Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties
Submitter: Zeror

Epic Games heeft concept art vrijgegeven voor zijn nieuwe Unreal Tournament-game. Een aantal van de personages in de game worden getoond, net als een aantal maps. De nieuwe Unreal Tournament moet gratis speelbaar worden.

De concept art is door Epic Games online gezet op zijn blog. De plaatjes tonen onder andere een aantal vermoedelijke speelbare karakters uit het spel. Ook worden een aantal afbeeldingen getoond die een idee geven van het thema van de verschillende spelomgevingen. Epic Games hoopt door de concept art te tonen gebruikers mee te laten denken over de grafische ontwikkeling van de nieuwe Unreal Tournament-game.

In een podcast, die tevens op het blog van Epic Games werd gepubliceerd, liet de game-maker weten dat de nieuwe Unreal Tournament aanvankelijk alleen met de deathmatch-speelmodus wordt geleverd. Later moeten daar nog de bekende speelmodi capture the flag en onslaught bij komen.

Epic Games kondigde de nieuwe Unreal Tournament-game kortgeleden aan. Meest opvallende is dat het spel gratis speelbaar moet worden. De nieuwe telg in de populaire shooter-reeks is gebaseerd op de Unreal 4-engine. Eerder toonde Epic Games al gameplaybeelden, maar die waren nog niet voorzien van gedetailleerde graphics.

Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014Unreal Tournament 2014

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Hier is echter niet bij vermeld dat dit geen concept art van Epic zelf is, maar van de community achter dit Unreal Tournament project. In hun laatste podcast op YouTube wordt dat ook gezegd, en wordt er gediscussieerd over de getoonde afbeeldingen.

Een voorbeeld is de shockrifle in de tweede afbeelding. Deze worden door de artdirectors beschreven als 'net niet', ze wilde graag een iteratie zien. Ook de personages waren te robotisch of visachtig. De enige afbeelding waar ze echt de Unreal genen in zagen was de vierde afbeelding, waarin een stuk map getoond werd. De hoekige vormen, panelen en verlichten pasten goed in het DNA van Unreal.

Ideen van Epic zijn echter nog niet getoond, zo ver zijn ze nog niet. Epic is nu vooral met de mechanics, wapens en andere algemene noodzakelijke zaken bezig. Dit is puur om de community aan te zwengelen om meer dergelijk materiaal in te sturen.
Helemaal mee eens over afbeelding 4. Dat ziet er echt direct zo speelbaar en herkenbaar uit. Zie het al helemaal voor me! De eerste afbeelding echter kan ik me kapot om lachen, die ziet er nou niet echt mannelijk uit met die brede heupen en slanke taille. 8)7

[Reactie gewijzigd door jesper86 op 5 juli 2014 09:59]

"From the very first line of code, the very first art created and design decision made, development will happen in the open, as a collaboration between Epic, UT fans and UE4 developers."

"We’ll eventually create a marketplace where developers, modders, artists and gamers can give away, buy and sell mods and content. Earnings from the marketplace will be split between the mod/content developer, and Epic. That’s how we plan to pay for the game."

Bron: https://www.unrealengine....l-tournament-begins-today

Het klinkt wel interressant dat ze vanaf het begin gelijk met de community willen werken aan het ontwerp, uiteraard niet iets nieuws. Het is volgens mij wel nieuw dat een gratis game exploitabel gemaakt wordt door middel van het delen van de opbrengsten van mod verkoop op een marktplaats. Leuk idee maar we zullen zien of dit echt rendabel voor ze gaat worden en ze het hoofd boven water kunnen houden met dit exploitatiemodel.
Ik weet niet meer waar (mogelijk zels of tweakers, of in n of andere youtube comment), maar ik meen gelezen te hebben dat het project van deze nieuwe UT game eigenlijk een soort van 'hobby' was van enkele van de developers van de engine (oudere medewerkers die ook aan vorige UT titels werkten). Ze hebben toestemming gekregen en werken nu deze nieuwe UT uit. Als ik het goed voor heb, is het ook maar een klein team, wat het moeilijk maakt voor hen (ook door de samenwerking met de scene) om een release date te prikken.

Edit: heb dit nog teruggevonden op de pagina van de unreal 4 engine:
"We’ve created a small team of UT veterans that are beginning work on the project starting today."

Bron: https://www.unrealengine....l-tournament-begins-today
Ik kan in het artikel niet direct opmaken hoe unreal dan geld wilt verdienen?

Verder ziet het er leuk uit. Lijkt echt op een heerlijke ut game. Met een beetje geluk wordt hij beter dan ut2k4
De meeste gratis games verdienen geld met ingame aankopen. Ik hoop alleen dat ze geen dingen gaan verkopen die je een oneerlijk voordeel geven, zoals permanente health/damage boosts.
Er komt een mod marketplace.
Nou, ik denk dat je wel met enige zekerheid kan zeggen dat door de verspreiding en speelbaarheid van het originele Unreal Tournament (UT99) de Unreal engine een breed geaccepteerde en gebruikte engine is geworden. Epic heeft de Unreal engine zo duidelijk in de markt gezet dat je er niet omheen kon, en kiest voor een engine die optimaal draait op midrange systemen waardoor ook hele volksstammen gewoon even UT99 konden downloaden en spelen. Tel daar de mod community bij op en eigenlijk heeft Epic alleen maar een framework en basis set verwerkt tot een arena-style FPS dat uit is gegroeid tot een fantastische online shooter voor iedereen. Tegelijkertijd is al het werk en de design/ontwikkeltijd die in UT wordt gestoken direct een solide basis voor UnrealEd in de game zelf en als resources voor developers die de engine gebruiken: dus twee vliegen in een klap.

Dus indirect verdient Epic geld hiermee. En wat ze met een cash shop gaan doen wellicht, maar ik verwacht daar geen schokkende dingen en zeker geen semi-verplichte aankopen hoor.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 juli 2014 14:15]

epic bouwt de basis van het spel en een paar maps, dan mag iedereen met een UE4 licentie(ikke :P) maps, mods, wapens, characters, gamemodes verzin het maar want je can gewoon bij de hele code, kunnen worden verkocht op de unreal marketplace, gratis of betaald, dat beslist de maker van de content.

Als je het verkoopt, vangt epic 5% van wat jij heb verkocht, ze verdienen verder ook nog 20$ per maand voor iedere licentie, loopt je licentie af? kan je gewoon UE4 blijven gebruiken en mods maken, je krijgt alleen geen updates meer voor de engine.
Gratis is altijd wel leuk, maar of het dan echt een meerwaardige game wordt dan een betaalde game, dat lijkt mij beetje ongeloofwaardig. Ik ben benieuwd. Iemand een idee wat is release datum is ongeveer? 2015 ofzo?
Je mag niet vergeten dat de games in de unreal serie altijd gediend hebben als een techdemo, de verkoop van deze games was deels bijkomstig. Ook UT4 past voor een deel in deze strategie. Daarnaast ging er een marktplaats bij dit spel komen waar spelers content kondern (ver)kopen en waar Epic dan een % op neemt om zo toch wat geld aan dit spel te verdienen.
Nee hoor, lang niet altijd. UT99 was toch echt bedoeld als volwaardige game. UT2003 was inderdaad een techdemo, en zoog ook behoorlijk. Toen hebben ze UT2004 gemaakt op dezelfde engine die van UT2003 ineens een veel betere game maakte. Voor UT2003 en UT3 heb je inderdaad gelijk, dat waren matige games die meer bedoeld waren als techdemo, maar er zaten ook goede games tussen. Voor zover ik weet worden UT99 en UT2004 nog steeds gespeeld.
Speel nog regelmatig UT99, nog genoeg drukke servertjes te vinden :)
Ik ben nooit een enorme UT-speler geweest maar ik heb veruit de meeste uurtjes in UT2003 zitten, vond het best een goede game eigenlijk. Al die voertuigen in UT2004 maken het mijns inziens een beetje te onoverzichtelijk.
Volledig mee eens.. 2k3 was men favo :D
Je mag niet vergeten dat de games in de unreal serie altijd gediend hebben als een techdemo, de verkoop van deze games was deels bijkomstig.
Dat is zeker waar voor UT2k3 en UT3 maar voor die UT's "moest" er betaald worden. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er ook (veel) meer werk in gestoken gaat worden dan een gratis uitgebreide techdemo.

Ben benieuwd, hou rekening dat het niks wordt dan kan het altijd mee vallen.

[Reactie gewijzigd door naaitsab op 5 juli 2014 09:19]

Niet altijd als tech demo, vaker niet dan wel eigenlijk.
Net als crysis, maar dan beter.

Alleen doet Epic het dan vele malen beter omdat ze ook de middenmoot aanspreken en niet alleen de top of the top 1% van computer gebruikers met zieke hardware. :)

[Reactie gewijzigd door bbr op 5 juli 2014 14:01]

Dan heb je duidelijk niet meegemaakt wat voor een enorme rage en sterke game Unreal Tournament was (en is-).

Dit is echt wel een veelbelovende titel.
Je weet dat dit spel Open Source is voor alle UE4 subscription members?

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 5 juli 2014 11:25]

ben erg benieuwd, volgens een developer gaat het niet hetzelfde "spelen" als ut2k4, waar ik wel van baal want dat was kwa movement heerlijk. UT3 nooit echt gespeeld omdat toen het net uitkwam ik nauwelijks 20 fps met een fx5600 haalde :) Nu maar hopen dat customs maps nog steeds een optie is en op een remake van grendelkeep :)
De concept art laat een semi-realistisch sfeertje zien. Een sfeer die ik wel bij Unreal Tournament vind passen. Het is iets wat er enorm mooi uit kan zien, maar waar ontwikkelaars toch kunnen laten zien wat de UE4 engine allemaal kan.

Ik ben benieuwd.
!wut geen insta ctf? Enkel frags grinden in DM modus, en dan raar vinden dat niet iedereen het straks speelt en de community niet echt op gang komt, krijg je straks weer 10 servers met enkel dat gare Hyperblast waar afbeelding 4 me aan doet denken.
Ik denk dat je toch iets te veel aannames doet. Het spel gaat komen met een mod marketplace. Het enkel lanceren met deathmatch brengt het spel snel in handen van gamers en modders. Daarna kan iedereen dus een CTF mod maken en die eventueel verkopen in de marketplace, waar ik vermoed dat Epic dan een percentage van de opbrengst ontvangt.
Ik zie linken naar de aller eerste unreal. Skaarj anyone?
De skaarj is niet alleen van de eerste Unreal games (unreal en Unreal II), in UT99 was het een bonus en in UT2k4 hadden ze een eigen (standaard) team.
Als ik het goed begrepen heb, komen deze in UT4 ook weer terug _/-\o_
Bron

[Reactie gewijzigd door mr32 op 5 juli 2014 13:29]

Zou mooi zijn. Gaven een mooi Alien effect aan het spel
Please maak Deck 16 epic, je weet dat iedereen die map wilt.
schiet me niet neer als het niet zo is, maar ik dacht dat ze deck17 al aan het maken waren :)

...ik vind juist niet meer waar ik het gelezen/gezien had <<

[Reactie gewijzigd door Daco op 5 juli 2014 23:42]

Hier op Tweakers. 1 van de eerste videos van UT4 is Deck 16 :)
deck17 bestaat al sinds UT2004, maar dat is niet deck16 ;)
ja nee ok, die heeft extra ruimtes. vond hem beter dan 16 eigenlijk. maar of het nu 16 of 17 is, ze waren er mee bezig :D


FUN TRIVIA : deck 16 zit in deck17. als je in spec mode of met noclip ergens (ik dacht waar de biorifle was) voorbij een bordje gaat kom je in een donkere plek die eigenlijk deck16 is

[Reactie gewijzigd door Daco op 5 juli 2014 23:44]

En Pressure... altijd leuk om iemand in die kamer te duwen.
Face2 instagib

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True