Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties

Demon Hunter wordt de laatste speelbare class van Diablo 3. Dat heeft ontwikkelaar Blizzard aangekondigd tijdens BlizzCon 2010. Wanneer het spel verschijnt wilde de ontwikkelaar nog niet zeggen tijdens de fanbeurs.

Met de Demon Hunter zijn alle vijf speelbare classes van het rollenspel van Blizzard bekend. De Demon Hunter, die in vrouwelijke vorm werd getoond, maakt gebruik van projectielen. In de video over de class was te zien hoe de vrouw gewapend was met een kruisboog, hoewel ze ook voorwerpen naar tegenstanders kan gooien. Zo was te zien hoe ze granaten wierp en een soort slinger met explosieven. De Demon Hunter kan ook verschillende vijanden tegelijk bestoken.

Met de aankondiging van de Demon Hunter zijn alle speelbare classes van de rpg bekend. Bij de introductie van het spel in 2008 liet Blizzard de Barbarian, Witch Doctor en Wizard zien, een jaar later, tijdens BlizzCon 2009, voegde de ontwikkelaar de Monk aan toe. Een echte 'ranged' klasse, die van afstand schade kan aanrichten aan tegenstanders, ontbrak nog aan het palet en die rol gaat de Demon Hunter vervullen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (37)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Hmm, vind deze scenematic onder de maat van wat ik van Diablo 2 / Warcraft 3 gewend ben, eerlijk gezegd. Niet alleen in kwaliteit van de animatie maar ook dat het weinig zeggend is. Hopelijk is het alleen een promo filmpje :P
Mee eens, al ziet het er nog steeds goed uit hoor. Alleen de class zelf heeft me nog niet echt overtuigd. Niet heel erg geloofwaardig enzo. Beetje gevalletje 242132312 kogels schieten met je .45 zonder te hoeven herladen. Het mag van mijn onrealistisch zijn, zolang het maar een beetje geloofwaardig blijft. Dan vond ik dat bij de oude ranged class uit D2 toch iets beter, al was die ook wel es wat vergezocht met die 8000 speren van haar, haha. Maar het wordt afwachten, is nu nog een beetje koffiedik kijken natuurlijk.
Hoe wil je dan uberhaupt met een crossbow (ook in D2) dan 120 bolts per minute of meer afschieten? Net alsof dat wel geloofwaardig is, en plotseling met 2 handen niet meer.
Zoals gezegd, die van D2 is ook niet geheel geloofwaardig, maar wat mij betreft toch net ietsje meer als deze.
Het gaat om gameplay en fun, als je alles realistisch maakt en real life like dan is het ook geen lol aan, hoe kun je sowiso dan in je eentje zoveel monsters aan en een paar flesjes leeg drinken... tis een game.
En waarom kan beiden niet? Dat is zo'n non excuus altijd. Het gaat om gameplay, dus graphics mogen slecht zijn. Het gaat om gameplay, dus het mag ongeloofwaardig zijn. Ik ben het er absoluut mee eens dat gameplay belangrijker is, maar is dat gelijk een excuus om de rest maar een beetje te verwaarlozen? Blizzard is bijv groot genoeg om iets meer aandacht aan die graphics te besteden hoor.

Ik heb het trouwens niet over onrealistisch, dat is de game per definitie. Wij hebben geen magic, orcs en vliegende elfjes. Het gaat me erom dat die onrealistische wereld op een enigszins geloofwaardige manier gebracht wordt. Als ik zie dat die meid in dat filmpje 1 bolt laadt in die crossbow, en er vervolgens 20 in 1x afschiet, dan noem ik dat gewoon ongeloofwaardig. Gooi er desnoods een soort magische twist tegenaan om dat te verklaren.

Ik zal de game hoe dan ook kopen, zal vast heaps fun zijn, maar een beetje jammer blijft het wel.
Mensen vallen hier over het iets te makkelijk herladen van een kruisboog terwijl er doden worden herrezen als minions, er vuurballen worden gecreeerd uit het niets en sommige classes verdacht snel van hun wonden genezen.

Tis maar net wat je gewend bent als zijnde "plausible" genoeg, en hier wen je ook wel aan hoor.
Grappig, ik dacht precies hetzelfde. Als het een beetje vergelijkbaar is met welke richting Starcraft 2 is opgegaan dan hoef je je over de animatie geen zorgen te maken. Inengine ziet het er erg goed uit (op max settings), de cgi laat wel behoorlijk te wensen over en dat is dan weer jammer. Ik maak me vooral zorgen over het tweede punt dat je noemt. Net zoals in dit filmpje is het verhaal van Starcraft 2 weinigzeggend. Het is allemaal erg 'epic' en hollywood-esque, maar daar staat tegenover dat er nul diepgang is en de characters behoorlijk 'dumbed down' zijn.
Het verkoopt en dat zal dan ook wel de reden zijn dat heirvoor gekozen is, maar ik vrees met grote vrezen voor de kwaliteit van het verhaal. Zeker omdat Diablo 3 in principe wat meer op het verhaal leunt dan starcraft.
Van mijpart mogen ze ook nog wel een prequal maken van voor Diablo 1, zo kunnen ze makkelijk D4 vullen en wellicht nog wel een 5e
In engine, zoals sommige filmpjes van StarCraft 2 ook zijn, kunnen niet tegen het CG renderwerk op natuurlijk :)
"Cinematic"

Ziet er leuk uit en toch ziet het spel er leuker uit dan het filmpje, die moeilijke reflecterende delen spreken mij wel aan wat dat betreft.
Ben ik de enige die zich nu toch onderhand begint te storen aan het feit dat de graphics oud beginnen te worden? ik snap dat het allemaal draait om de gameplay, maar het voelt gewoon als de verkeerde volgorde: eerst je engine perfectioneren, en vervolgens 4 jaar+ doen over het ontwikkelen van je classes, etc etc. Zelfde gevoel heb ik bij SC2, als ik dat bekijk zie ik een solide RTS, maar met graphics die echt niet 2010-kwaliteit zijn.

also, ik heb een blizzcon virtual ticket, en toen ik gister naar de panel over D3 keek, en ze begonnen te praten over nieuwe features... serieus, ze doen alsof ze alles helemaal zelf moeten bedenken, terwijl het resultaat eng veel lijkt op wat al aanwezig is in andere blizzard games, het voelt echt alsof ze absoluut geen communicatie, laat staan expertise-uitwisseling hebben tussen de verschillende ontwikkelingsteams.

voorbeeldje: ze hebben 20 minuten gepraat over hoe ze bij de stijl van de demon-hunter kwamen, en kijk naar het resultaat, een dualwielding sylvanas.... ze praten er over alsof ze er jaren over deden om bij deze stijl te komen terwijl hun broers @ wow al meer dan een jaar het nieuwe model van sylvanas de ranger hadden

[Reactie gewijzigd door daredha op 23 oktober 2010 16:15]

Als de visuals van de releaseversie inderdaad op die in de video lijken gaat dat Blizzard een hoop klanten kosten.

De eisen voor games zijn hoog vandaag de dag: de gameplay moet sowieso goed zijn, er moet ook nog een redelijk verhaal zijn (liefst kwaliteit filmscript) maar ook graphics, geluiden en soundtrack moeten topnotch zijn, wil je vandaag de dag nog een kaskraker maken.

Tel daarbij op dat er ook nog voldoende uren gameplay in moeten zitten (een veelgehoorde klacht tegenwoordig), zowel de campaigns voor singleplayer als de houdbaarheid voor multiplayer en je bent steeds langer bezig met de ontwikkelingen van een game, waardoor je inderdaad tegenwoordig technisch heel snel achterloopt. Helemaal gezien de enorm snelle ontwikkelingen en een daardoor steeds veeleisender markt.

Sommige mensen zullen het verwend noemen, ik vind het niet meer dan normaal, gezien de prijzen voor games.
Ik denk eigenlijk helemaal niet dat het ze veel klanten gaat kosten. De meeste van die klanten zijn geen nerds die het maximale uit hun grafische kaart willen trekken, maar gewone doorsnee mensen die het leuk vinden om af en toe een spelletje op de computer te spelen.
Ik speel zelf regelmatig WoW, en heb ook veel plezier beleeft aan SC2 (het multiplayer gebeuren doet me niet zo veel, heb niet zo'n zin om lang te oefenen om 1 keer te winnen), en heb me nog *nooit* gestoord aan de graphics. Als de game er net zo uit ziet als het filmpje, komt het allemaal dik in orde :)

En ja, ik noem je inderdaad verwend. Ik zie dat gegeil op graphics juist als een vloek, omdat de meeste developers veel te veel daarmee bezig zijn, en vervolgens middelmatige producten afleveren die vervelen na een middagje. Hoe veel tijd hebben we vroeger niet doorgebracht met pacman en wolfenstein 3D? Toen hoorde je niemand klagen wat voor afschuwelijke graphics die spellen toch hadden.
Nee, ben je niet de enigste mee, maar is dus ook grote mankement van de hele game industrie, eerst graphisch geweld maken en dan "snel" gaan kijken wat voor spel je er eigenlijk mee gaat maken.

Voor balans en nog meer en spel principes, heb je eigenlijk geen graphisch gedoe nodig, dat kan met heel eenvoudig spul.
Nou SC2 kan ik niet op max draaien voor normale framerate, en voor waar het voor bedoeld is ziet het er goed genoeg uit, we spelen geen first person shooter ala crysis in diablo universe, het is een top down rpg wat zeur je nou.

Maar toch ik heb liever gameplay en features dan weer de zoveelse "mooiste RPG ever" die na 10 updates nogsteeds niet normaal draait door slechte engine...

Kom op het is DIABLO 3! wat wil je nog meer. Zelfs zonder filmpjes en screens of info of wat dan ook zal ik het al gekocht hebben...

Niet elk spel moet Crysis graphics hebben, ga jij maar voor elk nieuw spel je PC upgraden. Al die mooie flitsjes en twinkeltjes hebben we al wel gezien, kom nu maar weer op met een game die wel 10 jaar mee gaat.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 23 oktober 2010 22:36]

Weet je waar dat bijvoorbeeld mee te maken heeft?
De technologische ontwikkelingen gaan zo snel dat de 'casual gamer' deze niet kan bijbenen. Omdat deze daar bijvoorbeeld niet genoeg geld voor wil uitgeven.

Het is mogelijk om gruwelijk mooie games te maken. Maar dan zit je er wel mee dat je tenminste 70% van de gamers moet teleurstellen omdat hun systeem dat niet aan kan.
Ik heb geen cijfers opgezocht maar ik weet zeker dat een hele grote groep mensen nog met een systeem werken wat we nu low-end, of gewoon meuk zouden noemen.
De meeste casual gamers kopen niet elke twee jaar een nieuwe videokaart, terwijl de ontwikkelingen daar wel om vragen. Daar moet een gameproducent rekening mee houden. Je kunt in een game hoe dan ook maar één dezelfde engine gebruiken voor zowel de low-end systems als de super high-end systems.

Zo worden de meeste websites ook nog geoptimaliseerd voor schermen met een resolutie van 1024x768. Een resolutie die in de Middeleeuwen veel gebruikt werd zul je zeggen. Maar uit surveys blijkt wel dat de helft van de internetgebruikers nog deze resolutie gebruikt.

Ik zal deze game zeker aanschaffen. Het draait mij bij Diablo om de game-play (verschilt per game) en de graphics zien er echt niet slecht uit. Hey, Diablo II is ook nog leuk om te spelen.

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 24 oktober 2010 02:49]

Allesinds was WoW een samenraping van vorige games van blizzard. RPG van diablo maar stijl van warcraft. En veel van die ontwerpers zullen derna op Diablo 3 zijn over gegaan.
Allesinds was WoW een samenraping van vorige games van blizzard. RPG van diablo maar stijl van warcraft. En veel van die ontwerpers zullen derna op Diablo 3 zijn over gegaan.
Denk het niet, staat mij iets van bij dat een aantal medewerkers van Blizzard die werkten aan WoW inmiddels al niet meer voor Blizzard werken, maar een eigen studio hebben opgericht, iets in die trant.
Volgens mij ben je in de war met dat groepje Diablo makers die Runic Games hebben gestart en Torchlight hebben gebakken.

[edit]typo

[Reactie gewijzigd door Battle Bunny op 24 oktober 2010 14:15]

mensen die blizzard games spelen komen niet voor graphics maar voor gameplay.....
accepteer het eens
Zoals verwacht is het een 'ranger' class. Dit wordt sowieso m'n eerste class!

Wel jamemr dat ze nog geen beta releasedate hebben gegeven. Misschien moeten we dus toch wachten tot Q1 2012, of mss wel langer!
Stijlvolle class, ziet er goed uit. Alleen jammer dat ze gebruik maakt van kruisbogen, ik vind een gewone boog veel stijlvoller. Nou ja...
Dual wielding kruisboog, hoe vet is dat. Deze hunter-class lijkt prima aangepast te zijn voor dungeons en close-combat. Tis wat minder Rogue/Amazone, dat wel.
vooral ongelofelijk handig dat ze automagisch weer herspannen terwijl je met je handen vol staat...
Dat is gewoon skill! :+ .
Je kunt ook gebruik maken van een gewone boog, als je dat leuker vindt :)
Nou de raketwerper met stijlvol schedelornament is ook best stijlvol ;)
Ik hoop dat in deze ook zit dat je iemand met een uitgeharde olifanten-bolus in het gezicht kunt schieten, of was dit niet in Diablo?
Wacht liever iets langer zodat het goed af is dan dat het niet goed werkt :) En Blizzard kennende leveren ze het altijd wel goed af.
6 maanden voor release date is de beta, hebben ze gister verteld bij blizzcon (via live stream) :P
huh, DH was een van de sterkste melee hero's in WC3 :?. Nou ja toch ben ik blij dat ze nu met zoveel informatie naar buiten komen. Doet men vermoeden dat het einde in zicht is. Btw de development van Warcraft 4 is in de geruchten ook al begonnen.
Laat Blizzard eerst maar eens een solide Diablo 3 uitbrengen, en ook Cataclysm, al zie ik op dat punt bij Blizzard niet zo veel problemen, aangezien het publiek Cataclysm behoorlijk goed heeft ontvangen. Verder houd Blizzard ook nog een team op het finetunen van Starcraft 2. En staat ook nog een nieuwe RPG op het programma, dus om dan ook nog een Warcraft 4 uit te gaan brengen is ten eerste zowat onmogelijk als het aan Blizzard's specificaties moet voldoen.
Warcraft 4 meen je dat echt??? Heb je een bron? Ik weet dat het zwaar offtopic is, maar dat vind ik nog beter nieuws dan Diablo 3 :P
CEO van blizz (iirc) gaf juist aan dat Warcraft 4 nog heel lang op zich laat wachten omdat ze maar 1 'RTS team' hebben die zowel SC als Warcraft developpen. Dus eerst krijgen we nog de 2 SC2 delen en pas daarna wordt er weer naar Warcraft 4 gekeken...
Wie zegt dat ze niet in de tussentijd het "RTS" team op hebben gesplitst in een SC team en een WC team?
Als ze net begonnen zijn, en Blizzard kennende, zul je het pas bevestigd zien over 3 - 5 jaar, en dan de drie jaar daaropvolgend alleen maar hier en daar een stukje nieuws over krijgen. Da's Blizzard zijn marketingstrategie, en ik geloof dat het uit begint te werken.
Yes WC4 daar zitten we op te wachte, zeker weer met heroes en items en npc mobs in de maps, nee doe maar een remake van WC 2 dat heeft tenminste strategische waarde.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 23 oktober 2010 22:49]

Blizzard is toch: gameplay > graphics?

Of bedoel je dat de kwaliteit van de trailer niet zo hoog was?
Hoe dan ook... wie niet enthousiast wordt van dit filmpje... is geen diablo fan :)
Dat is het hele punt, die broekies van tegenwoordig zijn allemaal PS3 graphics geil. ;)

Gameplay => Graphics!
Dat is het hele punt, die broekies van tegenwoordig zijn allemaal PS3 graphics geil. ;)

Gameplay => Graphics!
Als je vijf jaar aan een spel werkt, kun je op z'n minst toch wel courante graphics toepassen niet? Ik bedoel, gameplay is voor het grootste deel getalletjes en stats tweaken, dat kan een klein team wel terwijl de rest de graphics oppoetst.
Maarja de engine is waarschijnlijk wel al een tijd oud.

Maar opzich gezien hun SC2 engine best hoge kwaliteit portraits kan renderen, had dit best wat beter gekund.

Zoals ik al eerder postte hier: Prima detail niveau voor de werkelijk game, maar erg matig voor een filmpje als deze.
Als je vijf jaar aan een spel werkt, kun je op z'n minst toch wel courante graphics toepassen niet? Ik bedoel, gameplay is voor het grootste deel getalletjes en stats tweaken, dat kan een klein team wel terwijl de rest de graphics oppoetst.
Als jij constant aan je graphics engine moet sleutelen...

* CptChaos mompelt iets over Duke Nukem Forever... :)
Zeker dat, anders zou ik niet nog Diablo II spelen ^^

Maar ze hebben de tijd om mooie CGI filmpjes te maken, dus waarom ook niet doen?
Maar ze hebben de tijd om mooie CGI filmpjes te maken, dus waarom ook niet doen?
Nouja, mooi... Ik meen toch echt dat de filmpjes die ze toentertijd voor Warcraft 3 mooier waren, en dat is alweer een tijd geleden.
Dat denk je alleen maar, want alles wat je van vroeger herrinnerd zie je leuker en mooier in dan het is als je het nu weer opnieuw zal bekijken, dan valt het ineens op dat het lage resolutie en korrelig is.
vind ik nogal vreemd dat er nog steeds zoveel mensen vallen over de zogenaamde "slechte" graphics.

In dit spel, en SC2 ook, draait het niet mainly om de graphics, het moet een goed spel zijn, speelbaar op zo'n beetje elke pc, dus graphics worden dan iets minder.
Dat dit spel mindere graphics heeft, zal maar zeer weinig mensen boeien, kijk hoeveel mensen nu nog D2 spelen, en die graphics zijn helemaal uit de vorige eeuw....wat zeg ik, het vorige millenium :)
Slecht argument imo:

Graphics zijn redelijk belangrijk, zeker gezien de games erg erg erg lang houdbaar moeten zijn.

Tuurlijk, Blizzard wil veel verkopen en dus lage instap eisen hebben, maar ik vind dat ze zo nu en dan de mensen die wel top notch hardware aanschaffen te kort doen.

SC2 ziet er goed uit, maar als er nog een mooiere stand was geweest was dat door velen wel gewaardeerd.

Tuurlijk speel ik D2 nog, waar ze overigens de graphics wel van hebben opgepoetst met de expansion. Maar ik loop er wel tegen aan dat ik het niet meer kan draaien omdat ze er toen ook al een ouderwets render systeem voor hebben ontwikkeld.

Prima als het spel ultra-low op een netbook gespeeld kan worden, maar Ultra high voor de Core i7's en SLI / CF opstellingen is ook wel belangrijk.
Als SC2 eruit zou zien als SC, zou het nogsteeds een steen goeie game zijn

als SC2 de gameplay van SC zou hebben, zou het een slechte game.. onverbeterde game zijn

you do the math!

graphics zijn een 2e.. gameplay staat op 1

[Reactie gewijzigd door DarkUnreal op 23 oktober 2010 19:02]

Je koopt je crossfire setup niet voor Diablo 3, die koop je voor Crysis etc.
En uiteindelijk speel je wel D3 omdat die wel replay value heeft ipv een 5 uur singleplayer spel.
Dat is ook het verschil met andere games, D2/D3 speel je voor € 60,00 ook voor minder dan een halve euro per uur :) Gameplay is gewoon te gaaf, zelfs al is D3 grafisch een stuk beter dan D2 en is de gameplay gelijk, dan nog is het een fantastisch spel :) Dit wordt kopen zonder te proberen :) (maar tja, ben dan ook een bevooroordeelde fan van de serie D1, D2 en D3) :)
idd als ze nou ooit een 1024x768 modus in D2 zouden bouwen zou ik het alsnog weer gaan spelen.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 24 oktober 2010 19:40]

Vet, eindelijk zijn dan de classes van Diablo bekend. Helaas duurt het nog tot minimaal 2011 voordat er ook maar gedacht gaat worden aan het verstrekken van een release date :-(

Enniehoe, de teaser is veelbelovend _O_

[Reactie gewijzigd door Matis op 23 oktober 2010 15:29]

Wat een übervette shizzel weer! _/-\o_

Ik kon al moeilijk wachten, dat wordt zo niet echt minder...

Heftige melee-wapens, ik ben benieuwd hoe je die nu weer gaat herladen, upgraden, etc. En waarom de damage maar steeds één kant op lijkt te gaan.

We wachten nog maar even af. :'(

[Reactie gewijzigd door Ramzzz op 23 oktober 2010 15:40]

Zeker een class die ik ga spelen, maar het eerste wat ik in mijn hoofd hoorde toen ik het las:

"Illidan is out there somewhere"

Alhoewel dat niet gezegd wordt door een demon hunter en de vergelijking met Warcraft ophoudt bij de naam :p.
Deze reveal trailers zijn gebaseerd op de ingame engine, waarbij de character models op 10 meter hoogte worden gevolgd.

Dit is dus een extreme inzoom op een model dat je normaal gesproken van een fikse afstand ziet; als je het zo bekijkt zie ik juist veel detail.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True