Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties

Epic Games heeft een werkende versie van de aankomende Unreal Tournament-game aan het grote publiek getoond. Alhoewel de meeste grafische elementen nog ontbreken, is de game al speelbaar. De nieuwe Unreal Tournament-game werd enkele weken geleden aangekondigd.

De gameplay-video werd online gezet op YouTube en toont hoe ontwikkelaars van Epic Games voor het eerst een deathmatch aan het spelen zijn in de nieuwe Unreal Tournament. Waarschijnlijk willen de makers met de video hun vorderingen bij het ontwikkelen van de game tonen. Alhoewel de ontwikkelaars aantonen dat de nieuwe Unreal Tournament-game draait, ontbreken de meeste grafische elementen nog; de gespeelde deatmatch vond plaats in een kale omgeving.

De ontwikkelaars van Epic Games geven aan dat het prototype van de game wordt ontwikkeld in samenspraak met de community. Daarnaast zijn de ontwikkelaars begonnen met het ontwikkelen van de in de game gebruikte wapens. Forumgebruikers kunnen daarbij hun eigen ideeën inbrengen. Epic Games belooft in de toekomst geïnteresseerden op de hoogte te houden van de vorderingen.

Geïnteresseerde gebruikers kunnen een kopie van het spel downloaden met de vorderingen tot nu toe. Hiervoor is het wel noodzakelijk om een abonnement te hebben op de Unreal 4-engine, waarvoor 19 dollar per maand moet worden betaald. De nieuwe Unreal Tournament-game moet uiteindelijk gratis beschikbaar komen, zo kondigde Epic Games enkele weken geleden aan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (113)

Ze zijn ondertussen al een stukje verder, inclusief miniguns, (wall)dodging, liftjumps, etc. En vanaf 3:00 een hele ruwe versie van een zeer bekende map. Zit met spanning te wachten op de eerste publieke beta. Battlefield en Call of Duty gaan mij gewoon te traag. 8-)

https://www.youtube.com/watch?v=CTPDLykBZjs
Nice :o Ik heb me echt vermaakt met UT2004, hopen dat dit vergelijkbaar word :) Ik zou tevreden zijn met iets betere graphics, meer wapens, meer players en grotere werelden. ( Maar ook kleine maps mogen er uiteraard zijn.) Van mij hoeft de kern van het spel helemaal niet te veranderen.
Ik vond zelf sommige UT2004 maps veelste groot, zoals die jungle map.
Misschien, maar het moet niet maatje Rust uit CoD worden. Daar kan je niks doen zonder elke seconde dood te gaan.
Volgens mij is die eerste map in de video (die jij linkt) ook een oude bekende uit UT.
Nu maar hopen dat je je wapenmodel weer kan verbergen, wat is die flakcannon lelijk zeg!

Heb bij elkaar opgeteld ongeveer 10 jaar UT gespeeld, dit is natuurlijk van harte welkom na al dat CoD en BF geweld.
uiteindelijk komt t toch op instagib neer :p als dat model maar klopt :p
Ging keihard los hier bij het zien van Deck xD
Ben benieuwd wat het gaat worden. Alleen dat Free2Play is iets waar ik een beetje huiverig voor ben, hopelijk wordt het toch een mooi spel zoals de Unreals hiervoor.
Hoef je niet bang voor te zijn hoor het wordt echt gratis niet Free2Play.
In de game komt een mod store waar mappers en modders optioneel hun mods kunnen verkopen waar Epic dan weer een deel van krijgt. Willen de mappers en modders hun mod gratis uit brengen kan dat natuurlijk ook.
Je bedoelt Pay2Win denk ik
Nee ik bedoel echt 100% gratis.
Iedereen is tegenwoordig wel gewend dat er een item shop in zit waar je overpowerde wapens in kunt kopen maar dat is hier dus niet het geval.

De normale game is voor iedereen gelijk en je kunt alles wat andere ook kunnen. UT kennende zijn er ook geen unlocks.

Zoals ik al zij in mijn eerdere posts kun je wel mods van modders kopen iets wat je kan vergelijken met kleine DLC packs die door de community zijn gemaakt.

Het zal dus nooit zo zijn dat 1 speler iets heeft wat de andere niet hebben.
F2P is ook gratis spelen, dat menig games developer deze term misbruikt betekent nog niet dat de betekenis van de term opeens is veranderd. Er zijn ZAT F2P games die wel hun itemshop op orde hebben, het zijn niet allemaal iOS 'cowclickers'.

Unlocks zijn niet puur het domein van F2P games, 30 jaar geleden had je ook al 'unlocks' in games, die hadden vaak te maken met level.

Voorbeelden:
- DotA2
- Path of Exile
- Team Fortress 2

Maar ook (met unlocks):
- LoL
- Planetside 2
- Hearthstone

Met nog tig games die wat minder bekend zijn. Er zijn natuurlijk ook vreselijke voorbeelden, maar als je dat weet en er een hekel aan heb kan je die gewoon links laten liggen. De term waar jij naar zoekt is P2W, niemand zal natuurlijk ooit zo zijn game betitelen, maar dat doen wij wel (terecht of onterecht ;-)

Er zijn trouwens al jaren gratis FPS:
- Nexuiz
- Warsow
- Cube 2: Sauerbraten
Enemy Territory niet vergeten! (nee niet Quakewars -.-)
Misschien begrijp ik de term F2P verkeerd maar TF2 moest ik gewoon kopen.

QuakeLive is echt F2P. _/-\o_
Misschien begrijp ik de term F2P verkeerd maar TF2 moest ik gewoon kopen.[...]
Dat hoeft nu alleen niet meer ;)
Dat heb ik ook in het verleden (Orange Box), maar ze hebben het verdienmodel al een hele tijd geleden veranderd (June 23, 2011):
http://store.steampowered.com/app/440/

QuakeLive is dan weer een minder goed voorbeeld van F2P, daar zit gameplay verborgen achter een subscription paywal (arena's en gamemodes). Het is zeker geen P2W, maar echt 'Free' is niet het hele spel. Als je dan toch content wil verbergen achter een paywal, doe het dan dmv. pay once.

Andere goede voorbeelden van F2P wind ik trouwens Tribes: Ascend en Smite, zit je met Unlocks (die je ook gewoon dmv. in game currency kan unlocken), die kan je los kopen, maar je kan ze ook allemaal unlocken voor §30 (huidige en alle nieuwe). Je vorige aankopen worden trouwens ook nog eens van die §30 getrokken.
Er is een X aantal maps in QuakeLIve en elke maand mag je als non-subscriber op een deelverzameling van die maps (25 ofzo) spelen. En het is allemaal people vs people dus je mist er niets aan, maar je hebt wel een punt de hele game is niet altijd free 2 play op elk moment in de tijd is er slechts een deel van het spel free 2 play.
Hoe kun je deze 2 goude games nou vergeten!

Wolfenstein : Enemy Territory!
QuakeLive!
Tremulous was ook een gouden spel. Alleen lange na niet zo bekend als ET of de anderen.
Unreal was altijd een uitgebreide demo om hun engine te tonen/verkopen en waar ze zelf nog een paar euro's mee konden verdienen. Dus op zich kan ik wel begrijpen waarom het gratis uitgebracht gaat worden. Echter moet dat niet ten koste gaan van een goeie spelervaring zodat je een half-half product krijgt omdat het gratis moet blijven. Maar we zullen moeten afwachten wat het gaat worden.
Ik verwacht dat je daar niet bang voor hoeft te zijn, volgens mij wil Epic een nieuwe 'Steam' bouwen en dat op dezelfde manier promoten als Valve dat doet met TF2 en DotA2, dat hoeft in de eerste instantie geen geld op te leveren, pas jaren later. En daar wordt gewoon zwaar in F2P geÔnvesteerd. Dit moet voor Epic het paradepaardje worden voor zijn gehele productlijn, dus er zal vast niet op de kosten worden gesnabbeld. Ik zie de 'community driven' productie dan ook eerder als marketing stunt dan reŽle oplossing... Neemt niet weg dat er vast goede ideeŽn en oplossingen komen uit de community (en niet te vergeten maps, skins en models), maar het Epic zal de kar gewoon moeten trekken.

Edit:
Sorry, maar van die duizend+ licenties die ze nu extra verkopen aan mensen die gaan meehelpen aan de nieuwe UT ze geen zoden aan de dijk. $19/user/maand x1000 = $19.000/maand of $128.000/jaar. Daar mag je de personeelskosten, ondersteuning, kantoor kosten, etc. vanaf trekken. Je houd dan niet veel over.

Je kan dat paradepaardje niet over laten aan puur de community, dat zal zwaar gestuurd worden vanuit Epic.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 1 juni 2014 20:37]

Wat, jij kent Epic niet zeker.

Zoals blocker ook zegt, het gaat Epic om hun engine die door een enorm groot deel van de game industrie gebruikt word. (Van America's Army tot Lineage 2)

De Unreal games waren altijd bijna gratis weggegeven. UT:GOTY was ook 'gratis'. Demo downloaden, extra maps, skins en mutators downloaden (wat allemaal los legaal en gratis te downloaden was) en je hebt de volledige game.

Kan me ook niet heugen dat EPIC lompe prijzen vroeg, ik meen me te herinneren dat UT:GOTY 10 gulden oid was om te kopen.

[Reactie gewijzigd door batjes op 1 juni 2014 20:28]

Unreal games waren niet gratis, daar betaalde je gewoon een normale prijs voor.
Er kwam af en toe wel eens een gratis mappack uit maar de rest werd gewoon door spelers zelf gemaakt.
bijna gratis. Ik meen me te herinneren dat ik UT:GOTY kocht voor zo'n 10 gulden. Terwijl meeste spellen toch zeker 50gulden of meer waren.
De redenen voor de nieuwe UT zijn:
- Volwaardige demo game voor de engine waar alle licensees toegang tot hebben. Bij de vorige UE versies hadden full-licensees toegang tot de source van verschillende Epic games (voornamelijk UT) als voorbeeld. Met UE4 was er nog niks.
- Field testing van de engine. Vroeger werd de engine verder ontwikkeld met de voornaamste games die in ontwikkeling waren. Maar de engine heeft nu een groter dedicated team. UT zal de game worden die in-sync blijft met de engine, inplaats van een stable build te gebruiken.
- Verlaging van de drempel voor UE4. Je hoeft niet meer een volledige game te maken om je UE4 skills te tonen. Je kan mods/maps voor UT maken. Je kan je helpen met je portfolio.

Die paar euros die Epic verdient met mensen die een license nemen voor UT, of mods/maps gaan maken is mooi meegenomen. Maar ik betwijfel ten zeerste dat dit een belangrijke reden voor dit model is. Ze hebben al meerdere malen aagegeven dat de plannen voor de UT marketplace, of uberhaupt distributie, nog niet echt ontwikkeld zijn.
de reden waarom ze het gratis uitbrengen zal eerder ter promotie zijn van hun abbonementsmodel op de engine. UT is nu community driven, maar die community heeft wel toegang nodig tot de engine en de source en daar zit de winst. Bijkomend zijn er zo meer mensen die de engine leren kennen en gebruiken wat naar de toekomst toe weer kan zorgen voor nieuwe, bijkomende projecten die ook weer geld op brengen.
Het free2play model hieraan is dat mensen in een marketplace content en levels kunnen verkopen, maar dan nog zullen veel levels gratis zijn lijkt me.
Deze video is enkele dagen oud, maar dat neemt niet weg dat ik denk ik kan stellen dat iedereen blij is om vordering te zien! Kan niet wachten
+2, vreemd hoe een ontopic comment als 'offtopic/irrelevant' beschouwd wordt.

Het is inderdaad een oudere video, een week geleden had ik bij tweakers trouwens ook al een tip ingeschoten voor de "eerste beelden", vermoedelijk was ik niet de enige aangezien deze beelden op diverse ander tech-sites vermeld stonden.

Vindt de eerste beelden er alvast goed uitzien. Nu nog hard nadenken of ik een inovatieve wapen kan verzinnen en als suggestie kan indienen. Eentje waar ik uiteraard beter mee uit de voeten kan dan de rest ;).

Edit: ontopic comment toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door 2green op 1 juni 2014 13:02]

Ik hoop vooral dat dezelfde snelheid in de gameplay zit... en ik hoop dat ik het nog kan bijhouden, speel al een tijdje geen shooters meer maar een nieuw UT is toch wel een must have, maar of ik nog die reflexen heb? Ik ben eigenlijk nooit echt een hele goede speler geweest, het ging aardig... ben bang dat ik het niet meer bij zal kunnen houden.

Overigens zie ik nog niet veel aan deze beelden moet ik zeggen, ik vraag mij daarom wel een beetje af waar jij het er 'goed' vind uit zien... of zijn er ergens anders nog betere beelden beschikbaar?

Wat betreft het modereren... helaas denken sommigen dat het ergens niet mee eens zijn een -1 of een 0 betekent, ook al ben je volledig ontopic. Het is meer een soort like systeem ook al niet zo bedoelt, het werkt niet echt objectief maar wordt gebruikt om in zekere zin een mening te ventileren. Komt vaak wel weer goed na een tijdje... alleen soms ook niet.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 1 juni 2014 13:58]

Waar ik het er goed uit vindt zien? Uiteraard mijn voorlopige mening, ze kunnen nog een andere richting in 'schieten' (pun intended).

Een snelle gameplay, waar ik op hoopte, waarschijnlijk gaan ze voor de bekende clean looks en op you tube staan ook nog wat filmpjes als je zoekt op ut4 met wat meer animatie en wat geluiden. Ook interessant zijn de topics over ragdoll deaths en animated deaths trouwens. Zou leuk zijn als ze voor een combinatie gaan.
Ah... Ze maken vooruitgang!

Graag de snelheid van UT99, de spelmodi van UT2k4 en wat remakes van de goede UT99 en UT2K4 maps, dan maak ik misschien met mijn ervaring nog wat kans bij de jeugd! ;)

Het goede nieuws is: de nieuwe UT draait ook (weer) op Linux! Als dit spel een beetje goed is - voldoet aan mijn verwachtingen - dan bouw ik een nieuwe Linux box om het te kunnen spelen! :)
En ook weer de overview van UT99. In plaats van die high res ren door veel te kleine kamers shooters van tegenwoordig.
Klopt, dat was trouwens ook wat ik (probeerde) uit te leggen met de cleanlooks e.d.

Inderdaad erg prettig... als het zo blijft.
Nu las ik toevallig afgelopen week een onderzoek waaruit blijkt dat na je 23e bij videogames inderdaad de reactiesnelheid afneemt. Het goede nieuws is dat het inzicht en tactiek verbeterd waardoor de (relatief) oudere spelers alsnog even goed spelen.

Dus tegenwoordig ben je vanaf je 23e een oudje :(

(ik ga voor mijn gemoedsrust ervan uit dat het een onjuist onderzoek betrof).

[Reactie gewijzigd door 2green op 2 juni 2014 09:45]

Hahaha! 23... Das best een tijdje terug voor mij. *kuch* 40 *kuch* :)
Als instagib mode maar aanwezig is :) nog een behoorlijke w.i.p. zo te zien
Een UT zonder Instagib? :o zou geen UT zijn zonder.
niets meer aan doen :+
Precies! Niets meer aan doen. Ik ben uitgekeken op al die spellen die alles zgn. "realistisch" willen laten lijken. Laten ze eerst eens wat meer aandacht besteden aan een betere gameplay en een betere AI. Op dat gebied zijn games nauwelijks verbeterd de afgelopen 10 jaar.
unreal is zeker een game die goed is vanwege zijn geweldige gameplay, maar bij de latere unreal spellen vind ik de graphics ook zeker een toevoeging hebben. Zeker omdat de unreal engine lekker blijft lopen met niet al te duren videokaarten.

Dat gevoel heb ik minder bij bijvoorbeeld de eerste trackmania nations vergeleken met de laatste trackmania.
Zeker omdat de unreal engine lekker blijft lopen met niet al te duren videokaarten.
Dan heb je nog geen UE4 demos geprobeerd. 1 kubus en je krijgt een high-end laptop al op z'n knieen.
dat komt omdat de engine geen limiet aan de FPS zet default, dus je computer probeert zonder limiet frames uit te pompen
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld.
hoe kan ik dat sarcastisch bedoelen?
Ik heb zelf een UE4 licentie.
en die Demos zijn niet officieel van epic.
Als dat het probleem was, dan was de framerate wel iets hoger. Scene met 1 kubus is zo'n 40FPS denk ik op mijn laptop. Doe daar een paar dingen bij voor zo'n 20k verts in totaal (is echt super weinig, een AAA game heeft zo 3 miljoen tegenwoordig) en je zit onder de 30FPS.
maar bij de latere unreal spellen vind ik de graphics ook zeker een toevoeging hebben.
Ik vond net van UT3 dat de graphics zwaar afleidend waren voor de gameplay. En gezien de settings dat velen in Q3 gebruikten, zal ik niet de enige zijn.
Lekkere graphics en een snelle, competitieve shooter gaan voor mij niet samen. Zelfs als de models duidelijk zijn. In Q3 en WSW bv worden de textures regelmatig gewoon niet getoond om een duidelijker overzicht te hebben (wat tot zeker hoogte wel nodig is als van de ene kant naar de andere kant van de map vliegt in enkele seconden).

Maar UT3 ook niet veel gespeeld, had het zelf niet, dus ben benieuwd of het wel mogelijk is om graphics met zo'n snelle vaart te laten werken en duidelijkheid te behouden (ik vrees ervoor).

In trage shooters vind ik graphics dan wel weer leuk (Crysis, Battlefield, etc) want daar stoort het heel wat minder (ook al zal een vijand in de bosjes duidelijker zijn op lage settings).
LOL... ik vermoed dat jij ook een minimalistisch intererieur hebt?

Post scriptum, Ik mist voor dit soort posts een fatsoenlijke voting mechanisme. Nu lijkt het net alsof tweakers niet van humor houden.
Een +0,5 voor humoristische posts :P
haha +0.5 doet mij denken aan zo'n de film: "the naked gun 2 1/2" en "the naked gun 3 1/3".

Mijn stem heb je :)
Zolang het pc only is en blijft en moddable en zonder map dlc's (zal wel niet) dan wordt het een winner.
Wat een voorwaarde he ! :+

[Reactie gewijzigd door MaXeRs op 1 juni 2014 13:58]

Zoals bij de aankondiging bekend werd gemaakt komt er een ingame store in waar mods + maps verkocht kunnen worden voor niets of een klein bedrag (waar Epic natuurlijk een klein deel van neemt dan). Zonder DLC is dus niet het doel
Dus dan krijg je een 2 deling van de userbase (gamers die bepaalde maps wel of niet hebben)
Is totaal niet wenselijk . :(
En het is niet bevorderlijk voor de levensduur van de game.
Dat ben ik niet met je eens. Ja als je maps niet hebt dan kan je ze niet spelen en zal je ze moeten kopen, maar ik verwacht dat Epic zelf een basisset maps zal uitbrengen en die zullen het meest gespeeld worden. Wil je iets anders spelen dan moet je het kopen. En ik denk dat deze setup juist de levensduur van de game zal vergroten! Misschien zelfs in de tiental jaren.
de originele UT's hadden ook userbased maps en mods. Die worden nu nog steeds gespeeld!
Maar die waren allemaal gratis en -als ik mij niet vergis- via de server ingame te downloaden als je ze nog niet had. Uiteindelijk herinner ik mij maar 1 map in UT99 die het gemaakt had en dat was Deck16 (die later als Deck17 in UT2003 of UT2004 als officiŽle map zijn intrede deed).
Ook een paar jaar UT2004 gespeeld en kan mij niet herinneren dat er daar zoveel custom maps echt gespeeld werden, ik kwam toch altijd terecht op servers met officiŽle mappen.

Een verdeling van spelers is dus inderdaad wel mogelijk, vooral als er niet veel gratis mappen of mods komen die wel goed of populair zijn terwijl er wel veel zijn die je zou moeten kopen. Kunnen we enkel maar afwachten en zien.
nog een voorwaarde: dedicated servers. en dan niet van die vendor-lock-in dingen die je moet huren, gewoon vrijgegeven windows/linux files zodat de community de game weer 20 jaar live kunnen houden
Vervelend werk zeg, games programmeren :)
Vervelend werk zeg, games programmeren :)
#1 Dit is opgenomen voor de camera, dan zijn mensen per definitie anders.
#2 Dit is een niet standaard project. Niet commercieel in de eerste instantie, voornamelijk community driven (is de bedoeling) en een marketing project voor hun game engine abo.
#3 Dit is een niet standaard developer. Epic is nog een van de weinige grote onafhankelijke game bedrijven die niet is overgelaten aan de grillen van de aandeelhouders.
#4 Dit is voor 'crunch' time. Het zit nog in de opstart fase waar iedereen nog creatief moet wezen ipv. productie draaien.
#5 Er is weinig werk te vinden in deze branch en werkeloosheid zal altijd om het hoekje blijven kijken, tenzij je echt uitmuntend bent (goed, is niet goed genoeg).
#6 Het verdient nu niet bepaald geweldig. Volgens mij kan je beter een half jaar werken als goede freelance systeem beheerder, dan een jaar als vaste game programmeur.
#7 Gras + Groener + andere kant = ...
De reden dat ze weinig verdienen is dat de bedrijven mensen zoeken met passie voor games maken, niet voor geld verdienen. Dit is heel tegenstrijdig aangezien het erg zwaar werk is, maar je er gewoon niet voor betaald wordt. (vind ik)
De reden dat het zo slecht betaald is omdat het aanbod zo groot is qua mensen die in die branch willen werken voor peanuts omdat ze allemaal denken dat het 24/365 fun is. Tegen de tijd dat ze er achter komen dat de realiteit anders is, is het te laat.

Zelfs nu dat 'games' door iedereen gespeeld worden van de PC tot aan de mobiele telefoon, is de markt groter, waardoor een groter aanbod ondersteund kan worden, maar door het grote aanbod zijn de prijzen enorm onder druk komen te staan. Waardoor wat er verdient aan kan worden nog niet bijster veel is (tenzij je een LoL heb gemaakt). Gelukkig kunnen de super kleine studio's nu wel makkelijker hun producten slijten en als ze zo hun brood kunnen verdienen ben ik allang blij!
Videogame programmeurs verdienen niet slecht. In de VS zitten ze boven het gemiddelde van wat "programmeurs" verdienen.
http://www.gamecareerguid...eloper_salary_survey_.php
Tja tenzij je voor EA werkt wel (is sarcasme met het feit dat games gepusht worden)

Dat terzijde, dit is zeker een game waar ik op wacht :)
Dit is niet echt representatief van het games programmeren. Hier gaan 2 weken aan prototypen aan vooraf, en dan moet het prototype een keer getest worden.
Heel leuk wanneer er geen tijdsdruk is. Alleen heb je bij veel studios die druk wel, zeker als de vooropgestelde releasedate eraan komt. Dan gebeurd het vaak dat er wekenlang meer dan 60h per week word gewerkt, dat sommige programmeurs wekenlang zelfs niet meer naar huis gaan maar op kantoor blijven slapen.
Goh, je zou bijna denken dat het een volwaardige baan is, nietwaar? ;)
Heel leuk wanneer er geen tijdsdruk is. Alleen heb je bij veel studios die druk wel, zeker als de vooropgestelde releasedate eraan komt. Dan gebeurd het vaak dat er wekenlang meer dan 60h per week word gewerkt, dat sommige programmeurs wekenlang zelfs niet meer naar huis gaan maar op kantoor blijven slapen.
Om vervolgens de game uitgesteld te zien worden door het management (gebeurde de arme Rayman Legends developers, wekenlang je sociale en gezinsleven verwaarlozen voor jan lul, ik had ze persoonlijk gewurgd)
Daarom koop ik geen games behalve games waar tijd in zit, en geen bugs in zitten.
Games zoals Woflenstein waar je 40 fps haalt met een r9 290 met een hoop ellende die games koop ik dus niet...

Je ziet het overal, deadlines etc... alles in de wereld draait alleen om deadlines/targets, vind je het gek dat alles en iedereen er op achteruit gaat -_-. Vooral psychisch.
En die suffe managers kijken alleen naar omzetten/kwantitiet.

[Reactie gewijzigd door A87 op 1 juni 2014 16:17]

Dus kort gezegd: je koopt geen games meer.
Want er is geen enkel spel dat bugvrij is... Dat was vroeger al niet het geval en met day 1 patches en "iedereen heeft toch wel internet" is dat alleen maar erger en erger geworden. zeker bij AAA titels.

Indies zijn mogelijk wel simpel genoeg om er relatief bugvrij uit te komen, maar er zullen er genoeg zijn die het tegendeel bewijzen.

Wolfenstein loopt hier anders wel beter op een 7970 op ultra. Of ben je zwaar aan het overdrijven met je 40 fps?

edit: blijkbaar denken er mensen dat er wel bugvrije AAA titels zijn... benieuwd wat ze dan als bugvrij beschouwen dat dit een -1 verdient >:)

[Reactie gewijzigd door Nha op 1 juni 2014 23:49]

Kijk dan je systeem maar na want Wolfenstein TNO loopt als een trein op mijn GTX460... Heb het zelfs zitten streamen dus ik kan nu niet echt zeggen dat het voor geen meter liep.

Settings op medium gezet en dan enkele opties verhoogd dus TLDR
GTX460 - wolfenstein speelbaar op medium+ met deftige framerate.
Welke settings op medium? Je kan geen enkele setting wijzigen. Wolfenstein heeft dezelfde problemen als Rage, alleen is Wolfenstein erger omdat de pc versie een hele slechte console port is. Je kan niet eens je wolfenstein.cfg (je config bestand) aanpassen zoals je dat wel bij Rage kon doen om het spel speelbaar te maken.
Zooooo he wat een boel settings en ook echt nuttige settings! Vergeet niet dat 2 van die opties niet aan te passen zijn, de anderen je minimale effect hebt, de rest niet lager dan medium gaat uberhaupt en nog het ergste je gewoon settings mist die normaal zijn voor spellen. Die domme lighting effecten zoals wanneer je naar de zon kijkt en de blur/dof bijvoorbeeld.

Ter vergelijking
UT3: (de engine waarmee ze concurreren......)
http://cloud.steampowered...A0960DC65C98400B27B47A94/
Battlefield 4:
http://www.hardwareheaven...0/bf4-settings-5760-2.jpg
Titanfall:
http://titanfallblog.com/...14/02/TCRcjCE-620x359.png
Deus Ex 3: (met basic en advanced tabbladen vol met settings)
http://www.legitreviews.c...iews/1790/deus-setup2.jpg
Skyrim: (een spel van een paar jaar oud alweer)
http://www.itsjustwhateve...ploads/2012/07/image5.png
Half life 2: (Deze engine met minder poespas heeft nog meer opties!)
http://images.bit-tech.ne..._better/hl2-settings2.jpg
Sleeping dogs:
http://www.hardwareheaven...ng-dogs-settings-5760.jpg
Watchdogs: (heeft meerdere menu's voor settings)
http://gamingbolt.com/wp-...gs-pc-full-settings-2.png
http://community.pcgaming..._gallery_371_34_26781.png

Moet ik nog even doorgaan?
Welke settings op medium? Je kan geen enkele setting wijzigen
Ik heb een GTX 760 en heb alles op ultra staan met TNO.

Op enkele momenten na (coliseum achtige stukje bv waar ineens 50 Nazi's op je afkomen) gewoon 60fps.

760 is ongeveer half zo sterk als de r290
4k waarschijnlijk :P
Ik ook "maar" op 1080.
Ligt er natuurlijk aan. Zijn zat mensen die er veel plezier in hebben ;)
Je sarcasm-o-meter is kapot :P.
of gewoon dit

[Reactie gewijzigd door lenny_z op 2 juni 2014 13:12]

Was dit nou instagib? Was altijd een leuke mutator bij een gamemode. Hopelijk komen de mutators ook weer terug, zoveel toffe addons voor ut2004.
Nee dit was geen instagib. InstaGIB heeft nooit een altfire gehad en je hoorde ergens ook de term minigun vallen.
Ik snap wel je verwarring want in deze ene week lijkt het er nog niet op dat ze veel wapens gemaakt hebben.
Dus deze mensen gaan wederom mijn sociale leven in de war schoppen :P Haha, ben heel erg benieuwd naar de nieuwe UT , can't wait! Leuk om zo'n filmpje te zien van de developers. Ze hebben duidelijk plezier in hun werk!
Even cheaten tegen je collega's... Wat een baas.

Verder zoals de rest net zo enthousiast aan het wachten naar het eind resultaat!
Nu al aan het cheaten. :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True