Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 170 reacties

Activision brengt Call of Duty: Advanced Warfare op 4 november uit. Dat blijkt uit een trailer die de uitgever online heeft uitgebracht. De video verwijst naar een internetsite die op moment van schrijven nog niet live is.

Het is de eerste keer dat de uitgever de naam en releasedatum van de game noemt, ook al is de pagina waarop meer informatie te vinden zou zijn nog niet online. De naam zong enige jaren al wel rond de uitgever diverse merknamen met Warfare vastlegde. De game komt in elk geval uit voor de Xbox One; de trailer vermeldt dat de beelden zijn vastgelegd op die console.

In de trailer speelt acteur Kevin Spacey, onder meer bekend van House of Cards, een rol als hoofd van een organisatie die het op wil nemen tegen de Amerikaanse overheid. Sledgehammer Games ontwikkelt het spel in de Call of Duty-franchise. Vermoedelijk laat de uitgever op gamebeurs E3 volgende maand meer zien van deze game. Vermoedelijk komen er binnen een paar dagen meer details van de game: een uitgebreide aankondiging staat op de rol voor 4 mei.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (170)

1 2 3 ... 7
Interessant verhaal. In de Call of Duty reeks ging het meestal over de "slechte" russen en terroristen. Nu gaat het echter over Amerika die overal vrijheid wil brengen, kosten wat het kost. Ben benieuwd wat ze in Amerika hierover denken.
Voor de mensen die "Claimen" dat er geen WW2 Shooters meer gemaakt worden:

https://www.youtube.com/watch?v=B2EzliwSyAs

Enemy Front!
Modern Warfare / Advanced Warfare, waarom kunnen ze niet gewoon weer eens een WOII shooter voor de next-gen consoles uitbrengen :(
Precies wat ik dacht. Ben die steeds futuristischer wordende shooters meer dan beu. De gameplay van een WOII shooter is nu eenmaal altijd beter. Alleen wapens met ironsights, weinig spraywapens, een paar eenvoudige scopes en verder alleen wat explosieven en geen flashbangs, 9-bangs, concussion grenades etc. Laat staan al die andere troep die een shooter alleen maar nodeloos ingewikkeld maakt en er voor zorgt dat skills steeds minder tellen.
-
Ghosts hang ook helemaal van de bijzaken aan elkaar. Er zijn zoveel bijzaken dat de kans dat je door een reward of perk van een ander wordt gefragged ongeveer net zo groot is als dat die tegenstander je persoonlijk uitschakelt.
-
Ik wil dolgraag weer een (moderne) WO-II shooter. Gewoon mooie beelden en verder basale gameplay.
Je hebt een redelijk argument voor WOII shooters, maar voor mij is er 1 ENORM probleem met dat soort spellen en vermoedelijk is dit een vergrijp die veel mensen hebben.

De wapens van die periode zijn gewoon simpelweg dodelijk saai.

De recoil is afgrijselijk en de wapens zijn bijna allemaal hetzelfde. Wat ik JUIST leuk vind aan shooters zijn de wapens. Ik vind het heerlijk om met moderne wapens te schieten. De variatie met moderne wapens is 10x zo groot dan met de wapens van WOII.

Ik ken die wapens inmiddels wel. Over ouwe meuk gesproken... 8)7

Het enige wat ik mogelijk interessant zou vinden is een Sci-Fi(ish) WOII shooter met veel verzonnen wapens die wel nog een klein beetje in lijn zijn met wat ze toen hadden. Maar om eerlijk te zijn, dat zou waarschijnlijk voor veel WOII fanaten een buzzkill zijn, dus ze kunnen net zo goed moderne shooters blijven uitbrengen.

De mening van een minderheid is niet interessant voor game ontwikkelaars.
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Ten eerste geeft een beetje recoil natuurlijk juist charme aan het spel. Als ik een point en click spelletje wil spelen ga ik wel dora the explorer spelen in plaats van een shooter. Te weinig recoil en te grote magazijnen maken vele spraynoobs. Daarnaast was de speelstijl van COD2 veeeeeeel voorzichtiger en realistischer dan van bijvoorbeeld ghosts. Simpelweg omdat rushen daar bijna altijd werd afgestraft en het verstandiger was om jezelf een beetje tussen het struikgewas voor te bewegen in plaats van de vlaktes over te rennen. Bij ghosts maakt dat geen verschil en wordt je dankzij de perks, rewards en scopes evenzogoed wel neergeknald als je je verdekt opstelt. Vandaar dat iedereen bij ghosts als een malle rondjes rent.

Ik wil juist knokken om hardpoints en met je team langzaam je manier door de straten heen vechten. Daarnaast is een wapen maar een skin en wat gegevens voor de beleving; damage, recoil, accuracy, sound, muzzleflash etc. etc. Ik zie niet in waarom je het ala carte gebeuren van ghosts niet kan toepassen op WW2 wapens. Bijvoorbeeld een ander verenpakket voor hogere fire rate, andere iron sights, grips, crosshairs, dempers, etc.

tot slot weet de consument helemaal niet wat hij wil. Simpelweg omdat je niet kan kopen wat er niet is. Ofwel als er geen hoogwaardige WW2 shooter is kan niemand hem kopen. Jij concludeert daar uit dat bijna niemand een WW@ shooter ziet zitten omdat ze weinig worden verkocht. Beetje kip -ei verhaal natuurlijk.

En ja, er zijn best nog wel wat "moderne" WW2 shooters te koop, maar die zijn grafisch spuuglelijk en een belediging voor je hardware. Zelfs zo slecht dat ze amper kunnen wedijveren met MOHAA en COD1/2. Ook is de gameplay houterig en de AI is al helemaal om te janken.

COD en BF zitten veel beter in elkaar (in basis) dus een nieuwe WW2 variant zal ongetwijfeld verkopen. Ik verwacht zelfs beter als dit steeds slechter verzonnen futuristische geneuzel.

Ik wil weer een shooter die draait om spelervaring en gameplay. Niet om fancy tierelantijntjes om alles te verdoezelen of zelfs te verkrachten. Geen aliens, geen automatische zelfredzame wapens, geen jumpsuits, door muren kijken, 3 miljoen verschillende airstrikes enzovoorts enzovoorts.

En daarnaast zijn WW2 shooters nu eenmaal het meest sfeervol. Die saaie zandputten en ijsvlaktes van CoD en BF ken ik nu wel. Ja ik weet het nu wel, Russen zijn evil en als er zand is is iedereen een moslimterrorist (maar dat laten ze nooit helemaal doorschemeren) WW2 als thema garandeert veel europees spektakel. Van de stranden van NormandiŽ via de Franse dorpen en steden naar de ijzige Ardennen, dan de zomerse poldervlaktes van Nederland en natuurlijk de rotsige Alpen niet te vergeten. Sneeuw en ij kunnen we pakken in Scandinavie. En hebben we de toedra's van de Sovjets nog.
Jij vind dat recoil charme geeft aan een spel, maar ik vind het irritant. Ik kan me prima onderscheiden door gewoon sneller te reageren dan mijn directe tegenstander of slimmer te spelen dan hun en al mijn tegenstanders in hun rug te schieten. }>

Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig teveel gadgets zijn. In Ghosts is het vrijwel onmogelijk om een flawless game te spelen en de resultaten die je behaalt zijn grotendeels te danken aan geluk en de speelstijl van je tegenstanders. Onze eigen inbreng is steeds minder belangrijk geworden en dat is natuurlijk afschuwelijk design. Ghosts is dan ook gewoon geen goed spel om deze reden.

Zij zijn een beetje slachtoffer geworden van al die mensen die kritiek hadden op het feit dat hun spellen teveel op elkaar leken. Wat natuurlijk een achterlijk argument is. Uniekheid en verfrissing zijn geen ingrediŽnten voor een goed spel. Ze hadden beter hun aandacht moeten richten op de verfijning van hetgeen wat ze al hadden.

Maar goed, het punt is dat jouw wensen van een shooter tot de minderheid behoren in de COD franchise.

Fast-paced shooters zijn duidelijk niet jouw ding. Maar dat betekent niet dat het een slecht iets is natuurlijk.
Sluit ik mij helemaal bij aan..wil ook wel eens weer een goede WOII game.
Vooral met de grafische mogelijkheden van de next gen consoles (en PC uiteraard) zou het toch weer zeer gaaf zijn om NormandiŽ opnieuw binnen te vallen.

Kan me op 1 of andere manier ook meer inleven in een WO II shooter aangezien dat veel realistischer is en waargebeurd. Al dat futuristische mag van mij nu ook wel even op een laag pitje. Je moet de mensen wel wat afwisseling geven, anders bloed het genre dood.

Doe mij inderdaad maar weer een top WO II shooter met prachtige locaties, eventueel goed verhaal erom heen, niet al te fancy wapens..en gaan met die banaan.
Om alvast in de stemming te komen.
http://www.strijdbewijs.nl
Op zich maakt de setting me niet uit.. Maar van de minder ingewikkelde gameplay ben ik een groot voorstander. Counterstrike is ook 'modern warfare', maar zonder alle perks en killstreaks.

Ik ben echter bang dat dat niet gaat gebeuren, ongeacht de setting. Sinds de gameplay nodeloos ingewikkeld is geworden (CoD4) is de franchise enorm gegroeid. Blijkbaar is dat wat de massa wil.

Zelf ben ik juist bij CoD4 afgehaakt. Al die perks en killstreaks vind ik verschikkelijk voor de gameplay. Zelf ben ik ook meer fan van de 'crosshair shooting' in plaats van 'iron sights shooting'. Dat houdt de vaart er beter in (hoewel dat ik hoor dat de latere cods een enorm rushfest is). Daarom vind ik cod1/CS ook veel leuker dan cod2.
Maar WO II games met degelijke gameplay en graphics bestaan vandaag toch?

Bijvoorbeeld Red Ochestra 2 voor het Europese conflict, Rising Storm voor het Aziatische.

Verder blijven de oude games ook nog gewoon bestaan. Toegegeven dat de graphics wat minder zijn, maar Wolfenstein:ET, CoD2, Day of Defeat:Source, etc. hebben allemaal nog wel wat servers online. Sommige games hebben wat mod projectjes lopen om die graphics een boost te geven.

[Ontopic]
"Captured on Xbox One", maar de helft die we te zien krijgen zijn pre-rendered cutscenes? Verder is het makkelijk om scenes te optimaliseren voor dat ene camerastandpunt. Ik ben dus nogal wantwrouwig en zou graag in-game footage zien.
Red Orchestra 2 is gewoon een slecht spel.. de AI is zo erg dat het alles verpest..

Er moet gewoon eens een WO I(I) spel komen op de nieuwste engines, met biplanes & what not. Een nieuwe Battlefield bv zonder al die extra dingen en dan zal de netcode/bugs misschien nog beter zijn ook omdat het minder complex is.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 2 mei 2014 14:15]

Speel Red Orchestra 2 / Rising Storm en dan heb je precies zo een shooter. Succes.
Precies, ik geloof dat het na al deze jaren weer wel eens tijd wordt voor een WOII shooter.

Vind het prima als er wat Sci-Fi shooters zijn, maar tegenwoordig is bijna elke shooter een Sci-Fi shooter.
Ik denk dat als COD een 2WO shooter uit zal brengen, dan zal het volgende jaar zijn. Dan is het volgens mij weer de beurt aan Treyarch om een game uit te brengen, en zij waren een van de laatste developers die een 2WO spel uitbrachten (COD:World at War). En god, wat werden zij gehaat vanwege de keuze, terwijl ik WaW verrissend goed wegspeelde. Ik denk door die enorme sh*tload aan negatieve reacties, alle developers hebben afgeschroken om nog een 2WO spel te maken.

Daarnaast kan je mogelijk van Dice ook verwachten dat ze de terugkeer maken. Alleen wordt het eerst volgende battlefield "police-themed" maar daarna verwacht ik toch echt een 2WO shooter. :D

Daarnaast komt Enemy Front uit voor de previous-gen. Singleplayer zal het wel leuk worden, maar multiplayer kan het niet volgens mij niet tippen aan COD/BF

[Reactie gewijzigd door FireBladeX op 2 mei 2014 09:05]

Helemaal mee eens. Ik zat laatst al te bedenken dat bijv. die landing op Omaha beach best wel wat spectaculairder kan zijn op de next-gen console. Bij de oude CoD werd je altijd in banen over dat strand geleid en vielen granaten altijd op dezelfde plek, dat moet toch beter kunnen nu :P
Ze hadden gewoon een mix moeten maken, hoe vet is het dat je bij de multiplayer van een sci-fi map, het potje erna weer in de 2e oorlog vecht.
Omdat WOII shooters in het verleden al uitgemolken zijn. En nu zijn ze de moderne shooters aan het uitmelken.
Klopt wel hoor, misschien dat mensen toen dachten: "wanneer komt er nou eens een Sci-Fi shooter"
Maar de eerste Call Of Duty dateert van 2003, dat is ondertussen 11 jaar geleden...
Medal Of Honor komt zelfs uit 1999(!)
Lijkt zwaar op Kevin Spacey die gast haha... Verder heb ik t filmpje op me werk gekeken zonder geluid. Vindt dat er ook heel veel gelijkenissen zijn met Crysis. Maargoed, ik zie nergens de HUD oid. Daaraan kan je al redelijk opmaken of het weer een same-old CoD wordt. Hiervoor heb je gameplay footage nodig om dit te bepalen...
Het IS Keven Spacey =). Ik moet zeggen dat ik daar best een beetje verbaas over ben. Of deze game moet heel veel potentie hebben opeens, of Kevin Spacey is niet vies van wat schnabbelwerk. Zie hem toch als een zeer gerespecteerde acteur die rollen van betekenis wil spelen, en daar valt een videogame als CoD voor mij nu niet direct onder.
Ja het was gisteren al leaked bij een IBM keynote dat spacey de voice over zou doen in nieuwe cod game.
In House of Cards speelt ie geloof ik ook al regelmatig call of duty :p
In het volgende seizoen kan hij met zich zelf spelen :o
LOL. Klinkt.. pervert
Of hij vind het gewoon leuk of krijgt er een leuk bedrag voor wat de meeste mensen niet zomaar zullen afslaan, ook dear ol' kevvie niet. Geweldig acteur, een van de velen die steeds meer grote acteurs die in games te horen/zien zijn wat een geweldige ontwikkeling is mijns inziens. :) hoe beter de acteurs voiceovers, hoe beter de game op dat gebied iig is. De ESO voiceactors zijn ook flinke namen.
Er gaat heel veel geld om in games, dus ik denk dat het idee dat gaming/tv series een soort tweederangs films zijn voor acteurs aan het verdwijnen is. Ik bedoel als 60 miljoen man een spel koopt is dat toch een flinke doelgroep

Als dat in-game graphics zijn dan hebben ze als ik het zo zie wel weer wat aan de graphics engine gedaan, en dat was hoog tijd! Het werd echt te treurig in vergelijking met Battlefield etc.
Ik moet zeggen dat ik geen fan van de serie ben (de gameplay werkt niet voor mij) maar deze trailer geeft mij kippenvel. Zijn transitie naar games komt iig goed uitde verf, dus dat is niets waar hij zich voor hoeft te schamen
hij speelt geweldige rol in 'house of cards' in die populaire serie speelt hij oa herhaaldelijk een potje CoD. Vanwege populariteit van serie en dat een dijk van acteur is, is de keuze niet geheel onbegrijpelijk.
Er is in 2008 natuurlijk nog wel 'CoD: World at War' uitgekomen, welke in de WW2 setting speelde.
World at War had vrij matige graphics en de verhaallijn met maps in de Pacific en de Nazi Zombie modus spraken me ook niet echt aan. Ik heb liever een klassieke CoD game in een modern jasje. Denk aan een Europese setting als Omaha Beach of Market Garden bijvoorbeeld. Daar is best vraag naar denk ik, mits dat er genoeg tijd voor de ontwikkeling wordt genomen. Dat laatste is iets waar het bij Treyarch nog wel eens aan ontbreekt.
Matige graphics? De graphics van World at War waren tot nu toe de beste in de hele call of duty series. De natuur etc. zag er prachtig uit.
"Zag er prachtig uit." is de juiste uitspraak hier. Het ziet er nog steeds goed uit, maar kan nog veel mooier.
Het kan altijd beter...
Wat een Crysis gehalte zeg die Call of Duty: Advanced Warfare, met all die exoskeletons, en dat ze onzichtbaar kunnen worden en zo.

Erg leuk dat ze de gezicht en stem gebruiken van Kevin Spacey.

En de grafische ziet hij er goed uit, hoop dat hij een mooie lange singe player gedeelte heeft.
COD:WaW vond ik persoonlijk wel echt heel goed. ik heb er vele uren aan gespendeerd samen met vrienden op split screen. de Zombie mode is geniaal!

Ik vind persoonlijk dat futuristische ook niet zo geweldig. geef mij maar een mooie realistische shooter. Al ben ik van mening dat COD, welke versie dan ook, allemaal niet erg realistisch aan voelen. Het is dan ook meer een arcade shooter in mijn ogen.

PS.

Snap niet goed wie tweaker2010 hier een -1 heeft gegeven maar ik ben het zo onderhand wel zat dat iedereen die niet de mening deelt een bepaalde post van iemand maar een -1 geeft terwijl dit nergens op slaat. Wellicht moet er te zien zijn wie die downmods doet zodat deze personen gerapporteerd kunnen worden.
Snap niet goed wie tweaker2010 hier een -1 heeft gegeven maar ik ben het zo onderhand wel zat dat iedereen die niet de mening deelt een bepaalde post ar een -1 geeft terwijl dit nergens op slaat. Wellicht moet er te zien zijn wie die downmods doet zodat deze personen gerapporteerd kunnen worden.
Helemaal mee eens. Mij heeft Tweakers ook de moderatierechten afgenomen maarblijkbaar zijn ze niet consequent om het bij deze personen ook te doen. Deze personen modereren louter inhoudelijk terwijl zijn reactie perfect on topic is.
Dat vind ik ook. Ik vond World at War een heel goede game met goede graphics. Misschien wel de beste CoD die ik ooit gespeeld heb. Ik vond de verhaallijn ook zeer goed.
Idd, dat is juist het probleem. Als het nu afgewisseld zou worden tussen WOII / Huidige tijd / Vietnam en misschien nog Korea een keer voor de afwisseling, zou het al een stuk beter zijn. Niet 5x op rij een vergelijkbare setting, was er na 2x al klaar mee. Een WOII of Vietnam editie zou ik direct weer kopen.

Inmiddels zijn we weer 6 jaar en een nieuwe generatie consoles verder sinds de laatste WOII editie, dus er is ook weer een stuk meer mogelijk.
Het probleem is juist dat er teveel en te snel shooters uitkomen.

Elk jaar een nieuwe COD. Dan is veel te snel.

Als ze om de twee jaar nou een game uitbrengen (danwel in een andere setting (WOII, Vietnam, Irak, Toekomst etc.)) voelt het ook al heel anders. Nu is het elk jaar weer 'ow, weer een moderne shooter'
Inderdaad, ik ben die hele moderne meuk wel zat inmiddels.
Dit is op zich niet echt modern, dit mag je wel futuristisch noemen.
wolfenstein new order is iig met nazi's :D

ik dacht te lezen dat er in het filmpje stond "this game is anticipated to be overrated" srry :+

[Reactie gewijzigd door shades op 2 mei 2014 08:53]

Sci-fi WOII :+
Bonyuri je bent niet de enige die dat vind. Ik zou heel graag terug willen naar die tijd met Call Of Duty, Battlefield & Medal Of Honor. :*)

[Reactie gewijzigd door JohnnyBNL op 3 mei 2014 10:34]

Imo heb ik dat WOII gebeuren nooit echt leuk gevonden.
Battlefield 1942 was geweldig omdat je dingen kon doen die in andere games niet konden.

Maar toen de mod kwam dat je met moderne voertuigen en helikopters kon spelen was ik meteen over. Toekomst vind ik ook interessanter. (mits ze het wel goed bedenken en uitwerken)

Maar ik kan me best voorstellen dat er een grote groep mensen is die deze moderne tijd niet leuk vind en juist WOII geweldig vind.

Ik hoop voor de COD fan's dat ze de engine nog eens flink onderhanden genomen hebben. De beelden van de laatste nieuwe COD met de "nieuwe" engine zijn echt teleurstellend. Zelfs BF Bad Company is veel mooier. Laat staan BF4. Daarnaast speelde het ook voor geen meter. COD MW2 speelde veel lekkerder. Me broertje was echt MW2 fan. Maar heeft de laatste COD wel geteld 1 avond gespeeld. 45 euro gewoon weg gegooid. Hij zij ik vind het heel zonde maar het is gewoon echt bagger.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 2 mei 2014 13:53]

BF Bad Company. De nieuwe COD ziet er ondanks de nieuwe Engine amper mooier uit dan MW2. Alleen op een paar plaatsen is echt goed verschil te zien. Maar de rest is nog steeds onder de maat. BF (Bad Company) vind ik persoonlijk al veel mooier.

Maar als de beelden uit het filmpje ingame engine beelden zijn dan zal dat met COD AW wel goed gaan komen. Al moet ik zeggen dat de Trailer van de huidige COD ook niet onaardig was maar het uiteindelijk heel erg tegen viel.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 2 mei 2014 13:53]

Je weet dat dit BF2 is? Niet Bad Company. En hoe lelijk de nieuwste CoD ook is, ik geloof niet dat het lelijker is dan BF2, een spel van 9(!) jaar oud. Een (aangepaste) versie van BF2 draaide zelfs nog op de originele xbox en playstation 2.

[Reactie gewijzigd door Orian op 2 mei 2014 13:46]

Ik bedoel Bad Company. In ieder geval niet BF3 is was nog nieuwer.
BF2 is inderdaad te oud. ik heb de namen door elkaar gehusseld.

Er zijn ook al heel wat meer BF's geweest 1941 en die 21xx versie. En dan BF2. Volgens mij ook nog BF Vietnam?

BF BC, BF BC2, BF3 en nu BF4.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 2 mei 2014 13:56]

Het ontwikkelteam heeft misschien al dan niet bewust inspiratie opgedaan vanuit games zoals Crysis, Titanfall en een aantal snufjes die al in Black Ops 2 zaten. Daarnaast wordt het COD genre elk jaar meer bombastisch en moet het grootser en vetter. Advanced Warfare had ik dan ook al echt verwacht. Elk jaar koop ik COD voor maximaal 35 euro, om dan voornamelijk de single player uit te spelen. Echte bad value, maar het is bijna traditie geworden. De single player van COD spat vaak van je scherm af, en het wordt elk jaar minder realistisch.
Deze ontwikkeling vind ik in dit kader eigenlijk wel prima. Een beetje berustend. Maar de hoop op echte innovatie, en dan voornamelijk in de multiplayer, heb ik zo allang opgegeven. Het lijkt me dat de prioriteiten een beetje verkeerd liggen in de COD franchise op het moment. Het is jammer dat Battlefield nu zo extreem vercommercialiseerd is na het succes van BadCompany 2, want echt leuke skillbased multiplayer shooters worden zo wel een uitstervend ras. In ESL wordt dit gewoon weer een 'cloak' fest, precies de reden waarom Crysis 2 zo waardeloos aansloeg. Battlefield 4 is gewoon een grap, en COD BO2 is vooral een succes op de console. Een nieuwe impuls hierin was mooi geweest.
Goed, single player dus maar weer en dan de kast in. 8 uur pret is niet gek, maar 150 uur balanced fun lijkt me hoger op de prio lijst te moeten staan.
Innovatie bij shooters? dan kun je lang wachten, er is al heel lang geen echte innovatie meer geweest (en tja, dat kan eigenlijk ook helemaal niet meer, alles is al wel gedaan).
En om vergelijking met titanfall te trekken vindt ik erg kort door de bocht, zeker omdat de game al lang in ontwikkeling was voordat er ook maar iets bekend was over titanfall, en dan nog, titanfall is verre van origineel..
daarom is het mooi dat er indie games die "puur" zijn weet niet of je op een pc speelt maar games als insurgency blazen weer tactisch gameplay in fps.
Vertellen dat de beelden zijn vastgelegd op de Xbox One en dan de trailer uitbrengen in 360p?
Trailer is verder prima, maar een revolutionaire COD zal er wel niet in zitten. Het al zo lang bestaande concept in een nieuw jasje, het kukt ze elk jaar weer..
En jongens zoals boven je (melek-taus) kopen het meteen :)
Helaas blijft echte innovatie uit.

Ik verwacht niet dat ze elk jaar met een compleet nieuwe engine komen etc., maar het hergebruiken heeft nu lang genoeg geduurd.

Daarnaast luistert men gewoon niet naar de community. Men roept al jaren dat ze zelf weer servers willen hosten. Dat kan ook wel, maar alleen voor unranked private matches. Daar heb je toch niets aan!
Matchmaking is een ramp. Iedereen wilt gewoon weer een server kunnen joinen als vanouds. Daar wordt totaal geen gehoor aan gegeven.
Jij weet al dat het geen nieuwe engine is? Knap hoor!
Dat weet ik niet, maar beetje logisch nadenken doet dit wel vermoeden.
Denk je nou echt dat ze daar geen marketing overheen gooien als ze een nieuwe engine zouden gebruiken? De meest gehoorde 'klacht' over de COD reeks? ;)
De meest gehoorde bullshit inderdaad. Je gaat geen hele nieuwe engine schrijven. Wat je wel gaat doen is delen vernieuwen zodat het meer aan kan. Maar in de basis zal weinig veranderen.

Als jij graag wilt dat ze er een ander label op plakken, is prima, maar bedenk wel dat de code dan nog steeds grotendeels overeen komt. De engine in Ghost was ook al niet te vergelijken met de eerste COD op de 360 (cod 2). Het grote probleem zit hem eerder in de support voor nieuwe consoles en de capaciteit voor meer polygonen.
Dedicated servers is inderdaad iets waar we al jaren op wachten. Ik hoop ook nog steeds op een vernieuwde game zoals MW en BO destijds was. Wekelijks speel ik nog MW op een eigen server.
BTW ik speel/ koop COD al sinds UO is uitgebracht. Vaak is er weinig tot geen vernieuwing. Zie MW2, MW3 maar toch zit er duidelijk een verschil in de games van de verschillende ontwikkelaars. BO is niet te vergelijken met MW/ Ghosts en ook zal AW nogal verschillen van insteek. Per ontwikkelaar is het duidelijk dat er hun fisie ingestoken is.

[Reactie gewijzigd door melek-taus op 2 mei 2014 09:54]

De trailer is in Full HD beschikbaar, de media speler van Tweakers lijkt dat formaat gewoon niet te tonen.
De trailer is vervangen door de trailer van de officiŽle Youtubepagina. Hij was gelekt dus hebben ze hem maar officiŽel uitgebracht. Gok dat dit 4 mei had moeten gebeuren.
Ik zie al jetpacks in het filmpje. Ik zeg ideetje gespot bij Titanfall en overgenomen?

edit
Ow en cloack en 'titans'.

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 2 mei 2014 08:52]

Ik zie al jetpacks in het filmpje. Ik zeg ideetje gespot bij Titanfall en overgenomen?

edit
Ow en cloack en 'titans'.
Titans waren al eens in Battlefield 2142 aan bot gekomen (in een andere vorm) en de vorm die in titanfall wordt gebruikt ligt in het verlengde van de mechs in mechwarrior, een soortgelijk ding in Battlefield 2142 en, cloacking en jetpacks zag je onder andere ook al in Killzone. Oh, en Killzone had ook 'battlesuits' (exo's uit m'n hoofd).

Titanfall is een prachtig spel, met genoeg vernieuwing en intressante gamplay en features, don't get me wrong. (alleen jammer dat ie niet voor mijn apperatuur uitkomt, maar so be it). Maar niet alles aan het spel is vernieuwend :)
Parkouring zat al lang in medal of honor en call of duty 1. Alleen was het toen nog geen officiele feature.

http://www.youtube.com/watch?v=uxlf4KGb5L8

[Reactie gewijzigd door aicaramba op 2 mei 2014 10:40]

Ik zou ook graag weer een WWII shooter zien. Stel je voor, CoD2 in de huidige Graphics. Ouderwets 'rifle only' met good old Lee-Enfield of Kar98K in Toujane :D
Of dat geluid van de metalen clip als je M1 Garand leeg is. Pling

Ook de omgevingen vind ik gewoon meer aanspreken in de oude BF's en COD's. Berlin en Stalingrad zoveel meer sfeer dan de huidige maps en levels in de moderne steden. Zelfs muziek zoals in BF Vietnam die uit de speakers kwam in de levels.... geweldig.
Dat M1 Garand geluidje was gewoon episch, vooral als je hoorde dat de clip van een ander leeg was die dicht bij je in de buurt was. Dan snel er op af rushen met je thompson of mp40 :D
IK kreeg meer zin in het nieuwe seizoen van house of cards dan in deze game :)
Ag we gaan het weer mee maken of het de hype kan waarmaken. Ik ben zwaar sceptisch over de studio die het gaat doen. Had dit liever in de handen van Treyarch gezien!
Treyarch krijgt nu wat langer de tijd om aan de volgende (WW2?) versie te werken, dat was toch het hele idee dat Sledgehammer erbij gekomen is?
True. Laten we hopen dat zij met een hele vette cod game komen.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True