Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 262 reacties
Submitter: himlims_

Een Tweaker heeft ontdekt dat het door middel van een simpele aanpassing in een configuratiebestand van de pc-versie van Call of Duty: Modern Warfare 3, mogelijk is om op 'ranked servers' sneller in level te stijgen dan normaal het geval is.

Tweaker ThibiTB93 schrijft in het Call of Duty: Modern Warfare 3-topic op Gathering of Tweakers hoe hij erin is geslaagd om de beloning voor kills en scores in Modern Warfare 3 te veranderen in 9999 XP, door een kleine aanpassing in een configuratiebestand. In een spel waarin hijzelf host was, werd iedereen op de server beloond met dat aantal ervaringspunten. Gevolg was dat vrijwel elke speler in het desbetreffende potje direct het maximumlevel 80 bereikte.

ThibiTB93 voegde in de multiplayer-client-config, config_mp.cfg, de line seta scr_dom_score_kill"9999" toe. In zijn post wijst de Tweaker erop dat iedereen die dezelfde aanpassingen probeert, dat op eigen risico doet. Een terechte waarschuwing, want Infinity Ward heeft inmiddels de eerste cheaters al een ban gegeven en creative strategist Robert Bowling waarschuwt dat met andere cheaters hetzelfde zal gebeuren.

Modern Warfare 3 XP Hack -- results
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (262)

1 2 3 ... 9
Je kunt je FPS settings niet aanpassen (afaik) maar je XP wel :?

How is Modern Warfare 3 on PC handling anti-cheat?

Security is a major focus for Modern Warfare 3, especially coming out of Modern Warfare 2. We will be utilizing multiple methods of Anti-cheat and Security methods, including Steam's VAC system, CEG, and our own propriety methods implemented to provide multiple layers of defense in keeping online multiplayer fun, fair, and secure for all players without limiting the control they expect on PC.

http://www.callofduty.com/thread/4682?start=0&tstart=0
Juist ja...dat blijkt wel

Dit is natuurlijk super slordig dat zoiets mogelijk is. Het is zoals zoveel mensen al zeggen gewoon een snelle remake van MW2. Maar zelfs dan had deze (development?) feature er gewoon uit gehaald moeten worden. Zelfs bij Call of Duty 4: Modern Warfare is het (zover ik weet) niet mogelijk om Ranked Servers te XP-hacken (ook nooit actief naar gezocht). Het is wel mogelijk om een profiel te downloaden, maar dat doe je opzettelijk.

En de reactie van Activision/Infinity Ward is ook te gek voor woorden. Ik vind het goed als ze de hosters van de gemoddede servers aanpakken, maar willekeurige spelers die in een server belanden moeten ze met rust laten. Verder kunnen ze beter hun tijd steken in een snelle patch..

En Activision verdient ondertussen weer bakken met geld, oftewel Activision heeft het gewoon heel goed voor elkaar, een hele kudde makke schaapjes die elk jaar weer ¤50 euro betaald + DLC koopt..Die lui lachen zich kapot om al die mensen die het spel blijven kopen.
Ik heb echt het idee dat ze dit expres erin laten zodat verbannen spelers de game opnieuw moeten kopen als ze willen blijven spelen, of dat ze gewoon te lui zijn om de configbestanden goed te beveiligen. Dit xp-hacken was namelijk ook al bij eerdere CoD's gebeurd, ik heb zo in CoD WaW de 10e prestige in zeer korte tijd gehaald in een dedicated server nog wel.

@comment hierboven
Het lijkt er eerder op dat de game een dikke faal is, maar zoals anderen al zeiden zijn er nog steeds ontzettend veel mensen die ieder jaar weer in de CoD hype trappen, dus blijft het verhaal gewoon doorgaan.
Check deze site maar eens voor wat meer info.

http://www.metacritic.com...-of-duty-modern-warfare-3

Erg opvallend dat de professionele reviewsites ook dit keer gewoon weer het spel hele hoge scores geven, terwijl de metacritic users het spel hele lage scores geven.

[Reactie gewijzigd door Meltdown1 op 11 november 2011 02:33]

een config aanpassen lijk mij geen hack. Dit is gewoon domme fout van IW. Nu proberen ze het tegen te houden met dreigen van een ban terwijl ze zelf fout zitten.
Er staat vast ergens in de voorwaarde dat iets in deze richting niet mag en de bans vindt ik dan ook meer dan logisch. Je weet dat wat je doet niet is zoals het bedoelt is, sterker nog, dat je er bewust de normale weg mee omzeilt. Gewoon bannen dus :)
Volgens mij staat er boven in de config_mp.cfg inderdaad iets als:

'// generated by Infinity Ward, do not modify'.

[Reactie gewijzigd door Ryan_ op 10 november 2011 19:16]

Dat is bijna hetzelfde als ok beste klant u wil uw wisselgeld. hier is de kassala staat open pak het zelf maar MAAR niet meer pakken dan waar je recht op hebt he.
En dan kan Infinity Ward zelf niet verzinnen dat hackers er juist van alles gaan aanpassen? Iets met kat op het spek binden en als vliegen op stront.
bannen is wel erg op je teentje getrapt idd... dan hebben die mensen geen leuke jeugd gehad denk ik :P.. Doet me denken aan de politie VS Scooterrijders

[Reactie gewijzigd door A87 op 10 november 2011 16:23]

Och cheaten en er naar zoeken is altijd wel te doen, 100% waterdicht bestaat niet in data-land.
Meer punten zien te krijgen dan je _verdient_(!) is al fout, in de hersens.
Niet helemaal waar. Tweakers brengt het alsof dit ban dreigement na aanleiding van dit nieuws is, maar het is al van een paar dagen terug voordat dit bekend was.
Deze fout is gewoon zo slecht dat het eigenlijk een beetje zielig is dat ze mensen hiervoor gaan bannen. Reset ze dan naar level 1 ofzo. Erg slecht dat ze geen server side checks uitvoeren hiervoor; hoop dat ze dat voor andere hacks wel beter hebben aangepakt.
Waarom krijgen mensen XP als ze op private servers spelen... Laat ze toch alleen xp krijgen op officiële servers!

Dit is gewoon bar en bar slecht programmeerwerk waar niet over nagedacht is, punt.
Je weet dat MW3 p2p is he? Met andere woorden, er zijn geen ranked/private servers, alleen matchmaking. Ik heb vernomen dat er wel dedicated servers aanwezig zijn, maar dat deze niet ranked zijn. Levelen kan dus alleen via matchmaking.
Ik wist dat een deel p2p was idd, maar dat ze juist de dedicated servers niet-ranked maken is juist het tegenovergestelde van wat ik zeg.

p2p kun je niet beheren, alleen controleren en misbruik afstraffen.
Met andere woorden: alleen symptoombestrijding, geen bronbestrijding.
De game is peer-to-peer, een willekeurige speler is de host. In principe is elke "server" dus een "private server".
Via matchmaking is iemand gewoon random de server. Als die persoon zit te klooien met z'n config, ben jij dus het bokje. De echte dedicated servers zijn er niet. Ze hebben zelfs Steam nodig en is feitelijk gewoon een complete game install. 14GB aan textures, audio, video en andere nutteloze meuk.
Ik vind het terecht dat dit soort hackers een ban krijgen. Je kunt zelf de keuze maken om een ander hier mee te dwars te zitten. Je weet dus dat je fout zit en als je het dan toch wel doet vind ik die ban zeer terecht.
Dit kan ook gebeuren als je toevallig op de verkeerde server zit. Bans zijn dus volkomen onterecht...
Maar door dat je in een andere server zit gaat niet je files veranderen.
In dit geval doet iemand het bewust.
In een spel waarin hijzelf host was, werd iedereen op de server beloond met dat aantal ervaringspunten.
Uiteraard maar je kan er van uit gaan dat mensen die in z'n server komen dan ook NIET gebanned worden, en mensen die de host file hebben aangepast WEL :)

Dat kunnen ze heus wel zien hoor, als je server bent en iedereen scoort hoog heb je het aangepast, haal je zulke hoge scores als je geen server bent kunnen ze je moeilijk als hacker uitmaken...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 10 november 2011 17:38]

"door een kleine aanpassing in een configuratiebestand. In een spel waarin hijzelf host was, werd iedereen op de server beloond met dat aantal ervaringspunten."

Je hoeft dus niets aan je eigen bestand aan te passen, alleen met de verkeerde speler een potje spelen om je game gebanned te krijgen.
Ik beschouw dit helemaal niet als hacken, ik zie dit als een modified game hosten. Er is helemaal niets gehackt, enkel een config bestandje aangepast. Iets wat in de tijd van de Quake 3 engine heel veel werd gedaan. En waarom zouden alle servers hetzelfde moeten zijn.

Ik zie dit gewoon als een bug in het ranked systeem wat nu in elke game gebruikt word. Vroeger had je gewoon op elke server een andere rank en zo had je ook je favoriete server waar leuke mensen naar toe kwamen. Als je nu een andere server wilt hosten als de rest heeft dit effect op het gehele ranked systeem, oftewel bugged in mijn ogen.
Terecht??? Hackers? Ben je wel goed? En hoezo zit je fout? Er zit hier maar 1 fout en dat is IW. Dit is ronduit belachelijk beveiligd. Het is een configuratie bestand. Zoals bijna elke game heeft. Deze KAN je aanpassen en dat weten ze bij IW zelf ook . Hiervoor bannen is gewoon flauwekul. En hoe moeilijk is het voor IW om het betreffende command te verwijderen?

Maargoed, het hele ranking systeem is in mijn ogen ronduit zielig :)


Als ik CoD nog speelde (maar zoals oa hierboven vermeld, doe ik dat sinds het einde van deel 2 al niet meer) ging ik nu keihard levelen :)

[Reactie gewijzigd door m0nkm0nk op 10 november 2011 17:27]

ben het compleet met je eens.
Doet met denken aan oude games van Davilex Amsterdoom waar je in een ini bestand je damage van je pistol van 5 naar 1000 kon zetten en in de race game A2 racer de top speed van je auto van 100 naar 500 kon doen.
Dit is ook gewoon niet eens hacken te noemen iedereen die kladblok kan openen kan dit doen.
Ik denk dat hier snel een patch tegen gaat komen. Zo word de game alleen maar saai als
je alles snel kunt halen.

[Reactie gewijzigd door Tweaker. op 10 november 2011 15:57]

Na een patch zal er wel een andere opeenvolgend 'lek' komen, zo gaat het nou eenmaal. Iets waterdicht krijgen is nou eenmaal moeilijk, hoe goed de beveiliging ook is, er zal vast wel een manier omheen zijn.

Dat er 'cheaters' in een spel zijn zul je altijd houden, maar je kan ze vaak ook herkennen. Alle statistieken van een MW3 account worden online opgeslagen, Activision moet enkel kijken naar onnatuurlijk snel stijgende accounts, resultaat > Ban.

Wat ik wel spijtig vind, als je als speler dus mee speeld in een server met het aangepaste config bestand, ga je dus ook snel in rank omhoog, met als gevolg dat je account mogelijk verbannen wordt.

Met een auto kan je ook te hard rijden, net als dat je in games vals kan spelen. Je moet alleen HARD op de vingers getikt worden als je dat doet.
Er zit een groot verschil tussen 'waterdicht' en 'local ini file aanpassen'; dit is gewoon enorm gezichtsverlies van Infinity Ward, zeker als in MW2 al een soortgelijke 'optie' zat.
Wat kun je eraan doen als je bij zo'n host in komt en je dus veel punten krijgt? Word je geband omdat je dan niks verkeerd doet behalve op het verkeerde moment in de verkeerde server te stappen?
Je kan gewoon de game leaven voordat je er extreem voordeel door hebt uiteraard.
Als je voor 1 kill opeens 9.9k xp krijgt weet je dat je moet maken dat je wegkomt.
En die ene keer 9.9k zal ook niet heel veel invloed op je account hebben.
Er zijn ook wel challenges die zulke waardes opleveren.

Echter de hele game er in blijven fraggen en punten binnenharken en dan achteraf 'Ja maar is niet mijn schuld!!' gaat er natuurlijk niet in.
Ik kan niet geloven dat je dit serieus zegt.
Je kan toch niet verwachten dat iemand die zo'n server betreedt gelijk weet dat het een hacked server is?En dat ie vervolgens gelijk de server verlaat?

De gemiddelde gamer is minder alert op zulke zaken als een gemiddelde tweaker.
Gelijk weet?
Zodra je een kill maakt zie je in je scherm hoeveel xp je daar voor krijgt.
Zodra je een objective capped zie je in je scherm hoeveel xp je er voor krijgt.
Zodra je ook maar iets ten voordele van je team doet zie je in je scherm hoeveel xp je er voor krijgt.
Wir haben es nicht gewusst gaat natuurlijk niet op want het is vrij duidelijk dat 9.999 xp per wat je ook doet niet kan kloppen.
Alleen voor mensen die toevallig in hun allereerste game OOIT toevallig in een hacked server terecht komen valt er wat voor te zeggen maar komop, als je hiervan niet inziet dat er wat aan de hand is moet je je gewoon laten nakijken.
Bij MW2 was het zo dat wanneer je zag dat je een onmogelijke hoeveelheid punten kreeg voor een kill was leaven alleen niet voldoende om niet meteen in levels omhoog te vliegen.

Ik heb heel vaak de bekende stateditors gebruikt om een backup van mijn profiel terug te zetten nadat ik weer eens in een gehackte lobby zat. Jij legt de verantwoordelijk nu geheel bij een nietsvermoedende user terwijl het de schuld van de hacker en in de tweede plaats de maker is.

Ik heb altijd het risico gelopen te worden gebanned tijdens MW2 omdat ik mijn eigen data weer terugzette. De ondersteuning voor de mensen die hun stats kwijt waren was bar slecht.

Dat dit nu al gebeurt is te erg voor woorden. Het spel is nu net russisch roulette geworden doordat je niet weet of in een potje de punten omhoog vliegen. Dan heb je ook spelers die ervoor gaan en zo juist een boost willen krijgen en wat heb je dan?

Allemaal noobs die lekker patsen met hun levels en wapens terwijl de eerlijke spelers zich er een breuk voor spelen.

En dan kom jij eventjes roepen dat de spelers zelf beter moet weten en zich moeten laten nakijken. Dit laatste vooral geeft meer aan hoe jij tegen spelers aankijkt. Zelf superieur terwijl al die anderen die ongewild een hoge score hebben gekregen dit hebben te danken aan hun eigen stupiditeit. :{
Ik ben vereerd dat jij denkt dat ik uberhaubt naar al die zooi kijk, als ik naar al die troep moet gaan kijken dan krijg ik een epilepsie aanval volgens mij lol
Oke blijf jij maar bij je mening maar accounts bannen die per ongeluk terecht komen in een servers met een host die hackt blijft gewoon absurd, ongeacht of je gelijk de server verlaat of niet.
Cheaten op zich is helemaal niet zielig of oneerlijk. Pas in multiplayer wordt het een gemeen spelletje om onterecht veel te sterk te zijn.

Singleplayer games moeten gewoon cheatbaar zijn, omdat veel games op een bepaald moment opeens onmogelijk moeilijk worden, of buitenproportionele handicaps aan je personge aanbrengen.

Maarja, MW is vooral online multiplayer heh? Dus dan mag cheaten best onmogelijk gemaakt worden.
Nou sorry hoor, maar als jij cheats nodig hebt om de single player van een game uit te kunnen spelen is er ook serieus iets mis met het spel in mijn ogen... Er zitten toch niet voor niets gradaties in moeilijkheid? Kijk ik kan wel begrijpen dat je als beginnende speler de single player op "Hardcore" niet uitgespeeld krijgt, maar dat is dan je eigen schuld door niet te beginnen op easy...

Verder vind ik het ook een kwalijke zaak dat mensen gebanned worden als ze niet eens weten dat ze op zo'n server gespeeld hebben... Helemaal als je in-game niet eens te zien krijgt hoeveel xp je krijgt per kill (ik weet niet of dit het geval is bij MW3 aangezien ik nog nooit de MW-serie heb gespeeld). Aan de andere kant is het nu ook bijna niet meer te achterhalen wie zijn bestanden wel moedwillig heeft aangepast en wie toevallig op de verkeerde server terecht is gekomen... Iig vind ik een ban in dit geval wel overdreven aangezien je hiermee veel mee onschuldige mensen raakt dan schuldige, als je al bedenkt dat alleen de host schuldig hoeft te zijn en daarmee dus al 14 anderen de dupe van maakt.
Er zijn zat games die geen moeilijkheidsgraad hebben. Er zijn ook zat games waarin de eerste 90% poepsimpel is, en pas in de laatste 10% opeens buitenproprtioneel moeilijk wordt. Ja sorry hoor, maar dan zet ik een cheat aan. Als het spel zelf besluit om van "daydream" over te schakelen naar "living nightmare" (ik noem maar wat) zonder dat je dat ergens kunt instellen, vind ik dat valsspelen vanuit het spel, en dat rechtvaardigt voor mij het vals terugspelen.

Maar ja, een game is veel leuker als de moeilijk ofwel gelijk blijft, ofwel langzaam en proprtioneel opbouwt. Zo heb ik Half-Life 2 al meer dan 10 keer met plezier kunnen uitspelen. Dit spel doet het gewoon perfect qua toenemende moeilijkheid (en is van zichzelf al niet zo moeilijk, maar ook niet veel te makkelijk).
Belachelijk,
want je komt zomaar per ongeluk in zo'n server en dan wordt je geband omdat je opeens 999999exp krijgt.
Dat is inderdaad mogelijk. Maar ja, in battlefield 3 zie je ze ook met de hoogste rang, nu al, dus het kan overal gebeuren.
De vraag is of de spelmaker je file checsum oid checkt, of gewoon: 99999 punten ? ban.
Is dat laatste zo dan is dat fout.
Checken ze echter een cheater diens file, en die is niet veranderd qua grootte en datum.. ligt het anders.
Hoe dan ook, cheaters zijn zielige game vergallende knakkertjes.
Ik ga er wel vanuit dat ze alleen de mensen met een aangepaste configfile bannen. Zoniet kun je het bedrijf zelfs aanklagen denk ik.

p.s. Stiekem vind ik deze wel leuk, al dat gedoe met unlocken is niks voor mij lol, speel een shooter geen RPG :p
Het probleem is dat je voordeel hebt over andere spelers, als iedereen gewoon gelijk alles kan gebruiken zou het vele malen beter zijn.
Waarom noemt iedereen dit een cheat of een bug?

Het is een server-side/console commando. Dan is het toch geen bug?

Als ik op mijn RTCW/Quake/UT server de gravity omhoog zet of godmode aanzet is dat gewoon een optie met een bestaand commando.

Als je met dit commando, ook sneller wapens unlockt, dan snap ik het volledig!
Het is een shooter, waarom zou je in godsnaam willen lvlen en wapens willen unlocken?

Echt een uitdaging hoor! ECHT WEL!
Wat je even vergeet is dat het over ranked servers gaat.

Natuurlijk kan het leuk zijn om eens te spelen met alle mogelijke unlocks, etc, etc. Juist daarvoor heeft men ranked-, en unranked servers. Op die laatste kan je alles aanpassen wat je maar wilt.

Het idee achter de ranked servers is dat de spelregels voor iedereen gelijk zijn, zodat er ook een eerlijk(er) vergelijk zou moeten zijn tussen de spelers. Je zou dan dus redelijk objectief kunnen zien hoe goed jij bent, ten opzichte van alle andere ranked players.

Dit wordt een cheat/bug genoemd, omdat nu het hele ranked server systeem zijn waarde verliest.

[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op 10 november 2011 17:06]

Zit deze bug ook in MW2? Aangezien MW3 bijna een kopie is?
MW2 is net zoals MW3 Peer-to-Peer, dus ja. Technisch gezien als de host zijn settings aanpast (Ik weet niet of dit even makkelijk is in MW2), dan merken de spelers dit wanneer die persoon als host gekozen wordt. Zo kan je ook mods spelen in MW2 zoals Hide & Seek.

http://alteriw.net/viewforum.php?f=72
Dat zal best, maar een optie als deze hoort gewoon niet op gameservers thuis. Er moet gewoon "Headshot" naar de leaderboard-server gestuurd worden (waarna die server bepaalt hoeveel punten de speler daarvoor bij krijgt), en de score die de speler daar in het spel mee behaalt moet hardcoded zijn in de gameserver (zodat je niet voor elke actie die een speler uitvoert ook nog een request moet doen naar de leaderboard-server).

Updates van de scores per actie ("Hm, 200 XP voor een headshot is wel erg veel, dat moet 150 worden") kunnen dan eenvoudigweg in een gameserver-update worden meegenomen.

[Reactie gewijzigd door CodeCaster op 10 november 2011 16:22]

De "leaderboard-server" hoeft geen eens punten te tellen. Gewoon enkel aantallen. Bij scoreweergaves kan hij dan gaan rekenen. Zo is de score dus achteraf eenvoudig te corrigeren wanneer er een wijziging komt op de puntentelling.
Dat gaat dan weer niet, vind ik. Dan kom je na een update ineens punten te kort, of heb je er te veel. :) Behaalde punten moeten blijven zoals ze zijn natuurlijk, punten die je pas daarna verdient mogen dan volgens het nieuwe model. Maar we gaan offtopic ben ik bang. :P

[Reactie gewijzigd door CodeCaster op 10 november 2011 18:12]

Halo Reach doet dit na mijn idee. Vaker is het zo dat mijn aantal kills in de battlelog aan het einde van een game (als je weer in het menu zit) anders is dan ingame. Soms krijg ik er kills bij, soms gaan ze er vanaf. Vooral bij lagpotten merk je dat je ineens veel meer kills toegewezen krijgt dan het spel aanvankelijk dacht.
Nee, MW2 heeft geen Leaderboard voor PC. Je config aanpassen kan alleen op de PC.
Wat een belachelijk knullige designfout dan IW zeg. Welke dips... heeft dit bedacht en heeft dus oogkleppen op?
Deze 'feature' was ook beschikbaar in MW2, schijnbaar loopt men een bugtracker niet opnieuw na :F iets wat je wel zou verwachten, niet dan? bedoel daar is toch een (beta) test periode voor??
Bug tracker, dit is geen bug maar een developper hulp middel dat ze zijn vergeten uit te zetten. Zeer slordig van hun.
Het is wel een bug. Gewoon een fout namelijk. Ga het nou niet vergoelijken door te zeggen dat het een hulpmiddel is. Het is ook nog eens een ernstige bug omdat hij cheaten mogelijk maakt.

EDIT: Ok, ik heb inmiddels de singleplayer uitgespeeld. Ik had geen zin om de credits af te kijken dus ik gebruik ALT+F4 en start via het bureaublad de multiplayer. Krijg ik deze foutmelding, die op zich wel heel goed duidelijk maakt (naast het hergebruik van gebouwen, geluiden, character models, stemmen e.d.) dat dit eigenlijk een uitbreiding voor MW2 had moeten zijn.
http://img534.imageshack.us/img534/5338/screenshot2011111019003.png

[Reactie gewijzigd door xavierk op 10 november 2011 19:05]

Het kan ook zijn dat dat stukje code gewoon vanuit MW2 gerecycled is. Waarschijnlijk was er geen aanpassing nodig. Het hoeft niet meteen te betekenen dat er verder ook niets nieuws in de game zit.
Nee, iedereen snapt wel dat het niet precies dezelfde game is, maar er is gewoon te weinig nieuws om de aanschafprijs van (in sommige gevallen) ¤60,- te rechtvaardigen. Deze foutmelding maakt dat nog eens pijnlijk duidelijk.

Hier nog een keer met de task manager er naast waardoor men duidelijk kan zien dat het een foutmelding van iw5mp.exe is (Call of Duty: Modern Warfare 3): http://img694.imageshack.us/img694/2757/screenshot2011111019370.png.
"It appears that Modern Warfare 2 did not quit properly the last time it ran (...)".
Deze gedachtengang snap ik niet. Ze hebben een nieuw verhaal gemaakt met allemaal nieuwe omgevingen en situaties. Transformers 3 gebruikte ook gewoon materiaal uit de eerste film maar dan hoor je niemand zeuren.

Wanneer is het wel genoeg om 60 euro te betalen? Als het allemaal nieuw is? Het gaat er toch niet om of iets nieuw is of niet? Of ze het opnieuw hebben moeten modelen of niet? Het gaat er toch om hoe het gebruikt wordt?

Je weet van te voren dat je een COD haalt, dus je weet wat je kan verwachten. Daarom koop je het product toch? Daarna ga je nog zeuren dat het niet verschillend genoeg is van de vorige terwijl die game alleen maar 9'ens haalde. Wat had je dan verwacht?

Ik snap dat je MW2 helemaal grijs hebt gespeeld en dat je er dan op uitgekeken raakt, maar koop dan geen nieuwe COD. Ga dan voor een ander product. Of zie ik iets over het hoofd?
Nou, als ze dan toch de engine hergebruiken, dan verwacht je op z'n minst dat ze verbeteringen hebben gemaakt. Grafisch is dat niet af te zien. Zeker niet in vergelijking met BF3. Qua code blijkbaar ook niet als ik naar bovenstaande screenshot kijk (dat is gewoon heel slordig!). Het begint erg te lijken op een mappack uitbreiding als ik links en rechts de geluiden en reviews hoor ipv een echt `nieuw` spel.
Vergis je niet, ik was erg enthousiast over MW2, maar dit alles is gewoon not done in mijn ogen.

Het is de 60 euro waard als jij het ervoor neer wil tellen, zo simpel is het.
Er is veel antiek wat voor veel geld verkocht wordt. Ongeacht welk strikje eromheen zit of certificaat er wordt meegeleverd, voor mij blijft het oude rommel :P
Wauw dat is echt slecht hey, blij dat ik deze over ga slaan.
Het is de PC versie, die is niet belangrijk voor uitgevers.
Helaas moet ik het volledig oneens met jou zijn, voor zo ver ik mij kan herinneren kon je ook op de xbox en ps3 met een "simpele" aanpassing dit soort onzin uithalen. Je moest alleen via een omweg naar het configuratie bestand komen en zoals hierboven de host van de lobby zijn.

Voor de rest vind ik dit erg slecht dat het weer zo makkelijk is.....
Dat zeg je alleen maar omdat je zelf geen geld hebt voor degelijke hardware.
Laat maar weer zien dat ze de boel gewoon simpelweg aan het uitmelken zijn, paar nieuwe leveltjes, iets mooiere textures, nieuwe sticker er op en geld vangen maar.
Erg kansloos, ik ben dan ook erg blij dat ik deze game niet heb gekocht.
Voor MW2 had je easy acount. Werkt ook binnen 5sec max level (en zonder ban) Tenminste bij mij niet. MW2 was toch ruk, dus wilde dit wel proberen.
Ja dit kon ook in MW2.

Waren ook hosts waar je in 1 potje hoogste rang had.
Kreeg je nog veel meer punten voor 1 kill.
Paar kills en je was hoogste rang.

Als ze nu eens echte cheaters die aimbots en wallhacks gebruiken bannen dan mensen die per ongeluk op een hosts spelen die deze hack heeft toegepast.
Want in CoD stikt het altijd van de cheaters, zo duidelijk zichtbaar op de killcam.
Dit werdt gedaan door een hacktool, iets in je config veranderen is totaal iets anders.
Ok daar weet ik dan weer niks vanaf, omdat ik niet aan hacken en cheaten doe.
Het effect was in ieder geval wel hetzelfde.
Dus vandaar dat ik dacht dat het in MW2 ook kon.
Ik doe er ook niet aan, maar even in je config neerzetten zodat je kunt zien wie de laggende host is vind ik dan wel weer oke.
Inderdaad die ping grafiek met maar 5 balkjes naar 10 balkjes (voor accuratere ping-weergave) is een vergelijkbare 'hack' als hier gebruikt wordt, alleen niet te nadelen van anderen ;)
Zat, ja.
Genoeg mensen die het gebruikt hebben, en gebanned zijn :p
Ja, maar als jij op zo'n server speelt weet je dan dat die hack aan staat. Zou wel fucked up zijn als je een server joint en daarna gebanned word terwijl je van niets wist (tenminste na de eerste kill zul je het wel zien).
Het is geen server-side aanpassing, het is een client-side aanpassing. Je zult hem dus zelf bewust moeten doorvoeren.
In een spel waarin hijzelf host was, werd iedereen op de server beloond met dat aantal ervaringspunten. Gevolg was dat vrijwel elke speler in het desbetreffende potje direct het maximumlevel 80 bereikte
Nee iedereen is/kan server (zijn), de aanpassing is wel degelijk serverside aangezien je als je iemand joind die die hack (is het een hack te noemen) gebruikt ook 9999xp per kill krijgt...
Niet waar. Het is genoeg dat de host zijn config heeft aangepast. Zit je in zo'n game kan je er niks tegen doen, tenzij leaven wanneer je het doorhebt. Meestal is het dan te laat...
Nou is het met 9999 XP nog te doen. in MW2 had je hosts waa rje met één schot ineens van level 2 naar level 55 ging :(
Gevolg was dat vrijwel elke speler in het desbetreffende potje direct het maximumlevel 80 bereikte.
...
Je moet het zelf in een bestand op je pc zetten. Is dus volledig je eigen schuld.
Lezen.. Moeilijk he.
In een spel waarin hijzelf host was, werd iedereen op de server beloond met dat aantal ervaringspunten. Gevolg was dat vrijwel elke speler in het desbetreffende potje direct het maximumlevel 80 bereikte
Lezen is inderdaad moeilijk.
De host moet de configuratie hebben aangepast. Jij als gast hoeft dat dus blijkbaar niet.

*excuus, was reactie op Siempie.

[Reactie gewijzigd door takkie.com op 10 november 2011 16:55]

Als IW zo redeneert zijn ze ook nog eens erg dom.