Call of Duty: Modern Warfare 3 Multiplayer

Extra spanning

Wie had kunnen denken toen uitgever Activision in 2003 een spel genaamd Call of Duty op de markt bracht, dat er acht jaar later duizenden gamers en journalisten vanuit alle windstreken naar Los Angeles zouden vliegen voor een evenement dat geheel in het teken staat van de inmiddels gerenommeerde shooter-franchise? Tijdens de Call of Duty Experience konden de grootste fans van de franchise zich twee dagen lang onderdompelen in alles wat met Call of Duty te maken heeft. De hoofdrol was daarbij weggelegd voor de multiplayer-modus van Call of Duty: Modern Warfare 3.

Hoewel Activision de media al jaren begin september overvliegt om de multiplayer van de nieuwe Call of Duty te bekijken, was er dit jaar een extra spanning 'voelbaar'. Hoewel Call of Duty nog steeds veruit de populairste en best verkopende shooter is, wordt de druk steeds hoger: er wordt geschreeuwd om verbetering en innovatie. Hoewel Call of Duty: Black Ops niet van Infinity Ward en Sledgehammer Games is - de ontwikkelstudio's achter Modern Warfare 3 - zijn de ontwikkelaars niet doof geweest voor de kritiek op dat spel, dat met behulp van de Modern Warfare 2-engine was gemaakt.

*Luisteren

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Activision alles uit de kast haalt voor zijn lucratieve franchise, dat dit jaar de hete adem van Battlefield 3 in de nek voelt. Je zult creative strategist Robert Bowling nooit horen zeggen dat zijn game perfect is, maar de voornaamste woordvoerder van Infinity Ward gaat er prat op dat de studio voor de ontwikkeling van Modern Warfare 3 heeft geluisterd naar de community. De zwaarste kritiek werd gegeven op onbalans in verschillende aspecten. Modern Warfare 3 is volgens Bowling dan ook een veel beter uitgebalanceerde game.

Het is trouwens goed om even stil te staan bij het feit dat Modern Warfare 2 het vergelijkingsmateriaal is, en niet Call of Duty: Black Ops. Hoewel de games deel uitmaken van dezelfde franchise, staat de ontwikkeling los van elkaar. Desondanks kunnen Infinity Ward en Sledgehammer niet verantwoordelijk worden gehouden voor Black Ops-features. Sommige features worden door Treyarch anders geïmplementeerd dan door Infinity Ward, omdat de studio's over sommige zaken gewoon anders denken.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Video van 15 november 2011
EA kondigt Battlefield 4 officieel aan Nieuws van 10 november 2011
Call Of Duty: Modern Warfare 3 Video van 28 oktober 2011