Modern Warfare 3 bevat Survival Mode

De first-person-shooter Call of Duty: Modern Warfare 3 zal een Survival Mode bevatten. De spelmodus is onderdeel van de Spec Ops-gamemode en moet als brug fungeren tussen de singleplayer en de multiplayer van Modern Warfare 3.

De Survival Mode zal in Modern Warfare 3 deel uitmaken van de Spec Ops-spelmodus, die ook al aanwezig was in Call of Duty: Modern Warfare 2. In de Spec Ops-missies speelde de gamer voorheen steeds speciale missies die zich afspeelden in gebieden uit de singleplayer-modus van het spel. In de Survival Mode worden spelers echter juist in een multiplayer-map neergezet.

De spelmodus houdt in dat gamers in teams hordes vijanden moeten verslaan. Het doel is om zo veel mogelijk golven van vijanden te overleven, terwijl de vijanden per golf sterker en talrijker worden. Infinity Ward noemde tegenover Eurogamer.net een voorbeeld waarin een potje Survival Mode begint met een aanval van Attack Dogs, waarna de speler in volgende golven te maken krijgt met honden met bommen, kamikazesoldaten en Juggernauts, de supersoldaten die ook al opdoken in Modern Warfare 2.

Volgens Michael Condrey van Sledgehammer Studio's, dat meewerkt aan Modern Warfare 3, vormt de Survival Mode een brug tussen de singleplayer en de multiplayer. Contrey verklaarde aan Eurogamer dat veel gamers geen trek hebben in de 'scheldende 12- en 13-jarige kinderen waarover je zo veel hoort'. Deze spelers zouden in de Survival Mode de essentie van de multiplayer-modus kunnen beleven in een meer afgesloten omgeving, aldus Condrey.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Jurian Ubachs

Redacteur

30-05-2011 • 14:25

147

Lees meer

Reacties (147)

147
144
64
4
0
28
Wijzig sortering
Volgens Michael Condrey van Sledgehammer Studio's, dat meewerkt aan Modern Warfare 3, vormt de Survival Mode een brug tussen de singleplayer en de multiplayer. Contrey verklaarde aan Eurogamer dat veel gamers geen trek hebben in de 'scheldende 12- en 13-jarige kinderen waarover je zo veel hoort'. Deze spelers zouden in de Survival Mode de essentie van de multiplayer-modus kunnen beleven in een meer afgesloten omgeving, aldus Condrey.
Dus omdat er lastige gamertjes zijn (die in principe de game nog niet eens zouden mogen spelen) wordt er dus een spelvorm bedacht zodat de mensen die last hebben van dat soort etters in een aparte omgeving kunnen gamen? Sorry hoor, maar dat vind ik de omgekeerde wereld. Vind het sowieso een 'oplossing' voor een probleem wat er eigenlijk niet is, want je kan scheldende spelers heel eenvoudig muten e.d. Plus dat het vaak de makkelijkste tegenstanders zijn... mijn ervaring is toch wel daarin: hoe harder ze schelden, des te slechter ze spelen. Sterker nog, er zijn er zat die zo druk zijn met schelden en nare berichtjes sturen, dat je ze overal achter kisten e.d. terugvind... easy targets!

Maar misschien moet men er maar eens wat meer werk van maken om dat soort gasten buiten de deur te houden... Iemand die bijvoorbeeld zoveel 'rode flags' krijgt van andere gamers mbt taalgebruik, om die bijvoorbeeld tijdelijk het voicechatten onmogelijk te maken. Er zal genoeg te bedenken zijn, maar deze oplossing is simpelweg in het nadeel van de 'nette gamer'... Want computer AI zal verlopig nog niet in de verste verte 'de essentie' van multiplayer tegen echte spelers evenaren... dat is gewoon geen oplossing.

Waarom stapt men niet over op een vote-systeem oid? Er zijn al diverse games waarin is bewezen dat het wel werkt... tuurlijk zal je altijd de oneerlijke voters houden e.d. Maar een speler die in verschillende lobbies van verschillende spelers een 'vote' krijgt... daar kan je toch wel iets mee toch?

Het lijkt mij overigens verder wel een interessante extra, diverse games met vergelijkbare modes die heel erg poplair zijn... alleen de motivatie waarom deze lobby in het leven geroepen zou zijn is nogal teleurstellend.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 22 juli 2024 16:24]

Wat ook leuk zou zijn is wanneer die groep vervelende gamers die enkel schreeuwen en schelden in het spel een ander uiterlijk krijgen zodat ze er dwaas uitzien of heel makkelijk te zien zijn als target. Hoe meer je schreeuwt hoe sneller je wordt gevonden door anderen.
Is in het echt ook zo , dus maakt het spel enkel realistischer.
Ik ben het helemaal met je eens dat er iets meer gebeuren moet dan een "avoid" wegens unsporting conduct.

Het grote probleem daarbij is dat je mensen niet mag weigeren, want ze hebben betaald voor het spel en om online te spelen (X360).

Dus hoe vervelend sommige mensen (12/13 of 16/17 of ##/##) het maakt niet uit, want ze zullen niet gewijgerd worden.

Zo kwam ik van het weekend in een potje Blops terecht waar een clan iedereen te spawn killen. Nog nooit meegemaakt, maar echt super irritant: je spawnt en wordt direct neergemaaid door iemand achter je. Het enige wat ik kon doen is het potje verlaten en een aviod aan die gasten geven.

Maar wat zou je hieraan nu kunnen doen? Een complaint heeft geen zin, want hier zat het "probleem" in het spel.

Daarom vond ik het ook erg interessant toen ik bij het aanmaken van m'n Xbox Live account kon aangeven wat voor soort gamer ik was en in welke zonne ik wilde spelen. Een aantal zones die ik me kan herinneren zijn:

- Underground
- Pro (ofzo)
- Family

Maar het blijkt dat dit helemaal geen bal uitmaakt. Waar je in een family zonne denkt terecht te komen in spelletjes met lachende kinderen en vrolijke gesprekken, zit iedereen door elkaar.

Dus volgens mij zijn er wel genoeg mogelijkheden, waarvan er een aantal goed zijn uitgedacht, maar geen ervan werkt.

Hier verwacht ik dan ook de komende jaren geen veranderingen in, hoezeer ik het ook zou verwelkomen....
Anoniem: 326505 @SqueakyClean31 mei 2011 11:03
Daarom vond ik het ook erg interessant toen ik bij het aanmaken van m'n Xbox Live account kon aangeven wat voor soort gamer ik was en in welke zonne ik wilde spelen. Een aantal zones die ik me kan herinneren zijn:

- Underground
- Pro (ofzo)
- Family

Maar het blijkt dat dit helemaal geen bal uitmaakt. Waar je in een family zonne denkt terecht te komen in spelletjes met lachende kinderen en vrolijke gesprekken, zit iedereen door elkaar.
Ik vind het altijd grappig om te zien, van die piepstemmige amerikaantjes die de hele tijd van daken springen om 720 no scopes te maken, die hebben altijd hun zone op "Pro" staan....
Zou er dan ook een algemene mute knop in de multiplayer komen?
Je kon ze in MW2 wel apart muten, maar om dan elke keer iemand apart te muten had ik ook geen trek in.

Verder lijkt het mij wel een gave mode.
Heb wel redelijk vaak de co-op gespeeld, maar werd op gegeven moment een beetje té lastig, dus er mee gekapt^^.

Ik hoop mbt tot de singleplayer dat de steden daar ook duidelijk in beeld gebracht worden, en dat zoals in de trailer te zien is, niet alles is.
Zou wel vet zijn!

Edit:
@MrDex; Dan heb ik die nooit ontdekt.
Zal het bij thuiskomst even controleren iig, als dat zo is gaat het verhaaltje hierboven gedeeltelijk niet door!

[Reactie gewijzigd door Quad op 22 juli 2024 16:24]

Ik weet bijna zeker dat je dit in de geluidsinstellingen zelf kan uitschakelen
Er is een instelling in Xbox Live waarbij je aan kan geven wie je hoort...

3 instellingen volgens mij:

-Iedereen;
-party/vrienden;
-niemand.

Maar af en toe is het juist wel grappig om die kneusjes te horen gillen... zeker als je ze 5 x op een rij neermaait! :D
Helemaal mee eens, er zijn tal van mogelijkheden om aan te geven wie je wilt horen, zowel in het spel als op de xbox360 ;)

@ hierboven, iedereen heeft vroeger spellen gespeeld die niet in zijn of haar leeftijds categorie zaten. Is iedereen slecht terecht gekomen dan?

Probleem is dat vroeger de realiteit en de spellen makkelijk te onderschijden waren met al die pixels, tegenwoordig met de steeds betere graphics wordt dat steeds lastiger! Ik kan me goed voorstellen dat bepaalde kinderen hier slecht mee overweg kunnen..

Dat kinderen van 12 a 13 scheldend aan het spelen zijn ligt dan ook compleet aan de ouders, als ik zo aan het schelden was vroeger kreeg ik wel een tik om de oren. Maar tegenwoordig wordt dat meteen gezien als kinder mishandeling |:(

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 22 juli 2024 16:24]

Anoniem: 326505 @SqueakyClean30 mei 2011 21:48
Nou, dat klopt niet helemaal. Ik heb het een tijd op friends only gehad. Als ik dan met een vriend van een vriend ging spelen, moest ik hem als vriend toevoegen om hem te horen (want de optie kan alleen in dashboard verandert worden). Zo kwamen er veel nutteloze friends in mijn friendslist.

Of er moet een update geweest zijn, in dat geval heb ik niets gezegd en ga ik hem weer op party/vrienden zetten.
In MW2 was er ook een mute all functie, althans op de PC in ieder geval.
Lijkt me een vet idee, ik hoop wel dat het meer herspeelwaarde heeft als spec ops, dat was 1x spelen, daarna was het niet interessant meer!
Ook vind ik het wel leuk dat ze die juggernauts erin hebben gedaan, vond ik een leuke toevoeging.
Anoniem: 395895 @Abeltje13030 mei 2011 14:45
Survival is zeker een goede antwoord op zombies.
Maar juggernauts zitten er al in sinds modern warfare(meest hinderlijke optie die je kan kiezen)

iig ik ben het er totaal niet mee eens dat elk jaar weer een nieuwe CoD uit komt..

Laten ze is ff wat langer doen dan 1 jaar voor ze een nieuwe game er in knallen en dan ook wanneer ze iets vernieuwends hebben en dan niet zombies van treyarc gaan copy pasta...

Raak CoD een beetje beu sinds MW2 speel ik alleen nog maar MW1 omdat de rest gewoon bucht is en veel te veel hackers er op zitten in vergelijking met MW1
MW3 heeft wel een ontwikkeling van 2 jaar achter de rug. Sinds MW2 is ontwikkeld zijn ze meteen met MW3 begonnen.

Verder is deze modus natuurlijk iets wat al lang in de Modern Warfare reeks had moeten zitten. Leuke toevoeging, maar ik vraag me af of het wel gaat werken door gebruik te maken van multiplayer-maps. Die maps zijn namelijk (vaak) vrij groot en dus zal er ook een behoorlijke vlaag aan vijanden komen.

Ook een goede ontwikkeling dat MW3 dedicated servers krijgt! Zelfs op PS3 en Xbox. Doordat ze dedicated servers krijgen, vraag ik me wel af of alles gratis zal zijn en niet dat je per maand moet betalen, dat zou het spel behoorlijk bederven.

Overigens vind ik de 12 en 13-jarige die over de mic heen lopen schreeuwen ontzettend irritant, maar dit zal echt geen oplossing worden. Deze modus zal die 12 jarige koters echt niet weerhouden van het gebruik van scheldwoorden, maar dat terzijde.

Heb wel ontzettend veel zin in de game! Jammer dat ze geen nieuwe engine hebben, maar nu zijn we in ieder geval weer verzekerd van de snelle COD gameplay.
Anoniem: 395895 @Batiatus30 mei 2011 15:24
Een avoid list mogelijk maken dat je mensen die je tegenkomt dus die 12 en 13-jarige rot koters op een lijst kan zetten waarmee je niet wil spelen.
Als dat kotertje altijd online zit en door de meeste al op avoid staat.
Is diegene het snel beu in ze eentje te spelen ;)
Denk dat je heeeeeeeeul lang bezig bent voor dat je alle rot koters hebt gehad...

Ik denk dat we dan ondertussen wel bij MW30 zijn.

Een never ending story...
Anoniem: 395895 @Onoffon30 mei 2011 16:45
Daar gaat het niet om als jij zo 1 tegen komt in een match.
Op de 360 is het een kwestie van een seconde en hij staat op je avoid list en je komt hem NOOIT meer tegen.

Tuurlijk het zijn er veel en is never ending maar ja als er meer mensen zijn die die optie serieus gebruiken voor alleen cheaters/hackers/botters etc. en die irritante 12 en 13-jarige koters dan proberen die vervolgens in een empty match te komen want ja...
Nobody likes them.
En als je vaker dan 20 keer op een avoid list komt met een echt geldige reden vind ik dat je een klap met de banhammer verdiend.
Tja, klinkt theoretisch gezien zeer aantrekkelijk, maar in de praktijk zal dit niet erg nuttig zijn.

Als hij op Xbox Live of PSN speelt, heb je al snel 1 miljoen spelers in jou regio (Europa). Dan kan iedereen hem wel avoiden, maar om ze dat allemaal te laten doen.. succes.

Verder is de speler 'flaggen' (zoals hieronder al ergens is genoemd) wel een goede optie zijn. Echter zal iemand die vele malen beter is dan andere spelers in de lobby ook worden geflagged omdat hij niet te verslaan is. Dat is een groot nadeel van dat systeem.

We zullen moeten afwachten hoe deze game gaat verkopen, ik neem aan dat die gewoon weer verkooprecords zal vestigen. Aangezien veel mensen de game met 'call of duty' of 'modern warfare' snel zullen kopen.
Anoniem: 395895 @Batiatus30 mei 2011 16:48
Echter zal iemand die vele malen beter is dan andere spelers in de lobby ook worden geflagged omdat hij niet te verslaan is.
Zoals je eerder ook aangeeft niet iedereen zal de optie snel gebruiken.
Maar als jij dat soort personen avoid omdat je het gewoonweg oneerlijke competitie vind.
Eigen keus je kan natuurlijk ook gewoon zoeken op ranked matches dat je alleen spelers van je eigen rang tegenkomt (volgens mij niet mogelijk in CoD)
zo iets bestaat al... op xbox tenminste:
avoided player en prefered player
Je kan zelfs een reden geven waarom je hem/haar avoid of prefered.

als je op iemand zijn player card kijkt kan je submit player review
(als het goed is) doen en daar kan je dat dan aangeven. Daarnaarst kan je ze ook nog altijd reporten met de hoop op een ban.
Anoniem: 395895 @WeedTiger30 mei 2011 16:40
De reactie was bedoeld voor de pc versie en dat de 360 dat heeft weet ik..
Gebruik hem vaak genoeg voor cheatertjes op reach en black ops.
En de 12 en 13 jarige
Je kunt beter dan gebruik maken van de "friends & party only" setting. Dan hoor je alleen je maten. Of nog beter, gewoon een goede MP game zoals BF spelen. Ben na MW2 overgestapt, denk niet dat ik ooit nog zal terug keren. Het is gewoon zonder twijfel een betere ervaring.
Ze zouden de mute optie juist een unmute optie moeten maken. Dan hoef je alleen maar je vrienden te unmuten. Scheelt volgens mij een hele hoop ergernis. Naast die 12/13 jarigen hoef ik die Spanjaarden, Italianen, Fransen en Duitsers ook echt niet in-game te horen.
Ook een goede ontwikkeling dat MW3 dedicated servers krijgt! Zelfs op PS3 en Xbox. Doordat ze dedicated servers krijgen, vraag ik me wel af of alles gratis zal zijn en niet dat je per maand moet betalen, dat zou het spel behoorlijk bederven.
Waar haal jij vandaan dat er decicated servers komen? Als je een bron hebt hoor ik het graag. In dit artikel hierboven lees ik het in elk geval niet terug, en als ik even op Google News zoek, vind ik dit erover:

Modern Warfare 3 vs. Battlefield 3: the difference is in the PC
We certainly won't be getting dedicated servers (...)
En daarnaast in other news ook nog dit. :(
Call Of Duty: Modern Warfare 3 To Feature Subscription "Elite" Service
Activision Blizzard Inc. plans to launch an online service called Call of Duty Elite this fall that will work with the next major edition of the game, "Call of Duty: Modern Warfare 3," and future installments of the hyper-realistic combat-simulation game. In a move industry executives describe as a first, Activision plans to charge a monthly subscription fee for the service, which will provide extra content that isn't offered on game discs sold in stores, including downloadable map packs that give players new "Call of Duty" levels to play.

Activision executives said they haven't yet figured out how much to charge for the service, but they expect the cost to be less than fees for comparable online-entertainment services, such as a $7.99-a-month Netflix Inc. movie subscription. Portions of the service will be free, including features inspired by Facebook Inc. that will let "Call of Duty" players meet for online gun battles with others who share various affiliations and interests.
Oftewel, de DLC voor MW2 was al niet goedkoop, zeker niet als je de prijs optelt bij de aankoopprijs van het spel zelf, maar in MW3 ga je voor map packs nog meer betalen, want je zult wel geen abonnement voor 1 of 2 maanden af kunnen sluiten gok ik zo. Daarnaast vraag ik me af of je dan ook echt elke maand wat krijgt, of dat je 12 maanden abonnement kunt gaan betalen voor 2 of 3 mappacks.

Over de trailer: er was toch al een trailer eind 2009? :P
http://www.youtube.com/watch?v=A5tRNs2X5Q4
Ben benieuwd of ze daar nog elementen uit gaan gebruiken. ;)

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 22 juli 2024 16:24]

iig ik ben het er totaal niet mee eens dat elk jaar weer een nieuwe CoD uit komt..

Laten ze is ff wat langer doen dan 1 jaar voor ze een nieuwe game er in knallen en dan ook wanneer ze iets vernieuwends hebben en dan niet zombies van treyarc gaan copy pasta...
Vertel dat de aandeelhouders even. Overigens werken er vaak verschillende teams aan meerdere CoD's tegelijk. Ga er dus maar vanuit dat TreyArch volgend jaar ook weer met een Call of Duty game aan komt zetten... ;)
Raak CoD een beetje beu sinds MW2 speel ik alleen nog maar MW1 omdat de rest gewoon bucht is en veel te veel hackers er op zitten in vergelijking met MW1
Tja, dat is het nadeel voor de gamers, maar dat merken de aandeelhouders ter zijnde tijd wel. En daarbij zijn er (helaas) genoeg zielen de game 'hoe dan ook' kopen.
Lijkt meer op een spin-off van zombie mode...anyhow...treyarch is toch beter!
Vind jij, ik vind black ops het slechtste deel tot nu toe in de CoD reeks sinds 4.
Hoewel WaW zombies bevatte was er weinig verbetering/ nieuw.
En black ops zit amper iets nieuws in, behalve (weer) een verbeterde zombie mode.
Wellicht is Blops niet naar ieders smaak. Toch wordt deze nog door miljoenen mensen gespeeld.... Dat zegt eigenlijk genoeg.

Er zijn vele redenen waarom deze spelserie het goed blijft doen, maar voor mij zijn dit de belangrijkste:

-Het is een toegankelijk spel;
-Verschrikkelijk goed gebalanceerd;
-De game modes zijn duidelijk: iedereen weet wat ie moet doen;
-Wapens en equipment zijn tof (motion sensor, tactical insertion);
-De actie is rete snel;
- Goede graphics.

Ik begijp dan ook niet al die hangende-platen hier de het maar hebben over "innovatie".

Innovatie in first person shooters is vrijwel onmogelijk.

En innovatie van CoD is zeker niet voertuigen. Buiten de killstreaks zal je deze echt niet gaan vinden. Voorkomt ook veel te grote maps waarin je lang zoekt naar de vijand.

Het zullen vooral de kleine dingetjes gaan zijn... zoals de variable zoom sniper scope, face paint, clan & emblem tags op je wapen.

Dit soort verbeteringen zullen we ook in MW3 gaan zien. Variaties op het bekende. En uiteindelijk heel begrijpelijk, want kijkend naar de verkopen en het online gebruik, vindt het spel gretig aftrek bij het game publiek en werkt het dus!

Ik ben benieuwd naar de special edition.... Misschien zit er wel een jet-pack bij! :+

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 22 juli 2024 16:24]

Wellicht is Blops niet naar ieders smaak. Toch wordt deze nog door miljoenen mensen gespeeld.... Dat zegt eigenlijk genoeg.
Laten we het even omdraaien. Miljoenen zijn terug gegaan naar MW2.... Dat zegt eigenlijk genoeg.
Er zijn vele redenen waarom deze spelserie het goed blijft doen, maar voor mij zijn dit de belangrijkste:

-Het is een toegankelijk spel;
-Verschrikkelijk goed gebalanceerd;
-De game modes zijn duidelijk: iedereen weet wat ie moet doen;
-Wapens en equipment zijn tof (motion sensor, tactical insertion);
-De actie is rete snel;
- Goede graphics.
- Toegankelijkheid heeft niets met kwaliteit te maken, enkel met de grootte van het potentiële publiek.
- Ik heb niets anders gehoord dan klachten over de balans, net als bij iedere andere shooter.
- Ik weet niet welke standaard jij erop nahoud, maar de graphics van blobs zijn voor de PC ongeveer 5 tot 6 jaar oud. Niet echt om over naar huis te schrijven.

De werkelijk rede waarom COD het nog steeds goed doet is dezelfde rede waarom FIFA nog steeds goed verkoopt ieder jaar. De gemiddelde gamer is een idioot die graag meerdere keren voor hetzelfde betaald, veel te hoge prijzen accepteert, en met zeer kleine veranderingen en verbeteringen genoegen neemt.
Ik begijp dan ook niet al die hangende-platen hier de het maar hebben over "innovatie".

Innovatie in first person shooters is vrijwel onmogelijk.

En innovatie van CoD is zeker niet voertuigen. Buiten de killstreaks zal je deze echt niet gaan vinden. Voorkomt ook veel te grote maps waarin je lang zoekt naar de vijand.

Het zullen vooral de kleine dingetjes gaan zijn... zoals de variable zoom sniper scope, face paint, clan & emblem tags op je wapen.

Dit soort verbeteringen zullen we ook in MW3 gaan zien. Variaties op het bekende. En uiteindelijk heel begrijpelijk, want kijkend naar de verkopen en het online gebruik, vindt het spel gretig aftrek bij het game publiek en werkt het dus!

Ik ben benieuwd naar de special edition.... Misschien zit er wel een jet-pack bij! :+
Het is ironisch dat je eerst zegt dat innovatie vrijwel onmogelijk is en daarna killstreaks noemt. Daarbij zijn er meer dan genoeg innovatieve veranderingen te noemen. Denk aan vechten in 0G, RPG elementen, destructible environments, jet-packs(?!), regenerating health, etc. Het is dus echt onzin dat er niet geïnnoveerd kan worden.

Ik hoop dat met de massale verschuiving terug naar MW2 ook een stukje bewustwording is gekomen over de kwaliteit van COD. Hopelijk zullen bij MW3 in ieder geval een paar miljoen mensen wel twee keer nadenken voordat ze blind tot aankoop overgaan.
"Innovatie in first person shooters is vrijwel onmogelijk. "

Onzin, kijk maar naar Half-Life 2.

Elke CoD/MW is gewoon een uitbreiding op de vorige game, die opnieuw aan volle prijs wordt verkocht. Elk nieuw element dat ze toevoegen wordt bovendien gekopieerd uit andere bestaande games.
Wellicht is Blops niet naar ieders smaak. Toch wordt deze nog door miljoenen mensen gespeeld.... Dat zegt eigenlijk genoeg.
Op steam staat MW2 standaard boven BO, qua aantallen spelers... Dat zegt ook wel wat vind ik
Innovatie in first person shooters is vrijwel onmogelijk.
Zeg nooit onmogelijk, er zijn genoeg shooters die zich onderschijden van de rest
Anoniem: 326505 @Sinester31 mei 2011 00:30
Op de xbox en ps3 is dat absoluut niet het geval.
Op steam staat MW2 standaard boven BO, qua aantallen spelers... Dat zegt ook wel wat vind ik.
Zou dat ook niet kunnen komen doordat MW2 ouder is en dus al meer mensen het hebben?

Ik vind Black Ops op dit moment echt wel leuker om te spelen. Ik vond de gameplay van MW2 ook heel erg vet, maar het gebrek aan dedicated servers is gewoon echt een gemiste kans waardoor het weer een beetje verpest werd. Sowieso duurde dat zoeken af en toe veel te lang; het hele nut ervan dat beloofd werd dat je daardoor bij mensen ingedeeld werd die ongeveer dezelfde skill hadden, daar kwam niets van terecht, en cheaters en irritante mensen (gameplay verneuken of juist alleen maar schelden en zeiken) worden zelden of nooit gekickt, en bannen gaat volgens mij al helemaal niet in dat systeem of IW moet ze gewoon van de masterserver (uit de hele multiplayer dus) bannen, maar dat zal wel zelden of nooit gebeuren.

Ik heb Black Ops pas net binnen, ik heb het pas 1 avond zitten spelen, maar ik merk nu al dat de sfeer op de servers veel leuker is; er komt sowieso veel minder "chat" langs wat vaak toch voor 95% alleen maar uit gezeik en gezeur bestaat. Het kan aan de server liggen waar ik op zat, maar goed dat is dan meteen het voordeel van dedicated servers. Iemand maakt een server en stelt zijn eigen regels en handhaaft die ook door zonodig mensen te kicken. Dan weet je waar je aan toe bent (sowieso in MW2 waren er in de praktijk eigenlijk helemaal geen (gedrags)regels, of althans daar was niets van te merken). En dan heb je ook iets meer zekerheid als mensen echt gaan lopen zieken, dat er ook wat gebeurt. En bovendien valt er dan ook wat te kiezen. Als op een bepaalde server de sfeer of juist de te strenge regels je niet aanstaan, dan weet je ook waar je wel/niet moet terugkomen; in MW2 had je daar helemaal geen invloed op.

Verder ben ik wel benieuwd hoe het in MW3 allemaal wordt, meer zoals MW2 of zoals MW3, of een combinatie. Overigens weet ik nog niet zeker of hem weer ga kopen, ik heb Black Ops net binnen, en MW3 moet dan wel heel veel toevoegen of beter/mooier zijn wil ik die ook meteen weer gaan kopen.
Nou zei ik dat ook ook toen ik MW2 gekocht had en Black Ops werd aangekondigd. ;) Maar uiteindelijk bleek MW2 toch wel wat nadelen te hebben (zie hierboven) waardoor ik nu blij ben dat ik B.O. gekocht heb.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 22 juli 2024 16:24]

Wellicht is Blops niet naar ieders smaak. Toch wordt deze nog door miljoenen mensen gespeeld.... Dat zegt eigenlijk genoeg.

Er zijn vele redenen waarom deze spelserie het goed blijft doen, maar voor mij zijn dit de belangrijkste:

-Het is een toegankelijk spel;
-Verschrikkelijk goed gebalanceerd;
-De game modes zijn duidelijk: iedereen weet wat ie moet doen;
-Wapens en equipment zijn tof (motion sensor, tactical insertion);
-De actie is rete snel;
- Goede graphics.

Ik begijp dan ook niet al die hangende-platen hier de het maar hebben over "innovatie".
Dan zou je wellicht eens elke CoD game onder de loep moeten nemen, dan zie je het gauw genoeg dunkt mij. Er wordt niets verbeterd aan de game, zowel qua gameplay niet als grafisch niet, dus er is genoeg te innoveren voor CoD. BO is bijvoorbeeld gemaakt met een oudere engine dan waar MW2 mee gemaakt is, alleen wil niemand dat zien of geloven, want de graphics zouden beter zijn dan MW2... Hoezo de marketing afdeling levert slecht werk af? ;)
Innovatie in first person shooters is vrijwel onmogelijk.
Yeah sure, kijk maar eens naar BF2 en het aankomende BF3, dan weet je denk ik wel voldoende. EA verbeterd de realiteit tenminste, iets wat men bij TreyArch (TA) en Infinity Ward (IW) nog moet leren. Zij (TA en IW) lurken (helaas!) ook voort op verouderde technieken, iets wat EA voor BFBC2 en BF3 niet heeft gedaan. ;)
En innovatie van CoD is zeker niet voertuigen. Buiten de killstreaks zal je deze echt niet gaan vinden. Voorkomt ook veel te grote maps waarin je lang zoekt naar de vijand.
Als je zo graag met voertuigen wil kunnen 'spelen' (ipv ze alleen te kunnen gebruiken tijdens een killstreak reward), dan zit je bij CoD sowieso aan het verkeerde adres, bij CoD is alles gewoon zoveel mogelijk op de man, met (vrij) kleine kaarten, bij Bad Company 2 en het aanstaande Battlefield 3 is dat niet. Ook kun je in die games gewoon veel beter met voertuigen 'spelen'. ;)
Het zullen vooral de kleine dingetjes gaan zijn... zoals de variable zoom sniper scope, face paint, clan & emblem tags op je wapen.
En wat voor meerwaarde heeft dat? Daar zit ik niet op te wachten, ook een variabele zoom voor scopes niet.
Dit soort verbeteringen zullen we ook in MW3 gaan zien. Variaties op het bekende. En uiteindelijk heel begrijpelijk, want kijkend naar de verkopen en het online gebruik, vindt het spel gretig aftrek bij het game publiek en werkt het dus!
Ik mag hopen voor MW3 dat het er inderdaad in komt te zitten, anders houdt het waarschijnlijk op met de alsmaar durende verkopen van CoD games in het algemeen. De koe geeft dan geen melk meer, wellicht poeder... ;)

EDIT: Jammer dat de fanboys niet tegen wat kritiek kunnen... ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 16:24]

Anoniem: 326505 @CH4OS30 mei 2011 22:58
EDIT: Jammer dat de fanboys niet tegen wat kritiek kunnen... ;)
Jammer dat de battlefield fans zich altijd in het nauw gedreven voelen als het over cod gaat waardoor ze zich verplicht voelen om te posten: Deze game wordt kut. Ik ga battlefield halen.
BO is bijvoorbeeld gemaakt met een oudere engine dan waar MW2 mee gemaakt is, alleen wil niemand dat zien of geloven, want de graphics zouden beter zijn dan MW2... Hoezo de marketing afdeling levert slecht werk af? ;)
Black Ops ziet er op sommige onderdelen echt wel net weer even wat mooier uit dan MW2. Verder vind ik het graphics issue nogal een loze discussie; het is gewoon mooi, klaar, en verder draait het mij vooral om de gameplay. So what als het in de ogen van sommige mensen niet veel van MW2 verschilt. De gameplay en ook de look & feel is net weer ff wat anders en genoeg mensen vinden het schijnbaar leuk, net als ik.
Yeah sure, kijk maar eens naar BF2 en het aankomende BF3, dan weet je denk ik wel voldoende. EA verbeterd de realiteit tenminste, iets wat men bij TreyArch (TA) en Infinity Ward (IW) nog moet leren. Zij (TA en IW) lurken (helaas!) ook voort op verouderde technieken, iets wat EA voor BFBC2 en BF3 niet heeft gedaan. ;)
Wat bedoel jij met verouderde technieken, en sowieso wat definieert "verouderd". Het ziet er toch mooi uit en het is erg leuk om te spelen (nou ja misschien niet in *jouw* ogen) dus wat maakt het dan uit?
EDIT: Jammer dat de fanboys niet tegen wat kritiek kunnen... ;)
Jammer dat sommige fanboys, maar daar hoor ik gelukkig niet bij, het nodig vinden om hun eigen voorkeur voor een bepaald game/merk/apparaat duidelijk te maken door *andere* dingen af te gaan zeiken op argumenten die eigenlijk puur over persoonlijke smaak gaan.
Anoniem: 326505 @RagingR231 mei 2011 10:52
Jammer dat sommige fanboys, maar daar hoor ik gelukkig niet bij, het nodig vinden om hun eigen voorkeur voor een bepaald game/merk/apparaat duidelijk te maken door *andere* dingen af te gaan zeiken op argumenten die eigenlijk puur over persoonlijke smaak gaan.
Hulde _/-\o_
Ben het eigenlijk helemaal eens met jobby.

En innovatie ? Nou gezien ze al het meest voor de hand liggende en vergezochte zowat al gedaan hebben sinds doom tot nu. Is het meer een kwestie van wat voor potpoery aan features ze nu weer bij elkaar gooien.
En zoals altijd vallen bepaalde keuzes je beter en andere weer niet. En gamers verschillen nu eenmaal daarin dus heb je groepjes en voor ieder wat wils. Genoeg games. En multimiljoenen gamers verdeel over zooi platformen.

Voor mij geld wat ik online ga spelen zal eerder onze thuis "clannetje" bepalen.
Zoals bij velen hun vriendenkring wat daar gangbaar is geworden.

Ik koop ze allemaal voor de Singleplayer op PC.
Online op PS3, hangt ervan af naar wat we overstappen na Blackops.
Blij dat je het met me eens bent, maar doe maar gewoon Jobbie, hoor... :)
Anoniem: 251423 @Abeltje13030 mei 2011 15:26
Daarintegen was Black Ops niet zo broken als MW2. Sure de AK47u is erg sterk, maar zoiets awfuls als akimbo shotguns is er niet meer.
Daarintegen was Black Ops niet zo broken als MW2. Sure de AK47u is erg sterk, maar zoiets awfuls als akimbo shotguns is er niet meer.
Niet zo broken!? haha.. dat spel was niet eens fatsoenlijk te spelen het eerste half jaar!
Akimbo shotgun zit er nog in, de hs-10. Maar deze is lang niet zo sterk als de akimbo 1887.

Maar waarom iedereen de aku zo sterk vind, snap ik niet. Tuurlijk, het is de beste submachine gun, maar de meeste assault rifles zijn sterker dan de aku.

De aku is close range een 3 hit kill en op long range een 5 hit kill. De assault rifles zijn een 3 hit kill close en 4 op long range. Daarbij is de fire rate van de aku even hoog als die van de langzaam vurende assault rifles (ak, commando). Dus de meeste assault rifles zijn sterker dan de aku. De aku is wel erg sterk met rapid fire, maar dan is hij long range echt belabberd.

Dus ik snap niet waarom iedereen zo zeurt over de aku...
AK74 is de M4 tegenhanger. Dus zou eigenlijk vooral op range veel krachtiger zijn dan elke SMG zelfs de P90 en MP5. Omdat het een karabine.
Een verkorte asault rifle met dus rifle ammo.

AK74 met extended mag gebruik ik soms op summit.
Anoniem: 326505 @SG31 mei 2011 10:56
Maar het is een submachine geweer, dus moet hij minder krachtig zijn op lange afstanden (in het spel althans). Anders krijgen we weer hetzelfde verhaal als met de ump in mw2 (3 hit kill op iedere afstand).
Anoniem: 326505 @Abeltje13030 mei 2011 21:42
Zullen we even vergelijken?

Treyarch vs Infinity ward

IW: MW1 vs MW2
- customisable killstreaks
- death streaks
- secondaries die als primary's gebruikt kunnen worden ( :? )

Treyarch: WaW vs BO
- cod points
- niet meer grinden voor attachments
- wager matches
- theater mode
- (voor mij een van de belangrijkste) SPLIT SCREEN ONLINE!

Treyarch heeft met black ops meer toegevoegd aan cod sinds cod 4 dan IW. Buiten dat heeft treyarch goed geluisterd naar de community en veel dingen waarover geklaagd werd er uit gehaald (wat mijns inziens de reden is waarom black ops slecht gevonden wordt, maar daar kom ik op terug).

- Noobtubes zijn erg generfed en heeft flak jacket als perfecte couter.
- Quickscopen gaat niet meer zo gemakkelijk (met de laatste patch zijn de snipers in bops weer useful geworden).
- Death streaks er gelukkig uit.
- Eindelijk geen stopping power of juggernaut meer.
- De chopper gunner is veel minder powerful (ja, spawnrapen kan nog steeds maar je bent binnen tenminste veilig)
- Killstreaks stacken niet meer
etc.

Ze zijn echter 1 ding vergeten. Iedereen die deze "exploits" gebruikte, vind natuurlijk niets aan black ops. Het komt nu veel meer aan op gun skill. De mensen die de "exploits" gebruikt hebben sowieso geen gun skill, dus dan geven ze black ops maar de schuld...

Nee, Treyarch heeft voor mij met black ops IW van de troon gestoten.

edit: voordat mensen gaan zeggen dat ik nog wat vergeten ben, dat kan kloppen. Ik heb de meest voor de hand liggende dingen maar even genoemd.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 326505 op 22 juli 2024 16:24]

nagels en koppen enz
Juggernauts zaten ook al in MW2. en waren op z'n minst gezegd aardig lastig. ;)

Survival modus is eigenlijk de modus die nog ontbrak in CoD. Gears of War en Halo hadden het al heel lang. Het enige wat er mee te vergelijken valt is de Zombie modus in o.a. WaW en Blops.
Ik ben wel benieuwd. Zeker als ze het ook online co-op maken met lobies. Spec Ops was wel co-op, maar niet via online lobies...


Ik verwacht dat ook dit spel weer erg goed gaat zijn en groot gaat worden. CoD is sowieso de koning van de online multiplayer en denk dat dat met dit deel niet bepaald zal veranderen. Ook niet gek, want het is erg leuk. Doordat de actie zo snel is, is het erg verslavend en krijg je veel het "nog één potje" gevoel.

Verder moet ik zeggen dat de hoeveelheid gillende 12/13 jarige mij heel erg meevalt. In Blops kom ik ze eigenlijk zelden tegen. Je hoort meer van die 16/17 jarige pubers die zichzelf helemaal tegek vinden. Gelukkig heb je daarvoor de muteknop! :D
Hoewel die juggernauts gewoon lompe soldaten in EOD explosievenpakken rondsjouwden wat fysiek in die manier/snelheid vrijwel onmogelijk is, waren ze idd vrij lastig, echter een goede headshot of twee met een sniper en het was over en sluiten. Lastige was dat je ze soms opeens voor je tegenkwam.


Het mooie van de COD serie is is dat het zo toegankelijk is, even een paar potjes kan gewoon. Het heeft een lage instapwaarde maar ook zeker een behoorlijke groeicurve in skill. Echter daardoor mis ik de echte samenwerking die je bij de battlefield serie wel hebt te veel.
Het mooie van de COD serie is is dat het zo toegankelijk is, even een paar potjes kan gewoon. Het heeft een lage instapwaarde maar ook zeker een behoorlijke groeicurve in skill. Echter daardoor mis ik de echte samenwerking die je bij de battlefield serie wel hebt te veel.
Zo toegankelijk is CoD ook weer niet, (De MP) want als nieuweling die niet met regelmaar online shooters speeld, word je echt keihard afgeslacht online, Plus dat gasten die het meer spelen gewoon over betere gear beschikken
(ik heb het hier over de PC versie)
Anoniem: 326505 @Sinester30 mei 2011 21:17
Gasten die meer spelen beschikken over meer gun skill dan betere gear. Ze hebben er zo over nagedacht dat op vrij lage levels al zeer goede wapens beschikbaar zijn (famas lvl 14, aku lvl 17, galil 21?). Dit zijn de wapens waar het meeste mee gespeeld word. Niet alleen omdat ze vroeg beschikbaar zijn, maar vooral omdat het goede wapens zijn.
man je leveled nog sneller op dan dat je level up kan zeggen de eerst 10 levels. Je kan vrij snel wennen aan de game, iedereen die een beetje kan richten maakt genoeg kills om vrij snel door te groeien. De maps zijn natuurlijk wel iets wat je moet leren met de tijd maar dat is altijd zo.
Betere gear zegt vrij weinig, evenals max level.
Ik ben het eens met Sinester, CoD MW2 was als je begon altijd heel vervelend vooral als je nog nooit een FPS in die genre hebt gespeeld. Maar algemeen heeft men best wel snel door hoe je het kan overleven in de CoD spel wereld, met een paar goed samengestelde classes kwam je al een heel eind. Bijv. Noobtube, Knifef@g, rocket/granadespammer, gaymores. Dus overal had je niet veel FPS skills nodig je moest gewoon trucjes verzinnen.

Met zijn 2e was het nog leuker in MW2, dan kon je nukeboosten enzo, goede oude tijd.

de conclusie: MW2 is leuk voor de doorsnee gamer, maar als je een goed gebalanceerd FPS wilt, dan zou Battlefield een betere keuze zijn vind ik.
Ik ben het meer eens met jan doedelmans, je begind met juist het betere spul. Wat je vrijspeeld is meer iets wat beter past bij je speel stijl past
Sommige gamers blijven een goede begin wapen gebruiken.

De hoog gelevelde heefd meer keuze maar niet zozeer betere wapen. Wel mogelijk iets wat beter by zijn speelstyle past.

Ik denk dat gamers met lage skill niveau eerder online mijden. En al helemaal teambased.
Je wilt vooral niet de zwakste shakel zijn in team verband.

Een toevoeging die juist hierop inspeeld is combat training.
Epic heefd al feedback gehad dat nog veel meer gamers online games juist offline spelen tegen bots. Soms coop play.

Dus bo combat training en mw2 specialops spelen daar goed op in.
Dan vind ik de splitscreen mode van rainbow six toch echt even wat toegangkelijker sommige spec ops modussen waren goed pittig zelfs voor de beginnende spelers.
Juggernauts hoor je altijd ruim van te voren door een soort van diep gebrom. Als je de juiste tactiek heb dan zijn ze vrij simpel, lekker flashen, headshotten enz.
"Hoewel die juggernauts gewoon lompe soldaten in EOD explosievenpakken rondsjouwden wat fysiek in die manier/snelheid vrijwel onmogelijk is"

Ik heb nooit CoD MW2 gespeeld en heb geen idee wat juggernauts zijn.
Zijn het robots ofzo, die 'lompe soldaten in EOD explosievenpakken' vervoerden?
Dat maak ik namelijk op uit je post.
Battlefield is eigenlijk altijd de multiplayerkoning geweest. Er is nooit echt een (goede) singleplayer, maar de multiplayer is uren aan een stuk genieten.
Eens. En met BF3 lijkt aan de singleplayer ook goed gedacht te worden ;) Exited? :D
BF3>MW3 Imo, aan de trailers te zien.
Ik wil geen fanboy war starten maar je moet gewoon toegeven dat de trailers van bf3 er gewoon 1000x beter uitzien, de animaties van de mannetjes is ook 100x beter.
Eigenlijk is het meer.

BF3 is een andersoort FPS dan MW3.

Als ik bf en BC en COD ga vergelijken.
Dan is het meer bc vs cod
bf vs socom vs mag.
En dan heb je nog elke milsim.

Ik ben calsual online gamer die zonder verplichtingen wat online wil knallen. En dan is geforceerd teamplay verstikken.

Zo snap ik dat anti camper gedoe in BF2 niet. Sniper is niet markman in squad verband maar een recon unit van hooguit 2. Spotter en longrange marksman. En die werken stealthy en dus camping.

Daarnaastis BF3 meer vooruit strevend en zal ook een moderne game engine voor PC gebruiken.
BF3 koop ik voor PC singleplay only.
MW3 koop ik voor PS3 online play en PC voor singleplayer.

Ik speel van onrail shooters tot milsim_games.
Anoniem: 147126 @SG30 mei 2011 22:56
Dat anti camper gedoe in BF2 komt omdat BF2 een teamplay spel is, en campers over het algemeen heel weinig bijdragen aan de rest van het team en alleen voor hun eigen hoge K/D ratio gaan. Aka egoïsten dus.
Plus je kan prima in de frontlinie sniperen, juiste plek kiezen, beetje goede aim en gaan!
Natuurlijk is het qua gameplay anders maar het blijven twee van de grootste online shooters op hoofdzakelijk de pc dan. Dat er tussen deze twee gekeken word is dan ook niet raar. Bad company gaat dan ook idd meer de kant van cod op dan battlefield 2 of 3 zal zijn, maar ook in cod is tactiek erg handig.
Sniper is een recon class. Campen en spotten en belangrijke doelen uitschakelen.
Maar dat is meer zoals milsims dat doen. Meer zoals het in reallife ook uitgevoerd wordt.

Squadbase is geen sniper maar een destinated markmen.
Dat is vaak een assault rifle met acog scoopje. Of instap sniper rifle. Maar semi auto 7.62 met lowpower scoop. voldoet.

Vind de G11 met lowpower scoop genoeg range hebben. Leuk en effectief multirange wapen.
Gezien short range vaker voorkomt in die kleine mapen dat je eens een keer echt zon highpower scope kan benutten. Tja dan mis e een kill of twee. Maar haal je toch vaker de vele close encounter binnen.

Wel vind ik dat MW2 echt van de mappen heefd waar je wat meer aan een sniper scout recon class kan hebben.

In COD Snipen nou nee DMR ja.
MW2 sommige map van die sniper counter sniper battles. Dat mis ik wel. De map waar vaak zowat iedereen DMR of sniper is.
Anoniem: 326505 @SG30 mei 2011 21:21
Eindelijk iemand die begrijpt dat cod en battlefield niet zomaar te vergelijken zijn. Het zijn totaal andere shooters met een compleet andere soort gameplay. De een vind het snelle van cod leuk, de ander vind het rustige, van cover naar cover, van battlefield leuk.
Anoniem: 398428 @Abeltje13030 mei 2011 15:04
Ik vondt MW2 spec ops vele malen leuker dan die zombie mode. Die vindt ik eigenlijk maar saai. Kan dan wel meer replay value hebben maar als ik er na een kwartier al op uitgekeken ben doe mij dan maar liever een goede ervaring die eenmalig leuk is. Overigens heb ik die coop spec ops echt veel gespeeld.
Zeker nog nooit een wapen gepack-a-punched?
Anoniem: 58485 @Abeltje13030 mei 2011 17:13
Left 4 dead survival modus. Niet spectaculair origineel dus.
SpecOps heb'k uuuuren gespeeld met een vriend..
Geen idee of survival mode ook zo leuk wordt.. altijd maar dezelfde waves lijkt me aardig snel vervelen.
Leuke van die specops missies was nou net dat je vanalles moest/kon doen.. van chopper gunner tot sniper tot racen met de snowscooters.
Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als zombies naar mijn idee zoals met Blackops en/of WaW. Gewoon solo of met meerdere in een gebied staan en w8e tot de waves met enemies komen en je doodknalt.

Wat ik overigens een leuke spelmode vind hoor dus ben blij als ze dat er in doen.
Ik herken hier het speltype Invasion van Unreal Tournament weer in. Zo zal iedereen wel ergens iets herkennen.

Ik vond dit overigens ook een leuke spelmode in UT2003. Eén voor allen en allen tegen één.

In this game type, players band together to defend against waves of incoming monsters -- including many of the monsters from the original Unreal. Players cannot respawn if they die during a wave, but as long as one player makes it to the end of a wave alive, everyone respawns for the next wave.

Vooral dat laatste maakte het leuk, iedereen die al dood was, kon dan mooi de laatste overgeblevene(n) aanmoedigen. En zo konden zelfs de slechte spelers nog eens ver komen.

Edit: extra info over speltype Invasion toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Lucky-Shirt op 22 juli 2024 16:24]

Anoniem: 382855 30 mei 2011 15:15
Tja, leuk maar niet echt een nieuwspost waard (vind ik). Dit zit standaard (zoals anderen al zeggen) in bijna elke game. Vooral in Section 8: pre vind ik het een leuke modus, in cod ben ik het zombie/ai-komt-op-je-af-in-grote-getalen gedoe echter wel zat.

Verzin eens wat nieuws alsjeblieft. Ik hoop dat er competitief meer ondersteuning komt ipv eeuwig kopers te lokken met nutteloze functionaliteiten.. Zie vooral black ops.. de nieuwe gamers vinden alles geweldig terwijl de die-hards er geen zak aan vinden, en de die-hards zorgen na de big-sale dat andere mensen het spel nog kopen. Zie MW1, vaak genoeg bij de mediamarkt in de top 10 van games (PC).. zelfs in 2011! Dat zegt toch wat, niet? Terwijl MW2 amper wordt gekocht nog.. Dat levert activision ook veel geld op..
Dat komt omdat ze de servers niet meer modable maken, bij cod4 zijn er nog zat spelers online omdat er enorm veel mods zijn. Zombie mode in cod4 is 100x beter als zombie mode in black ops gewoon omdat het een user-base mod is waar veel creatiever mee te werk is gegaan. Als de game developers de multiplayers zo gaan blijve verknoeien door de servers te blijve onderdrukken, gaan we later maar max. 3 maanden een shooter spelen voor we het zat zijn. Daarom zijn er ook die leveling-systemen gekomen en unlockables om de spelers langer te laten spelen zonder mods etc.
Het hangt allemaal gewoon aan 1 rood draadje dat niet meer gaat eindigen de goeie oude tijden van UT2004, cs 1.6, css en bf2 gaan NOOIT meer terugkomen spijtig genoeg, dat was de tijd waar je echt hooked kon geraken aan een shooter door die geniale mods zonder dat verkrampte leveling geknoei.
Zeggen er nu mensen dat Black Ops een goede game is??? |:(


Vorige week nog geprobeerd met ze 3en Zombies te spelen en die zooi crashte gewoon elke keer weer!

Dat het zo goed verkocht is, is omdat veel mensen zoals ik er veel van verwachtte en daardoor gelijk het spel hebben gekocht.
Ach ja, voor het geld wat je aan COD uitgeeft koop je vele geweldige games. Mensen willen echter altijd maar hetzelfde. Ze roepen heel hard dat ze innovatie en plezier willen maar in het echt willen ze elke keer die zelfde oude kut zooi waar ze vervolgens over lopen te zeuren.

Nouja, heb het iig wel gezien. Was een enorme COD fan maar MW2 was zo'n ontiegelijke troep. Vervolgens dat schandalige activision verhaal. Nope, lesje geleerd, er gaat geen cent meer hun kant op totdat ze aantonen dat ze goede games kunnen maken en niet alleen bestaan om hun klanten af te zetten.

En nu gewoon lekker kijken hoe ze precies hetzelfde met COD doen als wat ze met hun muziek en skateboard producten hebben gedaan. De echte grap is hoe nu al te voorspellen is dat sites zoals Eurogamer dit "the best thing since sliced bread" gaan verklaren. Het is geweldig hoe satirische/sarcastische reviews zoals ZP nog de enige zijn die een klein beetje te vertrouwen zijn.
Goede zet van de makers van MW3, zo heb je teminste ook nog wat goede oefening vóór dat je de Multiplayer gaat spelen. :)
Oftewel precies hetgeen wat ook in Gears of War 2 zit (Horde), wel zeer vermakelijk om met 2/3 maatjes het op te nemen tegen de computer.
Kan je even oefenen voordat je meteen helemaal het lazerus wordt geschoten :P
En das ook niet erg goed voor je total score.
Altijd leuk zo'n survival mode, ook een goede plek om je multiplayer maps (gedeeltelijk*) te leren kennen. Alleen de vraag kan je met alle wapens spelen of is het weer unlocken gelijk bij MW2, of een voorgedefinieerde set wapens die random verspreid liggen in een start gebied.
Maar in ieder geval hoop ik dat je dit met VEEL tegelijk kan doen, lijkt me vet om met 16+ man een huis te verdedigen tegen hordes van juggernauts. Lekker vet om eens met een clan te doen en dan met Teamspeak of Ventrillo ofzo lekker met elkaar kletsen en om versterking roepen.

Om de herspeelbaarheid te verhogen zouden ze (aangezien het toch online is) een soort van scoreboard bijhouden met de beste teams en eventueel ook individuele scoreboards voor zij die echt een uitdaging zoeken.

Maja we zullen moeten wachten tot we meer info hier over krijgen.

*gedeeltelijk aangezien als ze in vlagen komen ik betwijfel of je de hele map gaat aflopen aangezien dat een regelrechte suicide mission is.

Edit: typo's

[Reactie gewijzigd door Wild Fox333 op 22 juli 2024 16:24]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.