nu weet ik dat hij gewoon echt NIET cheat, maar als jij mensen binnen een seconde dat je om een hoekje loopt allemaal headshots kan geven, dan gaan mensen toch andere dingen denken.

Nu is dat wel een gevaar als ze actief mensen gaan bannen waarvan ze vermoedens hebben dat die cheaten.
er staat nergens dat valve ook echt harde bewijzen heeft dat deze mensen gecheat hebben. ze zeggen allen dat ze de cheaters gaan bannen. dan vraag ik me af wie dan een cheater is en wie niet? iemand die speelt zoals je broertje of iemand van wie ze gewoon weten dat hij cheat, dmv keiharde bewijzen

hoop dat ik morgen geen ban heb omdat ik in 1 potje 10 mensen achter mekaar een headshot gaf, werd toen ook uitgescholde voor cheater, maar het was meer geluk dan enige vorm van skilz
Inderdaad. Gewoon de game bannen bij diegene hun steam-account.
Lijkt mij het verstandigste.

IW moet ook even bij MW2 een update geven, dat je voor de eerste keer een splash screen getoond wordt die waarschuwt dat bij vals spelen, je deze straf opgelegd krijgt.

Dan kan je nooit zeggen dat je niet gewaarschuwd was.

Goede actie van IW!
Als ze hun spel degelijk ontwerpen hoeven ze geen mensen te bannen. Als mensen een spel kopen heb je ze niet te bannen. Dat ze gewoon zeggen dat ze hun spel en serial terug mogen binnen doen bij een winkel en hun geld terugkrijgen. Maar ze gewoon bannen, dat vind ik diefstal.

En neen, ik ben geen cheater. Speel overigens niet eens MW2.

[Reactie gewijzigd door NjitsSs op 30 november 2009 12:31]

Onzin. Op het moment dat jij een spel installeerd ga jij akkoord met de algemene voorwaarden. In die voorwaarden staat ongetwijfeld dat je niet mag cheaten. Als je het toch doet heb je gewoon vette pech.
Eigen schuld, dikke bult. Volgens mij wordt je genoeg gewaarschuwd.

Ben zelf redelijk actief geweest met Crysis en daar waren ook veel cheaters, ergerde me daar echt kapot aan. Dat iemand gewoon z'n geld kwijt is vind ik dan ook een enorm goed idee. Lekker puh, leer maar echt gamen.
en als ze dan hun code inleveren en geld terug krijgen in de winkel, 5 minutje's gaan lopen en dan weer naar de winkel gaan voor het spel?

dan zijn ze een half uurtje later weer aan het cheaten online 8)7
1 2 3 ... 9