Hoofd van Halo-ontwikkelaar 343 Industries Bonnie Ross vertrekt

Bonnie Ross, sinds het begin van 343 Industries vijftien jaar geleden hoofd van de Halo-ontwikkelstudio, vertrekt bij het bedrijf. Ze schrijft eerder dan verwacht te moeten vertrekken vanwege een 'medische familieaangelegenheid'. Haar rol wordt verdeeld onder drie mensen.

"Hoewel ik had gehoopt bij Halo te kunnen blijven tot we de Winter Update hadden uitgebracht, laat ik jullie weten dat ik 343 verlaat voor een medische aangelegenheid binnen mijn familie", schrijft Bonnie Ross op Twitter. Die verklaring insinueert dat ze al van plan was om te vertrekken, maar dat dit vertrek nu is versneld. Ze schrijft verder 'ongelofelijk trots' te zijn op haar 343-collega's en dat het haar 'eer' was om de afgelopen vijftien jaar naast dit team te werken.

Ross was al langer een bekend gezicht binnen Microsoft; voor 343 Industries was ze algemeen directeur bij Microsoft Game Studios, nu bekend als Xbox Game Studios. Ze werkte onder meer aan Zoo Tycoon, Jade Empire, Mass Effect, Gears of War, Alan Wake en Crackdown. In een verklaring aan onder meer Windows Central bedankt Microsoft Ross voor haar 28 jaar in dienst bij het bedrijf.

In diezelfde verklaring maakt het bedrijf bekend dat Pierre Hintze, voorheen Head of Production, de rol van Studio Head van Ross per direct overneemt. Hintze zal zich focussen op de ontwikkeling van Halo Infinite en The Master Chief Collection, evenals komende games. Het managementteam van 343 Industries wordt daarnaast uitgebreid met een GM of Franchise, Bryan Koski, en een manager voor business and operations, Elizabeth Van Wyck.

Het is niet duidelijk of er, naast de medische familieaangelegenheid, andere redenen zijn voor Ross' vertrek. Sommige spelers zijn teleurgesteld over de nieuwe reeks in de serie Halo Infinite, onder meer omdat het lang duurt voor er nieuwe content naar het spel komt. Onlangs maakte 343 Industries bekend dat het spel toch geen splitscreenmodus krijgt, ook al zei de ontwikkelaar eerder van wel.

Bonnie Ross vertrekt bij 343 Industries

Door Hayte Hugo

Redacteur

13-09-2022 • 08:38

66

Submitter: Caayn

Lees meer

Reacties (66)

66
66
39
0
0
19
Wijzig sortering
"Sommige spelers zijn teleurgesteld over de nieuwe reeks in de serie Halo Infinite" :X Definieer: "Sommige spelers" aub..

Volgens mij is er op dit moment géén Halo game zo onderhevig aan kritiek dan Infinite..
Mwah, Halo 4 maar vooral Halo 5 kan ook op enorm veel kritiek rekenen van veel Halo fans.
Maar idd, Halo Infinite en dan met name de multiplayer is een enorme blamage.
Daar zeg je wat... 'fans'... Halo had ruim 20 jaar geleden iets van 5 miljoen sales, van die 5 miljoen spelers, hoeveel spelen nu nog computer games en hoeveel daarvan zijn grote Halo fans? Ik verwacht, relatief gezien, niet veel. En zeker niet in vergelijking met de aantallen die een dergelijke game nu zou opleveren. Je hebt dus een hele luide minderheid op het internet... Ohhh! Dat is nieuw! (NOT!)

Zeker in de VS scoorde Halo Infinite hoog, net onder Call of Duty, op #2. Hoger dan een Pokemon. Net als bij al het gezeik over de jaarlijkse sports games, de Call of Duties, Battlefield, Assassin's Creeds, etc. Sales zeggen veel meer dan het geklaag er over en zal ook de reden zijn dat er weinig veranderd.

Hardcore Halo fans waren ook niet heel erg te spreken over de Halo TV serie, maar mij sprak de TV serie mij veel meer aan dan de games dat ooit hebben gedaan...
Zeker in de VS scoorde Halo Infinite hoog, net onder Call of Duty, op #2. Hoger dan een Pokemon. Net als bij al het gezeik over de jaarlijkse sports games, de Call of Duties, Battlefield, Assassin's Creeds, etc. Sales zeggen veel meer dan het geklaag er over en zal ook de reden zijn dat er weinig veranderd.
Heb je verkoopcijfers + spelersactiviteit statistieken om je punt te versterken?

[Reactie gewijzigd door RCFProd op 26 juli 2024 20:34]

Geen specificaties voor verkoopcijfers, spelersactiviteit op bv. Steam is imho niet heel veel zeggend over de sales.

Halo #2:
https://gamingbolt.com/ha...-the-us-for-december-2021
Maar een maand later schoof deze door naar #18:
https://venturebeat.com/g...-pokemon-tops-the-charts/
Geheel uit de top 20:
https://venturebeat.com/g...lden-ring-is-a-smash-hit/
(alleen nog #7 op de Xbox charts)
Het gaat Microsoft dan ook niet zo over de individuele sales vd game. Infinite is verondersteld een live service game te zijn die jaren/decenia-lang een continue stroom van geld zou opleveren. Valorant, Apex Legends, CoD, CS:GO trekken allemaal (tientallen) miljoenen spelers iedere maand en Infinite heeft maar een enkele maand sinds release boven de 100k gezeten. Het feit dat een F2P Halo game niet meer spelers kan aantrekken maakt het effectief een absolute flop.
Verkoopcijfers zeggen niet altijd wat. Er zijn genoeg mensen die gelijk een game kopen als ze een bepaalde titel zien, maar dat wil niet zeggen dat ze het als ze het eenmaal spelen ook leuk vinden.
Natuurlijk is dat waar, maar de verkoop is al binnen en dat is de tekende factor voor het succes van een spel voor de developer/uitgever. Als dat mensen ertoe zet dat ze de volgende keer niet meer blind iets kopen, zal je dat pas zien bij de volgende iteratie. Maar ik vermoed niet dat het heel veel impact zal hebben, er waren redelijk wat issues bij de Masterchief Collection. Die zijn wellicht uiteindelijk opgelost, maar het lijkt er op dat Halo Infinite nog steeds goed verkocht.

Mensen hebben over het algemeen een kort geheugen...
En vergeet niet de nog steeds ontbrekende coop die natuurlijk veel te laat komt, en dan niet eens als splitscreen optie. Zo teleurstellend allemaal.

Verder vind ik de multiplayer leuk en de singleplayer fijn spelen, maar het gebrek aan updates bij de eerste en het gebrek aan variatie bij de tweede vind ik vooral erg jammer.
Zou raar zijn als er nu nog laaiende kritiek zou zijn op een zeg tien jaar oude game....
De Master Chief Collection is een nog steeds veel gespeelde game door de Halo community.. Heeft er ook vijf jaar voor nodig gehad om werkend te krijgen... Het gaat er mij meer om dat er "Sommige spelers zijn teleurgesteld " staat.. Daar had beter kunnen staan: "Sommige spelers zijn blij met Infinite, de rest is teleurgesteld.."
Daar had beter kunnen staan: "Sommige spelers zijn blij met Infinite, de rest is teleurgesteld.."
Aannames. Ik vind/vond Infinite vet om te spelen, maar het is dan ook jaren dat ik een Halo gespeeld heb (met dank aan Game Pass waardoor ik het de moeite waard vond om de game toch weer een keer te proberen).
De negatieve geluiden hoor je over het algemeen vaker/sneller omdat deze groep mensen vocaler zijn over hun afkeer van een product dan dat positievelingen de game gaan ophemelen. Of de game door iedereen of een grotere groep mensen als teleurstellend ervaren wordt, weet je alleen als je iedereen gaat vragen om feedback.
Er is nog nooit een Halo game geweest die zo snel aan populariteit verloor op Xbox live en Steam.. Alle OG Halo spelers die content maken voor YouTube laten al langer weten klaar te zijn met de game en focussen zich op andere dingen dan Halo.. Dat zijn geen aannames maar is gewoon allemaal terug te zien.
Kijk eens naar Twitch, een Fifa heeft minder viewers dan een Cult of the Lamb. Een Halo Infinite heeft meer viewers dan Guild Wars 2... In streamer/youtube land gebeuren vaak hele rare dingen. Omdat content creators er genoeg van hebben, betekend nog niet dat spelers dat ook hebben. Hoe goed streamable is de content, hoe veel interesse is er in die content en specifiek de combinatie streamer+content+viewer.

En als je puur naar de aantallen kijkt zou CS:GO volgens de Steam Charts het 'beste' spel zijn. En volgens omzet Fortnite...

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 26 juli 2024 20:34]

Geen idee waar je naartoe wilt met je voorbeelden maar het is gewoon een feit dat Infinite het snelste van alle Halo's (online) spelers verliest.. Blijkbaar hadden ze in de eerste periode 20 miljoen spelers.. Nou, knap met een gratis multiplayer met zoveel hype en marketing eromheen..

Dit artikel is van februari 2022 (een paar maanden nadat Infinite uitkwam): https://www.windowscentra...ion-sharply-declining-why
While Halo Infinite rocketed out of the gate with rave reviews and a massive concurrent player count of 200k on Steam on its launch day, the game's player retention has sharply declined over the course of the last two months. Despite the fact that 20 million players have played Halo Infinite in total, many of these players haven't stuck with the game for long and have already moved on to other titles. The game is no longer in Xbox's top five most played games list (it sits at sixth place under Roblox at the time of writing), and on Steam, it typically hovers between 10-20k concurrent players — a small fraction of what the player count looked like a couple months ago.
Het spel heeft nog geen 100k maandelijkse spelers, en dat voor een F2P Halo! Absoluut een flop. Je hoeft hiervoor niemand om feedback te vragen.

Ik speel zelf ook wel af en toe eens een potje multiplayer, maar we zitten na bijna een jaar nog steeds te roteren tussen dezelfde 5-6 maps (dan nog niet te spreken over de vreselijke balans in sommige game_mode/map combinaties). Co-op, maar vooral Forged (map editor) hadden erbij moeten zijn bij release.
Dat klinkt natuurlijk niet zo lekker voor de marketing :9
Mag ik vragen waarom het ineens zo aan kritiek onderhevig is? Ik weet dat in het begin mensen het cosmetische systeem kut vonden (begrijpelijk, maar ik vond die ophef persoonlijk een beetje buitensporig omdat het maar cosmetics waren), maar qua game werd het vrij goed ontvangen in mijn beleving (met een paar missers hier en daar zoals collisions). Ik vond het wel leuk in elk geval en de cosmetics was ik toch nooit van plan om echt te gaan gebruiken. Nu zie ik op steam dat het ineens sinds 1 september veel meer negatieve reviews krijgt dan eerst. Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld, is er een slechte update geweest ofzo die alles ineens breekt?

Edit: ah, ik was om een of andere reden vergeten dat splitscreen co-op geschrapt was.. Dat zal vast een grote reden zijn

[Reactie gewijzigd door JakkoFourEyes op 26 juli 2024 20:34]

Het progressiesysteem online is ook gewoon rot. Je bent verplicht bepaalde gamemodes te spelen, of je nu wil of niet want anders geen XP. Bij MCC heb je ook opdrachten maar die kan je gewoon halen waar je wil (bvb 50 headshots, maakt niet uit of je ze online of in campaign haalt bvb). Dit is eigenlijk waarom ik (en maten) de online meestal links laten liggen.
Het cosmetische, tja, elke Halo game heb ik al eenzelfde color scheme gevolgd en nu kan ik dat niet want "Halo Infinite will feature some of the most robust character customization the series has seen to date, boasting 'millions' of combinations." is ver te zoeken. Dus nu speel ik gewoon standaard grijs (niks om van wakker te liggen, gewoon jammer).

Bij singleplayer heb je nog steeds geen co-op. Je kan nog geen missies herspelen. Split-screen is gecanceled terwijl het er met een omweg gewoon in zit en werkt (en nog erg goed werkt ook).
Ah ja, progressiesysteem. Persoonlijk uberhaupt nooit gesnapt waar de lol van een progressiesysteem in ligt. Voor mij voelt dat altijd als werk ipv spelen ongeacht de game, dus ik laat dat hoe dan ook links liggen. De core gameplay vind ik leuk genoeg, maar ik kan begrijpen dat dat voor een ander wat anders kan liggen als je een progressiesysteem wel leuk vind.

Dat co-op verhaal is inderdaad gewoon ruk.
Zie ook de opmerkingen van @MClaeys..

Halo 2 had binnen een jaar 9 nieuwe maps.. Infinite nog geen handvol (en er zit nog geen 'legendarische map' bij die mensen willen blijven spelen).

De huidige maps zijn erg klein voor voertuigen..

Vrijwel alle beloftes een half jaar voordat de game uitkwam zijn niet uitgekomen.. De belangrijkste voor mij was 'No FOMO'.. Je zou geen opdrachten hoeven uit te voeren die je gameplay verpesten.. In het huidige progressie systeem draait juist alles rond FOMO en wordt je gedwongen gamemodus te spelen waar eigenlijk niemand lol aan beleeft en doen veel opdrachten afbreuk aan het samen willen spelen..

De gewone co-op via Xbox Live is ook nog niet klaar, etc. etc. Afijn, er is genoeg over terug te vinden. Het feit dat het roer om gaat is al erg positief om te lezen dus we gaan het zien. Ondertussen blijf ik met een paar gasten genieten van wat de game wél te bieden heeft ;)
Is tot nu toe ook niet anders geweest bij Halo games gemaakt door 343i. Ze snappen het gewoon niet.
De gameplay van Halo Infinite is geweldig. Persoonlijk kan ik zonder een overload aan cosmetische items. Ik vind het al leuk om de BattlePass en de events te spelen en ben nog niet door het tweede seizoen heen, maar dit had ik vroeger (toen dit niet bestond) ook niet nodig om een game leuk te vinden. Sterker nog in games met realistische settings, vind ik het een vloek. Nu is Halo niet echt een realistische game, dus prima.

Ik zou wel graag veel meer en regelmatig nieuwe maps willen zien.
343 Daar moet de bezem ook eens goed doorheen. Op zich is de basis van infinite best goed, en ook de singleplayer was best in orde. Maar de snelheid van updates/content is echt niet op orde. Ook de desync in dat spel is echt extreem en om te huilen.
Is dit ook niet een probleem wat de game-industrie zelf gecreëerd heeft. Vroeger konden gamers zich vermaken met games die naast de basis game helemaal geen extra content kreeg en geen unlocks of dergelijke nodig had. Tegenwoordig moet het altijd meer en meer, de reden waarom gamers, maar ook gewone mensen nooit reflecteren en blij zijn wat ze hebben.

De reden waarom de druk onder gamers, streamers, maar ook personeel in de game-industrie steeds groter wordt. En ja ik weet dat de ontwikkelaars zich zo proberen uit te spelen en dat keert zich nu tegen hunzelf. Een beter voorbeeld van niet overzien wat voor consequenties iets kan hebben is er niet.
Hier ben ik het heel erg mee eens. Veel zitten te zeuren over het live-service verhaal (en terecht), maar tegelijkertijd willen ze op een sneller tempo meer maps, meer skins, meer content. Sneller sneller sneller. Persoonlijk vind ik het aantal content (van de multiplayer, campaign was wat lackluster helaas) dikke prima. Ik snap niet waarom er zoveel bij moet
1 map in een jaar, voor het vlaggenschip van Microsoft, is verre van prima. Dan betaal ik liever een tientje voor elke 3 maps in een DLC zoals vroeger. Ook weapon improvements op bijv de disruptor blijven uit, er is nog steeds geen region ping filter ( wat waarschijnlijk ook niet meer kan met het huidige aantal gebruikers) De playerbase is niet voor niks van 100.000 naar 3000 gezakt op steam. Weet niet of dat ook alle xbox spelers bevat maar de wachttijden zijn tegenwoordig echt heel "kwalitatief uitermate teleurstellend".

En de games van vroeger kwamen niet zo barebones uit als infinite. Daar zaten gewoon een fatsoenlijker aantal maps in. En de DLC was ook meer.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80922 op 26 juli 2024 20:34]

Halo Infinite had 10 maps on launch, volgens mij was dat niet zo heel anders dan de vorige games (DLC niet meegerekend). Of mis ik hier wat?
Ping heb ik gelukkig weinig last van gehad. Dat is inderdaad raar dat het niet gefixed is, maar dat zie ik niet als 'meer content'.
Wachttijden vond ik ook nooit zo lang (niet langer als ik in MCC ervaren heb), maar misschien dat dat inmiddels verergerd is.

Dat het barebones was ben ik het wel redelijk mee eens, maar dat is omdat co-op en forge e.d. niet on launch erin zat en de campaign een beetje lackluster was. Dat vind ik persoonlijk een stuk erger (maar ook niet nieuw. Zoiets was ook het geval bij Halo 5 helaas). Ik vind het ook erg jammer dat dit ook een live-service game is, zoals zoveel tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door JakkoFourEyes op 26 juli 2024 20:34]

Klopt maar bij die andere games kwamen er vrij snel map packs, waardoor het totale aantal maps veel sneller op peil was dan bij infinite. Daarnaast is de ontwikkeltijd van infinite veel langer geweest en heb ik gewoon veel meer een gevoel van stagnatie dan bij die andere halo titels. Mijn wachttijden zijn inmiddels opgelopen op een zaterdagavond naar 2:45, en als je dan een game krijgt is het meestal met een onspeelbare ping.
De content van deze game is verre van prima.
Games worden met steeds minder content bij launch uitgebracht.

Kijk bijvoorbeeld naar BF4 qua maps bij launch en de hoeveelheid maps welke er met DLC nog uitkwamen en wat BFV daarna bij launch kreeg en hoe weinig maps er daarna nog uitkwamen onder het "live service" model.

Sowieso dat hele "live service" komt mij de strot ewcht uit met de drip feed content cycles.
Ja dat ben ik helemaal met je eens, maar wat verwacht je van de ontwikkelaars als het hele verdienmodel naar een live-service wordt gebracht. Games worden gratis aangeboden en dan probeerd men het op die manier te verdienen, of men verkoopt de game voor veel geld en probeert nog steeds het verdienmodel over te zetten naar een live-service variant.

Leuk dat je Battlefield aanhaald, want die doet het net zo slecht met BF2042. Of je nu praat over de gameindustrie, filmindistrie of zelfs de politiek, waar het overal aan ontbreekt is visie, luisteren en kijken naar de interesses van de doelgroep. Zo erg dat mensen graag hun eigen mening willen uiten op social media, zo graag willen al deze hoog geplaatste werknemers in die industrien dat hun geluid wordt gehoord, in plaats van te kijken of dat ook datgene is wat de doelgroep wil.

Al moet ik wel een kanttekening erbij plaatsen dat mensen ook ronduit verwent zijn en zich ook zo gedragen, niets is goed genoeg en iedereen heeft overal een mening over, alles is zwart of wit. Er bestaat geen grijs gebied meer, waar mensen gewoon tevreden zijn met wat ze voorgeschoteld krijgen, alles wordt met elkaar vergeleken ook al zijn het appels en peren. Iedereen weet het in de huidige maatschappij ook allemaal beter. Vergeet niet dat het maken van games wel iets anders is dan jaren geleden, de tijd, geld en energie het kost om tegenwoordig een game te maken is heel wat anders. De mensen die het geheel financieren willen maar een ding en dat is geld zien. Het doel van het maken van games is verandert van: een gave game maken voor gamers, naar een game maken die zo veel mogelijk geld binnenhaald.
Wilde BF2042 niet benoemen eigenlijk al is dit wel het hoogte punt qua het gemis van content en dat die 1 nieuwe map per 3 maanden gewoon veelste karig is. Het diep[tepunt van een zogenaamde live service. Ook omdat er beloftes zijn gedaan die niet nagekomen worden qua content per seizoen. Je koopt een game mede vanwege deze beloftes en het komt maar niet. Iets wat nog een symptoom is van live services games. als het niet succesvol genoeg is verlaten de devs gewoon de ontwikkeling ervan.
Het zijn vooral de season passes die volgens mij de boel verzieken. Deze creeeren een soort gevoel van urgentie(ik moet deze game minstens 50 uur spelen in de komende 3 maanden anders zijn m'n cosmetics weg) wat niet nodig zou zijn.

Halo Reach had ook unlockables, maar die zaten niet achter een season pass, en bij concurrerende games zaten cosmetics ook niet achter season passes. Als je Halo reach een jaar niet speelde had je niet ineens 4 seizoenen aan "content" gemist maar kon je gewoon vrolijk verder gaan waar je was.

Als je tegenwoordig bijv. Destiny 2 en Halo Infinite speelt kan je beide games eigenlijk niet een jaar lang laten liggen want je mist gewoon een enorme berg aan cosmetics, tijdelijke game modes en andere content.
Dat is toch juist niet het geval van Halo Infinite, daar kun je de passes selecteren en verlopen niet. Je voortgang kan volgens mij alleen maar op een enkel seizoen, maar niets verloopt uiteindelijk. Dat was volgens mij het hele idee erachter bij de nieuwe Halo.

Wat mij betreft juist heel erg goed werkt en wat veel van de problemen weg haalt.

Wat het naar mening kapot maakt is dat de mensen die extreem veel kunnen spelen (waaronder streamers) die klagen dat er niet genoeg is en het voor 95% van de spelers kapot maken. Want de moeilijkheidsgraad om een season pass uit te spelen wordt steeds vergroot en het geld wat je er aan moet of kunt spenderen ook. (geld niet voor elke game) Dit maakt de druk voor gamers inderdaad steeds groter om ook zelf meer te spelen en meer geld te spenderen, en dat is iets waar men naar mijn mening moet ingrijpen. Er moet een goede balans komen en die is steeds verder te zoeken.
Anoniem: 459533 13 september 2022 09:15
Ik heb Halo infinite nog niet gespeeld. Ik ben nog steeds bezig om de masterchief collection uit te spelen.

Stukje off topic. Is er geen mogelijkheid om Halo infinite ook in de masterchief collection te krijgen? Ik bedoel, in de masterchief collection heb je alle Halo delen inclusief odst etc. Zou tof zijn als infinite daar ook in kan. Dan heb je 1 Halo universe app/game/main menu in plaats van meerdere verspreid door de dashboard.

Dit zouden ze ook moeten doen vind ik met de gears of war. 1 grote app/game waarin je alle delen rechtstreeks kunt benaderen.

On topic. Naar van haar familie aangelegenheid. Ik hoop dat het goed komt met haar familie.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 459533 op 26 juli 2024 20:34]

Dan moet eerst Halo 5 naar de PC komen, want die is er ook nog niet. Wellicht dat dat met nieuwe leiding binnen deze club dit soort zaken wel komen inderdaad, maar ik zou er niet te hard op inzetten. Het is altijd maar afwachten of dingen beter worden, hoe belabberd het er voor de spelers/gebruikers er ook uitzag in de afgelopen jaren.
Anoniem: 459533 @You11913 september 2022 09:29
Huh, Halo 5 niet op de PC???? maar hij zit toch in gamepass?

Ik heb gamepass ultimate en wat ik er van begrijp (ik lees niet alles, alleen maar koppen en klik op ja) is dat je dan ook alle games die in gamepass staan ook kunt streamen en op de PC dan toch kunt installeren en spelen?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 459533 op 26 juli 2024 20:34]

Dat klopt, maar dan stream je hem dus van een Xbox/server, je hebt hem niet geïnstalleerd staan op je PC. Vooralsnog zou dat in mijn ogen nodig zijn om alles gelijk te kunnen trekken en te kunnen spreken van 1 MCC. Maar je hebt gelijk dat Halo 5 op de PC op deze manier wel mogelijk is.
Anoniem: 459533 @You11913 september 2022 09:35
Wat ik nog weet uit mijn "goede oude gametijd" was dat de pc toen met Halo 2 geüpdate graphics had. Ik had toch wel verwacht inderdaad dan dat alle Halo delen installeerbaar zijn op de PC aangezien microsoft ook de Windows fabrikant is en xbox een afgeslankte/uitgeklede Windows OS draait.

Als het een gamestreaming iets is a la stadia dan is dat niet echt een coole actie. Nogmaals ik was altijd in de veronderstelling met gamepass ultimate dat je de app op je Windows pc installeert, je inlogt met je xbox account, hij checkt of je ultimate hebt en je dan vrolijk kunt aanklikken van welke game je wil installeren ipv streamen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 459533 op 26 juli 2024 20:34]

Kan iemand mij vertellen waarom de multiplayer van halo infinite zo slecht wordt beoordeeld.
Ik vind dit de eerste multiplayer sinds halo 3 dat weer een beetje aanvoelt als de oude halo.

Halo 1 is gewoon nostalgie, als er 1 spel niet gebalanceerd is is het halo 1 wel met zijn Pistol.
In het begin waren er stabiliteits issues met matchmaking en desyncs, maar dat is volgens mij al lang verholpen.

In de vorige halos was customisation redelijk vrij; er waren wat items/armor stijlen die je moest unlocken door bepaalde achievements te halen (vind alle 13 skulls in de campain, speel X level(s) op Y moeilijkheid uit, haal Z gamer score) en je kon de kleur van je armor zelf met kleuren sliders instellen.

Nu zijn er bergen van cosmetics, allemaal in de battlepass, en de meeste enkel te krijgen in de betaalde versie van de battlepass. Kleuren thema's zijn daar ook deel van, niet meer zelf in te stellen.

Er zijn al meerdere mini event passes geweest die er maar voor korte tijd waren, 4 of 6 specefieke weken waarin je progressie kon maken, waar je specefieke game modes moet spelen om die progressie te maken, en die mogelijk niet later terug komen, dus de FOMO opschroeven.

Nadat de map voor iedereen geladen is, start elke game start met wat voelt als een minuut lang meerdere keren over een paar camerapunten de hele map bekijken, en de 20 seconden scripted cutscene van jouw team wat eigenlijk gewoon cosmetics van je teamgenoten in je gezicht duwen is.

Weet je nog hoe het ooit was? Iedereen laad de map, je ziet 1 centrale locatie op de achtergrond met een korte textbox over de game mode, deploying in 5... 4... 3... 2... 1... spawn, en iedereen is op weg. van map geladen naar spelen in nog geen 10 seconden. Dit nieuwe systeem vertraagt de start van game play eigenlijk alleen om de cosmetics en graphics te pushen.

En dan mist er de sociale elementen. Bij launch van halo 3 was er de forge functionaliteit: zelf multiplayer maps aanpassen/maken. Dij was er bij game launch voor halo 3, Reach, 4, 2 aniversary edition, en binnen 2 maanden na launch voor 5. Infinite is uitgekomen december vorig jaar, maar de geplande her-introductie van forge is pas november dit jaar, 11 maanden later. Forge brengto zo veel nieuws naar de Multiplayer ervaring, dat veel mensen dit gewoon missen.

Tevens, geen lobby/server browser, enkel automatische matchmaking. Je moet maar een game mode matchmaken en hopen dat je snel een leuke map krijgt. Alles is een eentonige eenheidsworst van 'ik speel nu maar deze mode met compleet willekeurige mensen'. En die matchmaking had ook al zijn eigen issues. Het unieke van aangepaste maps waar je telkens naar je faforieten terug kan gaan en de zelfde (soort) mensen tegen komt is nu nog helemaal weg.

Dit zijn de dingen die ik zo tegen kom.

[Reactie gewijzigd door wild_dog op 26 juli 2024 20:34]

Bedankt voor je reply.
Matchmaking is inderdaad slecht uitgevoerd. En vooral dat je niet zelf een map kan kiezen is vervelend.
Alle customisation dingen doen mij weinig, dus dat zie ik niet als een min.

Ik zie dat Forge 8-11 wordt toegevoegd.
Microsoft moet 343 Industries sluiten. Bungie overnemen van Sony, en laten werken aan de volgende Halo .

Ik zeg doen 👍
Als Bungie zou terug komen met het oude team, man dat waren pas tijden.
Bungie maar al te blij om weg te kunnen bij Microsoft (om vervolgens bij Activision aan te sluiten, alsof dat beter was ...) en nu sinds kort bij Sony.

Zo ver ik begrepen heb, werd Bungie gelimiteerd om juist alleen maar aan Halo te werken en dat waren ze beu. Daar is Destiny voor in de plaats gekomen (is typisch genoeg een erg Halo-like game is qua gun en gameplay) en de jaren bij Activision heeft ze volgens mij niet veel meer vrijheid en plezier gegeven dan onder Microsoft. Ik hoop voor ze dat het onder Sony beter is, Sony lijkt gamemakers wel wat meer met rust te laten zodat ze met enige vrijheid hun pareltjes kunnen produceren.

Tijd zal het leren.
Kinderen moet niet huilen en gewoon doen waar je goed in bent🤗
Destiny was poep, Bungie Halo was de shit.
En dat is precies wat MS tegenwoordig ook doet, de de ontwikkelaars met rust laten.
Microsoft moet 343 Industries sluiten. Bungie overnemen van Sony, en laten werken aan de volgende Halo .

Ik zeg doen 👍
Sony, niet doen! :P
Microsoft moet gewoon zijn Halo exclusiviteit opgeven, zodat Playstation spelers ook van Halo kunnen genieten.
Sony zal Bungie nooit verkopen.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 26 juli 2024 20:34]

Je lokt nu wel uit dat CoD beter dus nooit meer op PS uitkomt.
Sony fans: Microsoft heeft geen exclusives!
Ook Sony fans: Microsoft moet zijn exclusives opgeven!
Sony fans: Microsoft heeft geen exclusives!
Ook Sony fans: Microsoft moet zijn exclusives opgeven!
Ik ben ook Halo fan, hoor... maar ik ben geen fan van Xbox console.
Daarom wil ik Halo games graag op PS5 spelen...

BOVENDIEN denk ik als Microsoft eerst exclusives opgeeft en daarna Sony ook.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 26 juli 2024 20:34]

Tenzij Bungie door bemoeinis leegloopt en een paar povere titels uitbrengt. We gaan het zien.
dat medische ding is wel wat toevallig, kan natuurlijk gewoon waar zijn en slechte timing hebben maar het is wel een slecht moment voor de geloofwaardigheid.

Wat ik erger vind is dat haar functie door 3 mensen overgenomen wordt, betekend dus dat zij nooit haar werk goed heeft kunnen doen, hoe goed ze misschien is.

eens zien wat er nu daadwerkelijk veranderd.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey2107 op 26 juli 2024 20:34]

dat medische ding is wel wat toevallig, kan natuurlijk gewoon waar zijn en slechte timing hebben maar het is wel een slecht moment voor de geloofwaardigheid.
Waarom zou je daarover liegen? En hoezo is dat toevallig?
Wat ik erger vind is dat haar functie door 3 mensen overgenomen wordt, betekend dus dat zij nooit haar werk goed heb kunnen doen, hoe goed ze misschien is.
Dat staat er helemaal niet. Haar functie wordt overgenomen door Pierre Hintze, de overige 2 personen komen in het management team.
Kom op, 1+1=2. Het is recent duidelijk geworden dat Halo Infinite niet meer de game gaat worden welke ze ooit beloofd hebben. Tel daarbij op de dramatisch launch en het is eigenlijk nog een wonder dat ze zolang op die positie heeft kunnen blijven zitten.

Dit is gewoon een manier om haar eruit te krijgen, zonder haar teveel te beschadigen.
Heb je daar bewijs voor of alleen deze complottheorie?
Natuurlijk heb ik daar geen bewijs van. Het is echter wel zo dat 'persoonlijke omstandigheden' vaker als reden wordt opgegeven bij het stopzetten van een arbeidsovereenkomst, zodat beide partijen daar naar buiten weinig schade door oplopen. Zeker op een wat hoger niveau zie je dit geregeld voorkomen.
Meh, zwakke redenering. Ik zie geen reden waarom je over zoiets zou liegen, een medische reden moet wel behoorlijk heftig zijn als je daardoor (eerder) stopt met je baan.
Het kan ook gewoon betekenen dat, ondanks alle Halo Infinite kritiek, dat er geen gedachte was bij het hoofdbestuur van 343 om de leiding aan te passen. Het is niet verplicht of geforceerd om dat te doen, ookal is een aanpassing/verandering in de leiding wel nodig.

Dus het kan gewoon betekenen dat er echt medische redenen zijn. Er is geen reden om daarover te liegen, en er is ook geen reden om te doen alsof je het beter weet, want dat gok je gewoon maar raak.
Halo Infinite had dé Xbox Series game moeten zijn. Master Chief staat zelfs op iedere XSX doos, bij launch. En we weten allemaal hoe het gegaan is (al is mij nooit duidelijk geworden waarom ze destijds die extreem slechte trailer naar buiten hebben gebracht. Daar is in ieder geval iets helemaal fout gegaan tussen 343 en de leiding van Xbox).

Laatst is er weer een Halo Infinite update gekomen en informatie over hoe het verder met de game zal gaan. Lang verhaal kort: echt veel soeps gaat het nooit meer worden.

Dan is het toch helder dat men uiteindelijk van de eindverantwoordelijke af wil? Ze moeten wel, anders kunnen ze net zo goed helemaal stoppen met Halo. En ja, dan komt deze timing wel erg toevallig.
Wat ik erger vind is dat haar functie door 3 mensen overgenomen wordt, betekend dus dat zij nooit haar werk goed heb kunnen doen, hoe goed ze misschien is.
Je neemt aan dat er nu drie FTE besteed worden aan zaken die voorheen onder één FTE vielen. Wellicht is het werk opgeknipt en krijgen drie anderen delen van het werk erbij (ten koste van ander werk dat voorheen werd gedaan).
Lees het artikel, de functie wordt overgenomen door één persoon, niet drie. De overige twee komen in het management team.

[Reactie gewijzigd door langestefan op 26 juli 2024 20:34]

In het begin was ik zeer te spreken over de Multiplayer van HALO Infinite, maar de laaste tijd vind ik hem stukken minder geworden.

De single player ben ik wel enorm over te spreken, vond het een geweldige game en een van de betere in de afgelopen jaren.
Ze moest gewoon weg, even een k*t verhaal eraan plakken medische bla bla.
Microsoft moet deze studio gewoon sluiten. Kom gewoon geen goed product vandaan.
Jezus christus jongens praise the lord!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.