Halo Infinite-multiplayerspelers krijgen alleen XP door challenges te voltooien

Spelers van de multiplayermodus van Halo Infinite kunnen alleen XP verkrijgen door de in-gamechallenges af te ronden. Het winnen van matches geeft dus geen ervaringspunten, tenzij het onderdeel is van een challenge. Met de XP kunnen spelers in-gamecontent vrijspelen.

John Junyszek, communitymanager bij 343 Industries, zegt op Twitter dat het spelen en winnen van matches weliswaar onderdeel van challenges kan zijn, maar dat er ook andere challenges in het spel zitten. De communitymanager bevestigt dat het niet mogelijk zal zijn om XP te winnen buiten die challenges om. Gebruikers kunnen via de dagelijkse of wekelijkse challenges XP winnen, waarmee ze content binnen de Battle Pass kunnen vrijspelen. Het spel zal zowel betaalde als gratis Battle Passes krijgen en ieder in-gameseizoen komen er nieuwe Battle Passes beschikbaar. Spelers kunnen oude Battle Passes kopen van voorgaande seizoenen en deze content vrijspelen.

Op Reddit geven verscheidene spelers aan ontevreden te zijn met het huidige XP-systeem van Halo Infinite. Zo schrijft Reddit-gebruiker kami102 dat, aangezien de challenges de enige manier zullen zijn om de Battle Pass-content vrij te spelen, gamers gedwongen worden om het spel op een bepaalde manier te spelen. Stel dat een challenge eruit bestaat om vijftien kills te krijgen met het Needler-wapen, zegt kami102, dan kan dat de flow van de gameplay verbreken. Zeker als verschillende spelers binnen het team met datzelfde wapen willen spelen om die challenge te kunnen afronden.

Andere gebruikers merken op dat er betaalde challenge swaps in de game zitten waarmee spelers met in-gamegeld de challenges kunnen wisselen. Daarmee zou 343 Industries de voortgang van Battle Passes 'lootboxen', zeggen sommige spelers. Gebruikers vinden het daarnaast jammer dat hun gevoel van voortgang gebonden zal zijn aan challenges en bijvoorbeeld niet aan hoe vaak ze matches winnen.

Bij het spelen van de Tech Preview van Infinite kwamen gamers er overigens achter dat spelers maar een beperkt aantal Daily Challenges hadden en dat deze relatief snel op waren. Junyszek geeft aan dat dit een 'bug' was en dat er bij release meer dagelijkse challenges moeten zijn. "Het zal niet onbeperkt zijn, maar het zal wel ontzettend moeilijk zijn om er geen meer te hebben", zegt Junyszek.

Halo Infinite verschijnt op 8 december. Dan verschijnt ook het free-to-play multiplayergedeelte. De game komt beschikbaar voor de Xbox Series X en S, One, en de pc. Later verschijnen de co-opmodus en Forge-leveleditor.

Door Hayte Hugo

Redacteur

27-08-2021 • 12:08

34 Linkedin

Submitter: Ghost babel

Reacties (34)

Wijzig sortering
Zo lang de Battle Pass alleen maar cosmetische rewards geeft interesseert het mij geen hol hoe ze het inrichten. Zolang er maar geen in-game elementen aan worden verbonden. Laat iedereen dan maar lekker richting die Needler rennen, dan weet ik welke locatie ik op moet focussen.
Wellicht, maar er zijn er genoeg die het wel interesseert maar bijzonder stom om enkel punten te krijgen als je de game "verkeerd" speelt.

Je wint geen games door die bizarre challenges te doen vaak. 50 needler kills maken wanneer je 90% van de games niet eens een needler aanraakt is gewoon apart. Al die games gaan je geen XP geven maar die 10 games waar je Yolo een needler pakt en daarmee de game verliest voor je team geven je wel XP? 8)7
Ghohja, afwachten. Challenges zitten al lang in Halo en naar mijn gevoel zijn ze vrij variabel zodat ze zonder moeite te halen zijn (en je moet ze ook niet allemaal halen). Het is niet dat er 1 challenge is per match en je die perse moet doen dan. Ik denk niet dat er een game zal zijn waar je stopt met 0XP, dan zou de fun er snel af zijn. Bij de huidige is het wel cross-gamemode, dat lijkt hier wel anders te zijn als ik het zo lees.
Halo 5 loadouts en achievements zijn de meest gehate feature van Halo. De grootste flop van 343 was Halo 5 lootboxes en hun achievements systeem. Ze hebben de spelers beloofd nooit meer die ervaring te geven in hun nieuwe games en toch is dit nieuws duidelijk. Ze gaan nu precies hetzelfde weer doen.

Beloon ons gewoon voor het spelen van de game. Beloon ons meer voor indrukwekkende plays. Maar ga ons niet vertellen hoe wij volgens hun het spel horen te spelen.

Als ik 20 kills haal zonder 1 keer dood te gaan mag je me daar altijd extra XP voor geven ongeacht of ik het spel met een needler speel of niet. Dat is indrukwekkend en verdiend. Er is niks ergers dan in je 1tje een game "carry 'en" en vervolgens er geen punten voor de krijgen.

In games zoals League of Legends krijg je op basis van alles wat je doet tegenwoordig een ranking die van D- tot S+ bepaald hoe goed jij die game overal hebt gespeeld waarbij alles mee rekent voor dat cijfer. Kills, Minions/Creeps, Game Objectives, Vision score en de damage die je hebt gedaan, healing of damage ontvangen etc... En op basis van dat eindscore krijg je extra's. Wil je een champion een mastery 6 of 7 maken moet je daar minstens 5 keer een S+ op scoren om vervolgens te kunnen pronken dat je heel goed bent met zo'n champion. Dat is een systeem die jou beloond voor het goed spelen van een game! Dat koste Riot 10 jaar om uit te vogelen maar dat systeem werkt ontzettend goed.

343 heeft al een keer een enorme blunder gemaakt en nu kiezen ze er expliciet voor om die ervaring compleet te negeren en weer hetzelfde te doen. Ik wil wel graag armor sets en colors unlocken. Maar krijg simpelweg het idee dat creativiteit in een shooter blijkbaar mist? Als ik kijk naar Destiny, los van de extreme grind heb je wel een ontelbaar mogelijke routes die je op kan gaan om in die game weapons of armor sets te unlocken. En dat maakt de game leuk. De grind was vorige expansion teveel en dat hebben ze hopelijk nu met de nieuwe expansion gefixt. Maar het is leuk om voor specifieke unlocks te gaan zonder dat je er niet voor wordt beloond als je de game gewoon "goed" speeld.
5 al even niet meer gespeeld maar in MCC hindert het in mijn ogen niet. En als je zo veel kills haalt en niet sterft dan zijn er medals die volgens mij wel degelijk XP zullen opleveren. Ik blijf momenteel dus bij afwachten en zien wat het uiteindelijk zal worden.
Dat vind ik ook jammer in PUBG, zitten teammates opeens ramen in te slaan omdat dat 10x moet.
Je hebt zeker gelijk hoor. Het is natuurlijk puur gebaseerd op geld verdienen aan het betaald switchen van challenges. Het is een behoorlijk slechte zet waardoor veel spelers zich alleen maar op die challebges gaan richten.

Mij persoonlijk interesseert het niet. Ik koop ook geen Battle Pass omdat skins mij 0 interesseren. Het gaat mij om de gameplay en ik draag liever in-game uit hoe 'goed' je bent dmv je k/d of skill level ipv hoe je poppetje eruit ziet. Hopelijk gaat het niet voor een enorme ontwrichting van de gameplay zorgen.
Als ik dit lees is er ook geen overall rank systeem buiten de battle pass om? Hoewel die tegenwoordig, in tegenstelling tot bijv. Halo 3, niet enigszins in verhouding staan aan trueskill is dat toch jammer.

Edit: Na een aantal jaar "gratis" multiplayer uitbreidingen in diverse games. Verkies ik toch de ouderwetse map packs, map packs waren zeker niet ideaal maar beter dan dit. Gewoon eens in de zoveel tijd (als je wilt uiteraard) €10/15 neerleggen voor nieuwe content in plaatst iedere minuut gepusht te worden om je portemonnee te pakken.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 27 augustus 2021 12:33]

En dan lekker de community uiteen splitsen, ja joh.
Zal vast een tijdsgeest dingetje zijn maar ik kan er niet bij hoe groot de focus tegenwoordig is op het ''verdienen'' van bakken vol comsetische pixel spulletjes in games. Is het gros van de gamers gedevolueerd naar verzamelaars van dansjes in glimmende kleertjes met felle kleurtjes?

In halo 2/3 speelden we om te groeien als speler en als team. De reflectie van die groei was je level 1-50 aka matchmaking rating. Hier en daar was er wel een prestigeuze armor set ( bijv. recon,Katana) te verdienenen waarvoor je allerlei ingewikkelde achievements moest halen maar dit was alleen een reward voor de echte completionists.

Het voelt alsof de competatieve attitude plaats gemaakt heeft voor die van de verzamelaar, altijd op zoek naar zijn volgende snelle lege flitsende beloning. Laatstgenoemde brengt vast meer geld in het laatje dan de eerste maar of de games er beter van worden...
Dat is erg jammer. Free to play gaan is niet bepaald goed voor de gebruikerservaring... Maar daar is het natuurlijk ook niet voor bedoeld.
Waar is het dan voor bedoeld? Ook free to play zal je moeten zorgen voor een goede gebruikerservaring, anders ga je simpelweg geen blijvende spelers trekken, dan is je free to play game niet veel waard meer, als niemand het speelt. Je kan zeggen dat een Warzone zich niet focused op gebruikers ervaring, maar het aantal actieve spelers spreekt dat toch tegen.
Free to play is niet voor de klant maar voor de verkoper. Het is slechts een manier om zoveel mogelijk geld te verdienen. Het is niet in het voordeel van de speler en komt de kwaliteit van het spel niet ten goede.

Free to play maakt het spel op bepaalde manieren vervelend/irritant of zorgt voor FOMO. Mensen zijn bereid te betalen dan om die ergernissen te verminderen of FOMO te vermijden, bijvoorbeeld door middel van XP boosts om de grind te verminderen of door Battle Passes om te voorkomen dat ze bepaalde items missen. De kunst is om het spel niet té vervelend te maken waardoor mensen stoppen met spelen maar net vervelend genoeg dat ze wel betalen en dan nog gaan geloven dat ze waar voor hun geld krijgen ook. Best een smerig psychologisch spelletje eigenlijk.

Als je dit een aantal jaren vol kunt houden kun je heel veel geld uit een speler trekken. In plaats van dat ze het spel eenmalig kopen voor 60 euro en daarmee klaar zijn kan een speler door de jaren heen wel honderden of duizenden euro's aan je spel uitgeven. Lekker cashen dus.

Jammer dat Halo ook die kant op gaat, dat heeft het spel helemaal niet nodig. Ik had gehoopt dat de Halo Infinite MP zou gaan lijken op de good old days van Halo 2 en Halo 3 online maar helaas. Free to Play steekt ook hier zijn lelijke kop op.
Er zijn genoeg games die het tegenovergestelde beweren, als ik kijk naar Valorant en Warzone. Een betaalde game die later F2P gaat, daar valt wel wat over te zeggen.
En hoe zit het met co-op en forge...?

Laat ze zich daar eerst op concentreren, want dat zijn de zaken die een Halo spel maken.
Komen allebei later. Het spel wordt eerst in Early Access staat op de markt gebracht alleen noemen ze het niet zo.
De game komt beschikbaar voor de Xbox Series X en S, en de pc.
Ook voor Xbox one hoor, en de cloud. Zie bv het einde van het filmpje dat jullie onderaan het artikel gezet hebben.
Dit is erg teleurstellend
Hm ja begrijp de kritiek eigenlijk wel. Als je lekker competitief wilt spelen en met een team gericht bent op winnen dat scoor je dus geen XP.

Wel lijkt het me een leuke afwisseling dat je bijvoorbeeld in een aantal dagen vrijwel alleen maar Needlers gaan zien omdat op dat moment dan een challenge is. Het gaat de repetitie wel tegen denk ik.
Maar is dat niet ook gewoon een kwestie van de definitie van winnen?

Bij sommige games is dit meeste kills, andere is het langste de vlag in je bezit gehad hebben, of eerste bij een bepaalde plek komen, etc. Hier hebben ze de definitie van blijkbaar variabel gemaakt. Het ene potje is het de meeste kills, de andere een x aantal kills met de Needler.

"Winnen" is zo snel mogelijk zoveel mogelijk XP halen, dus moet je flexibeler zijn dan gewoon alleen maar snel kills maken.
Make 200 no-scope-headshots from 200+ meter, while jumping.. Dat werk.

Jammer, je betrapt anderen (en jezelf) er tijdens het spelen toch op dat je soms bezig bent met vrij onzinnige challenges, ipv gewoon lekke het spelletje te spelen.
Ik doe ze in principe niet, omdat het de game negatief beïnvloed, maar doe ze vaak wel als ik bijvoorbeeld onbewust alles heb gehaald en eentje nog grijs is, dan MOET die ook, voordat ik ga slapen :')
Grappig, misschien ben ik een ouwelul, maar voor mij was het "mainstream" worden van XP het einde van de lol in gaming.
Mee eens, heel dat XP en welk level ik wel of niet ben kan me gestolen worden, kijk er niet eens naar.
Het mooie van Halo (en bv Fortnite en Overwatch) is dat het nu om puur cosmetische items gaat. Dus XP/grinden heeft niets te maken met het competative.

Dit in tegenstelling tot Destiny, waar je bv. vanalles moet grinden om bepaalde wapens en uitrusting te bemachtigen.

Dé reden waarom ik ben afgehaakt bij Destiny. Op de grind na is het een geweldige game.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.




Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee