Amazon.nl

76.552 producten en 86.485 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.nl

Review toevoegen

Algemeen

Een bedrijf dat zijn medewerkers uitbuit hoort niet thuis op Tweakers.net. Koop niet bij Amazon.

Algemeen

Amazon adverteert met de laagste prijs om bovenaan in de lijstjes van goedkoopste te komen. Bij bestellen blijkt het product vaak niet leverbaar.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestel inmiddels al een jaar bij amazon. nooit grote problemen mee gehad. pakketjes altijd netjes zonder (al teveel) schade. alleen de levertijd klopt soms niet. Mocht je een weekje kunnen wachten op je bestelling is het zeker een aanrader!

Verzending

Redelijk verpakt, soms wat gedeukte hoeken maar nooit schade gehad aan het product zelf.

Klantenservice

100% cashback is super fijn mocht je toch iets verkeerd bestellen of kapot ontvangen.

Algemeen

Amazon heeft veel producten, vaak tegen lage prijzen. Wat dat betreft zeker goed. Maar de zoekfunctie is slecht. Zoekresultaten slaan vaak nergens op. Als ze een betere zoekfunctie zouden hebben, zou ik ze zeker een goed of zelfs uitstekend willen geven.

Algemeen

Ik bestel een altijd alles op amazon de service is geweldig retouren gaat super makkelijk. De verzending is altijd snel en mocht het product kapot zijn lost amazon dit altijd super netjes op!

Verzending

super goed altijd snel en duidelijk.

Klantenservice

Ben altijd super geholpen met mijn problemen en altijd een goeie oplossing.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Aantal keren bij Amazon besteld. Tot nu toe is de prijs gewoon erg scherp en de levering redelijk goed. Geen contact gehad met de klantenservice.

Verzending

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de verzending. Wel is de verpakking vaak vrij mager en is er dus bijna geen bescherming voor het product, dit zou als enige beter kunnen.

De verzending kan incidenteel wat langer duren, maar bijna altijd binnen een week.

Algemeen

Bestel hier al jaren mijn spullen. Van koffie tot scheermesjes. Van hardware tot speelgoed. Eigenlijk wordt er wekelijks wel iets bezorgd bij ons van Amazon :-)
Begonnen met Amazon.de en nu maanden op Amazon.nl. Ik ben gewoon enorm tevreden. Stukken goedkoper dan Coolblue en Bol.com en verzending via DHL is super. Als je Prime hebt, krijg je de spullen meestal sneller geleverd. Die 3 Euro is dat zeker waard. Zeker als je regelmatig bestelt. En Prime video is een mooi extraatje voor de vaste klanten!

Verzending

Verzendingen zijn altijd netjes verpakt in Amazon dozen of brievenbus pakjes. Gewoon top.

Klantenservice

Klantenservice doet zijn best om te zorgen dat je tevreden bent. Zo worden de verzendkosten altijd netjes vergoed. Ook krijg je soms kortingsbonnen. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik het artikel niet eens retour hoefde te sturen. Geld werd gewoon terugbetaald. Ik heb dat nog nergens meegemaakt

Algemeen

Prima winkel, groot assortiment, duidelijke en betrouwbare verzendduur.

Al meerdere producten zonder gedoe kunnen retourneren, alles prima geregeld. In combinatie met Prime perfect.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Onduidelijkheden verkoper/verzender. "Aanbiedingen" waar er nogsteeds van MSRP uitgegaan word, waar dat vaak niet relevant meer is. Ondeugend inventory-management en inventory (sommige mensen ontvangen counterfeit/clone producten via originele listing).

Verzending

Vaak snel verzonden. Echter erg slecht verpakt, vaak in een kartonnen pouch zonder extra bescherming. Levertijden kloppen vaak niet (soms 2 dagen later, soms 14). "Morgen bezorgd" (wanneer waargemaakt) kost vaak extra als de producten uit meerdere warenhuizen komen, dit zie je pas bij de betalingsopties.

Klantenservice

Trage reacties. Vooral onbegrip, of afschuiven op klant. Bij bezorging 15 dagen te laat was het "omdat u geen extra verzendopties heeft geselecteerd", terwijl de site 3 dagen bezorgtijd (verzonden vanuit Amazon) claimde.

Algemeen

Op 23 maart een ps5 besteld en betaald. Levering zou vrijdag op 26 maart zijn. Krijg 26 maart een mailtje dat zending vertraagd is. Kan gebeuren, zou je denken. Ik bellen met de klantenservice, blijkt dat ze te veel bestellingen hebben aangenomen.
Maar wel mijn geld, 499euro, accepteren maar niet leveren. Schandelijk! Laatste keer dat ik hier iets heb besteld. Volgende keer maar weer bij bol.com.

Verzending

Afgesproken datum blijkt het product helemaal niet leverbaar te zijn. Volgende lever datum niet bekend...

Klantenservice

Medewerker gaf aan dat ik niet verplicht was te wachten op het product. Gaf aan dat de afgelopen weken het product op woensdag voorradig kwam. Maar dat het ook nog 2 maanden kan duren. Lekker wazig allemaal.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Ik had hier in dec een usb hard disk besteld voor een erg lage prijs (iets van eur 35 voor 3TB). Deze had echter een langere leveritjd. Uiteindelijk bleek de levertijd niet waar gemaakt te kunnen worden; na overleg met de klantenservice kon ik een andere uitvoering van het artikel bestellen en werd het prijsverschil gecrediteerd.
Proces ging niet super soepel, maar ik ben tevreden met de geboden oplossing.

Website is niet zo overzichtelijk en prijzen veranderen met de dag.

Verzending

Dit is meer een algemene opmering over de verzending bij Amazon. De verpakking is een beetje hit-and-miss.
En de aangegeven ontvangstdatum klopt nooit. Ik heb ide laatste maanden 5 a 10 items van Amazon gehad, en meestal komen ze de avond voordat ze volgens Amazon geleverd worden.
Verder ooit gehad dat een bestelling van 6 items in drie leveringen gedaan werd. Een daarvan waren een paar ledlampjes van 4.69 oid. en die waren verzonden vanuit Barcoelona (door Amazon, dus niet een partner). Niet echt milieu vriendelijk.

Klantenservice

De klantenservice kan/mag zelf niet zoveel beslissen, maar er is mij uiteindelijk een goede oplossing geboden voor iets wat misschien wel een fout in het systeem was.
Ook retourzending en terugbetaling van een defect product gaat heel soepel. Er wrodt al terugbetaald (naar credit card) op het moment dat de retourzending by DHL ingeleverd is)

Algemeen

Vinden is soms een uitdaging door het enorme aanbod, maar het bestellen gaat uiteindelijk prima.

Verzending

Tot op heden is het amazon niet gelukt ook maar iets te leveren. In de afgelopen maanden 3 pogingen gedaan iets te kopen en uiteindelijk in huis te krijgen. Helaas, het lukt amazon niet. Er is altijd iets met dhl. Iets simpels zoals een travelmug, met veel reviews en voorraad krijgen ze niet bij mij thuis.

Dat zal dan alles te maken hebben met de 3e partijen die verkopen via amazon maar uiteindelijk is het voor mij amazon. Niet dhl of de 3e partij.

Uiteindelijk krijg je wel je centen terug nadat je hier zelf actie op neemt.

Bestellen bij amazon lijkt een gok. Een bol.com en coolblue zijn voor mij vele malen betrouwbaarder gebleken.

Klantenservice

Je moet zelf continu contact opnemen, vinger aan de pols houden. Klantenbinding zal geen kpi zijn voor amazon.

Algemeen

Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn ervaring met Amazon.nl super goed is. Ik ben vaak huiverig met bestellen, gezien de grote reeks aan slechte ervaringen, maar daar heb ik zelf nog geen last van gehad.
Bij mijn laatste bestelling voor een grafische monitor ook contact gehad met klantenservice en ook hierbij snel en goed geholpen.
Eerdere bestellingen ook zonder problemen ontvangen. Wel dat dingen soms lang onderweg zijn vanuit bv. China, maar dat staat dan ook aangegeven.
edit: Kleine kanttekening dat het niet altijd vanuit alle leveranciers evengoed is verpakt.

Verzending

De monitor was gewoon goed verpakt vanuit de fabrikant. Verder weinig aan toe te voegen.

Klantenservice

Gebruik gemaakt van de chat en ik werd, anders dan verwacht, echt heel snel te woord gestaan.
Na ontvangst bleek er een krasje op de voet van de monitor te zitten. Vervanging was helaas niet mogelijk, aangezien het product ook niet meer voorradig was.
Zonder gezeur werd vanuit de klantenservice een restitutie van een deel van het bedrag voorgesteld, waarmee ik tevreden ben. Bespaart me daarnaast een hoop gezeur met terugsturen. Ook meteen netjes een bevestiging hierover per mail.

Algemeen

Ik bestel sinds de opening van de Nederlandse tak van Amazon al op deze site en niets dan lof. Alles wordt geleverd zoals beschreven, en wanneer er iets mis gaat door bijvoorbeeld toedoen van pakketdienst DHL word ik razendsnel geholpen.

Algemeen

Al vanaf de amazon.de tijdperk aan het bestellen. Ben best tevreden over Amazon. Frappant dat het zo'n lage cijfer heeft op Tweakers terwijl ik nooit problemen heb gehad. Bestel regelmatig en zie er in sommige opzichten een concurrent in voor de Action van deze wereld. (laatste zin breder bedoelt dan tech)

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Op 22 februari monitor besteld. Deze zou tussen 5 en 12 maart afgeleverd worden (er waren er een paar op voorraad). Op 12 maart bericht gekregen dat hij niet woordt afgeleverd en nieuwe datum wordt niet gegeven. Het is zwaar misleidend aan te geven dat er voorraad is, terwijl er feitelijk geen voorraad is.

Klantenservice

Klantenservice gebeld die met zwak verhaal kwamen en de schuld bij DHL neerlegden.

Verzending: Score: 2

Dag 4 Vervangend product verstuurd vanuit Frankrijk
Dag 6 Vervangend product ontvangen
Dag 7 Orgineel product retour
Dag 15 Amazon bevestigd ontvangst retour

Logitech Webcam besteld toen hij onverwachts in de aanbieding was. Dag 0 besteld, Dag +1 verzonden vanuit Frankrijk en op Dag +3 (2 dagen eerder dan aangekondigd door Amazon). Je wordt qua verzending goed door de carrier (DHL) op de hoogte gehouden.

Het product was echter defect bij aankomst. Er zat een heel dun kartonnetje als "omdoos" omheen en was verder niet dichtgeplakt. De webcam overleefde het transport dan ook niet en was kapot bij aankomst. Het type omdoos wat voor boeken gebruikt wordt. Hij was ook niet dicht getaped of iets degelijks, iedereen kon zo in de verpakking kijken wat voor product er in zat. De verpakking van de Streamcam helpt ook niet.

Retour zending ging volledig geautomatiseerd. Je geeft aan dat je bestelling defect is en je krijgt de optie voor geld terug of een vervanging van hetzelfde product. Inmiddels was de prijs weer 30 euro omhoog, maar het vervangend product werd gewoon aangeboden. Die werd dezelfde dag nog verstuurd, voordat ik het eerste product retour gestuurd had. Amazon geeft je 3 of 4 weken de tijd om het product retour te sturen, doe je dit niet dan schrijven ze nogmaals het bedrag van je CC af. Je krijgt een DHL retouretiket via de e-mail toegestuurd.

De tweede levering kwam in een iets betere omdoos, al was het nog niet super. Het apparaat werkte nu wel gelukkig. De 2e omdoos gebruikt om het eerste product terug te sturen. Het retour adres is in Nederland (Oss).

Verzending

De verzending was snel, maar de verpakking was slecht. Product overleefde het transport dan ook niet.

Klantenservice

Het retourprocess is volledig geautomatiseerd. Geen direct contact nodig gehad met een tussenpersoon.

Algemeen

Prijzen zijn vaak laag. Let wel op dat prijzen snel kunnen variëren. Ook handig is om de prijs ook op Amazon.de te checken. In mijn geval een Bose Soundlink 2 headphone die bij Amazon.nl 179 EUR kost was bij Amazon.de 137 EUR . Beide gratis verzending. Alleen 2 dagen langer onderweg.

Algemeen

Voor een mooie prijs nagenoeg een hele zelf samengestelde pc besteld. Zou op woensdag komen maar dinsdag was alles al binnen waardoor ik woensdag al helemaal klaar was om los te gaan met tunen en modden.

Verzending

Meer dan op tijd, een dag te vroeg 😁

Nooit problemen gehad!

PDZ Karma 18,8K

Algemeen

Voor de zoveelste keer iets besteld wat nooit wordt geleverd. "Geweigerd door de vervoerder". Alsof de vervoerder een USB-stick en een SSD gaan weigeren. Intussen is de prijs van beide artikelen verhoogd: de werkelijke reden. Je betaalt voor Prime maar wordt behandeld als een hond. Totaal onbetrouwbare partij.

Verzending

Bagger, zie bovenstaand. Er wordt nooit tot verzending overgegaan. Ik denk heel veel woorden over dit verwerpelijke bedrijf die ik hier maar beter niet kan plaatsen.

1 2 3 ... 18

Scorekaart voor Amazon.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie