F1 TV Pro krijgt prijsverhoging en kost in Nederland 95 euro per jaar

De F1 TV Pro-streamingdienst heeft een prijsverhoging gekregen en kost nu 95 euro per jaar of 11,90 euro per maand. Met de streamingdienst kunnen abonnees live formule 1-races kijken. Voorheen kostte de dienst 65 euro per jaar of 8 euro per maand.

Wie een nieuw F1 TV Pro-abonnement wil afsluiten, krijgt direct met de prijsverhoging te maken. De nieuwe prijzen zijn op de site van F1 TV te zien. Het is niet duidelijk wanneer huidige abonnees de verhoogde prijs moeten betalen. De formule 1 is ook te streamen via Viaplay; dit abonnement kost in Nederland 16 euro per maand. In dit abonnement zit vanaf 2024 ook een F1 TV Pro-abonnement.

Door Hayte Hugo

Redacteur

10-01-2024 • 13:43

352

Submitter: sambalbaj

Lees meer

Reacties (352)

352
348
83
5
0
230
Wijzig sortering
Gebruikers die hun jaarabonnement willen verlengen, moeten ook de verhoogde prijzen betalen
Bron? In mijn account staat dat verlenging €65 kost, en niet de nieuwe prijs van €95. Zoals ik het nu zie blijft de prijs voor bestaande abonnees dus juist gelijk.

Edit:
Ik heb het net op de chat nagevraagt: bestaande abonnementen blijven aan de oude prijs doorlopen. @Dennism, @Extigo @Illegal_Alien @Hayte

[Reactie gewijzigd door RobertMe op 22 juli 2024 13:18]

Thanks, ik heb die zin weggehaald. Ik had het zelf gecheckt, bij mij kost het 95 euro. Maar ik heb mijn jaarabonnement ook opgezegd omdat F1 TV Pro altijd kortingen heeft vlak voor het nieuwe seizoen startte; ik wilde niet dat mijn jaarabo automatisch zou verlengen voor die hogere prijs. Kennelijk ziet F1 TV Pro mij dan als een nieuwe abonnee en niet als een verlengende, terwijl ik wel nu nog een lopend abonnement heb ;(
Ik heb dit ook net nagevraagd bij customerservice van F1TV. Tegen mij is gezegd dat de prijzen per 15 januari geupdate worden voor bestaande klanten, en dus wel moeten verlengen voor de nieuwe prijs.

Bron:
https://imgur.com/a/2mWJrcs
Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 19 maart 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 19 maart 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99.

Dit jaar omvat je abonnement 24 GP’s, iedere F1 Academy-race en nieuwe diepgravende programma’s, zoals Tech Talk Retro en F1 Icons. Er komen ook nieuwe manieren om F1 op verschillende apparaten te kijken.

Ga naar F1-account en selecteer ‘Mijn abonnemenent’ om te zien wanneer je abonnement wordt verlengd, je account te beheren of je abonnement op te zeggen.

Bedankt dat je voor F1 TV hebt gekozen.

Het F1 TV-team
Ik heb geen mail ontvangen over een verhoging en in mijn abbo overzicht stond de oude prijs nog steeds vermeld. Gister is mijn jaar abbo verlengt via de Apple-appstore voor de oude prijs van 64,95, voor volgend jaar staat de verhoging al wel vermeld in het abbo overzicht.
Ik had hem ook opgezegd, hij loopt echter tot eind feb.

Heb nu op renew geklikt en als ik het zo bekijk wordt dat gedaan voor 65 euro, wellicht omdat mijn abonnement nog niet afgelopen was.
Ja hier ook, hangt er kennelijk vanaf waar je kijkt. Op de mobiele versie kreeg ik 'Sign up to F1 TV now' te zien, waarna ik word doorverwezen naar de F1 TV Pro-site waar je een nieuw abonnement voor 95 euro kan afsluiten. Ik had niet gezien dat in je account er bovenaan nog tabbladen zijn voor My Subscription, waar ik wel verlengen voor 65 euro per jaar zie. Dus onder 'My Account' lijkt het erop dat ik 95 euro per jaar moet betalen, maar onder 'My Subscription' lijkt toch iets anders te staan. Verwarrend dit, jammer dat ze er verder ook niks over lijken te communiceren.
Bedankt voor de tip. Toen ik inlogde stond er inderdaad 95 euro maar via My Subscription 65 euro. Ik kan niet op renew klikken maar er staat wel dat de volgende afschrijving 29 feb zal zijn (het is een schrikkeljaar blijkbaar) met de prijs van 65 euro, ik heb denk ik dit abo nog niet opgezegd. Dit jaar maar niet switchen naar mijn eigen account met koering maar de account van de vriendin blijven gebruiken.
(het is een schrikkeljaar blijkbaar)
Elke vier jaar, ja ... deel het jaar door 4 en je weet het
Niet precies maar je zit wel een heel eind in de buurt

Wikipedia:
wordt elke 4 jaar een correctie toegepast (met uitzondering van de eeuwjaren die geen veelvoud van 400 zijn).
Klopt, maar er tegen de tijd dat het zover is, is hij mij alweer vergeten.

Of ik krijg gewoon de schuld natuurlijk
Is dat niet een mooie uitdaging voor een journalist om in die zin de onderste steen boven te halen? Is er al gemaild/getweet/gebeld naar F1?
Vanwege de actualiteit heb ik dit artikel gepubliceerd voordat ik contact opnam met F1, inmiddels heb ik ze inderdaad gemaild voor extra informatie :) Zodra ik die heb, zal ik dit artikel updaten en/of een nieuw artikel schrijven.
Bij mij loopt het abonnement via Apple (afgesloten via in app aankoop). Zowel in de mail die ik op 3-1 kreeg als in de Appstore bij de abonnementen staat, vooralsnog, het oude bedrag van 64,99. Ben benieuwd dan, want de aankondiging van 64,99 is dus al geweest op de 30 dagen voor verlenging. Even afwachten dan maar.
Ik heb zojuist een officiële mail van f1 ontvangen met het volgende bericht:

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.
Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 28 februari 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 28 februari 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99. :(
Hallo, ik heb net een uitgebreide chat gevoerd met Erika van F1TV. Vandaag ontving ik een mail waarin staat dat ik e95 ga betalen voor de verlenging per 03-2024. Op My Subscribtion staat echter duidelijk dat ik voor e64,99 een jaar kan verlengen vanaf 03-2024, maar ze wil van geen wijken weten. als ik mijn abo cancel en dan gelijk weer klik op "renewal", staat er nog steeds "zwart op wit" op die pagina dat dit dan e64,99 kost tot 2025. Ik weet niet hoe dit juridisch zit, maar volgens mij mogen ze dat dan niet ineens e95 rekenen en moeten ze zich ook houden aan die afspraak. Heeft iemand nog suggesties?

[Reactie gewijzigd door nvv1 op 22 juli 2024 13:18]

Hetzelfde is het geval bij mij. Een email uit februari 2023 stelt zwart op wit dat ik in februari automatisch verleng voor een bedrag van € 64.99. In februari 2024 inderdaad een aankondiging dat de automatische verlenging gaat plaatsvinden voor het nieuwe seizoen van maar liefst € 94,99 wat dus feitelijk een verhoging is van maar liefst bijna 50%, en dat voor 10% extra races, wat extra gebabbel aan de zijlijn, of in de pitsstraat om maar on topic te blijven, en ook hier is na contact met een jongeman genaamd Timothy , die hier ook maar voor ingehuurd wordt, alleen maar duidelijk dat er niet aan te tornen valt en wordt er verwezen naar eerdere emails, die ik nergens terug kan vinden overigens, spammappen, waar ook niets in staat, en naar de mogelijkheid dat mijn emailadres wat ik al meer dan 20 jaar heb EN gebruik misschien niet correct is, hoewel de email met de vernieuwing van € 94,99 daarop wel pirma binnengekomen is. Ik kan niet zeggen dat ik veel bewondering (meer) heb voor F1 tv, die ook nog eens nog steeds moeten teruggrijpen op het geweldige Nederlandstalige commentaar van onze Viaplay "sterren".
Eigenlijk moet het gewoon gezegd worden.... F1 tv moest zich schamen en ik hoop dat iedereen die net zoals ik een buitensporige verhoging van € 30 voor de kiezen hebben gekregen, ondanks de toezegging van F1 tv ten bedrage van € 64,99 in februari 2023, dit in ieder geval kenbaar maakt aan F1 tv en indien nodig anderen te waarschuwen dat dit dus ook volgend jaar dus het geval zou kunnen zijn.
Ik heb net hetzelfde gedaan, prijs via Apple is nog steeds 64,99 p/j dus hoop dat het zo blijft.
En zojuist krijg ik de email: verlenging na mijn huidige abbo (niet opgezegd) gaat ook €95 kosten...
Ik heb de mijne ook opgezegd, het zou 27 feb 2024 afgelopen, maar heb nu renew gedaan. Rond 27 feb gaat er dan €65 van mijn CC af
Straks maar even snel doen. ..
Same, ik had enkele dagen geleden geannuleerd maar onder 'My Account' --> 'My Subscription' lijk ik het oude abonnement weer op te kunnen pakken voor 65 euro.
kun je mij zeggen waar "renew" staat
ik heb ook de fout gemaakt
mijn abonnement loopt tot 24-2-2024
bij voorbaat dank
jaap
Bij mij: inloggen bij F1 TV Pro, rechtsboven naar je profiel gaan -> Manage account -> Nieuwe tabblad wordt geopend -> My Subscription.

Als het goed is, zie je hier een soort renew of je subscription weer voortzetten
Die van mij staat ook nog voor €64.99 in het systeem, volgende betaling oktober 2024. Best netjes dat ze voor bestaande klanten de prijs gelijk houden.

Ergens wel logisch dat wanneer jij hebt geannuleerd je daarna geen recht hebt op verlengen voor de oude prijs. Je valt dan niet onder de loyale klanten, je had de dienstverlening opgezegd. Het alternatief is dat ze iedereen die ooit een dienst heeft afgenomen het oude tarief moeten aanbieden. Dan werkt de prijsverhoging niet.
Er is een tussen optie:
Klanten met een lopend abbonement, ongeacht of die over X maanden stopt, het huidige tarief aanbieden voor verlenging. Zijn abbo loopt namelijk nog, het is namelijk een jaar abbo en niet per maand, dus hij is effectief nog steeds klant.
Eigenlijk is dat onderscheid er niet want op het moment dat je opzegt heb je inderdaad nog een lopende overeenkomst. Echter wil je daarna verder dan is er een nieuwe overeenkomst nodig. Je hebt immers de vorige overeenkomst opgezegd.
Ik ben van mening dat als je opzegt je ook de overeenkomst beëindigd. Want je stopt je "subscription" dit staat bij het opzeggen zelfs: je hebt na opzeggen geen toegang meer tot je abonnement. Dus zij zien het als een beëindiging van je abonnement dus moet je daarna een nieuw abonnement aangaan. Simpel wel volgens mij.
Dat is toch onzin, ik heb gewoon een lopend abonnement precies zoals jijzelf, ik zou op elk moment de actie van opzeggen ongedaan moeten kunnen maken en ook 65 euro kunnen betalen ipv 95 er is immers nog tijd zat.
Klopt, precies dat had ik gedaan en heb verlengd voor 64,99. Maar de einddatum van mijn abo is 13-1, dus voor de prijsverhoging van 15-1

[Reactie gewijzigd door geertk op 22 juli 2024 13:18]

Juridisch hoeft dat helemaal niet. Dit faciliteren is pure coulance.
Grote kans dat die korting weer komt maar dan 95 euro - 25%.
En da's nog altijd meer dan de prijs die tot vandaag gerekend werd.
Correct, maar abo prijs van 65 euro geldt alleen nog bij een lopende abonnement. Wat veel mensen deden (ik ook vorige jaren) is abo opzeggen eind van het F1 seizoen en dan nieuwe abo nemen voor start van nieuwe seizoen met 25% korting wat nu dus niet meer kan. Maar 71 euro is minder dan 95 euro dus....
Oef, hetzelfde gedaan als jij. Bij mij is hij wel al verlopen. Wat een verhoging. Nu hopen dat ze met de nieuwe prijs weer een korte kortingsactie doen die in de buurt komt bij de €65.
Het ging om 20% korting altijd. Dus €95 -20% = €76. Ik vind dat wel "in de buurt komen". ;)
Zou het met betaalwijze te maken hebben? Ik doe precies hetzelfde als jij, telkens nieuw e-mailadres aan het begin van het jaar (alias) en dus betaalde ik afgelopen jaar op 27-2 €51,99 ipv €64,99. Ik heb toen gelijk renewal uitgezet en nu gekeken wat hij zegt en er staat "€ 51,99 first year, then € 64,99 per year" en ik heb zojuist renewal aangezet, want €64,99 is goedkoper dan €95 met intro korting (ga ik vanuit). Ik betaal(de) overigens met creditcard. Nergens een melding dat het duurder zou worden.
Bij mij kost het ook gewoon 95 euro.
Mijn huidige abonnement loopt tot 28 februari 2024 en of ik nou opgezegd heb of niet ik heb een lopend abonnement bij F1tv Pro dus erg vervelend dat ik ook 95 euro moet betalen ipv 65

Uit ervaring weet ik dat het vrij zinloos is deze organisatie vragen te stellen.
Maar Viaplay is nog veel erger op alle vlakken.

Blijft toch een cowboy wereldje die hele F1 :)
Dat is bijzonder, als ik mijn lopende abonnement wil verlengen staat er 95 euro. (Er staat op de hoofdpagina 65, maar druk je dan op Upgrade om te verlengen is het toch echt 95).

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 22 juli 2024 13:18]

"Upgrade" is het wijzigen van het abonnement. Dan stap je dus bewust over.
Hetzelfde als ik nu bv bij Simyo nog steeds een antieke bundel van 100 min/SMS heb voor €3 p/m. Gaat allemaal prima. Maar als ik mijn abonnement wil verlengen moet ik wel kiezen voor een van de bestaande bundels en ga ik ook een andere prijs betalen.

En hierachter zit vast ook de beredenering "stilzwijgend verlengen / doorlopen van contract kan alleen onder dezelfde voorwaarden. Aanpassen prijs is een aanpassing in het contract en betekent dat (kostenloos) opgezegd kan worden".
Er staan op de abonnementspagina "volgende betaaldatum 02-2024". Daaronder in dikke letters: Einddatum abonnement 02-24 met 2 keuzes: upgrade (geen echte upgrade, er is niets om naar up te graden) of annuleren.

Daarmee lijkt het erop dat ze bestaande abbo's laten eindigen op de eerst volgende vervaldatum. Voorheen stond er namelijk niet in dikke letters: "Einddatum abonnement" maar gewoon de volgende betaaldatum.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 22 juli 2024 13:18]

Bij mij staat een betaaldatum in maart, maar niets over upgraden of annuleren. Ik ga ervanuit dat ik in maart ook weer 64,99 betaal. :-)
Idem hiero, ik hoop wel dat als de prijsverhoging ook voor ons gaat gelden dat er eerst even een informatieve mail komt zodat ik tijdig kan beëindigen. 65 euro is bij mij echt wel het randje voor een F1 abo,
Nope, het is overal 94,99. Ik ben ook al jaren klant en eerst was het 64,99 voor de abo maar heb dan alsnog een bericht van F1 gekregen dat alle abo's naar 94,99 gaan, dus ook de bestaande.
Ik zie inderdaad hetzelfde staan in mijn account, daar staat in ieder geval nu nog de huidige prijs van €64,99
Gebruikers die hun jaarabonnement willen verlengen, moeten ook de verhoogde prijzen betalen.

Staat er ook onder, beetje tegenstrijdig.

Mijn abonnement loopt in februari af, als ik hem automatisch laat "verlengen" betaal ik 65 euro, staat er op de website onder mijn account.

[Reactie gewijzigd door Skaf op 22 juli 2024 13:18]

Ligt waarschijnlijk aan de einddatum van je abo. Mijne was 13-1 en is verlengd voor 64,99.

Ah, ik zie nu dat je de zin aanhaalt die voorheen in het artikel stond.

[Reactie gewijzigd door geertk op 22 juli 2024 13:18]

Op zich wel slim... Afgelopen jaren is het steeds het slimst geweest om op te zeggen en dan een actie mee te pikken voor korting. Op deze manier motiveer je je huidige abonnees om gewoon te blijven zitten.
Precies hoe ik vorig jaar werd genaaid door als ‘trouwe klant’ de korting mis te lopen. Om die reden het automatisch vernieuwen uitgezet om nu dus wéér genaaid te worden.

Het is een verhoging van 46%! En dan te bedenken dat ze nog steeds geen 4k ondersteunen… not amused..
Ik heb dit ook net nagevraagd bij customerservice van F1TV. Tegen mij is gezegd dat de prijzen per 15 januari geupdate worden voor bestaande klanten, en dus ook moeten verlengen voor de nieuwe prijs.

Bron:
https://imgur.com/a/2mWJrcs
Die 15 januari staat niet in je bron. Of kwam die toevoeging later?
Ja. Die kwam later, de screenshot was van daarvoor. Had helaas de chat al afgesloten voordat ik er aan dacht om nog een screenshot te maken.
Ik lees daar wat F1TV schrijft.
Heb wel een beetje begrip gekregen als F1 5 jaar lang dezelfde prijs heeft gevraagd, dat ze nu, dus ook voor bestaande klanten, de prijs moeten herzien.
Dit bevestigt dat de prijs € 95 gaat worden.
Dat ga ik dan misschien ook moeten betalen, hoewel net als bij bovenstaande reacties €64,95 op mijn abo staat voor 2024.
**ik moet beter lezen

[Reactie gewijzigd door Extigo op 22 juli 2024 13:18]

Je hebt ook mijn gequote stuk gelezen? ;) Tweakers geeft aan dat bestaande abonnees de nieuwe prijs gaan betalen bij verlenging. Daarvan vraag ik een bron, omdat mijn aacount / abo pagina meld dat ik voor verlenging €65 betaal. Ik ben dus niet op zoek naar de prijs als ik nu abonnee zou worden, en dat is wel waar jij naar verwijst.
Later wel, daarom mijn reactie alweer aangepast. Foutje, bedankt!
@DarkAllMan reageert net met een ander statement vanuit de chat met F1 TV. Snap dat het niet aan jullie ligt, maar wat is het nu?
Ik weet het nu ook niet meer......
Vraag ik me toch af waar jij ziet dat een verlenging €65 kost.

Ik heb het zelf iig nog niet kunnen vinden.
in [My Account] staat de prijs voor de verlenging van het abo, waarschijnlijk staat daar voor jou ook die € 64,95. Maar in het antwoord dat #JustRickvd gaf, staat dat de prijs € 95 wordt.
Ik heb zijn bron voor jouw duidelijkheid gekopieerd.
Bron:
https://imgur.com/a/2mWJrcs
En toch zijn ze wat aan het veranderen. Ik heb ook een abo wat tot 27 feb 2024 geldig is.
Er stond bij next payment date 27-2-2024.
Ik heb voor de zekerheid op renew gedrukt.. er gebeurde niets.. maar nu staat er Einddatum contract 27-2024 en er staat 'upgrade' bij nu.. En dat voert mij nu naar de standaard pagina waar het 95 euro kost.
Ingelogd met een vpn, dan kun je verlengen voor $ 84,99. Das ca. € 77,50 . Of krijg je dan problemen met inloggen ?
ben net aan chatten (Engels)
Maar zo te zien moet ik als bestaande abonnee gewoon de nieuwe prijs bepalen?

Hoe gaat dit bij jullie?
Vandaag een mail gehad. Ze gaan inderdaad gewoon het doorlopende abonnement ook verhogen naar €95,- :(
In mijn account staat ook 65,-, maar als je op upgrade drukt, krijg je een scherm met 95,-/ Heb ook een mail gekregen dat de nieuwe prijs 95,- is.

Abonnementsbedrag
INTRODUCTIEPRIJS
€51.99Eerste jaar
DAARNA PER JAAR€64.99
Volgende Betaaldatum
01-03-2024
Einddatum abonnement
01-03-2024

Upgrade

"Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 01 maart 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 01 maart 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99.

Dit jaar omvat je abonnement 24 GP’s, iedere F1 Academy-race en nieuwe diepgravende programma’s, zoals Tech Talk Retro en F1 Icons. Er komen ook nieuwe manieren om F1 op verschillende apparaten te kijken.

Ga naar F1-account en selecteer ‘Mijn abonnemenent’ om te zien wanneer je abonnement wordt verlengd, je account te beheren of je abonnement op te zeggen.

Bedankt dat je voor F1 TV hebt gekozen."

[Reactie gewijzigd door LIBOH op 22 juli 2024 13:18]

Heb uitgebreide mail-uitwisseling gehad met F1 support dit weekend. Ze blijven vasthouden aan die 95 euro bij velenging (bij mij medio maart) en die 65 euro die ook ik nog zie in mijn account wordt volgens hen pas op het moment van de verlengdatum (!!!) gewijzigd in 95 euro en dat halen ze dan ook gelijk van je CC af. Dit is natruurlijk zeer misleidend, er staat nu duidelijk dat op (bij mij) een datum in maart er 64,99 wordt afgeboekt, maar de mail is leading zeggen ze.

Ik vraag me af of dit een deal is met Viaplay om minder concurrentie te bieden. Meer dan 46% verhoging is natuurlijk absurd. In Belgie kost het nu 75 euro (via VPN gecheckt), weet niet wat het daar vorig jaar kostte.
Ik heb even een chat geopend bij F1 TV:

"Thanks for waiting. I understand that you are concerned about the pricing. Currently, there are price increase in certain countries that is effective today for new subscribers. For subscribers that already have an active subscription, the new price will be effective on the renewal date."

Dus bij een renewal zal de nieuwe prijs gelden, niet de oude.
Wat als je een maand abbo hebt 8-)
Dan ben je in verhouding sowieso duurder uit ;)
Ja, daar zit ik ook mee. Lees er niks over dat die verhoogd wordt.
Dat is gek, want als ik in mijn account kijken zie ik staan:

€51.99 First Year
THEN €64.99 PER YEAR

Blijkbaar moet dit dan nog aangepast worden?
Dat is weer de bevestiging dat we allemaal op de datum van verlenging de hogere prijs gaan betalen, dus € 95.
Geen twijfel meer. :'(
Ik wist wel dat die €65 per jaar niet altijd zou gaan blijven maar een 37.5% 46% prijsverhoging in 1x is best flink.

Edit: Ik kan niet rekenen :P

[Reactie gewijzigd door Vagax op 22 juli 2024 13:18]

46% verhoging zelfs. ((Nieuw - Oud)/Oud)*100%
Tegelijk is het pas de eerste verhoging zo lang als de service bestaat. Dus al sinds 2019 betalen we deze prijs. Enerzijds ben ik het eens dat het een fikse verhoging is in een keer, anderzijds denk ik dat we met een kleinere jaarlijkse verhoging over die vijf jaar verspreid niet beter af waren geweest. Als ze deze prijs weer vijf jaar laten staan, dan is dat wat mij betreft geen probleem.
Klopt. En laten we niet vergeten wat voor een onbetrouwbare hoop *piep* de app destijds nog was.
Er is veel in geïnvesteerd sindsdien, de laatste keer dat ik een race niet kon kijken door technische ellende is toch zeker 2 seizoenen geleden denk ik.
Helemaal mee eens, stel dat je een fan bent en minstens vier uur per race kijkt dan is het nog geen 1 euro per uur dat je kijkt. Als je naar de bios gaat of iets anders gaat doen ben je toch snel een veelvoud kwijt.
Eens! Eerst maar eens even opzeggen.

Wat dacht je trouwens van 46% verhoging: €95/€65=1,461

[Reactie gewijzigd door masterfragger op 22 juli 2024 13:18]

Dan hebben sommigen onder ons (namelijk Belgen) nog een beetje geluk want ik zie een nieuwe prijs van 75 euro per jaar staan : https://i.imgur.com/PfYobnH.png

edit: als ik inlog en kijk bij mijn abonnement, zou ik kunnen verlengen aan de oude prijs van 65 euro

[Reactie gewijzigd door Kenhas op 22 juli 2024 13:18]

Prijzen verschillen inderdaad per land, sommige landen betalen nog veel meer dan wij Nederlanders en anderen veel minder.

Soms is het vanwege afspraken met de TV aanbieders in het betreffende land, anderzijds is er natuurlijk een factor van de vermogendheid van de inwoners en hoeveel ze verwachtten te kunnen vragen alvorens mensen afhaken, etc.

Hoe dan ook, het is wat het is :)
en met een regerend wereldkampioen is de populariteit van de sport hoog, dus makkelijke keus voor F! en ViaPlay
Ja maar jullie hebben geen Max.
We hebben evenveel Max als jullie namelijk een halve ;)

Kan me niet voorstellen dat de prijs van een abonnement zou afhangen van de nationaliteit van de deelnemende piloten.
Dan zouden we eigenlijk meer moeten betalen want we hebben drie halve piloten: Verstappen, Stroll en Norris. Die hebben allemaal Belgische moeders ;)
Haha nice. Ja dat is waar. Dan hebben jullie dubbel geluk.
Zie mijn andere reactie: de oude prijs staat er tot de verlengdatum, maar je kunt nu niet "handmatig" verlengen voor die prijs en (pas) op het moment van verlengen wijzigen ze je prijs (zeiden ze tegen mij). Als je een methode weet om nu toch te verlengen hoor ik dat graag ;-).
Ik betaalde vorig jaar een introductietarief van € 51,99. Dus 83% hoger nu, dat is waanzinnig veel voor nul extra content. Las Vegas moet ergens van betaald worden :o
Ik betaalde vorig jaar een introductietarief van € 51,99. Dus 83% hoger nu, dat is waanzinnig veel voor nul extra content. Las Vegas moet ergens van betaald worden :o
Nul extra content? Je kunt rondom alle races naar de persconferenties, voorbeschouwing, nabeschouwing, analyse en TechTalk kijken en tot bijna het jaar kruik de races en programma's terug zien. Daarbij zijn ook nog alle races plus kwalificaties van de Formule 2 en 3 te bekijken via F1TV. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog wel het e.e.a.

En als je je jaarabonnement nog niet had opgezegd, wordt deze via de renewal/verlenging voor het oude tarief verlengd.
Hij bedoelde dus; geen extra content vergeleken met wat hij al had en dat klopt.
[...]En als je je jaarabonnement nog niet had opgezegd, wordt deze via de renewal/verlenging voor het oude tarief verlengd.
Eind vorige maand inderdaad die 65€ afgeschreven, we zien wel wat ze volgend jaar december doen ;)
Vergelijk dat even met een aanbod van Netflix waarvoor je bijna hetzelfde betaalt. 95 is gewoon best prijzig.
Ik denk dat je dan ook niet het actie tarief met het nieuwe tarief moet vergelijken maar het standaard tarief (65) moet vergelijken met het nieuwe tarief (95). Dan kom je nog steeds op een 46% stijging, maar iets minder dan je 83%..
Holy balls, inderdaad. En als je dan de mediaproductie bekijkt van Formule 1, vraag ik me ten zeerste af waar al dat geld dan blijft. Wat is het goedkoopste alternatief nu?
Van wat ik er van zag geen voor en na-programma, dat maakt het inderdaad erg saai.
Een Sky abbo biedt veel meer mits die ook in Nederland af te sluiten is maar dat is die niet. De Duitse RTL+ mag 7 races uitzenden en die zit bij KPN in het standaard pakket. Op een grijs gebied was het volgens mij mogelijk om ESPN te bekijken via een VPN en er zijn natuurlijk de minder legale alternatieven waar je soms niet al te vrolijk van wordt.
Er zitten wel degelijk voor- en nabeschouwingen bij, inclusief alle vrije trainingen, Weekend Warm-up (vaak de donderdag avond) en Jolyon Palmer's Analysis. Je krijgt (kreeg) een hoop voor die €65 ;)

P.S. en dan heb ik het nog niet eens over alles achteraf bekijken, ook races uit het verleden, prima commentaar en het meest belangrijke, GEEN RECLAME! }>

[Reactie gewijzigd door xsess op 22 juli 2024 13:18]

Ik wil niet zeggen dat je een hoop krijgt.

De content is behoorlijk statisch (logisch). Er is wel veel te zien, maar ook weer niet.
De lagere klassen zijn niet bijzonder interessant om uitgebreid te kijken. De historische races zijn soms wel leuk, maar veel van de echt interresante zijn alleen maar in een samenvatting van 10 minuten te zien. en (die) oudere races hebben ook behoorlijk slecht commentaar.

Ze hebben nu wel de voor- en nabeschouwingen, maar de race zelf is gewoon de internationale verslaggeving. Het kanaal van F1 zelf heeft sinds afgelopen seizoen het commentaar van het Engelse Channel 4 waar ze voorheen hun eigen commentaar verzorgden. Nu is dat op zich niet zo erg, Channel 4 had altijd het beste commentaar, maar ik zie dat toch als een vorm van bezuiniging.

Ik ben zelf niet zo te spreken over de groeiende invloed van Liberty Media. Ik houd helemaal niet van al die Amerkaanse toestanden, en sinds afgelopen seizoen hebben ze nu regelmatig "Hinch" erbij als verslaggever en ik kan dat overdreven Amerikaanse accent van die man (een Canadees overigens) niet uitstaan...dus dan maar noodgedwongen naar het Sky commentaar of Olav Mol, want dat geneuzel van Viaplay is ook niet om aan te horen.

Ze proberen er wel wat van te maken, maar ik vind het behoorlijk prijzig voor wat er aangeboden wordt. De kwaliteit (met name het geluid) laat vaak te wensen over. Het ene seizoen doen ze het beter dan het andere, maar een dergelijke prijsverhoging lijkt op een gevalletje hengelen, binnenhalen en dán geld vragen, hoewel ik vermoed dat Viaplay heeft geklaagd en heeft aangedrongen op een prijsverhoging in de hoop dat meer mensen zullen overstappen naar een abonnement bij hun in een laatste poging zichzelf te redden.

Geen reclame? Voor zover ik weet mogen uitzendgechtigden sowieso geen reclame uitzenden tijdens een race (van start tot finish)...samenvattignen vallen daar niet onder.

Je kan wel een Sky abonnement afsluiten (als je een beetje creatief bent), maar niet alléén voor Formula 1, en dus betaal je al snel zo'n £50 per maand...nog meer als je reclames wil kunnen skippen en/of in UHD wil streamen.

Formule 1 is leuk, maar er zijn grenzen. Natuurlijk moeten ze de verbouwing van de studios bekostigen, is er inflatie en zal de winstmarge omhoog moeten, maar ik denk dat klanten het gemakkelijker opvatten als je zoiets stapsgewijs doet.

Ik verwacht, gezien de prijsstijging, het komende seizoen in ieder geval een optie om meerdere cameras te kiezen en gelijktijdig weer te geven, profielen op het account en streamen in UHD.
Dat lijkt mij niet meer dan redelijk.
F1TV Pro heeft eigen commentaar en niet het channel 4 commentaar. Het zijn dezelfde mensen die ook de voorbeschouwingen doen en soms de technische analyse en je hebt uiteraard de keuze om tijdens de race te switchen naar Sky commentaar of Viaplay. (Uiteraard nog meer opties, maar die zijn voor de gemiddelde NLer minder interessant ivm taalbarriere.)

Meerdere cameras werkt al jaren, maar ben met je eens dat de app dat zelf eens beter moet ondersteunen. Het is alleen niet zo dat je gelimiteerd wordt tot 1 stream en het account geeft ook toegang tot de F1 data (via Formula1.com )

Ik verwacht dat de prijsstijging vooral is om meer geld te verdienen en niet snel om een UHD stream te verzorgen, maar ik heb graag ongelijk :)
F1 TV HAD eigen commentaar. Eerst bij de PItlane Channel (dat was een multicam pagina met wat aanvullende informatie), dat is twee jaar geleden veranderd in hun eigen "kanaal' wat af en toe splitscreen gaat voor wat achtergrond informatie, en sinds afgelopen seizoen is het gewoon hetzelfde commentaar als op Channel 4 (inclusief David Coulthard). Ze krijgen steeds meer verslaggevers en de meeste verzorgen niet het commentaar bij de race zelf, met uitzondering van die irritante HInch. De rest verzorgd achtergrond informatie (vaak vanuit de studio in Engeland) of doet de interviews en voor-/nabeschouwing.

Je kan wel meerdere streams aanzetten, maar bij F1TV krijg je niet de stream beeldvullend. De UI verdwijnt gewoon niet tenzij je fullscreen gaat, en dat gaat lastig als als drie streams op je superultrawide monitor wil draaien.

Maar als je dan toch over talen begint. Aangezien ze ook heel specifiek de Nederlandse markt bedienen (en ik vermoed dat die behoorlijk groot is) mogen ze ook wel eens ondertitels beschikbaar stellen bij de Engelstalige content. Voor 95 Euro per effectieve 9 maanden lijkt mij dat toch wel een uiting van klantvriendelijkheid.
Channel 4 heeft niet de rechten voor alle races. Dus is het misschien realistischer om te stellen dat ze de commentatoren delen.

De ervaring is namelijk wel echt anders dan het Sky commentaar die alleen voor de race beschikbaar is en ook verwijst naar Sky specifieke features.

Ondertiteling bij live events is eigenlijk nooit echt een succes dus ik zie die meerwaarde niet zo. Behalve bij de documentaires misschien. Maar dat is echt wel een detail en niet de reden waarom mensen een abo nemen.

Edit naar hieronder:
https://www.formula1.com/...AFKrsqCs8dcisu58sElE.html

Ze hebben dus eigen commentatoren en ze betalen dus niet channel 4 voor het commentaar. Ik zie dat dus niet verkeerd 😊 (ook andere bronnen zeggen dit. Ik kan geen bron vinden die het tegendeel beweert)

[Reactie gewijzigd door Hann1BaL op 22 juli 2024 13:18]

Nee, dat zie je verkeerd. Channel 4 zend al heel lang Formule 1 uit met een behoorlijk vast team aan presentatoren. Nu hebben ze (helaas) Ben Edwards er wel uitgewerkt (die mag nog komen opdraven als Channel 4 de race van Silverstone live uitzend), maar dát commentaar zit nu bij F1TV Pro, en dat is heel anders dan het commentaar wat zij daarvoor hadden.

Ik kijk ook bijna niet meer naar Ch4 want zelfs de samenvatting is exact gelijk aan die van F1TV.
De voor- en nabeschouwing wil ik nog wel eens kijken, want dat verschilt dan nog wel, en ik ben wel een fan van Billy Monger die er af en toe ook bij is.

Channel 4 zend alle races en kwalificaties uit als samenvatting. Sky heeft nagenoeg alle live uitzendingen weggehaald bij Ch4 toen hun kijkcijfers en inkomsten begonnen te dalen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik snap best dat dit voor beide partijen een economisch goede oplossing is, maar in het licht van de bovenstaande prijsverhoging verwacht je gewoon meer te krijgen dan nu wordt geboden.

Ik heb niet gezegd dat de ondertiteling live zou moeten, maar bij alle shows en, bijvoorbeeld, Jolyon's analyse zou dat wel leuk zijn (voor diegene die daar prijs op stellen). De race zelf kan je met Nederlands commentaar bekijken, als je daar om de een of andere duistere reden behoefte aan zou hebben.

Ik vraag mij trouwens af of er niet bepaalde regelgeving is voor streaming services die het beschikbaar stellen van ondertiteling verplicht stelt.

Daarbij is het van de zotte dat F1TV geen Nederlandse ondertiteling en presentatie heeft, of zelfs maar vanuit Nederland wordt uitgezonden. Het is geregistreerd als Nederlands bedrijf!

Om toch nog even on-topic te blijven...

Ik kreeg zojuist een email dat mijn F1 TV Pro abo over dertig wordt verlengd voor het sommetje van...

€64.99

...dat is tenminste nog één jaar kijken. Volgend jaar het artikel dat iedereen het nieuwe bedrag gaat betalen... misschien :)

Edit:
De ervaring is namelijk wel echt anders dan het Sky commentaar die alleen voor de race beschikbaar is en ook verwijst naar Sky specifieke features.
Sky is dé grootste investeerder/afnemer bij F1. Ik weet niet precies hoe dat gegroeid is, maar ik ben er van overtuigd dat het wel dankzij hen is dat Formula 1 op deze schaal bestaat. Zonder Sky en Bernie zou het denk ik nooit gegroeid zijn.

Er is ook nog wel meer Sky content op F1TV (Pro) te bekijken. Uiteraard niet alles, maar ja... hoeveel samenvattingen en analyses kan/wil je over dezeflde race bekijken?

[Reactie gewijzigd door Dazenet op 22 juli 2024 13:18]

Tja...

De Channel 4 relatie met Formule 1 is ietwat ingewikkeld.
Maar je hebt nog steeds ongelijk :)

Alex Jacques en David Coulthard zijn de vaste kern van Channel 4 die nu (ook) bij F1TV het commentaar verzorgen.

Natuurlijk zijn er zo nu en dan wat wijzigingen door ziekte (Covid bijvoorbeeld) en gast commentatoren, maar het commentaar is op beide zenders gelijk.

Je verward denk ik presentatoren met commentatoren.

Ik denk ook niet dat het een kwestie van betalen is. Het is simpelweg een kostenbesparing.
Channel 4 is een publieke commerciele omroep (zoek het maar op 8)7 ) en Sky vraagt waarschijnlijk behoorlijk wat voor de Formule 1 rechten. Zo mag Channel 4 tegenwoordig ook geen interviews in het vierkantje of gridwalk meer doen (van Sky).

Anyhoo...

Channel 4 heeft wel eigen presentatoren, maar hun commentatoren doen nu (ook) het verslag op F1TV.

Zoals je hier (https://www.channel4.com/programmes/formula-1) kan zien staat Alex Jaques ook hier, net als in jouw linkje, op de foto. Hij is de lead commentator en wordt nagenoeg iedere race (ik kan mij niet herinneren wanneer het niet zo was) bijgestaan door David Coutlhard.

Ik geef je wel dat ik heb gezegd een vast team aan presentatoren, maar ik had het daarna wel specifiek over het commentaar.

Laten we nu maar gewoon wachten tot het nieuwe seizoen begint en hopelijk valt er weer wat te genieten.
Die auto's staan anders vol met reclame :+
Dit klopt niet helemaal. Met F1 Pro heb je voor en na elke race vanuit Formule1 gewoon een pre en post show. Dit ook voor Kwalificatie etc.
Wat bedoel je juist? Vind je de mediaproductie te laag of zo?
Ik vind het raar dat de prijs nog zo (relatief) laag blijft, gezien wat je allemaal terug krijgt qua media. En dan bedoel ik niet alleen de uitzendingen tijdens het weekend maar ook de tech talks, alle oude races, ...

Denk niet dat het een goedkope bedoening is om al die uitzendingen vanuit iedere hoek van de wereldbol goed te laten verlopen.

Ik heb geen enkel probleem met deze (voor een belg beperkte) verhoging van de prijs. Vind het zijn geld nog altijd meer dan waard
Ja, ik vind de kwaliteit niet echt hoogstaand. De content die ze bieden gaat het me niet zozeer om, maar meer de UX/UI en technische implementatie. Het wordt verkocht als een manier om allerhande informatie tegelijk te kunnen te tonen, maar in de werkelijkheid biedt de app maar een optie om 1 scherm met voorgedefinieerde inhoud te tonen. Zo kon je bijvoorbeeld niet het F1 Live commentaar krijgen bij sommige schermen en zit je alsnog vast aan de Sky mensen. Inmiddels is F1 live de standaard, maar in het begin moest ik dus naar Crofty luisteren als ik gedetailleerde informatie wilde zien. Als ze in de positietracker(links in het scherm) een gevecht om posities uitlichten, zeg voor plek 5, dan zie je het verschil tussen plaats 5 en 6 terug. Het verschil van 5 ten opzichte van 4 valt daardoor weg. Dat is gewoon crappy design.

Nu zijn er thirdparty apps als Multiviewer natuurlijk, maar ik had die functionaliteit gewoon out of the box verwacht. De verbinding via de browser is daarbij ook nog eens instabieler dan via multiviewer, wat ik helemaal verwonderlijk vind. Tot slot nog geen groepering van content. Als je een persconferentie deel 1 terugkijkt, krijg je niet deel 2 automatisch als suggestie. Vaak krijg je dan een persconferentie gesuggereerd van jaren geleden. Dus weer terugklikken, naar de race, naar de video's en daar dan deel 2 van de conferentie opzoeken. Dat kan gewoon beter.

Dat het geld kost om een dergelijke service te bieden, snap ik hoor. Maar er gaat ook genoeg geld rond in de Formule1 en de uitkeringen aan de teams van miljoenen wordt mede mogelijk gemaakt door ons. Ik had daardoor iets meer terugverwacht voor mijn geld, maar mogelijk is dat een onterechte verwachting.
Helemaal mee eens... Juist F1 leent zich heel goed voor meerdere schermen maar je mag maar op 1 device tegelijk ingelogd zijn. Ik zou heel graag gewoon de race op de TV hebben en 1 of meer van de andere schermen op m'n iPad of laptop. Maar helaas, dat kan al niet....
Met 1 device tegelijk ingelogd zijn, is dat per dit seizoen ingegaan? Ik deelde mijn F1TV account altijd met familie en vrienden, er hadden dus bij elke race minstens 5 apparaten een stream zonder probleem open.

Edit: volgens formula1.com kan je met 6 apparaten tegelijk streamen.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 22 juli 2024 13:18]

Mogelijk dus wel via Multiviewer? Of heb je dat al geprobeerd? Is een stukje freeware waarin je je eigen indeling kunt maken.
Ik heb meerdere races met meerdere browservensters ove rmeerdere schermen kunnen kijken op een pc én op mijn mobiel nog wat andere zaken bekijken zoals bijvoorbeeld een rijder in de cockpit volgen. Dus hoe werd jij daarin belemmerd dan?
Zodra ik op een device inlog worden alle andere devices automatisch uitgelogd. Dus als ik op de chromecast aan het kijken ben en een venster op m'n iPad of laptop probeer te openen wordt de chromecast uitgelogd. Hence; nope, niet mogelijk voor mij.
@Croga Ik kijk elke race op de TV en de ipad voor de onboard van Max (waarbij mij het vooral om de boardradio gaat en ik eigenlijk het motorgeluid uit zou willen zetten.)
Dus dat kan wel en je kunt wel 10 streams tegelijk open hebben met verschillende onboards, track info pitlane, etc..
Ik heb op de tv de uitzending, de laptop de cockpit van een coureur en op de ipad de tijden. Hoezo kan dat niet dan?
Goed gezegd, en dat automatische afspelen sinds afgelopen seizoen is zóóóó irritant.
Ook dat je gewoon niet splitscreen kan kijken zonder die vervelende UI weg te kunnen toveren.
Onbegrijpelijk gezien Liberty Media met merken als Ziggo en Virgin dat wel schijnt te kunnen met hun mediaspelers.
F1TV Acces denk ik, alleen krijg je dan veel minder en je kan de races niet live zien.
Oh, ja dat is ook net niks. Ik zie dat bestaande abonnementen gewoon zelfde prijs houden. Ik zeg dus nog maar even niet op :)
VPN naar de publieke zenders van Oostenrijk of Zwitserland.
Als franstalige commentaar OK is voor je, dan kan je gratis kijken op het Waalse RTBF (zender Tipik). Eventueel via hun Auvio app.

Ik overwoog dit jaar een abo F1TV te nemen, maar met deze significante prijsverhoging blijf ik wel kijken met Gaëtan Vigneron's commentaar erbij...
Je kan toch Grand Prix Radio streamen naast je uitzending?
Kleine moeite ...al helemaal als je je toch al (virtueel) in België bevindt.
Het meest betaalbare alternatief is een VPN en via het open kanaal van ons omringende landen kijken. Ook RTL Duitsland gaat komend jaar een aantal F1 races (ik meen 6 7) live uitzenden.

[Reactie gewijzigd door Isheara op 22 juli 2024 13:18]

F1TV blijft de goedkoopste.
Denk omdat het illegaal is. Zal wel tegen de huisregels zijn ofzo.
IPTV an sich is niet illegaal. Als je dus maar er wel voor betaald, dan kan het dus goedkoper.
De techniek van IPTV, het kijken van televisie via het internet, is op zich legaal in Nederland. Het is echter strafbaar om abonnementen aan te bieden en af te sluiten, als daarmee naar films, series en programma's wordt gekeken waarvoor geen licentievergoeding is betaald.
FIOD
Het zou me niets verbazen als viaplay deze verhoging heeft bedongen omdat ze steeds meer klanten kwijtraken aan het betere en goedkopere alternatief. Hiermee wordt het abonnement via viaplay dan waarschijnlijk door de anderen vergoed.
Denk eerder dat F1-tv gewoon de kans schoon zag om dit nu door te voeren omdat mensen straks toch geen keus meer hebben
Voor België is het ook duurder geworden, maar slechts €10. Nu ja, vorig jaar al geen start of season actie (nl wel) en nu dus weer 10 duurder.
Absoluut, ben er van overtuigd. Hier wordt een spelletje gespeeld.
Het verschil wordt nu klein genoeg dat mensen denken 'ach ik houd Viaplay maar want dan heb ik ook nog een hoop (tweederangs) series en films.
Maar ja wat doe je er tegen? Zo word je bijna weer een beetje de illegaliteit ingeduwd pff
46% verhoging voor 1 afdeling van de autosport :F Sorry teveel van het goede.
Dit gaat overleg hier worden wat te doen bij afloop abbo.
Voor dat geld wil ik meer zien dan alleen F1 en dan bedoel ik niet alle camera beelden vanwaar op/in de auto ook.

edit; @CrownVictoria Mag ook ind.
@Dennism Ik weet dat die content er ook staat, maar F2 kijk ik een enkele keer, F3 totaal niet, Porsche Super cup niet en docu`s heb ik in principe, of gezien, andere shows van F1, no thnx.
Nu snap ik ook, men moet niet mij plezieren, maar ikzelf wil wel betalen voor die content die ik wil kijken en om dan een prijsverhoging te moeten slikken van 46% doet au, enige reden is het touwtrek om de rechten en dat F1 Liberty Global graag geld wil verdienen, hoe sneller, hoe beter en door het touwtrek een mooie kans ziet.

[Reactie gewijzigd door GameNympho op 22 juli 2024 13:18]

Het blijft veel geld, maar het is natuurlijk niet maar 1 afdeling van de autosport, je kan ook F2, F3 en volgens mij ook nog de Porsche Super Cup bekijken, naast andere shows en documentaries.
Maar het overgrote deel heeft F1TV om.. F1 te kijken. De rest is vooral voor de buhne.
Wat mij betreft halen ze dat er allemaal uit en verlagen ze het tarief.
Dat zal zeker kloppen, ik kijk zelf ook voornamelijk F1, echter degene waar ik op reageer geeft aan dat F1TV alleen F1 laat zien, en dat diegene juist graag meer zou willen zien dan F1, iets wat ze nu al aanbieden.
F!, F2 en F3 zijn beschikbaar.
Porsche Supercup ook meen ik.
F2 en F3 zit er ook bij.
Dit is wat ik ook meteen dacht. Je betaalt alsof het een complete tv-zender/on-demand aanbieder is maar je hebt slechts het "zondagmiddagprogramma" ipv de hele week alle programma's. Als je alles optelt kom je vast aan een behoorlijk aantal uur, maar neem aan dat de gemiddelde kijker de F1 race en wellicht een stukje voor/na-beschouwing kijkt en dan houdt het op.
Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op start finish main straight te zitten, maar voor een dergelijke prijsverhoging zou ik het wel op prijs stellen als ze er ook wat meer tegenover zetten. Zo keek ik bij Ziggo de races al in 4K. Een 4K60 stream zou dus gewoon mogelijk moeten zijn. Dat zou ik de meerprijs dan ook wel waard vinden. Ik ben in ieder geval blij dat ik afgelopen december weer voor een jaar verlengd heb met de "oude" prijs.
Mij maak je al blij met gewoon een fatsoenlijke bitrate. Dus geen 6000kbps troep meer, maar gewoon volwaardig 1080p. 4k gaat niet gebeuren zo lang we opgescheept zitten met een streamingsdienst.
Er zijn genoeg streaming diensten die UHD streams aanbieden. Heck, zelfs Ziggo streamde de 4K versie van de race via de Mediabox Next over het internet en niet via het digitale TV signaal op de coax. Het is dus gewoon mogelijk, maar het zal zoals vaak wel weer teveel centjes kosten.
Heb je goed gedaan dus.
Waarom zou F1TV geen 4K streamen dan?
Voorlopig lijkt het zo dat als je al een lopend abonnement hebt dit nog op €65 is, aldus mijn profiel pagina op F1TVpro.

Heb er ook (nog) geen bericht van gehad.
In mijn profiel staat het verlengen ook nog voor 65 euro. Ik ben benieuwd hij wordt over een maand verlengd.
Ik heb een paar dagen geleden nog verlengd voor 65 euro.
Waar kun je dit zien? Ik heb onder "Mijn abonnement" geen optie om te verlengen, er wordt alleen maar een volgende betaaldatum getoond en dat het abonnement actief is.
En daar staat je prijs ook boven. En dat is het. :)
bij mij staat daar 0.00, wellicht omdat ik het via google betaal.
Volgens mij is dat gewoon het bedrag waat je voor je laatste periode betaald hebt en niet het bedrag wat je voor een nog komende verlenging af zou moeten tikken. De regel eronder staat namelijk ook gewoon de einddatum van je huidige periode aka next payment date.

[Reactie gewijzigd door Frappuccino op 22 juli 2024 13:18]

Laat ze eerst maar eens een App voor WebOS maken. Zijn genoeg mensen met een LG OLED tv en Airplay is niet ondersteund en werkt vaak niet.
Mijn AppleTV van 2018 maakt nog steeds gehakt van WebOS op mijn G3 oled. Snap die hele smart TV trend niet.. Waarschijnlijk haal je voor een paar tientjes z’n AppleTV gebruikt, of koop een nieuwe en je hebt nog jarenlang plezier.
Precies dit! Tot ongeveer 3/4 van het seizoen werkte het bij mij nog goed, daarna lukte het nooit meer om met AirPlay te kijken (LG C9).

Ik heb een paar keer contact gehad met support en die zeggen dat het niet hun probleem is en ze bieden alleen support voor AirPlay met een Apple TV.
Hear hear. Ik had nadat Ziggo stopte F1TV Pro abonnement afgesloten en toen ik de eerste race wilde gaan kijken kwam ik opeens tot de ontdekking dat ik door ontbreken van zo'n app + brakke Airplay/streaming niet eens op mijn nieuwe tv (LG) kon kijken, die had ik even niet zien aankomen anno 2022. Gelukkig had mijn zwager nog een afgedankte Nvidia Shield liggen waarvoor wel een app beschikbaar was, anders had ik nogmaals minimaal het jaarbedrag van dat abonnement kunnen uitgeven om er überhaupt gebruik van te kunnen maken.
LG schijnt (eindelijk) met chromecast build-in support te komen voor hun OLED TV's. Wellicht dat het dan makkelijker gaat. Persoonlijk gebruik ik bij mijn G2 sinds dag 2 een Mibox, ik vond het OS van LG te beperkt. De NLziet app had destijds bijvoorbeeld ook geen profielen.
Wat apart... Zoals ik hieronder meld zweer ik juist bij mijn Airplay ondersteuning voor deze app. Volledig stabiel, nooit haperingen of iets dergelijks. Voor mij was het casten vanuit de F1 app juist een drama ervaring.
Een app zou mijn voorkeur ook hebben. Maar ik gebruik nu denk zo'n 2,5 seizoen de iOS app icm Airplay op mijn LG tv. Ik heb nog nooit een hapering gehad.
Voorheen met Chromecast merkte ik dat om de paar minuten dat de stream z'n resolutie ging verlagen totdat ik alleen nog blokjes zag.
  • Rsport40: Laat ze eerst maar eens een App voor WebOS maken. Zijn genoeg mensen met een LG OLED tv en Airplay is niet ondersteund en werkt vaak niet.
Chromecast 4k heeft een goede app, aanradertje. :P

[Reactie gewijzigd door BeatBusters op 22 juli 2024 13:18]

Ja maar een Chromecast aansluiten op een LG OLED G serie is ook weer lastig.
.
Ja maar een Chromecast aansluiten op een LG OLED G serie is ook weer lastig.
Gaat toch op een willekeurige hdmi-poort?
HDMI Input: 4ea (supports 4K 120Hz, eARC, VRR, ALLM, QMS as specified in HDMI 2.1 (4 port)). Simplink (HDMI CEC): Yes. HDMI Audio Return Channel: eARC (HDMI 2).
Zelfs D atmos werkt er op
Achja, zo zijn er veel van die streaming apps die niet officieel op populaire hardware beschikbaar is.
M'n zwager kwam met een workaround die sindsdien bij de races heeft gewerkt. Hierbij lift je mee met de Airplay verbinding die een andere app al heeft gemaakt. In dit recept maak ik gebruik van de nu.nl app; wellicht gaat het ook met andere maar dit blijkt bij ons goed te functioneren.
  • Schakel tv uit en gooi f1 tv en nu.nl app uit het geheugen
  • Schakel tv in
  • Start nu.nl app, start een video en stream die via Airplay
  • Start f1 tv app (via Airplay afspelen van video stopt nu vanzelf) en start het afspelen van de stream van de race
De Airplay verbinding wordt nu "overgenomen" door de f1 tv app. Er is even een spinner in beeld, maar je ziet al wel de naam van de F1 race staan en vrij snel hierna start de weergave.
Hoewel het op meerdere LG modellen zou moeten werken hebben we dit zelf alleen op twee CX modellen kunnen testen.
Hier staat verlenging ook op € 65,- euro:
"INTRO PRICE
€51.99 First Year
THEN €64.99 PER YEAR"
Jup, maar of ze nog een wijziging gaan doorvoeren a la Strava moeten we nog maar zien. 95 euro is wel een berg, zul je zien dat ze als 'intro' prijs die 65 aan gaan bieden in februari
Is er ergens een reden gegeven voor de verhoging? Of gewoon een manier om meer inkomsten te genereren zonder reden?
Zoals veel streamingdiensten de prijs erg laag gehouden om abonnees te winnen, maar ik verwacht dat de startprijs niet uit kan.

Gelukkig heb ik eind Dec verlengd.
Ja precies, ik heb natuurlijk ook geen beeld op wat de daadwerkelijk kosten van de app zijn. De beelden die gebruikt worden zijn de beelden waar iedereen(ViaPlay, Skysports, etc) voor betaald.
Is er ergens een reden gegeven voor de verhoging? Of gewoon een manier om meer inkomsten te genereren zonder reden?
Dit zou een reden kunnen zijn:
De formule 1 is ook te streamen via Viaplay; dit abonnement kost in Nederland 16 euro per maand. In dit abonnement zit vanaf 2024 ook een F1 TV Pro-abonnement.
Potentieel een miljoen niet betalende klanten extra.
Geen idee voor F1 (heb er niks mee), zou denken dat door AV1 en andere technieken dat de infra-lasten lager kunnen zijn, maar wat je merkt bij diensten als Twitch en andere video/streamplatformen is dat de tech kosten enorm de pan uit rijzen.

Aan de ene kant zijn kundige mensen schaars/schaars geworden, aan de andere kant is er een gigantisch 'cloud tekort'. Op Azure in de regio "West Europe" is het niet meer mogelijk om bepaalde encoders/machines/componenten te commissionen, waardoor je naar andere regio's (maar met data transfer kosten) moet uitwijken.

En hoewel in theorie de bandbreedte door zaken als AV1 goedkoper kan worden (want minder MBIT voor gelijke kwaliteit), is encoden nog steeds een uitdaging omdat dat afhankelijk is van hardware die óók in de AI-trend mee gaat, wat de kosten/capaciteit ook schaars maakt.

Koppel dat met het feit dat netwerk verkeer peering ook duurder wordt (als grote dienst aanbieder heb je contracten af te sluiten om vanaf jouw infrastructuur naar de regionale dataknooppunten, en uiteindelijk de ISP's te gaan die geld vragen voor toegang). AMS-IX en sommige andere partijen hebben de kosten verhoogd voor ontsluiting.

Daaraan merk je dat diensten als Twitch, of Youtube veel meer op de centen letten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.