Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Oprichters Sledgehammer Games gaan bij Activision werken

Glen Schofield en Michael Condrey, de oprichters van Sledgehammer Games, hebben hun posities bij Sledgehammer opgegeven voor een baan bij Activision, het moederbedrijf. Ze worden opgevolgd door Aaron Halon.

Sledgehammer Games heeft de overstap op zijn Twitter-pagina bekendgemaakt. Het duo stond er, na de gamestudio opgericht te hebben, aan het roer. Hun opvolger, Aaron Halon, was tot op heden verantwoordelijk voor de productontwikkeling binnen het bedrijf.

Sinds het bedrijf in 2009 is opgericht, heeft het zich uitsluitend beziggehouden met de ontwikkeling van een deel van de Call of Duty-games. De nieuwste daarvan is Call of Duty: WWII, die afgelopen najaar uitkwam.

Voordat de ontwikkelaars bij Sledgehammer aan de gang gingen, werkten ze bij Electronic Arts, waar ze onder andere werkten aan de Dead Space-serie en enkele James Bond-games. Schofield heeft ook aan enkele games voor Eidos Entertainment gewerkt.

Wat Condrey en Schofield bij Activision gaan doen, is niet bekend. Tegen Videogamer zegt Schofield dat hij hun nieuwe rol bij Activision simpelweg "niet kon laten schieten". Activision is het moederbedrijf van Sledgehammer en de uitgever van de Call of Duty-serie.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

22-02-2018 • 19:24

9 Linkedin Google+

Reacties (9)

Wijzig sortering
Opmerkelijke keuze, zeker gezien het succes van Call of Duty: WWII. Maar goed, misschien zijn ze wel klaar met shooters / CoD en willen ze weleens aan iets anders werken. Ik hoop alleen echt dat ze het doen omdat de nieuwe functie hun ontzettend leuk lijkt, en niet alleen voor het geld... :Y)
Uiteindelijk valt Sledgehammer onder Activision, dus het kan gewoon zijn dat ze verder werken aan COD :)
Glen Shofield: "Michael. I am tired of this releasing a new COD year in year out. Let's quit and join another studio.'
Michael Condrey: "Yeah! You're right!

*Glen Shofield & Michael Condrey walk over to Activision"

Activion: "You both make new COD."

Bamboozeled again! :X 8-) :P
Ik denk dat er meer speelt. Cod heeft echt last van veel fouten. Fout op fout. Zowel ingame als in de communicatie. Het heeft dikke poen opgeleverd wwII maar ook zeker heel veel kritiek. Iemand ontslaan zou direct toegeven dat ze fouten hebben gemaakt, maar door iemand op deze manier te herpositioneren zal deze geruisloos straks door de achterdeur het pand verlaten.
Is een optie maar dan is de opmerking "niet kon laten schieten" wel een beetje over de top :)

Wat Condrey en Schofield bij Activision gaan doen, is niet bekend. Tegen Videogamer zegt Schofield dat hij hun nieuwe rol bij Activision simpelweg "niet kon laten schieten".

Vind WW2 zelf top maar hunkerde ook naar die tijdsperiode. Wellicht dat ze het juist goed hebben gedaan om na alle space-thema's en "kritiek" weer een positieve draai aan COD en de franshise te geven. Activision ziet het intern en denkt die insteek en manier willen we breder in de organisatie uitrollen ipv alleen bij COD / Sledgehammer?
Wie weet. Ik persoonlijk vermaak mij uitstekend met WWII maar ik ben zeker niet blind voor alle kritiek die ik overal lees. Ik hoop persoonlijk dat mijn theorie hierboven ergens wel waarheid wordt want als ze echt bij Activision terecht komen dan hebben ze misschien nog wel een grotere vinger in de pap van de toekomstige games. En als ik kijk hoe ze dan supply drops toepassen en hoe bugs maanden lang op fixes moeten wachten dan voorspelt dat niet veel soeps..
Ik roep niet snel wat een nutteloos nieuwsbericht, maar hier is toch totaal niets interessants aan? Ze gaan niet naar een concurrerende game ontwikkelaar. Er zijn geen problemen omtrent het moederbedrijf en Sledgehammer games, en de laatste game doet het aardig goed en stagneert een beetje de grote dalende verkoopcijfers van de COD games.

Er is ze waarschijnlijk een mooie functie aangeboden en waarom zal je die niet aannemen. Zo lang we maar niet binnen nu en paar maanden te horen krijgen dat Sledgehammer gesloten wordt. Ook al speel ik al jaren geen cod games meer, maar meer voor het personeel.
Ik gun het ze. Het is niet makkelijk een CoD game neer te zetten met een community die zelf niet weet wat ze wil. AW werd slecht ontvangen want het was niet hetzelfde als wat we elk jaar voorgeschoteld kregen en WW2 krijgt ook veel kritiek. Condrey en Schofield hebben veel kritiek gekregen, maar wisten een redelijke balans te vinden tussen wat de community vraagt en wat werkt in een game.

[Reactie gewijzigd door Spunky25 op 23 februari 2018 17:22]

De servers en implantatie van COD WWII was wel dramatisch te noemen. Hoe dat kan? Dat weet alleen Activision maar het blijft opmerkelijk als je al decennia's lang games ontwikkeld. Voor de rest vind ik WWII echt wel heel erg vet maar dat vond ik ook van infinity warfare en BO3.

Ik mis de co-op functie die in BO3 zat voor de campaign. Dat was echt heel vet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True