Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Uitgever Activision en de ontwikkelaars hebben de multiplayermodus van Call of Duty: Modern Warfare 3 onthuld. De informatie over de populaire spelmodus werd vrijgegeven tijdens de Call of Duty Experience in Los Angeles.

Tijdens een presentatie voorafgaand aan het fan-evenement 'Call of Duty Experience' in Los Angeles, maakten Infinity Ward, Sledgehammer Games en Activision de inhoud van de multiplayermodus van Modern Warfare 3 wereldkundig. De bedrijven wilden vooral kwijt dat er goed naar de feedback van de fans is geluisterd, wat tot veel wijzigingen aan bestaande systemen en een aantal geheel nieuwe features heeft geleid.

"Call of Duty: Modern Warfare 3 is vooral beter uitgebalanceerd dan zijn voorgangers", stelde Infinity Wards creative strategist Robert Bowling tijdens de presentatie. Hij maakte duidelijk dat de community zich had uitgesproken tegen gameplay-elementen die de balans van het spel te ernstig verstoorden. Om die reden zal Modern Warfare 3 geen 'game-ending nuke', 'Last Stand', 'commando perks' of 'secondary shotguns' bevatten, zo zei Bowling.

Er was ook kritiek op spelers die zich in de objective-based spelmodi te veel richtten op het behalen van een goede kill-death ratio, in plaats van zich bezig te houden met de opdrachten. Ook daar hebben de ontwikkelaars een oplossing voor gezocht. In Modern Warfare 3 zullen gamers hun killstreak-rewards niet alleen via killstreaks, maar ook via pointstreaks kunnen bereiken. Het veroveren van een vlag kan dus ook in individueel opzicht de moeite waard zijn; ook met een pointstreak kan een beloning worden vrijgespeeld. Eveneens nieuw is dat spelers moeten kiezen welke rol ze spelen, alvorens ze killstreaks kunnen uitkiezen. Spelers kunnen kiezen voor 'Assault', 'Support' of 'Specialist', waarbij elk pakket een eigen set Killstreak-beloningen met zich meebrengt.

De grootste vernieuwing lijkt echter de toevoeging van een geheel nieuwe spelmodus, die 'Kill Confirmed' heet. In deze spelvariant moeten spelers de dog tags van gevallen vrienden en vijanden te pakken zien te krijgen. Een team scoort pas een punt als de dog tags van een neergeschoten vijand zijn opgepakt. Als de tags echter door een teamgenoot van de gevallen soldaat worden bemachtigd, dan is er geen punt gescoord. Het maken van alleen een kill is hier dus niet genoeg.

Tweakers.net is aanwezig op de Call of Duty Experience en heeft inmiddels ook al enkele uren met de multiplayermodus van Modern Warfare 3 kunnen spelen. Onze bevindingen zijn volgende week in een uitgebreide preview te lezen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

ach ja als het weer als mw2 gaat worden met die irritante noobtubes en one man army dan weet ik dat call of duty niet meer iets voor mij word
one man army zit niet in MW3 is tijdens de presentatie op Call of Duty XP gezegd.
Ik krijg eerder het idee dat MW3 toch aardig gaat verschillen tov van MW2 net zoals Blops
die pointstreaks zijn toch wat homefront ook al had?, dogtags van battlefield. lijkt wel een soort in elkaar genutselt spel met delen van allemaal andere games. Opzich ziet het er wel leuk uit maar ik hoop toch echt dat ze nog iets gaan doen om dat MW2-gevoel weg te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Res1ght op 2 september 2011 21:57]

Tja er zijn veel klachten dat alles op elkaar lijkt. Het is niet zo raar, iets nieuws verzinnen word steeds moeilijker.

Verder zijn bepaalde dingen gewoon natuurlijke vooruitgang. Ik heb zelf altijd al gedacht dat ze mission objectives moesten stimuleren door mensen extra's te geven wanneer ze er 1 uitvoeren en veel andere spelers hebben datzelfde. Je ziet dan ook dat andere developers van de fouten van andere leren.

Dus tja, het is op een bepaalde manier 1 pot nat, het is de uitwerking die uiteindelijk het verschil maakt.

Verder vind ik persoonlijk wel jammer dat ze shotguns weer weghalen als secondary. Mijn probleem met secondary weapons in MW2 is vooral Akimbo versies die ze OP maken, gewoon een single shotgun is echt niet OP.
Man ik heb deze trailer gezien; http://www.youtube.com/watch?v=Cna8X2ce3Z4 en ik als die-hard codfan (since MoH) ben deep dissapointed.. Echt waar, dit slaat allemaal nergens op.. MW2 was leuk, echt waar, zelf ik als competatief addict en opzoeker kon mij meer dan 130 uur vermaken met deze shooter (multiplayer, singleplayer was té cod4).

Black ops verhaallijn was leuk, meer ook niet en zo slecht kwa graphics en bijv een fragmovie ziet er hetzelfde uit als een css movie kwa houterige movement wat zogenaamd helemaal door 3d camera's was opgenomen door een stuntman.. Nou, grote onzin dus. En je kan zien dat de orginele MoH:AlliedAssault ontwikkelaars weg zijn (Infinity Ward)! Want deze nieuwe cod heeft niets baanbrekends, je ziet ook dat ze bij de promo's vieren op het succes van MW2 door het namaken van een map en een shooting range; http://www.youtube.com/watch?v=fh2hijnDxuQ
Gewoon ongelofelijk irritant dat je als consument zo in de zeik wordt gezet eigenlijk.. maarja, whatever..

Uit addiction koop ik deze cod, gewoon omdat er niets anders is.. Je kan zien bij de multiplayer preview dat veel mensen niet blij zijn en -1 hebben gevote.


Oja; hou even op met die slechte verhalen over noobtubes en nukes etc, iedereen haat het maar iedereen gebruikt het. Als je er niet van houdt, probeer eens skill op te bouwen met alleen 1 wapen zonder attachments en zonder killstreak rewards ;-)
Mischien eens gewoon PC gaan spelen en dan games als ARMA :)
Bedoel ik hou ook niet van veel dingen die gebeuren..., maar goed als ik het echt niet leuk vond / vind dan had ik wel overgestapt naar Arma dat is denk ik toch wel de sim.
Ondanks dat ik verwacht dat bf3 veel beter zal zijn dan de nieuwe cod ben ik toch ook wel heel benieuwd hiernaar. Wordt in ieder geval beide kopen.
De meeste dingen waar ik me aan ergerde lijken bij mw3 te zijn opgelost.
Vooral mensen die zich veel te veel richtten op k/d i.p.v. de objective, mooi dat ze hier ook een oplossing voor hebben gevonden.

Ook die nieuwe game-modus lijkt me erg leuk! :)
Ik heb het zelf een beetje gehad met Call Of Duty, 1 was geweldig, 2 was erg leuk, MW was leuk, MW2 was aardig, maar niet super.

De multiplayer van MW2 vond ik ook niks, was je net lekker bezig, steekt er iemand weer een nuke af, en ik vond het ook teveel draaien op je K/D.
Heel irritant en ego tripperig zo'n killstreak nuke orgie.
Maar zo vaak kwam dat ook niet voor. In free for all quit ik meteen als ik geluid hoor. en welk team het haald in hctdm boeid mij dan ook niet.

Blops Killstreak tellen niet door. Dus iig wel te tollereren.
Dedicated servers... die ook mensen zelf kunnen/mogen hosten of alleen bepaalde commerciële bedrijven?!
Goede ontwikkelingen , al vind ik dat soort killstreak rewards niet nodig.Ik zie nog steeds geen meerwaarde ook. Een UAV inroepen kan ik nog ergens plaatsen , maar helicopters , bommenwerpers , RC autotjes die uit het niets komen .. Wat mij betreft allemaal overbodig.
Het verpest de "flow" van de game , spelers concentreren zich te veel op die killstreak ipv het teamgebeuren.
Een goed spotsysteem lijkt me veel handiger en veel realistischer niet?

Maar nu even weer on topic:
De pointsreaks lijken me een goede aanvulling , zolang de rewards maar nuttig zijn voor het team.
En de klasses lijken me ook wel een goede aanvulling, komt de strategie ten goede.
Wat dat betreft vind ik Battlefield ook een stuk leuker. Geloof me , een shooter heeft meer charme als je met zn allen zit te lullen door een headsetje terwijl je je fragiel voelt als je probeert een afgelegen vlag te pakken. Sluipen, sneaky, snelheid, hoe jij wil spelen zit er allemaal in ! En het teamwork maakt het goud.
Raar dat je snelheid als argument voor bf gebruikt........
BF is snel naar mijn mening, Ligt er maar net aan hoe je zelf speelt. De mappen mogen dan wel groter zijn, maar je hebt wel meer spelers en voertuigen die de snelheid van de gameplay beïnvloeden. Daarnaast kende BF2 ook "infantry only" mode die op kleine mappen gespeeld konden worden. En kent BC2 de "Squad Deathmatch" mode die ook op relatief kleine mappen gespeeld kunnen worden.

Snelheid is er zeker, is alleen niet zo'n rapefest als bij de laatste CoD games waar je amper de tijd krijgt om te spawnen.
Ik vind Mw2 nog steeds 1 van de betere shooters. Helemaal met S&D hardcore.
Daar heb je weinig last van de K:D spelers, en de streaklover. Lekker een minuutje knallen dan weer een minuutje spectaten. Echt een heerlijke game. Dus ik kan echt niet w8en op mw3
helemaal mee eens.
search & destroy hardcore is zo anders dan alle andere game types binnen cod.
eigenlijk is het gewoon stiekem counterstrike in een modern jasje.
Je maakt de vergelijking tussen MW2 S&D Hardcore en CS? Ga snel je mond spoelen!

MW1 S&D Promod, dat komt enigzins in de buurt. Niet die hardcore meuk, en al zeker niet MW2 waar ze helemaal geen rekening meer hebben gehouden met hitboxes en bullet reg.

Hoe kan je als CS'er nou de hardcore mode van CoD waarderen? Spray and pray, je raakt vast wel iets met deep impact. Maargoed, dat verklaard wel waarom hitboxes niet meer belangrijk zijn tegenwoordig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True