Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 105 reacties

Activision heeft de planning bekendgemaakt voor het contentseizoen van Call of Duty: Modern Warfare 3. Verspreid over negen maanden zullen twaalf nieuwe levels, zes Spec Ops-missies en twee nieuwe spelmodi verschijnen.

Dinsdag verscheen de eerste Modern Warfare 3-dlc voor Premium-gebruikers van Call of Duty: Elite, bestaande uit de maps Liberation en Piazza. Door de exclusiviteitsdeal die Microsoft heeft met Activision zijn deze maps als eerste op de Xbox 360 verschenen. Op de website van het schietspel heeft Activision een overzicht geplaatst van de downloadable content die in de komende maanden verwacht mag worden.

MaandNieuwe content
Februari een map
Maart een map, twee Spec Ops-missies
April twee maps
Mei een map, een Spec Ops-missie
Juni een map, een Spec Ops-missie, een spelmodus
Juli twee maps
Augustus een map, een Spec Ops-missie, een spelmodus
September een map, een Spec Ops-missie

De planning gaat alleen op voor Premium-gebruikers van Call of Duty: Elite. Niet-betalende leden kunnen de downloadable content later kopen in de bekende dlc-pakketten. Dit gaat ook op voor pc-gebruikers, omdat de Elite-abonnementen niet beschikbaar zijn voor de pc. Wanneer de map packs beschikbaar zullen zijn is echter nog onbekend.

Tweakers.net houdt momenteel een actie waarmee deelnemers kans maken op een gratis jaarabonnement op Call of Duty: Elite.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (105)

Het FPS genre (op PC) is wat mij betreft flink achteruit gegaan wat betreft beleving en community gevoel.. De top jaren waren zo van midden jaren 90 tot 2007 ongeveer, daarna was het afgelopen met de fun imho.. Teveel van hetzelfde en veel teveel gemelk door de grote uitgevers die de markt stuk gemaakt hebben alleen maar om zoveel mogelijk te kunnen verdienen.. De CoD serie is wat mij betreft dood, en BF is nog ok omdat die nog wel innoveren met nieuwe engine in BF3 etc, maar heeft ook allerlei features verloren zoals geen eigen servers meer draaien en geen modtools meer etc.. Allemaal betalen voor servers, extra maps en content of anders niks.. Was met BF1942 en BF2 toch ook anders..

Mijn enige hoop voor FPS gaming op de PC is Valve, dat die ooit nog met een brilliante Half-Life 3 komen op een nieuwe engine met de communitysupport zoals die altijd bestond op de PC.. Dus dedicated server tools zodat iedereen servers kan draaien i.p.v. alleen commerciele hosts, modtools zodat er mogelijk nog vettere games gemaakt van kunnen worden (zie b.v. Counterstrike van Half-Life of Desert Combat voor BF1942) en een mapeditor zodat er een constante aanvoer is van leuke nieuwe maps gemaakt door allerlei talent in de community.. Gaan we die tijden ooit nog beleven? Laten we het hopen, want zoals het nu gaat wordt de beleving alleen maar minder en minder.. Dat ik nu veel meer tijd besteed aan World of Tanks dan FPS games zoals BF3 zegt al genoeg..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 26 januari 2012 00:40]

Waarom denk je dat games als Unreal Tournament 99 nog zo populair zijn. Toen werd er nog een map editor met games meegegeven waardoor er nu intussen duizenden en duizenden gratis maps zijn. Waaronder mappen van mensen die echt talent hebben en betere maps maken dan de originele. Nu mag je dik gaan betalen voor slechts TWAALF maps...

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 26 januari 2012 02:02]

Ah, het huidige verdienmodel :)

Release: 75% game verkopen voor 100% prijs
2 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
4 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
6 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
8 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
10 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs

Mwah, jaartje voorbij, game word niet veel meer gespeeld.. kom, we releasen de sequel!

Release: 75% game verkopen voor 100% prijs
etc etc...

Tot de melkkoe doodgebloed is, en dan de schuld geven aan piraten, want dat is makkelijk :)
Opgeteld hebben ze wel al 250% van de retailprijs gevraagd en dan pas 100% van de game gereleased.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 25 januari 2012 15:01]

Ah, het huidige verdienmodel :)

Release: 75% game verkopen voor 100% prijs
2 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
4 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
6 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
8 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs
10 maanden later: 5% verkopen voor 30% prijs

Mwah, jaartje voorbij, game word niet veel meer gespeeld.. kom, we releasen de sequel!

Release: 75% game verkopen voor 100% prijs
etc etc...

Tot de melkkoe doodgebloed is, en dan de schuld geven aan piraten, want dat is makkelijk :)
Opgeteld hebben ze wel al 250% van de retailprijs gevraagd en dan pas 100% van de game gereleased.
Rare rekensom. Dat de ene game 10 maps heeft en 50 euro kost en een andere game misschien wel 30 maps heeft en 50 euro kost, betekent niet dat je nu bij de ene game 300% betaald.

Het is nog altijd een vrije markt en ze kunnen ervoor vragen wat ze willen. Ze zouden de game ook direct voor 100 euro in de schappen leggen maar dan koopt niemand het.

Typisch Nederlands om alles altijd maar gratis te willen hebben. En niet aankomen met "ze noemen het toch DLC". DLC is ook maar een term die iemand er een keer aan gegeven heeft.
Rare rekensom. Dat de ene game 10 maps heeft en 50 euro kost en een andere game misschien wel 30 maps heeft en 50 euro kost, betekent niet dat je nu bij de ene game 300% betaald.
Vind je, hij klopt toch helemaal hoor... Het feit is gewoon dat de game onafgemaakt verkocht word, en dan de content daarna nog individueel verpakt en verkocht word... da's net een auto kopen waar dan de onderdelen voor een dikke prijs naverkocht worden.
Het is nog altijd een vrije markt en ze kunnen ervoor vragen wat ze willen. Ze zouden de game ook direct voor 100 euro in de schappen leggen maar dan koopt niemand het.
Klopt, en daarom is dit dus zo'n smerige tactiek, het is 50% geven en 200% nemen.
Vind het niet erg om 50 euro uit te geven aan een game, maar dat betekent wel dat ik een product wil dat af is.
Typisch Nederlands om alles altijd maar gratis te willen hebben. En niet aankomen met "ze noemen het toch DLC". DLC is ook maar een term die iemand er een keer aan gegeven heeft.
Wie heeft er wat gezegd over gratis? Het is gewoon de reinste oplichterij...
Piratery geld alleen voor geflopte online games die men toch stiekem probeerd en singleplayer games.

popi online games waar je vrienden kennisen je naar online gebeuren trekt heefd meer zoiets als het MMORPG voordeel dat men liever toch maar legaal bezig is.
IPV gebanned te worden.

De Xboxlive en PSn stimuleren ook online legaliteit.

Het vrij en blije PC gebeuren is piraterij online ook meer aanwezig.

Dus ja voor SP game zeikt men zeker terecht over piraterij.
Want als er geen minpunten zijn ook geen gevolgen alleen maar voordelen en lekker gratis. Dan is piraterij voor velen een nobrainer. Het is human nature om alles te graaien als het kan.

Kans op gebanned te worden is een gevolg een risiko dat men liever niet neemd. Maar dat geld niet voor Singleplayer games offline.
En daar gaan de PC Gamers weer, geen Elite dus geen DLC abbo (als je dat zou willen). En de volle pond voor een paar maps betalen. Nou mij niet gezien hoor, gaat echt te ver zo.
Ik blijf het raar vinden dat mensen betalen wat gewoon gratis zou moeten zijn
Omdat je al voor het spel betaald hebt? Het is gewoon een service naar de klant toe, dit soort bedrijven verpesten de hele mod community door geen mod tools aan te bieden, oude maps te restylen en dan weer verkopen voor 15 euro.

Jarenlang hebben we al mogen genieten van maps die gewoon door de community gemaakt werden en soms ook officieel door bedrijven (Valve bijv.) werden gereleased, maar dan wel met de naam van de desbetreffende auteur erbij.

Ik zeg niet persť dat DLC slecht is, maar om nou 15 euro te betalen voor een paar kleine maps is gewoon asociaal. Vroeger waren er ook gewoon expansions en dergelijke, die aangeboden werden voor een redelijke prijs (20-30 euro) maar hier zat dan wel veel meer in dan wat ze tegenwoordig aanbieden. Ik zeg maps, nieuwe skins, muziek, spraak etc.

Heb 20 euro betaald voor Team Fortress 2 een aantal jaar geleden, en word nog constant voorzien van updates, hoewel het nu F2P is met cash shops was er voor F2P al fatsoenlijke support naar de klant toe.

Het gaat niet alleen maar om geld in deze wereld, maar door dit soort bedrijven en mensen die er nog intrappen ook word de hele gedachten gang van de klant is koning gewoon in de plee gestopt en 3x doorgespoeld.

Maar goed, als jij zo graag er wilt voor betalen doe het vooral, zo blijven deze acties wel doorgaan.
Bedankt voor je uitleg, hieronder antwoord ik op, vind ik wel leuk deze discussie :)

Je koopt een auto bij een dealer . Je moet nog steeds elk jaar voor een APK keuring betalen, maar ik heb toch al voor die auto betaald?

Je koopt een huis maar waarom moet ik betalen voor verzakkingen die niet door mij zijn aangericht?

Jarenlang hebben de ontwikkelaars van games ons de kans gegeven voor mod-tools, ze hebben gezien dat dit aanslaat, zij hebben zelf gedacht van, als wij deze content nu eens betaald maken maar precies dezelfde kwaliteit of hoger. Toen zijn ze er mee aan de slag geweest en hebben gezien dat het aanslaat. Waarom zouden ze nou nog teruggaan naar het gratis bedrijfsmodel als mensen er toch voor willen betalen?

Ik vind 5 maps die voor mij mooi/goed zijn voor 15 euro (voor de consoles kan je het goedkoper halen) een prima prijs. Maar bijvoorbeeld om nou 2 euro te betalen voor een nieuw character of een nieuw icoontje vind ik te ver gaan.

Ik zeg al vaker tegen de pc-gamers dat ze met hun tijd moeten meegaan en dat ze het gewoon moeten accepteren of anders moeten ze maar een andere hobby zoeken of hun oude games blijven spelen.

Ik betaal voor dlc als goed is zoals maps en andere dingen.
Wauw Kermit... jij snapt er echt niks van.

Als je een turbo en andere velgen e.d. bij je auto wilt, dan kan je dit vergelijken met een GOEDE dlc. Dus denk aan een dlc met nieuwe missies, nieuwe characters, nieuwe maps, nieuwe gamemodes, nieuwe skins, nieuwe wapens. Maar wanneer je voor een paar maps al §15,- moet betalen, dat vind ik te veel.

Die §15,- voor een paar maps kan je beter vergelijken met het krijgen van een gratis keuring op je auto omdat je deze net nieuw koopt, dit HOOR je er bij te krijgen!
Het is eerder dat jullie krenten er geen bal van snappen.
DLC is nieuwe kreet voor extra content.
Vroeger hete dat niet zo. Maar add-ons.
En die heb je in 3 katogarien
- Gratis
- betaald
- stanalone betaal.

Tja nu heb je DLC.
Net als vroeger kunnen die kwa grote sterk varieren.
- gratis
- betaal.

Addons maar ook DLC zijn er in online distibutie maar ook retail pack form.

Wat het verschil is is de standallone addon.

Dus gratis is totaal niet zo venzelf spreken. Maar eerder zoals we dat liever hadden.

Service is bug fixen game polish en game afmaken. Eerder in geval van gerushde games.
De consoles hebben add-on gedoe DLC hernoemd.

Gezien het gemis van mod community's komt eerder door het commerciele overwicht wat de console markt en hun firmas hebben op de game industrie en modden is daar niet zo gewoontjes. Dus voor een secondaire platform zoals Pc pleurd men dat niet zo maar effe erin.

Nu zou dat sales kosten. longlivaty met voornamel gratis extra brengt niks binnen. maar gamers die even of wat langer gamen en kennissen mee trekken wel.

En tegenwoordig is bij onlineshooter rpg achtige level en unlock addictive gameplay wat volkstammen trekt. En daarmee genoeg levelende junkies om je DLC te slijten voor geld.
Het is eerder dat jullie krenten er geen bal van snappen.
DLC is nieuwe kreet voor extra content.
Vroeger hete dat niet zo. Maar add-ons.
Nee, dit is content die er voor de release bewust niet ingestopt is, om het later weer te verkopen in stukjes.
Natuurlijk had het chiller geweest als je voor de normale prijs al die extra maps etc zou krijgen, maar je doet nu net of de standaard maps van MW3 op een hand te tellen zijn... MW3 telt standaard al 16 maps (BF3 heeft er 9). Dit is toch meer dan genoeg voor een volwaardige multiplayer game, dus hoezo maps eruit gesloopt?!?

Dat ze, voordat het spel in de schappen ligt, al zijn begonnen aan nieuwe maps wil toch niet zeggen dat ze die er dan ook gelijk bij de release bij moeten stoppen?

Ik snap serieus niet waarom mensen zo over de prijs van DLC lopen te bitchen, als je het niet wil koop je het niet!! Als je een keer naar de bioscoop gaat ben je hetzelfde bedrag kwijt en heb je maar een kleine twee uur vermaak. Van zo'n map pack heb je een stuk langer plezier.

Er zijn blijkbaar meer dan genoeg mensen die die packs wel kunnen waarderen, anders zou het niet zo goed verkopen. Dit is nu eenmaal hoe de markt in elkaar zit tegenwoordig, get over it!
Het gekke is: ze vinden de PC markt te klein, en dat is opzich ook te zien aan de verkoopcijfers(vooral tegenover de console's). Dit wordt door hun afgestraft door geen elite beschikbaar te stellen(welke reden dan ook), en maps/uitbreidingen erg laat te brengen. Als de PC markt dan toch zo klein is en volgens hun niet echt de moeite waard... gooi die paar maps dan lekker gratis ter download. Kunnen ze nog iets aan goodwill terug halen. Kan misschien zelfs nog gebracht worden onder het mom van 'dank voor de support vanaf CoD 1'.

Maar dit zal wel niet............
Ik vind dit een onvermijdelijk gevolg van een grote firma dat hun console platform agressief pushed.
Wees blij dat diezelfde firma PC gamen nog mogelijk maakt. Ze kunnen ook de stekker uit DX halen.

D'r is geen firma die PC platform aktief pushed.

De eerste firmas die direct afhankelijk zijn van gamed PC paltform zijn AMD GPU tak en nVdia.
Die zouden dus exclusive moeten stimuleren zoals MS Sony en Nintendo dat doen.

Tja AMD dat door de CPU tak nogal vooruit sukkeld.
nV die eerder zwaar op GPGPU in de prof markt geld in dumped.
En dan een MS die goed is voor miljarden.
Intel heefd er niet zo'n behoefte aan omdat beetje CPU een standaard onder deel is.
Een redelijke GPU meer op gamen de nadruk legd.
Zal dus niet gebeuren

PC platform moet het dus op eigen kracht doen.
Er is wel een firma die het PC platform actief pushed (EA, kijk even naar BF3)

Probleem is dat alles een console port is tegenwoordig, waardoor een beetje gamepc het spel nog kan spelen als het op slaapstand staat :)

Erg jammer wel, pc heeft veel meer potentie om puur voor mooie graphics te gaan, jammer dat die developers puur geld ruiken overal en daarom dus voor consoles gaan.
K*t spellen koopt met op de console toch wel, anders kan je het niet spelen -.-
Ja, Activision en Treyarch weten steeds beter wat uitmelken is. MW2 had 2 dlc's, BO had er ook wat, en MW3 heeft er 4? Waar je ook nog eens 60 euro totaal voor mag neertellen?
Toen ik de comments aan het lezen was, moest ik inderdaad terugdenken aan Half-life, UT GOTY, Quake, Red Alert 2... good times.

Vraag me wel af in hoeverre matchmaking nog fatsoenlijk werkt. In MW2 duurde het vinden van een match gemiddeld aanzienlijk langer, omdat er ook nog rekening moest worden gehouden met matchzoekenden die bepaalde dlc-maps al dan niet hebben. Doe het inderdaad gewoon weer eens gratis. Inclusief map editors en modtools graag.

BTW ik vind het een slechte zaak dat men (met name de uitgevers) de PC-markt steeds linkser laat liggen. Zo komt CoD Elite mogelijk niet eens voor de PC uit, maar is al wel uit voor PS3 en Xbox360. Reden:
The issue here is that the PC is an insecure platform. Without a central, trusted resource for stats, a lot of our competition features become unfair. We can’t give away prizes when people can easily cheat their stats. Leaderboards are less fun when a lot of the users are there unfairly.
Zo heel moeilijk is het toch niet om cheats op een console werkend te krijgen?

Niet dat het mij veel uitmaakt, ik ben inmiddels geheel gestopt met de CoD serie.

[Reactie gewijzigd door stealthjong op 26 januari 2012 02:47]

Ik denk soms nog wel eens terug aan de tijd waarin DLC's gewoon met patches kwamen, en helemaal niet betaald waren. (b.v. COD 2 en COD 4)
Jammer dat de gamers van nu zo uit gemelkt worden.
Het is natuurlijk wel een bedrijf dat zoveel mogelijk geld probeert binnen te halen. Maar dat probeert ieder bedrijf. Daarnaast lopen nieuwe shooters niet echt goed op de computer.

Bij xfire kan je bijvoorbeeld goed zien dat CoD 2 en CoD 4 heel veel worden gespeeld. Dat is denk ik ook de reden van Activision om elite niet beschikbaar te maken voor de computer.
Toeval dat zowel COD 2 en COD 4 primair voor de PC zijn gemaakt??

Vandaag de dag denken bedrijven als Activision maar aan een ding, geld. Prima natuurlijk, maar zorg dan wel dat je producten zodanig op niveau zijn dat je er geld voor kunt blijven vragen.

Het feit dat de console markt als leidend wordt gezien, komt natuurlijk door hen zelf door telkens een console port als PC versie uit te brengen. Dan verlies je klanten..

Het ergste is misschien nog wel het soort spellen die tegenwoordig uitgegeven worden. Waar het een jaar of 10-15 terug vooral ging om de tactical shooters, gaat het nu vooral om run & gun. En dat laatste is weer te koppelen aan het feit dat de gemiddelde console speler hier een voorkeur voor heeft.
Ik denk nu wel eens terug aan vroeger . Toen werd je nog niet in elkaar geslagen of zomaar een mes onder je keel gehouden of je banden lek gestoken. Maar tegenwoordig het de normaalste zaak van je leven.

Ontopic :

Niks is gratis in het leven, je krijgt het cadeau en daar moet je dankbaar voor zijn. Werk jij soms gratis voor je baas? Jij wilt toch ook betaald krijgen?
Dat die extra maps niet gratis zijn kan ik begrijpen. Waar de meeste mensen zo boos om zijn is omdat het duidelijk uitmelkerij is. Want waarom stoppen ze niet gewoon een editor bij het spel zoals een aantal jaar geleden nog gewoon de standaard was, zodat de community zelf mappen kan gaan maken. Daar wringt de schoen.

Ik wil er niet voor betalen omdat ik ze simpelweg niet WIL. Wat ik hoop is dat ze gewoon weer eens een map editor bijvoegen zodat er in no-time DUIZENDEN gratis mappen zijn, van mensen die gewoon voor hun hobby die levels bouwen. Zonder er voor betaald te willen krijgen.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 26 januari 2012 01:53]

Ik wil ook dat er morgen een ton op mijn bankrekening komt maar dat komt helaas niet. Waarom zouden ze een editor in een game stoppen als ze zelf maps uitbrengen? Dat is net zoals je gratis meel krijgt bij de bakker om je eigen brood te maken.
DLC is vooral een beetje of wat meer extra content.
Patchen is bug fixing.
vroeger had je addon die ook betaald voor moest worden. Vaak een grote content pack.
Dus er is niet zoveel veranderd.
behalfe dat console markt nu de game industrie lijdt.
Wat moeten die mensen zich bij Activision toch dood lachen. Zoveel geld verdienen met zo simpel iets.
Volgens de PU heeft MW3 1 miljard dollar opgeleverd en de melkkoe met deze DLC's is nog geen eens klaar.

Niks meer dan lof voor Activision dat ze zoveel mensen voor de gek weten te houden en zo ontzettend veel geld ermee kunnen verdienen.
Hoezo voor de gek houden? Als je van het spel geniet en het geld waard vind. Dan is er helemaal niets aan de hand. Ze hadden van te voren al aangekondigd dat er 4 mappacks komen en dat je deze zou krijgen als je Elite neemt.
Innoveren op het gebied van geld verdienen kunnen ze wel, maar innoveren van het product zelf... |:(

De kans dat ik ooit nog aan de CoD ga, wordt steeds kleiner.

[Reactie gewijzigd door Dynamix op 25 januari 2012 20:05]

"De kans dat ik ooit nog aan de CoD ga, wordt steeds kleiner"

Daar sluit ik mij bij aan. Jaar in jaar uit is het hetzelfde met lineaire, gescripte levels en een gepolishde engine om toch nog "verschil" te laten zien.
Ik snap wel waarom CoD zo veel wordt gedownload voor de PC ...

En over de DLC begin ik al niet eens meer ... We weten allemaal dat het geldklopperij is.
(CoD, Gears etc).

Wat ik vooral jammer vind is dat er veel mensen zijn die over een x aantal jaar nog steeds hersenloos CoD 32 zullen kopen, alleen maar omdat het CoD is.
Vind dit een grof schandaal van Activision, we worden gediscrimineerd op een game die wij (PC-Gamers) groot hebben gebracht. Wij hebben tenslotte in het begin steeds de luier vervangen ..... |:(

[Reactie gewijzigd door Hueygaming op 25 januari 2012 15:30]

Onderbouw dat is? Wat voor invloed hebben PC gamers meer gehad om dit spel tot een "succes" hebben gebracht?
Onderbouw dat eens. Wat voor invloed hebben PC gamers meer gehad om dit spel tot een "succes" hebben gebracht?
Sorry dat ik dit moet zeggen, maar de pc heeft het hele shooter genre grootgemaakt, Call of Duty (de eerste ja) was gebouwd op de Quake 3 engine... Van dezelfde makers die het shooter genre uitgevonden en grootgemaakt hebben; ID Software...
Het spel is volgens mij nooit voor de console uitgekomen ook.
Call of Duty is gebaseerd op de game Medal of Honor. Medal of Honor is van origine een PSX titel uit 1998, die op zijn beurt weer zijn inspiratie haalde uit Tweedewereldoorlog films en de consolegame goldenEye 64 op de N64.
En die games zijn op hun beurt weer geÔnspireerd door andere pc en console games, en uiteindelijk komt het allemaal weer terug op Wolvenstein 3d voor de pc, als je zo redeneert zijn we snel klaar met discussiŽren.
Heel snel inderdaad :P vind het daarom ook vreemd dat niemand de Arcade kasten heeft genoemd :P dat waren toch wel de eerste commerciŽle als ik het goed heb
Lol dus omdat de stoomlocomotief het gebruik van treinen gemeengoed heeft gemaakt moeten we die maar blijven ondersteunen puur vanwege nostalgie? Nuhhhh gewoon 1tje laten rijden voor de show en de rest mag met de tijd mee gaan om wel financieel rendabel te blijven :P

Edit: @Hieronder... Sorry mijn post was sarcastisch bedoeld :P

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 25 januari 2012 16:08]

Ik denk niet dat dat een vergelijking is die opgaat... Het console platform is gewoon veel toegankelijker, dus is er een grotere markt en dus meer winst op te halen, tis puur marketing.

De analogie tussen schakel en automaat rijden gaat meer op.
Er was ooit een uitvinding, de schakelbak. Het werkte perfect, maar had een leercurve en het verbruik was afhankelijk van de gebruiker.
Toen kwamen de automaten, makkelijk, schakelt de pook in vooruit en hij gaat, in verbruik iets goedkoper maar je kon niet zo hard optrekken.
En wat er dan gebeurt is; Omdat het zo gemakkelijk is, gaat iedereen automaat rijden, en er komt bijna geen auto met normale schakelbak meer uit, dus iedereen moet maar langzamer gaan optrekken, en om rendabel te blijven hebben ze de productie omgezet naar automaat, want de vraag is hoog.

Het is een kwestie van marktwerking en efficiŽnte productie. Het komende jaar gaat er meer op pc gefocusseerd worden denk ik... maar met de nieuwe generatie consoles gaat er weer veel console>pc geport worden.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 25 januari 2012 15:44]

De eerste call of duty is wel voor de consoles uitgekomen. :)
Je bedoelt die in de XBLA en PSN? :P dat zijn ports.
Die invloed komt uit de tijd dat spellen nog geport werden vanaf de PC en niet naar.
Ben ik nu de enige die zit te wachten op de nieuwe generaties consoles zodat PC graphics weer mooier worden ?
geen elite voor de pc? dat wist ik niet :o

en hoeveel gaat dit dan wel niet kosten!

[Reactie gewijzigd door rayhvh op 25 januari 2012 14:49]

een jaar Elite kost zo'n 50 dollar. Daarbij krijg je wel de beschikking over andere extra's naast de DLC zoals statistieken. De DLC zal dan de helft kosten??
Ga er maar vanuit dat de DLCs bij elkaar al meer dan die 50e gaan kosten.. Als je dus van plan was alle DLCs te halen kun je beter voor ELITE gaan, krijg je ze nog eerder ook...
Probleem is dat Elite niet voor de PC beschikbaar is ..
En we worden weer genaait, door de volle mep te moeten betalen :(
Kom je daar nu pas achter dat Activision je naait met MW3 8)7
Precies. MW3 is ook al gewoon een grote uitbreiding van MW2. En MW2 was een slap aftreksel van Cod4. Zonde om je geld uit te geven aan al die onzin. Nieuwer hoeft niet altijd beter te zijn.
Als je de 'normale' DLC prijs neemt komt je uit op ongeveer 120E (8x15E). Echter, er zitten een paar kleinere DLC's bij die misschien voor 10E of 5E de wereld ingaan, dus kan je beter uitgaan van zo'n 60-80E (schatting). Diezelfde schatting zou je op uitkomen als de content over 4 of meer grotere (15E) DLS's verspreid worden. Het grappigste vind ik eigenlijk dat de planning door laat schemeren dan de meeste van deze DLC's al in de maak zijn of misschien allang klaarliggen (de meeste mappacks die ik heb gezien van IW waren samenvoegsels of ports van (delen van) oude maps).

[Reactie gewijzigd door Xirt op 25 januari 2012 15:06]

wat idioot betaal je voor de "uitbreiding" nog meer als voor het spel zelf..

goede oude tijden met mod edit tools.. (red alert 2, dune2000, zero hour, en. battlefield 2!)
helaas ook geen bf3 editor :(
zelf maken is stukken beter. en share op community enz.
dat zou voor bf3 ook veel reclame leveren, als er een paar goede maps gemaakt worden door mensen zelf. alleen het modden is al een rede om zo 1 spel te kopen.
Dit is ook ťťn van de redenen waarom piraterij zou populair is ..... alles bij elkaar ben je min 100 euro kwijt om een beetje mee te kunnen blijven doen met de rest van je vrienden. Dit is gewoon weg absurd als je zulke prijzen gaat vragen ..
Een abonnement kost je 50 euro per jaar. Zit gratis bij de Hardened-uitvoeringen van MW3 voor de 360/PS3. Prijzen van losse map packs zijn onbekend, maar zullen in totaal meer bedragen dan een abonnement.

Edit: in video: Call of Duty: Modern Warfare 3 - Elite wordt 15 dollar per map pack genoemd, waar vier stuks van zijn.

[Reactie gewijzigd door Rafe op 25 januari 2012 16:11]

Wat wel briljant stukje marketing is dat ze door het aanbieden van dat "elite" pack alle tussenschakels eruit snijden en dus zelf de volledige winst kunnen opstrijken.

En zoals de andere zeggen idd worden de PC gamers achtergesteld doordat deze sowiso op de mappacks moeten wachten.

Thank god dat ik voor BF3 ben gegaan
Alsof BF3 zo goed is? Daar krijg je HD remakes van mappen die al bestaan, even nieuw laagje erop gooien en dat is dan 15 euro . Bedankt en tot ziens ;)
Voor die 15 euro krijg je naast remakes van oude mappen ook bijbehorende wapens, voertuigen en je mag de wapens buiten de expansion pack gebruiken.
Dit had ik ook graag willen zien bij CoD, want door onder andere de prijs/kwaliteit verhouding koop en speel ik het niet meer sinds MW3 uitgekomen is.

Qua wachttijd voor de pc community is korter dan bij CoD. Met BF3 een week en bij CoD een maand.

1 voordeel je mag spelen en kopen wat je zelf graag wilt. Zeuren doen we toch wel, soms terecht en soms onterecht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True