Bug in Destiny onthult aankomende dlc

Een Destiny-speler heeft een bug ontdekt die ogenschijnlijk nieuwe content van aankomende uitbreidingspakketten aan het licht heeft gebracht. Hoewel de missies door sommigen al zijn te vinden, is de content nog niet te spelen. De bug zou het spel namelijk onspeelbaar maken.

De Destiny-speler Kingsey_92 ondervond problemen toen hij Destiny probeerde op te starten. Hij probeerde vervolgens het probleem te verhelpen, maar stuitte tijdens zijn zoektocht juist op een bug. Door de fout kon de gamer zien welke nieuwe content in de komende maanden waarschijnlijk verschijnt voor de duurste game uit de geschiedenis. Het zou een zeldzame bug zijn en spelers die het probleem ondervinden, kunnen de game naar verluidt niet meer spelen.

Een Reddit-gebruiker heeft alle updates op een rijtje gezet. Het zou gaan om verschillende nieuwe missies voor de planeten de aarde, de maan, Venus, Mars en het gebied The Reef. Er zouden meerdere verhaallijnen en zogenoemde Strike-missies in de planning staan, maar er zijn vooralsnog geen nieuwe planeten te zien via de bug. Het is dan ook onduidelijk of alle nieuwe content al is blootgelegd. In december verschijnt het al eerder aangekondigde uitbreidingspakket The Dark Below en later volgt The House of Wolves. Bij een groot gedeelte van de content die de bug zou ontsluiten, verschijnt de melding dat minstens een van de uitbreidingspakketten vereist is.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Kay Korevaar

Stagiair

29-09-2014 • 14:18

61 Linkedin

Reacties (61)

61
61
31
4
1
16
Wijzig sortering
"Door de fout kon de gamer zien welke nieuwe content in de komende maanden waarschijnlijk verschijnt voor de duurste game uit de geschiedenis."
|:( |:( |:(

Jammer dat Tweakers niet even goed onderzoek doet en klakkeloos (oude) foutieve info overneemt van andere websites. Destiny is NIET de duurste game uit de geschiedenis. Bungie heeft van Activision een budget gekregen van $500 miljoen voor de HELE Destiny franchise voor de komende TIEN jaar. Hier zullen dus Destiny 2, 3 etc en alle DLC onder vallen, als ook marketing voor de game. Of denkt Tweakers ook dat Destiny 10 jaar mee gaat als game? Dit is allemaal al door een van de ontwikkelaars van Bungie bevestigd, en is opgenomen in het contract. Destiny is een franchise, niet een game.

De duurste game aller tijden is nog steeds GTA V, niet Destiny.

edit: stukje van developer van Bungie:

“Predictably, a decade from now when we’re into the later sequels, we won’t still be on PS3 and Xbox 360, but the platform engineering we’ve done, the investment engineering we’ve done, is the most exciting thing to me,” he says.
It’s all about giving players a sense of permanence. The character you create on September 9 is meant to stick with you for the next 10 years. Bungie learned a lot about community-minded game development during the stretch of time between Halo: Combat Evolved and Halo: Reach. Those lessons helped to shape the heart of what Destiny is, not just as a single game, but as a series-to-be.

en

“Let’s say Destiny 2 [and] Destiny 3 are out, and we have new players joining the fun,” Wolfson says. “[They] want to play those new games alongside those who have been playing Destiny from the beginning. [We want to ensure] they won’t feel like they’re four years behind. And then, if they want to, they’ll be able to go back and pick up the old content on their same character.”

http://www.digitaltrends....tiny-was-a-balancing-act/

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 29 september 2014 16:09]

Destiny gaat nog geen 3 maanden mee, met alle fouten die ze maken.
In 10 jaar tijd een deel 2 en een deel 3 en betaalde ladingen DLC voor een soort van mmo, vind ik wel erg drastisch. Staat het al vast dat deel 2 en 3 uitkomt ? :s WoW is ook al oud maar geen WoW 2 en WoW 3, moet er ook niet aan denken om opnieuw te beginnen. (mits destiny 2/3 dat zou brengen)
Dit soort games horen zeker wel 5 jaar mee te gaan (mits genoeg mensen spelen ofcourse) en up to date worden gehouden door (goede!) DLC en patches is mijn mening. Je farmt en grind er op los in dit soort games, en dat heeft ook zn charmes maar niet als je om de 2/3 jaar ofzo opnieuw mag beginnen.
Maar goed, dit is wel behoorlijk gissen aangezien Bungie heel stil is op het gebied van dingen die van belang zijn in dit soort games.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 622061 op 29 september 2014 15:46]

Voor WOW betaalt men dan dus ook maandelijks ;) Destiny koop je eenmalig en dan is het klaar, eventuele DLC daar gelaten. De developer heeft zelfs kenbaar gemaakt dat hun visie is om een grote Destiny wereld te bouwen waar je je character steeds mee kan nemen naar nieuwe games. Toen werden Destiny 2 en 3 ook genoemd als mogelijkheden. Ik kan zo even niet meer de bron zoeken helaas, was tijdens een Q&A interview.
Ah dat zou mooi zijn dat je character mee blijft ontwikkelen! :)
Ik had graag een abo willen betalen voor Destiny zoals wow, hoe het nu zit heb je gewoon kans op versplintering onder de spelers. (piet heeft exp 1 wel, maar henk niet)
Heb je een linkje waar Bungie het heeft over de toekomst plannen?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 622061 op 29 september 2014 15:49]

Gevonden!

“Predictably, a decade from now when we’re into the later sequels, we won’t still be on PS3 and Xbox 360, but the platform engineering we’ve done, the investment engineering we’ve done, is the most exciting thing to me,” he says.
It’s all about giving players a sense of permanence. The character you create on September 9 is meant to stick with you for the next 10 years. Bungie learned a lot about community-minded game development during the stretch of time between Halo: Combat Evolved and Halo: Reach. Those lessons helped to shape the heart of what Destiny is, not just as a single game, but as a series-to-be.

en

“Let’s say Destiny 2 [and] Destiny 3 are out, and we have new players joining the fun,” Wolfson says. “[They] want to play those new games alongside those who have been playing Destiny from the beginning. [We want to ensure] they won’t feel like they’re four years behind. And then, if they want to, they’ll be able to go back and pick up the old content on their same character.”

http://www.digitaltrends....tiny-was-a-balancing-act/
Nice, thanks voor het opzoeken!
Dit is dus info die ik graag hoor :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 622061 op 29 september 2014 16:12]

Maar het bekt zo lekker, ik denk dat al die sites dondersgoed weten dat die 500 mil voor 10 jaar is. Maar iedereen is alleen maar bezig met page views tegenwoordig....
Klopt, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid als redactie vind ik. Ik heb echt te vaak gehoord/gelezen dat mensen zeggen: wist je dat dit $500 miljoen heeft gekost! Of: wauw deze game gaat gewoon 10 jaar mee!

:X :X :X :X

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 29 september 2014 14:55]

de pageview is al gemaakt op het moment dat men dat leest.
Anoniem: 606804
29 september 2014 14:40
DLC = Men neme wat content van het volledige spel, haal dat uit het spel, doe alsof je het later hebt gemaakt en verkoop het als DLC

Wat kort door de bocht misschien, maar wel hoe het vaak gaat in de praktijk. Niet verbazend ook, bedrijven willen nu eenmaal winst maken.

Wel raar dat het het duurste game ooit is maar ze hebben geen PC versie? Jammer..
Zo gaat het toch overal? Je koopt iets, en als je meer betaald krijg je meer mogelijkheden.
In 90% van de gevallen is het product het zelfde.

- Auto's: veel features zijn gewoon een flag in je computer. Cruise control bijvoorbeeld, was bij Volkswagen met een ander hendeltje voor je richting aanwijzer aan te zetten (want daar zaten de knopjes op).
- Videokaarten: Gewoon dezelfde kaart met andere firmware voor minder verkopen.
- CPU's: AMD's waren met een potlood te unlocken.
- TV: Ook vaak gewoon dezelfde TV met meer of minder features in de software.
- Software: Licentie code unlocked meer of minder features. Windows installatie discs bevatten tegenwoordig ook gewoon alle versies.

Dus dat het op de disk staat maakt helemaal niets uit (ALS het er al op staat, want ik lees alleen dat met denkt dat het erop staat maar geen bewijs heeft).

En de laatste tijd lees ik ook nergens dat de DLC nog gemaakt moet worden, maar alleen wanneer ze het uit brengen.
Ik ben het eens met de verschillende reacties hierboven.

Toch gaat het er imo uiteindelijk om wat jij als individu aan ervaring en beleving hebt na het aanschaffen van het product. Los van alle marketing-trucs en whatever.

Voor mij persoonlijk is het sinds level 20 nog steeds een hartstikke pakkende game. Enerzijds door de community er om heen. Maar ook door wekelijks vernieuwende/aanvullende mogelijkheden.
Ik ben nu level 26 en heb nog steeds niet alle missies van Venus (laat staan Mars) gespeeld.
Daardoor heb ik door strike playlists nu wel wat dingen gezien die de story verklappen.

Maar door de fun met de community, multiplayer en het zoeken naar de juiste gear beleef ik nog steeds ontzettend veel plezier aan deze game.
Als je een hoger level hebt merk je dat het zo is gegaan. Sinds level 20 is er gewoon bijna niks meer te doen in Destiny behalve steeds opnieuw dezelfde missies doen. Heb me al meerdere keren de vraag gesteld of er geen content ontbreekt en nu is het dus duidelijk waar die content zit.
Precies! Van mij had je +4 gehad.

Het is echt super slecht om na een weekje spelen het spel feitelijk uitgespeeld te hebben.
Natuurlijk komen er nieuwe dingetjes bij, maar om dit spel nou revolutionair te noemen, na eigen zeggen van Bungie, Laat me niet lachen.
Ik hoop dat het nog komt, maar tot nu toe vind ik het mijn 65 euro niet waard.
revolutionair sorry maar het is gewoon WEER een shooter niets bijzonders aan helemaal de PVP dat is gewoon de halo PVP
Sommige ontwikkelaars leggen het DLC fenomeen relatief simpel uit:
Offline in je eentje spelen of co-op op 1 scherm is niet meer; alles is online. En met de grote hoeveelheden spelers moeten de servers die dit hosten groter en groter worden. Daar is een continue stroom aan inkomsten voor nodig. Daardoor hebben we nu dus DLC en (nog erger) micro-transacties.
'Vroeger' bracht je een game uit en verdien je binnen een paar maanden je budget voor het maken van je volgende game. Alles daarna is tweedehands en uitverkoop, want wie betaalt een half jaar na release nog de hoofdprijs voor een game?
Tegenwoordig heten de games met dat verkoopmodel "indie games" :)

"want wie betaalt een half jaar na release nog de hoofdprijs voor een game? "

Antwoord: liefhebbers van Nintendo games. Als er iets is wat niet in de uitverkoop wil dan is het wel een Nintendo game zeg!
Zit het al in het spel en moet het alleen nog ge-enabled worden?
op de reddit staat dat voor die speler het "level select" scherm een bug bevat die de nog onbestaande levels toch toont. dit wil niet direct zeggen dat die content al in het spel aanwezig is, enkel de aanwijzers er naar.. (die al op de planning voor uit te brengen stond blijkbaar, of misschien nog niet volledig af bij het schepen van de game..)
Dat, of de aanknopingspunten zitten er in en de content zelf moet nog gedownload worden.
Het is online dus het is idd mogelijk om via dit soort buggs terecht te komen bij nog niet vrijgegeven data. Of het ook op de CD al staat dat denk ik niet. Uiteindelijk zul je nog steeds online moeten gaan en content op je xbone/ps4 downloaden/updaten. Maar ik denk dat die bug nu heeft laten zien wat er tot nu toe te vinden is. En waarschijnlijk zullen er meer planeten worden toegevoegd zoals mercury. Daar is namelijk al een level van speelbaar in crusable.
Daar gaat de hoop dat de expansions extra planeten of nieuwe gebieden gingen toevoegen. Blij dat ik de gewone versie heb gekocht ipv die met de epansions want ik heb echt geen zin om in december nog eens te gaan vechten op al die plaatsen die ik al van buiten ken.
Dat kan nog gewoon je kunt namelijk die extra gebieden niet zien. Je ziet alleen op de huidige planeten de extra content dus zegt helemaal niks over de uiteindelijke content. :)
Klopt! Terug beginnen hopen en dan in december de koude douche ;)
Jep,die dlc staat al op de disk.
Vreemde praktijk eigenlijk, tegenwoordig krijg je vaak bij het kopen van een game een soort van demo waarbij je bijna wordt verplicht de DLC ook te kopen. Koop je die niet, dan heb je geen toegang tot de beste gear en doe je dus onder voor de andere spelers. Nu blijkt ook nog eens dat deze DLC helemaal geen DLC is, maar gewoon content dat al klaar was bij de release.
Denk dat je tegenwoordig ook niet meer van DownLoadable Content maar van DeLayed Content moet spreken.

<fluistermode>
waar je natuurlijk nog wel eerst even je portomonee voor mag trekken
</fluistermode>

Tja. Het is nu eenmaal een manier van business voeren en het overgrote deel van hun klanten maalt er niet om, dus waarom zouden ze er dan mee stoppen? Natuurlijk, er zijn ook titels die wel *echte* dlc aanbieden in de zin van: de game is af, ligt al een tijdje in de winkels, en laten we nu eens wat van onze ideeen uitvoeren waar we toen gewoonweg de tijd niet voor hadden.

Maar het overgrote deel van 'DLC' is tegenwoordig gewoon content die, nadat het spel klaar is, er uit wordt verwijderd (maar dus al wel klaar op disc staat) en te koop aangeboden. Maar zoals gezegd, de meerderheid 'slikt het schijnbaar als zoete koek'...

[Reactie gewijzigd door ironx op 29 september 2014 18:00]

Vroeger kocht je gewoon een spel en klaar. Nu koop je een halfbakke ding waar haast geen content op staat want je moet dat allemaal apart aanschaffen. Ondertussen ben je 60 euro kwijt aan extra content, terwijl je al 70 euro voor het spel hebt betaald. Geef het dan uit als episodes.
Het is de nieuwe melkkoe geworden , heel spijtig maar helaas zo werkt het.
Ach, als het binnen was gekomen als een "patch to prepare for upcoming DLC" dan had niemand er raar van opgekeken. Nu stond het al preventief op de schijf. Zelfde uitkomst, minder dataverkeer.
En dit weet je zo zeker omdat...?
... De content al gevonden is. Vrij duidelijk
Er is geen content gevonden. Enkel missie-selectieschermen die de nieuwe missies omschrijven maar waar je niks mee kan... omdat de content er nog niet is.

Zo duidelijk was het dus blijkbaar niet. :)
Een missie-selectiescherm vind ik toch echt een onderdeel van content. Daarmee heb je de daadwerkelijke content niet. Maar je weet dat er zaken zijn die er al zijn maar nog niet unlocked zijn.

Niet heel duidelijk, maar toch ook wel.
Het punt was: staan de missies al op de disc en hoeven die alleen maar unlocked te worden? Jij beweert van wel, op basis van een menu. Dat het menu op de disc staat, okee, maar de missies zelf? Blijkt nergens uit dus.
Ik ben er vrij zeker van dat de missies er ook opstaan. Het blijkt nergens uit nee, maar enkel een menu op een disc zetten..?

Edit: je hebt gelijk hoor, daar niet van. Vind het enkel een slechte zaak van Bungie als hij en ik en meerdere straks gelijk hebben :)

[Reactie gewijzigd door Uzuhl op 30 september 2014 10:49]

Ik speel Destiny (nog) niet maar ik had gehoopt op een MMO. Maar als verstokt Fantasy RPG'er had ik toch wel iets meer van de wereld gehoopt. Ik zag me meer iets voor als science fiction, meerdere steden/dorpen over de kaart>werelden verdeeld. Dat is het nog niet wat ik tot nu toe gehoord/gezien heb, helaas. Misschien komt dat nog, maar dat is voor me de aantrekkingskracht van MMo's de werelden verkennen en de verschillende steden/dorpen zien. En dat in een shooter is weer eens iets anders en het heeft nog mijn interesse. Maar zoals hierboven al wordt aangeven, de DLC van hedendaagse spellen... |:( Veel betalen voor iets wat niet af is en dan dat fixen met zogenaamde gratis content. De ergste zijn inderdaad die waar je nog voor moet betalen ook!


Al moet ik zeggen dat je voor "The last of us" ook wel dingen kunt aanschaffen maar dat voor het spel niet nodig is. Het is af. De extra DLC van "left behind" is zijn geld waard. Zo zou het moeten zijn.
Ik kom nog uit de tijd dat we ook veel betaalden voor onze games. FF9 koste ook over de 100 gulden! Maar die waren geweldig en eh.. af!
Anoniem: 624042
29 september 2014 14:27
Slimme actie geweest het al op de disk te zetten, alleen ja nu gaat het fout en is het dus geen slimme actie meer hahaha. Kan altijd gebeuren zoiets.
Slim?
Weet niet waar jij hebt gezeten de laatste tijd, maar er is al behoorlijk veel negatiefs geschreven over deze manier van DLC. Menigeen is hier niet blij mee en dat wordt dan nog zacht uitgedrukt.
Offtopic:
Ik denk dat console gamers over het algemeen helemaal niets te "zeiken" hebben. Ze worden op alles wat los en vast zit voorgetrokken. Ik wacht bijv. nog op GTA 5 (pc) (hij komt bijna 1,5 jaar later uit dan de release voor de xbox 360 en de ps3) / (om over de DLC maar te zwijgen!)

Natuurlijk is er meer markt voor een console maar laten we wel wezen dit is kunstmatig gecreerd. Als je iets exclusief houd heeft de consument weinig te willen. En lopen ze als manke schaapjes richting de winkel om de nieuwe console te halen terwijl je eigenlijk meer uit een pc zou kunnen halen.

[Reactie gewijzigd door downcom op 29 september 2014 14:43]

Zal developers roesten of jij een console koop voorhun game, als je hun game maar koopt. Ik ben zelf een pc gamer en de meeste games die ik speel werken gewoon nog niet goed op consoles (moba, rts en shooters zonder assistence). Bedenk dat voor games die wel prima op de console werken het goedkoper ontwikkelen is en dat er minder piracy is op consoles.
shooters zonder assistance werkt niet?? probeer Killzone Shadow Fall maar eens!
Feit blijft dat muis superieur is. Als je met controller een kant op stuurt heb je een delay als je meteen de tegenovergestelde kant opstuurt omdat de stick een afstand moet afleggen voordat je input naar tegenovergestelde kant hebt, dit probleem is er niet met muis. Op laag niveau zal t allemaal niet uitmaken maar ben er van overtuigd als je 2 spelers, 1 met muis en 1 met controller even lang laat oefenen de muis gaat winnen wat aim betreft.
Dan moet de muis niet draadloos zijn. Het is net wat je gewent bent. Je kan de gevoeligheid aanpassen van een controller.
Gevoeligheid van muis of controller staat los van het probleem zoals ik het beschreef. Sensitivity speelt natuurlijk pas als je überhaupt een input hebt. En ik kan ook zeggen dat de controller niet draadloos moet zijn ;p
Ja je zal altijd een kleine delay hebben met draadloos.
Ze worden op alles wat los en vast zit voorgetrokken. Ik wacht bijv. nog op GTA 5 (pc) (hij komt bijna 1,5 jaar later uit dan de release voor de xbox 360 en de ps3) / (om over de DLC maar te zwijgen!)
Ze betalen ook 10 tot 20 euro meer over het algemeen, daarbij ik wacht niet meer op GTA 5 voor de PC, hooguit voor 10 euro in de budgetbak, mij zijn ze kwijt bij rockstar...
Hopelijk word het dan geen run op de budgetbak!

[Reactie gewijzigd door downcom op 29 september 2014 14:51]

"Offtopic:
Ik denk dat console gamers over het algemeen helemaal niets te "zeiken" hebben. Ze worden op alles wat los en vast zit voorgetrokken. Ik wacht bijv. nog op GTA 5 (pc) (hij komt bijna 1,5 jaar later uit dan de release voor de xbox 360 en de ps3) / (om over de DLC maar te zwijgen!)"


ook offtopic:
WoW, LoL etc. etc.

De rest van je post ben ik het volkomen mee eens! :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 622061 op 29 september 2014 15:45]

Bij een console weet je tenminste 100% dat de game goed draait. Bij pc moet je altijd uitzoeken of je grafische kaart etc. het wel aankan. Ik heb zelfs bij 1 game op de pc dat ik 5 a 10 min moet wachten totdat die is opgestart. Dit ligt niet aan mn pc maar een bug in de game ofzo. Echt irritant, terwijl ik op de pc, gamen ook leuk vindt.
Njaa je hebt van de ene kant wel gelijk, alleen voor mij lijkt het dan dat je het niet meer helemaal hoeft te downloaden?
Moeten we hier weer voor betalen of is die dlc gratis?
Ik vind het wel goed dat er dlc komt, want de story line is snel uitgespeeld en de levels heb ik nu wel meer dan 10keer gespeeld...boring?!
De 2 expansions (waarvan je de namen ook ziet in het filmpje) waren al aangekondigd voor het spel er was en zitten ook inbegrepen in de Season Pass.
Na de eerste paar levels op mijn PS4 heb ik alleen nog maar een zwart scherm en geluid. Ik kan wel het menu openen maar terug naar de game is het weer mooi zwart. Ook als ik via mijn PS Vita speel, hetzelfde zwart en wel geluid. :'( Zal nog wel even duren voordat ik überhaupt zo ver ben. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee