Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: P-Storm

Ontwikkelaar Blizzard gaat in het derde kwartaal van dit jaar een 'externe bètatest' organiseren voor het langverwachtte Diablo III. Dat stelt directeur Mike Morhaime in een toelichting op de kwartaalcijfers van moederbedrijf Activision Blizzard.

Logo Activision BlizzardDe mededeling van Morhaime was kort, maar hoopgevend voor de vele fans van de serie: "We zijn in de afgelopen week begonnen met een interne test voor het hele bedrijf. Het spel ziet er geweldig uit en we proberen in het derde kwartaal een externe bètatest te lanceren." De directeur maakte verder weinig woorden vuil aan de rpg. Hij stelde alleen nog dat zijn bedrijf nog steeds probeert om de game voor 2012 op de markt te brengen, maar specifieker wilde hij daarover niet worden. Blizzard kondigde Diablo III in 2008 aan, tijdens een evenement in Parijs. Het verhaal van het rollenspel speelt twintig jaar na de gebeurtenissen in Diablo II, dat in 2000 op de markt verscheen.

Morhaime liet zich niet uit over de inhoud van de bètatest. Net als de voorgangers in de serie, is Diablo III vooral een singleplayer-rollenspel en voor singleplayer-games worden doorgaans geen publieke bètatests georganiseerd. Diablo III is echter ook online in coop te spelen en het spel zal bovendien Player versus Player-gedeeltes bevatten, waarin spelers het online tegen elkaar kunnen opnemen.

Morhaime deed de mededelingen over Diablo III in een conference-call met investeerders, naar aanleiding van de presentatie van de laatste kwartaalcijfers van uitgever Activision Blizzard. Die waren positief. Het concern behaalde in het eerste kwartaal van 2011 een omzet van 1,4 miljard dollar, een stijging van 100 miljoen dollar ten opzichte van het eerste kwartaal van 2010. De winst steeg ook. In het eerste kwartaal van 2011 bedroeg die 503 miljoen dollar, een flinke stijging ten opzichte van de 381 miljoen dollar die het concern in dezelfde periode van 2010 verdiende. De stijging is vooral te danken aan de release van schietspel Call of Duty: Black Ops, dat in november 2010 verscheen. Verder maakte Activision Blizzard bekend dat de inkomsten uit digitale aankopen met 30 procent zijn gestegen ten opzichte van 2010 en dat die inkomsten inmiddels ook 30 procent van het geheel uitmaken.

Tot slot was in de cijfers terug te vinden dat Blizzards World of Warcraft inmiddels 11,4 miljoen betalende gebruikers heeft. Daarmee vertoont het ledental van de mmog een licht dalende trend. Het ledental betreikte zijn hoogste punt eind 2010, na de release van Cataclysm, de derde uitbreiding van World of Warcraft. Morhaime meldde toen dat de mmog iets meer dan 12 miljoen betalende gebruikers had.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (38)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Wat betreft het dalende aantal betalende spelers in World of Warcraft:

Het is niet vreemd dat het aantal spelers daalt. Nu 4 maanden na de release van Cataclysm hebben de meeste spelers alle content al voltooid of bijna voltooid. Hierdoor is er geen uitdaging meer voor ze en stoppen ze ermee. Daarbij helpt een QQ'ende (oftewel een zeikende) community ook niet erg mee. Op ieder dingetje wordt geklaagd door spelers en wat nog erger is, is dat op ieder dingetje waar gezeik over is door Blizzard aangepast wordt waardoor de andere helft spelers weer geen uitdaging meer hebben, omdat Blizzard het spel dan weer te makkelijk gemaakt heeft terwijl het eigenlijk al te makkelijk is. Het die-hard MMORPG die WoW in haar glorie jaren was, zo'n 5 jaar geleden, is het nu allang niet meer. Content en gear waar je toen maanden over deed om het te halen, kun je nu binnen één á twee weken voltooien. Het komt er gewoon op neer dat mensen geen geduld meer hebben of moeite willen doen voor iets. Ze willen direct resultaat zien. En daar heeft Blizzard, jammergenoeg, het spel op aangepast.
Verder hebben ze nog concurrent RIFT die een flinke groep spelers van WoW heeft weggetrokken.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 10 mei 2011 14:58]

Speel jij dezelfde WoW als ik? Sinds Cataclysm is het terug juist moeilijker geworden om epic gear te krijgen. Nu kan je met Justice points enkel nog blue cata-gear kopen, en geen purple epics. Heroic Dungeons zijn ook terug een pak moeilijker geworden.

Voor epic gear moet je terug raiden (oftewel via rep.), en dat vraagt toch wel wat inspanning.

Had je dit gezegd over WotLK had ik je gelijk gegeven, maar voor Cataclysm gaan jouw uitspraken echt niet meer op.
Komaan, ik heb niet meer gespeeld sinds vanilla WOW en heb cataclysm terug opgepikt voor een paar maand. Het is echt belachelijk eenvoudig om aan epics te geraken: Je kan ze doodleuk KOPEN; voor de nodige valuta moet je hoogstens een week een beetje farmen. In vanilla WoW waren epics echt...epic, enkel wie high end (40-man) raids deed of volledig in de top van de pvp ladder stond (maandenlang bijna 24/7 grinden) kon epics verzamelen.
Om nog maar te zwijgen van de moeilijkheidsgraad van de dungeons: Zelfs heroic difficulty is zeer vergevend voor fouten. Iemand die zich vanilla stratholme nog herinnert? Zelfs heroic stratholme is er niets tegen.

Reputatie is zo nog iets: Vroeger duurde het maandenlang intensief grinden om met 1 factie exhalted te geraken, nu kon ik dmv een paar dailies (uurtje per dag) per week met een nieuwe factie exhalted geraken: En het beste van al? De exhalted rewards zijn zelfs beter (er zitten zelfs epics tussen) dan vroeger!

[Reactie gewijzigd door boe2 op 10 mei 2011 11:52]

Ik heb nooit echt begrepen waarom mensen zo moeilijk doen over epic vs niet epic. Het is nog steeds best moeilijk om de beste tier gear te krijgen i.e. Heroic Raids. Wat maakt het nou uit of je item groen, blauw of paars is? Het gaat er toch nog steeds om of je de beste gear hebt, net zoals in vanilla?
Het enige wat ze makkelijker hebben gemaakt is dat je niet door alle low end raid content hoeft te grinden om de nieuwere raids te kunnen spelen.
Ik geef toe dat het waarschijnlijk niet het zelfde is als vanilla, maar sommige mensen kunnen best overdrijven.
Tja, ik snap niet dat mensen grinding als een pluspunt van een MMO vinden. Als je dat leuk vind dan je gerust een van de zoveelste Koreaanse MMO spelen. Verder die 40-man "High-end raids" waren natuurlijk een lachertje. Minstens de helft was aan het slacken of wist niet waar ze mee bezig waren bij gebrek aan kennis. En blijkbaar zit dit je aardig hoog, want bij elke WoW-bericht post je (als notabene een ex-verslaafde) weer hetzelfde rant.
wut :? Ik lees bijna nooit WoW berichten (dit is een diablo 3 bericht), laat staan dat ik erin post
Sorry hoor. Maar maar cata is zekers wel moeilijker dan vanilla. Vanilla was alleen moeilijk omdat men dit soort games nog nooit gespeeld hebben (Ik had persoonlijk nog nooit van tanking/aggro gehoord toendertijd). Als cataclysm gereleased zou zijn in 2005 dan zou het een monstermoeilijk spel geweest zijn.

Vanilla raiding = tank en spank all the way. DPS up! DPS slowly DPS stop! En ja, de helft van de mensen in de raids wisten niet waar ze mee bezig waren of wisten totaal niet wat hun optimale rotation is.

Als je die stratholme falers in vanilla een cata HC laat doen dan komen ze niet verder dan de eerste paar trashmobs.
ik moet zeggen dat sinds cata alles wel een stuk makkelijker is als pre wotlk, MAAR voornamelijk doordat je nu nog maar een 10 man raid groep nodig heeft, wat het spelen al met al imo een stuk gezelliger maakt :) raid instances zijn korter, waardoor je idd minder lang achter elkaar hoeft te spelen, zelfde geld voor minder ' trash' mobs tussen de bosses. het gaat meer om de echte boss fights dan de tijd er tussen en dat maakt imo t spel cata een stuk leuker


(wel is dungeon finder absoluut t slechtste wat er ooit is gebeurd, maakt het sociale aspect echt een STUK minder :( )
Ik geloof er niets van dat de meeste spelers bijna alle content hebben voltooid. Jijzelf mist nog een hele hoop content. ;) En WoW was nooit een echte grinding (wat jij verstaat als die-hard) MMO geweest. En dat is maar goed ook. En ik wil wel de cijfers zien van Rift voordat je zo'n conclusie trekt.
Hoe mijn character er voor staat, in cataclysm, heeft niets te maken met deze discussie. IK spreek over de algemene voortgang van alle spelers bij elkaar.

Ik heb grinding nooit die-hard gevonden. Eerder een goedkope manier om tijd te rekken in een MMO. Wat wel die-hard is, is het nog nauwkeuriger moeten samenwerken met jouw raidgroep. Vroeger was het zo, en concludeer alleen uit verhalen van anderen, dat wanneer 1 of 2 mensen uit je raidgroep van 40 man niet goed aan het opletten waren, je hele groep gewoon kapot was. Nu kan je misschien maar 25 man meenemen, maar als je een beetje je best doet, heb je 6 mensen van die groep van 25 man nog geen eens nodig om toch te kunnen slagen. En dan praat ik over een heroic raid dungeon in Cataclysm.
Maar dat is gewoon niet waar. :D Vroeger waren er geen heroic raids en met 40 man Molten Core waren er zat slackers. Achteraf bewijzen kon niet, want er waren nog geen add-ons die dat overzichtelijk weergeven. En de meeste heroid raid encounters als Sinestra en Al'Akir lukt je niet met 25 man waarvan 6 aan het slacken zijn. Zelfs Paragon/Method/Ensidia kunnen dat (nog) niet. Mocht je niet geloven, kijk maar op woensdag avond naar een live stream van Ensidia of FtH.
De terugloop zal ook wel te maken hebben met de swap naar 10 man (dit maakt het extreem moeilijk om 25 man guilds stabiel te houden, recruiten is een ramp vergeleken bij voorgaande expansies).

Ik speel zelf sinds begin 2005 en heb alles wel gezien wat raiden betreft, en ik merk dat vooral die spelers het gewoon niet meer leuk vinden , 10 man raiding maakt het gewoon een ander spel, te daarbij op dat er eigenlijk een redelijk gap in de content zit nu en mensen trekken het gewoon niet meer.
Blizzard kennende zal het na de externe bèta nog wel even duren voor het spel daadwerkelijk op de markt is, dus voor 2012 lijkt me niet heel erg realistisch.
Ik schat eerder Q1-Q2 2012.
Opzich denk ik dat het meevalt.
Ze kunnen de beta redelijk inkorten omdat qua balance niet echt rekening hoeven te houden met het balancen van Player versus Player.

Dus eingelijk lijkt mij het meer om bugs eruit te halen en eventuele sugesties toe te passen.

Mja ze doen hun best om het dit jaar te releasen behalve als het ten nadele van de kwaliteit van de game is.

Misschien ook een beetje valse hoop :+
Zover ik weet zit er gewoon PvP in diablo 3. De vraag is dan ook waarom ze niet op PvP zouden moeten balancen?
Er zit inderdaad PvP in Diablo 3 in de vorm van Arena's maar ze hebben al een aantal keer benadrukt dat ze PvP niet gaan balancen en niet aimen op eSport.
You’ve claimed that each Diablo III class has roughly 97 billion potential builds, which would basically be a balancing nightmare from which you’d never awaken. So instead, you’ve decided to take the focus off relentless tweaking altogether. What about the fans who want an E-Sport, though? What about the Internet rabble-rousers who know Blizzard as the company that constantly obsesses over near-perfect balance? What do you say to them?

Christian Lichtner: I think our focus is very much on the PVE experience. The point of PVP is more for players to really beat the crap out of each other. It’s fun! And like we said before, you can’t feasibly balance 97 billion builds. But that doesn’t mean there isn’t gonna be some of that happening. I just think it’s being realistic. It’s not even the point of the whole PVP experience.

Jason Bender: So we do balance it. The numbers are different from PVE. We’ve been balancing it for a while, and crowd control stuff tends to be reduced. Counters are emphasized. But we don’t want to sacrifice PVE balance under any circumstances for the PVP game. Diablo is about running through the world, beating stuff up with your friends cooperatively, getting the next best sword – you know, what have you. That’s our primary mission. And it just happens that all these game mechanics are fun to play in a team-based environment. It’s a little more freeform PVP experience.

There will be balance. But we’re really not worried about trying to get the optimal build for each class figured out before the day-one launch, because it’s a different beast. StarCraft is about that: really tightly balanced beautiful strategy, so they emphasize that. We prioritize an experience that’s easy to get into, and you just can’t help but have fun.

[Reactie gewijzigd door psychoclown op 10 mei 2011 11:34]

Ik vind dat ze dat wel slim hebben gedaan bij Guildwars. Op een gegeven moment werden skills aangepast omdat ze of in PVE of in PVP overpowerd waren om dit probleem op te lossen kregen zelfde skills andere eigenschappen door bijvoorbeeld verschil in dmg of duratie of het wel of niet een enchantment was etc etc
Omdat ze aangeven dat PvP geen hoge prio heeft.
Ze willen niet te resources besteden aan het balancen van pvp ten nadele van pve.
Er zou wel zoiets degelijks kunnen komen maar dat zou dan later komen.
Edit:
Nog even een linkje ter verduideliking
Klik

[Reactie gewijzigd door Thasquealer op 10 mei 2011 11:18]

Bugs lijken mij juist minder aan de orde en juist de balance van alles moet getest worden.
Ze hebben zo ontzettend veel verschillende soorten builds en dan ook nog de 5 skillrunes waarvan er 3 de active skills kunnen veranderen.

Daarnaast is door het devteam al een aantal keer eerder gezegd dat de beta ongeveer 6 maanden voor release zou aanvangen :)
Ik zou juist denken dat skills balancen iets is dat altijd nog post-release kan. Bij DII hebben ze ook nog bij updates wat getweaked daaraan, en het is niet iets dat het speelplezier direct in de weg hoeft te zitten - so what dat in eerste instantie de ene build boven de andere uitsteekt, zou je daar een game om laten liggen?

Bugs daarentegen kun je vaak alleen door uitgebreid testen vinden, en daar heb je manuren voor nodig - liefst goedkoop in de vorm van enthousiaste beta-testers.
Niet alleen de skills maar ook items moet gebalanced worden etc.
De bugs worden juist in de interne test eruit gehaald lijkt me (paar honderd mensen in dienst bij Blizzard die het uigebreid kunnen testen).

Uiteraard zullen er ook bugs gevonden worden in de closed beta maar ik denk dat ze juist veel aan balancing gaan doen. Ze hebben niet voor niets vaak aangegeven dat ze balancing in het laatste stadium van development zullen doen :)
"Net als de voorgangers in de serie, is Diablo III vooral een singleplayer-rollenspel"

Deze opmerking verbaasd me toch wel ergens, Diablo II is en blijft zo populair vanwege zijn multiplayer modus. Ik verwacht dit bij diablo III niet anders.

Ik denk dat de beta daarom ook multiplayer in zal gaan houden.
Dat viel mij inderdaad ook al op. Daarnaast hebben ze Battlenet 2.0 wat de online experience flink verbeterd ten opzichte van Battlenet 1.0.

Wel kent Diablo ook veel mensen die Singleplayer spelen maar dat zal toch wel zo'n 50/50 zijn.
Ik zou juist denken dat skills balancen iets is dat altijd nog post-release kan.
Bugs fixen kan dan net zo goed. Een game slaagt aan de hand van de gameplay, niet of het perfect geprogrammeerd is. Perfecte software is er namelijk niet.
Bij DII hebben ze ook nog bij updates wat getweaked daaraan, en het is niet iets dat het speelplezier direct in de weg hoeft te zitten - so what dat in eerste instantie de ene build boven de andere uitsteekt, zou je daar een game om laten liggen?
Balance tweaks doet Blizzard dan ook. Kijk maar naar de changelog van Starcraft, die is ook heel lang en zitten ook vele balance tweaks in. Het is dus niet nieuw voor Blizzard en patchen in het algemeen.
Bugs daarentegen kun je vaak alleen door uitgebreid testen vinden, en daar heb je manuren voor nodig - liefst goedkoop in de vorm van enthousiaste beta-testers.
En dat geldt voor de balans niet? ;) Ben ik totaal niet met je eens, je moet immers 'voelen' hoe een game speelt, doe je als speler uiteindelijk ook.

Beide vlakken (bugs en balance) zijn beiden erg afhankelijk van het testwerk en in beiden gaat veel tijd zitten. Naar mijn mening zijn ze beiden even belangrijk, het is maar net waar de ontwikkelaar zijn tijd en geld in wil steken.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 10 mei 2011 17:37]

En ze hebben ongetwijfeld zéér enthousiaste betatesters, die maar wat graag in korte tijd erg veel manuren in het testen/spelen zullen steken :P
Blizzard kennende zal het na de externe bèta nog wel even duren voor het spel daadwerkelijk op de markt is
Ligt eraan hoe lang de beta gaat duren. Tussen het einde van de cataclysm beta en de launch zat 2 weken; tussen het einde van de de starcraft 2 beta en de launch zat 7 weken dus wat dat betreft kan het nog prima voor kerst 2012
Ik hoop persoonlijk wel dat Diablo III niet doorgevoerd wordt op het concept van WoW. Dus maandelijks een fee betalen om het te kunnen spelen, dan haak ik namelijk direct af terwijl ik Diablo 1 en 2 helemaal grijs heb gespeeld en af en toe nog eens uit de kast haal.
Dat is al lang bevestigd hoor, Diablo III wordt gewoon gratis te spelen. Geen maandelijks fee. Het is dan ook geen MMORG.
DII had ook een ontzettend uitgebreide single-player modus, waar alle LAN/online modi dan weer op gebaseerd waren. Als ik het goed begrepen heb wordt die opzet ook weer een beetje de insteek.

Edit: excuses, beetje spuit elf-reactie :$

[Reactie gewijzigd door Adam_2.0 op 10 mei 2011 11:27]

Ik acht die kans niet zo groot. Kijk zelfs maar eens naar Starcraft, daar hoef je ook niet te betalen om te spelen.
Misschien dat ze ooit nog eens overschakelen op een abonnement op Battle.net in plaats van de game, maar dat zal dan zeker nog een tijd duren..
Er zullen geen maandelijke kosten aan hangen en is al meerdere malen bevestigd door het devteam :)
Ik ben vooral benieuwd welke impact de 3d view zal hebben op de gameplay.

...ik verheug me al op het hack en slash werk en driftig rondlopen om de loot op te rapen. (was het nu alt inhouden om alles te zien...lang geleden)

Klopt het dat ze eerst nog het tweede deel van starcraft gaan uitbrengen voor ze Diablo releasen ?
Alt om alles te zien en dus makkelijk op te rapen.
Shift gebruikte ik om blessed hammer te gooien met mijn paladin zodat ik de linkermuisknop nooit los hoefde te laten en de rechter niet nodig had zodat daar altijd dat ene actief was wat de hamers weer een stuk sterker maakte.
Leuk spel! Ik kan niet wachten :)
Als dat zo is lijkt het wel 2012 te worden, dus ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Zie ook Blizzard denkt dat SC2: Heart of the Swarm doorschuift naar 2012l

[Reactie gewijzigd door Felyrion op 10 mei 2011 11:19]

Wat zonde en een gemiste kans!

In plaats van concurrentie voor te zijn, gaan ze nu voor een launch die dichtbij de grootste titels zit van eind dit jaar/begin volgend jaar; SW:TOR en GW2. Beide games die een miljoenenpubliek hebben aan fans en dus een behoorlijk gevaar vormen voor Diablo.

Laten we hopen dat de marketing afdeling zn werk doet en de release ook nog in Q3 plaats vind (misschien 1e maand Q4), anders moeten een hoop mensen gaan kiezen.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 10 mei 2011 12:12]

Bijde games komen waarschijnlijk niet eens in de buurt van Diablo 3. En als ze het uitstellen naar Q4 of Q1 2012 dan staat hij weer tegenover Mass Effect 3 en TES-V, dit lijkt me al helamaal geen slim idee.

@Harm_H: Volgens mij komt SC2: Hearth of the swarm pas in April 2012 uit.

[Reactie gewijzigd door BlackBlade91 op 10 mei 2011 13:56]

Geen enkele RPG vormt een gevaar voor Diablo 3, dat zal eerder andersom zijn, D3 zou nu veel klanten kapen van de andere titels. En dan nog zelfs als alleen de huidige D2 community D3 zou kopen is het nog een bestseller, zo populair is het gewoon.

de meeste RPG's die nu gespeeld worden zijn om het wachten op D3 dragelijker te maken.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 10 mei 2011 14:30]

Wat bedoel je met GW2? Ohja.... om er nog een nuttige opmerking van te maken - ik zie Diablo en SC2 echt weer grote(re) successen worden.

[Reactie gewijzigd door Harm_H op 10 mei 2011 12:36]

miss dat SW:TOR iets van ene "gevaar" is voro de starwars fanaten, maar zelfs daar hoor ik vele wnahoop over.
gw2 al helemala met hun wijzigingen van gw1, gene deathpentaly, geen healer class. uit het niks de "mentailteit" its done when its done en dan door je er minder van.
vele gw1 spelers die ik ken denken nu van ja, denk dat er problemen zijn daar en veel spreekt het ook minder aan. (persoonlijk boeit gw2 me niet meer wegens geen healer class).

en, diablo3 komop, diablo3, diablo2 is niet voor niks zo'n succes en zovaak verkocht. het verkoopt zelfs nu nog. denk dat 99% van de dia2 mensen die nu spelen naar dia3 overgana, denk dat 75% van de mensen die gestopt zijn met dia 2 maar wel flink gespeelt hebben ook naar dia3 gaan. ofvourse deze percentages is wat ik denk, gene bewijs of onderzoek of iets.
Eindeeeeeeeeeeelijkkkkk!

Denk inderdaad dat het nog wel even duurt. Maar we kunnen wel bijna van 1 ding zeker zijn. Dit spel gaat niet tegevallen.
Spellen van Blizzard vallen nooit mee, dat is het mooie aan hun.
Ze releasen het pas als ze ook echt zeker weten dat het goed is.
Is het niet goed? komt het gewoon een maandje later.
Je kan je inschrijven voor de beta via je battlenet account. ( heeeel lang geleden gedaan).
Je moet jezelf wel opt-in voor beta's. En als je geselecteerd word zal je waarschijnlijk wel een mail krijgen. Verder geen ervaring hiermee qua beta testen ala blizzard wize.
De eerste ronde krijgt een e-mail met een melding dat ze de beta kunnen downloaden, de 2e ronde krijgen de 1e ronde ook keys om uit te delen, en zo voorts tot hun tests compleet zijn.

Dan wanneer het gros van de bugs eruit is gaan ze naar de release werken.
Releasedate voor 2012 lijkt me haalbaar, op 17 feb 2010 ging de closed beta van Starcraft 2 in, op 27 Jul 2010 werd hij gereleased. En aangezien ik denk dat er in Starcraft 2 meer multiplayer elementen zitten zou het bij Diablo 3 sneller kunnen.

Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door BlackBlade91 op 10 mei 2011 11:52]

Ze hebben meerdere malen aangegeven dat een beta 6 maanden voor release zou aanvangen. Of Starcraft 2 meer elementen heeft weet ik zo net nog niet, de balancing die benodigd is is van een heel ander type. Bij Diablo 3 moet er rekening gehouden worden met:

• Skills
• 5x skillrunes
• Traits (passives)
• Dropkansen
• Items

En er zijn vast nog wel meer dingen die ik vergeten ben. Aangezien van elk ding wat ik opgenoemd hebt er wel 100+ zijn dan zal dat niet 123 gebalanceerd zijn :)
Erg leuk nieuws. Ben een grote diablo fan en heb diablo en D2/LoD meer dan 10 jaar gespeeld. Vind persoonlijk dat er weinig/geen games zijn waar er zo extreem getweakt kan worden aan gear/attribute points als in Diablo.

Daarbij is de game ook lekker onvergevelijk... een character verpesten is echt binnen 1 sec gebeurd en dan is er niet zoiets als een skill tainer die dat terug kan zetten ----> Delete character en begin maar opnieuw... Prachtig.

Kijk echt heel erg naar deze game uit, maar ben zelf wel huiverig dat juist dit best wel "hardcore" aspect aan Diablo en D2/LoD er straks in D3 af zal zijn. Het is niet echt meer van deze tijd en past ook meer bij de trend dat idd heel veel games echt veel te simpel worden. WoW, SC2 ---> niets zoals het vroeggah was.

Ben dus enhousiast, maar wel met een een zeer kritische blik en zie toch meer vernieuwing in iets als Guild Wars 2 persoonlijk.... de tijd zal het uitwijzen.
Dit is ook niet meer zo in Diablo 2.

Er zijn bepaalde items die je kan verzamelen in Hell, welke je kan transmuten.
Dit item dat je creëert kan je dan eenmaal gebruiken om je statpoints zoals dex, maar ook je skills opnieuw te verdelen.

Eenmalig gebruik, maar je kan de items wel weer opnieuw verzamelen.
Ik dacht dat je een skill reset point kreeg als je de Den of Evil had gedaan.
Of is dat van die transmute items er nog extra bij.
3 uit quest en dan de items (die droppen van andy, meph, dia en bala op hell, met giga lage dropchange)
Leuk nieuws, maar het zal dan toch zeker nog een jaar duren tot deze mogelijk zal uitkomen. Ik verwacht zomer 2012 op z'n vroegst.

Laat ze bij activision eerst maar eens de retailprijs van bv starcraft 2 wat gaan drukken. Ik koop de meeste pc games een aantal maanden na release om de kosten wat te drukken, maar opvallend genoeg zakken zijn de meeste games gereleased via Activision vrijwel niet.
zolang dit soort games tussen de 45-50 euro blijven blijf ik er nog vanaf.

edit:

Zo anders valt men even aan over hoe ik mijn geld wil uitgeven, toe ff. Het gaat mij niet om blizzard games, maar om games uitgegeven door Activision die ver na release nauwelijks zakken in prijs. Dat Blizzard daar nou net onder valt is jammer maar wel waar (de retail prijzen bewijzen dat). Past precies in het straatje van Activision dat het EA van 5 jaar geleden is geworden, dominant en arrogant.

Ik vind dat games na verloop van tijd in prijs zouden moeten zakken om de marktwerking te stimuleren. Dat het voor jullie de volle mep waard is, veranderd daar niets aan. Ik vind geen enkele game meer waard als 25-30 euro max en geef er tegenwoordig geen cent extra aan uit. Nogmaals als de prijs bewust hoog gehouden word voor winst maximalisatie dan geef ik het wel uit aan iets anders.

[Reactie gewijzigd door sjekneck op 10 mei 2011 21:21]

zolang dit soort games tussen de 45-50 euro blijven blijf ik er nog vanaf.
"dit soort games".. je bedoeld die games waar je dagenlang speelplezier aan hebt?
Ik wil niet weten hoeveel tijd ik gespendeerd heb aan Diablo en Diablo 2, maar het was het geld dubbel en dwars waard. Same story als het gaat om Stacraft 2, ja er hangt een redelijk prijskaartje aan, maar de gameplay en entertainement die je ervoor krijgt is het echt wel waard.
als ik het uitreken heeft diablo 2 me waarschijnlijk 0,08 cent per uur gekost ;)
"Dit soort games". Voor welke games wil je wel de normale prijs betalen dan? Want wat blizzard maakt is toch wel het beste van het beste wat PC games betreft.
Er was al eerder gemeld door Blizzard dat de release ongeveer 6 maand na de beta zal plaats vinden, dus ik denk dat we D3 nog eind dit jaar of Q1 2012 kunnen verwachten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True