Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties
Submitter: laserboy

Een groep ontwikkelaars werkt momenteel aan een shooter op basis van de Unreal Engine 4. Met het spel, Squad, willen de ontwikkelaars naar eigen zeggen het gat tussen Call of Duty of Battlefield enerzijds en ArmA anderzijds opvullen.

De ontwikkelaars, van wie een groot deel de Battlefield 2-modificatie Project Reality werkte, zijn al sinds april bezig met het spel. Pas afgelopen week deden zij het bestaan van Squad uit de doeken, omdat ze zich er naar eigen zeggen eerder niet comfortabel bij voelden.

Squad is een tactische shooter waarbij de strijd tussen de geallieerden en de Taliban centraal staan. De ontwikkelaars bouwen het spel voort op de Unreal Engine van Epic Games. Zij beweren dat de engine het beste biedt voor het spel, waarin teamwork het allerbelangrijkst is. Dit element zou namelijk in andere shooters te veel onderbelicht zijn.

SquadSquadSquadSquadSquad

De groep ontwikkelaars die aan de game werkt, zegt dit overigens niet gratis te willen doen. Op die manier zou er meer tijd in Squad gestoken kunnen worden en zou het spel op termijn beter zijn. Om geld binnen te krijgen willen ze de komende maanden een Kickstarter-campagne op touw zetten. In december moet de eerste publieke alphaversie verschijnen.

Beeld: YouTube/Squad

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

Vreemd dat ze hier aan beginnen. Niet zozeer omdat het "weer een fps-game" is, maar omdat het Project-Reality team al enige tijd bezig is met Project Reality 2. Ook een standalone, maar dan op CryEngine.

http://www.realitymod.com/pr2

Het lijkt me wel leuk om een goede FPS te krijgen die BF en Arma goed mixt. Persoonlijk vind ik Arma wat te traag en BF wat te onrealistisch op sommige momenten.

[Reactie gewijzigd door BuGGeD op 13 oktober 2014 22:30]

Twee posts van twee grote namen binnen de PR-community:
http://i.imgur.com/4hec1jF.png
http://puu.sh/c7JKV/0d2aa4965c.jpg

[Reactie gewijzigd door rgras op 13 oktober 2014 23:44]

Red Orchestra 2!
Alleen wat jammer dat de laatste berichten over PR2 uit 2013 stammen :X
1 simpel antwoord: omdat deze mensen hun eigen weg wilde gaan..
Ik snap de toegevoegde waarde van het feit dat het een unrealengine-4 game is niet... Wat mij betreft had dit net zo goed unity kunnen zijn als je naar de graphics kijk 8)7
Ach, beter goede basis engine en verder aan werken dan later nog eens switchen naar andere engine en herschrijven :)
Een engine is meer dan alleen een tool om textures je scherm op gepushed te krijgen en een paar filters.
Ligt natuurlijk niet aan de engine (ook met Unity kan je veel mooiere games maken), maar aan de baggere textures. Volgens mij hebben de developers nog nooit zand van dichtbij gezien...

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 14 oktober 2014 09:32]

Als ik het filmpje zo inschat moet het Afghanistan voorstellen. Daar heb je wel zandwoestijn maar nog veel meer rots- en grindwoestijn. Textures kloppen dus ;)
Wat is daar mis mee? Het zijn geen heuvels met los zand...
Het lijkt eerder op een soort bruin plastic.
Vind het wel meevallen, zie ook de foto hieronder:

http://www.25idl.army.mil/Deployment/OEF%20Afghanistan/Deployment/Big/OEF%20Jul12_2004%202-27%20IN%20TF%20Bronco%20Op%20Verendrye.JPG

We hebben het trouwens wel over een pre-alpha dus wat mag je eigenlijk grafisch verwachten?
Niet om lullig te zijn, maar ik heb het idee dat iemand bij deze groep kennis is van een T.net redacteur. T.net maakt nooit melding van dit soort startup projectjes, er zijn er tenslotte honderden van en deze blinkt momenteel niet uit - zeker niet in het gekozen genre. En dat accent van de voiceover klinkt behoorlijk Nederlands.

Verder moedig ik het helemaal aan. Vernieuwing is welkom in ieder genre, al is het maar de vraag hoe deze groep dat gaat bereiken.
Dit is dan niet zomaar een projectje, deze komt van dezelfde makers als van de PR mod, welke best groot was/is...
Tsja, laserboy heeft hem gesubmit, het is niet alsof t.net dit zelf gevonden heeft.
Het is natuurlijk nog lang niet af, maar waar ik gelijk aan denk als ik de video zie is Insurgency.
Insurgency was ook de eerste game waar ik aan moest denken toen ik dit zag. Daar heb je alleen veel en veel meer recoil op je AK'tje. Dit soort games zijn trouwens wel voor de echte die-hards want die reality-spin die er aan gegeven word maakt het hardstikke moeilijk om lang in leven te blijven.
mijn gedachte ging meteen naar ArmA 2 Operation Arrowhead met betere graphics (wat niet slecht is moet ik zeggen, dat miste altijd een beetje in Arma en slimme AI). aangezien de models, props, locatie heel erg lijkt op de map Takistan. Insurgency komt ook dicht in de buurt maar deze maps lijken te groot daarvoor.
Hmm, wat ik vooral zie is dat deze engine voor mij al weer een bekrampt gevoel geeft. Ik bedoel ik weet niet wat jou blikveld is, maar breder dan die 20 cm naast je handen mag ik hopen.

Waarom niet eens een engine die net als UT99 wat meer overzicht geeft.
Dit soort dingen zijn heel makkelijk aan te passen door je FoV (field of view) wat hoger te zetten.
dat soort zaken zijn vaak niet meer te wijzigen; jah je FoV bepaald dit, maar ontwikkelaars beperken deze functie heden dag.
Dus dan is dat de schuld van de developers en niet van de engine.
Dus ja, dat mochten ze in de game wel aanpassen want niemand die met oogkleppen op oorlog gaat voeren XD
Dat ligt aan de ontwikkelaars, niet aan de engine....
Ik snap de -1 niet zo goed, maar ja als je kritisch bent krijg je al snel -1.

Anyhow, deze demo is van de ontwikkelaars van de engine die kunnen dan toch op z'n minst het goede voorbeeld geven.
uhh.. deze demo is helemaal NIET van de ontwikkelaars van de engine.... Epic heeft hier helemaal niets mee van doen, anders dan dat de ontwikkelaars van SQUAD een abbonement hebben op de Unreal Engine 4...
Ben wel een beetje klaar met het vechten tegen generieke terroristen in het zand. Ik wil vechten tegen guerrillastrijders in de jungle! Of tegen groeperingen in de savanne van Afrika. Of ergens in de bergen tegen rebellen die onafhankelijk willen zijn. Als het maar iets anders is dan zandmannetjes in een droge kale vlakte.

Overigens snap ik de nieuwswaarde van dit bericht ook niet zo. Een groep ontwikkelaars laat een pre-alpha zien van een game die we al meerdere malen hebben gezien (terroristen, droge omgeving, militairen) en het is verder niet heel nieuwswaardig (vind ik). Overigens hadden ze denk ik beter nog wat langer kunnen wachten met het uit de doeken doen van de game want het ziet er momenteel nog uit als iets dat in een paar dagen in elkaar geknutseld is.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 13 oktober 2014 22:43]

Tja dan moet je farcry 4 gaan spelen, die komt het dichts bij je criteria en laat deze toevallig binnenkort uitkomen.

Ziet er interessant uit maar oogt alles nog vrij plat ondanks de high res textures.
ziet eruit als delta force haha:D

[Reactie gewijzigd door enomiss op 14 oktober 2014 02:52]

Dat wou ik ook juist zeggen!

Oh oh wat een tijd heb ik doorgebracht in die bergen om het ideale sniper plekje te vinden (pixel killing :Y) )
haha ja herinneringen
Hoe @##$$$@ irritant is die map in het filmpje!
Yep, jij bent dus niet de enige die zich daar aan irriteerde..
Concurrenten zijn welkom! :)
Ze moeten wel wat voertuigen toevoegen want enkel lopen en rennen wordt snel saai lijkt me.
Is afhankelijk van hoe groot de maps worden.. Maar zoals het er hier op lijkt willen ze gaan voor grote maps, en dan is een voertuig wel handig.. Zelf houdt ik liever van kleine maps (en dus snelle rondes) zonder voertuigen..
Deze video-demo doet mij qua dynamiek & wapengedrag heel erg denken aan de Battlefield 3 (pre-)alpha.
De manier hoe je wapen heen en weer springt & de bewegingen die de soldaten & terroristen maken lijken heel erg op de pre-alpha build van BF3.
Qua graphics; tja ik vind beiden heel erg mooi(om het met BF3/4 te vergelijken) alleen dit is net een tikje realistischer. De textures zien er geweldig uit maar de effecten net wat minder.

Anyways; I'm excited!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True