Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Activision brengt Geometry Wars 3: Dimensions op 25 november uit voor de pc, PlayStation 3 en PlayStation 4. De versies voor de Xbox 360 en Xbox One volgen een dag later, zo heeft Activision bekendgemaakt.

Activision kondigde de game in augustus al aan, maar heeft nu pas de releasedatum bekendgemaakt. Ontwikkelaar Sierra is onder eigenaar Activision een nieuwe weg ingeslagen en heeft met Geometry Wars 3: Dimensions sinds jaren weer een spel geproduceerd. De gameserie werd oorspronkelijk door Bizarre Creations ontwikkeld, maar Activision heeft in 2011 de deuren van die gamestudio gesloten.

In de survivalgame moet er van origine met een schip vijanden worden uitgeschakeld. Daar verdienen spelers punten mee. Het nog te verschijnen Geometry Wars 3: Dimensions geeft volgens Activision echter een nieuw 'perspectief' op de Geometry Wars-serie. Er zijn nieuwe 3d-omgevingen, verscheidene nieuwe vijanden en eindbazen en nieuwe spelmodi aan de game toegevoegd.

PS3- en PS4-gebruikers kunnen de game vanaf 25 november uit de PlayStation Store downloaden. Gebruikers kunnen de pc-versie op diezelfde dag via Steam krijgen. De Xbox 360- en Xbox One-exemplaren volgen op 26 november. Geometry Wars 3: Dimensions gaat op alle platforms 14,99 dollar kosten, omgerekend ongeveer 11,85 euro.

Geometry Wars 3: Dimensions

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

"Geometry Wars 3: Dimensions gaat op alle platforms 14,99 dollar kosten, omgerekend ongeveer 11,85 euro."

Maakt niet uit wat het omgerekend is, het zal gewoon 14,99 kosten. Zo wordt het altijd gedaan met games.
Maar mocht je het uit de US store kunnen plukken dan betaal je dus wel dat bedrag. Ik koop al mijn games op de Xbox One uit de US store. Scheelt toch genoeg geld elke keer.
Wel ik heb een Canadese account, scheelt nog een pak meer dan de US ;)
Niet altijd en zo heel veel scheelt het nu ook weer niet. NBA 2K15 kost in de US store $59.99 en in de Canadese store kost hij 69.99 als ik me niet vergis. Als je dat omrekent is de Canadese variant ietsje duurder ;)

59.99 USD = 46.7896 EUR
69.99 CAD = 48.5866 EUR
Tenzij je ook een US account hebt..
Oh gaaf!
Deel 2 op de Xbox 360 vond ik al erg verslavend, ben benieuwd hoe deze gaat zijn.
ooooh lekker in pacifism-mode spelen, wat een heerlijk gevoel geeft dat ook altijd weer. :D
Laten ze ook gelijik maar even naar de iOS versie kijken, want die werkt helaas niet meer op iOS8
Net als de vorige delen zal ik deze ook zeker kopen! Simpel maar fantastisch concept.
Hier kijk ik erg naar uit. Heb heel wat uren plezier gehad met Geometry wars: Retro Evolved op de Xbox360.
kende heel het spel nog niet maar het ziet er wel goed uit
En de Wii U dan? Dat is momenteel een van de populairste consoles met games als Mario Kart en Zelda the Warrioirs. Ik denk niet de ontwikkelaar deze kans wil laten lopen.
Not sure if just being sarcastic, maar serieus? Ik heb zelf ook een Wii U, begrijp me niet verkeerd, maar we kunnen toch veilig stellen dat de Wii U de minst populaire console is. Doordat de Wii U geen gebruik maakt van een x86 CPU is het ook nog eens lastig om games te porten.

Ontopic:
Had deze game nog nooit gezien, maar ziet er erg vet uit! Ga ik wel een poging mee wagen op de PC!
Vergeet niet dat de oorspronkelijke game een grote hit op de DS was. Hierdoor is een groot deel van het Nintendo publiek al bekend met de game. Dat verhoogt de potentiele markt.
Doordat de Wii U geen gebruik maakt van een x86 CPU is het ook nog eens lastig om games te porten.
Ja, want op F7 rammen in Visual Studio is erg lastig 8)7.

De gebruikte instructieset heeft weinig invloed op het porten van een game. Hardwarespecificaties (in termen van geheugenbandbreedte, cache size, GPU shader throughput, etc.) destemeer, en in iets mindere mate het gebruik van andere API's.

De laatste keer dat ik in een game project een handgeschreven assembly functe tegenkwam is jren geleden.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 9 oktober 2014 13:19]

De Wii U een van de populairste consoles? Graag verwijs ik u even door naar de volgende link:

nieuws: Blijvend slechte Wii U-verkoop levert Nintendo opnieuw verlies op
Dat was voor de grote games zoals Mario Kart. Inmiddels zijn die cijfers achterhaald. In Japan verkopen ze zelfs beter dan de XO.
Gaarne een bron te vermelden voor deze claim? 4 maanden is een erg korte tijd namelijk om opeens veel meer winst te boeken, en zeker meer dan PS4 en XO.

Edit: http://datanews.knack.be/...rticle-normal-298347.html

Je claim lijkt weinig draagkracht te hebben op recentere bronnen via google.

Edit 2:

http://www.techmania.nl/1...-vs-wii-u-verkoopcijfers/

Ok dit had ik niet verwacht, maar Wii U is wel al langer uit dan de XO. Dus of dit een eerlijke en reele vergelijking is heb ik mijn twijfels bij. Wii U is namelijk uitgekomen op 8 december 2012 en de XO is uitgekomen op 22 november 2013. Bijna een jaar verschil, dus een jaar meer verkopen.

[Reactie gewijzigd door WvanGeest op 9 oktober 2014 12:06]

Microsoft's consoles (Xbox, Xbox 360 en Xbox One) zijn altijd al een stuk minder populair geweest in het thuisland van de Playstation en Wii. Japan is dan ook vrijwel altijd een uitzondering op de regel, mbt Nintendo.
De Wii U is qua verkoop ontzettend tegen gevallen en in the US sowieso echt hard geflopt.

nieuws: Geometry Wars 3: Dimensions komt vanaf 25 november naar pc, PS- en Xbox-consoles

Misschien dat de Wii U ondertussen wat is opgekrabbeld maar zo'n slechte launch als de Wii U heeft gehad kom je normaal niet meer te boven en blijft ver maar dan ook ver achter bij de verkoop cijfers van de Xbone en PS4.
Meh, melken ze die nog steeds uit?

Ben afgehaakt na Geometry Wars 1, wat bij PGR2 zat inbegrepen.
Voor het tweede deel, wat in PGR 3 zat moest al afzonderlijk worden betaald. Wat een afzetters.
Ja, afzetters. Betalen voor een spel, wie haalt dat nu in zijn hoofd he?
Betalen voor een spel
Ik ga niet betalen voor een spel wat bij een ander inbegrepen is, vooral niet met de verwachting dat het ongeveer hetzelfde is als Geometry Wars 1, en dus geen afzonderlijk geld waard is omdat het te klein is, en (net als Geometry Wars 1) niet meer is dan een (goed uitgevoerde) gimmick.
Dat jij er niet voor wilt betalen omdat je het niet zo boeiend vind is je goed recht, maar dat maakt nog niet dat mensen die geld vragen voor een product waar gewoon manuren in zijn gaan zitten afzetters zijn.

Ik vond GW2 iig zijn geld waard en ik ga GW3 ook zeker kopen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 9 oktober 2014 13:23]

Wat er bij PGR2 en 3 zat inbegrepen is niet hetzelfde als de Geometry Wars spellen die verkocht worden op XBLA. Geometry Wars 2 vooral heeft veel meer modes enzo dan wat er bij de PGR spellen zit.
Wat een schande dat ze betaald willen worden voor hun werk. De kinderen van de programmeurs hebben toch genoeg aan regenwater en gras? En meer luxe dan een kartonnen doos geeft is ook onzin toch?
Denk dat ik het wel ga proberen :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True