Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Eerste multiplayerbèta Halo Infinite begint op donderdag 29 juli

De eerste Multiplayer Technical Preview van Halo Infinite begint op donderdag 29 juli. De bètatest loopt tot zondag 1 augustus en laat gebruikers delen van de multiplayer testen. Spelers kunnen zich als Halo Insider aanmelden om kans te maken op toegang tot de bèta.

Ontwikkelaar 343 Industries maakt de release van de eerste Halo Infinite-multiplayerbèta wereldkundig op zijn website. Het wordt de eerste van meerdere Technical Preview-testversies in de opmars naar de release van Halo Infinite rond de feestdagen. In deze eerste bètatest kunnen gebruikers onder andere de multiplayerbots testen.

Halo Infinite wordt de eerste titel in de franchise die computergestuurde vijanden aanbiedt in de multiplayermodus. Spelers kunnen in de eerste bèta deelnemen aan de Bot Arena-gamemodus, waarin vier spelers het opnemen tegen vier bots. De eerste preview krijgt drie verschillende speelvelden voor deze gamemodus: Bazaar, Recharge en Live Fire.

De game krijgt vier verschillende soorten bots, namelijk recruit, marine, ODST en spartan, waarbij recruits het minst sterk zijn en spartans de hoogste moeilijkheidsgraad meekrijgen. In de Bot Arena-modus beginnen de bots als recruits en kunnen spelers zich gaandeweg omhoog werken naar spartans.

De Live Fire-map uit Halo Infinite. Afbeelding via 343 Industries

Verder test 343 Industries de Weapon Drills, waarin gebruikers wapens kunnen uitproberen voordat ze een multiplayerarena betreden. De eerste Technical Preview omvat ook de interface van het spel. "Boven op de gameplay-gerichte ervaringen hierboven, willen we er ook voor zorgen dat de menunavigatie van het spel intuïtief aanvoelt", schrijft de studio. Het bedrijf wil onder andere uitzoeken hoe gebruikers door de UI navigeren om hun Battle Pass vrij te spelen, Challenges te bekijken, de in-game winkel te gebruiken en hun vrijgespeelde cosmetische 'aanpassingselementen' toe te passen. De test omvat ook de nieuwe Waypoint-app voor iOS, Android en webbrowsers.

Om kans te maken op toegang tot de Technical Preview kunnen gebruikers zich via de website van 343 Industries inschrijven voor het Halo Insider-programma. Gebruikers kunnen daar onder andere aangeven of ze de game op een Xbox of pc willen uittesten. Bij die tweede optie dienen gebruikers hun systeemspecificaties te delen via een DxDiag-bestand. 343 Industries meldt dat het geen 'identificerende systeeminformatie' uit die bestanden verzamelt.

Niet alle Halo Insiders krijgen toegang tot de verschillende bètaversies, dus een inschrijving biedt geen garantie tot deelname. Uitnodigingen worden per Technical Preview automatisch verzonden naar een aantal leden Halo Insiders-programma. De studio geeft naar eigen zeggen prioriteit aan het zo breed mogelijke verdelen van bètatoegang onder gebruikers op Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S en 'verschillende pc-configuraties'.

Halo Infinite verschijnt rond de feestdagen voor Xbox One, Xbox Series X/S en Windows. De multiplayer van het spel wordt free-to-play, terwijl de singleplayercampagne betaald wordt. De game draait op de Xbox Series X op maximaal 120fps. De game zou aanvankelijk eind 2020 uitkomen, maar 343 Industries besloot het spel vorig jaar uit te stellen tot 2021.

Spartans in de Live Fire-map. Afbeelding via 343 Industries

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

28-07-2021 • 14:48

34 Linkedin

Reacties (34)

Wijzig sortering
Niet om te bashen ofzo maar ik vindt deze screenshits me niet echt van de stoel afblazen .....

Dat moet toch beter kunnen of vergis ik me nu ??
Het hoeft mij ook niet van de stoel af te blazen, het moet er gewoon degelijk uit zien en naar mijn mening ziet het er ook prima uit.

Wellicht kan het nog beter maar kost het dan ook weer extra tijd en dat hoeft wat mij betreft niet.
Hangt er vanaf welke eisen je stelt. Ik vond het vorig jaar grafisch al prima.
De multiplayer loopt op 4k 120fps.
Voor dat ziet het er prima uit!
Tsja, niet bijzonder, maar ook zeker niet slecht? Bovendien is het een beta test, is die niet vooral op gameplay/mechanics gefocust? Ze kunnen de graphics altijd nog een extra laagje geven voor publicatie lijkt me?
Graphics in een beta van een AAA ontwikkelaar zijn meestal representatief van hoe het uiteindelijke spel eruit zal zien, met als uitzondering grafische bugs. Het is wel mogelijk dat de campaign mooier zal zijn dan de multiplayer.
Alhoewel ik het er prima uit vind zien, is voor mij het belangrijkste hoe is de gameplay, netcode, match maker systeem, balans en hoe worden cheats geblokt/afgehandeld. Ik heb multiplayer shooters gespeeld die er grafish goed uitzagen maar waar de door mij genoemde zaken faalde en dan is voor mij de hele ervaring verpest.
De multiplayer maps van halo hebben nooit al te denderend uitgezien.
wat is nou de aantrekkingskracht hiervan, na al die jaren? Gewoon een trouwe fan base (niks mis mee) of heeft dit iets wat anderen niet hebben? Oprechte vraag!
Weet niet of je ooit Unreal Tournament 2004 gespeeld hebt: Daar heeft het voor mij de meeste gelijkenissen mee qua feel en grote maps met vehicle combat. En zeker vandaag, in tijden van "competitive" shooters staat er niet veel overeind dat in de buurt komt van deze feel, waar je gewoon lekker je eigen ding kan doen zonder verrot gescholden te worden door je medespelers.
Zet daar de support voor custom modes en maps bij, en je hebt gewoon een erg lekkere multiplayer shooter.
Precies dit, ik vind het dan ook erg jammer dat EPIC zich niet bezig houd met maken van een nieuwe Unreal Tournament.
Drieledig:
1. Halo = 1e shooter op een console die daadwerkelijk goed speelbaar was met een controller in 2001
2. Bungie is met deze ‘flights’ destijds begonnen toen bij Crackdown een toegang als betatester werd weggegeven. BUngie heeft destijds veel fanbase gewonnen omdat je zo je feedback aan hen kon doorgeven waarmee de multiplayer alleen maar beter werd.
3. De ‘lore’ die vasthangt aan alle Halo games is zeer breed; van boeken tot stripboeken tot ‘amerikaanse Lego’ (Megablocks). Je kunt je compleet verliezen in de diverse wiki’s met daarnaast ook nog fan-fictie. De community is zeer levend bij deze game.
Ik speel Halo vooral voor de co-op campaign. Er zijn maar weinig goede shooters die zoiets aanbieden helaas. Verder vind ik de setting ook gewoon erg tof.
Voor een shooter heeft Halo een heel goed verhaal + lore. (Al waren 4 en 5 wat minder qua verhaal)

De campaign heeft 4 player co-op.

De campaign difficulties zijn goed gebalanceerd. Plus je kan het nog lastiger maken met skulls.

Sinds Halo 3 ODST heb je fire fight voor online PvE.

De PvP multiplayer is altijd heel solide en speelt lekker weg. Ook veel variatie in game modes.

Met Forge kan je custom maps / game modes maken wat zorgt voor extra replayability.

[Reactie gewijzigd door Ereaser op 28 juli 2021 17:04]

Op dit moment zijn er niet echt moderne goede arena shooters op de markt. Halo vind ik qua AI en sandbox nog ook steeds de beste in single player.
Dit is/wordt dus geen onderdeel van de Master Chief Collection?
Nope. Halo 5 zit daar volgens mij ook niet in.
Ja jammer genoeg niet nee, ben nu Halo: The Master Chief Collection aan het spelen, en ben begonnen met Halo: Reach, en uitgespeeld, want dat is een prequel van Halo: Combat Evolved, en daarna ga ik Halo: Combat Evolved Anniversary spelen, Halo: The Master Chief Collection was in de aanbieding op Steam verleden week, en ben echt begonnen met echt Halo spellen spelen, en tot nu toe zijn ze leuk.
Halo 5 is toch het minste deel uit de serie wat mij betreft
Aha ok, dan weet ik dat ook meteen, welke deel vond jij het leuks?
Reach is uiteindelijk wel favoriet. Daarna 3 of 1 denk ik. 4 vind ik qua presentatie erg sterk maar had niet zulke boeiende missies. ODST is een mooie afwisseling.
Dus deel 2 vond je niks?

Ben nu bezig met Halo: Combat Evolved Anniversary, en wat hebben ze hem opgeknapt zegt, als je op Tab druk zie je live het verschil tussen de oude 2001 versie en Halo: Combat Evolved Anniversary.
Oh 2 is prima, zou ik zeker spelen na deel 1! Deel 2 hebben ze recent een remake gegeven; de remake van deel 1 is zelf ook al weer 10 jaar oud en die van deel 2 is daardoor heel mooi up to date! Verschilt verder niet zo heel veel van deel 3 qua hoe leuk ik m vind.

Ik zou ze in principe op volgorde spelen, maar als je ze allemaal achter elkaar speelt krijg je uiteindelijk wel last van Halo-moeheid; tenminste, dat gebeurde mij vorig jaar. Multiplayer is ook erg goed; toegankelijker dan CoD enzo, imo. Firefight is een leuke horde mode.

Verder kan ik vooral heel erg aanbevelen om lekker de campaigns te co-op'en met een vriend op de bank. Samen Hunters omsingelen en met z'n tweeën in een Warthog of Scorpion tank de slagvelden doorkruisen is echt iconisch Halo voor mij.
Ok bedankt voor alles, erg handig om te weten.
Nope. Wellicht @Lekker Ventje dat Halo 5 ook nog opgenomen gaat worden in MCC op de lange termijn, maar voor nu is dat niet zo. MCC zou best wel eens een soort van ‘Halo-Hub’ kunnen worden, maar eerlijk gezegd denk ik dat Halo Inifinite dat op zichzelf gaat zijn voor alle Halo games vanaf ‘nu’. Qua developertechnieken zou het een soort Fortnite/Destiny-style kunnen aannemen -> constante updates, storywise uitbreidingen.
Ik ben zeer geïnteresseerd wat Microsoft kan doen, vooral nu ze zo te zien wel de benodigde tijd hebben genomen om het is goed af te maken.

Dan natuurlijk wel de vraag wat überhaupt nog mogelijk is voor shooters hedendaags. Je zou denken dat ze zo simpel zijn dat ze niet meer heel vernieuwend kunnen worden
Gister de mail gekregen dat ik was geselecteerd voor de Multiplayer Technical Preview. Verder nog geen info gehad. Zal nog wel ergens vandaag komen of morgen. Het was nog niet eens duidelijk of ik voor de PC of Xbox preview ben uitgenodigd, al is het misschien wel beide.
"his email is to confirm your selection and inform you that you will receive all the details for this flight, including instructions on how to download your pre-release build, in the next few days via email and Waypoint message."
Is dit niet al oud nieuws? Ik geloof dat de blogpost waar naar wordt verwezen in het artikel al de 23e online stond, ik heb dagen terug ook al youtube video's gezien die dit bespreken. 🙄.

[Reactie gewijzigd door SuperSiggy op 28 juli 2021 17:27]

De datum was nog niet bekend, vandaag hebben de eerste mensen een uitnodiging gehad voor de eerste ‘flight’.
Ah ok, in de video wordt nl wel gesproken over 'komend weekeinde' maar inderdaad geen geen exacte datum. Je kon je overigens al wel inschrijven/aanmelden.
Heb ook een uitnodiging gekregen voor de flight (series x). Zou vandaag online moeten gaan volgens bronnen, toch?

Of morgen pas?
Ik zit ook in de flight voor de series X en heb ook pas een email gehad. Als ik de blogpost op halowaypoint.com goed begrijp kun je build vandaag ergens downloaden en vanaf vrijdag spelen.

Thursday, July 29: Tech preview is officially live! Go wild, Spartans.
Friday, July 30 Scheduled Play Times: 12-2 PM PT, 7-9 PM PT
Saturday, July 31 Scheduled Play Times: 12-2 PM PT, 7-9 PM PT
Sunday, August 1 Scheduled Play Times: 12-2 PM PT, 7-9 PM PT
Monday, August 2: Tech preview closes at 10 AM PT

Zie hier: https://www.halowaypoint....ews/tech-preview-overview
Vandaag de beta gespeeld, wat een super vette game. Een goede mix van old school Halo en het fast-paced gedeelte van Halo 5. Het speelt heerlijk weg met controller, muis en toetsenbord voelt wat blokkerig aan (dit had ik ook al bij de MCC op PC).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True