Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

De open bčtatest van Bungies nieuwe mmo-shooter Destiny komt op 17 juli beschikbaar op Sony's PlayStation 3 en PlayStation 4. Een week later, op 23 juli, zal de bčtatest ook verschijnen op de Xbox 360 en Xbox One van Microsoft.

Dat heeft uitgever Activision via een persbericht laten weten. Eerder was al bekend dat de bètatest deze maand zou beginnen. Ook heeft uitgever Activision bekendgemaakt dat gamers de mogelijkheid hebben om te kiezen voor speciale edities van de game; de Limited Edition, Digital Guardian Edition en de Ghost Edition zijn beschikbaar gemaakt. De prijzen voor deze versies van Destiny bedragen respectievelijk 100, 110 en 160 euro.

De Ghost Edition bevat naast het boek met concept-art en ansichtkaarten die gamers onder andere bij andere versies van de game krijgen, ook toegangscodes tot de eerste twee dlc-pakketten. Deze zullen zodra ze uitkomen per stuk 20 euro gaan kosten; wel zal er een season pass beschikbaar komen waarmee alle dlc in één keer kan worden aangeschaft. De prijs voor deze pass zal 35 euro zijn.

De bèta zal tot 28 juli beschikbaar zijn op alle platformen waarop de game uitkomt, maar zal wel op 21 en 22 juli tijdelijk niet speelbaar zijn door geplande werkzaamheden. Tot die tijd kunnen spelers een klein voorproefje van de nieuwe mmo-shooter krijgen. Om toegang te krijgen tot de bèta moeten spelers echter wel een pre-order voor de game hebben geplaatst.

Logo Destiny

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Om toegang te krijgen tot de bčta moeten spelers echter wel een pre-order voor de game hebben geplaatst.
Dit is geen open BETA imho,dit is meer van pay2play stunt truc die EA al jaren heeft.

Voor degen die interesse hebben in de BETA van deze spel:
http://www.bungie.net/en/User/coderedemption
Deze code gebruiken: DLM-H9G-TPC

Ik weet niet zeker of de invites nog geldig zijn!
-Edit- dit is geldig voor de PS4 editie van de BETA.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 8 juli 2014 12:38]

Toevallig nog een code?

OT: Smerige truuk open beta, maar dan moet je wel de game eerst gekocht/pre-ordered hebben.
Ik zie overigens veel mensen pre-orders plaatsen, beta key claimen en dan pre-order cancelen.

[Reactie gewijzigd door Darkstylo op 8 juli 2014 12:59]

U kunt dit proberen :)
In verleden succes gehad met deze handeling
http://attackofthefanboy.com/guides/get-destiny-beta-free/
gelukt! thanks Essox Lucius :)
Ik ben wel benieuwd naar de beta maar de alpha footage is voor mij nog geen reden voor preorder. De code die je had werkt niet meer. is al in gebruik (heb een psn account. Mocht iemand nog een code hebben dan hou ik mij aanbevolen :)
Maar toch ook volgens de redactie een Open Bčta

Door te betalen d.m.v. de pre-order voldoet je aan de voorwaarden en mag je meedoen (de key staat op de bon)

Linkje naar een korte bescrijving open en closed, maarje ik vind het gewoon nog steeds krom.
Open bčtatest Destiny start op 17 juli

Maar dan kun je het ook als volgt bekijken. Je kan jezelf, volgens mij, meestal (al dan niet altijd) inkopen om de bčta (of andere versie) te testen als je maar genoeg aanbied, tja kapitalisten zijn overal te vinden(maar ja deze bedragen zullen gigantisch zijn en je zult ook wel een NDA moeten tekenen).

En om het spel te pre-orderen en te cancelen vind ik ook weer te ver gaan, loophole, misschien dat ze daar nog wat aan gaan doen en je "boete" geven voor het gebruik van de code.
Blijft drama dat deze game (en met name dat het een shooter is) maar op 30fps draait... Is gewoon onspeelbaar voor een multiplayer shooter...
“It’s a lot of different things,” explains Jason Sussman who is the senior environment artist at Bungie. “I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance. We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience, that it looks as good as it possibly can on all these consoles. A lot goes into that, from geometry to textures to post effects to particles to how many players you get on the screen. We’re always balancing that out to make sure everyone gets the same experience,” he said in an interview with Venturebeat.
Neemt niet weg dat 30fps voor sommige spelers misschien onder de maat is; helaas wordt dat ook ingegeven door GPU-fabrikanten (en andere fabrikanten) die aangeven dat game X op wel 213fps kan worden gerenderd. Of jij die hoeveelheid fps ook daadwerkelijk kan waarnemen, laten we dan in het midden.
Waar reageer je nu op dan? Er is gewoon bekend dat de game op MAAR 30 fps draait, en dat is voor een online multiplayer shooter gewoon onspeelbaar. Dat heeft objectief invloed op de gameplay, ga maar eens BF4 op de PC doen en lock hem op 30 fps, en ga daarna naar 60 fps, dat merk je gelijk.
Om alles op 60 fps te laten draaien in een open wereld zo groot als in Destiny heb je heel wat meer nodig dan wat er momenteel beschikbaar is in de PS4 helaas, zelfs een average pc gaat hier moeite mee hebben.

Maargoed ik heb de Alpha gespeeld en op 30 fps was dit zeer aangenaam spelen. Als je besluit de game aan je voorbij te laten gaan puur omdat het niet op 60 fps loopt ga je toch een hoop plezier missen :)
Ik zie geen enkel verband tussen fps en online-experience.

Sterker nog, wat jij ziet op je beeldscherm (of dat nou 3fps of 300fps is), wordt uiteindelijk door de game-engine en net-code verspreid naar de overige spelers. Dat zal zeker niet met 300 updates per seconde gaan als jij 300fps in je linkerbovenhoek hebt staan maar met een veel lagere hoeveelheid "positionele updates". Hiermee zal je voorkomen dat spelers met een lage upload maar zwaar systeem, zichzelf choken door meer updates te versturen dan dat ze aankunnen op hun upstream.

Als voorbeeld, maar geen shooter, Civilization 5. Al draai ik dat spel met 1000fps, uiteindelijk is de online experience geheel anders omdat ik toch echt moet wachten op mijn tegenstander tot hij/zijn beurt is afgerond en ik van het systeem alle moves krijg doorgestuurd.

Het enige wat je merkt is een vloeiende grafische update maar niet per definitie een vloeiende online communicatie/experience.
Jij ziet geen verband. Nu vraag ik je even om naar deze site te kijken: http://30vs60fps.com/

Het vloeiende zorgt ervoor dat je de scene veel beter in je op kunt nemen. Het beeld is veel rustiger waardoor je er ook echt beter op zult reageren. Leuk dat de positionele updates en dergelijken misschien niet helemaal bij zijn, maar dat doet daar niks aan af. Je speelervaring/online experience is gewoon een stuk fijner bij een hogere fps omdat het minimaal vloeiender aan zal voelen.

Ook in jouw voorbeeld van Civ is het een stuk fijner over de kaart scrollen als je een hogere fps hebt dan een lagere.
Zoals jij ook al zegt is het verschil tussen 30 en 60 echt wel te zien... Op 30 is iets prima te spelen maar op 60 is het toch net wat vloeiender en speel het gewoon een stuk beter.
naar ik me meen te herinneren speelde Halo: combat evolved ook op 30 fps (locked) in de tijd van de Xbox. dit speelde zeer vloeiend, mede doordat je op console speelt. met de sticks beweeg je niet zo vloeiend als met een computermuis, waarbij je al snel merkt dat als je sneller met de muis beweegt de bewegingen schokkeriger zijn. toen halo uitkwam op pc (ook locked op 30 fps) zag je dat het wel veel stroever ging allemaal.
Sorry, maar dat is toch een raar verhaal. Je beweegt juist vloeiender met je sticks. Als je bijvoorbeeld de stick maximaal naar links houdt dan draai je met een constante snelheid... Met een muis is dat praktisch onmogelijk.
Juist bij snelle beweging die je (op ieder systeem) maakt zorgen ervoor dat je zeker dingen merkt van de framerate.

60fps(+) is gewoon veel beter dan 30fps hoe je het ook wendt of keert.
Leuke poging maar slecht voorbeeld. Civilization V maakt nu juist gebruik van simultaneous turns. "Mensen" kunnen dus tegenlijk hun turn uitvoeren.

Hoe je daadwerkelijk iemand raakt hangt volledig van de engine af. Vroeger (quake engine; quake, soldier of fortune 2, call of duty 2 en hoger) ging je hit naar de server en kwam hij weer terug. Tegenwoordig zijn er wat andere systemen (Battlefield gebruikt al jaren een g_interpolation setting die lag probeert te compenseren).

Een shooter op de pc met 30 fps is eigenlijk geen doen. Tussen elk frame zit immers 33ms (1/30) daarnaast hebben niet alle frames dezelfde frametime (sommige frames zitten dichter op elkaar dan anderen). Op een console is framepacing wat makkelijker en zou het mee kunnen vallen.
ligt het aan mij of werken die 'lag compensation' technologieen allemaal vreselijk slecht, naar mijn mening draaien games als quake-live(quake3 engine) zonder lag-compensation met veel minder lag dan games met lag-compensation
Wat er bij Battlefield 2 gebeurde (en bad company) was dat er een standaard waarde werd verbonden aan de interpolation. Ik geloof iets van 250-300 ms.

Dus op het moment dat jij dan met je Nederlandse internet 25 ms haalt wordt je ping gigantisch overschat. Hierdoor ontstond het fenomeen dat je op jou scherm raakt, maar volgens de server niet. Immers de hitbox is niet waar je denkt dat hij is, die loopt 200ms achter.

Voorbeeld in de praktijk: https://www.youtube.com/w..._detailpage&v=erZPhcwkSw0
In de eerdere varianten van Vall of Duty kon je op bepaalde plekken komen als je 120fps had en die zelfde plek was niet bereikbaar met 60 of 30fps dus daarbij maakt het ook in het spelen zelf (online) een verschil.
Ik zeg nergens fps en online experience, ik zeg: fps en gameplay. Als de fps onder de 60 ligt beinvloed dat de gameplay, objectief gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc
Op de console speelt dan weer iedereen met dezelfde specs en allemaal op 30fps.
Hierdoor is de invloed op de gameplay uiteindelijk nihil.
Onspeelbaar? Ga fietsen. Jammer, zeker! Het is geen shooter waarbij millisecondes tellen (UT99)
Tja, wat verwacht je dan op verouderde hardware...
Meeste pc's hebben al iets rond een gtx770 of iets ouder en consoles zijn gewoon trager dan dat, zoals een ps4 die een aangepaste amd 7870 kaart heeft.

Dus ze willen bijna de zelfde graphics hebben en het spel stabiel laten draaien, dan is 60fps bijna niet mogelijk.

[Reactie gewijzigd door Daisai op 8 juli 2014 13:51]

*kuch* *pc* *kuch* O-)

Ziet er allemaal mooi uit, maar als pc gamer is destiny een beetje out of range...
Geen zorgen, genoeg andere games op de PC om ons bezig te houden. Destiny had leuk geweest om ook op de PC te hebben maar zit er voorlopig niet in.
http://www.destinythegame.com/wheretobuy/editions om te zien/vergelijken wat je daadwerkelijk voor je geld krijgt.
Wie nog in alpha's gelooft slaapt echt. Het is tegenwoordig gewoon een verkapte vorm van reclame maken voor de game. Noem het een demo de kans dat er nog iets veranderd is vaak 0%. Het gaat de bedrijven vaak gewoon om harde pingels. En niet onze mening.

De techniek testen van een multiplayer of de servers testen is een ander verhaal natuurlijk.
ik heb de Alpha gespeeld en heb weing last gehad van de eventueel 30fps alles ging naar mijn inzicht erg vloeiend ook in de crucible waar je met 6 tegen 6 PVP speeld ging het goed dit was op de PS4.
kan niet wachten op de Beta en uiteindelijk de Final release.
Ik blijf m'n twijfel hebben over deze game, mix van halo meets BL meets HG:L. Daar zijn al wat andere games aardig goed in geweest, wat maakt deze zo speciaal?

Plus dat er wel flinke verdeling is over de 4 consoles (komt PC nog?), dat je een flink verplinterde playerbase hebt waar ene kant dus volle bak is en de ander compleet leeg.
Volgens de Ordometer Destiny is de meest Pre-Orderde spel van het jaar.
http://venturebeat.files....ter-2014.jpg?w=1000&h=714
Jammer dat het alleen voor PS en Xbox is. Als pc-gamer is deze helaas niet voor mij.
Ben reuze benieuwd naar deze game! Heb alle Halo games gespeeld, ook nadat het door 343 industries gekocht is. Ik merkte toen al dat 343 games de Halo game hier en daar had aangepast voor een groter publiek (verschillende classes voor de multiplayer) wat het niet echt beter maakte naar mijn mening. Nu Bungie ruim de tijd heeft gehad om te werken aan deze game ben ik reuze benieuwd, ik zie al vergelijkingen in voertuigen die lijken op de "ghost" of de "warthog" uit de Halo reeks maar nu in een compleet nieuw jasje. Het lijkt ook erop dat de verhaallijn net zoveel (misschien wel meer) diepgang heeft als de Halo reeks en ook qua muziek heeft het weer veel overeenkomsten.

http://destinynews.net meer info over Destiny

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True