Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 82 reacties

Sledgehammer Games heeft maandagavond beelden getoond van de multiplayer van Call of Duty: Advanced Warfare, waarin nieuwe maps en modes worden onthuld. Daarnaast liet de ontwikkelstudio voor het eerst zien wat het exoskelet te bieden heeft voor de gameplay.

Het exoskelet verandert de Call of Duty-gameplay namelijk fundamenteel, zo blijkt uit de beelden die online zijn gezet. Het pak kan niet alleen zorgen voor verbeterde snelheid, kracht en behendigheid, maar ook voor hoog springen, wat in Advanced Warfare nagenoeg verticaal kan. Op die manier kunnen spelers gemakkelijker op moeilijk toegankelijke plekken komen.

Nieuw is verder dat spelers de beschikking krijgen over bijzondere wapens, zoals drones en een kruisboog. Ook is er een instelbare granaat, waarbij de speler kan bepalen wat de functie van de granaat op een bepaald moment is, schreef Tweakers eerder al in de preview.

Vooralsnog zijn er vier maps aangekondigd voor het spel: een sneeuwachtige basis, een gebombardeerde gevangenis, een futuristische ruimteterminal en een verlaten bunker. Sledgehammer liet in de trailer zien dat die maps dynamisch zijn. Een onaangekondigde tsunami kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de omgeving ineens verandert.

Call of Duty: Advanced WarfareCall of Duty: Advanced WarfareCall of Duty: Advanced WarfareCall of Duty: Advanced Warfare

Wat betreft modes is Call of Duty: Advanced Warfare uitgerust met de klassiekers Team Deathmatch, Capture The Flag, Hardpoint, Search & Destroy en Domination. Daar zijn nu twee nieuwe vormen aan toegevoegd, namelijk Uplink en Momentum. Bij de eerste is het de bedoeling om met een drone in de hand naar de andere kant van het level te rennen, terwijl bij de tweede er vijf punten zijn die veroverd dienen te worden en waarvan er per keer maar één actief is.

Tot slot is er de mogelijkheid om met anderen scorestreaks te verzamelen. Dat is onder meer mogelijk door samen een vijandelijk toestel neer te schieten of een bepaald punt te veroveren op een map. En ook kunnen er voortaan tussen de onlinewedstrijden door wapens worden uitgeprobeerd, zodat er een betere keuze voor het leven kan worden gemaakt. Call of Duty: Advanced Warfare verschijnt op 4 november.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (82)

Titanfall zonder Titans?!
Daar lijkt het inderdaad wel op, wel grappig want Titanfall is dan weer gecreëerd door Respawn, twee oud InfinityWard devs. De cirkel is dus weer rond.

Maar afgezien van dat, deze game is al zon 3 jaar in ontwikkeling, en kan dus nooit geïnspireerd zijn door Titanfall. Ik vond het zelf lijken op Halo, maar dan zonder schilden en met double jump. En dan geïnspireerd door Black Ops 2, onder andere met die scorestreaks.

Hoe dan ook ziet het er uit als een hele interessante game. De snelheid en het spektakel van CoD blijven behouden, maar wel met een behoorlijke frisse wind dat de serie, na het misstapje Ghosts, veel goeds zal doen. Iets om naar uit te kijken!
Ik snap je punt maar om eerlijk te zijn is het enige wat ik hier zie zijn over overpowerde wapens. Ik zie hier een ree skin van MW2. Dan had je 2 mensen gedood en kreeg je op je kaart te zien waar iedereen zat. Dood je daar een paar van en ging je in een vliegtuig zitten die veelste sterke bommen naar benende pompte en je kreeg keurig te zien waar iedereen liep zodat je hun neer kon halen met een instant kill. Mijn mond viel open toen iedereen dat massaal ging spelen.

Voordat ik een verder mening heb over deze nieuwe COD zou ik hem graag een paar minuten willen proberen wat je tegenwoordig mag vragen bij Gamemania.
Lijkt het inderdaad erg veel op. Dat gaat ook snel want Titanfall is CoD met robots :)
Ik zag gewoon een nieuwe versie van unreal tournament :P
Joh de roots van CoD mw 1/2 zitten daar logisch....
Ik zou toch graag eens een beetje nostalgie zien, oorlog van deze tijd of van WOII, maar al die futuristische inhoud begin ik een beetje beu te worden eerlijk gezegd :(
ik kan me hier bij aansluiten wat een bagger
waar is toch die goed oude ww2 tijd gebleven?
CoD 2 was idd een geweldig spel. Helaas draait het tegenwoordig vooral om de hoeveelheid effecten ipv een verhaal oid. Michael Bay-achtige taferelen.
Call of Duty is naar mijn idee vanaf deel 1 al filmisch geweest. Met genoeg momenten waarin de speler als een actiepersonage in tijdsnood van A naar B moest komen vanwege een bepaalde reden.
Maar CoD2 was inderdaad een erg goede CoD spel(single player heb ik gespeeld), voor mij is dat de beste. Daarna komt MW1 op de tweede plaats(single en multi player gespeeld). En CoD Ghost was de slechtste.

Maar na Black Ops 1 heb ik geen CoD spellen meer gekocht, wel soms meegedaan met free weekends om te zien en voelen of ze echt goed of slecht zijn.
En als ik nu deze nieuwe beelden zie denk ik wel dat het misschien wel goed een spel kan zijn, maar CoD blijft CoD. dus schijn kan erg bedriegen. Vooral voor pc eigenaren.
Die komt zeker wel terug. :)

Modern Time is al meer uitgemolken dan WW2 indertijd uitgemolken was.
Nu springen ze op Future Time...

Wanneer dat uitgemolken genoeg is, gaan ze hopelijk allen terug naar WW2!

Btw, als je op PC speelt is er wel een recente WW2 shooter te vinden: Heroes & Generals.
Ik wacht nog steeds op een 19e eeuws shooter/ voor eerste wereld oorlog. Hoop dat dat ook dan komt.

ik geloof namelijk wel dat het waar is wat he zegt met de routine.
Probeer eens : Verdun.
( steam )
Super, ik ga vanavond zeker even kijken of,ik hem kan uitproberen
probleem met dat soort spellen is dat er gewoon weg niet geconcureerd kan worden met BF en CoD. Dat soort geniale ideeen hebben gewoonweg niet het geld/de mensen om een spel van het zelfde niveau te brengen. Helaas :C
Heroes & Generals geprobeerd, speelt gewoon niet lekker weg..
Tja, waar moet je nu eens beginnen. Eerst maar even offtopic en een verhaal vertellen over het spook van de hele reeks, Ghosts. Dat was een draak van een game voor mij (en misschien ook wel voor vele anderen). Het draaide voor geen meter op een enkele R290x en al helemaal niet op een een dual R290x config. Het voelt nog steeds als pure diefstalstelerij uit mijn portemonnee. Nog geen 5 uurtjes gespeeld. Dus wat zou Advanced Warfare brengen en kan het spel het leed enigszins verlichten?

Wat mij betreft nee, nee, nee. Misschien koop ik het spel als deze als euroknaller bij Steam in de Christmas sale aangeboden wordt. Maar goed, eigenlijk ben ik persoonlijk niet zo heel erg verrast. Het is in mijn ogen wederom een achterhaalde game. Let wel, dat is dus de zoveelste CoD editie die daar last van heeft. Vorige keer waren het de graphics, nu is het de gameplay.

Het lijkt inderdaad op Titanfall en voordat ik ook naar mijn hoofd gegooid krijg dat de CoD developers eerder waren met het idee, het navolgende. Als één van de 3 betaalde musketiers in opdracht van Activision hier al drie jaar aan heeft ontwikkelt dan is Activision dus te laat met het uitbrengen en hebben ze de boot misschien wel een beetje gemist niet waar. Het idee is dus al verwerkt in een andere game (al dan niet in vele andere games), geen Titanen maar wel cloakjes en uiteraard de schoonspringkunstjes maar dan weer niet verticaal/horizontaal tegen muurtjes kunnen oplopen. Een uitgeklede Titanfall inclusief een swirl van Crysis met de oude vertrouwde score streaks flavah. Het is natuurlijk zonde want het kost toch aardig wat dollar centjes aan ontwikkeling als je alles bij elkaar optelt.

Dat men het vergelijk maakt met Quake beloofd ook eigenlijk weinig goeds. Dat was zo vorige eeuw... Misschien hebben ze in de AW SP ook wel een ware easter egg ingebouwd, Genieten van een echte eind baas a la Wolfenstein die het de speler heel eventje moelijk maakt waarna er een heelijke 8-bit geluidjestraktatie.volgt. Wie zal het zeggen en eerlijk is eerlijk, het zou zeker geen gek idee zijn.

We vergelijken totdat onze broek op onze enkels zakt en "iets" blijkt in de wereld eigenlijk steeds minder "vernieuwend" genoemd te kunnen worden. Auto's lijken qua design steeds meer op elkaar en vergeet vooral bepaalde muziekstromen niet. Voor dit laatste kan ik stellen dat menig ouder in de 80s de bassline eentonig vond en de 909/303/Juno/Roland sounds uiterst irritant. Want zeg nu zelf die Fasttracker template werd wel heel ijverig hergebruikt door die herrie producers van weleer.

Maar beginnen we nu eigenlijk niet steeds meer appels met peren te vergelijken? We kunnen de huidige CoD reeks al lang niet meer vergelijken met een WOII shooter, dat is wel duidelijk. Zijn er nog recente WOII MP shooters uitgekomen waarvan onze harten sneller gingen kloppen? Naar mijn idee niet echt, die van mij staat al een jaar of wat stil. We kunnen dus kort gezegd al een lange tijd geen enkel spel meer vergelijken met de pareltjes van vroeger zoals CoD4, MoH AA. Dus ook niet CoD AW, daar is het te advanced voor. Dat we vervolgens allerlei kenmerken zien binnen deze shooter van andere games, helemaal mee eens. Luister ik naar de geproduceerde digitale stukken van meneer Verwest dan hoor ik daar ook de ene na de andere overleden componists weer tot leven komen. Zijn we dan nu op een punt gekomen dat we op alle vlakken aan het voortborduren zijn?

Maar er is hoop! Men spreekt toch altijd over 7 goede en 7 slechte jaren? In 2015 gaat het tij keren mensen. Ik voorzie een verandering. The rise of the old school shooters laat nog heel even op zich wachten.

Bron? Alstublieft:
redactieblog: Moe van Tweede Wereldoorlog-shooters?

Ergens eind juni 2015 zal op Tweakers dus een artikel verschijnen, hier alvast de link die je kan bookmarken:
http://tweakers.net/nieuw...turistische-shooters.html

Iemand overigens in voor een 90's Lan party? Neem ik mijn Laser Pentium Katja mee.
Ze is wel een beetje stoffig hier en daar 8-) 8-)
Crysis dus... met een vleugje Battlefield (levolution) :')

[Reactie gewijzigd door Mavamaarten op 11 augustus 2014 21:42]

Het is gewoonweg zielig aan het worden.

Ik zie jatspul uit Titanfall en Battlefield, cloaking uit Crysis en het lijkt af en toe wel of ik naar Far Cry Blood Dragon aan het kijken ben qua laserstralen en lichtjes..

Gadverdamme.

Afschuwelijk dat dit dezelfde naam mag dragen als COD 1,2 of 4.
:(
Oh ja precies...

Jatspul uit Titanfall, wel frappant dat Advanced Warfighter alweer ruim 3 jaar in ontwikkeling is en Titanfall zo'n 14 maanden geleden getoond is (en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat Titanfall gewoon CoD met robots is).

En je bedoelt de Levolution uit Battlefield 4? Meer Battlefield zie ik niet. Voor BF4 geldt trouwens hetzelfde als voor Titanfall.

Cloaking uit Halo? Of Crysis? Of MGS? Of Ghost Recon? Of...? Precies, iedere game met cloaking is verschrikkelijk.

En de double jump, die zit toch ook in Destiny en Titanfall? Zullen ze elkaar gebeld hebben met de vraag 'luister, wij zijn de drie grote FPS games in 2014, zullen we allemaal gaan double jumpen'?

Wat een zinloze reactie, en dat deze dan nog met +3 wordt gemod snap ik al helemaal niet. Blijkbaar veel mensen die Call of Duty niks vinden, want die serie heeft zojuist door een nieuwe studio een frisse wind gekregen die het heel erg goed kon gebruiken. Door een studio die voor het eerst in jaren weer meer dan 2 jaar eraan heeft kunnen werken en iets neerzet wat toch indrukwekkend is. Hoe de game zal uitpakken weet niemand, maar begin hem niet nu al neer te sabelen. Zelf zie ik een CoD waarbij ik voor het eerst in jaren zoiets heb van die moet ik hebben, dat is heel lang geleden ja.

Maar zet anders weer je PS2 aan voor wat nostalgisch COD 1 of 2. Inderdaad, fantastische games, maar tijden veranderen, deal with it.

[Reactie gewijzigd door Mr Ton op 12 augustus 2014 00:09]

Doublejump, laserstralen en cloaking zaten allemaal al in UT :P
In UT had je geen double jump :)
Nee inderdaad, dat kwam pas met de latere edities. Je hebt gelijk. Wel kon je al dodgen, wat in veel andere shooters niet kon (of nu nog steeds niet kan).
Sorry voor het mierenneuken maar ik heb het heel lang, heel veel gespeeld en ik kon hier simpelweg niet overheen kijken, hahah
Dus jij vind deze game een origineel vervolg op de vorige uit de serie? Je kan toch moeilijk ontkennen dat ze gewoon leentjebuur hebben gespeeld en overal wat elementen hebben gepikt...

Een nieuwe studio, dat kan goed zijn, maar het blijft gewoon "het vorige spel" waar ze een aantal dingen aan hebben aangepast. Een paar nieuwe maps erin, een nieuwe game mode erbij, dat doen ze al jaren. En een nieuwe killstreak, tja, waarom niet. Elk jaar zit er zo eens iets "nieuws" bij, in dit geval dan weer zo'n pak waar je mee kan cloaken enzo. Tja. Dat kost geen moeite om te maken hé ;)

Dat ze hier 3 jaar aan hebben gewerkt is best zielig te noemen. Dat jij het een origineel vervolg vindt, en een cod die jij wil hebben, goed. Maar ik ben zeker dat er heel wat mensen op deze planeet leven die het daar absoluut niet mee akkoord zijn :)

EDIT: En nog maar te zwijgen over het uitmelken. De game is nog niet uit en ze strooien al met double XP en extra wapentjes... Gewoon minder maps maken en dan een paar maanden later afkomen met "hé we hebben nieuwe content voor jullie, kost maar ¤9,99" 8)7

[Reactie gewijzigd door Mavamaarten op 12 augustus 2014 14:14]

Wat een zinloze reactie, en dat deze dan nog met +3 wordt gemod snap ik al helemaal niet. Blijkbaar veel mensen die Call of Duty niks vinden, want die serie heeft zojuist door een nieuwe studio een frisse wind gekregen die het heel erg goed kon gebruiken. Door een studio die voor het eerst in jaren weer meer dan 2 jaar eraan heeft kunnen werken en iets neerzet wat toch indrukwekkend is. Hoe de game zal uitpakken weet niemand, maar begin hem niet nu al neer te sabelen. Zelf zie ik een CoD waarbij ik voor het eerst in jaren zoiets heb van die moet ik hebben, dat is heel lang geleden ja.
3 jaar lang ? Nounou zeg, Aan Starcraft (ander genre idd) is 7 jaar gewerkt. Maar er zijn maar een paar dingen die in de game van vandaag zit, Half life 2 was sinds 1998 al in development. En iedereen kent de grote ''leak'' de Half life 2 leak en Half life 2 zijn duidelijk andere gameplay.

3 hele jaren zeg pff, in 2 jaar moet je dus artwork maken, een verhaal maken, beta's testen, de game zelf bouwen, programmeren, modelen, de engine ready maken ect. Ze hebben 2 jaar gewerkt aan dat. Waarschijnlijk maar 1 jaar aan de gameplay (ik denk nog zelfs korter want ze moeten nog beta's testen). En ik wed dat ze toen dachten, Hee dat is leuk.. ow en dat ook, oeww Titanfall, zullen we titenloze titens maken ? Jaa leuk.

3 jaar is gemiddeld voor een game. Niet echt waar ik wooow van zeg. Titafall is ook in 3 jaar ontwikkeld. Hoewel ik me afvraag of Titanfall wat simpeler is dan COD (ook vanwege de grapichs). Als je echt een fatsoenlijke game wil opzetten doe je er 4/5 jaar over, testen- Beta - niet goed, opnieuw Testen - Beta - Niet goed - Opnieuw. Kijk naar bijvoorbeeld Starcraft 2, Half Life 2, Tomb Raider (2013) Dit zijn gewoon series waar de developers hun tijd hebben genomen om het beste van het beste aan hun gamers te laten zien. Dat zie ik bij COD niet gebeuren.
Dat zag ik dus ook direct... levolution... dit is gewoon een mix van allemaal andere spellen. BF, UT, Titan, Crysis,...
Crysis meets Titanfall met vleugje Battlefield levelution. Toch lijkt dit wel lekker rap te spelen, valt me niet tegen eigenlijk. Wie weet weer eens een degelijke COD?
Call Of Duteh: CryTitanField nu zonder titans,power armour,of voertuigen :D (lieten ze in de trailer geen voertuigen zien ?)
* batterijen niet inbegrepen. Na het spelen van de proefperiode moet een maandelijks 60,- abonnement afgesloten worden om het menu te mogen opstarten.

Mijn ooit geliefde franchise met tweede wereldoorlog als thema is totaal vernacheld. Ik weet dat dit huilie huilie is dat al jaren aan de gang is door de die-hard fans uit "de vroegere jaren", maar nu is het wel mooi geweest. Na 11 jaar Call of Duty series vind ik dat het eindelijk eens gezegd mag worden.
Call Of duty's betere spellen waren inderdaad toen ze nog in de 2de wereld oorlog zaten,al vond ik Black ops 2 Best redelijk.Maar tegenwoordig zijn er ook heel weinig (goede) 1ste/2de wereld oorlog shooters,de enige die ik uit me hoofd ken is Red Orchestra 2,en die begint ook al op leeftijd te komen (5 jaar nu ?)

Ook geeft Call Of Duty geen flut om zijn oudere fans,alleen maar om zo veel mogelijk nieuwe klanten/vaste klanten binnen te krijgen die zo elk jaar een game als dit kopen soms zelf zonder erbij na te denken.Dus de kans dat ........... met een nieuwe CoD komen in de 2de wereld oorlog is even groot als....... ik kan nieteens verzinnen waarmee ik het zou moeten vergelijken,zo klein is de kans :(
Als het winnen van de lotto ;)
Ligt het aan mij of zijn de graphics vrij matig?
Ondanks dat het een promotie filmpje is waarin de graphics altijd worden opgeleukt valt het me alsnog erg tegen. De rek is er een beetje uit volgens mij, battlefield 3 was echt geweldig qua graphics en gamelay, call of duty heeft me sindsdien niet meer kunnen bekoren. Battlefield 4 was echt drama en ben benieuwd of deze cod en de volgende battlefield weer een beetje te doen is.
Ik vind de graphics er anders best wel oké uit zien. Wat is er zo drama aan Battlefield 4 dan? Die game ziet er toch ook prachtig uit.. Battlefield 4 is grafisch mooier dan BF3 en je vond BF3 "geweldig qua graphics", dus dan zou BF4 toch nog beter moeten zijn. :P
Bf3, meer de combinatie van graphics en gameplay. De singleplayer was echt geweldig van bf3.
Ik denk dat hij doelt op de bugs bij de release van BF4.
Gaap... lijkt alsof ze Titanfall hebben genomen,al het unieke van titanfall eruit hebben gehaald en een erg simpele shooter hebben neergezet met een paar gimmicks om het ''interessant te houden,wat ''levolution'' hier en daar en wat wapens die lijken alsof ze zo uit Crysis komen.

Ik vraag me af waar het naartoe gaat,het lijkt meer erop dat Sledgehammer heeft gekeken naar de populaire games en ze allemaal in de blender heeft gegooid om er zo iets uit te halen wat nogsteeds goed zal gaan verkopen inplaats van iets nieuws in innovatiefs.voor nu blijf ik lekker Battlefield 3 en Black ops 2 doen :)
Game is echter al 3 jaar in ontwikkeling dus even naar Titanfall hebben gekeken lijkt me wat sterk. Het is ook een beetje wel het ding van tegenwoordig, al die futuristic games. Kun je het ze dan kwalijk nemen? Niet echt. Ja, velen zitten te wachten op een WW2 game, maar daar hebben we er ook al veel van gehad. Lijkt er dus gewoon op dat ze van alles wat willen proberen, of dat goed uitpakt, tja wie weet..
Wat zijn dit voor een Mass Effect graphics ?
Unreal? Althans de snelheid zit erin, door de jetpacks
Begin hier toch wel ziek van te worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True