Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

De Player versus Player-modus van Bungies aankomende shooter Destiny zal niet meteen beschikbaar zijn. Spelers moeten eerst een 'paar uur' van de campagne hebben gespeeld. Dat maakte designer Tyson Green bekend in een interview met Eurogamer.

Volgens Green merkte Bungie dat ontwikkelaars van de game na de eerste missie meteen door gingen naar de Player versus Player-gameplay. De ontwikkelaars werden, ook al waren zij bekend met de manier waarop de game gespeeld wordt, hard verslagen door andere spelers. Dat kwam mede doordat spelers die alleen de eerste campagnemissie gespeeld hebben, slechts beschikken over één wapen en nog geen super ability hebben. Het zou volgens het ontwikkelingsteam van Bungie een verpestende werking hebben op de game.

Green benadrukt dat het om een paar uur gaat voordat de PvP-modus beschikbaar is. Als een speler met één van zijn personages PvP heeft vrijgespeeld, zal hij direct met al zijn personages online kunnen spelen. Destiny werkt met een systeem waarbij spelers hun personages kunnen verbeteren naarmate deze een hoger level behaald. Elk van de drie klassen beschikt over een aantal unieke krachten die de speler vrij kan spelen.

Bungie gaf begin deze week een nieuwe gameplay-trailer van Destiny uit. In de trailer is te zien hoe spelers de 'Devil's Lair' aanvallen. De trailer zou bedoeld zijn als teaser voor de E3 die in juni plaatsvindt. Destiny zal vanaf 9 september dit jaar beschikbaar zijn voor PlayStation 4, Playstation 3, Xbox One en Xbox 360.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Ik begrijp totaal niet waarom ze dit game niet voor pc uitbrengen. Gemiste kans lijkt me.
De pc is nog niet uitgesloten:
http://www.tomshardware.c...-mmo-pc-gaming,26653.html ;)

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 1 mei 2014 15:44]

Lijkt me idd een prima game op de PC... maar ja moet ie er wel komen ;)

(En dan niet als slechte poort graag)

[Reactie gewijzigd door Ikke_Niels op 1 mei 2014 16:23]

Ben persoonlijk geen fan van zo'n systeem. Geef mensen gewoon de keuze om er gelijk in te duiken als ze dit willen. Als ze merken dat ze te hard afgemaakt worden omdat ze sommige skills of wapens nog niet tot hun beschikking hebben dan kunnen ze toch gewoon ervoor kiezen om terug te keren als ze die wel hebben.

Nu worden mensen gewoon weer verplicht eerst dingen te doen waar ze misschien niet op zitten te wachten. Het is geen ramp aangezien het maar 1x een paar uurtjes is maar jammer is het wel. Dat handje vasthouden en wij bepalen wat goed voor iemand is in de huidige gamemarkt.
Als je een paar uur al teveel vindt, speel het dan lekker niet. Misschien is een shooter wat voor je.

Mensen willen maar alles skippen tegenwoordig, door dit soort onzin bestaan er nu ook lame insta-max level services in hedendaagse MMO's, voor de ultimate lazy ppl. "Ik wil auto rijden maar geen rijbewijs halen, dat wil ik dus waarom kan dat niet gewoon???"

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 1 mei 2014 14:08]

Alles maar skippen? Lezen is ook een kunst. Het gaar hier om verplicht 1x een aantal uur PvE moeten spelen voordat je de PvP in kan duiken. Die 2 werelden zouden compleet gescheiden moeten zijn en zie ik het nut er niet van in om mensen ertoe verplichten 1 mode te spelen voordat ze aan een andere mode (die ze eigenlijk willen spelen) beginnen. Zoals ik ook al eerder aangaf is het geen ramp omdat het om een paar uur gaat maar ik zie gewoon een trend in dat handje vasthouden wat nergens op slaat.

[Reactie gewijzigd door Trixh op 1 mei 2014 14:13]

Jij vind dat het twee gescheiden werelden moeten zijn, maar de makers van het spel dus niet. Daar zit het verschil. ;)

En aangezien ze bij Bungie hebben besloten dat de PvE invloed heeft op de PvP, zal je dus eerst PvE moeten spelen. Dat is het ontwerp van het spel en heeft niets met 'handjes vasthouden' te maken.
Bekijk het eens van de andere kant. Als er mensen gelijk gaan beginnen met PVP krijg je een shitload aan slecht commentaar omdat ze gelijk 'achter' lopen, en niet snappen waardoor dat komt. Dan kan je beter gelijk zeggen dat ze eerst een gedeelte van de PVE moeten spelen om basis upgrades te krijgen, en een gevoel over hoe de game nou werkt.

Ik moet zeggen dat bij sommige games het wel makkelijk zou zijn als iedereen wat basis kennis had gehad, geen mensen meer in je team die stilstaan en zich afvragen wat ze moeten gaan doen.
Vind ik van niet. Als gamemaker ben je verantwoordelijk om de speler de beste
speelervaring te geven. Als zij vinden dat dit een betere ervaring geeft, waarom niet.
Mee eens. Een spel als Destiny speel je niet voor de multiplayer, maar voor de singleplayer ervaring van wat ik van Destiny gezien heb. Daarnaast is het een mooie manier om kennis te maken met de game voordat je de multiplayer induikt.
Ben ik met je eens.
Zelf speel ik ALTIJD eerst de campagne, maar puur omdat ik dat leuk vind.
De speler ergens toe verplichten vind ik een beetje raar...
Ja, maar je kan natuurlijk ook zo'n lv1 zonder wapens of super ability in je team hebben.

Vind het wel fijn dat iedereen in mijn team de absolute basiskennis tenminste bezit.
Het is jammer dat ze je uberhaupt verplichten om single player te spelen. Ik speel nooit spellen single player.
Blijkbaar is dit geen spel voor mij.
PvE (Player vs Environment) staat niet gelijk aan Single Player.
Multiplayer vrijspelen, dat is best wel old-school :o
Niet echt, ik ken geen enkele mmo waar je direct een pvp instance kan doen op level 1.
Guild Wars2, trouwens daar ben je gelijk level 80 als je naar PVP gaat :)
True, maar moet je niet eerst door de eerste level zone/boss ding, voordat de pvptab te gebruiken is?
Dat is een goede vraag. Ik dacht het niet maar dat kan ik mis hebben.

Ik denk zelfs dat je rechtstreeks naar "the mist" (pvp area) kunt vanuit dat eerste level.

ik zla zo eens kijken (als ik nog een slot over heb)

[Reactie gewijzigd door Jumparound op 1 mei 2014 14:17]

Je character moet in guild wars 2 eerst door het newbie eiland heen voordat hij pvp kan doen.
Klopt, dat moet. Maar het is mogelijk om bij PvP te kunnen op level 1, als je de reward van de tutorial niet accepteert (die brengt je naar level 2). Bij sommige rassen hoef je niet eens te vechten om door de tutorial heen te komen.
Even uit m''n hoofd: EVE Online, Ultima Online, Dark Fall, Star Wars Galaxies, World of Warcraft. Allemaal games waar PvP direct mogelijk is/was.

Maargoed, de term PVP instances zegt het al, heeft niks met MMO te maken, is gewoon een multiplayer minigame in een themepark MMO.
Voor WoW moest je minimaal level 10 zijn en dat is nog steeds zo. Dus het vrijspelen van PvP is niet vreemd.
WoW is niet de enige MMO en zeker niet de eerste ;) in DAoC levelde we nieuwe chars in Darkness Falls, een PvP dungeon.
Doet me een beetje denken aan Smash Brothers. Daar moest je ook de nodige uren spelen om bepaalde poppetjes vrij te spelen. Zodra je dan PvP ging spelen was jij vaak zo veel beter dan de kameraad met wie je het spelletje in eerste instantie wilde spelen.
Dat is totaal anders, het gaat hier niet om de skills van de speler maar de wapens/skills van je character. In Smash Bros. krijgen je characters geen andere vaardigheden naar mate je er meer mee speelt, jij word er gewoon handiger in om met een bepaald personage te spelen. Ook hadden de vrij te spelen personages veel al een vergelijkbare moves set als een ander personage (captain falcon/ganondorf b.v.).
Meteen een goede oplossing tegen bots / goldminers etc.
Bots op een console?
Die bestaan zeker. Ik ben zelf ook bezig geweest met het maken van een bot voor de Xbox360. (Voor de fun, enkel singleplayer, niet om de online leaderboards te verpesten)
Ik blijf hopen op een PC release :'(
Ik weet niet of ik hier haat mee ga aantrekken; maar het doet me heel erg denken aan Mass Effect, de combinatie van gameplay/guns/powers etc.

Ziet er ook inderdaad vloeiend uit en lijkt me zeker tof om te spelen, probleem is inderdaad dat dit gevoel al snel vergaat bij de gedachten van een controller in handen ipv muis/toetsenbord/pc
Dit is nu een titel waarvoor ik een PS4/XboxOne zou aanschaffen. Dit zal dan ook waarschijnlijk gaan gebeuren rond september :). Tot op heden niet echt een aanleiding voor geweest door tegenvallende games.

Ik vind het vijspelen van PvP best een goed idee. Zo kan in de campaign de basis van het spel uitgelegd worden. Daarnaast kan er fatsoenlijk een verhaal verteld worden. Anders spring je ineens een verhaal waar je maar gedeeltelijk iets van weet. Ik denk dat dit een bepaalde ervaring is wat de makers van het spel willen meegeven.
Op deze manier heb je ook minder last van een explosie van gebruikers die voor onstabiele multiplayer servers zorgen. Lang niet iedereen zal direct in zo weinig mogelijk tijd de multiplayer gaan vrijspelen.
Als ik de video zo bekijk dan komt deze game ontzettend saai en repetitief over :/

Ga naar punt X... piew piew... ga naar punt Y... piew piew ... ga naar punt Z ... piew piew
Het lijkt alsof het bestuurde character elke keer recht op de vijand afloopt en deze niets terugdoet. Ik heb geen moment schade gezien of gezien dat ze moesten schuilen.
Graphics zien er aardig uit, maar ik wil geen game waarbij je met je ogen dicht, W toets ingedrukt en wild klikkend voorwaarts gaat.
Eh het is zo te zien een soort FPS, dat is toch alles wat een FPS is:

1 loop rond.
2 schiet vijanden.
3 ga naar 1.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True